Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prohlédněte si třípatrové jumbo budoucnosti. Pojme až 800 lidí

Na obloze by mohlo vypadat impozantně, o tom není pochyb. Třípatrové letadlo Progress Eagle navrhl španělský designér a letecký nadšenec Oscar Vinals. Tohle ekologické superjumbo budoucnosti s kapacitou až 800 cestujících má být tiché, bezpečné a s nulovými emisemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65o41s83e43f 59K38a69r73f95í75k 7302795516810

Když na chvilku uvážím, že by to jako mohlo fungovat, tak jenom přistávací dráha by musela být dlouhá na půl cesty mezi Prahou a Brnem, teda pod nebudou přistávat jak na letadlové lodi, což by se cestujícím asi nelíbilo;-D

0/0
13.4.2015 15:08

M91a94r12t18i85n 43H66u32d82e68c77e58k 3423269399893

mozna jeste brzdici padaky.

Ale na druou stranu by to snad konecne naucilo ty experty co se hnedle zvedaji a zacinaji vybalovat pri dosednuti. ;-D

0/0
15.4.2015 6:20

A52n11t91o27n80í94n 98R97a64š34k86a 8956584769375

Těžká fantasmagorie,ale kouká se na to hezky :-)

0/0
13.4.2015 14:56

J29a40n 33V14á56c39l48a13v26í25k 3422576251649

Fyzika je stejně jen buržoazní pavěda.

+6/0
13.4.2015 14:03

J10a95r52o44m15í32r 29K87r33á10l 4950959144539

R^ Tak. ;-D

+1/0
13.4.2015 15:36

S60t56a69n72i15s41l58a27v 18M22a81r59e14š 7966755112474

Proč mi přijde každý náhled do budoucnosti děsně kýčovitý ? Ale asi bych neodolal a svezl se. :)

0/0
13.4.2015 11:24

M47i82c42h63a38l 44P61a53d54ě17r41a 7160332170607

Hnus....MImochodem, okynka kokpitu jsou vylozene Airbus design.

+1/0
13.4.2015 10:36

J35a93n 52H68á54l69a 8525835160827

Jako koncept moc pěkné, jen si nejsem jistý, zda to pán konzultoval taky s paní aerodynamikou, zvlášť ty partie vpředu a kolem VOP a SOP. Nulové emise to klidně mít může, neb to nemá šanci vzlétnout.;-)

+4/0
13.4.2015 10:23

A87l40e61x54a27n31d21r 32K62o58s22t70k89a 8312228186284

Proč ne. V okamžiku, kdy budeme mít nějaký vhodný zdroj vodíku. Nejlépe ekologický a laciný. Jenže nic takového bohužel nemáme.

+1/0
12.4.2015 20:01

D60a33n26i21e83l 14Z31u34t20h 8543169565778

Atomove reaktory IV generace - Jako palivo pouzivaji "vyhorele" palivo ze soucasnych reaktoru a krome elektriny mohou vyrabet i vodik.

+2/0
13.4.2015 9:41

A93l98e36x80a50n13d98r 97K36o85s30t83k70a 8572478646144

A hlavně že jich máme stovky v provozu že? A ani nevíme, kam s tím přebytečným vodíkem..... Jak říkám, podobné hrátky budou fajn, za pár (10 nebo 20?) let.

0/0
13.4.2015 12:15

J30a56r45o50s91l59a88v 71T13a35c40h30o17v76s14k74y 2832640224440

Vodik vam vyrobi i uhelna elektrarna elektrolyzou vody.

0/0
13.4.2015 13:16

R18o80b18e19r30t 33M46r95o36c23z55k83o69w16s33k59i 7208360129484

Naprostá nádhera R^R^R^R^R^

+3/−1
11.4.2015 23:13

P44a88v79e55l 60S11ý52k54o63r57a 7617732967981

to nevyprodáte. Jedině, pokud by byly letenky Praha Peking za 5,- Kč. Last minit.

+1/−3
11.4.2015 22:49

M40a49r51t14i37n 80H27u37d61e58c49e21k 3833209839153

LOL.

Tak to jste me pobavil :)

vy moc casto necestujete co? Ano v Cechach se to tezko vyproda.

0/0
15.4.2015 5:48

P35a53v73e57l 96S22ý27k27o66r69a 7547372407601

Jo, možná před 20 - 35 lety. Dnes máme terorismus. [>-]

Víte o tom, že ve Francii je velký problém s 3000 utajenými  teroristy ? Kdo ví, úzkostlivě se vyhýbá francouzským aerolinkám. Raději přistane v Curychu a do Francie ten kousek dojede autem.

Vědí proč. EU

+3/−7
11.4.2015 22:47

L32u94k16á17š 86C78h63l84á21d27e61k 7273969219893

to mi připomíná  future koncept airbusu 

http://www.airbus.com/innovation/future-by-airbus/concept-planes/the-airbus-concept-plane/

0/0
11.4.2015 21:06

J67a43n 79F51i28a47l53a 7344847425369

Z důvodu rozdělení rizika bych neshromažďoval tolik lidí v jednom letadle.

0/−2
11.4.2015 20:24

J34a85r70o20s71l98a31v 96K27o25m77o12ň 1960364794501

z hlediska rentability je zájem co nejvíc lidí v jednom letadle a ekonomika dneska řídí vše a tak i toto. Však už byly i návrhy na cestování skoro ve stoje

+1/−1
11.4.2015 21:33

I41v56a95n 79R24ů16ž37i97č35k74a 3840222230772

a Lubitz se mohl "proslavit" ještě více, nebo tam budou tři patra kokopilotů?

0/−1
11.4.2015 20:13

O70n31d74ř59e53j 76Č24a10p54k61a 6951101923734

V něčem takhle velkém není problém dát celé zázemí pro piloty až za bezpečnostní dveře, jediný, kdo by šel dovnitř nebo ven, by byla letuška s večeří.

+2/0
11.4.2015 20:45

Z89d41e81n25ě47k 96V22a77v87ř61i22n28a 6573715842963

Behance je veřejný portál pro vytváření portfolií výtvarníků, designérů a fotografů... -.-

+6/0
11.4.2015 19:14

P23a18v83e49l 54T55r37ü47b81e12n35e40k11r 7431831242222

Ty jo, už sem se začal potit že to čtu na technetu. Naštěstí toto vytvořili zde na cestování, což normálně vůbec nečtu. Začal sem se bát že sem přišel o poslední ostrůvek na idnes, který jde ještě číst.

+8/−1
11.4.2015 18:39

M62i17r93e91k 69P73r25o64k91š 4422231478

Libuše Tomanová, absolventka filozofické fakulty, dnes novinářka, kopíruje takovéto články, Poslední dobou je pravidlem, ženovináři, absolventi filiozofických oborů ,dokáží filiozofovat i v technických oborech

+8/−1
11.4.2015 18:17

L35i29b51u25š57e 48T86o25m53a29n44o14v44á 2428458708818

Dobrý den pane Prokši, vidím, že Vás to velmi vnitřně zasáhlo;-). Nicméně to není můj autorský článek, v textu je uvedený zdroj informací - britský deník Daily Mail. Zkuste napsat jim, jestli nechtějí změnit obor:-P

+2/−1
11.4.2015 19:56

J16a93n 64J89e14l52í43n67e83k 8613235242106

To je skvělé, takže už jen opisujete cizí články? A navíc z takového braku, jako je DM? Každý soudný člověk musí vědět, že tenhle článek je také nesmysl, tak nechápu, proč ho opisujete, nebo už nepoužíváte v redakci kritické myšlení?

+4/−1
11.4.2015 20:05

L49i29b34u86š34e 53T94o53m57a69n67o30v89á 2448848618868

Dobrý den, nemyslím sei, že je to brak. O tomto novém letadle mimochodem informoval i zpravodajský server CNN, BBC, Business Insider  a v České republice magazín Reflex (viz. odkaz: http://www.reflex.cz/clanek/zajimavosti/62740/vime-jak-bude-vypadat-letadlo-budoucnosti-pripravte-se-na-revolucni-zmeny.html).  Všechno totální braky.

+2/−1
11.4.2015 20:13

L32i59b80u97š48e 60T90o10m56a25n14o23v11á 2458358778598

respektive na CNN se psalo o prvním návrhu tohoto designéra - Sky Whale, abych byla přesná, viz. http://edition.cnn.com/2014/01/21/travel/sky-whale-future-of-flying/

Jinak je v článku napsáno, že jde o návrh, o plán, atd.. což průmysloví designéři dělají, to je jejich práce, a nikdo netvrdí, že je to věc, která se okamžitě konstruuje. Je to o vizi. Zkuste být naživu dalších 60 - 100 let a třeba si v něčem podobném zaletíte. I Vernovi se kdysi smáli - ti, co neuměli nebo nechtěli snít...

+2/0
11.4.2015 20:18

J58a95n 88J98e98l52í50n96e74k 8513105212516

Ano, to je pravda, ale na konci článku stojí."Mark Drela, professor in the department of aeronautics and astronautics at MIT, agrees. “The airplane fuselage is a pressure vessel,” he says. “It really needs a circular cross section for that. You don’t see scuba diving tanks that are rectangular. If it’s round, then it’s light.” On a plane, of course, weight is everything.

“Airplanes look the way they do, not because of some stylistic decision, but almost entirely for technical reasons,” he says. “Form follows function.”

For that reason, Drela doubts the usefulness of design exercises like this one. “It’s more of a stylistic concept,” he says."

Ten článek je mnohem delší a jede více do hloubky, není to jen takové plácnutí, ale ikdyž BBC přinese zprávu o nějáké "nesmyslnosti", vždy je tam zdůvodnění, proč to nejde atd.

http://www.bbc.com/future/story/20140217-whale-shaped-giant-of-the-skies

+3/−2
11.4.2015 20:21

L76i66b24u92š37e 64T51o80m72a95n34o95v78á 2498438678328

To máte pravdu, ale také hned v prvních větách autorka na CNN píše:

"Give a designer and aviation geek some time and a pencil, and you might just get something great. At the very least you'll get something spectacular." A právě o tom s vámi hovořím, je to o té vizi, nikdo Vám neprezentuje hotový prototyp, na kterém pracoval tým mechaniků, inženýrů,...ale právě tu vizi. A nezlobte se, mně se to líbí. Já už se toho nedožiju, ale zaletěla bych si v tom ráda.

+3/0
11.4.2015 20:37

J94a21n 84J57e13l90í77n33e59k 8383565502856

No, jak myslíte. Tohohle se nedožijí ani moji vnuci.

+1/−2
11.4.2015 20:55

J48a10n 44J73e37l56í85n51e96k 8233185562846

Ale musím ocenit, že si tu obhajujete článek, to mnoho novinářů nedokáže R^

+6/−1
11.4.2015 20:57

L98i64b13u29š13e 17T39o51m56a88n36o93v72á 2748468688768

Ještě jsem se dívala na tu víc než 70 let starou Breguetovu rovnici, na kterou odkazuje dr. Drela v článku z BBC, vždyť za několik desítek let to může být ale úplně jinak, všechno může změnit kvantová mechanika a materiály, které si dnes ani neumíme představit... (ze stoplusjedničky: http://www.stoplusjednicka.cz/dopravni-letadla-budoucnosti-na-skladacich-kridlech-levne-ekologicky)

Navíc průmyslový design dnes vládne pomalu všemu, včetně nože na krájení chleba. Možná to letadlo bude vypadat trochu jinak, to nevím, ale třípatrové letadlo tady po roce 2030 bude, tomu věřím:-)

+2/0
11.4.2015 23:24

M35a93r39t86i56n 34N60o15v21a85k 2800790977968

Proboha co to mate s kvantovou mechanikou. No typicky pisalek pro idnes... KM je tu s nami uz 100 let, by me zajimalo jak letadlo zmenite na vlnu a poslete ho zkrz pohori aby se protunelovalo. Teda samozrejme nas muzete ohromit ze to bylo v nejakem dile star-treku....

0/−2
13.4.2015 9:17

J75a11n 28J90e23l29í40n34e49k 8203435912216

Já vás chápu, ale dnešní tvar letadel je dán hlavně aerodynamikou a tam je pokrok neuvěřitelně zdlouhavý a zároveň velmi drahý. Vemte si, jak dlouho už tu jsou uhlíkové kompozitní materiály, od 80 let. A až v posledních letech jsou z nich možná vyrobit letadla. Aerodynamika je mým povoláním, i když nenavrhuji letadla, tak věřte, že jiný tvar si v zemské atmosféře nedovedu představit.

0/0
13.4.2015 14:17

P18e79t63r 81U49r81a29m 1862230263977

Problem je, ze se tu sklouzavate z podminovaciho zpusobu do prosteho budouciho casu, jako ze to nekdy bude postavene. NEBUDE. Tenhle model odporuje principum aerodynamiky a mechaniky, je to jen nakreslene aby to vypadalo co nejvice "cool". Ty tvary jsou naprosto neprakticke. To je duvod proc letadla nekonstruuji filozofove. Kazdopadne ale ocenuji Vasi reakci v diskuziR^

+2/0
11.4.2015 21:10

L51i39b51u24š90e 30T57o71m57a90n59o91v54á 2828338488468

Já Vám rozumím, ale já tomu prostě věřím, během tisíciletí se mockrát ověřilo, že to, čemu se někteří smáli, pochybovali o tom, nebo si v neojdvážnějších snech netroufli ani představit, se nakonec někdy zrealizovalo. Kvantová mechanika a výzkum nejnovějších materiálů to může změnit. Nakonec o té létající velrybě psala i stoplusjednička: http://www.stoplusjednicka.cz/nebeska-velryba-budoucnost-dopravniho-letani

A i když to s tím úzce nesouvisí, co nejnovější teorie o Velkém třesku?? Padnout může časem leccos, co bylo po staletí považováno za konstantu pravdy...

+1/0
12.4.2015 9:37

M11a54r28t52i64n 23N52o35v56a14k 2410960787198

Treba to ze jste chytra a vzdelana osoba, ale to uz padlo.

0/−2
13.4.2015 9:24

R62i83c29h48a82r77d 25K43á28b62a 8719448290570

Nebyl to prave Cimrman, kdo experimentalne overil, ze foukanim mydlovych bublinek do vody zlato nevznika ?

0/0
13.4.2015 21:31

M86i19r97e26k 43P81r85o68k96š 4542861268

no, jen poslední dobou jsem si všiml.že mladý absolvent fllozosofické fakulty, jako novinář, dokáže psát super odborné články z jakéhokoliv oboru, přestože mu naprosto nerozumí.Naposled mě překvapila jiná absolventka filiszofické fakulty, která napsala rádoby odborný článek z oboru lékařství o tom, jak "Rakovina sžírá české varlata" Prostě člověk má pocit, že absolvent filozofické fakulty všechno, všude byl vše zná

+1/0
11.4.2015 20:17

L98i87b43u25š25e 73T77o81m96a17n34o43v49á 2708318668368

Pane Prokši, vidím, že Vás moje Filozofická fakulta velmi trápí. Kromě ní mám za sebou i přírodověcké gymnázium a rovněž pár semestrů přírodních věd na jedné americké univerzitě. Vysokou školu vystudovanou v technickém oboru opravdu nemám. Ale v článku, který Vám evidentně zkazil sobotu, představují vizi jednoho designéra, nikde není napsáno, že se to zítra začne vyrábět. Navíc uvádím jeden ze zdrojů, odkud čerpám. Pokud máte pocit, že se chcete veřejně odborně vyjádřit a máte zajímavé téma, napište nám na hotmail@idnes.cz. Rádi Vám článek zveřejníme.

+1/0
11.4.2015 20:28

J65a80r30o93s93l48a47v 16K25a63d96l32e92c 5861749612661

Možná by jste mohla zvládnout i pár ročníků psychologie kvůli nezaplevelování diskuze o ničem...

0/−1
12.4.2015 9:05

L77i37b98u12š47e 97T65o46m59a78n83o63v75á 2718608298428

Dobrý den pane Kadleci, a představte si, že čtyři semestry psychologie opravdu mám, potřebujete s něčím pomoct?;-) Škoda, že vy nemáte aspoň základní vzdělání v pravopise - neříká se mohla by jste  - ale mohla byste. Hezký den

+1/0
12.4.2015 9:44

V40á73c66l32a14v 49N95o19v10á19k 8806585131302

Dobrý (spisovně : dobré") :-)

0/0
13.4.2015 10:15

R59i81c82h91a92r67d 33K28á82b64a 8569438690620

Je hezke, ze tu diskutujete, tedy spise obhajujete svuj clanek. Ale je opravdu nutne, snizovat se k argumentum ohledne pravopisu? Udrzte si nadhled a nejakou uroven, jestli si mohu dovolit jednu drobnou nevyzadanou radu.

0/0
13.4.2015 14:33

T51o48m91á46š 13T60a55t11í94č43e73k 5860122910468

Jedné věci si designér nevšiml - Airbus 380 není zdaleka tak úspěšný, jak si firma očekávala. Důvodem je právě jeho velikost. Maximální počet pasažérů by mohl být 880, Emirates ale v těch lepších třídách dávají víc místa a vyjde jim to nějak na 530. Ale celkově je pro takového obra málo možností využití.

+1/0
11.4.2015 17:39

N87i83k87o56l58a 34Č81e92c78h 9661619186

800+ platí pro konfiguraci pouze s ekonomickou třídou. Prakticky všechny světové aerolinky provozují widebody letadla v konfiguraci min. dvou tříd, většinou ale tří. To není známkou úspěšnosti nebo neúspěšnosti letadla.

0/0
13.4.2015 11:20

T22o89m11á75š 69T79a43t67í60č27e44k 5550522730578

Však to netvrdím, že by rozdělení na first, business a tourist bylo známkou neúspěchu, to určitě ne. Ale prodeje Airbusu jsou za očekáváním. V neposlední řadě to souvisí s tím, že jsou nutný extra terminály, který kvůli občasným příletům A 380 nechce budovat každý letiště.

0/0
16.4.2015 21:29

M86a48r28t16i64n 41H80u93d79e68c86e21k 3383699559223

Stejne jako pan Cech se pripojim.

A380 nikdy nebylo koncipovano jako full economy jelikzo to nikdo nikdy nebude chtit.

I CZ na sve lince Ganzhou - BJ maji 3 tridy a verte mi. naplni se z 90%

0/0
15.4.2015 6:16

J78a51n 51H43l20e92d67í13k 4179682348852

ovšem jestli se musulmanům nebo Rusákům povede takové velké hovado sestřelit---  tak to zlikviduje několik pojišťoven.

0/0
11.4.2015 17:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.