Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Malé kufry do šrotu? Příruční zavazadla do letadel mají být menší

Počet cestujících, kteří si do letadla berou příruční zavazadlo do kabiny, přibývá. Mezinárodní asociace leteckých dopravců teď přišla s návrhem zmenšit rozměry těchto zavazadel, která se nemusí odbavovat. Některé letecké společnosti se už nyní vyjádřily, že by podobné řešení uvítaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88i22c62h95a49l 68M20i43l45l14e30r 9276732549962

k vaham prirucnich kufru:

nejlehci je Samsonite na 4 koleckach= tzv. Spinner (otocny), z rady zvane "72hrs" (72 hodin), vazi 1.5kg a rozmery jsou 55x35x23, takze o kousek tlustsi, nez rozmery o nich se mluvi v clanku.

http://www.samsoniteaustralia.com/bag-finder/travel-softside/72-hours/55cm-spinner.html#.VX_VROfgOso

0/0
16.6.2015 9:54

M62i54c55h58a33l 58M87i87l65l59e43r 9186512129672

i vetsi klufry v teto rade jsou vylehcene. Pprostredni velikost 68cm vyska vazi 2.6kg a nejvetsi 78cm vyska jen 3kg.

0/0
16.6.2015 10:01

J51a43n 75J50a10n73e35č62e44k 9790393670236

https://www.youtube.com/watch?v=Tffr6Kq-Wug

0/0
12.6.2015 11:32

V35i63k84y27r 86B31o43h64u87m70i73l 96S39t33r73a40n89s35k11y 9907428466789

Příklad z Havlova letiště /byť zavazadla k odbavení/. Kolega měl místo povoleného maxima 23 kgs. /spol. AF/ 26,5 kgs. Měl ovšem právo na dvě zavazadla. Odbavující zaměstnanec Havlova letiště odmítl zavazadlo odbavit a doporučil mu pořídit si to druhé..;-D:-P8-o.Pochopitelně, že jsme věci přidali do mého zavazadla, které mělo 18,5 kgs.

+2/0
12.6.2015 7:38

R83a97d14o96s87l29a91v 23K53l29a30u74d40a 5944588894642

Nějak jsem nepochopil co tím chce básník říct8-o

0/0
12.6.2015 7:55

V80i33k85y55r 14B76o13h44u11m88i14l 89S14t65r31a91n27s16k43y 9887278466759

Takže místo toho pustit do letadla navíc 3,5 kg v jediném zavazadle chtěl chlapík za šaltrem těch 3,5 kg. vylepšit o další kufr = tedy další váhu jen proto, aby se vešel do předpisu. Pónjal?

+2/0
12.6.2015 10:17

O67l78d59ř52i20c13h 98H98o93r76á20k 2364619221915

A nebylo by lepší vyhradit každému sedadlu stejný prostor úložné skříňky?

Jeden přijde s trošku větším osobním zavazadlem (a bude muset doplatit) a druhý přijde s bundou s tisíci kapsami, nebo velkým kabátem či kožichem + pár drobnostmi k ruce a v přihrádce zabere mnohem více místa.

A spravedlnost tedy stejně ostrouhá.

+3/0
12.6.2015 6:29

J38e92t37v93a53r28t 13M18a62n24u63k52j47a77n 1516566752634

Ano, bude to znamenat zisk pro každého krom cestujících.

0/−1
12.6.2015 3:02

M86a19r86t35i26n 59H34u96d88e14c94e36k 3543949409153

Ja litam hodne casto a verte mi nebo ne, lidi kteri sebou tahaji do letadla milion 2 veci nemam rad jelikoz s emi hodnekrate stalo, ze opravdu nemam kde dat svoje zavazadlo. Jsem ale spise pro to aby spolecnosti striktne dodrzovaly pravidlo 1 ho zavazadla (pokud jsou dovoleny 2 tak 2) nikoly vice.

Martin

+1/0
12.6.2015 3:58

L23u15k94a89s 52C32o49d74r 6508892940491

Ale pokud opravdu litas hodne casto, tak te to prece nemusi zajimat, protoze mas nejvyssi frequent flyer status, takze nastupujes do letadla jako jeden z prvnich a misto v binech je uplne vsude. Ostatne to povazuju (spolu s priority checkinem a salonkem) jako jednu z nejvetsich vyhod zlatejch frequent flyer karet - odpada vetsina cekani, odpada stres.

+2/0
12.6.2015 6:24

M55a60r26t34i63n 60H97u34d81e50c67e20k 3443299309233

proc bych mel nastupovat jako jeden z prvnich? Prave ze nerad nastupuji jako jeden z prvnich jelikoz pak musim 30+ minut cekat nez se vsichni ostatni usadi. Ano mozna by to pomohlo, ale pri 2-3 hodinovem letu sedet navic 30+ minut a cekat opravdu ne, dekuji.

+1/0
15.6.2015 12:58

M14i67c87h18a57l 17M71i38l51l79e73r 9446862479592

zdaleka ne vsude se nastupuje podle statutu k mezinarodnim letum.

V drtive vetsine volaji nejdriv business / prvni tridu (pokud nemaji samostatny vchod), z economu nejdriv rodiny s malymi detmi (a kocarky) a lidi na vozickach.

Pak ostatni z economy a u velkych letadel se to naplnuje po oddelenich smerem odzadu letadla.

0/0
16.6.2015 9:58

J74e68t38v57a43r52t 78M12a90n44u42k79j41a63n 1376786182134

Myslím, že budete zklamaný, zároveň se zmenšením zavazadel se zmenší i zavazadlový prostor. Vydělají výrobci kufrů a letecké společnosti. Velikost a počet zavazadel se zmenšují každých pár let a uložit si zavazadlo není o nic jednodušší.

0/−1
12.6.2015 4:45

M28i61r46e32k 17G40a97j53e53r 5951226799340

Většina leteckých společností zmenšovala limit na 23 x 36 x 56 cm (22 x 14 x 9 in), před rokem nebo dvěma. Nejspíš dostali něco od výrobců kufrů, když uvažují o dalším zmenšení povolených rozměrů. Argument, že ušetří, není žádný argument. Víc ušetří, když nepovolí žádné zavazadlo, jen, co se vejde do kapes. Nebude trvat dlouho a příruční zavazadlo zpoplatní, jako to většina aerolinek udělala s odbavovaným zavazadlem. Výrobci nových lehčích notebooků chtějí také větší odbyt, takže se bude dál snižovat povolená váha.

+2/0
11.6.2015 23:25

J89o93s13e17f 44Š74e89m72e79l60í87k 7849261230747

Asi to skončí u té bundy s 25 kapsama, do které se všechno vleze a kuftu netřeba.

+5/0
11.6.2015 23:20

J91i95ř86í 52V93o35s83t29ř97á38k 2461318269441

Naprosto dokonalá ukázka dnešní společnosti, respektive chamtivosti společností. Letěl jsem po dlouhé době s naší cestovkou k moři, na dva týdny - mám kufr, jako vždy, ale u odbavení koukám, co se děje. Každá rodina má kufry jako vždy, ale navíc má každý menší kufr. Aha, snížená váha, platím za každí kilo a šup k okénku zaplatit necelých 300. Marné argumenty, že na dva týdny to jinak nejde. Mám alternativu, nervat si další věci do dalšího minikufru, ve finále vše trvá déle, kabina je narvaná minikufry a ve finále nese letadlo více, než dříve, protože místo 16,5 kg má každý přesně 15 + 5 kg. Opravdu chytré.

+5/0
11.6.2015 23:06

M98i34l16o78š 64K18r88u46m60p 2304437434

jsem pro, když vidím, jaké kufry jako kráva si někteří do letadla tahají..

+3/−5
11.6.2015 22:54

P22e55t80r 85M43o31t23y84č77k61a 5983344367399

Ano, vždy se najde někdo, komu utahování šroubů vyhovuje...

Mezi námi - na palubu si lidé nosí přesně to, co jim personál při nástupu povolí, takže svoje stížnosti obracejte tam. Vy jste ještě nikdy neviděl, jak to občas dopadá, když si někdo myslí, že pronese nadměrné zavazadlo(a)? Já ano a bývá to docela legrační.

+5/0
11.6.2015 23:42

P64e20t83r 18M16a37r67e55č44e61k 1633781479588

Máte pravdu někdy je s podivem co personál pustí do kabiny. Krosnu zvící dvou běžných kabinových zavazadel , nebo sportovní tašky a batohy obdobných objemů.

+4/−1
12.6.2015 0:54

M66a13r59t36i32n 60H91u70d72e26c52e13k 3983129599303

uz se mi nekolikrate stalo, ze clovek tahal sebou volky lodni kufr. Byl sice skoro prazdny, ALE!!!

0/0
15.6.2015 13:01

J72a16n 54S37l77a34d35k76y 8213367155538

vzdy, kdyz letim s BA, tak nezavidim letuskam, jak marne chodi v ulicce a hledaji misto kam nacpat posledni kufry :-)

+3/0
11.6.2015 22:25

J98a45n 34L78u51k75á36š 7217583493962

To video pod clankem je hezke, ma vsak jednu chybu, oni vas obcas zvazej a treba Austrian ma limit 8kg, coz jen 1 rucnik, 1 knizka a ten kufrik maji dohromady cca 6kg ...

+1/−1
11.6.2015 22:01

D14a78v71i49d 20S91t63r33e68i52c84h40l 5902728926302

ale to je kec... mám kufr, do kterýho se mi vlezlo 30 kilo věcí (na tři měsíce do malajsie), hadrový s hliníkovým rámem, kolečka... Sám o sobě má 4 kila a když do něj dám potápěčky, šnorchl, ploutve, neoprenový boty, skateboard, oblečení na čtrnáct dní, tak měl cca 12kg...

+1/0
11.6.2015 22:27

J87o77s33e59f 21Š33e85m26e73l79í28k 7349561360337

A bomby máte na zádech? ;-)

+2/−1
11.6.2015 23:21

P19e24t66r 56P32a98p61u85l66a 4292725818844

Tak především: ty vaše "bomby" se používají za války, potápěči dýchají z láhví (tlakových). A ještě jsem za svou praxi neviděl nikoho cestovat s klasickou tlakovou lahví (kromě Spare Air). Ty se půjčují běžně až na místě a navíc je s nimi problém u celníků na rentgenech. Masce říkáte předpokládám "brejle" a neoprenu "skafandr", mám pravdu?

+1/0
12.6.2015 20:46

L55u60k92a87s 78M82a15d32l79e 4250466927558

A to je neco strasnyho,neznat potapecskou terminologii.

0/0
13.6.2015 16:54

P84e32t45r 21M45o98t21y26č60k31a 5763154457979

Přemýšlím, kdy se mi naposledy podařilo dostat kabinové zavazadlo na limit a nebylo to asi ani v dobách, kdy jsem vozil 15" notebook, vážící kolem tří kil. Ale fakt je, že to chce kvalitní kufr. Když vezmu, že Cosmolite váží kolem 1,8kg, musel byste mít sakra těžký ručník a k tomu asi celé Leninovy spisy...

+3/0
11.6.2015 23:53

K88a26r46e92l 90P60á14n40e27k 9285345458779

Vždycky, když čtu nějaký článek o zavazadlech v letedle, vzpomenu si na dokument o letišti v Dubaji, kdy tam jedna rodinka z Dubaje tahala do letadla 7 obřích LED televizí ;-D

0/0
11.6.2015 22:00

M53a27r85t43i50n 20S39i53m76e63k 2301186366

Ono by stacilo vykazal z letadla pasazery, kteri nosi na palubu "prirucni" zavazadla vetsi, nezli jsou dnes povolena! Letadla by byla ihned poloprazdna ;-)

+3/−1
11.6.2015 21:59

T73o39m10á71š 21K72n46a17i42f63l 6773530117940

Takoví se do letadla ani nedostanou. Ono stačí, kdyz většina letadla letí s prirucakem povolených rozmeru, a jsou s tím problémy.

0/0
11.6.2015 22:07

M79a90r27t91i20n 62K43a71r42á44s42e64k 1348674459484

No nevím kudy lítáte Vy, ale já za celou dobu viděl jen jednou, že by příruční zavazadla strkali do kalibru. A když jsem viděl s čím vším chodí lidi na palubu, občas to bylo silně nad povolený rozměr. Já se naučil jezdit s taškou, protože tam není problém vecpat ji i do menší prostory a máte jisté, že neskončí někde na druhém konci letadla, protože vedle vás sedí někdo kdo cestuje s lodním kufrem. Nosí a ukládá si ji každý sám, takže ani nehrozí, že by vám něco rozbili při manipulaci.

+1/0
11.6.2015 22:20

P82e72t82r 33M32o66t87y28č62k34a 5143164207539

Tak to já to vídám docela běžně, když už to lidé moc přehánějí. Nicméně, stále platí - o tom, co si pustí do letadla, rozhoduje personál, takže žádná změna norem to nezmění, pokud s tím ty lidi do kabiny pustí.

Problém je, že jsem opakovaně zažil, že posádka měla několik binů zabraných vlastními krámy, takže pasažéři v zadních řadách reálně neměli, kam ta zavazadla dát. Také není špatné, když lidé u ukládání věcí přemýšlí, zejména ve větších letadlech se dají kabinová zavazadla položit "na bok", vejde se jich tam více a už jsem zažil situaci, kdy jsem letušce pomáhal obsah binu přeskládat, protože ten zjevný fakt sama nechápala.

Měkké tašky jsem přestal používat poté, co jsem měl pár věcí poškozených, když tam někdo zkoušel narvat svoje krámy přes moji tašku.

Takže moje zkušenost - i na dlouhých letech se bez potíží vejdu s tuhým Samsonitem standardní velikosti + malou taškou na notebook, která se dá vmáčknout kamkoli, nebo dát pod sedadlo.

+2/0
12.6.2015 0:02

M79a71r66t37i58n 95K71a12r25á25s28e40k 1668664369774

Obvykle jediným křehčím předmětem je notebook. foťák je kovovoý, mobil příliš malý, zbytek bývá oblečení a občas nějaké nářadí. Takže notebook dám tak aby byl chráněný a o nic jiného strach nemám. (nezapomenu na obličej pracovnice rentgenu ve Vídni, když viděla obsah mého batohu, než jí došlo že kouká na plastový držáček s bity do šroubováku a ne na zásobník s náboji)

0/0
12.6.2015 18:24

M18a21r48t96i24n 94K79a27r70á57s34e39k 1728574389384

To že byly na konci letadla dva metry schránek zabrané krámy posádky, jsem viděl taky. Každopádně mi letuška batoh odnesla kamsi dál dopředu a pak mi ho přinesla zpátky.

0/0
12.6.2015 18:28

R65o32m90a62n 91M67á40c86a 7525210692677

sice nevim, jestli tohle neni jen dalsi buzerace na pasazery, ale kdyz se boardujete mezi poslednimi, tak najit misto v prihradce nad hlavou je zazrak...

+5/0
11.6.2015 21:50

J17a13n 35M30a61c35e56k 6951930712550

Kde jste vzal to sloveso "boardovat se"? Proč nenapíšete prostě česky "nastupujete"?

+7/0
11.6.2015 22:34

R64o76m85a19n 86M47á47c72a 7525670892117

jen jsem chtel zamachrovat, jakej jsem svetovej a jak mam nalitano...

+12/−3
11.6.2015 22:38

Z11d43e45n25e25k 53B17o19h70a83c20e59k 1638547977189

Krome leku, fotaku a par dulezitych veci, muze jit vse dolu. Netusim co tahnou ti, co maji velky kufr na koleckach a opakovane se ho pokouseji narvat nahoru pres hlavy spolucestujicich.

+5/−2
11.6.2015 21:28

J20a31n 80N42o70v60á44k 7965254818307

to jsou ti co nemají žádné velké zavazadlo. Když člověk spěchá a nebo často cestuje tak se dá ušetřit dost času tím když nemusí čekat na odbavení a vyzvednutí zavazadla.

+8/0
11.6.2015 21:32
Foto

J98a15r72o96s24l49a22v 34R29e27z89n41i79k 1509632457925

Cas nejaky to dovede usetrit, to uznavam. Kdyz uz mam neco vetsiho, tak si to aspon dam pod sedacku. Nohy trpi, ale to se da vydrzet.

0/−2
11.6.2015 21:46

P92e75t59r 33B91o48x63a41n 1451183680394

Tohle ale driv nebyvalo. Prirucni zavazdlo kufr proste neni, at uz je k tomu duvod jakykoli. Uz se mi nekolikrat stalo, ze jsem kvuli temto "malickostem" musel mit svuj batuzek mezi nohama. Takze tohle rozhodnuti kvituji.

+4/−2
11.6.2015 21:48

D82u10š27a10n 71H86a20n65z20e22ľ 2445230429735

treba si predstav ze nekdo jde na pracovni cestu na 4 tydny, potrebuje spoustu vlastnich veci, nejake pracovni a k tomu notebook, kabely, mys, fotak, mobily, jednu bundu k sobe pro prestup kolem 11te vecer,... ano i takhle se cestuje, plny odbaveny kufr kolem 23 kg + plny prirucni batoh

+3/0
11.6.2015 21:42

H88a92n40a 49K62r30i95v97a13n32e16k 2701755222333

Tech moc neni. Vetsinou vidim turisty, kteri se cpou do kabiny s kufrem.

+1/−2
11.6.2015 21:47

Z43d82e14n13e64k 89B43o89h23a79c78e75k 1358367817629

No tak, kdyz potrebuje na 4 tydny 23 kg + plny prirucni batoh a nema v cene napr. 30 kg dole, tak si bude muset za to zaplatit. A muze si k tomu jeste vzit pytel golf. holi + micky.

+1/0
12.6.2015 1:21

J24a19n 59L74u73k48á14š 7687163183852

Minuly tyden jsem letel na sluzebni cestu k dulezitemu zakaznikovi. Dolu jsem nic nedaval, jelikoz prestup nebyl moc dlouhy a ja nechtel byt druhy den u zakaznika neoholeny, v propocene kosili ze vcera a bez obleku.

Jinak si radsi dam veci dolu, nez je beru na palubu.

+3/0
11.6.2015 21:54

P11e23t76r 64P26e43t53r 6853782618193

To je jednoduché, odbavené zavazadlo skoro vždy stojí víc jak samotná letenka, a on už je sakra rozdíl, jestli za zpáteční letenku dáte 1500 nebo přes 3000...nízkonákladovky by to zabilo, protože lidi s nimi létají především proto, že jsou tak extrémně levné, když zdraží o jednou tolik tak lidi na víkendové výlety přestanou létat (buď si vyberou bližší destinaci nebo zvolí jiný dopravní prostředek)

0/−1
11.6.2015 22:12

Z38d18e98n58e50k 35B81o51h29a71c76e49k 1528557657619

Je to jednoduche. Napr. v zime leti Turci do Dzakarty z PRG a zpet za 13 tis s 30kg dole. Cena je stejna, jestli to cestujici vyuzije, ci ne. Pres to hodne lidi tahne hranate, tvrde bagly, ktere horkotezko rve nad hlavy spolucestujicich a jeste se v tom behem letu snazi nekolikrat vrtat.

+2/0
12.6.2015 1:12

M58o68j44m98í44r 58M80o56t87y10č12k23a 3592915824940

Jistě, vše může jít dolů. Ale pokud někam letíte jen na obrátku tak vám malý kufr stačí. A za zavazadlo "dole" vždy platíte. Buď samostatně, nebo jako součást letenky. To není o nějaké nadváze.

0/0
11.6.2015 22:29

Z82d61e10n30e66k 74B88o62h42a33c65e66k 1398467377229

V rade pripadu je zavazadlo dole v cene letenky. A je z hlediska ceny lhostejne, jestli jej cestujici vyuzije, ci to "nacpe" nad hlavy spolucestujicich.

+1/0
12.6.2015 1:03

M69a76r90i37e 20O27h19l93í58d27a11l62o35v79á 1387690791922

Už jsem se lekla, že by někdo přišel s něčím pozitivním, skromněji řečeno alespoň s něčím, co by člověka nenasr@lo.

+11/−1
11.6.2015 20:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.