Diskuze

Nejrychlejší trabant světa i stan na střeše. Super kousky z Berlína

Bakelitový zázrak, nebo motoristický zmetek? Záleží na názoru. Ať tak, či tak, jisté je, že němečtí inženýři vytvořili technický unikát, který má ještě dnes stovky, ale možná i tisíce obdivovatelů. Zatímco Dan Přibáň objíždí se svými trabanty celý svět, v Berlíně vzniklo jejich velkolepé muzeum.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BH

Míval jsem Tkombi, z dnešního hlediska je to jinde, ale nostalgie zůstala.. :-))

0 0
možnosti
VT

S tou korozí je to trochu jinak. Trabík trpěl na korozi podvozkových částí. Tzv vlašťovka zvlášť. Ale jinak to bylo docela fajn vozítko. Pár let jsem s nim jezdil. Chtělo to od prvopočátku trochu lepší motor - 900ccm čtyřtakt..

2 0
možnosti
ML

M15a78r90t44i79n 14L26a36c40o

12. 5. 2015 18:46

Dovolím si nesúhlasiť, 900 ccm 4takt by znamenal:

- zložitejší motor, pridanie vodného chladenia, mazania, rozvodov, atď.

- vyššiu váhu motora a v konečnom dôsledku vozu

- úpravy bŕzd, podvozku, karosérie

- z toho všetkého vyplývajúcu vyššiu cenu

Takže výsledkom by bola nejaká duroplastová MBéčka, postrádajúca všetky výhody T601. A práve preto nie je svetovou legendou Š 1000 MB, ale T 601. Faktom je, že 26 HP je pre Trabanta dostatočný výkon, na semaforoch nezavadzia ani dnes. A maximálka okolo 100 kmh bola v čase vývoja slušná cestovná rýchlosť.

Dúfam, že nie som zaujatý, dvoch Trabošov mám;-)

1 0
možnosti
LH

No nevím. Úroveň článku je hodně nízko. Chápu, že chce být v odlehčeném tónu. Ale ani takový článek si nemůže dovolit uvádět úplné nesmysly. "Auto, které nikdy nemohlo zreznout, protože bylo odlité z bakelitu, respektive z duraplastu" - jenom tato jediná věta jich obsahuje tolik, co si nesmí dovolit ani 10 článků. Trabant samozřejmě může zreznout a je to jeho nejčastější problém. Není z bakelitu, toho je tam velmi málo (kličky stahování oken a pár drobností). A v žádném případě se neodléval. Duroplast je lisovaná odpadní bavlna. Tedy žádné repektive, duroplast je technologicky něco úplně jiného než bakelit. Podobných nesmyslů je v celém článku víc. A naopak ty zajímavé informace chybí: např. - jaký má ten "nejrychlejší Trabant" motor? Je to tuning nebo přestavba na úplně jiný typ? Atd., atd. Špatný článek.

12 0
možnosti
Foto

Jak pravil pan doktor, vyrušený při jízdě krajinou: „Jen se neposer, bakelite!“ (Jinak máte samozřejmě pravdu, bakelit a duroplast jsou zcela odlišné materiály.)

2 0
možnosti
DM

Az na to, ze v muzeu Trabantu v Berline zadna pruvodkyne ani pruvodce neni (na ty 3 mistnosti s cca. 12-15 Trabanty to ani nema cenu), tak tento clanek jinak celkem odpovida realite.

0 0
možnosti
PM

Vážená kunčaft, My tímto odpovídat na Váš nemilá dopis, kde vy si stěžováte na naschenová modelplastik pržibližovadlo Fíbr-Fofr Super Fagen TRABANT 601, gde vypsát, že koupili sobě - citujeme - "žebrák".  My muset Vam sdurasnit, že mít dobrá pověst chlavně v rosvojová země(Uganda, Hotentotenland, Sierra de Braka und so weiter), a že nasche wagenje určena chlavně pro krátká jízda.  V pršípadě, že Vy se odvážili na dlouhá jízda, napržíklad Hrdložesy -Maleschice, my Vám posílat pár náhradní díl a pšípravek na údržba.   1. Pláštěnka Special pši položení wagen na ostrá slnko, aby nebylo na     plastik puchýrška a flock, také proti yperit za válka a pši stšikání     na strom v máj aby se nevzrušoval bakelit.  2. 1 kus šífbidlo a 1 kus šífplachta pro větší rychlost pši vítr.  3. 1 kus kolečko na šlapání pro mitfahrer - lepší start  4. ucpafky do ucha pši rychlosti uber 30km/hod  5. 1 kus pršípravek antiradarfarbe proti radar polizei pod minimal     povinná rychlost.  6. 1 kus special hever pro lepší odrthnutí pši najetí nebo zastavení,     nebo pši pšilepení na švejkací guma.  7. 1 piksla spray antihund pro odhonění velká pes, kdyby chtít odnést     wagen TRABANT a zachrabat na zachrada.   To milá kunčaft vzít za rozumná a my posílat Vám pozdraf a pržání mnoholet dívat se na Vaš Fíbr-Fofr a doporučit Vam zakoupit past na myšuge, abyony nesešrat wagen f garáž.                                    S ouctou Vaš direktor-fabrik                                          wagen Fíbr-Fofr                                         Hans BACKELIT v.r.

10 1
možnosti
ZJ

Měl jsem tři.

V úvodu návodu stálo: Trabant je elegantní temperamentní automobil, který dosáhl řady úspěchu v rally závodech.

Od kamarádů jsem dostal k narozeninám dárek, Antihund sprey. Aby ho velká hund neodnesla a nezahrabala na garden.

Jednou z nemnoha nevýhod bylo nebezpečí zaparkování na odplivnuté žvýkačce. Potom byl potřeba odtah.

Ale ten zvuk a vůně.

3 0
možnosti
JZ

Návod na rozdíl od článku rozhodně nelže.

2 0
možnosti

Pryskyricknik padivy

3 0
možnosti
JR

Rozzuřenej vysavač

3 0
možnosti