Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krok za kulisy A380. Někam se nedostanou ani VIP cestující

Koupíte-li si letenku první třídy, můžete se nechat na palubě dvoupatrového Airbusu A380 nevídaně rozmazlovat: v oblacích čeká lůžko, sprcha i bar. Ovšem jsou místa, kam nesmí vkročit ani nejlépe platící pasažéři. Exkluzivní pohled do zákulisí největšího dopravního letounu světa, který právě slaví 10 let ve vzduchu, nabídl magazínu Víkend DNES David Hecl, český pilot Emirates.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a69k42u67b 87F18e55j83t63e43k 1790616263

Rad bych Vam doporucil web, ktery se venuje levnym letenkam Flyfrom.eu ;) EU

0/0
8.5.2015 13:46

B59ě47t89a 59N52e50u31m29a63n94o30v62á 9495801364560

hezký článek...

+1/0
3.5.2015 14:02

P72a80v16e83l 26M27o32r34a42v52e54c 1854485594887

Lětěl jsem v něm nedávno z LAX do Paříže v business class a super zážitek.

+3/−1
2.5.2015 16:40

V67l19a29d45i36m11í57r 62H44o30l61ý 8314731226157

Já Bangkok - Dubaj a opravdu super zážitek. Bar mile překvapil. R^

+1/−1
2.5.2015 17:24

P47a36v28e36l 90V61e73t77e98š42n25í65k 7275988945457

To asi nebyla turistická třída?

0/0
2.5.2015 23:38

J79o14s16e61f 52T30ů44m10a 3550246272706

Ty vo*e, to je stroj R^

0/0
2.5.2015 15:49

J62a63n 94B57u21l36v15a28s 3665216680366

Ale jaké pivo se v baru čepuje? O podstatných věcech se zde zdá se neinformuje...

0/−1
2.5.2015 13:05

M93a41r29t13i21n 44S39e63d49o84n81a 2275676596629

Zadne se necepuje.

+1/0
2.5.2015 14:23

E91m27i80l 75P44r12c24h44a46l 5660530898934

To je bar pro gentlemany, nikoliv pro fotbalove fanousky ;-);-)

+10/−1
2.5.2015 15:14

P76e77t67r 44V78i67n20t11r40l88í20k 3846634311

Létám cca 5x ročně a stejně mám vždy strach, nicméně zajímalo by mě, jaké to je v takovém velkém letadle, turbulence musí být s takovým kolosem sranda :)

0/0
2.5.2015 12:45

D76a81v77i89d 61B73o87u36c48h40a92l 8919910269

Ve všech velkých letadlech je let naopak mnohem klidnější. Osobně mám nejraději starý dobrý B747, neumím vysvětlit proč, ale mám je prostě raději, než novější jetadla.

0/0
2.5.2015 12:54

P83a66v53e90l 48V68e71t17e23š81n87í91k 7515268605387

A380 je to nejstabilnější letadlo, ve kterém jsem kdy seděl.

Jestli si chcete "užít" turbulence, tak ve vrtulovém ATR toho na trase Frankfurt-Praha zažijete možná víc, než s A380 na trase Bangkok-Dubaj.

+3/0
2.5.2015 23:37

M69a90r79t79i46n 62S68k76á91l26a 8164507388378

Mno já mám smíšené pocity, za poslední měsíc jsem letěl s A380 dvakrát (bohužel teda v economy class), je to dobytčák jako všechny ostatní letadla, se 187cm jsem tam byl zlomenej jak škeble. Nepoznal jsem sememenší rozdíl oproti třeba menším boeingům. Snad jen zvenku je to úctyhodný mamut.

0/−1
2.5.2015 11:02

M51i85r74o92s26l73a45v 29H45r93u58š69k68a 2945128689323

Ono taky záleží s jakou společností jste letěl.

0/0
2.5.2015 11:04

M70a74r20t70i11n 22S21k79á31l97a 8764977328628

Emirates, takže lepší už to asi být nemohlo. Nepřišlo mi prostě, že bych měl třeba víc místa na nohy než v Boeingu. Jídlo super, ale to mají Emirates super v každém letadle.

+3/−1
2.5.2015 13:29

M31i78c84h39a11l 26M57i98l85l92e49r 9546842309762

tak ja ten rozdil poznal.

V porovnani s jejich B777economy, napr. sedadla v Emirates A380 economy jsou o 2.5cm sirsi a v nekterych pripaderch je i o kousek vetsi rozestup mezi sedadly. Protoze economy zabira celou dolni palubu, vpredu ve foyeru je take vic mista na to, aby se tam pasazeri mohli behem letu protahnout.

0/0
2.5.2015 23:48

M92i72c73h32a93l 44M74i28l65l49e73r 9636232949752

B 777 Emirates ma rozestup mezi sedadly 32 palcu, sirku sedadel 17 palcu, ale A380 ma sirku 18 palcu a rozestupy 32 az 34palcu. V prednich castech economy jsou rozestupy sedadel vetsi o 2 palce, tj 5 cm.

0/0
2.5.2015 23:52

M67a31r22t41i37n 90S82e65d10o52n73a 2715886266319

A380 je urcite mene hlucny, u Emirates jsem nemel s nohama problem (mam 189 cm).

+5/−1
2.5.2015 11:08
Foto

P55a36v89e12l 38Č34e12r75n38í28k 1568605290880

Já letěl se dvouma A380 od Singapore a i přesto že měřím jako vy, neměl jsem problém (narozdíl od pidiletadýlek travelservice, která létají do egypta a podobně.)

+2/−1
2.5.2015 12:02

A36l62e43x14a20n34d28e42r 53P92r85o19c17h72a78z29k71a 2851116446933

Ze i popisky fotografii by meli mit svou hlavu a patu je docela zrejme. Fotografie 4 z 11 je fakt popsana vtipne "Piloti znají každé jednotlivé tlačítko v kokpitu letadla". Pritom by stacilo napsat jen kokpit ...

+1/−1
2.5.2015 10:40

V72o21j65t50a 65P54r83o23s79e40c63k75y 6738880405679

tak Thyxron je takova ftipna postava ceske netu EUV

+2/0
2.5.2015 10:17

P77a90v12e23l 81V96e26t28e27š38n95í18k 7555698585837

To je ten pán, co tady kdysi tvrdil, že Dreamliner bude dodán včas (protože každá americká firma vždycky dodává včas). A kdyby hrozilo zpoždění, tak prostě "najmou kontraktory", ale bude to včas a ve slíbené kvalitě?

0/0
2.5.2015 23:54

M94i88c89h32a47l 68M68i72l57l40e22r 9556542409982

nejspis ano;-D

0/0
3.5.2015 5:53

E88m88i14l 17P19r41c79h64a75l 5930470338374

Teda letel jsem jen 2x, ale ty venkovni kamery mi neprisly nejak zvlast uchvatne, aspon full hd tam mohli dat, to rozliseni je dost zoufaly. Ale tichy to je. A ten bar byl fajn, dokonce pamatecni fotku mi udelali.

0/0
2.5.2015 10:11

M58i75l67a20n 80K79r79a84t98o17c29h19v32i39l 8654514834708

Do A 380 jsem se zamiloval. Nemyslím, že by bylo lepší letadlo co do komfortu pro cestující. Na paluběrelatovní ticho, oproti jiným typům. V ekonomy class se dá pohodlně letět, spát, užívat si filmotéky. Navíc jídlo mají (Singapore a Emirates) fakt skvělé. Prostě to letadlo se povedlo. Pod vedením solidních aerolinek je to koncert.

+1/0
2.5.2015 9:45

M72a85r38t16i29n 50S62k48á51l25a 8334247388108

Jídlo ale mají Emirates skvělé (a prakticky stejné) ve všech letadlech. A s tím pohodlím fakt nevím... letěl jsem dvakrát po sobě v kombinaci 777 + A380 a přišlo mi to fakt totožné, nepoznal jsem ani centimetr místa navíc.

+1/−1
2.5.2015 11:03

M44i41c24h81a72l 12M73i74l59l24e89r 9806832979862

mel by ses zeptat jak meho syna, tak manzelky. Kdyz v Dubaji prestoupili z B777 do A380, oba poznamenali, ze citi vetsi pohodli, trebaze oba lety byly hodne zaplnene. Rozmery sedadel v porovnani mezi temito letadly to vysvetluji.

0/0
2.5.2015 23:56

V12a23c23l90a33v 73V47a97v51r55a 3267574425377

Velká letadla nefrčí.. Byl to omyl v plánování. A380 se ani nezaplatily a už se uvažuje že se to přestane pro nezájem vyrábět.

To střičký Boeing Jumbo 747 se zaplatilo už před desítkami let. Ano, i tam se přemítá čím je nahradit.

DreamJet je přesně to, co frčí a objednávek je hodně.

+1/−32
2.5.2015 4:55

M64i60c84h78a29l 73M90i25l83l78e80r 9956972359242

jako nekdo, kdo ma prozatim za sebou 12 letu s A380 od 2011 ti rikam: promin, ale meles uplne NESMYSLY.  Z techto 12 letu, 10 bylo naplnenych do kapacity, nebo temer do kapacity. Doporucuji nalezt si presnejsi informace.

Napr. Emirates maji v provozu uz 60 techto letadel z puvodni objednavky 90 a planuji jeji rozsireni na 140 kusu. Leta s nimi uz 13 hlavnich aerolinek a dalsi cekaji na dodavku. Fakt si myslis, ze kdyby se jim to nevyplatilo, ze by s nimi neotvirali dalsi linky ?

Jumbo B747 jsem vzdycky mel rad, je to na pohled nejelegantnejsi letadlo, ale vzhled neni vsechno. Ze zkusenosti vim, jak prijemny a o kolik tissi je let s A380.

Ze zadna z vasich americkych aerolinek s nimi jeste neleta, neznamena vubec nic. Jim se zrejme vyplati provozovat vice letu s mensimi letadly, zatimco leteckym spolecnostem provozujicim dlouhe transkontinentalni lety se vyplati neco s vetsi kapacitou. Nic spatneho na zadnem z nich.

A mimochodem - ja osobne nemam prilis vysoky respekt pro americke aerolinky. V nasi casti sveta nemaji nejlepsi povest co se sluzeb zakaznikum tyce, jak se tady rika mezi zdejsi cestujici verejnosti, ktera s nimi ma zkusenosti.

Vubec nevis o co jde!!Ja vim, k vam do USA dosud mnoho A 380 neleta, zatimco k nam u protinozcu jich leta kazdodenne hned nekolik, od 3 aerolinek,

-

PS. Zadny DreamJet take neexistuje. Pletes si to s Dreamlinerem B787 a ani si neumis zapamatovat jeho jmeno.

+29/0
2.5.2015 5:53

M26i47c65h63a61l 49M11i20l32l14e35r 9956432719352

kousek se mi usekl:..... zatimco k nam u protinozcu jich leta kazdodenne hned nekolik, prozatim od 3 aerolinek (dalsi planuji), od sameho zacatku provozu A 380 a uz do nekolika mest.

+1/0
2.5.2015 5:56

A55d54a41m 47B94e62c14h12n64ý 4330944861392

To, že je letadlo plné, ještě nutně neznamená, že je let výdělečný... Takže to, co tu říkate není uplně pravda. A380 se brzo přestane vyrábět. PS: Ano, jsem velký fanda Boeingu, Airbus nemám rád

0/−8
2.5.2015 8:18

V43l20a36d75i22m82í35r 18F59o92l79t87á63n 7502623735935

on Dreamliner není zrovna hit, dva roky zpátky musely všechny stroje na kontrolu, protože existovala hrozba vznícení baterií, teď nově FAA (US federální letecký úřad) ve spolupráci s Boeingem vydala varování, že každých 248 dní je nutné kompletně vypnout energii v celém letadle, jelikož při laboratorních zkouškách objevili v palubním SW bug, který může zapříčinit kompletní ztrátu energie během letu. Takže tak. Víc bych se teda bál v Boeingu.

A 380 jsem letěl před měsícem (Emirates z Dubaje do SIngapuru) a nikdy let nebyl příjemnější, než v téhle mašině. Ticho, klid, spousta místa i v economy, výborný servis... doufám, že je nakoupí i další aerolinky.

+10/0
2.5.2015 9:01

M77i57c52h57a32l 35M64i60l40l61e22r 9456112399652

mam za sebou za ta leta opravdu hodne letu, v Boeingu:  B707 a B727, B737, B747 (verze od let 1979 az 2010), B757, B767, B777

v Airbusu: A319, A320, A321, A330, A340, A380

v letadlech jinych vyrobcu : DC-3, Caravelle, Il-18, Il-62, DC-9, MD-80,

v nekolika mensich letadlech zn. Fokker, de Havilland / Bombardier, Convair, Skyvan ......

Nevim, proc bych se mel bat zrovna v Boeingu.

0/0
3.5.2015 6:39

M62i70c75h21a76l 59H83o59r46a27k 2944615607582

,,A380 se brzo přestane vyrábět,, ;-D;-D;-D Jestli jste fanda Boeingu nebo Airbusu je celkem jedno, ale každopádně jste dokázal, že o dopravních letadlech nevíte vůbec nic. Jen Vám dám jednu opravdu upřímnou radu, to co jste tu napsal rozhodně neříkejte nikde kde budete ve společnosti lidí, kteří se o letectví opradvu zajímají, protože by jste sklidil opravdu pořádný posměch. ;-)

+3/−1
3.5.2015 18:45

M40a21r50t37i70n 55S47e43d81o21n83a 2715256816319

Uspesnost letadla se posuzuje podle prodanych kusu a A380 se prodava velmi spatne, oproti planu vyrobce se jej prodalo cca 8x mene. Samotne Emitares vlastni vice cca 1/3 vsech provozovanych A380, takze cely business stoji na teto firme. Nebyt Emirates tak uz se vyroba zrusila.

+2/−2
2.5.2015 11:06

F23i72l58i62p 24N35e92s74p50o95r 6447927968152

Presne tak, A380 je dobre letadlo, ale prodeje vaznou....

+1/−2
2.5.2015 11:21

J40i36ř73í 13H11r98a49d70e17c 2404832281286

8x mene? Maji pres 300 objednavek, jejich plan opravdu nebyl prodat 8x vice letadel. Kdekdo ted papouskuje, ze 380 je propadak, protoze Airbus ocekaval prodej 1500 kusu, jak tady psali pred tydnem. By me zajimalo, jestli existuje nejaky relevantni odkaz s timto udajem. Ja si vzpominam, ze Airbus odhadoval podobne cislo behem dvaceti let pro cely trh. A doufal samozrejme, ze vetsinu bude mit on. Zrejme jich neproda tolik, kolik cekal, ale stale ma jeste deset let na to, aby prodeje vylepsil.

+3/0
2.5.2015 14:03

M87i64c36h15a43l 12H38o33r54a46k 2974465337472

;-DA tyto fantasmagorie Vám nakukal kdo ?

0/0
3.5.2015 18:47

V46á10c40l36a62v 50P38o51u83s20t67k24a 3810801512

Thyxronxi přestaňte mlít nesmysly.;-D

+8/0
2.5.2015 6:13

L64u27d78o94v17í14t 20S23z90a10b90ó 9683810851897

S A380 jsem letěl třikrát (Singapore a Emirates). Servis je otázkou společnosti (Singapore naprosto výborný), ostatní je otázkou letounu. Oproti hučáku 777 je airbus oázou klidu. Urcitě se ho nevyrobí tolik, co 747 (uznávám nadčasovou krásu toho stroje), ale ani 380 nebude prodělečný experiment. Ale asi budoucnost dálkových letů bude na 787 a doufám, zejména na A350. EU

0/0
2.5.2015 9:23

F74i66l76i61p 12N69e75s14p31o77r 6887467798262

a380 je prodelecny experiment (zatim), uvidime co bude dal....

0/−2
2.5.2015 11:22

D47a29v29i56d 80B88o28u29c50h26a42l 8369850499

Já třeba nemám rád právě Airbusy, zejména ty menší, protože mám problém s vysokofrekvenčním pískáním. Nevím, odkud se to tam bere, ale mám docela dobrý sluch a slyším časo věci, které většině lidí nevadí.

0/0
2.5.2015 13:00

D35a70n80i55e65l 93U45r11b46á30n78e80k 6887238569278

Na různé druhy tratí a linek se vyplatí různá letadla. Mimochodem třeba zrovna Emirates jich mají objednaných 80. To mi nepřipadá jako nezájem.

+1/0
2.5.2015 11:29

D27a67v39i96d 52B80o70u21c10h95a70l 8549250599

Mám moc rád B747, ale jinak to co píšete, jsou vaše obvyklé bláboly.

+1/0
2.5.2015 12:57

P28a75v83e36l 77V59e95t42e80š85n80í46k 7815988775987

O A350 jste slyšel?

0/0
2.5.2015 23:40

M10i15c72h32a98l 74M96i88l95l54e10r 9696552689332

sledovat start a pristani pres ocasni kameru A 380 je skveleR^

+1/0
2.5.2015 4:21

K89a84r86e11l 12N96e61d44o95p31i83l 7868526269164

Když se tam nedá hrát tenis, fotbal a dokonce ani golf, tak s tím nepoletim.

0/0
2.5.2015 0:34

V97á70c43l11a95v 64P81a91v60l52í78k 9942390334594

...i tyto hry palubní zábavní systém na svých obrazovkách nabízí R^;-D

+10/0
2.5.2015 0:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.