Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otestovali jsme šílenost do terénu: horské elektrokolo „PLUS size“

Horské kolo známe všichni. Elektrokolo také. A „tlustoprdatý“ FAT bike aspoň viděla už většina. Teď tu máme docela horkou novinku. Smíchejme všechno dohromady a nový trend je na světě. Horské elektrokolo se širokými třípalcovými plášti. Byli jsme první v Česku, kteří ho mohli vyzkoušet v terénu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L80u51k93á63š 96Š17m23a90h29e23l 2337314452584

Už vím, s čím příště pojedu Sudety, abych se tak moc nenadřel.;-D

0/0
22.9.2015 19:39

V47o14j82t94a 55S86u97k 3407415207411

Jenom porovnavam ta cisla v KC a US dollaru tak za ta cisla v USA koupim si Ferrari.Zajimave celkem.......!!!!

0/0
22.9.2015 7:29

O47n89d27r87e36j 90S89i70d24o15n 6784976381732

Jo, sjedete na tom stabilne jakykoliv kopec, Teda do chvile, nez budete potrebovat v tom sjezdu nekde zatocit.

Jezdim na kole kvuli pohybu a zdravi. Pokud nekdo potrebuje nutne videt vic, nez na co mu staci jeho fyzicke sily, a vidi v tom motivaci kopupit si elektrokolo a ne motivaci zlepsit si kondici, mel by si radeji poridit nejaky dron s kamerou, nechat ho trasu proletet a nemusi ani vylezat z baraku!

+4/−1
22.9.2015 0:22

M30a94r83t89i58n 17P91a28v68e81l26e70k 5720447925535

Nechápu. Proč by tenhle bajk neměl točit? Je stejný jako klasický Genius - jediný rozdíl je v jiném středu a ten na geometrii nemá žádný velký vliv.

Motor vám pomůže ve stojkách a ty tělu příliš neprospívají - naopak ho ničí,ona křeč nebo natažený sval není nic příjemného.

0/0
22.9.2015 7:42

Z62u32z85a75n75a 10K12u34ř96í40z55e87k 2325988134964

Mi to přijde jako dobrý pro lidi co mají třeba problém s nohama, kolenama většinou asi starší lidi... tam chápu, že si rádi šlápnou na rovince (a nejspíš i zlepšují své zdraví) a pak do kopce si pomohou.. nevím proč by si měli kupovat dron a sedět doma. A přesně jak píšou když chce pár trávit spolu výlet na kole tak většina žen není schopná udržet tempo s mužem, tady taky chápu pomoc....

+1/0
22.9.2015 11:57

J23a64r21o20s25l56a57v 40Š20t95r17e31i17t 4533534410443

Ještě by to chtělo pomoc při přenášení... horské kolo se přece musí přenášet dost často...

0/0
21.9.2015 22:33

J14i83ř20í 21B42a54r29t82á87k 9330205618714

ani ne

0/0
21.9.2015 22:44

J79a58r27o66s75l26a79v 88Š51t21r70e28i28t 4693914380883

Tím pádem se s ním nejezdí na horách...

0/0
22.9.2015 10:50

J18i47ř44í 78B66a67r92t42á12k 9520775658944

Ja s nim po horach jezdim a prenaset jsem to zatim potreboval jenom jednou z kolovny, pomoc s prenasenim jsem nepotreboval vubec

0/0
22.9.2015 10:57

L73a69d16i98s43l44a51v 58H36o86r65č27i33č94k68a 7104709350114

Já to beru tak,že zdravý člověk si to nekoupí,pokud chce kondici.pokud je líný,proč ne?Ale běda,když dojde šťáva-má to omezený dojezd.To  u normálního kola nehrozí,tam je to omezeno kondicí pouze.Já si rád hrábnu do kopce-jednou možná,pokud budu nějak omezený zdravotně.

+2/−1
21.9.2015 20:05

J23i94ř94í 30B52a34r45t79á60k 9970825838774

A co se ma stat kdyz dojde stava?

+1/0
21.9.2015 21:09

M45i72c54h75a54l 58K62o91r93t54a66n 1887187903105

Začne to couvat...

+3/0
21.9.2015 23:55

M50i68r46o42s52l16a40v 92B59u73d21a 9782902207152

Vida, tak vývoj směřuje opět k motocyklu. R^ Ale že to trvalo než někdo pochopil, že se lidé nechtějí dřít.

+6/−1
21.9.2015 18:10

J78a74n 87H82a43v55r59d94a 3546944792526

Jste na omylu. To není o motocyklu ale o pomoci při šlapání.

0/−2
21.9.2015 19:32

M59i13r10o75s85l45a37v 87B59u57d23a 9462442927652

"Ale že to trvalo než někdo pochopil, že se lidé nechtějí dřít."

Pořád jsem na omylu? Že něco někam směřuje ještě neznamená, že tam dojde nebo tam je.;-D

+2/0
21.9.2015 19:42

J24a81n 94H83a50v23r13d43a 3616204422136

Ano, pořád se pasujete do rozumbrady. Bicykl s pomocným elektromotorem není motocykl, (to ví i kdejaká trubka) a je dobrý pro toho, kdo se chce hýbat, ale nechce u toho tolik dřít. Chapišto?

0/−2
21.9.2015 22:06

M26i16l22a86n 47Š96a21f59á50ř 6981690202120

;-D;-D;-D

0/0
22.9.2015 8:02

F15r74a76n89t25i40s68e95k 20L65i38s39k22a 8845671183898

Je to moc pekny a asi to je i prakticke, ale... Jezdim na kole po Praze a potkavam tolik cyklistu-hovad ze bych spise uvital nejake omezeni. Ekolo jich privede do provozu jeste vice, par kolegu z prace si ho uz poridilo a oba jsou radi, ze umi udrzet rovnovahu a zabrzdit. No, hlavne ze se cestou do prace nezapoti.

+2/0
21.9.2015 17:42

M96i41c33h34a94l 84J43a51r10o59š 7954950542645

Předpokládám, že cestou do práce zabíráte čtyřnásobnou šířku silnice než ta hovada.

+1/0
21.9.2015 17:45

M41i94r24o40s20l97a68v 83B29u27d72a 9562192127302

Cyklista v provozu překáží víc než autobus...nadneseně řečeno.:-P

+4/0
21.9.2015 18:08

M18i66c97h73a81l 90J79a23r70o80š 7494800152805

Třípalcový Nobbydick? To jsou dneska věci :)

0/0
21.9.2015 17:24

K88a67r46e23l 69N83o74v80o89t53n77y 2791985729480

Tak pro ty, co si poridi horske kolo a pak s nim jezdi po silnici nebo zpevnenych cestach, se ten motor docela hodi, aby aspon udrzeli tempo s temi, co maji crossova kola, o silnicnich nemluve :-D.

0/0
21.9.2015 16:25

M15a77r21t85i41n 97P39a87v38e55l89e58k 5140437265485

Na to není potřeba elektra - na MTB koupíte za pár šupů druhá kola a dáte na ně silniční gumy.

+1/0
21.9.2015 16:37

R26u29d13i 23G45a83š87p72a87r 3599349909263

Za ty peníze je krásná šestikilo motorka .....když už se tedy chci kochat a ne šlapat.

+9/0
21.9.2015 16:09

M83i38r22e10k 23T97u41r43e13č92e94k 4563682170352

Ale s tou "motorkou" pribude ridicak, pojisteni, technicka kontrola, SPZ znacka a povinne prislusenstvi a ja nevim co jeste, zatimco na elektrokole tohle vsechno odpada. Kdyz motorka chcipne tak jedine odtlacit treba 5 km, zatimco na elektrokole odjedu domu slapanim. Staci max. souprava na lepeni duse a 100% jistota ze dojedu...

+2/0
21.9.2015 19:24

J40i37ř83í 32B85a19r60t40á81k 9530455908424

Zkus s tou motorkou vjet na cyklostezku

+2/0
21.9.2015 21:12

J37a96n 67H20a78v63r46d38a 3166304902436

Ještě před cca 2 měsíci bych coby celoživotní sportovec souhlasil s většinovým názorem zde na diskusi: Elektrokolo je pro páprdy, co se nechtějí dřít. Ovšem po té, co jsem elektrokolo sám zkusil, už vím, že existuje hodně dobrých důvodů, pro které elektrokolo stojí za to.

Výrazně si s ním zvětšíte akční rádius, místo 40 km zvládnete 80km. Kopce se zplošťují, dá se jet do kopce i po rovině prakticky pořád se stejným vypětím a nehrozí odrovnání se v kopci. Partneři s různou výkoností se vzájemně přizpůsobí, při stejné rychlosti si jede každý podle svých fyzických možností. Vynikající pro cyklisty se zdravotním hendikepem, (tlouštíci, srdcaři, infarkťáci apod.) kteří se potřebují hýbat a na normálním kole by to dávali s velkou zátěží. Dobré pro starší či začínající, kteří by s normálním kolem brzo sekli, neboť by to pro ně byla sakramentská dřina.

Mnoho dalších důvodů, proč elektrokolo ano si kdekdo najde sám.

+17/−2
21.9.2015 15:51

J13a50n 84V84o10p30i49č36k29a 8653612292954

Havrda z DC?

0/0
21.9.2015 18:17

D17a93n96i28e60l 69P41a53n94e52k 6692641972870

A co si ten akční rádius zvýšit fyzickou kondicí než motorem? Za chvíli budete jezdit na motorce a říkat jak ujedete mnohem dál a víc a nezapotíte se do kopců. Tohle jsou strašný pindi pro lidi co se bojí se víc zapotit a zadýchat. Naopak tím, že si budete zvedat fyzičku a pocítíte, že ty kopce Vám jdou najednou snadněji než předtím to je skutečná radost z dobře odvedené fyzické práce.

Naučit se správně na kole jezdit vědět kdy přidat kdy ubrat kam to napálit kde naopak jet klidněji to dělá cyklistu cyklistou. Umět rozvrhnout síly. Pokud někdo sedne na kolo a dupe od začátku do konce a díví se, že po 20Km mu došlo, tak pak dělá něco špatně a to Vám elektrokolo rozhodně nepomůže zlepšit.

+1/−1
22.9.2015 8:38

J58i38ř71í 92B98a77r12t93á75k 9570885958684

Na kole jedu proto, ze se chci nekam dostat. Pokud bych mohl na cyklostezku na motorce, tak to udelam. Bohuzel elektrokolo je zatim jedina moznost. Fyzicku mam slusnou. Delam jine sporty a ve volnych chvilich se chci nekam podivat a ne se u toho sedrit.

+2/−1
22.9.2015 10:29

J45a70n 91H11a77v12r58d58a 3666394442186

Pane Pánku, pokud jste se neuklikl a reagujete skutečně na můj příspěvek, tak si ho přečtěte ještě jednou, abyste pochopil, že já o voze a vy o koze. Takto jste trochu za cyklistu. Co je navíc v nohách, může chybět jinde...;-D

+1/0
22.9.2015 22:38

M11i40c72h70a96e89l 41R39a64d50a 4470697378886

To by mne zajímalo, jak by se diskutující a zkoušející tvářili na jízdu na elektrické jednokolce s gyroskopem. Na první pohled veget, ale zapojeny jsou vnitřní svalstvo a do toho extrémně citlivě rovnováha.

0/−1
21.9.2015 15:08

M35a96r38t90i12n 51K12o80p44e84c58k80ý 3778637309854

Je hrozně legrační, jak to většině (zajisté vytrénovaných horských vrchařů) přijde "nespravedlivé" a cítí nutnost opovržení. Divné ale je, že totéž nikoho nenapadne třeba v jednom z nejlepších středisek horské cyklistiky v Saalbachu, kde si díky vlekům, tedy spoustě ušetřené enegie a hodinám času, můžete každý den užívat třeba 100 km neskutečných sjezdů. Chápu, že většinu z vás (by) jistě hrozně bavilo vyjet na Gardě nahoru Tremalzo, tedy 20 km stoupání s permanentním sklonem kolem 10 %, ale já bych si zase velmi rád vychutnal (nestrhaný tímto předchozím výstupem) tamní šutrákové supersjezdy, které sjede celé na normálním horském kole jen málokdo. A teď bych jich tam stihnul najezdit nejméně dvakrát tolik. Prostě paráda, pokud na to člověk má. Nehledě na to, co vám jaksi vůbec nedošlo - kdykoliv jedu běžný terén nebo si chci "poctivě máknout", tak mohu baterii sundat, mudrlanti! :-)

+8/−2
21.9.2015 10:49

M98a78r14e63k 63O68p 9109633120853

Já raději šlapu do kopce, než se pouštím "zadarmo" z kopce dolů.

+3/0
21.9.2015 12:33

M91a16r36t16i16n 50P62a17v74e68l33e69k 5100527165595

No,někdo se rád trýzní - proti gustu žádný dišputát.Můžete si na Ještěd párkrát švihnout uphill a dolů sjíždět lanovkou.

Hlavně to neříkejte na odpočívadle nad Agónií - lidé po tom výšlapu nebývají vstřícní.;-D

+4/−1
21.9.2015 12:52

V37r91a36t21i40s59l61a10v 30K60a70l58i83c71h 3426695905481

;-D

0/0
21.9.2015 22:40

M48a25r87t37i58n 52K74o36p10e22c21k40ý 3548447629214

Zadarmo, ach ty svatá prostoto! Na lyžích je to taky zadarmo? Nebylo by poctivější vyšlapat si svah před sjezdem na sněžnicích? :-)

+4/0
21.9.2015 13:42

F62r50a35n19t59i79š75e75k 54K15ý30h11o46s 8268831603376

přesně, a předtím si ušlapat sjezdovku, rolba je pro slabochy ;-D

+2/0
21.9.2015 16:08

P40e61t66r 20H21a13l97a61č86k83a 5348981172497

Neodsuzuju nikoho, kdo toto chce. Ale pocitově - i když to často bolí a hlava se brání - radši so to odšlapu, dokud to aspoň trochu jde (je mi 50). Samo nemluvím o lidech s nějakým omezením, kvůli kterému by třeba musel opustit horské kolo, resp. terén.

Ale dovolím si tvrdit, že s tímhle 22 kilovým mazlíkem si rozhodně nevychutnáte "šutrákové supersjezdy", když je nesjedete (tedy sjede málokdo) na "normálním horském kole" :-)

0/0
21.9.2015 13:26

M40a13r49t19i30n 17K49o22p39e65c18k61ý 3828977699154

A není to náhodou právě naopak, že čím větší váha, tím větší stabilita podpořená širokými pneu? :-) Jinak - jde o to, CO si rád v 50 odšlapete. Možná jste si všiml, že mi šlo o velehory, které si nyní může KAŽDÝ vychutnat jako nikdy předtím.

0/0
21.9.2015 14:12

P97e75t94r 55H92a17l32a59č94k40a 5238151602287

No je to otázka, rád jezdím i směrem dolů, rychle, ale bez skoků a podobných takových parádiček. A nahoru to holt musí člověk odmakat občas (nebo odtlačit třeba) :-)

S tou stabilitou je to otázka - hmotnost stabilitě pomáhá, ale ovladatelnosti určitě silně ubírá ! A v technických pasážích je to potřeba.

Měl jsem možnost si  vyzkoušet e-fulla FOCUS před 2 roky na pneu 2,4 na technických pasážích kolem N.Města nahoru i dolů. Takže nemyslím, že velkej rozdíl od 3,0. Nahoru paráda, ani jsem nestíhal šlapat, jak to kopalo. Ale ty kořeny a kameny dolů jsem si teda neužil. To byl hned první dojem.

0/0
21.9.2015 22:43

Š87t90ě29p15á22n 61V16a22n44ě51k 3163329217547

Parádní záležitost, kterou zabíjí pochopitelně cenovka. Zatím ještě ušlapu téměř vše a než zestárnu, tak snad budou ceny rozumnější :-)

+1/0
21.9.2015 10:42

B80o55ř94í45k 77P88u24l29k10r40á54b83e19k 1423868709227

já už zestárnul a za padesát litrů pořídil super sadu, která šla nacpat na starýho horáka... R^

0/0
21.9.2015 19:52

B18o97ř33í15k 88P73u91l77k63r91á46b69e81k 1203508109987

www.BionX.ca

0/0
22.9.2015 13:23

T47o49m59á67š 20F24i49r97b75a10c15h80e16r 9310130124640

Motorový dopravní prostředek . Tohle už není o cyklistice, co si vyšlápnu to si také sjedu ;-)

0/0
21.9.2015 10:04
Foto

M44a19r12t55i56n 50V16a71l85i20n59a 6362635701729

Až s přihlásí věk, nemoci a člověk stejně chce být na horách, jak by jste to pak řešil?

+1/0
21.9.2015 10:05

M73a67r41t86i33n 71P58a39v23e89l49e74k 5250777585215

Neřešil,seděl doma,koukal na bednu a všem aktivním penzistům okolo sebe vysvětloval,že z principu na kole nesmí být přídavný elektromotor.;-)

+3/0
21.9.2015 10:17

T39o48m77á18š 85F65i88r44b92a12c27h13e52r 9620870254720

Pro aktivní penzisty existuje třeba Nordic walking , ježdění na motorovém dopravním prostředku nemá moc z aktivitou společného,

+1/−4
21.9.2015 10:26

M50a20r43t57i45n 69P77a21v46e53l25e43k 5590667955705

Elektrokolo není skůtr nebo motorka - načtěte si o něm něco než začnete diskutovat.Podívejte se o Bosche na režimy Prohlídka nebo Eco.

Proč diskutujete o něčem v čem se zjevně naprosto neorientujete?

+1/0
21.9.2015 10:32

J41o11s25e33f 32T93i64k81v75a96r87t 2770554220

Celý život jsem sportoval. Bohužel už nejsem nejmladší takže stejně jako už dnes nedám černou sjezdovku, nedám už ferraty, tak i kopec který už nevyšlápnu si klidně vytlačím. Nevím jestli to pochopíte, ale na elektrokole bych si sám před sebou připadal jako podvodník .

+7/−1
21.9.2015 10:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.