Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec tlačenice? Airbus plánuje dvojité dveře uprostřed letadla

Stačí pár lidí, kteří pomaleji hledají své sedadlo nebo se snaží napasovat kufr do zavazadlové schránky, a fronta při nástupu do letadla se zasekne. Tyto nepříjemnosti by mohl vyřešit nový typ palubní kabiny s dvojitými nástupními dveřmi uprostřed. Je to jeden z patentů společnosti Airbus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14i65ř29í 85H34o18r56á25k 6674114743646

Co je na tom k patentování? Dvojité dveře? Ty jsme měli na baráku z roku 1928 taky ... a určitě to nebylo tehdy nic nového.

0/0
4.7.2015 12:58

T74o13m50a26s 18H77a22c27e46k 6584977865537

Osobne si myslim ze je to patent "pro jistotu" a ze se to nikdy nepouzije. Za prve tak velke dvere je prece jenom zasah do konstrukce a projevi se to na pevnosti struktury. Za druhe by se musely nejak predelat nastupni tunely.jenze to uz se zase dostavame moc blizko ke kridlum a hlavne k motorum, takze to proste nepujde.

Hlavni problem nevidim v dverich ale v tech uzkych ulickach, kde se nejdrive nahrnou lide z prednich rad a hodinu se snazi dat si zavazadlo do prihradky nad hlavou a brzdi tim vsechny ostatni. A sirsi ulicky nikdo delat nebude :-) Spis naopak, jak je videt ze ted je v navrhu (mnohem realistictejsi) rozvrh 3-5-3 misto dnesnich 3-4-3. Takze - dle mne nerealne.

+2/0
16.5.2015 12:50

P23e17t14r 36S62c82h11w65a59r82z 5485258357256

no jéžiš... při nastupování do velkých letadel stejně mají dvě fronty.. nejdřív jde zadní část pak přední.. takže se čumí víc před gate nž v uličce.. No a pak jestli chvilku v uličce je už úplně jedno... v těch časových prostojích na letištích je tohle zanedbatelná chvilka

+1/−1
14.5.2015 22:55

P56a27v97e73l 57N17o10v58á69k 7551296829523

Nezáleží na typu letadla ale na tom jato která společnost ma zařízeny. Já osobně do letadla chodim mezi posledními přijde mi absurdní stát frontu na frontu.

+1/−1
15.5.2015 6:29

M42i90c64h66a16l 31M98i80l94l48e20r 9416482909632

to vyjde, pokud tve prirucni zavazadlo je nic moc.

Lide s velkymi /prilis velkymi zavazadly zaberou skrinky a na konec fronty se nedostane misto veskrinkach. Casto k videni na linkach BA mezi Londynem a Prahou.

Letuska ti pak musi zavazadlo odejmout a dat jinam, treba dokonce i do cargo prostoru.

+3/0
15.5.2015 8:27

M19a53r67e76k 91V51e95s70e29l60ý 1337398460224

Co dvere uprostred, ale ta okna z vizualizace by byla bomba !!!! Pak at se nastupuje treba poklopem shora ;-D

0/0
14.5.2015 21:08

P58e43t79r 43S98c57h32w67a27r80z 5195138267756

no to pak bude těžší letadlo, takže zdražej letenky :-P

+1/0
14.5.2015 22:51

F32i59l63i25p 68T19ř93e60b12a 6613150608896

Když mi bylo asi šest, viděl jsem jakýsi dokument o MHD. Mimo jiné tam řešili otázku nastupování. Někde měli víc dvěří, někde měli širší dveře. Někde na východě měli pány s placatou čepicí, kteří cestující nacpávali do vlaku (díky těm si to pamatuju).

A teď kvěci: ku příležitosti 215. výročí prvního letu něko přijal patent na široké dveře? Vážně? Není na Aprílové vtípky trochu pozdě?

+1/0
14.5.2015 18:34

P94a93v47e55l 97K68r43á81l 5880759614158

Já bych tam dal dveře otáčivé.

+4/0
14.5.2015 18:28

P90e15t85r 84S49c95h82w48a79r94z 5955108697236

nebo závěs z céček..

+2/0
14.5.2015 22:52

N77i13k64o82l76a 80Č93e96c41h 9721339426

No jistě, pokud bude ulička široká 1,5m, bude se méně ucpávat, ať jsou dveře kdekoliv. Akorát si takovou konfiguraci žádné běžné aerolinie neobjednají, jelikož jim takové létající náměstí nevydělá žádné peníze.

+4/0
14.5.2015 16:58

J63a15n 57V41á49c69l86a63v62í27k 3872736271229

Jde asi i o to, ze k letadlum obvykle vede pouze jeden tubus. Takhle tim jednim tubusem muze nastupovat dvojnasobek pasazeru a nezavisle zaplnovat predni i zadni cast letadla. Pokud dojde na jedne strane ke zpomaleni, pak to neovlivnuje druhou stranu. Ve vysledku je to tedy jako kdybyste se snazil pouze prednimi dvermi zaplnit letadlo o polovicni delce.

Aspon tak to chapu ja.

0/0
14.5.2015 17:23

R19a77d51o25s97l50a54v 38K54l65a78u34d92a 5834338964182

V tom "rozdělování" se vytvoří chumel, takže to vyjde nastejno..... Letadlo není tramvaj. Tam fakt není tak důležité rychle zaplnit letadlo. Málokdy se stane, že by se po zavření dveří letadlo rozjelo a ihned vzlétlo. Někdy čeká i hodiny než ho pustí ke startu.

+2/0
14.5.2015 17:28

M53i22c25h62a28l 42M31i63l56l39e81r 9596242849752

ne vzdy a ne vsude. Dvoji tubusy jsou k dispozici na vetsich letistich, pro vetsi letadla.

Kdyz jsem pred 2 tydny odletal na domaci australske lince, z domaciho terminalu v Sydney s A330, k nastupu byly 2 tubusy. Cast pasazeru economy poslali tubusem urcenym pro business a odtud dal do economy.

0/0
15.5.2015 8:22

T18o59m68a83s 29H89a57c34e90k 6184757125747

A kam by jako ten tubus vedl? Na kridlo? (ktere je uprostred letadla). Nebo tesne pred nej (tj tesne pred motory)? Navic napr pro A380 uz delaji leckde nekolik nastuipnich tubusu.

0/0
16.5.2015 12:52

M70i45c93h78a39l 30M79i29l15l95e55r 9586182929442

prave. Tam kde nacrtli ty extra siroke dvere, se obvykle naleza kridlo. Nehlede ani k tomu, ze sirka ulicky v konfiguraci sedadel 3-3 vypada na obrazku krasne, ale je nerealisticky siroka;-D

0/0
16.5.2015 12:59

J93a24n 56N94o50v92á58k 7835344638227

že to ještě nikoho nenapadlo 8-o

0/0
14.5.2015 16:45

M87i63l63a89n 71N20o66v29á87k 2840935865795

Každá řada sedadel by měla mít své dveře stejně jako u auta.

+2/0
14.5.2015 16:40

S84t64a94n88i53s71l38a70v 80P64ř89i96b93y29l 1179338761856

Nevíte, kdo má patent na 5. dveře u auta?

+2/0
14.5.2015 16:12

M20i54l74a17n 90N64o50v15á83k 2470515725565

Bratři Combi a Hatchback Liftbackovi

+10/0
14.5.2015 16:37

M18a29r68t24i65n 38H63e93i79s90l82e27r 4824986102739

Nastupuje se zepředu kvůli délce rukávu (pokud se užívá autobus, tak se běžně chodí i zezadu). U velkých letadel může být i více rukávů, je to ale dražší. A stejně stačí jeden, co se pět minut hrabe v zavazadle,...

Ještě lepší by bylo mít letadlo s výměnným vnitřkem, kam lidé v klidu nasednou, naloží se zavazadla a pak se to celé vsune do letadla.

0/0
14.5.2015 16:04

S25t46a22n63i18s18l76a35v 19M56o13k33r13ý 8667542326382

To uz by se pak dalo pouzit i jako katapult v pripade nouze se cela kapse proste vysune :-) Jinak letam casto a i kdyz jedeme autobusem, tak se vetsinou nastupuje jen predkem

0/0
14.5.2015 16:29

K90r42y88š73t60o91f 67L48a32n25í73k 1829330735815

tak jeste zajistit, aby ti co maji mista vlevo, sli opravdu levymi dvermi a naopak-

+1/0
14.5.2015 15:11

M50a15r19t32i14n 60P92e10t21r 6913872568809

Obávám se, že letecké společnosti více zajímá co nejefektivnější využití místa v letadle, než tlačenice při nástupu... Ta by se dala zredukovat i jinými způsoby, kupříkladu vpouštěním cestujících po částech...

+11/0
14.5.2015 13:49

M59a70r76t34i38n 94C53e18r66v84e50n85y 2293958696858

Coz se ostatne taky bezne dela...

+8/0
14.5.2015 14:07

P60e61t36r 33K39l51a61t60o44v10s33k39ý 1492875628688

Je to, bohužel, hlavně o cestujících. Pokud na začátku boardingu vyzvou k nástupu např. řady 16 - 33 a zvednou se také lidé z prvních řad, tak to nikdy dobře nedopadne. V Japonsku bez problémů naboardují 500 lidí do 747 za 15 - 20 minut...

+2/0
14.5.2015 18:42

M13i20c66h71a54l 96M57i94l78l37e42r 9476342809282

tak se to bezne dela pri nastupu do A380

0/0
15.5.2015 8:29

J40a96n 39J34a40n36e30č57e30k 9290243730926

Tlačenici snad nezpůsobují úzké dveře, ale úzká ulička, ne?

+12/0
14.5.2015 13:44

M93a30r77t27i95n 87S27e25d84l12á23č16e63k 9779388591242

Patent na to, že dveře jsou uprostřed? WTF? 8-o

+14/0
14.5.2015 13:31

R29a23d20o28s15l98a52v 58K38l37a76u89d19a 5514358814832

Dvojitá ulička znamená míň sedadel. Není problém sedadla odsrtanit, problémem je ztráta pro letecké společnosti. Ulička si na sebe nevydělá.

+16/0
14.5.2015 13:28

M11i83c16h63a30l 37P92a11l24e21č37e21k 2331718512294

Kdyby cestující nastupovali jak mají (tzn. podle nástupních tříd), tak by žádné mačkanice nebyly

+7/−1
14.5.2015 13:27

R69a14d93o60s82l74a25v 78K73l47a59u88d48a 5934928714802

Pokud vím, cestující do "lepších" tříd nastupují přednostně. Tam tedy problém není.

+3/−1
14.5.2015 13:29

M81i93c36h75a17l 64P91a82l35e13č83e40k 2311278132144

Máte pravdu tam problém není, měl jsem napsat asi nástupních skupin (nebo jak to pojmenovat česky)

0/0
14.5.2015 13:32

M48a89r80t30i87n 33C28e18r90v84e55n89y 2423218756278

Tak i to se bezne deje, ze se nastupuje po sekcich, byt sice asi ne u malych B737 a A320.

+1/0
14.5.2015 14:11

S43t48a52n89i57s91l93a96v 38M67o98k48r21ý 8937432266422

U trosku vetsi A321 se to tak i vetsinou deje, nejdriv cisla 15- 35 nebo kolik a potom predni cast. I kdyz to nekdy zabiji tim ze vas soupnou do autobusu a ty pak dojedou k letadlu ve stejnou chvili;-D

+1/0
14.5.2015 16:31

M84a44r54t13i89n 60C92e70r18v66e25n79y 2463928916918

Ja jsem to bral podle 777, 747 a 380. Krom toho, ze maji 2-3 prsty a vetsinou i separe pro prvni tridu, tak nastupovani po sekcich je u tehle poctu lidi (300-500) nutnost.

0/0
14.5.2015 22:09

K18a22r86e77l 60F23a90j96t 5868322581643

Nene ... chtělo by je to nechat seřadit jako kačenky za sebe podle řad v letadle už venku ;-) .. pro lepší orientaci by to mohlo být už v hale namalováno na zemi jak startovací řady :-P

+1/0
14.5.2015 13:45

K28a68r79e89l 22F72a10j35t 5408712401583

... a ještě bych to vylepšil - první "ulitý start" pokuta, druhý neletíš ;-D;-D;-D

+9/0
14.5.2015 13:46

P91e95t86r 82N36e81c58h31a16n56i28c85k30ý 7393636348300

V Japonsku je něco podobného na nádražích, podle mě by to bylo docela přínosné u gatu taková malůvka na zemi ;-D

0/0
14.5.2015 13:51

M63i15c12h38a44e15l 89K96o44n88e33č29n91ý 6652763509559

Pro jistotu bych ještě nechal cestujícím namalovat čísla sedadel na čelo;-D

0/0
14.5.2015 23:19

T29o68m26á14š 23K60o49c98i43a21n 9224609147916

Nikdy jsem nepochopil, proč se hned po otevření brány všichni nahrnou k přepážce a snaží se nacpat do letadla. Stejně máte místo jisté, tak proč se tam tlačit? Raději sedím v hale a jdu mezi posledními. Jestli mám sedět v letadle, nebo v odletové hale je jedno.

+12/−1
14.5.2015 13:46

J43a46r10o20m18í35r 55B63e61n80e92š 2383462686961

Spousta idi*otu si bohužel na palubu bere co nejvíc a největších "příručních" zavazadel a potřebují je narvat do kompartmentů. Kdyby čekali, tak se jim tam nemusí vejít, a museli by si je (chudáčci) nechat začekovat dolů. To je jeden z důvodů úprku.

+8/0
14.5.2015 14:19

M86a64r61t19i79n 82P44e65t13r 6593902518879

Dokonce bych si troufl říct, že v té hale je to pohodlnější... Ale holt spousta lidí je buď natěšených, nebo naopak chtějí už mít klid a být na svém místě...

+1/0
14.5.2015 14:20

J44o71s77e84f 82K84r41a84l 3547653654417

možná chtějí zaparkovat svá cabin zavazadla nad hlavou, protože výstup z letadla je styl grab'n'run, každý spěchá někam.... v napráskaném letadlu poslední to odskáče tím, že si musí dát zavazadlo před sebe dolů a to bude tlačit na nohy a nebo případné cabin zavazadlo skončí dole v zavazadlovém prostoru s ostatními zavazadly a to je zdržení čekáním na příjezd zavazadla v hale....

+1/0
14.5.2015 14:24

J30a73n 14R64i32c30h31t13e39r 7455340571972

No, ne, že bych se vyloženě cpal, ale taky radši nastupuju mezi prvními. Důvod je jednoduchý. Většina lidí ignoruje požadavek na jedno kabinové zavazadlo (a při odbavení jim to druhé neseberou). Když pak vlezu do letadla s jedním batohem a musím ho mít 8 hodin pod nohama, protože nad mojí hlavu si narval kufr někdo jiný, tak mě to při 192cm dost obtěžuje. Já se striktně držím jednoho zavazadla, ale nehodlám ještě pykat na úkor těch, co to ignorují.

+1/0
14.5.2015 17:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.