Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deset nejúchvatnějších dopravních divů světa

Který cestovatel by někdy na cestách neobdivoval nějaký dopravní skvost - krásný most, letiště či třeba tunel. Reportér magazínu Víkend DNES vytipoval 10 nejzajímavějších dopravních staveb světa, které stojí za vidění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65a58v60e36l 73K20u42b25e95l22k72a 8177922289890

11. nejúchvatnější div světa: dálnice D1 ;-D

+2/0
25.8.2015 12:14

F48e72r76d70i51n91a91n51d 63S20l56a57v63í21k 1205592692629

Dík za typ, teď přemýšlím jak dlouhou dovolenou asi budu potřebovat abych si prohlédl "dopravní stavbu" o délce 48 tis km  ;-D

0/0
23.8.2015 20:32

P39a21v33e58l 33K82u29b86e15l14k14a 8697592729100

já vás na hranicích s Mexikem vystřídám ;-D Vy si zatím přeletíte letadlem do Peru a tam se zase vyměníme ;-D

0/0
25.8.2015 12:16

J95a84r92o40s20l77a94v 16L68e44b31e55d31a 3676489577610

Tak z toho výčtu jsem viděl a projel jen norské tunely včetně zmiňovaného, ale stálo to za to. Jinak víc než množství a délky tunelů (několik kilometrů je tam naprosto běžné) mě fascinoval poblíž Osla podzemní kruháč; případně křižovatky, z kterých vede tunel na jinou nadmořskou výšku třeba o stovky metrů .

Taky byl dost dobrý most Storebælt v Dánsku (18 km), viz https://www.google.cz/search?q=Storebælt&source=lnms&tbm=isch

+1/0
23.8.2015 8:53

J95a43r58o36s31l36a49v 27L46e67b71e15d46a 3596169857970

Hmm, ten odkaz jsem nějak nevychytal, ale stačí dát v guglu "storebælt" a zvolit obrázky.

0/0
23.8.2015 8:56

P89a21v24e74l 75D32r29o43t37á52r 7643484969404

zkuste to dát bez národních znaků, on to google většinou zvládne i tak.

0/0
23.8.2015 15:22

R82o45b65e22r97t 75G66o46r57c 6702133693

Zapomněli jste na Gabčíkovo ;-)

0/0
22.8.2015 18:37

V59l57a47d95i39m84í95r 25F80i49b66i49g81e67r 5814141121924

Transsibiřská magistrála se stavěla jen 14 let? Chápu že se stavělo v neobydlených místech kde nebyly problémy s lidmi, ale 14 let je na tu délku, úroveň mechanizace a stavebních postupů hodně málo. U nás se za 14 let možná začne stavět první úsek VRT který se bude stavět možná stejně dlouho.

+9/−1
22.8.2015 17:39

T21o74m81á29š 74M74o63r23a50v73č98í23k 3537766263155

Samozřejmě ne celá, pořádný kus trati už byl hotov ještě před započetím "oficiálních" prací. Na druhou stranu elektrifikace se vlekla celých 73 let, abyste si snad nemyslel, že jen u nás je vše špatně;-)

+3/0
23.8.2015 5:53

V28l58a83d79i14m67í19r 22F43i67b64i25g54e57r 5934971631524

U nás se staví D1 od doku 1938 sice stavbu dost zdržela válka ale je tomu již 77 let co se staví a stále přes 20km chybí, takže ještě minimálně 6 let.

0/0
24.8.2015 8:13

T67o19m58á83š 74M28o31r64a30v82č73í16k 3507536953155

Jinak musíte srovnávat srovnatelné, dlouho před tím, než byla postavena transsibiřská magistrála byly už v naší malé zemičce tisíce kilometrů železničních tratí, stavělo se tempem až 791 km tratě za rok a celou republiku jste mohl projet už v roce 1851 (Podmokly(Děčín)-Břeclav), tedy o 54 let dříve než Rusové.

+5/0
23.8.2015 6:09

P51a76t84r53i19k 41Š70e23b20e61s40t94a 4583352296515

rusové mlčí kolik desítek tisíc lidí při stavbě zemřelo...

+3/0
23.8.2015 20:10

J29a55k22u72b 46M18a10t98o14u84š 3465532902593

Chiby tam největší Tunel Blanka;-)

+8/−1
22.8.2015 14:17

V92l57a74d10i61m88í56r 86F67i24b10i27g22e61r 5184691331344

Až přístě v Blance se teď nesvezete.

0/0
22.8.2015 17:40

J34o48s85e97f33f 49M91u77s40i75l 7539195366850

sliby-chiby :-)

0/0
23.8.2015 10:11

L76u65k69á80š 12M10a60l28í89č39e98k 3353152315187

Vám toho "chiby" víc ;-)

0/0
26.8.2015 6:51

M81a86r52t76i76n 30K65o35p54e70c75k76ý 3218957779554

Hodně odfláknutý článek s řadou chyb a zavádějících tvrzení. Například - takzvaná Tibetská železnice rozhodně nezačíná v Pekingu, to je asi jako kdyby Tatranská železnice začínala v Mělníku. Ve skutečnosti začíná v tibetském městě Golmud, měří 1142 km a cesta trvá 13 hodin. Na Tibetskou železnici navazuje vícero tras, nejen do Pekingu, ale třeba i Šanghaje, která je ještě delší (4373 km). Dále namátkou - proč by měla být zrovna cesta na Nanga Parbat nejnebezpečnější? Mnohem více "smrťáků" je například na Sečuánské dálnici v Tibetu nebo na El Camino de la Muerte (Silnice smrti) v Bolívii, kde zahynuly již tisíce lidí. Nejdelší železnicí světa není Transsibiřská magistrála, ale Nová hedvábná stezka vedoucí z čínského Ji-Wu až do Madridu (12 875 km). Podivný je i samotný výběr "dopravních divů". Proč třeba teprve budovaný (a celkem "krátký") norský tunel a ne řada mnohem delších tunelů (třeba Channel Tunnel), včetně 6.nejdelšího vodního tunelu na světě, kterým je naše Želivka (51 km)? Proč Tokyo Bay Aqualine a ne Oresund Bridge? A tak dál...

+13/−6
22.8.2015 10:23

E90v69a 89R89o35s83o52v98á 8529328338861

Nová hedvábná stezka je, stejně jako v článku uvedená Tibetská železnice, pouze spojení několika existujících tratí, a tudíž není delší než Transsib, který ve své podstatě nemá skoro žádné odbočky a byl jako celek budován

+7/0
22.8.2015 15:03

L67u18k92a50s 66C71o18d67r 6708322820191

Golmud nelezi v Xizangu (Tibet), ale v provincii Qinghai. Pres 90% obyvatelstva tvori etnicti Cinani. Dalsi nepresnosti v tomhle komentari jsem linej opravovat...

+2/0
22.8.2015 16:52

M98a44r13t54i56n 39N84o51v77á43k 6303787249601

No protoze redaktor ma deadline a nema cas venovat jednomu okrajovemu tematu a patrani cely tyden - tak obslehne 8 let stary anglucky clanek s tim, ze pocita, ze 3/5 cze populace maji IQ do 110 + nexajem cist anglicke zpravy + neschopnost mluvit anglicky.. TO vse zprumerovano dohromady vam z jeho pohledu vyjde, ze se max objevi jefen trotl z deseti tisic, ktery ma fakticky presne a pravdive poznamky

+7/0
22.8.2015 17:16

P28e91t60r 67V33o76j77t43a 4114661133665

Schopnost porozumět jazyku není o inteligenci. Znám idioty, kteří plynně hovoří několika jazyky. A znám velmi inteligentní lidi, kteří nejsou schopni se naučit cizí řeč.

+9/0
22.8.2015 18:24

J82á69n 39K16o47t32ú98č 2676174268846

výber je vždy subjektívny, ale s Laerdalským tunelom ste trafili mimo, je to totiž najdlhší CESTNÝ tunel! Všetky ostatné vami vymenované sú železničné tunely. Áno, aj Channel Tunnel je železničný tunel. A Laerdalský tunel navyše otvorili už pred 15 rokmi (2000), takže nie je "teprve budovaný"...

+8/0
22.8.2015 18:06

V17á95c96l74a93v 12P25o39u59s29t86k56a 3560481782

Tibetská železnice: Převýšení přes 4 000 metrů, délka 4 064 kilometrů. .......... Vlak projede trasu za 48 hodin.

To asi ne.

0/0
22.8.2015 7:06

D70u24š84a32n 66R69a53j89n35i27n67e17c 4134242413901

Priemerná rýchlosť 84km/h , prečo nie ? 

Skôr úsmevné je , že na chrbtovej kosti Ruska sa vlaky stále šušnia priemernou rýchlostou 64.5km/h a aj to iba jeden expres Rossia!

+1/0
22.8.2015 7:35

V61á59c83l44a82v 26P80o79u67s16t64k86a 3360331492

Tak o tu průměrnou rychlost vůbec nejde.

0/−4
22.8.2015 7:54

J51a58r89o82m29í96r 91K40r61á49l 4350539844689

Řekl bych, že právě ano.  To není česká lokálka s zastávkou každých 5 km.

+1/0
22.8.2015 18:48

P84e56t31r 55N15e55c65h94a87n93i35c41k68ý 7503856118460

Jakože těch 4064km není celých v Tibetu?

0/0
22.8.2015 8:51

V34á48c89l44a67v 61P65o50u17s41t62k90a 3130301752

Tak jistě, píší o trase Peking - Lhasa. Jde mi o těch 48 hodin.

0/0
22.8.2015 9:48

M54a36r81t47i78n 39K14o76p44e95c92k94ý 3938347709604

Ano, je to trochu nepřesné, ale v snad v rámci tolerance (i když se nejedná o Tibetskou železnici). Z Pekingu vyjíždí vlak v 21:30, do Lhasy přijedete po dvou dnech v 17:30. Tedy 44 hodin. Opačným směrem pak 47 hodin.  :-)

0/0
22.8.2015 10:29

V71á21c62l34a17v 59P29o94u21s63t93k48a 3140571622

Příjde mi to skoro neuvěřitelné. ;-)

0/0
22.8.2015 11:53

M35a12t32ú20š 91B95e59n29a97k 9558184842673

Ani nie, sú tam obrovské medzistaničné úseky, to nieje ako v Európe kde je každých pár desiatok kilometrov stanica.

0/0
22.8.2015 16:15

J32á64n 72K55o22t16ú91č 2406404198226

...a okrem dlhých medzistaničných úsekov je aj žel. infraštruktúra v Číne na vysokej úrovni oproti Európe, kde okrem pomerne malej siete VRT sú trate väčšinou pomalé...

0/−1
22.8.2015 18:02

T30o29m31á27š 83M28o49r81a94v90č44í42k 3687326473505

Kdybyste nezmínil tu Evropu, tak byste snad i byl bez reakce, ale Čína má zatím co dohánět jak v absolutních číslech, zatím má krátkou síť VRT, tak v relativních (velmi řídká síť VRT na počet obyvatel oproti Evropě).

0/0
23.8.2015 6:31

P79a24t13r14i18k 14Š21e19b53e41s38t75a 4573442556425

a ty tři hodiny rozdílu jsou dány čím??? někde stojí, anebo jako u letadel jde o pohy země při jízdě po a proti pohybu... ;-)

0/0
23.8.2015 20:13

J71a90r11o79m75i40r 96C79h70a89l44o85u36p73k37a 4239537835547

Nejsem expert, ale řekl bych, že to prostě z kopce jede rychlejc...

0/0
24.8.2015 10:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.