Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejrychlejší trabant světa i stan na střeše. Super kousky z Berlína

Bakelitový zázrak, nebo motoristický zmetek? Záleží na názoru. Ať tak, či tak, jisté je, že němečtí inženýři vytvořili technický unikát, který má ještě dnes stovky, ale možná i tisíce obdivovatelů. Zatímco Dan Přibáň objíždí se svými trabanty celý svět, v Berlíně vzniklo jejich velkolepé muzeum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H13a90m68p46l 85B53r69e16t14i67s90l96a26v 6936201724632

Míval jsem Tkombi, z dnešního hlediska je to jinde, ale nostalgie zůstala.. :-))

0/0
12.5.2015 19:23

V92l71a28s12t16i47m88i85l 68T89e31n54c92e86r 4480930547250

S tou korozí je to trochu jinak. Trabík trpěl na korozi podvozkových částí. Tzv vlašťovka zvlášť. Ale jinak to bylo docela fajn vozítko. Pár let jsem s nim jezdil. Chtělo to od prvopočátku trochu lepší motor - 900ccm čtyřtakt..

+2/0
12.5.2015 14:49

M60a35r72t22i51n 25L62a15c62o 7493486248

Dovolím si nesúhlasiť, 900 ccm 4takt by znamenal:

- zložitejší motor, pridanie vodného chladenia, mazania, rozvodov, atď.

- vyššiu váhu motora a v konečnom dôsledku vozu

- úpravy bŕzd, podvozku, karosérie

- z toho všetkého vyplývajúcu vyššiu cenu

Takže výsledkom by bola nejaká duroplastová MBéčka, postrádajúca všetky výhody T601. A práve preto nie je svetovou legendou Š 1000 MB, ale T 601. Faktom je, že 26 HP je pre Trabanta dostatočný výkon, na semaforoch nezavadzia ani dnes. A maximálka okolo 100 kmh bola v čase vývoja slušná cestovná rýchlosť.

Dúfam, že nie som zaujatý, dvoch Trabošov mám;-)

+1/0
12.5.2015 18:46

M49a26r26c43e21l 58P82a32v64l11í82k 7771954318259

kto neskúsil, nezažil, ten iba tára. trabi, to bola špecialita, nacvičiť si "jízdu z kopce, resp. s větrem v zádech" patrilo k vyššej škole. na okreskách nemal rovnocenného súperas, ľudia, ktorí preplatili za žiguli 1500. 1600 mali pokazený celý víkend, keď ich v kopci (stúpaní) nechal trabi ďaleko za sebou.

0/0
12.5.2015 19:34

P22a27v29e95l 51Š11e42d83l98b51a51u55e64r 7968521972505

Je to tak, švagr měl Trabanta po svém otci a jednou za jízdy se mu vždy při přidání plynu trošku pootevírala kapota, naštěstí ne úplně, důvodem byla právě prorezlá a utržená "vlaštovka," co původně držela motor, který se uvolnil a snažil se podívat ven... A spodek měl jeho Trabant kompletně prorezavělý taky, v článku jsou nesmysly. Chápu, že někdo je z Trabanta nadšený, chlubí se, jak ujel silnějším autům do kopce, což je naprostý nesmysl, důvod byl jistě jiný, než "schopnosti" Trabanta, ale jet za ním, nebo za Wartburgem, to bylo o plíce. Modro a smrad. Už tehdy mi to přišlo docela sobecké, že jedno "autíčko" hodně zasmradilo ostatním krajinu na docela dost minut... Možná u Indiánů by to bylo fajn na kouřové signály, to asi jedině... Je taky fakt, že krátkodobě mi to vonělo... :-)

0/0
27.5.2015 17:43
Foto

M71i29l73o15s20l81a37v 64D71o89č24k77a57l 3760907362121

To je zase titulek?

+1/0
12.5.2015 13:37

L45u84k66á96š 47H80a64v26l74í91č64e93k 6848782663608

No nevím. Úroveň článku je hodně nízko. Chápu, že chce být v odlehčeném tónu. Ale ani takový článek si nemůže dovolit uvádět úplné nesmysly. "Auto, které nikdy nemohlo zreznout, protože bylo odlité z bakelitu, respektive z duraplastu" - jenom tato jediná věta jich obsahuje tolik, co si nesmí dovolit ani 10 článků. Trabant samozřejmě může zreznout a je to jeho nejčastější problém. Není z bakelitu, toho je tam velmi málo (kličky stahování oken a pár drobností). A v žádném případě se neodléval. Duroplast je lisovaná odpadní bavlna. Tedy žádné repektive, duroplast je technologicky něco úplně jiného než bakelit. Podobných nesmyslů je v celém článku víc. A naopak ty zajímavé informace chybí: např. - jaký má ten "nejrychlejší Trabant" motor? Je to tuning nebo přestavba na úplně jiný typ? Atd., atd. Špatný článek.

+12/0
12.5.2015 9:58
Foto

H20a57n31a 26A14n40t88o63n33o61v85á 6647359324594

Jak pravil pan doktor, vyrušený při jízdě krajinou: „Jen se neposer, bakelite!“ (Jinak máte samozřejmě pravdu, bakelit a duroplast jsou zcela odlišné materiály.)

+2/0
12.5.2015 12:10

P25a53v28e21l 85M10i12k89u63l57a 6398283266437

Souhlas, jen mám pocit, že pan doktor Trabanta nazval "papundekle". ;-)

Trabanta stále mám, Trabanty jezdím víc než patnáct let. Karoserie je skutečně odolná vůči povětrnostním vlivům, ale podvozek po letech pochopitelně trpí korozí. V zimě do soli už s ním nevyjedu... T601VR^

+1/0
12.5.2015 12:29
Foto

H79a92n32a 63A66n10t54o73n31o70v55á 6317429444604

Máte pravdu, je tam papundekle.

0/0
14.5.2015 15:47

D26a38v92i24d 75M21a74t73ě91j66ů 2575302927738

Az na to, ze v muzeu Trabantu v Berline zadna pruvodkyne ani pruvodce neni (na ty 3 mistnosti s cca. 12-15 Trabanty to ani nema cenu), tak tento clanek jinak celkem odpovida realite.

0/0
12.5.2015 7:55

P85a85v24e55l 83M40i39k32u97l35a 6778853936817

Vážená kunčaft, My tímto odpovídat na Váš nemilá dopis, kde vy si stěžováte na naschenová modelplastik pržibližovadlo Fíbr-Fofr Super Fagen TRABANT 601, gde vypsát, že koupili sobě - citujeme - "žebrák".  My muset Vam sdurasnit, že mít dobrá pověst chlavně v rosvojová země(Uganda, Hotentotenland, Sierra de Braka und so weiter), a že nasche wagenje určena chlavně pro krátká jízda.  V pršípadě, že Vy se odvážili na dlouhá jízda, napržíklad Hrdložesy -Maleschice, my Vám posílat pár náhradní díl a pšípravek na údržba.   1. Pláštěnka Special pši položení wagen na ostrá slnko, aby nebylo na     plastik puchýrška a flock, také proti yperit za válka a pši stšikání     na strom v máj aby se nevzrušoval bakelit.  2. 1 kus šífbidlo a 1 kus šífplachta pro větší rychlost pši vítr.  3. 1 kus kolečko na šlapání pro mitfahrer - lepší start  4. ucpafky do ucha pši rychlosti uber 30km/hod  5. 1 kus pršípravek antiradarfarbe proti radar polizei pod minimal     povinná rychlost.  6. 1 kus special hever pro lepší odrthnutí pši najetí nebo zastavení,     nebo pši pšilepení na švejkací guma.  7. 1 piksla spray antihund pro odhonění velká pes, kdyby chtít odnést     wagen TRABANT a zachrabat na zachrada.   To milá kunčaft vzít za rozumná a my posílat Vám pozdraf a pržání mnoholet dívat se na Vaš Fíbr-Fofr a doporučit Vam zakoupit past na myšuge, abyony nesešrat wagen f garáž.                                    S ouctou Vaš direktor-fabrik                                          wagen Fíbr-Fofr                                         Hans BACKELIT v.r.

+10/−1
12.5.2015 7:12

T72o89m53a64s 50T73r34n63k25a 5514158683159

hehe

+1/0
12.5.2015 8:44

M10a65r15c46e16l 80P86a44v56l10í47k 7111154378279

slabá varianta na sehr gehrte trablekollege!

0/0
12.5.2015 19:40

Z13d25e38n81e39k 11J82i48r11o16u55š68e19k 8700432194860

Měl jsem tři.

V úvodu návodu stálo: Trabant je elegantní temperamentní automobil, který dosáhl řady úspěchu v rally závodech.

Od kamarádů jsem dostal k narozeninám dárek, Antihund sprey. Aby ho velká hund neodnesla a nezahrabala na garden.

Jednou z nemnoha nevýhod bylo nebezpečí zaparkování na odplivnuté žvýkačce. Potom byl potřeba odtah.

Ale ten zvuk a vůně.

+3/0
12.5.2015 6:57

J77o39s72e27f 61Z29a95h97á58l34k71a 4523519588226

Návod na rozdíl od článku rozhodně nelže.

+2/0
12.5.2015 17:08
Foto

K56a31r48e85l 69P75l66a31c61h64ý 6976896474719

Pekny clanek.

+4/0
12.5.2015 6:24

M26a11r47t23i68n 70Č42e20r65n82ý 7281394331

Pryskyricknik padivy

+3/0
12.5.2015 5:10

J14o39s40e95f 51R92a98j46t69o83r73a 3432292550777

Rozzuřenej vysavač

+3/0
12.5.2015 17:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.