Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Supertrendy kol na Tour de France

Připravili jsme pro vás pár technických či designových novinek, které se objevily v peletonu na Tour de France. Něco jsou jen zajímavé detaily či vtipné vychytávky, něco skutečně až revoluční změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87a89r70t76i74n 88F73a80b22i90a78n 2695430191393

Ktovie ako by vyzerali bicykle na tour, keby sa na ne nevztahovalo niekolko stoviek noriem a obmedzeni, brzdiacich ich vyvoj.

0/0
23.7.2015 18:45

J24a15n 55N52o96v48á55k 7905774478727

v těch videích jen žvatlají a nic neříkají :-/, je to spíš jen reklama než nějaká skutečná reportáž.

0/0
21.7.2015 22:32

F32r47a54n79t79i49š58e84k 57D45r63b36o82h18l27a38v 6175307267741

Mám dotaz na I Dnes . Kolik by mě stál takový článek, ale o jiné značce kola, než o kterém tu píšete? To je už druhá taková reklama na kola SOCIALIZED.:-P

+3/−4
19.7.2015 22:31

P71a84t87r52i61k 84K22o51v19a42ř97í92k 6397116660356

proste se pise o tom, co je nejlepsi ;-D

+1/0
20.7.2015 8:37

F35r41a20n38t21i58š60e93k 60D78r71b44o79h20l47a69v 6605717107461

;-D, pivo?

0/0
20.7.2015 14:18

M59a11r28t94i37n 16M74o25t46y69č95k81a 6501907127754

Kdyby psali o kolech, který si může koupit běžnej smrtelník, tak bych si řekl, že reklama... Ale u kol v ceně 250t+ mi to jako reklama nepřijde...

0/0
21.7.2015 14:55

I20v87a63n 23Č33u93k91a 3812224761712

jde o značku, ne o model

0/0
22.7.2015 9:07

J98á93n 37K41o66t10ú29č 2756344228256

Aj Pinarello bolo spomenuté... myslím, že sa jedná o paranoju z vašej strany.

+3/0
22.7.2015 10:20

J11a14r83o45s56l89a81v 88P92r88u17s71a 9592720172864

ono stejne je sice pekny ze resi aerodynamicky odpor ale takovej silnej vitr z boku potom to musi byt parada :-)

0/0
19.7.2015 12:03

F23r65a19n45t81i59š44e74k 31D18r38b38o81h30l25a77v 6635947867591

Jak na to kolo dáte všechny doplňky a posadíte cyklistu, je veškerá aerodinamika v (_I_) . Ale je dobře, že to lodi žerou a jsou ochotní za to vysolit i čtvrt milionu. Kdyby to totiž hobíci zblblí z reklam nakupovali, nemohli by tyto firma dávat profíkům kola za darmo a ještě jim k tomu přidat do týmu několik set tisíc €. ;-)

+1/−1
19.7.2015 20:25

M39a87r47t11i10n 33K83o82p91e32c77k67ý 3598227169194

To je úplná blbost. Špičkové cyklofirmy nemají zisky z prodeje nejlepších profi kol amatérům, ale z budování image značky, na které jezdí i ti nejlepší. Stejně jako si u aut nikdo nekoupí mercedes, BMW ani ferrari v podobě F1, ale budou vnímát technologickou vyspělost těchto značek i u běžných modelů mnohonásobně levnějších.

0/0
19.7.2015 22:16

F25r75a42n50t68i18š23e47k 60D52r17b71o73h39l18a64v 6855577567351

Ale závodníci na TDF nejezdí na jiných kolech, něž si koupíte sám v krámě. Používají to samé, co je dostupné i vám. V autech to je něco jiného. Sagan jezdí na rámu vyrobeném v Číně stejně jako hobik, co si ho koupí ve kšeftě, nebo na netu. Sám mám continentální cyklistický tým a vím o čem to je. Nepropadejte iluzi. I my nabízíme stejná kola, na kterých závodíme.;-)

0/−1
19.7.2015 22:28

V17l45a58d75i61s82l98a40v 69A78d68a24m15e61c 2865618451898

Ta myšlenka Martina Kopeckého byla, že díky image značky se prodá spousta kol v ceně do 50 tis. A na tom firma vydělá. Na těch drahých se tak nevydělává, jelikož se prodávají málo a navíc na podzim ve slevách. Proč si nepočkat 4 měsíce a koupit to o 30 tis. levnější.

+3/0
19.7.2015 22:46

J73o98z49e57f 25K21o18s62t24e23l81a11n65s80k90ý 8175402829736

Viackrát ma napadlo, či by sa neoplatilo na individuálnych časovkách dať na predok bicykla aerodynamický štít - ako majú napr. superbiky...

Hmotnosť bicykla by sa trochu zvýšila, ale odpor vzduchu by klesol oveľa viac.

0/0
19.7.2015 11:48
Foto

P17a35v24e16l 90Č72e47r57n68í76k 1308125490660

Stit musi na neco navazovat. Nestaci dat jen trychtyr a myslet si ze to pomuze.

U motorek to funguje protoze jezdec se "prilepi" na cele mohutne telo motorky a splyne s nim. U kola byste to telo musel vytvorit, coz zvlast v oblasti nohou, ktere musi slapat dost dobre nejde.

Ve vysledky by to tedy spis zpomalovalo protoze "drag" samotneho stitu, ktery  vzapeti konci je pomerne velky.

+3/0
19.7.2015 11:56

F35r60a28n66t87i42š63e52k 30D83r27b87o76h13l42a23v 6545567787701

Pravidla UCI to zakazují, štíhlostní poměr všech trubek navíc nesmí překročit poměr 3:2.

0/0
19.7.2015 20:26

A82l94e58š 92J58e83t76m63a49r 1849925213414

Venge pěkné, ale ty bidony se s aerodynamikou moc nepotkaly, přitom aerodynamické existují už dávno.

0/0
19.7.2015 10:59

F43r39a29n72t49i52š49e20k 63D15r39b88o12h94l44a24v 6545317727321

Jsou zakázané

+1/0
19.7.2015 20:27

M78a83r40t12i35n 18H13o64c10e12k 5449905154567

před třema nedělema jsem měl ošklivej pád v padesátce a tak já bych určitě vyzkoušel tu helmu GIRO. mno, nikdy nevíte, kdy sebou zase majznete a mozek vám nesešroubujou nedají o sádry :-)

0/0
19.7.2015 9:26

M43a73r23i49a14n 14D38v60o28ř88á28k 9134559873422

Já bych si jí taky koupil, ale zkoušet ji nemusím budu raději důvěřovat výrobci ;-)

0/0
20.7.2015 21:55

B48r93u62n30o 87C62h59o97j26k47a 8415480836198

K čemu je dobrý ten "šišatý" převodník?8-o

0/0
19.7.2015 8:58
Foto

P61a70v48e82l 55Č61e70r11n15í26k 1688935270650

Predstavte si ze se divate zboku na kolo a na miste slapek jsou hodiny tak, ze cyklista slape po smeru hodinovych rucicek. Nejvice sily dokaze cyklista vyvinout ve chvili kdy je slapka na pozici treti/devate hodiny. Nejmene sily vyvine ve chvili kdy je na pozici seste/dvanacte. 

Sisaty prevodnik toto bere v uvahu takze ve chvili kdy jste na 3/9, ma nejvetsi prumer takze vyuzijete silu po delsi dobu, zatimco na 6/12 ma nejmensi prumer a setri sily protoze se v teto pozici rychleji protoci.

Je to jako by kolo neustale prehazovalo kolecka. Na tom velkem date vetsi rychlost ale musite mit vic sily, na tom malem musite slapnout rychleji ale nepotrebujete tolik sily.

Evoluce - kompletne sisaty prevodnik je pak podle me delana tak, ze dali cyklistu na rotoped a presne zmerili, jakou silu jsou jeho nohy schopne vyvinout v jednotlivych uhlech a podle toho elipsu jeste uzpusobili.

Osobne si myslim ze to je naprosto genialni napad a docela se divim ze se to na silnicnich kolech neobevilo uz davno.

+36/0
19.7.2015 9:09

B50r83u31n61o 24C32h60o17j80k69a 8275930826748

Díky za vysvětlení.

+2/0
19.7.2015 9:30

A95d12a72m 65P53u51r66k28r78t 5296102368718

Nápad to je dobrý, ale vidím poněkud problém, když se člověk zvedne ze sedla a začne šlapat vestoje (možná to profi cyklisté nedělají, nevím, ale mám pocit že ano). V tu chvíli se "časování výkonu z nohou" docela podstatně změní, a možná nebude optimální. Ale nápad je to dobrý, a dost rád bych si takové kolo vyzkoušel.

0/0
19.7.2015 9:49

L47i88b45o61r 92D44a93n56ě42k 4257781333

tak úplně tak podstatně se to nemění. pořád tu největší sílu do pedálů přenášíte v pozici +- 3/9. U jízdy ve stoje máte větší sílu a výbušnost na přední noze, ale při sezení, pokud máte nášlapy, či klipsny si můžete pomoct druhou nohou nahoru a tím zjemnit křivku zátěže. Proto tay ciklisté říkají, že se jim nohy točí, nebo ne, místo aby mluvili, že do toho dupou či tak něco.

+1/0
19.7.2015 10:30

A61d57a53m 88P78u65r60k77r94t 5146122538128

Aha, díky! No já - cyklista-amatér - jsem zvyklý do kopce "dupat" a pokud je to vyloženě "krpál" tak potom, co se zvednu, jsem vůči kolu docela předkloněn. Ale fakt je, že to asi nebude víc než 15 stupňů, takže to možná poměry až tak nezmění. Každopádně bych ten "šišoidní talíř" docela rád vyzkoušel, vypadá zajímavě.

0/0
19.7.2015 10:38

P49a75v97e32l 14K11v60a87s60i23l 5276440184331

já tu možnost měl a musím přiznat, že v první chvíli jsem z kola málem spadnul :-) Osobní vjem byl takový, že si na to člověk musí zvyknout a podle mne na to musí být i patřičně trénován. Prvních pár šlápnutí bylo hodně "jiných". Po chvilce si člověk zvykne, ale jak jsem šlapal a šlapal, tak se dostavila zvláštní fáze únavy, která jednak přišla o dost dříve a jednak nohy bolely přeci jen trochu jinak. Také mi přišlo, že jsem přehazoval častěji než normálně, ale spočítané to nemám. Majitel kola mi tvrdil, že je to úplně normální. Že i on to všechno tak měl. Bohužel najel jsem jen nějakých 150 km a už to neopakoval, takže nemohu popsat to "zvykání si".

0/0
19.7.2015 14:24

A58d88a28m 62P85u93r41k90r92t 5226392108638

jen oprava: "časování síly (nikoli výkonu) z nohou" je přesnější vyjádření

+1/0
19.7.2015 10:34

O49n57d76ř42e86j 91M58a52r68e94k 9342370247279

Ono se to na kolech objevilo už dávno - třeba bio-pace před desetiletími. Jen ta výhoda není tak jednoznačná, jinak by to vozili všichni. kdo trochu cyklistiku zná, tak to ví. Rozhodně by to měl vědět ten, co tyhle články píše a i ten, co je komentuje.

+10/0
19.7.2015 10:17

V44l11a44d35i53s69l41a11v 88A75d50a26m58e69c 2575818851918

Teorie o 3/9 a největším průměrů je teorie stará 30-35 let.

Před 20 roky přišlo Shimano s převodníky Biopace a tam je to postavené jinak. Skoro by se řeklo i naopak. Má se za to že závodník mrtvý bod překonává setrvačnosti. Takže se optimalizuje 1-5/7-11 a ten zbývající kousek se profrčí v odpočinkovém režimu.

+2/0
19.7.2015 22:57

P14e47t21r 40H82a79n40á52č59e79k 3897934921344

Údajně je efektivnější přenos síly, ale v praxi to má podle mě zanedbatelný význam.

0/0
19.7.2015 8:57

P71e75t96r 89H58a86n84á39č31e47k 3687104911694

Ten elipsovitý tvar převodníků má Shimano už nejméně třicet let.

+2/−2
19.7.2015 8:56

S42t87a93n86i19s41l33a75v 16S13l27o64v93á11k 1202618212939

Jo.

http://mtbs.cz/clanek/rotor-bike-vs-biopace/kategorie/testy-recenze/rubrika/bike-technika?page=0

+3/0
19.7.2015 10:00

J81a25r53e82k 72W67o32l97f 5160739250

četl jste text? Píšou, že se o klasickou elipsu právě nejdená...

+1/0
19.7.2015 18:53

M72a71r82e87k 70D19r70a84š12a84r 9605115944685

Shimano Bio-Pace, který se mimochodem příliš neosvědčil je s tímto jen těžko srovnatelný

0/0
19.7.2015 20:04

J92á71n 93K91o83t29ú69č 2356734278756

Toto práve NIE JE elipsa!

+1/0
22.7.2015 10:19

J25a59k25u36b 63N20e34b58u59r42k41a 6445757330909

Tak to jste se zase vytáhli s tímhle článkem :)

0/−2
19.7.2015 8:53

L48i75b18o19r 31D24a58n23ě79k 4947381163

tak pro mě to zajímavosti jsou

+6/0
19.7.2015 10:33

J31a54k55u46b 96N64e21b54u59r55k58a 6485737350529

No mě to spíš přijde jako další díl do seriálů reklam na Venge (a spešl obecně) na idnesu. Nadpis je úplně jinde než článek. Žádný "supertrendy" jsem nepostřehl. :)

+2/0
19.7.2015 11:32

R45a35d61e37k 27Z67a92h79r92a27d64n95í61k 1669450449408

ne každý je expert na techniku a pro někoho to může být zajímavé. A kdyby se do tématu více ponořili, pak je otázkou, jestli toho jsou schopni, aby to nenarazilo na jiné experty z řad čtenářů.

+1/0
19.7.2015 14:13

P34a14v13l13a 14K94v43a79p63i78l41o92v27á 7699448944707

Nehledě na to, že jsou to zajímavosti určitě pro 90% čtenářů. Takových supertechniků co se o to do hloubky zajímají je málo. A iDNES není ždáný technický magazín, ale úplně normální "mejnstrýmovej plátek". A je fajn, že se pak v diskuzích objeví někdo jako pan Černík výše, který to ještě obecenstvu, které se o to zajímá, dovysvětlí. A pak je fajn, že nám taky pan Neburka vynadá do hlupáků ;-D  co bychom si jinak počali.

+1/0
19.7.2015 16:39

V22i87k28t67o21r 47K38o74š61k29a 4412670597869

Hmmm super vychytávky :D :D.... na tyto kola normální smrtelník nedosáhne. Jednak stojí co nová Fabia a Octavia a pak jsou stavěná na míru. A druhá strana věci ty rámy moc nevydrží, i když jsou karbonové stavby musíte s nimi zacházet jak v bavlnce. Jejich lehkost je fakt problém a pro normálního rekreačního jezdce jsou nevhodná. Jedině co si mi libí jsou ty airbushe těch rámů..... A proč má místo dury ultegru??? jednoduše je lepší a lehčí i když je to jen 10gr. A levnější.... :D

+1/0
19.7.2015 8:31

L24i20b27o23r 69D32a48n40ě40k 4277561623

hmm mám pocit, že kolo na TdF má váhový limit a i když se dají sestrojit lehčí kola, tak nejsou povolený kvůli bezpečnosti, takže o kolo závodníků bych se tolik nebál.

+2/0
19.7.2015 10:32

P88a61v85e75l 56H30o11r89s53k57ý 1265726239657

Jestli jsem se nepřeslech, tak je to 6,8kg, dle tv.

+1/0
19.7.2015 11:56

J73a38r51o74s11l21a14v 90P26r81u10s56a 9732710312804

ja zase nechapu castecne tu honbu za vahou jako cim lehci tim lip zrychluje ale zase ztraci setrvacnost cim tezsi tim hur zrychluje ale drzi rychlost samozrejme rozhoduje este primo vaha rafku apod. ale celkove vahu bych asi moc neresil kdyz este kazdej zavodnik vazi trochu jinak a do schodu s tim nikam nebeha :-)

0/0
19.7.2015 11:58

J56i10ř20í 57T57u76r87o85ň 9726212666694

Ale běhá ;-)

0/0
19.7.2015 13:10

M43a65r92e53k 98D14r58a20š88a64r 9255455584975

musíte si uvědomit kolik času závodník tráví na "setrvačné" rovině a kolik jízdou do kopce resp. kde se rozhoduje a máte to jasné. Jízdu z kopce nepočítám, tam dosahují dostatečné rychlosti bez ohledu na hmotnost. Limit 6,8 kg je něco jako bezpečnostní protože jinak by se výrobci pokoušeli jít vyloženě na hranu a možná až za...

0/0
19.7.2015 20:11

O44n13d75ř98e56j 39P67u71t10n25a 9611654171965

Všechny jejich kola kvůli limitu váží 6,8 kg, což se s dnešními technologiemi dá splnit s velkou rezervou, takže šetřit dál váhu nemá smysl.

0/0
19.7.2015 14:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.