Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test superkola. Jezdí na něm Contador, Kreuziger i Štybar

Projeli jsme superzávodní silniční kolo, které s určitými obměnami čtenář uvidí i na právě začínající Tour de France. Podívejte se s námi na výjimečný stroj, který se nejen nejvíc používá v pelotonu, ale jedou na něm i velcí favorité včetně dvou českých závodníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F49r41a86n44t85i37š83e22k 76D59r97b13o64h34l96a44v 6635557717661

Nevím co je na tom tak super. Je v Číně vyráběný rám jak pro profíky, tak pro běžnou /movitou/ populaci. Je na něm ta nejlepší sada a to je vše. Taková kola jezdí i jiné týmy s jinou značkou. Těžko mimo designu hledat rozdíly. Proč Spešla jezdí profíci? Je to jednoduché, Spešl nabídl nejlepší podmínky - to znamená všechna kola zdarma plus dost velký finanční balík do týmu. Tak se vybírají kola do profi týmů, nic jiného v tom nehledejte. Profik sám si kolo vybrat nemůže i kdyby chtěl. Musí jezdit na tom, co má ve smlouvě. ;-)

+3/−1
13.7.2015 22:40

R36a74d10o85v36a59n 58D95l46u41g40o48s80z 3196191138286

Přesně tak, jde o formu reklamy, nikoliv individuální rozhodnutí.

0/0
14.7.2015 20:59

Z77d33e45n78e70k 80H31e37j93m50a97l 5540433684768

No, dobře jsem se zasmál. To kolo je asi skutečně dobré. Sám mám pouze slušného "horáka" za 40 tisíc. Nicméně reklamně laděné výblitky Rudolfa Hronzy jsou spíše k smíchu! :-)

+8/0
12.7.2015 21:41
Foto

F90r94a17n88t81i89š96e53k 95H45r40a67b49a94l 3833869116608

Připomnělo mi to "Kde jsou mý blatníky?"

0/0
10.7.2015 16:04
Foto

V64l91a73d50i39m41í34r 12H40l91a89d81í15k 7510341514

Není to náhodou placená reklama na Spešly ? Nemám nic proti této značce, ale tvrzení že jejich kola používá většina profi jezdců je nepřesná. Např. na současné Tour, ji "jedou"  tři stáje z 22 startujících. (procento si každý může spočítat sám)

Navíc profi jezdci si nemohou vybírat na čem pojedou. Musí jet na tom, co mu dodá tým, vemte si Wiginse, ve Sky jezdil povině Pinarello, po odchodu si pořídil okamžitě Colnago, a prohlásil, že se na to těšil už několik let

+7/0
8.7.2015 20:14

R66i90c21h65a16r82d 47M64i95k83u86l93e29n75k39a 1579337147144

Design je ošklivý, cena šílená, manuální řazení... Kopuí si to někdo mimo profíků?

0/0
8.7.2015 17:15

T37o51m88á63š 24Š97t98e84c 4558280535787

UCI je konzerva konzervatívna podobne ako napríklad s fúzatým hmotnostným limitom 6800 gramov, ktorý by dnešné superšpičkové karbónové stroje vedeli pokoriť aj bez ujmy na bezpečnosti.

S kotúčmi sa ale situácia hýbe, v auguste a septembri môžu tímy použiť kotúče na dvoch závodoch podľa vlastného výberu. Budúci rok sa očakáva skúšobné používanie kotúčov v priebehu celej sezóny a od sezóny 2017 ich úplné povolenie.

Inak Shimano a SRAM už majú špeciálne cestné kotúčové sady, Campa ešte nie, ale zrejme sa veľmi rýchlo pridá. Od MTB sa líšia menšími rozmermi trmeňov aj kotúčov, iným uchytením trmeňov a tak ďalej.

Hlavný argument pre kotúčovky je takmer nemenná účinosť bez ohľadu na poveternostné podmienky. To ráfkové brzdy na karbónových ráfikoch za mokra brzdia biedne, nehovoriac o ničení drahých ráfikov.

Inak bike je to pekný, i keď sám by som si Spešla nekúpil – príliš veľa sa uňho platí za značku, podobne ako u Treku. Nič to nemení, že je to fascinujúci stroj a k bežnému bicyklu za 20000 Kč sa má podobne ako monopost F1 k ľudovému Fiatu. A dobré je pamätať, že keďže je tento stroj stavaný hlavne na nekompromisný výkon, robia sa kompromisy inde, napríklad v životnosti komponentov. Kto si môže dovoliť takto drahý bike, môže si dovoliť pomerne často (dajme tomu každý 10000 km) meniť namotaný prešmyk, ohnutú prehadzovačku, ojazdenú reťaz (tú častejšie) a podobne.

+4/0
8.7.2015 13:50

D48a55v83i87d 10K48o46h64o80u15t 8791306636124

Jestli někomu bycikl připomíná bombardér, tak to teda potěš koště.

+2/−4
7.7.2015 19:08

M75a77r36t87i62n 39D25r87a20h53o66n15o65v46s62k14y 6973185225

narazka na celocerne provedeni.. zapojte fantazii trochu

+5/0
8.7.2015 18:32

J95a85k54u82b 21N58e52b53u82r50k35a 6745217370369

Dělat recenzi po 350km mi přijde trochu ukvapený :)

0/0
7.7.2015 13:13

J45o68s69e66f 18A10n21t42o89š 2466342942506

Když víc neujel, tak co má dělat?

+4/0
9.7.2015 12:20

J37a52n 83V28r34š46k51a 1526333348525

Nejsem nijak vášnivý cyklista - najezdím tak 8 až 10 tisíc ročně, ale tyto unifikované hrůzy se mi opravdu nelíbí. 

Ale když se podívám na ksichtbúkové stránky "Steel vintage bikes" tak to mi kane slza :-))

+1/−4
7.7.2015 10:26

M47a36r64t14i59n 82B17e96d45n97a37ř62í91k 8648286744703

Prej "Nejsem nijak vášnivý cyklista"..ale najezdíte přes 8000 km ročně?.. Kolik teda najede vášniví cyklista? 8-o ..To abych nedělal nic jiného než jezdil na kole. Kašlat na práci a na "běžný život"...

+4/−2
10.7.2015 9:33

J89a13n 55B68u73g34d28o45l 7974819517860

Můj spolupracant najezdí ročně 18-20k km.

0/0
12.7.2015 6:09

J83a87r18o14s64l16a34v 91K24o96v91á18ř71í13k 4858193760230

Což je 50KM každý den a to je dost. Já mam 100-150Km za týden.

0/0
13.7.2015 11:37

J38a30r90o82s78l97a15v 17K49o53v22á26ř75í94k 4978913790900

Á kola pro hipstery.

0/0
13.7.2015 11:36

T13o69m77á67š 35C65h97r86u27d46i90m59s94k97ý 5534246137526

laický dotaz. Když závodnící šetří na kole pomalu každý gram váhy-proč se nepoužívají kvalitní ráfkové brzdy, když jsou lehčí než kotoučové? Jednu etapu by snad špalky mohly vydržet v dobrém stavu, ne?

0/−2
7.7.2015 10:20

O81n76d48ř64e91j 48S40t39a92r32o26s10t15k12a 7346288822205

protože v dlouhem sjezdu se zahřivaji špalky i rafky a přestavaji brzdit R^

+1/0
7.7.2015 13:49

J25o50s13e54f 91A28n12t16o62š 2356502682446

Tak čti pořádně, kotoučovky jsou zatím zakázaný, takže špalky :)

+3/0
9.7.2015 12:23

E98m55i43l 98M41i60n72á75ř 7540519359607

"Jediný problém jsem zaznamenal v některých ostřejších sjezdech..." Roman Kr. dnes na TdF také zaznamenal tento problém! Naštěstí hodil elegantní parakotoul do pangejtu a je asi v pohodě.

0/0
6.7.2015 18:56

M94a61r98e62k 80O44p 9549943980313

Jsem si nevšiml, že by už UCI pibolila disc brzdy nyni. A ten rychlostní rozdíl Tarmacu a Rbx je nesmysl.

+2/−3
6.7.2015 18:22

P84a50v74e23l 23N23e33d13ě41l83a 5596330834491

Nesmylsů a nepřesností je tam víc. Ale to už je ve článcích pana Pravdy zvykem.

+1/−4
6.7.2015 18:37

J42a35n 79S75l56a59v29í88k 2131909210826

Taky tam uvádí porovnání s Rubaix Expert a to není Rubaix S-works což je velký rozdíl atd.

+3/0
6.7.2015 21:02

P57e21t62r 13T65a28f69t 9843417294759

Myslim, ze ten rozdil v rychlosti Tarmacu oproti Roubaix byl dany hlavne pouzitymi rafky - ono je rozdil jet na vysokych karbonech a normalnich rafcich tempo proti vetru.

Co by me zajimalo by byl test tohoto kola proti slusne postavenemu "amaterskemu" - sam mam cca 70 tKc kolo na ultegre a byl bych zvedavy na srovnani jizdy na podobnych typech rafku - napr. srovnavat me eurusy oproti vysokym karbonum by bylo pri pseudocasovkovem pouziti (solo jizda na cas) celkem nesmyslne.

+2/0
6.7.2015 12:26

M29a88r26e31k 66O84p 9289693800323

Není nic jednoduššího než si ta karbonová kola půjčit a otestovat.

+1/0
6.7.2015 18:24

P15e31t25r 65T90a17f20t 9113917624609

Pujcit si kolo za 250 litru? A kde prosim, kdyz je to tak jednoduche...

+1/−2
6.7.2015 18:25

M20a57r15e43k 55O51p 9399573540303

Možná Vás to překvapí, ale tam kde je prodávají. Po republice je několik CONCEPT STORŮ, kde Vám kola zapůjčí.

+1/0
13.7.2015 9:58

P52e19t58r 19T71a40f59t 9173807844899

Tak to me, priznam se, opravdu prekvapuje.

A to zapujceni je mozne napr. i na 30 km projizdku? Jinak to dle meho nema moc cenu. Na druhou stranu by to ode me nebylo moc fer, pujcovat si tak drahe kolo, kdyz si jej nechci koupit (jako hobikovi si rikam, ze mi musi stacit kolo do stovky).

Ale vazne by me zajimal ten rozdil ;o)

+1/0
13.7.2015 11:11

P66e91t29r 55T91a63f35t 9163347314709

Asi jsme se nepochopili - ja myslel srovnani obou kol, kdyz budou na podobnych rafcich. O srovnani karbonovych rafku vs. hlinik mi vazne nejde...

0/0
6.7.2015 18:27

J69a94n 72S47l86a72v22í64k 2741599320236

Já otestoval carbon Zipp 303 vs. Mavic Ksyrium SL a je rozdíl na rovinatém okruhu 1min. na 10km pro Zipp. Hned jsem 303 zakoupil...

0/−1
6.7.2015 21:01

V43á89c65l57a20v 31R30o43s98e42n14b27e93r78g 6369317292677

Když už zmiňujete, že se kolo vyznačuje nízkou hmotností, co takhle tu hmotnost uvést?

+13/0
6.7.2015 6:47

J86i59ř57í 15K32ř84í95ž 2177654986846

Že se autor nestydí za fotky 3 a 6. To neumí tak základní věc jako ostření na mobilu nebo dokonce na foťáku?

+1/0
5.7.2015 14:20

J66a51n 98K11o43s 6198333703297

Kde je zlatý hřeb článku, Pravda sedící na tom superstroji? Toto foto, vždy posouvá jeho články o mnoho levelů výše...:-)

+14/−3
5.7.2015 13:55

O35l72d29ř13i76c90h 67S51t27a28r85ý 2619168695377

XD

0/0
6.7.2015 15:54

O46n26d36ř34e66j 72M52a79r30e42k 9652330807559

Trochu velkohubé hodnocení. Špičková kola jsou si víceméně podobná, to že je zrovna Spešl ten nej nej je nesmysl. Výborné kolo to je, je jedno z nejlepších, ovšem ne nejlepší. A když už je o tom řeč, nějak to Kreuzigerovi a nebo Saganovi moc nefungovalo, slavnou elektronickou sadu nevozí z důvodu nespolehlivosti také kromě jiných i Contador.

+8/0
5.7.2015 13:38

P73a52u62l 11J25a89r94o90s 2153878130

Takove kolo si koupit,tady v CR,tak bych si ho musel uvazat u hospody na retez k noze.;-D;-D;-D

+1/0
5.7.2015 13:28

M98a44r10t94i71n 47V50a25v74ř43í69k 8651534502

To by nepomohlo - ukradli by kolo i s Vámi!;-D;-D

+1/0
6.7.2015 13:22

M86i69l49a48n 57H13a48n15u49s11k37a 7899708112811

Ty fotky jsou dělaný mobilem? :-)

+10/0
5.7.2015 13:26

M33i47c81h35a38l 94V35e12n63z55a97r94a 8662362153861

Krásný kolo.Přiznám se, že bych se taky na něm projel! Kdo asi ne, že. NA druhou stranu takových kol je ;-)

+3/0
5.7.2015 11:03

P81e22t62r 67O86t56r85u64b85a 6756188722985

Prý "jen o 15 až o 20 kg lehčí". To asi autorovi reklamního článku váží jeho osobní váha pěkně blbě. Viděl bych to jako šanci pro výrobce osobních vah jak si přijít zadarmo (teda výměnou za jednu váhu) k reklamnímu článku zde. ;-D;-D;-D

+3/−6
5.7.2015 9:42

J23a47n 98S67t88o46d48o44l63a 7881930873740

Petr ma tak max. 80, spis pod. Takze to celkem sedi, ne?

0/0
11.7.2015 19:21

M82a21r51e26k 65G91a86j42d49a 4433844456942

tarmac --- česky je to asfalt. Doplňte si slovní zásobu.

+2/−2
5.7.2015 8:57

O57n39d18ř36e24j 56M35a43r74e19k 9592590127479

Není. Tarmac je složenina slov tar + macadam - tér a kamenná drť. A znamená to hrubý asfalt.

+3/0
5.7.2015 13:32
Foto

J21a97n 17H39a50ž26m70u89k92a 6763526355

Kreuziger, ten může jezdit leda na tříkolce.

+3/−26
5.7.2015 8:30

M73i87c62h27a88l 69M59i62l31l91e19r 9296242849382

aha, tady to konecne mame. !!

Dokud jsme jeste meli nicky, vystupoval tu jeden, kdo se do Kreuzigara navazel pri vsech prilezitostech. Nakonec jsme dosli k nazoru, ze byli puvodne s Kreuzem kamosi v rannem detstvi, ale veskere jejich pratelstvi skoncilo kdyz Kreuz mu sebral trikolku a odjel s ni na skolni hriste. Od te doby mu dotycny typek nemuze prijit na jmeno.

Tak uz konecne zname jmeno toho neodpoustejiciho typka postradajiciho trikolku: Jan Hažmuka

;-D;-D;-D

+25/0
5.7.2015 8:36
Foto

R24o79m73a40n 27K58r62a46t26o78c52h90v67i52l 1327648298729

Hloupost, přiznal se, že mu sebral kuličky...

0/0
5.7.2015 8:55

M95i66c64h83a22l 87M67i50l81l33e35r 9696912589762

kulicky strcil do kapsy a odfrcel na trikolce

+1/0
5.7.2015 9:23

M85i53c41h40a40l 35M55i31l96l94e74r 9666152399882

Kreuz, samozrejme.

+1/0
5.7.2015 9:24

J34a34n 53B45o11h96a70t73ý 7977490148572

Myslel jsem, že ta blbost stojí aspoň 5 x tolik. Doufám, že aspoň řetěz bude za 50 klacků, jinak je to ostuda.

+2/0
5.7.2015 8:21

J65a13n 69S40l35a20v60í36k 2261759430326

Reklama na značku kterou jezdím, jinak na TdF mají opravdu jiný stroje. Toto je předražený Tarmac pro mastňáky. Karbonové výplety také doporučuji jen ne ty Roval, ale origo Zipp, Mavic, C.Bora, atd.Mj. toto kolo se dá postavit za polovinu!!!

+13/−1
5.7.2015 8:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.