Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína postavila obří horskou dráhu ze dřeva. Sviští se na ní 91 km/h

Tahle dřevěná krasavice působí mezi supermoderními horskými drahami z oceli trochu nepatřičně. Nenechte se ale mýlit! Na této nové atrakci, která se otevřela ve východočínském zábavním parku Fantawild Adventure ve městě Wu-chu, se dá dosáhnout rychlosti 91 km v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e51t26r 14S94v92a75č35i38n30a 8416189781222

doporučuji Colossos v Německu, ten sviští přes 100km a jak píšete dole, na té dřevěné se bojíte o trochu víc:)

0/0
15.7.2015 11:24

M27a79r38t29i16n 35H54a25v84l21í50k 2746803156252

v obci je snad povolena 50km/hod ne?

0/0
13.7.2015 11:14

Ř64e78h65o31ř 43V16l80a28s82á41k 2924834471226

Vždy mne trochu uklidní, když čtu o něčem z Číny a ono se to jmenuje anglicky. Čína je zjevně na anglofonní civilizaci napojena celkem silně.

0/0
12.7.2015 21:01

M22a17r37t93i92n 43B17u69s18i78d31e68a 4593760

Tady si někdo zahrává s ohněm;-)

0/−1
12.7.2015 20:53

A45d98a79m 38P96u68r17k85r35t 5366602388858

Sice bych se na to příliš nehrnul, ale na pohled pěkné, dřevo je super materiál.

0/0
12.7.2015 20:04

M85i53c81h93a23l 46S86e90m27r17á66d 3202956467439

Mám dotaz, jako technikovi mi klidně můžete odpovědět odborně...

V čem je sakra výhoda dřeva při stavbě horské dráhy? 

Existují ocelové stavebnicové konstrukční systémy, máme skvěle zvládnuté svařované konstrukce atd... Péče o ocel je poměrně jednoduchá a slabá místa lze poměrně snadno opravovat... jaká je tedy výhoda dřeva?

Nedostupnost jiného materiálu? V Číně asi ne... Jde jen o ústupek designu?

+3/0
12.7.2015 9:47

R20a15d54o96s17l11a88v 85K71l85a97u22d84a 5614788514172

Zábavných parků je strašně moc a další rostou. Tak se každý snaží udělat něco nového. Kdo vleze na tuhle obludnost, ten má pocit že je to nebezpečnější než když usedne do vozíku na kovové horské dráze. To je celé.

+2/−1
12.7.2015 10:51

T49o61m23á55š 70K90u40c50h52a19ř 3347131438941

Pravda, působí to divně, hlavně jak to stojí v té vodě, ale na druhou stranu je kvalitní dřevo vlastnostmi stále celkem bezkonkutenčním materiálem a při kvalitní údržbě i s velmi dobrou životností. Navíc tady může jít i o design a podobu např. se starými dřevěnými americkými dráhami. Číňané milují kopie.

No a v neposlední řadě by tento pravděpodobně zavalení ocelovými trubkami nepřežil: http://www.novinky.cz/koktejl/370781-delnika-na-stavbe-zavalila-sut-jako-zazrakem-prezil.html :-)

0/0
12.7.2015 12:12

R86a63d61o88s27l35a70v 51K23l98a55u69d18a 5614678454822

Ten dělník měl kliku, že nic nespadlo na něj. Prostě se vytvořila kapsa ve které byl. Kdyby tím dřevěným stropem dostal ránu do hlavy, nebo kdyby na něj celý spadl, tak je po něm. Nikdy jste neslyšel že by někdo někoho zabil klackem?

+1/0
12.7.2015 13:24

T77o55m53á63š 34K54u12c68h62a45ř 3727141668931

Nee, klacek udělá maximálně bouli. ;-D;-)

+1/0
12.7.2015 20:24

B98á18r33a 18T93e58s89n36e37r17o93v90á 5155930134549

Taky mě jako první napadlo, že se to bude strašně blbě udržovat...

0/0
12.7.2015 13:17

P56a72v96e64l 69S77t87a91v27j10a26n25í23k 6678755527151

Proč? Dřevo napustíte a nemáte s ním dost let problém. Pokud budete natírat ocel, tak je potřeba předchozí nátěr strhnout. Žárové zinkování, práškové barvy a podobné vymoženosti jsou dost nákladné.

0/0
12.7.2015 19:30

T75o46m75á58š 70K41u17c74h83a63ř 3487691308101

Přesně. Jak v tom starém vtipu o Slovácích, co vymysleli nejlepší tank - rebriňák. Celý drevený, iba kolesá má dubové. Gulka preletí, vela škody nenadělá. ;-D

0/0
12.7.2015 20:29

P55a95v64e79l 12S35t78a12v80j17a16n92í79k 6908245827311

Tipoval bych na lepší tlumení vibrací konstrukce, menší roztažnost a levnější údržbu.

+1/0
12.7.2015 19:27
Foto

P41e56t25r 55P32r70o47c81h88á42z26k10a 3572876452314

Ne,dřevěná dráha svými zvuky navodí větší pocit strachu, adrenalinu a napětí než dráha kovová.Jet na té dřevěné se pokládá za větší hrdinství než třeba na daleko větší kovové.

0/0
13.7.2015 18:04

M44a46r23t87i88n 72P71a97j68t53l 3941671555573

Být to v Rakousku a ne v Číně, zmínil bych ekologickou zátěž. Přece jenom při budoucí likvidaci toho moc nezůstane s čím si příroda neporadí sama

0/0
14.7.2015 13:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.