Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krok za kulisy A380. Někam se nedostanou ani VIP cestující

Koupíte-li si letenku první třídy, můžete se nechat na palubě dvoupatrového Airbusu A380 nevídaně rozmazlovat: v oblacích čeká lůžko, sprcha i bar. Ovšem jsou místa, kam nesmí vkročit ani nejlépe platící pasažéři. Exkluzivní pohled do zákulisí největšího dopravního letounu světa, který právě slaví 10 let ve vzduchu, nabídl magazínu Víkend DNES David Hecl, český pilot Emirates.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a34k54u32b 10F43e45j29t94e87k 1840856613

Rad bych Vam doporucil web, ktery se venuje levnym letenkam Flyfrom.eu ;) EU

0/0
8.5.2015 13:46

B56ě61t19a 28N77e17u85m14a53n70o78v25á 9505111664590

hezký článek...

+1/0
3.5.2015 14:02

P58a79v12e32l 54M49o68r83a44v26e72c 1764715534607

Lětěl jsem v něm nedávno z LAX do Paříže v business class a super zážitek.

+3/−1
2.5.2015 16:40

V32l39a46d97i17m75í96r 89H79o43l75ý 8554631756167

Já Bangkok - Dubaj a opravdu super zážitek. Bar mile překvapil. R^

+1/−1
2.5.2015 17:24

P59a42v78e68l 45V17e82t62e17š16n92í34k 7825618435187

To asi nebyla turistická třída?

0/0
2.5.2015 23:38

J42o98s19e56f 85T13ů12m59a 3830616892316

Ty vo*e, to je stroj R^

0/0
2.5.2015 15:49

J87a77n 93B14u18l37v65a39s 3975126170526

Ale jaké pivo se v baru čepuje? O podstatných věcech se zde zdá se neinformuje...

0/−1
2.5.2015 13:05

M48a75r39t91i24n 50S23e38d45o35n43a 2555536296309

Zadne se necepuje.

+1/0
2.5.2015 14:23

E56m40i29l 84P83r27c60h73a38l 5220870268544

To je bar pro gentlemany, nikoliv pro fotbalove fanousky ;-);-)

+10/−1
2.5.2015 15:14

P94e14t20r 39V90i66n17t19r72l20í44k 3426474611

Létám cca 5x ročně a stejně mám vždy strach, nicméně zajímalo by mě, jaké to je v takovém velkém letadle, turbulence musí být s takovým kolosem sranda :)

0/0
2.5.2015 12:45

D85a62v43i48d 60B88o16u19c98h78a27l 8339350879

Ve všech velkých letadlech je let naopak mnohem klidnější. Osobně mám nejraději starý dobrý B747, neumím vysvětlit proč, ale mám je prostě raději, než novější jetadla.

0/0
2.5.2015 12:54

P11a10v79e35l 34V67e42t41e24š13n63í86k 7225218825307

A380 je to nejstabilnější letadlo, ve kterém jsem kdy seděl.

Jestli si chcete "užít" turbulence, tak ve vrtulovém ATR toho na trase Frankfurt-Praha zažijete možná víc, než s A380 na trase Bangkok-Dubaj.

+3/0
2.5.2015 23:37

M83a51r45t64i74n 21S93k72á37l36a 8484847148418

Mno já mám smíšené pocity, za poslední měsíc jsem letěl s A380 dvakrát (bohužel teda v economy class), je to dobytčák jako všechny ostatní letadla, se 187cm jsem tam byl zlomenej jak škeble. Nepoznal jsem sememenší rozdíl oproti třeba menším boeingům. Snad jen zvenku je to úctyhodný mamut.

0/−1
2.5.2015 11:02

M22i67r41o28s17l71a40v 19H18r78u28š53k48a 2405838739763

Ono taky záleží s jakou společností jste letěl.

0/0
2.5.2015 11:04

M94a35r78t93i74n 87S69k23á89l16a 8164977968298

Emirates, takže lepší už to asi být nemohlo. Nepřišlo mi prostě, že bych měl třeba víc místa na nohy než v Boeingu. Jídlo super, ale to mají Emirates super v každém letadle.

+3/−1
2.5.2015 13:29

M57i36c81h90a95l 54M92i14l21l88e73r 9436652469302

tak ja ten rozdil poznal.

V porovnani s jejich B777economy, napr. sedadla v Emirates A380 economy jsou o 2.5cm sirsi a v nekterych pripaderch je i o kousek vetsi rozestup mezi sedadly. Protoze economy zabira celou dolni palubu, vpredu ve foyeru je take vic mista na to, aby se tam pasazeri mohli behem letu protahnout.

0/0
2.5.2015 23:48

M71i63c88h63a59l 52M58i35l46l47e78r 9706152269652

B 777 Emirates ma rozestup mezi sedadly 32 palcu, sirku sedadel 17 palcu, ale A380 ma sirku 18 palcu a rozestupy 32 az 34palcu. V prednich castech economy jsou rozestupy sedadel vetsi o 2 palce, tj 5 cm.

0/0
2.5.2015 23:52

M33a20r21t58i70n 27S65e49d87o28n82a 2895246886299

A380 je urcite mene hlucny, u Emirates jsem nemel s nohama problem (mam 189 cm).

+5/−1
2.5.2015 11:08
Foto

P41a31v33e92l 27Č51e27r44n46í76k 1978115450530

Já letěl se dvouma A380 od Singapore a i přesto že měřím jako vy, neměl jsem problém (narozdíl od pidiletadýlek travelservice, která létají do egypta a podobně.)

+2/−1
2.5.2015 12:02

A26l82e87x87a54n65d63e32r 17P74r12o16c24h10a44z76k62a 2441466266153

Ze i popisky fotografii by meli mit svou hlavu a patu je docela zrejme. Fotografie 4 z 11 je fakt popsana vtipne "Piloti znají každé jednotlivé tlačítko v kokpitu letadla". Pritom by stacilo napsat jen kokpit ...

+1/−1
2.5.2015 10:40

V57o47j22t97a 24P16r75o73s81e72c26k29y 6958700445949

tak Thyxron je takova ftipna postava ceske netu EUV

+2/0
2.5.2015 10:17

P12a68v33e65l 18V23e58t89e21š36n26í98k 7695248625637

To je ten pán, co tady kdysi tvrdil, že Dreamliner bude dodán včas (protože každá americká firma vždycky dodává včas). A kdyby hrozilo zpoždění, tak prostě "najmou kontraktory", ale bude to včas a ve slíbené kvalitě?

0/0
2.5.2015 23:54

M28i47c68h45a75l 88M40i58l86l57e34r 9116852859282

nejspis ano;-D

0/0
3.5.2015 5:53

E39m98i80l 59P74r23c59h96a43l 5880320868864

Teda letel jsem jen 2x, ale ty venkovni kamery mi neprisly nejak zvlast uchvatne, aspon full hd tam mohli dat, to rozliseni je dost zoufaly. Ale tichy to je. A ten bar byl fajn, dokonce pamatecni fotku mi udelali.

0/0
2.5.2015 10:11

M89i76l14a67n 19K61r11a58t12o98c29h23v38i73l 8784604884568

Do A 380 jsem se zamiloval. Nemyslím, že by bylo lepší letadlo co do komfortu pro cestující. Na paluběrelatovní ticho, oproti jiným typům. V ekonomy class se dá pohodlně letět, spát, užívat si filmotéky. Navíc jídlo mají (Singapore a Emirates) fakt skvělé. Prostě to letadlo se povedlo. Pod vedením solidních aerolinek je to koncert.

+1/0
2.5.2015 9:45

M13a34r18t86i98n 87S63k87á50l67a 8494347558538

Jídlo ale mají Emirates skvělé (a prakticky stejné) ve všech letadlech. A s tím pohodlím fakt nevím... letěl jsem dvakrát po sobě v kombinaci 777 + A380 a přišlo mi to fakt totožné, nepoznal jsem ani centimetr místa navíc.

+1/−1
2.5.2015 11:03

M12i53c67h20a53l 66M91i34l84l69e36r 9106612469462

mel by ses zeptat jak meho syna, tak manzelky. Kdyz v Dubaji prestoupili z B777 do A380, oba poznamenali, ze citi vetsi pohodli, trebaze oba lety byly hodne zaplnene. Rozmery sedadel v porovnani mezi temito letadly to vysvetluji.

0/0
2.5.2015 23:56

V48a80c46l54a42v 28V61a77v13r76a 3257134315217

Velká letadla nefrčí.. Byl to omyl v plánování. A380 se ani nezaplatily a už se uvažuje že se to přestane pro nezájem vyrábět.

To střičký Boeing Jumbo 747 se zaplatilo už před desítkami let. Ano, i tam se přemítá čím je nahradit.

DreamJet je přesně to, co frčí a objednávek je hodně.

+1/−32
2.5.2015 4:55

M42i18c77h53a75l 20M84i16l67l16e32r 9646782499482

jako nekdo, kdo ma prozatim za sebou 12 letu s A380 od 2011 ti rikam: promin, ale meles uplne NESMYSLY.  Z techto 12 letu, 10 bylo naplnenych do kapacity, nebo temer do kapacity. Doporucuji nalezt si presnejsi informace.

Napr. Emirates maji v provozu uz 60 techto letadel z puvodni objednavky 90 a planuji jeji rozsireni na 140 kusu. Leta s nimi uz 13 hlavnich aerolinek a dalsi cekaji na dodavku. Fakt si myslis, ze kdyby se jim to nevyplatilo, ze by s nimi neotvirali dalsi linky ?

Jumbo B747 jsem vzdycky mel rad, je to na pohled nejelegantnejsi letadlo, ale vzhled neni vsechno. Ze zkusenosti vim, jak prijemny a o kolik tissi je let s A380.

Ze zadna z vasich americkych aerolinek s nimi jeste neleta, neznamena vubec nic. Jim se zrejme vyplati provozovat vice letu s mensimi letadly, zatimco leteckym spolecnostem provozujicim dlouhe transkontinentalni lety se vyplati neco s vetsi kapacitou. Nic spatneho na zadnem z nich.

A mimochodem - ja osobne nemam prilis vysoky respekt pro americke aerolinky. V nasi casti sveta nemaji nejlepsi povest co se sluzeb zakaznikum tyce, jak se tady rika mezi zdejsi cestujici verejnosti, ktera s nimi ma zkusenosti.

Vubec nevis o co jde!!Ja vim, k vam do USA dosud mnoho A 380 neleta, zatimco k nam u protinozcu jich leta kazdodenne hned nekolik, od 3 aerolinek,

-

PS. Zadny DreamJet take neexistuje. Pletes si to s Dreamlinerem B787 a ani si neumis zapamatovat jeho jmeno.

+29/0
2.5.2015 5:53

M59i98c36h27a51l 12M86i13l79l23e34r 9506742649422

kousek se mi usekl:..... zatimco k nam u protinozcu jich leta kazdodenne hned nekolik, prozatim od 3 aerolinek (dalsi planuji), od sameho zacatku provozu A 380 a uz do nekolika mest.

+1/0
2.5.2015 5:56

A37d62a69m 23B51e61c58h56n85ý 4350604411222

To, že je letadlo plné, ještě nutně neznamená, že je let výdělečný... Takže to, co tu říkate není uplně pravda. A380 se brzo přestane vyrábět. PS: Ano, jsem velký fanda Boeingu, Airbus nemám rád

0/−8
2.5.2015 8:18

V39l31a77d49i22m39í52r 77F88o85l78t18á54n 7142963405505

on Dreamliner není zrovna hit, dva roky zpátky musely všechny stroje na kontrolu, protože existovala hrozba vznícení baterií, teď nově FAA (US federální letecký úřad) ve spolupráci s Boeingem vydala varování, že každých 248 dní je nutné kompletně vypnout energii v celém letadle, jelikož při laboratorních zkouškách objevili v palubním SW bug, který může zapříčinit kompletní ztrátu energie během letu. Takže tak. Víc bych se teda bál v Boeingu.

A 380 jsem letěl před měsícem (Emirates z Dubaje do SIngapuru) a nikdy let nebyl příjemnější, než v téhle mašině. Ticho, klid, spousta místa i v economy, výborný servis... doufám, že je nakoupí i další aerolinky.

+10/0
2.5.2015 9:01

M69i19c51h34a77l 69M93i64l96l86e11r 9526492909892

mam za sebou za ta leta opravdu hodne letu, v Boeingu:  B707 a B727, B737, B747 (verze od let 1979 az 2010), B757, B767, B777

v Airbusu: A319, A320, A321, A330, A340, A380

v letadlech jinych vyrobcu : DC-3, Caravelle, Il-18, Il-62, DC-9, MD-80,

v nekolika mensich letadlech zn. Fokker, de Havilland / Bombardier, Convair, Skyvan ......

Nevim, proc bych se mel bat zrovna v Boeingu.

0/0
3.5.2015 6:39

M69i73c73h57a44l 83H38o45r21a64k 2484755897142

,,A380 se brzo přestane vyrábět,, ;-D;-D;-D Jestli jste fanda Boeingu nebo Airbusu je celkem jedno, ale každopádně jste dokázal, že o dopravních letadlech nevíte vůbec nic. Jen Vám dám jednu opravdu upřímnou radu, to co jste tu napsal rozhodně neříkejte nikde kde budete ve společnosti lidí, kteří se o letectví opradvu zajímají, protože by jste sklidil opravdu pořádný posměch. ;-)

+3/−1
3.5.2015 18:45

M95a56r60t25i44n 65S51e89d86o60n61a 2825836246529

Uspesnost letadla se posuzuje podle prodanych kusu a A380 se prodava velmi spatne, oproti planu vyrobce se jej prodalo cca 8x mene. Samotne Emitares vlastni vice cca 1/3 vsech provozovanych A380, takze cely business stoji na teto firme. Nebyt Emirates tak uz se vyroba zrusila.

+2/−2
2.5.2015 11:06

F51i35l48i93p 88N48e80s39p49o94r 6667417738392

Presne tak, A380 je dobre letadlo, ale prodeje vaznou....

+1/−2
2.5.2015 11:21

J69i39ř92í 13H60r10a39d49e36c 2154352471786

8x mene? Maji pres 300 objednavek, jejich plan opravdu nebyl prodat 8x vice letadel. Kdekdo ted papouskuje, ze 380 je propadak, protoze Airbus ocekaval prodej 1500 kusu, jak tady psali pred tydnem. By me zajimalo, jestli existuje nejaky relevantni odkaz s timto udajem. Ja si vzpominam, ze Airbus odhadoval podobne cislo behem dvaceti let pro cely trh. A doufal samozrejme, ze vetsinu bude mit on. Zrejme jich neproda tolik, kolik cekal, ale stale ma jeste deset let na to, aby prodeje vylepsil.

+3/0
2.5.2015 14:03

M86i22c94h61a98l 23H92o68r39a10k 2814115657252

;-DA tyto fantasmagorie Vám nakukal kdo ?

0/0
3.5.2015 18:47

V26á20c30l77a33v 77P59o27u31s68t79k33a 3240221112

Thyxronxi přestaňte mlít nesmysly.;-D

+8/0
2.5.2015 6:13

L98u43d67o50v68í93t 26S53z43a66b27ó 9793700401387

S A380 jsem letěl třikrát (Singapore a Emirates). Servis je otázkou společnosti (Singapore naprosto výborný), ostatní je otázkou letounu. Oproti hučáku 777 je airbus oázou klidu. Urcitě se ho nevyrobí tolik, co 747 (uznávám nadčasovou krásu toho stroje), ale ani 380 nebude prodělečný experiment. Ale asi budoucnost dálkových letů bude na 787 a doufám, zejména na A350. EU

0/0
2.5.2015 9:23

F21i12l94i83p 22N39e15s36p11o69r 6287687908362

a380 je prodelecny experiment (zatim), uvidime co bude dal....

0/−2
2.5.2015 11:22

D80a75v97i79d 66B39o65u23c59h95a31l 8109660869

Já třeba nemám rád právě Airbusy, zejména ty menší, protože mám problém s vysokofrekvenčním pískáním. Nevím, odkud se to tam bere, ale mám docela dobrý sluch a slyším časo věci, které většině lidí nevadí.

0/0
2.5.2015 13:00

D21a15n96i88e85l 91U57r77b38á39n10e71k 6927178659808

Na různé druhy tratí a linek se vyplatí různá letadla. Mimochodem třeba zrovna Emirates jich mají objednaných 80. To mi nepřipadá jako nezájem.

+1/0
2.5.2015 11:29

D86a98v75i91d 69B18o21u51c37h47a57l 8529590299

Mám moc rád B747, ale jinak to co píšete, jsou vaše obvyklé bláboly.

+1/0
2.5.2015 12:57

P28a77v18e89l 92V94e69t66e86š69n43í55k 7465118775767

O A350 jste slyšel?

0/0
2.5.2015 23:40

M36i76c76h32a14l 21M61i84l22l48e75r 9836962609432

sledovat start a pristani pres ocasni kameru A 380 je skveleR^

+1/0
2.5.2015 4:21

K67a54r57e28l 79N43e68d36o23p92i57l 7608126199184

Když se tam nedá hrát tenis, fotbal a dokonce ani golf, tak s tím nepoletim.

0/0
2.5.2015 0:34

V12á31c23l27a81v 97P75a73v73l17í25k 9322770534284

...i tyto hry palubní zábavní systém na svých obrazovkách nabízí R^;-D

+10/0
2.5.2015 0:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.