Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Malé kufry do šrotu? Příruční zavazadla do letadel mají být menší

Počet cestujících, kteří si do letadla berou příruční zavazadlo do kabiny, přibývá. Mezinárodní asociace leteckých dopravců teď přišla s návrhem zmenšit rozměry těchto zavazadel, která se nemusí odbavovat. Některé letecké společnosti se už nyní vyjádřily, že by podobné řešení uvítaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19i95c55h85a58l 11M64i80l21l23e98r 9716382979272

k vaham prirucnich kufru:

nejlehci je Samsonite na 4 koleckach= tzv. Spinner (otocny), z rady zvane "72hrs" (72 hodin), vazi 1.5kg a rozmery jsou 55x35x23, takze o kousek tlustsi, nez rozmery o nich se mluvi v clanku.

http://www.samsoniteaustralia.com/bag-finder/travel-softside/72-hours/55cm-spinner.html#.VX_VROfgOso

0/0
16.6.2015 9:54

M98i85c83h33a97l 43M39i79l76l71e53r 9296562449282

i vetsi klufry v teto rade jsou vylehcene. Pprostredni velikost 68cm vyska vazi 2.6kg a nejvetsi 78cm vyska jen 3kg.

0/0
16.6.2015 10:01

J29a23n 91J41a39n63e24č78e46k 9560133250916

https://www.youtube.com/watch?v=Tffr6Kq-Wug

0/0
12.6.2015 11:32

V97i52k62y91r 55B64o77h83u72m26i59l 50S78t26r78a23n14s81k17y 9467928926859

Příklad z Havlova letiště /byť zavazadla k odbavení/. Kolega měl místo povoleného maxima 23 kgs. /spol. AF/ 26,5 kgs. Měl ovšem právo na dvě zavazadla. Odbavující zaměstnanec Havlova letiště odmítl zavazadlo odbavit a doporučil mu pořídit si to druhé..;-D:-P8-o.Pochopitelně, že jsme věci přidali do mého zavazadla, které mělo 18,5 kgs.

+2/0
12.6.2015 7:38

R79a95d68o62s83l16a47v 75K93l27a47u80d34a 5194608724912

Nějak jsem nepochopil co tím chce básník říct8-o

0/0
12.6.2015 7:55

V66i43k56y96r 41B89o59h47u45m65i41l 73S95t78r97a15n65s81k95y 9857118926769

Takže místo toho pustit do letadla navíc 3,5 kg v jediném zavazadle chtěl chlapík za šaltrem těch 3,5 kg. vylepšit o další kufr = tedy další váhu jen proto, aby se vešel do předpisu. Pónjal?

+2/0
12.6.2015 10:17

O34l49d64ř33i41c45h 53H14o52r18á24k 2794589451885

A nebylo by lepší vyhradit každému sedadlu stejný prostor úložné skříňky?

Jeden přijde s trošku větším osobním zavazadlem (a bude muset doplatit) a druhý přijde s bundou s tisíci kapsami, nebo velkým kabátem či kožichem + pár drobnostmi k ruce a v přihrádce zabere mnohem více místa.

A spravedlnost tedy stejně ostrouhá.

+3/0
12.6.2015 6:29

J48e16t18v25a48r50t 15M12a97n48u48k74j67a36n 1646866902724

Ano, bude to znamenat zisk pro každého krom cestujících.

0/−1
12.6.2015 3:02

M66a31r56t75i66n 28H11u90d60e87c64e80k 3973489699763

Ja litam hodne casto a verte mi nebo ne, lidi kteri sebou tahaji do letadla milion 2 veci nemam rad jelikoz s emi hodnekrate stalo, ze opravdu nemam kde dat svoje zavazadlo. Jsem ale spise pro to aby spolecnosti striktne dodrzovaly pravidlo 1 ho zavazadla (pokud jsou dovoleny 2 tak 2) nikoly vice.

Martin

+1/0
12.6.2015 3:58

L43u88k77a84s 54C35o29d46r 6668832910691

Ale pokud opravdu litas hodne casto, tak te to prece nemusi zajimat, protoze mas nejvyssi frequent flyer status, takze nastupujes do letadla jako jeden z prvnich a misto v binech je uplne vsude. Ostatne to povazuju (spolu s priority checkinem a salonkem) jako jednu z nejvetsich vyhod zlatejch frequent flyer karet - odpada vetsina cekani, odpada stres.

+2/0
12.6.2015 6:24

M85a77r87t31i33n 16H91u23d41e71c48e89k 3233569889263

proc bych mel nastupovat jako jeden z prvnich? Prave ze nerad nastupuji jako jeden z prvnich jelikoz pak musim 30+ minut cekat nez se vsichni ostatni usadi. Ano mozna by to pomohlo, ale pri 2-3 hodinovem letu sedet navic 30+ minut a cekat opravdu ne, dekuji.

+1/0
15.6.2015 12:58

M47i27c50h98a15l 89M91i74l18l15e28r 9406122209192

zdaleka ne vsude se nastupuje podle statutu k mezinarodnim letum.

V drtive vetsine volaji nejdriv business / prvni tridu (pokud nemaji samostatny vchod), z economu nejdriv rodiny s malymi detmi (a kocarky) a lidi na vozickach.

Pak ostatni z economy a u velkych letadel se to naplnuje po oddelenich smerem odzadu letadla.

0/0
16.6.2015 9:58

J82e35t41v15a82r10t 42M56a90n56u55k45j71a50n 1866716972464

Myslím, že budete zklamaný, zároveň se zmenšením zavazadel se zmenší i zavazadlový prostor. Vydělají výrobci kufrů a letecké společnosti. Velikost a počet zavazadel se zmenšují každých pár let a uložit si zavazadlo není o nic jednodušší.

0/−1
12.6.2015 4:45

M12i98r48e43k 91G64a95j84e22r 5221286879600

Většina leteckých společností zmenšovala limit na 23 x 36 x 56 cm (22 x 14 x 9 in), před rokem nebo dvěma. Nejspíš dostali něco od výrobců kufrů, když uvažují o dalším zmenšení povolených rozměrů. Argument, že ušetří, není žádný argument. Víc ušetří, když nepovolí žádné zavazadlo, jen, co se vejde do kapes. Nebude trvat dlouho a příruční zavazadlo zpoplatní, jako to většina aerolinek udělala s odbavovaným zavazadlem. Výrobci nových lehčích notebooků chtějí také větší odbyt, takže se bude dál snižovat povolená váha.

+2/0
11.6.2015 23:25

J20o31s61e65f 63Š81e50m15e26l14í69k 7589521580547

Asi to skončí u té bundy s 25 kapsama, do které se všechno vleze a kuftu netřeba.

+5/0
11.6.2015 23:20

J30i34ř30í 43V30o93s10t20ř70á48k 2421758189971

Naprosto dokonalá ukázka dnešní společnosti, respektive chamtivosti společností. Letěl jsem po dlouhé době s naší cestovkou k moři, na dva týdny - mám kufr, jako vždy, ale u odbavení koukám, co se děje. Každá rodina má kufry jako vždy, ale navíc má každý menší kufr. Aha, snížená váha, platím za každí kilo a šup k okénku zaplatit necelých 300. Marné argumenty, že na dva týdny to jinak nejde. Mám alternativu, nervat si další věci do dalšího minikufru, ve finále vše trvá déle, kabina je narvaná minikufry a ve finále nese letadlo více, než dříve, protože místo 16,5 kg má každý přesně 15 + 5 kg. Opravdu chytré.

+5/0
11.6.2015 23:06

M86i29l38o13š 95K45r24u19m83p 2334887564

jsem pro, když vidím, jaké kufry jako kráva si někteří do letadla tahají..

+3/−5
11.6.2015 22:54

P40e85t94r 77M84o49t15y51č63k87a 5903834677669

Ano, vždy se najde někdo, komu utahování šroubů vyhovuje...

Mezi námi - na palubu si lidé nosí přesně to, co jim personál při nástupu povolí, takže svoje stížnosti obracejte tam. Vy jste ještě nikdy neviděl, jak to občas dopadá, když si někdo myslí, že pronese nadměrné zavazadlo(a)? Já ano a bývá to docela legrační.

+5/0
11.6.2015 23:42

P20e20t90r 26M30a16r42e17č38e83k 1413551559238

Máte pravdu někdy je s podivem co personál pustí do kabiny. Krosnu zvící dvou běžných kabinových zavazadel , nebo sportovní tašky a batohy obdobných objemů.

+4/−1
12.6.2015 0:54

M39a20r49t96i54n 72H63u23d25e91c63e91k 3703669439983

uz se mi nekolikrate stalo, ze clovek tahal sebou volky lodni kufr. Byl sice skoro prazdny, ALE!!!

0/0
15.6.2015 13:01

J37a53n 44S39l34a13d27k67y 8123827245338

vzdy, kdyz letim s BA, tak nezavidim letuskam, jak marne chodi v ulicce a hledaji misto kam nacpat posledni kufry :-)

+3/0
11.6.2015 22:25

J56a20n 45L39u93k91á21š 7527473933392

To video pod clankem je hezke, ma vsak jednu chybu, oni vas obcas zvazej a treba Austrian ma limit 8kg, coz jen 1 rucnik, 1 knizka a ten kufrik maji dohromady cca 6kg ...

+1/−1
11.6.2015 22:01

D93a12v95i93d 97S62t37r45e74i72c39h55l 5872208266882

ale to je kec... mám kufr, do kterýho se mi vlezlo 30 kilo věcí (na tři měsíce do malajsie), hadrový s hliníkovým rámem, kolečka... Sám o sobě má 4 kila a když do něj dám potápěčky, šnorchl, ploutve, neoprenový boty, skateboard, oblečení na čtrnáct dní, tak měl cca 12kg...

+1/0
11.6.2015 22:27

J36o92s81e93f 70Š58e40m65e15l55í34k 7979771540897

A bomby máte na zádech? ;-)

+2/−1
11.6.2015 23:21

P60e43t23r 50P36a37p18u29l14a 4732475488594

Tak především: ty vaše "bomby" se používají za války, potápěči dýchají z láhví (tlakových). A ještě jsem za svou praxi neviděl nikoho cestovat s klasickou tlakovou lahví (kromě Spare Air). Ty se půjčují běžně až na místě a navíc je s nimi problém u celníků na rentgenech. Masce říkáte předpokládám "brejle" a neoprenu "skafandr", mám pravdu?

+1/0
12.6.2015 20:46

L27u63k57a28s 76M13a84d59l65e 4980686447718

A to je neco strasnyho,neznat potapecskou terminologii.

0/0
13.6.2015 16:54

P39e88t52r 37M39o66t30y81č77k22a 5733694897609

Přemýšlím, kdy se mi naposledy podařilo dostat kabinové zavazadlo na limit a nebylo to asi ani v dobách, kdy jsem vozil 15" notebook, vážící kolem tří kil. Ale fakt je, že to chce kvalitní kufr. Když vezmu, že Cosmolite váží kolem 1,8kg, musel byste mít sakra těžký ručník a k tomu asi celé Leninovy spisy...

+3/0
11.6.2015 23:53

K27a73r76e30l 33P20á79n48e50k 9965155318749

Vždycky, když čtu nějaký článek o zavazadlech v letedle, vzpomenu si na dokument o letišti v Dubaji, kdy tam jedna rodinka z Dubaje tahala do letadla 7 obřích LED televizí ;-D

0/0
11.6.2015 22:00

M69a39r94t44i54n 15S63i96m28e75k 2761446796

Ono by stacilo vykazal z letadla pasazery, kteri nosi na palubu "prirucni" zavazadla vetsi, nezli jsou dnes povolena! Letadla by byla ihned poloprazdna ;-)

+3/−1
11.6.2015 21:59

T27o76m48á50š 82K58n85a51i67f85l 6873780447340

Takoví se do letadla ani nedostanou. Ono stačí, kdyz většina letadla letí s prirucakem povolených rozmeru, a jsou s tím problémy.

0/0
11.6.2015 22:07

M90a90r48t54i32n 17K90a60r51á82s77e29k 1648364629974

No nevím kudy lítáte Vy, ale já za celou dobu viděl jen jednou, že by příruční zavazadla strkali do kalibru. A když jsem viděl s čím vším chodí lidi na palubu, občas to bylo silně nad povolený rozměr. Já se naučil jezdit s taškou, protože tam není problém vecpat ji i do menší prostory a máte jisté, že neskončí někde na druhém konci letadla, protože vedle vás sedí někdo kdo cestuje s lodním kufrem. Nosí a ukládá si ji každý sám, takže ani nehrozí, že by vám něco rozbili při manipulaci.

+1/0
11.6.2015 22:20

P96e10t84r 52M91o13t98y98č24k55a 5453324117539

Tak to já to vídám docela běžně, když už to lidé moc přehánějí. Nicméně, stále platí - o tom, co si pustí do letadla, rozhoduje personál, takže žádná změna norem to nezmění, pokud s tím ty lidi do kabiny pustí.

Problém je, že jsem opakovaně zažil, že posádka měla několik binů zabraných vlastními krámy, takže pasažéři v zadních řadách reálně neměli, kam ta zavazadla dát. Také není špatné, když lidé u ukládání věcí přemýšlí, zejména ve větších letadlech se dají kabinová zavazadla položit "na bok", vejde se jich tam více a už jsem zažil situaci, kdy jsem letušce pomáhal obsah binu přeskládat, protože ten zjevný fakt sama nechápala.

Měkké tašky jsem přestal používat poté, co jsem měl pár věcí poškozených, když tam někdo zkoušel narvat svoje krámy přes moji tašku.

Takže moje zkušenost - i na dlouhých letech se bez potíží vejdu s tuhým Samsonitem standardní velikosti + malou taškou na notebook, která se dá vmáčknout kamkoli, nebo dát pod sedadlo.

+2/0
12.6.2015 0:02

M16a64r20t79i71n 16K79a31r54á37s88e66k 1348654729634

Obvykle jediným křehčím předmětem je notebook. foťák je kovovoý, mobil příliš malý, zbytek bývá oblečení a občas nějaké nářadí. Takže notebook dám tak aby byl chráněný a o nic jiného strach nemám. (nezapomenu na obličej pracovnice rentgenu ve Vídni, když viděla obsah mého batohu, než jí došlo že kouká na plastový držáček s bity do šroubováku a ne na zásobník s náboji)

0/0
12.6.2015 18:24

M93a58r87t68i88n 87K92a90r41á87s90e48k 1408754719674

To že byly na konci letadla dva metry schránek zabrané krámy posádky, jsem viděl taky. Každopádně mi letuška batoh odnesla kamsi dál dopředu a pak mi ho přinesla zpátky.

0/0
12.6.2015 18:28

R58o97m75a22n 19M83á64c56a 7285740552567

sice nevim, jestli tohle neni jen dalsi buzerace na pasazery, ale kdyz se boardujete mezi poslednimi, tak najit misto v prihradce nad hlavou je zazrak...

+5/0
11.6.2015 21:50

J63a35n 78M43a36c59e61k 6851440422630

Kde jste vzal to sloveso "boardovat se"? Proč nenapíšete prostě česky "nastupujete"?

+7/0
11.6.2015 22:34

R28o70m28a48n 82M24á40c90a 7775650302187

jen jsem chtel zamachrovat, jakej jsem svetovej a jak mam nalitano...

+12/−3
11.6.2015 22:38

Z35d88e59n53e20k 93B41o50h23a42c46e37k 1158197577229

Krome leku, fotaku a par dulezitych veci, muze jit vse dolu. Netusim co tahnou ti, co maji velky kufr na koleckach a opakovane se ho pokouseji narvat nahoru pres hlavy spolucestujicich.

+5/−2
11.6.2015 21:28

J79a24n 84N33o25v44á57k 7505904448807

to jsou ti co nemají žádné velké zavazadlo. Když člověk spěchá a nebo často cestuje tak se dá ušetřit dost času tím když nemusí čekat na odbavení a vyzvednutí zavazadla.

+8/0
11.6.2015 21:32
Foto

J42a86r83o76s90l42a26v 52R53e75z15n50i91k 1129912507845

Cas nejaky to dovede usetrit, to uznavam. Kdyz uz mam neco vetsiho, tak si to aspon dam pod sedacku. Nohy trpi, ale to se da vydrzet.

0/−2
11.6.2015 21:46

P34e90t42r 73B65o28x20a63n 1791963910904

Tohle ale driv nebyvalo. Prirucni zavazdlo kufr proste neni, at uz je k tomu duvod jakykoli. Uz se mi nekolikrat stalo, ze jsem kvuli temto "malickostem" musel mit svuj batuzek mezi nohama. Takze tohle rozhodnuti kvituji.

+4/−2
11.6.2015 21:48

D40u19š62a74n 22H97a62n38z65e54ľ 2935870669135

treba si predstav ze nekdo jde na pracovni cestu na 4 tydny, potrebuje spoustu vlastnich veci, nejake pracovni a k tomu notebook, kabely, mys, fotak, mobily, jednu bundu k sobe pro prestup kolem 11te vecer,... ano i takhle se cestuje, plny odbaveny kufr kolem 23 kg + plny prirucni batoh

+3/0
11.6.2015 21:42

H45a73n72a 92K30r33i92v72a25n98e11k 2171755682723

Tech moc neni. Vetsinou vidim turisty, kteri se cpou do kabiny s kufrem.

+1/−2
11.6.2015 21:47

Z22d20e45n34e60k 23B66o52h74a78c13e38k 1218297797959

No tak, kdyz potrebuje na 4 tydny 23 kg + plny prirucni batoh a nema v cene napr. 30 kg dole, tak si bude muset za to zaplatit. A muze si k tomu jeste vzit pytel golf. holi + micky.

+1/0
12.6.2015 1:21

J53a17n 62L81u46k89á86š 7757673963672

Minuly tyden jsem letel na sluzebni cestu k dulezitemu zakaznikovi. Dolu jsem nic nedaval, jelikoz prestup nebyl moc dlouhy a ja nechtel byt druhy den u zakaznika neoholeny, v propocene kosili ze vcera a bez obleku.

Jinak si radsi dam veci dolu, nez je beru na palubu.

+3/0
11.6.2015 21:54

P92e63t73r 15P32e93t65r 6523442588633

To je jednoduché, odbavené zavazadlo skoro vždy stojí víc jak samotná letenka, a on už je sakra rozdíl, jestli za zpáteční letenku dáte 1500 nebo přes 3000...nízkonákladovky by to zabilo, protože lidi s nimi létají především proto, že jsou tak extrémně levné, když zdraží o jednou tolik tak lidi na víkendové výlety přestanou létat (buď si vyberou bližší destinaci nebo zvolí jiný dopravní prostředek)

0/−1
11.6.2015 22:12

Z15d89e78n31e97k 24B27o94h81a52c45e13k 1578107227859

Je to jednoduche. Napr. v zime leti Turci do Dzakarty z PRG a zpet za 13 tis s 30kg dole. Cena je stejna, jestli to cestujici vyuzije, ci ne. Pres to hodne lidi tahne hranate, tvrde bagly, ktere horkotezko rve nad hlavy spolucestujicich a jeste se v tom behem letu snazi nekolikrat vrtat.

+2/0
12.6.2015 1:12

M36o31j33m69í65r 63M54o73t87y11č72k80a 3432545764450

Jistě, vše může jít dolů. Ale pokud někam letíte jen na obrátku tak vám malý kufr stačí. A za zavazadlo "dole" vždy platíte. Buď samostatně, nebo jako součást letenky. To není o nějaké nadváze.

0/0
11.6.2015 22:29

Z47d89e12n71e13k 24B91o72h58a72c24e25k 1568597267159

V rade pripadu je zavazadlo dole v cene letenky. A je z hlediska ceny lhostejne, jestli jej cestujici vyuzije, ci to "nacpe" nad hlavy spolucestujicich.

+1/0
12.6.2015 1:03

M19a18r38i30e 20O88h97l50í45d14a42l95o50v45á 1617360741102

Už jsem se lekla, že by někdo přišel s něčím pozitivním, skromněji řečeno alespoň s něčím, co by člověka nenasr@lo.

+11/−1
11.6.2015 20:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.