Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test superkola. Jezdí na něm Contador, Kreuziger i Štybar

Projeli jsme superzávodní silniční kolo, které s určitými obměnami čtenář uvidí i na právě začínající Tour de France. Podívejte se s námi na výjimečný stroj, který se nejen nejvíc používá v pelotonu, ale jedou na něm i velcí favorité včetně dvou českých závodníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F62r14a22n28t25i17š20e63k 50D39r60b90o17h32l46a58v 6525447147351

Nevím co je na tom tak super. Je v Číně vyráběný rám jak pro profíky, tak pro běžnou /movitou/ populaci. Je na něm ta nejlepší sada a to je vše. Taková kola jezdí i jiné týmy s jinou značkou. Těžko mimo designu hledat rozdíly. Proč Spešla jezdí profíci? Je to jednoduché, Spešl nabídl nejlepší podmínky - to znamená všechna kola zdarma plus dost velký finanční balík do týmu. Tak se vybírají kola do profi týmů, nic jiného v tom nehledejte. Profik sám si kolo vybrat nemůže i kdyby chtěl. Musí jezdit na tom, co má ve smlouvě. ;-)

+3/−1
13.7.2015 22:40

R48a45d98o44v18a66n 61D84l85u89g35o91s81z 3976951958946

Přesně tak, jde o formu reklamy, nikoliv individuální rozhodnutí.

0/0
14.7.2015 20:59

Z44d79e56n52e88k 38H92e90j72m38a72l 5860323194208

No, dobře jsem se zasmál. To kolo je asi skutečně dobré. Sám mám pouze slušného "horáka" za 40 tisíc. Nicméně reklamně laděné výblitky Rudolfa Hronzy jsou spíše k smíchu! :-)

+8/0
12.7.2015 21:41
Foto

F90r89a60n26t15i76š20e58k 55H34r77a59b14a67l 3193189366498

Připomnělo mi to "Kde jsou mý blatníky?"

0/0
10.7.2015 16:04
Foto

V62l18a63d57i81m58í17r 16H52l45a37d88í96k 7620791244

Není to náhodou placená reklama na Spešly ? Nemám nic proti této značce, ale tvrzení že jejich kola používá většina profi jezdců je nepřesná. Např. na současné Tour, ji "jedou"  tři stáje z 22 startujících. (procento si každý může spočítat sám)

Navíc profi jezdci si nemohou vybírat na čem pojedou. Musí jet na tom, co mu dodá tým, vemte si Wiginse, ve Sky jezdil povině Pinarello, po odchodu si pořídil okamžitě Colnago, a prohlásil, že se na to těšil už několik let

+7/0
8.7.2015 20:14

R10i90c47h78a90r27d 34M30i10k27u21l77e88n32k62a 1299457467694

Design je ošklivý, cena šílená, manuální řazení... Kopuí si to někdo mimo profíků?

0/0
8.7.2015 17:15

T11o55m43á18š 11Š19t98e34c 4748310665377

UCI je konzerva konzervatívna podobne ako napríklad s fúzatým hmotnostným limitom 6800 gramov, ktorý by dnešné superšpičkové karbónové stroje vedeli pokoriť aj bez ujmy na bezpečnosti.

S kotúčmi sa ale situácia hýbe, v auguste a septembri môžu tímy použiť kotúče na dvoch závodoch podľa vlastného výberu. Budúci rok sa očakáva skúšobné používanie kotúčov v priebehu celej sezóny a od sezóny 2017 ich úplné povolenie.

Inak Shimano a SRAM už majú špeciálne cestné kotúčové sady, Campa ešte nie, ale zrejme sa veľmi rýchlo pridá. Od MTB sa líšia menšími rozmermi trmeňov aj kotúčov, iným uchytením trmeňov a tak ďalej.

Hlavný argument pre kotúčovky je takmer nemenná účinosť bez ohľadu na poveternostné podmienky. To ráfkové brzdy na karbónových ráfikoch za mokra brzdia biedne, nehovoriac o ničení drahých ráfikov.

Inak bike je to pekný, i keď sám by som si Spešla nekúpil – príliš veľa sa uňho platí za značku, podobne ako u Treku. Nič to nemení, že je to fascinujúci stroj a k bežnému bicyklu za 20000 Kč sa má podobne ako monopost F1 k ľudovému Fiatu. A dobré je pamätať, že keďže je tento stroj stavaný hlavne na nekompromisný výkon, robia sa kompromisy inde, napríklad v životnosti komponentov. Kto si môže dovoliť takto drahý bike, môže si dovoliť pomerne často (dajme tomu každý 10000 km) meniť namotaný prešmyk, ohnutú prehadzovačku, ojazdenú reťaz (tú častejšie) a podobne.

+4/0
8.7.2015 13:50

D24a78v88i66d 28K70o56h58o45u83t 8421566646474

Jestli někomu bycikl připomíná bombardér, tak to teda potěš koště.

+2/−4
7.7.2015 19:08

M38a26r30t81i17n 52D59r92a78h68o66n82o46v69s91k92y 6593985435

narazka na celocerne provedeni.. zapojte fantazii trochu

+5/0
8.7.2015 18:32

J89a95k97u98b 64N44e58b88u87r33k26a 6225857520629

Dělat recenzi po 350km mi přijde trochu ukvapený :)

0/0
7.7.2015 13:13

J79o81s13e91f 24A23n76t31o10š 2306102452346

Když víc neujel, tak co má dělat?

+4/0
9.7.2015 12:20

J85a65n 51V34r43š22k74a 1516393278645

Nejsem nijak vášnivý cyklista - najezdím tak 8 až 10 tisíc ročně, ale tyto unifikované hrůzy se mi opravdu nelíbí. 

Ale když se podívám na ksichtbúkové stránky "Steel vintage bikes" tak to mi kane slza :-))

+1/−4
7.7.2015 10:26

M46a57r63t70i68n 61B55e80d39n82a89ř19í88k 8668846304223

Prej "Nejsem nijak vášnivý cyklista"..ale najezdíte přes 8000 km ročně?.. Kolik teda najede vášniví cyklista? 8-o ..To abych nedělal nic jiného než jezdil na kole. Kašlat na práci a na "běžný život"...

+4/−2
10.7.2015 9:33

J74a97n 78B64u98g34d12o31l 7814919787720

Můj spolupracant najezdí ročně 18-20k km.

0/0
12.7.2015 6:09

J77a21r49o64s48l55a65v 59K15o61v47á74ř28í15k 4518953560610

Což je 50KM každý den a to je dost. Já mam 100-150Km za týden.

0/0
13.7.2015 11:37

J57a91r61o76s41l48a98v 46K33o61v48á86ř69í75k 4178603700490

Á kola pro hipstery.

0/0
13.7.2015 11:36

T54o50m21á29š 69C16h22r59u13d45i92m81s15k74ý 5294346307806

laický dotaz. Když závodnící šetří na kole pomalu každý gram váhy-proč se nepoužívají kvalitní ráfkové brzdy, když jsou lehčí než kotoučové? Jednu etapu by snad špalky mohly vydržet v dobrém stavu, ne?

0/−2
7.7.2015 10:20

O25n44d18ř26e48j 18S41t96a66r73o77s97t21k54a 7796568112215

protože v dlouhem sjezdu se zahřivaji špalky i rafky a přestavaji brzdit R^

+1/0
7.7.2015 13:49

J56o38s31e55f 63A80n44t63o52š 2516552732676

Tak čti pořádně, kotoučovky jsou zatím zakázaný, takže špalky :)

+3/0
9.7.2015 12:23

E45m55i36l 44M35i41n38á11ř 7120869719497

"Jediný problém jsem zaznamenal v některých ostřejších sjezdech..." Roman Kr. dnes na TdF také zaznamenal tento problém! Naštěstí hodil elegantní parakotoul do pangejtu a je asi v pohodě.

0/0
6.7.2015 18:56

M47a81r15e34k 48O11p 9589723170773

Jsem si nevšiml, že by už UCI pibolila disc brzdy nyni. A ten rychlostní rozdíl Tarmacu a Rbx je nesmysl.

+2/−3
6.7.2015 18:22

P91a58v69e80l 36N80e84d64ě89l51a 5926160424521

Nesmylsů a nepřesností je tam víc. Ale to už je ve článcích pana Pravdy zvykem.

+1/−4
6.7.2015 18:37

J84a19n 53S24l72a20v53í50k 2591169250986

Taky tam uvádí porovnání s Rubaix Expert a to není Rubaix S-works což je velký rozdíl atd.

+3/0
6.7.2015 21:02

P39e38t14r 49T95a10f59t 9673637774749

Myslim, ze ten rozdil v rychlosti Tarmacu oproti Roubaix byl dany hlavne pouzitymi rafky - ono je rozdil jet na vysokych karbonech a normalnich rafcich tempo proti vetru.

Co by me zajimalo by byl test tohoto kola proti slusne postavenemu "amaterskemu" - sam mam cca 70 tKc kolo na ultegre a byl bych zvedavy na srovnani jizdy na podobnych typech rafku - napr. srovnavat me eurusy oproti vysokym karbonum by bylo pri pseudocasovkovem pouziti (solo jizda na cas) celkem nesmyslne.

+2/0
6.7.2015 12:26

M54a14r56e25k 47O96p 9309563410483

Není nic jednoduššího než si ta karbonová kola půjčit a otestovat.

+1/0
6.7.2015 18:24

P62e49t39r 56T43a10f96t 9333507974639

Pujcit si kolo za 250 litru? A kde prosim, kdyz je to tak jednoduche...

+1/−2
6.7.2015 18:25

M64a36r51e55k 60O49p 9549923550743

Možná Vás to překvapí, ale tam kde je prodávají. Po republice je několik CONCEPT STORŮ, kde Vám kola zapůjčí.

+1/0
13.7.2015 9:58

P87e16t44r 98T20a26f93t 9163527384599

Tak to me, priznam se, opravdu prekvapuje.

A to zapujceni je mozne napr. i na 30 km projizdku? Jinak to dle meho nema moc cenu. Na druhou stranu by to ode me nebylo moc fer, pujcovat si tak drahe kolo, kdyz si jej nechci koupit (jako hobikovi si rikam, ze mi musi stacit kolo do stovky).

Ale vazne by me zajimal ten rozdil ;o)

+1/0
13.7.2015 11:11

P83e59t75r 88T73a91f62t 9983627434229

Asi jsme se nepochopili - ja myslel srovnani obou kol, kdyz budou na podobnych rafcich. O srovnani karbonovych rafku vs. hlinik mi vazne nejde...

0/0
6.7.2015 18:27

J78a20n 88S76l15a69v85í56k 2741629840736

Já otestoval carbon Zipp 303 vs. Mavic Ksyrium SL a je rozdíl na rovinatém okruhu 1min. na 10km pro Zipp. Hned jsem 303 zakoupil...

0/−1
6.7.2015 21:01

V73á42c93l57a33v 83R13o27s96e69n14b80e76r74g 6669857572917

Když už zmiňujete, že se kolo vyznačuje nízkou hmotností, co takhle tu hmotnost uvést?

+13/0
6.7.2015 6:47

J92i92ř40í 75K37ř33í19ž 2427214346296

Že se autor nestydí za fotky 3 a 6. To neumí tak základní věc jako ostření na mobilu nebo dokonce na foťáku?

+1/0
5.7.2015 14:20

J95a62n 95K97o84s 6128563793437

Kde je zlatý hřeb článku, Pravda sedící na tom superstroji? Toto foto, vždy posouvá jeho články o mnoho levelů výše...:-)

+14/−3
5.7.2015 13:55

O38l25d59ř26i24c19h 16S18t10a39r13ý 2109988825697

XD

0/0
6.7.2015 15:54

O90n43d96ř14e69j 47M90a72r77e97k 9112160187819

Trochu velkohubé hodnocení. Špičková kola jsou si víceméně podobná, to že je zrovna Spešl ten nej nej je nesmysl. Výborné kolo to je, je jedno z nejlepších, ovšem ne nejlepší. A když už je o tom řeč, nějak to Kreuzigerovi a nebo Saganovi moc nefungovalo, slavnou elektronickou sadu nevozí z důvodu nespolehlivosti také kromě jiných i Contador.

+8/0
5.7.2015 13:38

P90a71u19l 16J23a62r76o43s 2243608280

Takove kolo si koupit,tady v CR,tak bych si ho musel uvazat u hospody na retez k noze.;-D;-D;-D

+1/0
5.7.2015 13:28

M27a11r41t80i31n 29V96a79v35ř17í51k 8141524192

To by nepomohlo - ukradli by kolo i s Vámi!;-D;-D

+1/0
6.7.2015 13:22

M94i47l52a80n 28H23a12n96u35s19k66a 7929928842301

Ty fotky jsou dělaný mobilem? :-)

+10/0
5.7.2015 13:26

M91i57c29h46a85l 52V46e58n90z56a77r14a 8362812743491

Krásný kolo.Přiznám se, že bych se taky na něm projel! Kdo asi ne, že. NA druhou stranu takových kol je ;-)

+3/0
5.7.2015 11:03

P67e66t96r 27O24t34r61u95b47a 6256308742325

Prý "jen o 15 až o 20 kg lehčí". To asi autorovi reklamního článku váží jeho osobní váha pěkně blbě. Viděl bych to jako šanci pro výrobce osobních vah jak si přijít zadarmo (teda výměnou za jednu váhu) k reklamnímu článku zde. ;-D;-D;-D

+3/−6
5.7.2015 9:42

J24a37n 36S21t58o42d59o32l67a 7661660583880

Petr ma tak max. 80, spis pod. Takze to celkem sedi, ne?

0/0
11.7.2015 19:21

M60a34r49e18k 75G24a60j68d98a 4363944666152

tarmac --- česky je to asfalt. Doplňte si slovní zásobu.

+2/−2
5.7.2015 8:57

O66n94d32ř98e69j 31M71a36r76e28k 9512910767499

Není. Tarmac je složenina slov tar + macadam - tér a kamenná drť. A znamená to hrubý asfalt.

+3/0
5.7.2015 13:32
Foto

J25a27n 10H10a40ž68m35u73k37a 6553386495

Kreuziger, ten může jezdit leda na tříkolce.

+3/−26
5.7.2015 8:30

M15i24c62h24a10l 40M53i53l74l63e98r 9676952449862

aha, tady to konecne mame. !!

Dokud jsme jeste meli nicky, vystupoval tu jeden, kdo se do Kreuzigara navazel pri vsech prilezitostech. Nakonec jsme dosli k nazoru, ze byli puvodne s Kreuzem kamosi v rannem detstvi, ale veskere jejich pratelstvi skoncilo kdyz Kreuz mu sebral trikolku a odjel s ni na skolni hriste. Od te doby mu dotycny typek nemuze prijit na jmeno.

Tak uz konecne zname jmeno toho neodpoustejiciho typka postradajiciho trikolku: Jan Hažmuka

;-D;-D;-D

+25/0
5.7.2015 8:36
Foto

R62o83m15a96n 25K97r74a45t51o98c36h64v97i79l 1927668768699

Hloupost, přiznal se, že mu sebral kuličky...

0/0
5.7.2015 8:55

M30i26c56h72a61l 28M21i48l33l73e60r 9276412139952

kulicky strcil do kapsy a odfrcel na trikolce

+1/0
5.7.2015 9:23

M81i72c89h32a57l 22M50i39l77l21e25r 9736742559722

Kreuz, samozrejme.

+1/0
5.7.2015 9:24

J81a96n 32B96o75h27a39t88ý 7317860858762

Myslel jsem, že ta blbost stojí aspoň 5 x tolik. Doufám, že aspoň řetěz bude za 50 klacků, jinak je to ostuda.

+2/0
5.7.2015 8:21

J74a11n 84S33l67a33v67í26k 2161139430286

Reklama na značku kterou jezdím, jinak na TdF mají opravdu jiný stroje. Toto je předražený Tarmac pro mastňáky. Karbonové výplety také doporučuji jen ne ty Roval, ale origo Zipp, Mavic, C.Bora, atd.Mj. toto kolo se dá postavit za polovinu!!!

+13/−1
5.7.2015 8:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.