Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otestovali jsme šílenost do terénu: horské elektrokolo „PLUS size“

Horské kolo známe všichni. Elektrokolo také. A „tlustoprdatý“ FAT bike aspoň viděla už většina. Teď tu máme docela horkou novinku. Smíchejme všechno dohromady a nový trend je na světě. Horské elektrokolo se širokými třípalcovými plášti. Byli jsme první v Česku, kteří ho mohli vyzkoušet v terénu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L15u23k55á69š 44Š44m50a70h62e71l 2677454102214

Už vím, s čím příště pojedu Sudety, abych se tak moc nenadřel.;-D

0/0
22.9.2015 19:39

V64o30j98t93a 22S66u83k 3507245367751

Jenom porovnavam ta cisla v KC a US dollaru tak za ta cisla v USA koupim si Ferrari.Zajimave celkem.......!!!!

0/0
22.9.2015 7:29

O28n14d47r27e12j 19S31i22d47o32n 6594746591692

Jo, sjedete na tom stabilne jakykoliv kopec, Teda do chvile, nez budete potrebovat v tom sjezdu nekde zatocit.

Jezdim na kole kvuli pohybu a zdravi. Pokud nekdo potrebuje nutne videt vic, nez na co mu staci jeho fyzicke sily, a vidi v tom motivaci kopupit si elektrokolo a ne motivaci zlepsit si kondici, mel by si radeji poridit nejaky dron s kamerou, nechat ho trasu proletet a nemusi ani vylezat z baraku!

+4/−1
22.9.2015 0:22

M93a49r30t41i88n 83P23a47v44e16l76e11k 5490147485165

Nechápu. Proč by tenhle bajk neměl točit? Je stejný jako klasický Genius - jediný rozdíl je v jiném středu a ten na geometrii nemá žádný velký vliv.

Motor vám pomůže ve stojkách a ty tělu příliš neprospívají - naopak ho ničí,ona křeč nebo natažený sval není nic příjemného.

0/0
22.9.2015 7:42

Z63u97z29a92n25a 39K13u52ř59í62z45e32k 2625878154554

Mi to přijde jako dobrý pro lidi co mají třeba problém s nohama, kolenama většinou asi starší lidi... tam chápu, že si rádi šlápnou na rovince (a nejspíš i zlepšují své zdraví) a pak do kopce si pomohou.. nevím proč by si měli kupovat dron a sedět doma. A přesně jak píšou když chce pár trávit spolu výlet na kole tak většina žen není schopná udržet tempo s mužem, tady taky chápu pomoc....

+1/0
22.9.2015 11:57

J48a33r27o27s62l18a34v 52Š61t79r69e40i49t 4113684270723

Ještě by to chtělo pomoc při přenášení... horské kolo se přece musí přenášet dost často...

0/0
21.9.2015 22:33

J41i68ř60í 55B66a53r64t45á77k 9800365478904

ani ne

0/0
21.9.2015 22:44

J84a55r10o31s61l26a85v 31Š52t54r72e76i40t 4453694710123

Tím pádem se s ním nejezdí na horách...

0/0
22.9.2015 10:50

J58i92ř27í 58B30a29r54t98á81k 9780625818844

Ja s nim po horach jezdim a prenaset jsem to zatim potreboval jenom jednou z kolovny, pomoc s prenasenim jsem nepotreboval vubec

0/0
22.9.2015 10:57

L37a97d14i70s94l23a40v 27H48o52r41č51i88č23k86a 7784369180944

Já to beru tak,že zdravý člověk si to nekoupí,pokud chce kondici.pokud je líný,proč ne?Ale běda,když dojde šťáva-má to omezený dojezd.To  u normálního kola nehrozí,tam je to omezeno kondicí pouze.Já si rád hrábnu do kopce-jednou možná,pokud budu nějak omezený zdravotně.

+2/−1
21.9.2015 20:05

J72i74ř32í 42B29a41r63t36á55k 9320795468334

A co se ma stat kdyz dojde stava?

+1/0
21.9.2015 21:09

M48i66c27h74a71l 68K50o55r41t84a19n 1507857173415

Začne to couvat...

+3/0
21.9.2015 23:55

M15i66r30o55s70l67a19v 20B14u64d83a 9392402857832

Vida, tak vývoj směřuje opět k motocyklu. R^ Ale že to trvalo než někdo pochopil, že se lidé nechtějí dřít.

+6/−1
21.9.2015 18:10

J94a68n 15H18a12v31r95d21a 3166664672486

Jste na omylu. To není o motocyklu ale o pomoci při šlapání.

0/−2
21.9.2015 19:32

M40i89r22o91s43l34a32v 31B88u11d33a 9752642397562

"Ale že to trvalo než někdo pochopil, že se lidé nechtějí dřít."

Pořád jsem na omylu? Že něco někam směřuje ještě neznamená, že tam dojde nebo tam je.;-D

+2/0
21.9.2015 19:42

J22a20n 86H39a20v68r57d88a 3496444772146

Ano, pořád se pasujete do rozumbrady. Bicykl s pomocným elektromotorem není motocykl, (to ví i kdejaká trubka) a je dobrý pro toho, kdo se chce hýbat, ale nechce u toho tolik dřít. Chapišto?

0/−2
21.9.2015 22:06

M20i19l54a23n 87Š12a28f77á29ř 6901710502150

;-D;-D;-D

0/0
22.9.2015 8:02

F18r64a94n93t44i39s52e72k 73L82i11s28k37a 8575781823118

Je to moc pekny a asi to je i prakticke, ale... Jezdim na kole po Praze a potkavam tolik cyklistu-hovad ze bych spise uvital nejake omezeni. Ekolo jich privede do provozu jeste vice, par kolegu z prace si ho uz poridilo a oba jsou radi, ze umi udrzet rovnovahu a zabrzdit. No, hlavne ze se cestou do prace nezapoti.

+2/0
21.9.2015 17:42

M72i57c64h29a21l 22J43a86r44o72š 7454600372305

Předpokládám, že cestou do práce zabíráte čtyřnásobnou šířku silnice než ta hovada.

+1/0
21.9.2015 17:45

M47i46r33o12s14l61a93v 14B15u35d41a 9462352537932

Cyklista v provozu překáží víc než autobus...nadneseně řečeno.:-P

+4/0
21.9.2015 18:08

M60i54c49h94a28l 28J24a84r84o95š 7524600162105

Třípalcový Nobbydick? To jsou dneska věci :)

0/0
21.9.2015 17:24

K65a16r21e46l 62N62o81v13o55t73n30y 2161675519390

Tak pro ty, co si poridi horske kolo a pak s nim jezdi po silnici nebo zpevnenych cestach, se ten motor docela hodi, aby aspon udrzeli tempo s temi, co maji crossova kola, o silnicnich nemluve :-D.

0/0
21.9.2015 16:25

M87a74r85t89i91n 83P28a95v65e18l11e32k 5610487155615

Na to není potřeba elektra - na MTB koupíte za pár šupů druhá kola a dáte na ně silniční gumy.

+1/0
21.9.2015 16:37

R10u87d14i 48G28a29š10p72a89r 3229569989743

Za ty peníze je krásná šestikilo motorka .....když už se tedy chci kochat a ne šlapat.

+9/0
21.9.2015 16:09

M73i21r60e71k 54T95u31r65e70č23e25k 4473202540372

Ale s tou "motorkou" pribude ridicak, pojisteni, technicka kontrola, SPZ znacka a povinne prislusenstvi a ja nevim co jeste, zatimco na elektrokole tohle vsechno odpada. Kdyz motorka chcipne tak jedine odtlacit treba 5 km, zatimco na elektrokole odjedu domu slapanim. Staci max. souprava na lepeni duse a 100% jistota ze dojedu...

+2/0
21.9.2015 19:24

J60i39ř30í 64B49a22r29t28á62k 9130215688734

Zkus s tou motorkou vjet na cyklostezku

+2/0
21.9.2015 21:12

J23a98n 79H36a29v30r91d95a 3506604162516

Ještě před cca 2 měsíci bych coby celoživotní sportovec souhlasil s většinovým názorem zde na diskusi: Elektrokolo je pro páprdy, co se nechtějí dřít. Ovšem po té, co jsem elektrokolo sám zkusil, už vím, že existuje hodně dobrých důvodů, pro které elektrokolo stojí za to.

Výrazně si s ním zvětšíte akční rádius, místo 40 km zvládnete 80km. Kopce se zplošťují, dá se jet do kopce i po rovině prakticky pořád se stejným vypětím a nehrozí odrovnání se v kopci. Partneři s různou výkoností se vzájemně přizpůsobí, při stejné rychlosti si jede každý podle svých fyzických možností. Vynikající pro cyklisty se zdravotním hendikepem, (tlouštíci, srdcaři, infarkťáci apod.) kteří se potřebují hýbat a na normálním kole by to dávali s velkou zátěží. Dobré pro starší či začínající, kteří by s normálním kolem brzo sekli, neboť by to pro ně byla sakramentská dřina.

Mnoho dalších důvodů, proč elektrokolo ano si kdekdo najde sám.

+17/−2
21.9.2015 15:51

J83a95n 39V73o88p10i18č74k72a 8213592912914

Havrda z DC?

0/0
21.9.2015 18:17

D58a62n53i92e96l 68P42a37n56e51k 6702431882280

A co si ten akční rádius zvýšit fyzickou kondicí než motorem? Za chvíli budete jezdit na motorce a říkat jak ujedete mnohem dál a víc a nezapotíte se do kopců. Tohle jsou strašný pindi pro lidi co se bojí se víc zapotit a zadýchat. Naopak tím, že si budete zvedat fyzičku a pocítíte, že ty kopce Vám jdou najednou snadněji než předtím to je skutečná radost z dobře odvedené fyzické práce.

Naučit se správně na kole jezdit vědět kdy přidat kdy ubrat kam to napálit kde naopak jet klidněji to dělá cyklistu cyklistou. Umět rozvrhnout síly. Pokud někdo sedne na kolo a dupe od začátku do konce a díví se, že po 20Km mu došlo, tak pak dělá něco špatně a to Vám elektrokolo rozhodně nepomůže zlepšit.

+1/−1
22.9.2015 8:38

J88i62ř40í 20B78a23r22t64á26k 9890535738124

Na kole jedu proto, ze se chci nekam dostat. Pokud bych mohl na cyklostezku na motorce, tak to udelam. Bohuzel elektrokolo je zatim jedina moznost. Fyzicku mam slusnou. Delam jine sporty a ve volnych chvilich se chci nekam podivat a ne se u toho sedrit.

+2/−1
22.9.2015 10:29

J13a92n 11H12a48v87r43d69a 3676474132526

Pane Pánku, pokud jste se neuklikl a reagujete skutečně na můj příspěvek, tak si ho přečtěte ještě jednou, abyste pochopil, že já o voze a vy o koze. Takto jste trochu za cyklistu. Co je navíc v nohách, může chybět jinde...;-D

+1/0
22.9.2015 22:38

M90i72c24h37a53e67l 40R98a81d28a 4220417118806

To by mne zajímalo, jak by se diskutující a zkoušející tvářili na jízdu na elektrické jednokolce s gyroskopem. Na první pohled veget, ale zapojeny jsou vnitřní svalstvo a do toho extrémně citlivě rovnováha.

0/−1
21.9.2015 15:08

M77a79r92t46i63n 49K33o65p39e43c54k49ý 3318547549574

Je hrozně legrační, jak to většině (zajisté vytrénovaných horských vrchařů) přijde "nespravedlivé" a cítí nutnost opovržení. Divné ale je, že totéž nikoho nenapadne třeba v jednom z nejlepších středisek horské cyklistiky v Saalbachu, kde si díky vlekům, tedy spoustě ušetřené enegie a hodinám času, můžete každý den užívat třeba 100 km neskutečných sjezdů. Chápu, že většinu z vás (by) jistě hrozně bavilo vyjet na Gardě nahoru Tremalzo, tedy 20 km stoupání s permanentním sklonem kolem 10 %, ale já bych si zase velmi rád vychutnal (nestrhaný tímto předchozím výstupem) tamní šutrákové supersjezdy, které sjede celé na normálním horském kole jen málokdo. A teď bych jich tam stihnul najezdit nejméně dvakrát tolik. Prostě paráda, pokud na to člověk má. Nehledě na to, co vám jaksi vůbec nedošlo - kdykoliv jedu běžný terén nebo si chci "poctivě máknout", tak mohu baterii sundat, mudrlanti! :-)

+8/−2
21.9.2015 10:49

M31a24r37e67k 86O49p 9969373710313

Já raději šlapu do kopce, než se pouštím "zadarmo" z kopce dolů.

+3/0
21.9.2015 12:33

M22a73r29t83i80n 68P10a67v19e63l75e30k 5830627285355

No,někdo se rád trýzní - proti gustu žádný dišputát.Můžete si na Ještěd párkrát švihnout uphill a dolů sjíždět lanovkou.

Hlavně to neříkejte na odpočívadle nad Agónií - lidé po tom výšlapu nebývají vstřícní.;-D

+4/−1
21.9.2015 12:52

V43r80a81t13i45s84l54a33v 96K96a14l42i92c38h 3816645735411

;-D

0/0
21.9.2015 22:40

M36a59r45t54i61n 84K48o63p45e89c81k10ý 3398737489614

Zadarmo, ach ty svatá prostoto! Na lyžích je to taky zadarmo? Nebylo by poctivější vyšlapat si svah před sjezdem na sněžnicích? :-)

+4/0
21.9.2015 13:42

F16r26a55n68t84i36š28e95k 86K83ý64h67o73s 8798811203566

přesně, a předtím si ušlapat sjezdovku, rolba je pro slabochy ;-D

+2/0
21.9.2015 16:08

P52e36t68r 88H87a28l96a63č81k49a 5648511952667

Neodsuzuju nikoho, kdo toto chce. Ale pocitově - i když to často bolí a hlava se brání - radši so to odšlapu, dokud to aspoň trochu jde (je mi 50). Samo nemluvím o lidech s nějakým omezením, kvůli kterému by třeba musel opustit horské kolo, resp. terén.

Ale dovolím si tvrdit, že s tímhle 22 kilovým mazlíkem si rozhodně nevychutnáte "šutrákové supersjezdy", když je nesjedete (tedy sjede málokdo) na "normálním horském kole" :-)

0/0
21.9.2015 13:26

M40a93r41t32i64n 19K14o55p98e40c49k66ý 3778307809884

A není to náhodou právě naopak, že čím větší váha, tím větší stabilita podpořená širokými pneu? :-) Jinak - jde o to, CO si rád v 50 odšlapete. Možná jste si všiml, že mi šlo o velehory, které si nyní může KAŽDÝ vychutnat jako nikdy předtím.

0/0
21.9.2015 14:12

P65e18t70r 53H86a47l79a72č27k97a 5588151132867

No je to otázka, rád jezdím i směrem dolů, rychle, ale bez skoků a podobných takových parádiček. A nahoru to holt musí člověk odmakat občas (nebo odtlačit třeba) :-)

S tou stabilitou je to otázka - hmotnost stabilitě pomáhá, ale ovladatelnosti určitě silně ubírá ! A v technických pasážích je to potřeba.

Měl jsem možnost si  vyzkoušet e-fulla FOCUS před 2 roky na pneu 2,4 na technických pasážích kolem N.Města nahoru i dolů. Takže nemyslím, že velkej rozdíl od 3,0. Nahoru paráda, ani jsem nestíhal šlapat, jak to kopalo. Ale ty kořeny a kameny dolů jsem si teda neužil. To byl hned první dojem.

0/0
21.9.2015 22:43

Š63t53ě90p26á34n 73V42a57n26ě10k 3513959367377

Parádní záležitost, kterou zabíjí pochopitelně cenovka. Zatím ještě ušlapu téměř vše a než zestárnu, tak snad budou ceny rozumnější :-)

+1/0
21.9.2015 10:42

B48o31ř49í75k 81P91u82l55k79r52á78b92e23k 1673158669607

já už zestárnul a za padesát litrů pořídil super sadu, která šla nacpat na starýho horáka... R^

0/0
21.9.2015 19:52

B98o52ř21í76k 94P75u61l95k17r56á17b90e69k 1113908209517

www.BionX.ca

0/0
22.9.2015 13:23

T33o95m58á81š 33F20i13r17b73a48c46h40e59r 9730520594490

Motorový dopravní prostředek . Tohle už není o cyklistice, co si vyšlápnu to si také sjedu ;-)

0/0
21.9.2015 10:04
Foto

M52a52r25t60i53n 55V87a79l73i45n75a 6632195501869

Až s přihlásí věk, nemoci a člověk stejně chce být na horách, jak by jste to pak řešil?

+1/0
21.9.2015 10:05

M81a71r44t19i18n 78P75a42v17e68l31e36k 5240647575815

Neřešil,seděl doma,koukal na bednu a všem aktivním penzistům okolo sebe vysvětloval,že z principu na kole nesmí být přídavný elektromotor.;-)

+3/0
21.9.2015 10:17

T64o41m30á57š 48F94i89r79b49a69c11h58e73r 9370520634960

Pro aktivní penzisty existuje třeba Nordic walking , ježdění na motorovém dopravním prostředku nemá moc z aktivitou společného,

+1/−4
21.9.2015 10:26

M58a57r86t38i43n 50P69a76v19e17l90e31k 5280727255265

Elektrokolo není skůtr nebo motorka - načtěte si o něm něco než začnete diskutovat.Podívejte se o Bosche na režimy Prohlídka nebo Eco.

Proč diskutujete o něčem v čem se zjevně naprosto neorientujete?

+1/0
21.9.2015 10:32

J63o20s32e87f 91T48i86k80v64a68r47t 2770264670

Celý život jsem sportoval. Bohužel už nejsem nejmladší takže stejně jako už dnes nedám černou sjezdovku, nedám už ferraty, tak i kopec který už nevyšlápnu si klidně vytlačím. Nevím jestli to pochopíte, ale na elektrokole bych si sám před sebou připadal jako podvodník .

+7/−1
21.9.2015 10:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.