Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Supertrendy kol na Tour de France

Připravili jsme pro vás pár technických či designových novinek, které se objevily v peletonu na Tour de France. Něco jsou jen zajímavé detaily či vtipné vychytávky, něco skutečně až revoluční změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25a82r34t89i28n 16F23a96b49i89a60n 2545770121943

Ktovie ako by vyzerali bicykle na tour, keby sa na ne nevztahovalo niekolko stoviek noriem a obmedzeni, brzdiacich ich vyvoj.

0/0
23.7.2015 18:45

J38a63n 66N16o48v96á58k 7825444868177

v těch videích jen žvatlají a nic neříkají :-/, je to spíš jen reklama než nějaká skutečná reportáž.

0/0
21.7.2015 22:32

F61r29a23n26t12i66š69e58k 72D32r34b86o63h38l13a71v 6465487747711

Mám dotaz na I Dnes . Kolik by mě stál takový článek, ale o jiné značce kola, než o kterém tu píšete? To je už druhá taková reklama na kola SOCIALIZED.:-P

+3/−4
19.7.2015 22:31

P50a60t37r25i50k 78K57o85v92a27ř33í51k 6547406970606

proste se pise o tom, co je nejlepsi ;-D

+1/0
20.7.2015 8:37

F77r35a72n57t87i17š53e31k 16D39r78b52o20h93l86a45v 6955227457211

;-D, pivo?

0/0
20.7.2015 14:18

M67a84r11t60i87n 22M71o78t14y10č45k18a 6971147207684

Kdyby psali o kolech, který si může koupit běžnej smrtelník, tak bych si řekl, že reklama... Ale u kol v ceně 250t+ mi to jako reklama nepřijde...

0/0
21.7.2015 14:55

I22v11a23n 61Č53u83k92a 3442484771432

jde o značku, ne o model

0/0
22.7.2015 9:07

J82á33n 46K15o57t27ú62č 2496204498716

Aj Pinarello bolo spomenuté... myslím, že sa jedná o paranoju z vašej strany.

+3/0
22.7.2015 10:20

J95a10r93o80s52l11a39v 42P43r22u89s76a 9762820212324

ono stejne je sice pekny ze resi aerodynamicky odpor ale takovej silnej vitr z boku potom to musi byt parada :-)

0/0
19.7.2015 12:03

F58r23a11n18t26i48š44e37k 94D80r63b40o60h79l50a70v 6575717397261

Jak na to kolo dáte všechny doplňky a posadíte cyklistu, je veškerá aerodinamika v (_I_) . Ale je dobře, že to lodi žerou a jsou ochotní za to vysolit i čtvrt milionu. Kdyby to totiž hobíci zblblí z reklam nakupovali, nemohli by tyto firma dávat profíkům kola za darmo a ještě jim k tomu přidat do týmu několik set tisíc €. ;-)

+1/−1
19.7.2015 20:25

M61a59r12t50i42n 19K44o10p70e43c68k37ý 3738167409894

To je úplná blbost. Špičkové cyklofirmy nemají zisky z prodeje nejlepších profi kol amatérům, ale z budování image značky, na které jezdí i ti nejlepší. Stejně jako si u aut nikdo nekoupí mercedes, BMW ani ferrari v podobě F1, ale budou vnímát technologickou vyspělost těchto značek i u běžných modelů mnohonásobně levnějších.

0/0
19.7.2015 22:16

F95r48a63n79t60i58š53e56k 30D75r12b82o42h48l16a28v 6215817157951

Ale závodníci na TDF nejezdí na jiných kolech, něž si koupíte sám v krámě. Používají to samé, co je dostupné i vám. V autech to je něco jiného. Sagan jezdí na rámu vyrobeném v Číně stejně jako hobik, co si ho koupí ve kšeftě, nebo na netu. Sám mám continentální cyklistický tým a vím o čem to je. Nepropadejte iluzi. I my nabízíme stejná kola, na kterých závodíme.;-)

0/−1
19.7.2015 22:28

V63l98a66d82i38s98l37a34v 46A93d12a85m72e20c 2795608331748

Ta myšlenka Martina Kopeckého byla, že díky image značky se prodá spousta kol v ceně do 50 tis. A na tom firma vydělá. Na těch drahých se tak nevydělává, jelikož se prodávají málo a navíc na podzim ve slevách. Proč si nepočkat 4 měsíce a koupit to o 30 tis. levnější.

+3/0
19.7.2015 22:46

J46o10z10e58f 93K22o43s42t27e38l93a62n18s62k34ý 8345922429496

Viackrát ma napadlo, či by sa neoplatilo na individuálnych časovkách dať na predok bicykla aerodynamický štít - ako majú napr. superbiky...

Hmotnosť bicykla by sa trochu zvýšila, ale odpor vzduchu by klesol oveľa viac.

0/0
19.7.2015 11:48
Foto

P95a95v31e58l 25Č31e82r80n98í95k 1688375350670

Stit musi na neco navazovat. Nestaci dat jen trychtyr a myslet si ze to pomuze.

U motorek to funguje protoze jezdec se "prilepi" na cele mohutne telo motorky a splyne s nim. U kola byste to telo musel vytvorit, coz zvlast v oblasti nohou, ktere musi slapat dost dobre nejde.

Ve vysledky by to tedy spis zpomalovalo protoze "drag" samotneho stitu, ktery  vzapeti konci je pomerne velky.

+3/0
19.7.2015 11:56

F86r16a67n95t62i49š72e70k 94D66r20b95o52h40l92a32v 6485847857281

Pravidla UCI to zakazují, štíhlostní poměr všech trubek navíc nesmí překročit poměr 3:2.

0/0
19.7.2015 20:26

A83l78e49š 77J50e42t71m38a61r 1429305683664

Venge pěkné, ale ty bidony se s aerodynamikou moc nepotkaly, přitom aerodynamické existují už dávno.

0/0
19.7.2015 10:59

F37r50a74n28t65i96š79e98k 32D35r36b91o15h35l40a50v 6155727307511

Jsou zakázané

+1/0
19.7.2015 20:27

M49a48r13t36i28n 27H21o17c10e41k 5439335884367

před třema nedělema jsem měl ošklivej pád v padesátce a tak já bych určitě vyzkoušel tu helmu GIRO. mno, nikdy nevíte, kdy sebou zase majznete a mozek vám nesešroubujou nedají o sádry :-)

0/0
19.7.2015 9:26

M13a52r57i30a29n 87D47v84o55ř24á51k 9584379463972

Já bych si jí taky koupil, ale zkoušet ji nemusím budu raději důvěřovat výrobci ;-)

0/0
20.7.2015 21:55

B20r36u56n48o 24C86h11o71j90k47a 8795670906318

K čemu je dobrý ten "šišatý" převodník?8-o

0/0
19.7.2015 8:58
Foto

P92a92v67e25l 98Č54e47r62n25í10k 1328605100270

Predstavte si ze se divate zboku na kolo a na miste slapek jsou hodiny tak, ze cyklista slape po smeru hodinovych rucicek. Nejvice sily dokaze cyklista vyvinout ve chvili kdy je slapka na pozici treti/devate hodiny. Nejmene sily vyvine ve chvili kdy je na pozici seste/dvanacte. 

Sisaty prevodnik toto bere v uvahu takze ve chvili kdy jste na 3/9, ma nejvetsi prumer takze vyuzijete silu po delsi dobu, zatimco na 6/12 ma nejmensi prumer a setri sily protoze se v teto pozici rychleji protoci.

Je to jako by kolo neustale prehazovalo kolecka. Na tom velkem date vetsi rychlost ale musite mit vic sily, na tom malem musite slapnout rychleji ale nepotrebujete tolik sily.

Evoluce - kompletne sisaty prevodnik je pak podle me delana tak, ze dali cyklistu na rotoped a presne zmerili, jakou silu jsou jeho nohy schopne vyvinout v jednotlivych uhlech a podle toho elipsu jeste uzpusobili.

Osobne si myslim ze to je naprosto genialni napad a docela se divim ze se to na silnicnich kolech neobevilo uz davno.

+36/0
19.7.2015 9:09

B79r13u74n62o 78C63h43o32j96k41a 8865700256508

Díky za vysvětlení.

+2/0
19.7.2015 9:30

A84d38a80m 18P79u92r33k30r58t 5896222468528

Nápad to je dobrý, ale vidím poněkud problém, když se člověk zvedne ze sedla a začne šlapat vestoje (možná to profi cyklisté nedělají, nevím, ale mám pocit že ano). V tu chvíli se "časování výkonu z nohou" docela podstatně změní, a možná nebude optimální. Ale nápad je to dobrý, a dost rád bych si takové kolo vyzkoušel.

0/0
19.7.2015 9:49

L72i72b41o48r 90D35a10n53ě20k 4447141153

tak úplně tak podstatně se to nemění. pořád tu největší sílu do pedálů přenášíte v pozici +- 3/9. U jízdy ve stoje máte větší sílu a výbušnost na přední noze, ale při sezení, pokud máte nášlapy, či klipsny si můžete pomoct druhou nohou nahoru a tím zjemnit křivku zátěže. Proto tay ciklisté říkají, že se jim nohy točí, nebo ne, místo aby mluvili, že do toho dupou či tak něco.

+1/0
19.7.2015 10:30

A21d67a59m 69P70u82r21k82r31t 5226392708518

Aha, díky! No já - cyklista-amatér - jsem zvyklý do kopce "dupat" a pokud je to vyloženě "krpál" tak potom, co se zvednu, jsem vůči kolu docela předkloněn. Ale fakt je, že to asi nebude víc než 15 stupňů, takže to možná poměry až tak nezmění. Každopádně bych ten "šišoidní talíř" docela rád vyzkoušel, vypadá zajímavě.

0/0
19.7.2015 10:38

P52a30v34e55l 81K26v71a66s26i89l 5596330104471

já tu možnost měl a musím přiznat, že v první chvíli jsem z kola málem spadnul :-) Osobní vjem byl takový, že si na to člověk musí zvyknout a podle mne na to musí být i patřičně trénován. Prvních pár šlápnutí bylo hodně "jiných". Po chvilce si člověk zvykne, ale jak jsem šlapal a šlapal, tak se dostavila zvláštní fáze únavy, která jednak přišla o dost dříve a jednak nohy bolely přeci jen trochu jinak. Také mi přišlo, že jsem přehazoval častěji než normálně, ale spočítané to nemám. Majitel kola mi tvrdil, že je to úplně normální. Že i on to všechno tak měl. Bohužel najel jsem jen nějakých 150 km a už to neopakoval, takže nemohu popsat to "zvykání si".

0/0
19.7.2015 14:24

A79d89a49m 41P28u46r13k74r80t 5656702878298

jen oprava: "časování síly (nikoli výkonu) z nohou" je přesnější vyjádření

+1/0
19.7.2015 10:34

O38n35d69ř50e60j 11M77a48r82e79k 9292630617869

Ono se to na kolech objevilo už dávno - třeba bio-pace před desetiletími. Jen ta výhoda není tak jednoznačná, jinak by to vozili všichni. kdo trochu cyklistiku zná, tak to ví. Rozhodně by to měl vědět ten, co tyhle články píše a i ten, co je komentuje.

+10/0
19.7.2015 10:17

V42l54a50d68i20s46l81a73v 12A41d71a97m51e15c 2485558521898

Teorie o 3/9 a největším průměrů je teorie stará 30-35 let.

Před 20 roky přišlo Shimano s převodníky Biopace a tam je to postavené jinak. Skoro by se řeklo i naopak. Má se za to že závodník mrtvý bod překonává setrvačnosti. Takže se optimalizuje 1-5/7-11 a ten zbývající kousek se profrčí v odpočinkovém režimu.

+2/0
19.7.2015 22:57

P20e38t52r 38H90a30n18á71č98e69k 3417164691224

Údajně je efektivnější přenos síly, ale v praxi to má podle mě zanedbatelný význam.

0/0
19.7.2015 8:57

P64e83t26r 41H36a25n12á76č81e55k 3607664181874

Ten elipsovitý tvar převodníků má Shimano už nejméně třicet let.

+2/−2
19.7.2015 8:56

S13t36a43n43i33s75l73a50v 58S89l25o58v47á12k 1732828142709

Jo.

http://mtbs.cz/clanek/rotor-bike-vs-biopace/kategorie/testy-recenze/rubrika/bike-technika?page=0

+3/0
19.7.2015 10:00

J34a12r85e86k 30W32o24l26f 5730189610

četl jste text? Píšou, že se o klasickou elipsu právě nejdená...

+1/0
19.7.2015 18:53

M69a81r39e63k 98D83r95a42š96a72r 9455455904435

Shimano Bio-Pace, který se mimochodem příliš neosvědčil je s tímto jen těžko srovnatelný

0/0
19.7.2015 20:04

J66á50n 20K65o63t74ú17č 2726564958826

Toto práve NIE JE elipsa!

+1/0
22.7.2015 10:19

J85a26k49u22b 21N19e59b98u42r96k29a 6435297830129

Tak to jste se zase vytáhli s tímhle článkem :)

0/−2
19.7.2015 8:53

L89i86b70o72r 61D65a49n94ě86k 4647721153

tak pro mě to zajímavosti jsou

+6/0
19.7.2015 10:33

J17a53k85u61b 18N81e66b26u96r78k92a 6835607360859

No mě to spíš přijde jako další díl do seriálů reklam na Venge (a spešl obecně) na idnesu. Nadpis je úplně jinde než článek. Žádný "supertrendy" jsem nepostřehl. :)

+2/0
19.7.2015 11:32

R90a11d69e31k 75Z46a78h71r26a85d85n32í30k 1309760539358

ne každý je expert na techniku a pro někoho to může být zajímavé. A kdyby se do tématu více ponořili, pak je otázkou, jestli toho jsou schopni, aby to nenarazilo na jiné experty z řad čtenářů.

+1/0
19.7.2015 14:13

P56a46v53l90a 87K20v66a34p46i26l85o92v17á 7769878114387

Nehledě na to, že jsou to zajímavosti určitě pro 90% čtenářů. Takových supertechniků co se o to do hloubky zajímají je málo. A iDNES není ždáný technický magazín, ale úplně normální "mejnstrýmovej plátek". A je fajn, že se pak v diskuzích objeví někdo jako pan Černík výše, který to ještě obecenstvu, které se o to zajímá, dovysvětlí. A pak je fajn, že nám taky pan Neburka vynadá do hlupáků ;-D  co bychom si jinak počali.

+1/0
19.7.2015 16:39

V63i14k84t94o51r 38K70o73š24k44a 4322950447949

Hmmm super vychytávky :D :D.... na tyto kola normální smrtelník nedosáhne. Jednak stojí co nová Fabia a Octavia a pak jsou stavěná na míru. A druhá strana věci ty rámy moc nevydrží, i když jsou karbonové stavby musíte s nimi zacházet jak v bavlnce. Jejich lehkost je fakt problém a pro normálního rekreačního jezdce jsou nevhodná. Jedině co si mi libí jsou ty airbushe těch rámů..... A proč má místo dury ultegru??? jednoduše je lepší a lehčí i když je to jen 10gr. A levnější.... :D

+1/0
19.7.2015 8:31

L76i12b49o58r 14D89a41n98ě22k 4587631503

hmm mám pocit, že kolo na TdF má váhový limit a i když se dají sestrojit lehčí kola, tak nejsou povolený kvůli bezpečnosti, takže o kolo závodníků bych se tolik nebál.

+2/0
19.7.2015 10:32

P10a62v85e33l 77H19o43r29s90k22ý 1485496609947

Jestli jsem se nepřeslech, tak je to 6,8kg, dle tv.

+1/0
19.7.2015 11:56

J24a30r23o95s32l12a50v 81P90r26u15s36a 9392950482314

ja zase nechapu castecne tu honbu za vahou jako cim lehci tim lip zrychluje ale zase ztraci setrvacnost cim tezsi tim hur zrychluje ale drzi rychlost samozrejme rozhoduje este primo vaha rafku apod. ale celkove vahu bych asi moc neresil kdyz este kazdej zavodnik vazi trochu jinak a do schodu s tim nikam nebeha :-)

0/0
19.7.2015 11:58

J14i72ř45í 86T86u69r21o37ň 9216542856104

Ale běhá ;-)

0/0
19.7.2015 13:10

M74a84r88e11k 18D52r93a26š78a98r 9625415484595

musíte si uvědomit kolik času závodník tráví na "setrvačné" rovině a kolik jízdou do kopce resp. kde se rozhoduje a máte to jasné. Jízdu z kopce nepočítám, tam dosahují dostatečné rychlosti bez ohledu na hmotnost. Limit 6,8 kg je něco jako bezpečnostní protože jinak by se výrobci pokoušeli jít vyloženě na hranu a možná až za...

0/0
19.7.2015 20:11

O79n94d17ř71e82j 14P32u52t90n43a 9761254171375

Všechny jejich kola kvůli limitu váží 6,8 kg, což se s dnešními technologiemi dá splnit s velkou rezervou, takže šetřit dál váhu nemá smysl.

0/0
19.7.2015 14:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.