Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deset nejúchvatnějších dopravních divů světa

Který cestovatel by někdy na cestách neobdivoval nějaký dopravní skvost - krásný most, letiště či třeba tunel. Reportér magazínu Víkend DNES vytipoval 10 nejzajímavějších dopravních staveb světa, které stojí za vidění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10a57v83e42l 23K83u14b15e31l31k78a 8117812609720

11. nejúchvatnější div světa: dálnice D1 ;-D

+2/0
25.8.2015 12:14

F89e14r93d93i51n82a49n40d 94S81l75a48v91í53k 1905802112859

Dík za typ, teď přemýšlím jak dlouhou dovolenou asi budu potřebovat abych si prohlédl "dopravní stavbu" o délce 48 tis km  ;-D

0/0
23.8.2015 20:32

P59a22v81e14l 31K52u81b76e90l77k88a 8317752219320

já vás na hranicích s Mexikem vystřídám ;-D Vy si zatím přeletíte letadlem do Peru a tam se zase vyměníme ;-D

0/0
25.8.2015 12:16

J91a95r95o32s65l96a43v 59L27e88b60e46d44a 3226619407500

Tak z toho výčtu jsem viděl a projel jen norské tunely včetně zmiňovaného, ale stálo to za to. Jinak víc než množství a délky tunelů (několik kilometrů je tam naprosto běžné) mě fascinoval poblíž Osla podzemní kruháč; případně křižovatky, z kterých vede tunel na jinou nadmořskou výšku třeba o stovky metrů .

Taky byl dost dobrý most Storebælt v Dánsku (18 km), viz https://www.google.cz/search?q=Storebælt&source=lnms&tbm=isch

+1/0
23.8.2015 8:53

J77a25r32o47s90l84a81v 50L22e74b90e71d50a 3736159647250

Hmm, ten odkaz jsem nějak nevychytal, ale stačí dát v guglu "storebælt" a zvolit obrázky.

0/0
23.8.2015 8:56

P98a56v93e58l 44D87r25o62t64á25r 7703154469634

zkuste to dát bez národních znaků, on to google většinou zvládne i tak.

0/0
23.8.2015 15:22

R38o47b48e53r59t 87G83o11r20c 6232803533

Zapomněli jste na Gabčíkovo ;-)

0/0
22.8.2015 18:37

V32l52a87d75i25m54í81r 29F23i15b45i91g42e37r 5174841351694

Transsibiřská magistrála se stavěla jen 14 let? Chápu že se stavělo v neobydlených místech kde nebyly problémy s lidmi, ale 14 let je na tu délku, úroveň mechanizace a stavebních postupů hodně málo. U nás se za 14 let možná začne stavět první úsek VRT který se bude stavět možná stejně dlouho.

+9/−1
22.8.2015 17:39

T21o45m74á20š 61M33o12r30a55v75č40í96k 3457796763905

Samozřejmě ne celá, pořádný kus trati už byl hotov ještě před započetím "oficiálních" prací. Na druhou stranu elektrifikace se vlekla celých 73 let, abyste si snad nemyslel, že jen u nás je vše špatně;-)

+3/0
23.8.2015 5:53

V64l72a73d88i10m26í33r 27F50i33b11i56g20e31r 5804981751504

U nás se staví D1 od doku 1938 sice stavbu dost zdržela válka ale je tomu již 77 let co se staví a stále přes 20km chybí, takže ještě minimálně 6 let.

0/0
24.8.2015 8:13

T12o44m77á22š 89M63o72r93a97v15č87í25k 3687646243515

Jinak musíte srovnávat srovnatelné, dlouho před tím, než byla postavena transsibiřská magistrála byly už v naší malé zemičce tisíce kilometrů železničních tratí, stavělo se tempem až 791 km tratě za rok a celou republiku jste mohl projet už v roce 1851 (Podmokly(Děčín)-Břeclav), tedy o 54 let dříve než Rusové.

+5/0
23.8.2015 6:09

P72a44t21r45i69k 93Š22e57b69e38s31t54a 4193332946415

rusové mlčí kolik desítek tisíc lidí při stavbě zemřelo...

+3/0
23.8.2015 20:10

J31a94k77u42b 22M52a81t19o25u15š 3285272382343

Chiby tam největší Tunel Blanka;-)

+8/−1
22.8.2015 14:17

V63l46a41d67i58m45í87r 39F80i18b32i30g51e60r 5414271841734

Až přístě v Blance se teď nesvezete.

0/0
22.8.2015 17:40

J20o56s92e73f86f 81M39u30s61i11l 7309635756940

sliby-chiby :-)

0/0
23.8.2015 10:11

L29u44k73á84š 22M51a74l58í53č91e24k 3683192905107

Vám toho "chiby" víc ;-)

0/0
26.8.2015 6:51

M30a76r96t30i53n 16K80o41p88e58c59k37ý 3388827859194

Hodně odfláknutý článek s řadou chyb a zavádějících tvrzení. Například - takzvaná Tibetská železnice rozhodně nezačíná v Pekingu, to je asi jako kdyby Tatranská železnice začínala v Mělníku. Ve skutečnosti začíná v tibetském městě Golmud, měří 1142 km a cesta trvá 13 hodin. Na Tibetskou železnici navazuje vícero tras, nejen do Pekingu, ale třeba i Šanghaje, která je ještě delší (4373 km). Dále namátkou - proč by měla být zrovna cesta na Nanga Parbat nejnebezpečnější? Mnohem více "smrťáků" je například na Sečuánské dálnici v Tibetu nebo na El Camino de la Muerte (Silnice smrti) v Bolívii, kde zahynuly již tisíce lidí. Nejdelší železnicí světa není Transsibiřská magistrála, ale Nová hedvábná stezka vedoucí z čínského Ji-Wu až do Madridu (12 875 km). Podivný je i samotný výběr "dopravních divů". Proč třeba teprve budovaný (a celkem "krátký") norský tunel a ne řada mnohem delších tunelů (třeba Channel Tunnel), včetně 6.nejdelšího vodního tunelu na světě, kterým je naše Želivka (51 km)? Proč Tokyo Bay Aqualine a ne Oresund Bridge? A tak dál...

+13/−6
22.8.2015 10:23

E26v42a 36R10o16s86o56v15á 8429978608131

Nová hedvábná stezka je, stejně jako v článku uvedená Tibetská železnice, pouze spojení několika existujících tratí, a tudíž není delší než Transsib, který ve své podstatě nemá skoro žádné odbočky a byl jako celek budován

+7/0
22.8.2015 15:03

L10u59k28a71s 47C29o41d33r 6328432310871

Golmud nelezi v Xizangu (Tibet), ale v provincii Qinghai. Pres 90% obyvatelstva tvori etnicti Cinani. Dalsi nepresnosti v tomhle komentari jsem linej opravovat...

+2/0
22.8.2015 16:52

M48a13r83t36i62n 23N46o75v66á82k 6963357819891

No protoze redaktor ma deadline a nema cas venovat jednomu okrajovemu tematu a patrani cely tyden - tak obslehne 8 let stary anglucky clanek s tim, ze pocita, ze 3/5 cze populace maji IQ do 110 + nexajem cist anglicke zpravy + neschopnost mluvit anglicky.. TO vse zprumerovano dohromady vam z jeho pohledu vyjde, ze se max objevi jefen trotl z deseti tisic, ktery ma fakticky presne a pravdive poznamky

+7/0
22.8.2015 17:16

P92e43t30r 91V86o54j55t77a 4404391403875

Schopnost porozumět jazyku není o inteligenci. Znám idioty, kteří plynně hovoří několika jazyky. A znám velmi inteligentní lidi, kteří nejsou schopni se naučit cizí řeč.

+9/0
22.8.2015 18:24

J88á18n 51K62o85t82ú21č 2486614138126

výber je vždy subjektívny, ale s Laerdalským tunelom ste trafili mimo, je to totiž najdlhší CESTNÝ tunel! Všetky ostatné vami vymenované sú železničné tunely. Áno, aj Channel Tunnel je železničný tunel. A Laerdalský tunel navyše otvorili už pred 15 rokmi (2000), takže nie je "teprve budovaný"...

+8/0
22.8.2015 18:06

V29á51c29l61a84v 45P27o62u91s88t57k36a 3960121392

Tibetská železnice: Převýšení přes 4 000 metrů, délka 4 064 kilometrů. .......... Vlak projede trasu za 48 hodin.

To asi ne.

0/0
22.8.2015 7:06

D55u75š42a70n 72R54a95j74n33i38n34e14c 4954242243431

Priemerná rýchlosť 84km/h , prečo nie ? 

Skôr úsmevné je , že na chrbtovej kosti Ruska sa vlaky stále šušnia priemernou rýchlostou 64.5km/h a aj to iba jeden expres Rossia!

+1/0
22.8.2015 7:35

V38á89c41l11a50v 67P92o70u41s22t76k47a 3970411812

Tak o tu průměrnou rychlost vůbec nejde.

0/−4
22.8.2015 7:54

J53a59r56o36m44í16r 90K40r56á33l 4760949334599

Řekl bych, že právě ano.  To není česká lokálka s zastávkou každých 5 km.

+1/0
22.8.2015 18:48

P41e30t47r 76N55e28c46h65a11n88i87c82k71ý 7383596778570

Jakože těch 4064km není celých v Tibetu?

0/0
22.8.2015 8:51

V75á90c55l79a53v 49P86o79u37s46t58k83a 3760721712

Tak jistě, píší o trase Peking - Lhasa. Jde mi o těch 48 hodin.

0/0
22.8.2015 9:48

M69a20r98t91i38n 70K52o22p45e86c58k66ý 3478607449614

Ano, je to trochu nepřesné, ale v snad v rámci tolerance (i když se nejedná o Tibetskou železnici). Z Pekingu vyjíždí vlak v 21:30, do Lhasy přijedete po dvou dnech v 17:30. Tedy 44 hodin. Opačným směrem pak 47 hodin.  :-)

0/0
22.8.2015 10:29

V79á78c74l10a13v 76P78o87u80s59t95k27a 3810861802

Příjde mi to skoro neuvěřitelné. ;-)

0/0
22.8.2015 11:53

M33a25t25ú23š 60B39e67n48a85k 9338784202923

Ani nie, sú tam obrovské medzistaničné úseky, to nieje ako v Európe kde je každých pár desiatok kilometrov stanica.

0/0
22.8.2015 16:15

J94á81n 49K28o92t83ú78č 2156114718686

...a okrem dlhých medzistaničných úsekov je aj žel. infraštruktúra v Číne na vysokej úrovni oproti Európe, kde okrem pomerne malej siete VRT sú trate väčšinou pomalé...

0/−1
22.8.2015 18:02

T91o40m21á20š 77M73o34r40a57v15č34í50k 3317476823325

Kdybyste nezmínil tu Evropu, tak byste snad i byl bez reakce, ale Čína má zatím co dohánět jak v absolutních číslech, zatím má krátkou síť VRT, tak v relativních (velmi řídká síť VRT na počet obyvatel oproti Evropě).

0/0
23.8.2015 6:31

P22a40t88r76i34k 65Š85e91b97e20s76t34a 4963172756325

a ty tři hodiny rozdílu jsou dány čím??? někde stojí, anebo jako u letadel jde o pohy země při jízdě po a proti pohybu... ;-)

0/0
23.8.2015 20:13

J53a56r30o30m27i56r 69C21h97a47l61o86u70p41k27a 4809197615667

Nejsem expert, ale řekl bych, že to prostě z kopce jede rychlejc...

0/0
24.8.2015 10:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.