Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mechanik: Levný karbon rozbijete smetákem, hliník na kole není mrtvý

Trh horských kol zcela ovládla kola o velikosti 29 a 27,5, dámské modely pro ženy mají smysl a lepší je hliníkový rám než laciný karbonový. To říká na úvod cyklistické sezony v rozhovoru pro iDNES.cz Pavel Čábelický, mechanik závodního týmu horských kol Česká spořitelna Accolade.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80o70s34e22f 20V36o15l54f33í32k 4838705729973

Že jsou kola nyní daleko lépe vybavena, než za mého mládí je věc nezpochybnitelná. Jen nechápu neustálé řeči o kvalitě, nekvalitě. Za rok se rozbije, přehazovačka nepřehazuje... Já v šestnácti dostal kolo Favorit, převody 2 x 3 (po čase jsem si vydělal na čtyřkolečko). Ujet sto padesát  kilometrů na den mi nedělalo potíž, na Kladensku, kde jsem bydlel, jsem s kolem dělal krkolomné sjezdy z hald, na nepoužívané cestě jsem si vyhlédl dlouhý vyčnívající kámen a po rozjezdu jsem s kolem skákal metr i dva. Kolo vydrželo všechno. Za dvacet let jsem na kole najel tisíce kilometrů a nikdy jsem nic měnit nemusel, leda, když jsem si chtěl něco vylepšit. Tak nevím, bylo tehdy kvalitní a dnes je kvalitní jen něco, nebo v čem je problém?

+1/0
24.5.2015 20:51

J39á67n 88K62o62t60ú90č 2966694858786

Keby ste presadli na moderný bicykel, zistili by ste, že všetko prejdete s oveľa menšou námahou. A to je pre mnohých ľudí dôležité, aj za cenu toho, že to treba viac servisovať. Kedysi som jazdil na Fabii 44 kW a pripadalo mi to normálne. Teraz mám Focus 80 kW, a keď som po pár rokoch znovu sadol do jednej starej Fabie, pripadalo mi to ako Trabant.. takže tak, keby ste raz vyskúšali jazdiť na modernom bicykli, už by ste nechceli ten starý :)

+1/0
25.5.2015 13:31

J29o90s19e48f 39V33o78l71f31í81k 4608195539323

Ale já nechce ten starý, já vím, že jsou nyní lepší (dokonce i v mých šedesáti devíti létech mám (asi) lepší). Mně šlo jen a jen o "kvalitu materiálu". Jak to, že nyní čtu neustále varování, že to a to není kvalitní, brzdy nebrzdí, řetěz praskne, rám se zkroutí... Já na tom Favoritu se možná víc nadřel, než na současných  kolech. Ono taky mít šest převodů anebo 21 je rozdíl, prosím. Ale jak to, že ten můj Favorit (jistě vyroben za rudých hnusných bolšánů), se nehnul, nezlomil, nepřetrhl řetěz a vydržel bez problémů všechny moje šílené vylomeniny, co jsem na něm dělal. Mám dojem, že nyní kolo za těch dejme tomu 10 000 by snad ani nevydrželo to  sjíždění hald ( a že to byly haldy vysoké a samý šutr) a naopak by snad řetěz praskl, kdybych to do těch hald zase rval nahoru. O to mi jde, o kvalitu komponentů.

0/0
25.5.2015 13:44

M55a35r71t35i98n 57H17o28u60b15a 6203901459328

jendoduse - protoze to bylo to jedine co se prodavalo, protoze nikdo nemusel shanet klientelu honbou za co nejnizsi cenou apod. je to stejne jako s jidlem. kdekdo nadava, ze jidlo je dnes nekvalitni a ze drive maso bylo maso a pak v obchode, kdyz vedle sevbe bude mit sunku za 100Kckg a vedle toho nahrazku za 10Kc/kg, tak vezme to lacinejsi.

stejne u kol - protoze kazdy potrebuje mit kolo vybavene, ale nema na to, tak kupuje lacine nahrazky. pak se divi, ze to nic nevydrzi.

az lidi zacnou filtrovat a kupovat kvalitni veci, tak ty nekvalitni z trhu zmizi nebo jich aspon bude mene.

0/0
25.5.2015 14:59

J22á60n 89K72o63t36ú40č 2176244448846

Od bicykla za 10 000 nežiadajte super kvalitné komponenty. Ale inak ste už naznačili odpoveď: existuje nejaká stavová rovnica, v ktorej figuruje cena, hmotnosť, výdrž a výkon. Nedá sa všetko optimalizovať. Keď niekde pridáte, inde musíte ubrať. Vysoká hmotnosť znamená vyššiu výdrž ale nižší výkon. Nízka hmotnosť a vysoký výkon zase znamenajú vysokú cenu a nízku výdrž. Prehadzovačka prináša vyšší výkon, ale zvyšuje nároky na servis. Každý si musí vybrať to, čo potrebuje. Na vylomeniny sa hodí BMX s odolným rámom a bez prehadzovačky. Na jazdenie po meste zase nevadí vyššia hmotnosť, ani prehadzovačku netreba (nebude sa mať čo zašpiniť pokaziť). Na horskú cyklistiku zase treba ľahký bicykel, plný technických vymožeností, o ktoré sa treba patrične starať.

0/0
27.5.2015 15:18

M91i60c91h10a75l 57H17o79r19k39ý 9155655344449

a v některých civilizácích neměli kola žádné a jaké bez nich dokázali vytvořit díla ;-D

0/0
25.5.2015 15:19

P86a31v22e71l 57F42a28r42a 9437497194301

Každý karbon rozbiješ smetákem, záleží na robustnosti toho smetáku. ;-)

+1/0
22.5.2015 9:48

I70v45a88n 95M25a28r57e89k 6244648552

Doposud vlastním v perfektním stavu špičkový bicykl zn. "Ukrajina" pořízený za komárů za poctivých 600 kčs. Krom 5-litrové konvičky s olejem na občasné promazání jeho jednotlivých elementů nemám s ním žádné problémy. R^

A propo,někdy je dobré držet se pořekadla : "neopouštěj staré věci pro nové". . . . . . . R^

0/0
22.5.2015 9:36

J36á60n 38K61o83t65ú22č 2826554338476

To by som rád vedel, koľko kilometrov dáte na tej Ukrajine a v akom teréne. Výdrž to má dobrú, ale keby ste skúsili moderný bicykel, zistili by ste, že to vyžaduje desatinovú námahu. Aj ja mám starú Esku, ale používam ju len na krátke cesty po centre mesta (lebo ju nikto neukradne). Všade inde je to utrpenie.

0/0
25.5.2015 13:34

M29i49c19h93a52l 85H51o73r28k57ý 9595665364459

tak záleží na tom na co ji používáte,ale určitě by ste nechtěl na 100km výlet s někým,kdo má moderní kolo ;-D

a když budete chodit pěšky ušetříte i těch 600kč,tedy mínus opotřebení bot ;-D

0/0
25.5.2015 15:22

R43o29m42a89n 46P76y53t71e66l 4669449953143

Prej silniční kolo jestli má smysl, na něco tak odporného jako je horský kolo, bych v životě nesedl. ;-D

0/−5
21.5.2015 11:56

V65r57a77t36i36s74l46a96v 69K56a15l34i15c14h 3716905365781

Ruzovej trikot, kriklavi brejlicky, ruzovej energitak usrkavat za jizdy, 200km vyjizdka mezi smradlavejma kamionama. Na neco tak odporneho jako je priteplena silnicka bych si v zivote nesedl.

0/0
2.6.2015 8:07

J11o70s35e47f 31S91v49o65b86o70d74a 3767513365

většinou bych nejraději smetákem rozbil toho co na tom kole sedí;-D ale to je na jinou debatu :-P

+1/0
20.5.2015 17:30

P18a88t47r17i69k 79S32v40o61b97o45d59a 3859831226715

I hliník rozbijete smetákem. Jen nesmíte být škrti a investovat do kvalitní násady a dát velkou ránu.

+4/0
20.5.2015 12:53

M49a10r75t39i65n 94N42á40p20r55a43v86n19í59k 1362944785621

Je to dost solidní článek, ten mechanik je OK. Bagatelizace 26" a HT je samozřejmě zavádějící, ale kdo se trošku vyzná, tak ví svoje. V česku se docela rozmáhají singltreky a tam je často HT 26" král. Mě ty velký kola nevyhovují, nevýhod je totiž celá řada, jsou zlehčovány a nevýhody starých typů kol naopak zveličovány, prostě klasika marketing. Dneska už není šance na výběr, ale su rád za mou 26":-)

+1/0
19.5.2015 15:54

P96a95v24e34l 83O66d97r77a40z73i48l 6854429627800

Jakože fakt mám s většíma kolama níže položené těžiště? Fíjo.

+2/−2
19.5.2015 12:19

A73d98a34m 76R75y96c52h93l14ý 1758597339883

Momentálně řeším koupi kola a jsem z toho volakýsi zmatený. Budu jezdit občas o víkendu s rodinkou. tak kolem 30-50km, žádný kross a myslel jsem, že se vejdu do 10000Kč, teď ale nevím nevím..:-/

0/0
19.5.2015 11:12

M53i51c48h19a63l 16Š30m25r74h35a 1743907721668

Jistě, to musíte vypláznout alespoň 35 vočí, jinak jste looser a nevíte co je pro vás dobrý :-)

+1/−1
20.5.2015 16:06

J27á12n 66K70o69t11ú33č 2376844368696

Na to, čo ste popísali, BOHATE stačí napr. bicykel značky Alpina, čo je značka pre lacné modely od Kellys: http://www.kellysbike.com/CZ/alpina

0/0
22.5.2015 14:43

M12a85r98e53k 30K29u17m16p73r88e85c31h10t 6769777558592

Tento trend mi vyhovuje, včera jsem si koupil 26ku od souseda, skoro nejetý full, komplet výbava XTR, kola červený MAVIC, karbonová vidlice (v ceně přes 20) a to celé za 25tis. Kdybych to skládal před 2 lety dám přes 70. Na 4-5let dobrý, akorát nebudu in s těma malýma kolama, Ale při mých 2000km ročně:-)

+1/0
18.5.2015 17:10

A33n98t11o83n34í84n 76S12v18o87b63o87d29a 3244623819932

26" je mrštné kolo na hraní do lesa, mám k němu cestovní silniční. Asi to doplním 29", ale jako třetí kolo na písky. Neexistuje univerzální kolo, ale 26" je rozumný kompromis :-)

0/0
18.5.2015 17:29

J13o43s25e30f 15B55o83h65u91s37l25a45v 69C92h32v77o76j36k12a 5705115116746

písky jezdím na favoritu, ale musím se pořádně rozjet

+1/0
19.5.2015 14:04

A68n52t27o97n27í20n 11S65v17o47b93o83d51a 3264433139922

To jsem za mlada také zkoušel, ale dopadlo to většinou blbě :-), po poslední piruetě na předním kole na horákovi 26", raději zkusím 29"

0/0
19.5.2015 16:40

M92o48j85m72í27r 70S64k51á46l35a 2780322126

"Doporučil byste dnes někomu silniční kolo? Má smysl na něm jezdit?"8-o;-D

Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/trendy-v-horskych-kolech-0xo-/na-kolo.aspx?c=A150507_180127_na-kolo_ptp

Tak se může ptát fakt jenom PÍP..............pardon, Pravda...:-P

+4/0
14.5.2015 20:56

R41a49d61e61k 38T84y47c 2816362581370

Ale tak jistěěěě

Mechanik je od spořky, spořka jezdí na spešlech, spešl se hlavně orientuje na 29" dobrá masírka.;-DMěřím 188 na 29" jsem jel od kamaráda v techničtějším terénu - vo ničem-nemotora (né já, kolo) a když docházejí síly...utočit ty obří obruče do kopce, ufff.

A propos, nevíte o kvalitním cr-mo rámu v 27,5" ?

+2/0
14.5.2015 16:45

M32o97j47m35í60r 92S98k76á55l11a 2170742146

Nechej si ho postavit...;-)

0/0
14.5.2015 20:58

S40t34a98n48i45s23l70a21v 25S61l49o83v92á51k 1412268252299

29" stále slepá cesta?

:-)

0/0
7.6.2015 8:40

R21o21b36e45r94t 72V26i26l84i42m78o54v55s40k42ý 1859565964598

Zadek se veze a nohy jdou pěšky. Nic pro mě.;-D

+5/0
13.5.2015 11:00

J48i42ř90í 45N66e20u81m85e85i76s10t57e45r 2382845863631

;-D

+1/0
16.5.2015 9:36

J92a13n 88K14a74z28d96a 5843789450160

Teď jsem si kvůli Vám poprskal v práci monitor! ;-DR^

+1/0
19.5.2015 7:00

M92i52c59h64a84l 29G64r80e77g30o90r 8776834900392

No hlavně nekupovat hydraulické kotoučové brzdy. Vyhozené peníze. Brzdí lépe, ale ty náklady.:-(  Véčka mě stály 200 Kč za 10 roků, hydrauliky za pár roků už několik tisíc - kotouče, destičky, výměna brzdovky, servis.

(Kolik lidí jezdí sjezdy, aby je využila? Stejně většina z prudkého kopce jde pěšky.)

+3/−24
12.5.2015 18:32

D40a18n42i31e19l 26S54c55h32n62i93t70z43e66r 5711474801416

pište za sebe, jo

+2/0
12.5.2015 22:52

O45n79d91ř33e49j 92B59u19r30e15š 5840724213219

Ty jseš teda pacient ;-D

+3/−1
13.5.2015 9:06

J29á83n 87K66o76t45ú24č 2956754978146

IMHO v-brake v mnohých prípadoch stačí, ale kotúčová brzda je skrátka pokrok. Tie náklady ste prehnali. Ale inak samozrejme ráfkové brzdy majú aj výhody, hlavne sa lepšie ochladzujú.

+2/0
13.5.2015 9:12

P41a31v35e93l 46O21d57r53a95z52i54l 6594479837910

Viděl jsem i kočárky s kotoučovejma brzdama, to je prostě móda a póza.

+1/0
19.5.2015 12:20

V38i58k16t34o49r 47J89o81h58á24n81e82k 4804144948310

Nemusíte jezdit sjezdy, ale stačí, když zaprší, pak kotoučovky dost oceníte.

Životnost brzdových destiček a podobně kvalitních brzdových špalíků je srovnatelná stejně tak, jako cena. Výměnu kotoučů je zase třeba dát do relace s výměnou probržděných ráfků (méně často, ale náklady mnohem vyšší).

Vyšší náklady na servis hydrauliky jsou, ale rozhodně ne tolik, kolik píšete.

Takže suma sumárum, celkové náklady kotoučovek podobné nebo mírně vyšší, bezpěčnost a spolehlivost vyšší výrazně. Pokud vám to za to nestojí, nechte být, ostatním nechte, ať se rozhodnou podle svého.

+5/0
13.5.2015 14:16

P83a25t35r45i60k 38S83v36o68b73o24d67a 3249761396385

ale houby. dobrý ráfky a kvalitní špalíky a ať si prší...

+4/−6
14.5.2015 12:21

A28n91t53o85n46í68n 73S63v93o40b52o44d32a 3384743729912

Nechci si probržďovat drahé ráfky, tak obržďuji drahé kotoučovky. Kdo viděl probržděný zhroucený ráfek někde na výšlapu, kouká na to jinak :-)

+2/0
18.5.2015 16:02

L56u33d75ě32k 58N56ě76m29e32c 5965801722754

Průšvih je, když máš po cestě hodně bláta. To dost orveš ráfky.

+2/0
14.5.2015 23:09

Z23d44e47n52ě53k 61V21a51l44e46n55t60a 3805660978404

Kazdopadne co jiz neudelam je dat kolo do servisu speslu :-P...

Opet skryty PR s rady, ktere vam rekne kazdy trhovec. Hlavne bezte do 29, ktere se jim vali ve sklade :-D

+1/0
12.5.2015 11:02

M90a45r45t48i94n 31P29a16v62e95l42e95k 5190267465755

PR je tak dobře skryté,že se mi nepodařilo ho najít - to,že renomovaní výrobci kol jsou o krok vepředu je dané jejich obratem,možností investovat do vývoje a platí to ve všech odvětvích.Doporučená cena kol je spíš na nižší hranici vzhledem k cenám.A na skladech se válí kola všech velikostí ... prodejcům je vcelku putna jestli prodají 26" nebo 29".

Jako jediné PR mne tedy napadá propagace hliníkáren vyrábějících trubky na hliníkové rámy.;-)

Jinak milý rozhovor,který zjevně nebyl určený zkušenějším jezdcům,ale třeba mou švagrovou jistě inspiroval.

+9/0
12.5.2015 11:24

J82i30r64i 39G98a84z85d30a 8204803154874

jojo, to uz je nejaka paranoia, za kazdym clankem hledat PR...

+5/0
12.5.2015 11:29

O38l75d96ř74i19c31h 90S16t44a37r36ý 2279228275457

Krok dopředu může taky znamenat cestu do slepé uličky a že jich i v MTB bylo dost...:-P

+3/−1
12.5.2015 12:40

M90i65c77h55a35l 29H18o84r97k45ý 9435115904609

ono to bude hlavně tím,že 26" už se nevyrábí ;-)

0/−11
12.5.2015 12:56

J58á27n 84K50o24t27ú33č 2296454308986

Prosím? Minulý rok som si kúpil Ghosta, 26". Za 770 euro, v prepočte niečo cez 20 000, a je to perfektný stroj. Úplne mi postačuje.

+3/0
12.5.2015 21:37

M94i55c68h47a92l 37H21o85r66k49ý 9385545124589

netvrdim,ze 26' je špatná,ale ze už se nevyrábí.Hlavni hráči na trhu už dělají jen 27,5" a 29"

+1/−4
12.5.2015 23:13

J62á19n 66K22o76t73ú87č 2886244838776

Vyrábajú sa. V najdrahšom segmente nie, ale vyrábaju, aj popredné značky: http://www.giant-bicycles.com/sk-sk/bikes/model/revel.0/20957/80905/

0/0
13.5.2015 9:26

M18i42c71h12a28l 67H45o42r34k35ý 9345625254599

Doprodej jako levnější alternativy ;-)Ovšem i Giant s tím již končí

+1/0
14.5.2015 9:11

J51a15k89u15b 92N19e88b39u48r64k64a 6245617330539

A co třeba ocel, titan, dřevo, bambus? To jsou panečku materiálky na rám :) Ale to se v supermarketu nekoupí no :)

+1/0
12.5.2015 10:20

J34o16s65e54f 62H25á29j77e24k 6638300709182

...to jsem zvědav, kolik chytrolínů bude teď do krámu nosit násadu na testování pevnosti rámu...:-)

+6/0
12.5.2015 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.