Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mechanik: Levný karbon rozbijete smetákem, hliník na kole není mrtvý

Trh horských kol zcela ovládla kola o velikosti 29 a 27,5, dámské modely pro ženy mají smysl a lepší je hliníkový rám než laciný karbonový. To říká na úvod cyklistické sezony v rozhovoru pro iDNES.cz Pavel Čábelický, mechanik závodního týmu horských kol Česká spořitelna Accolade.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25o31s93e12f 65V86o59l33f96í81k 4808225329363

Že jsou kola nyní daleko lépe vybavena, než za mého mládí je věc nezpochybnitelná. Jen nechápu neustálé řeči o kvalitě, nekvalitě. Za rok se rozbije, přehazovačka nepřehazuje... Já v šestnácti dostal kolo Favorit, převody 2 x 3 (po čase jsem si vydělal na čtyřkolečko). Ujet sto padesát  kilometrů na den mi nedělalo potíž, na Kladensku, kde jsem bydlel, jsem s kolem dělal krkolomné sjezdy z hald, na nepoužívané cestě jsem si vyhlédl dlouhý vyčnívající kámen a po rozjezdu jsem s kolem skákal metr i dva. Kolo vydrželo všechno. Za dvacet let jsem na kole najel tisíce kilometrů a nikdy jsem nic měnit nemusel, leda, když jsem si chtěl něco vylepšit. Tak nevím, bylo tehdy kvalitní a dnes je kvalitní jen něco, nebo v čem je problém?

+1/0
24.5.2015 20:51

J31á48n 29K82o38t65ú95č 2286174698926

Keby ste presadli na moderný bicykel, zistili by ste, že všetko prejdete s oveľa menšou námahou. A to je pre mnohých ľudí dôležité, aj za cenu toho, že to treba viac servisovať. Kedysi som jazdil na Fabii 44 kW a pripadalo mi to normálne. Teraz mám Focus 80 kW, a keď som po pár rokoch znovu sadol do jednej starej Fabie, pripadalo mi to ako Trabant.. takže tak, keby ste raz vyskúšali jazdiť na modernom bicykli, už by ste nechceli ten starý :)

+1/0
25.5.2015 13:31

J42o80s83e74f 44V14o92l81f36í20k 4268855369853

Ale já nechce ten starý, já vím, že jsou nyní lepší (dokonce i v mých šedesáti devíti létech mám (asi) lepší). Mně šlo jen a jen o "kvalitu materiálu". Jak to, že nyní čtu neustále varování, že to a to není kvalitní, brzdy nebrzdí, řetěz praskne, rám se zkroutí... Já na tom Favoritu se možná víc nadřel, než na současných  kolech. Ono taky mít šest převodů anebo 21 je rozdíl, prosím. Ale jak to, že ten můj Favorit (jistě vyroben za rudých hnusných bolšánů), se nehnul, nezlomil, nepřetrhl řetěz a vydržel bez problémů všechny moje šílené vylomeniny, co jsem na něm dělal. Mám dojem, že nyní kolo za těch dejme tomu 10 000 by snad ani nevydrželo to  sjíždění hald ( a že to byly haldy vysoké a samý šutr) a naopak by snad řetěz praskl, kdybych to do těch hald zase rval nahoru. O to mi jde, o kvalitu komponentů.

0/0
25.5.2015 13:44

M25a53r62t64i98n 34H34o31u36b86a 6623611449888

jendoduse - protoze to bylo to jedine co se prodavalo, protoze nikdo nemusel shanet klientelu honbou za co nejnizsi cenou apod. je to stejne jako s jidlem. kdekdo nadava, ze jidlo je dnes nekvalitni a ze drive maso bylo maso a pak v obchode, kdyz vedle sevbe bude mit sunku za 100Kckg a vedle toho nahrazku za 10Kc/kg, tak vezme to lacinejsi.

stejne u kol - protoze kazdy potrebuje mit kolo vybavene, ale nema na to, tak kupuje lacine nahrazky. pak se divi, ze to nic nevydrzi.

az lidi zacnou filtrovat a kupovat kvalitni veci, tak ty nekvalitni z trhu zmizi nebo jich aspon bude mene.

0/0
25.5.2015 14:59

J47á83n 92K82o73t28ú36č 2306624158896

Od bicykla za 10 000 nežiadajte super kvalitné komponenty. Ale inak ste už naznačili odpoveď: existuje nejaká stavová rovnica, v ktorej figuruje cena, hmotnosť, výdrž a výkon. Nedá sa všetko optimalizovať. Keď niekde pridáte, inde musíte ubrať. Vysoká hmotnosť znamená vyššiu výdrž ale nižší výkon. Nízka hmotnosť a vysoký výkon zase znamenajú vysokú cenu a nízku výdrž. Prehadzovačka prináša vyšší výkon, ale zvyšuje nároky na servis. Každý si musí vybrať to, čo potrebuje. Na vylomeniny sa hodí BMX s odolným rámom a bez prehadzovačky. Na jazdenie po meste zase nevadí vyššia hmotnosť, ani prehadzovačku netreba (nebude sa mať čo zašpiniť pokaziť). Na horskú cyklistiku zase treba ľahký bicykel, plný technických vymožeností, o ktoré sa treba patrične starať.

0/0
27.5.2015 15:18

M22i87c79h51a51l 56H13o25r89k56ý 9395855114309

a v některých civilizácích neměli kola žádné a jaké bez nich dokázali vytvořit díla ;-D

0/0
25.5.2015 15:19

P42a17v27e36l 30F20a44r78a 9677607984321

Každý karbon rozbiješ smetákem, záleží na robustnosti toho smetáku. ;-)

+1/0
22.5.2015 9:48

I62v34a90n 95M76a68r68e80k 6354158972

Doposud vlastním v perfektním stavu špičkový bicykl zn. "Ukrajina" pořízený za komárů za poctivých 600 kčs. Krom 5-litrové konvičky s olejem na občasné promazání jeho jednotlivých elementů nemám s ním žádné problémy. R^

A propo,někdy je dobré držet se pořekadla : "neopouštěj staré věci pro nové". . . . . . . R^

0/0
22.5.2015 9:36

J10á73n 80K71o49t56ú19č 2956414468796

To by som rád vedel, koľko kilometrov dáte na tej Ukrajine a v akom teréne. Výdrž to má dobrú, ale keby ste skúsili moderný bicykel, zistili by ste, že to vyžaduje desatinovú námahu. Aj ja mám starú Esku, ale používam ju len na krátke cesty po centre mesta (lebo ju nikto neukradne). Všade inde je to utrpenie.

0/0
25.5.2015 13:34

M57i38c79h90a75l 13H69o78r79k62ý 9245315464679

tak záleží na tom na co ji používáte,ale určitě by ste nechtěl na 100km výlet s někým,kdo má moderní kolo ;-D

a když budete chodit pěšky ušetříte i těch 600kč,tedy mínus opotřebení bot ;-D

0/0
25.5.2015 15:22

R45o31m95a40n 63P48y95t50e20l 4499679613393

Prej silniční kolo jestli má smysl, na něco tak odporného jako je horský kolo, bych v životě nesedl. ;-D

0/−5
21.5.2015 11:56

V19r73a69t59i35s50l89a84v 44K86a79l37i32c10h 3766765285191

Ruzovej trikot, kriklavi brejlicky, ruzovej energitak usrkavat za jizdy, 200km vyjizdka mezi smradlavejma kamionama. Na neco tak odporneho jako je priteplena silnicka bych si v zivote nesedl.

0/0
2.6.2015 8:07

J96o77s12e69f 75S55v81o20b98o21d22a 3167823605

většinou bych nejraději smetákem rozbil toho co na tom kole sedí;-D ale to je na jinou debatu :-P

+1/0
20.5.2015 17:30

P22a64t73r37i69k 22S56v68o17b57o71d61a 3459141226575

I hliník rozbijete smetákem. Jen nesmíte být škrti a investovat do kvalitní násady a dát velkou ránu.

+4/0
20.5.2015 12:53

M20a16r32t69i39n 38N38á42p95r50a49v38n72í87k 1242674415971

Je to dost solidní článek, ten mechanik je OK. Bagatelizace 26" a HT je samozřejmě zavádějící, ale kdo se trošku vyzná, tak ví svoje. V česku se docela rozmáhají singltreky a tam je často HT 26" král. Mě ty velký kola nevyhovují, nevýhod je totiž celá řada, jsou zlehčovány a nevýhody starých typů kol naopak zveličovány, prostě klasika marketing. Dneska už není šance na výběr, ale su rád za mou 26":-)

+1/0
19.5.2015 15:54

P26a32v88e63l 69O44d58r83a22z38i41l 6164429357500

Jakože fakt mám s většíma kolama níže položené těžiště? Fíjo.

+2/−2
19.5.2015 12:19

A91d62a49m 54R47y55c98h17l62ý 1318467529263

Momentálně řeším koupi kola a jsem z toho volakýsi zmatený. Budu jezdit občas o víkendu s rodinkou. tak kolem 30-50km, žádný kross a myslel jsem, že se vejdu do 10000Kč, teď ale nevím nevím..:-/

0/0
19.5.2015 11:12

M40i77c25h74a20l 95Š75m49r69h95a 1473907701238

Jistě, to musíte vypláznout alespoň 35 vočí, jinak jste looser a nevíte co je pro vás dobrý :-)

+1/−1
20.5.2015 16:06

J15á49n 77K36o16t90ú53č 2596584818616

Na to, čo ste popísali, BOHATE stačí napr. bicykel značky Alpina, čo je značka pre lacné modely od Kellys: http://www.kellysbike.com/CZ/alpina

0/0
22.5.2015 14:43

M97a71r75e40k 35K24u25m96p13r84e15c75h20t 6689897198192

Tento trend mi vyhovuje, včera jsem si koupil 26ku od souseda, skoro nejetý full, komplet výbava XTR, kola červený MAVIC, karbonová vidlice (v ceně přes 20) a to celé za 25tis. Kdybych to skládal před 2 lety dám přes 70. Na 4-5let dobrý, akorát nebudu in s těma malýma kolama, Ale při mých 2000km ročně:-)

+1/0
18.5.2015 17:10

A24n47t73o43n51í78n 59S46v66o83b55o80d12a 3354373469482

26" je mrštné kolo na hraní do lesa, mám k němu cestovní silniční. Asi to doplním 29", ale jako třetí kolo na písky. Neexistuje univerzální kolo, ale 26" je rozumný kompromis :-)

0/0
18.5.2015 17:29

J14o14s32e88f 20B23o84h92u98s47l74a24v 63C21h18v86o68j54k82a 5715925176626

písky jezdím na favoritu, ale musím se pořádně rozjet

+1/0
19.5.2015 14:04

A65n25t86o49n80í55n 34S34v67o19b36o23d18a 3164833859112

To jsem za mlada také zkoušel, ale dopadlo to většinou blbě :-), po poslední piruetě na předním kole na horákovi 26", raději zkusím 29"

0/0
19.5.2015 16:40

M35o39j46m55í70r 36S52k97á61l81a 2640592236

"Doporučil byste dnes někomu silniční kolo? Má smysl na něm jezdit?"8-o;-D

Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/trendy-v-horskych-kolech-0xo-/na-kolo.aspx?c=A150507_180127_na-kolo_ptp

Tak se může ptát fakt jenom PÍP..............pardon, Pravda...:-P

+4/0
14.5.2015 20:56

R82a37d94e26k 63T43y37c 2506902841450

Ale tak jistěěěě

Mechanik je od spořky, spořka jezdí na spešlech, spešl se hlavně orientuje na 29" dobrá masírka.;-DMěřím 188 na 29" jsem jel od kamaráda v techničtějším terénu - vo ničem-nemotora (né já, kolo) a když docházejí síly...utočit ty obří obruče do kopce, ufff.

A propos, nevíte o kvalitním cr-mo rámu v 27,5" ?

+2/0
14.5.2015 16:45

M81o58j37m23í40r 62S62k43á85l73a 2450792986

Nechej si ho postavit...;-)

0/0
14.5.2015 20:58

S56t80a39n84i24s50l18a77v 63S41l65o37v60á36k 1502348712289

29" stále slepá cesta?

:-)

0/0
7.6.2015 8:40

R97o44b29e90r36t 98V11i16l76i46m82o11v85s68k95ý 1419635304578

Zadek se veze a nohy jdou pěšky. Nic pro mě.;-D

+5/0
13.5.2015 11:00

J63i15ř21í 85N87e10u29m51e97i88s53t83e78r 2542175183291

;-D

+1/0
16.5.2015 9:36

J71a15n 56K66a66z26d15a 5883859370420

Teď jsem si kvůli Vám poprskal v práci monitor! ;-DR^

+1/0
19.5.2015 7:00

M64i30c83h89a66l 32G85r58e11g13o65r 8706774450952

No hlavně nekupovat hydraulické kotoučové brzdy. Vyhozené peníze. Brzdí lépe, ale ty náklady.:-(  Véčka mě stály 200 Kč za 10 roků, hydrauliky za pár roků už několik tisíc - kotouče, destičky, výměna brzdovky, servis.

(Kolik lidí jezdí sjezdy, aby je využila? Stejně většina z prudkého kopce jde pěšky.)

+3/−24
12.5.2015 18:32

D94a90n57i81e80l 44S70c16h86n78i50t13z55e96r 5911234821536

pište za sebe, jo

+2/0
12.5.2015 22:52

O61n84d81ř83e64j 97B51u21r52e86š 5450814473339

Ty jseš teda pacient ;-D

+3/−1
13.5.2015 9:06

J80á17n 25K12o32t25ú58č 2956674358916

IMHO v-brake v mnohých prípadoch stačí, ale kotúčová brzda je skrátka pokrok. Tie náklady ste prehnali. Ale inak samozrejme ráfkové brzdy majú aj výhody, hlavne sa lepšie ochladzujú.

+2/0
13.5.2015 9:12

P42a84v51e51l 87O93d25r86a30z74i88l 6974129767740

Viděl jsem i kočárky s kotoučovejma brzdama, to je prostě móda a póza.

+1/0
19.5.2015 12:20

V37i29k59t88o32r 32J79o97h90á13n20e56k 4404444308800

Nemusíte jezdit sjezdy, ale stačí, když zaprší, pak kotoučovky dost oceníte.

Životnost brzdových destiček a podobně kvalitních brzdových špalíků je srovnatelná stejně tak, jako cena. Výměnu kotoučů je zase třeba dát do relace s výměnou probržděných ráfků (méně často, ale náklady mnohem vyšší).

Vyšší náklady na servis hydrauliky jsou, ale rozhodně ne tolik, kolik píšete.

Takže suma sumárum, celkové náklady kotoučovek podobné nebo mírně vyšší, bezpěčnost a spolehlivost vyšší výrazně. Pokud vám to za to nestojí, nechte být, ostatním nechte, ať se rozhodnou podle svého.

+5/0
13.5.2015 14:16

P76a65t81r41i82k 92S25v83o60b52o49d62a 3819381286305

ale houby. dobrý ráfky a kvalitní špalíky a ať si prší...

+4/−6
14.5.2015 12:21

A85n45t93o83n17í69n 32S24v66o56b31o91d98a 3714923169312

Nechci si probržďovat drahé ráfky, tak obržďuji drahé kotoučovky. Kdo viděl probržděný zhroucený ráfek někde na výšlapu, kouká na to jinak :-)

+2/0
18.5.2015 16:02

L83u85d87ě55k 46N40ě17m47e81c 5325491892964

Průšvih je, když máš po cestě hodně bláta. To dost orveš ráfky.

+2/0
14.5.2015 23:09

Z15d75e28n58ě14k 89V80a47l51e58n45t94a 3955870198174

Kazdopadne co jiz neudelam je dat kolo do servisu speslu :-P...

Opet skryty PR s rady, ktere vam rekne kazdy trhovec. Hlavne bezte do 29, ktere se jim vali ve sklade :-D

+1/0
12.5.2015 11:02

M24a38r37t81i16n 59P46a29v58e92l38e71k 5100307805765

PR je tak dobře skryté,že se mi nepodařilo ho najít - to,že renomovaní výrobci kol jsou o krok vepředu je dané jejich obratem,možností investovat do vývoje a platí to ve všech odvětvích.Doporučená cena kol je spíš na nižší hranici vzhledem k cenám.A na skladech se válí kola všech velikostí ... prodejcům je vcelku putna jestli prodají 26" nebo 29".

Jako jediné PR mne tedy napadá propagace hliníkáren vyrábějících trubky na hliníkové rámy.;-)

Jinak milý rozhovor,který zjevně nebyl určený zkušenějším jezdcům,ale třeba mou švagrovou jistě inspiroval.

+9/0
12.5.2015 11:24

J77i36r48i 83G20a75z31d12a 8184263174664

jojo, to uz je nejaka paranoia, za kazdym clankem hledat PR...

+5/0
12.5.2015 11:29

O39l51d55ř58i68c94h 33S86t54a93r19ý 2959678145297

Krok dopředu může taky znamenat cestu do slepé uličky a že jich i v MTB bylo dost...:-P

+3/−1
12.5.2015 12:40

M75i18c74h87a14l 38H85o12r67k26ý 9185865424619

ono to bude hlavně tím,že 26" už se nevyrábí ;-)

0/−11
12.5.2015 12:56

J59á54n 66K75o36t52ú37č 2906294558916

Prosím? Minulý rok som si kúpil Ghosta, 26". Za 770 euro, v prepočte niečo cez 20 000, a je to perfektný stroj. Úplne mi postačuje.

+3/0
12.5.2015 21:37

M62i51c34h31a77l 79H87o85r88k76ý 9185985294499

netvrdim,ze 26' je špatná,ale ze už se nevyrábí.Hlavni hráči na trhu už dělají jen 27,5" a 29"

+1/−4
12.5.2015 23:13

J62á19n 74K47o83t80ú90č 2936104518366

Vyrábajú sa. V najdrahšom segmente nie, ale vyrábaju, aj popredné značky: http://www.giant-bicycles.com/sk-sk/bikes/model/revel.0/20957/80905/

0/0
13.5.2015 9:26

M92i86c80h70a67l 26H62o17r22k77ý 9855585214479

Doprodej jako levnější alternativy ;-)Ovšem i Giant s tím již končí

+1/0
14.5.2015 9:11

J69a26k33u89b 36N37e76b86u87r49k62a 6595817290359

A co třeba ocel, titan, dřevo, bambus? To jsou panečku materiálky na rám :) Ale to se v supermarketu nekoupí no :)

+1/0
12.5.2015 10:20

J52o10s42e59f 83H92á97j96e91k 6888340809162

...to jsem zvědav, kolik chytrolínů bude teď do krámu nosit násadu na testování pevnosti rámu...:-)

+6/0
12.5.2015 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.