Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína postavila obří horskou dráhu ze dřeva. Sviští se na ní 91 km/h

Tahle dřevěná krasavice působí mezi supermoderními horskými drahami z oceli trochu nepatřičně. Nenechte se ale mýlit! Na této nové atrakci, která se otevřela ve východočínském zábavním parku Fantawild Adventure ve městě Wu-chu, se dá dosáhnout rychlosti 91 km v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25e83t70r 85S33v10a20č49i30n30a 8956369391832

doporučuji Colossos v Německu, ten sviští přes 100km a jak píšete dole, na té dřevěné se bojíte o trochu víc:)

0/0
15.7.2015 11:24

M95a28r30t88i48n 16H89a82v42l84í23k 2826493686372

v obci je snad povolena 50km/hod ne?

0/0
13.7.2015 11:14

Ř52e64h94o36ř 40V90l21a53s80á86k 2864404271176

Vždy mne trochu uklidní, když čtu o něčem z Číny a ono se to jmenuje anglicky. Čína je zjevně na anglofonní civilizaci napojena celkem silně.

0/0
12.7.2015 21:01

M93a52r14t48i69n 46B27u20s45i18d84e34a 4183920

Tady si někdo zahrává s ohněm;-)

0/−1
12.7.2015 20:53

A86d52a48m 86P36u98r60k92r52t 5716432568648

Sice bych se na to příliš nehrnul, ale na pohled pěkné, dřevo je super materiál.

0/0
12.7.2015 20:04

M37i19c44h66a28l 12S52e24m76r28á39d 3442296667169

Mám dotaz, jako technikovi mi klidně můžete odpovědět odborně...

V čem je sakra výhoda dřeva při stavbě horské dráhy? 

Existují ocelové stavebnicové konstrukční systémy, máme skvěle zvládnuté svařované konstrukce atd... Péče o ocel je poměrně jednoduchá a slabá místa lze poměrně snadno opravovat... jaká je tedy výhoda dřeva?

Nedostupnost jiného materiálu? V Číně asi ne... Jde jen o ústupek designu?

+3/0
12.7.2015 9:47

R46a83d90o32s15l85a44v 87K98l44a91u40d79a 5934908214942

Zábavných parků je strašně moc a další rostou. Tak se každý snaží udělat něco nového. Kdo vleze na tuhle obludnost, ten má pocit že je to nebezpečnější než když usedne do vozíku na kovové horské dráze. To je celé.

+2/−1
12.7.2015 10:51

T97o12m70á54š 18K97u50c66h88a89ř 3447371708671

Pravda, působí to divně, hlavně jak to stojí v té vodě, ale na druhou stranu je kvalitní dřevo vlastnostmi stále celkem bezkonkutenčním materiálem a při kvalitní údržbě i s velmi dobrou životností. Navíc tady může jít i o design a podobu např. se starými dřevěnými americkými dráhami. Číňané milují kopie.

No a v neposlední řadě by tento pravděpodobně zavalení ocelovými trubkami nepřežil: http://www.novinky.cz/koktejl/370781-delnika-na-stavbe-zavalila-sut-jako-zazrakem-prezil.html :-)

0/0
12.7.2015 12:12

R95a64d40o35s46l34a58v 65K42l31a32u98d78a 5294678604832

Ten dělník měl kliku, že nic nespadlo na něj. Prostě se vytvořila kapsa ve které byl. Kdyby tím dřevěným stropem dostal ránu do hlavy, nebo kdyby na něj celý spadl, tak je po něm. Nikdy jste neslyšel že by někdo někoho zabil klackem?

+1/0
12.7.2015 13:24

T95o34m48á33š 34K68u13c75h39a81ř 3337641288551

Nee, klacek udělá maximálně bouli. ;-D;-)

+1/0
12.7.2015 20:24

B96á64r16a 30T71e82s39n59e84r58o72v52á 5145220864749

Taky mě jako první napadlo, že se to bude strašně blbě udržovat...

0/0
12.7.2015 13:17

P50a87v69e32l 82S52t73a43v57j40a16n66í42k 6588295837181

Proč? Dřevo napustíte a nemáte s ním dost let problém. Pokud budete natírat ocel, tak je potřeba předchozí nátěr strhnout. Žárové zinkování, práškové barvy a podobné vymoženosti jsou dost nákladné.

0/0
12.7.2015 19:30

T65o14m53á80š 63K61u39c22h22a93ř 3877471748941

Přesně. Jak v tom starém vtipu o Slovácích, co vymysleli nejlepší tank - rebriňák. Celý drevený, iba kolesá má dubové. Gulka preletí, vela škody nenadělá. ;-D

0/0
12.7.2015 20:29

P60a70v26e93l 57S24t39a84v74j80a62n55í37k 6348975527281

Tipoval bych na lepší tlumení vibrací konstrukce, menší roztažnost a levnější údržbu.

+1/0
12.7.2015 19:27
Foto

P25e24t32r 30P13r31o70c95h16á16z69k53a 3402616482694

Ne,dřevěná dráha svými zvuky navodí větší pocit strachu, adrenalinu a napětí než dráha kovová.Jet na té dřevěné se pokládá za větší hrdinství než třeba na daleko větší kovové.

0/0
13.7.2015 18:04

M92a41r70t81i86n 13P88a59j50t73l 3681151815973

Být to v Rakousku a ne v Číně, zmínil bych ekologickou zátěž. Přece jenom při budoucí likvidaci toho moc nezůstane s čím si příroda neporadí sama

0/0
14.7.2015 13:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.