Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prohlédněte si třípatrové jumbo budoucnosti. Pojme až 800 lidí

Na obloze by mohlo vypadat impozantně, o tom není pochyb. Třípatrové letadlo Progress Eagle navrhl španělský designér a letecký nadšenec Oscar Vinals. Tohle ekologické superjumbo budoucnosti s kapacitou až 800 cestujících má být tiché, bezpečné a s nulovými emisemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75o84s90e96f 80K39a86r68f68í61k 7862225106400

Když na chvilku uvážím, že by to jako mohlo fungovat, tak jenom přistávací dráha by musela být dlouhá na půl cesty mezi Prahou a Brnem, teda pod nebudou přistávat jak na letadlové lodi, což by se cestujícím asi nelíbilo;-D

0/0
13.4.2015 15:08

M63a24r84t96i29n 43H66u89d74e71c63e30k 3623529959443

mozna jeste brzdici padaky.

Ale na druou stranu by to snad konecne naucilo ty experty co se hnedle zvedaji a zacinaji vybalovat pri dosednuti. ;-D

0/0
15.4.2015 6:20

A75n74t60o60n67í74n 76R78a43š50k84a 8366304479305

Těžká fantasmagorie,ale kouká se na to hezky :-)

0/0
13.4.2015 14:56

J74a22n 31V45á40c81l84a38v22í57k 3842196291429

Fyzika je stejně jen buržoazní pavěda.

+6/0
13.4.2015 14:03

J59a75r43o72m34í85r 22K61r48á72l 4880479164629

R^ Tak. ;-D

+1/0
13.4.2015 15:36

S78t57a40n69i36s50l88a18v 40M17a64r61e89š 7466475132824

Proč mi přijde každý náhled do budoucnosti děsně kýčovitý ? Ale asi bych neodolal a svezl se. :)

0/0
13.4.2015 11:24

M64i56c45h83a73l 50P63a95d61ě18r22a 7720582560927

Hnus....MImochodem, okynka kokpitu jsou vylozene Airbus design.

+1/0
13.4.2015 10:36

J75a31n 59H63á27l25a 8825785530517

Jako koncept moc pěkné, jen si nejsem jistý, zda to pán konzultoval taky s paní aerodynamikou, zvlášť ty partie vpředu a kolem VOP a SOP. Nulové emise to klidně mít může, neb to nemá šanci vzlétnout.;-)

+4/0
13.4.2015 10:23

A45l36e17x71a95n74d24r 45K88o33s89t69k78a 8142178766724

Proč ne. V okamžiku, kdy budeme mít nějaký vhodný zdroj vodíku. Nejlépe ekologický a laciný. Jenže nic takového bohužel nemáme.

+1/0
12.4.2015 20:01

D74a41n75i44e81l 60Z71u85t67h 8863829855678

Atomove reaktory IV generace - Jako palivo pouzivaji "vyhorele" palivo ze soucasnych reaktoru a krome elektriny mohou vyrabet i vodik.

+2/0
13.4.2015 9:41

A77l90e41x38a24n55d33r 64K43o97s37t69k32a 8122158526544

A hlavně že jich máme stovky v provozu že? A ani nevíme, kam s tím přebytečným vodíkem..... Jak říkám, podobné hrátky budou fajn, za pár (10 nebo 20?) let.

0/0
13.4.2015 12:15

J56a49r51o17s47l77a16v 62T75a45c85h38o87v40s59k30y 2502220784470

Vodik vam vyrobi i uhelna elektrarna elektrolyzou vody.

0/0
13.4.2015 13:16

R74o91b31e49r19t 97M77r17o22c37z68k80o25w41s36k45i 7268740399234

Naprostá nádhera R^R^R^R^R^

+3/−1
11.4.2015 23:13

P35a75v47e20l 47S36ý54k66o76r48a 7817892357141

to nevyprodáte. Jedině, pokud by byly letenky Praha Peking za 5,- Kč. Last minit.

+1/−3
11.4.2015 22:49

M78a63r28t11i96n 49H98u98d50e48c75e14k 3223559149233

LOL.

Tak to jste me pobavil :)

vy moc casto necestujete co? Ano v Cechach se to tezko vyproda.

0/0
15.4.2015 5:48

P14a75v81e64l 22S98ý54k20o11r82a 7527212397731

Jo, možná před 20 - 35 lety. Dnes máme terorismus. [>-]

Víte o tom, že ve Francii je velký problém s 3000 utajenými  teroristy ? Kdo ví, úzkostlivě se vyhýbá francouzským aerolinkám. Raději přistane v Curychu a do Francie ten kousek dojede autem.

Vědí proč. EU

+3/−7
11.4.2015 22:47

L55u77k54á20š 62C71h27l24á76d89e24k 7353349989433

to mi připomíná  future koncept airbusu 

http://www.airbus.com/innovation/future-by-airbus/concept-planes/the-airbus-concept-plane/

0/0
11.4.2015 21:06

J42a23n 98F61i63a43l15a 7174707915789

Z důvodu rozdělení rizika bych neshromažďoval tolik lidí v jednom letadle.

0/−2
11.4.2015 20:24

J19a17r10o24s96l87a68v 75K91o96m59o12ň 1920424954891

z hlediska rentability je zájem co nejvíc lidí v jednom letadle a ekonomika dneska řídí vše a tak i toto. Však už byly i návrhy na cestování skoro ve stoje

+1/−1
11.4.2015 21:33

I98v91a50n 85R74ů54ž76i67č68k52a 3580752390492

a Lubitz se mohl "proslavit" ještě více, nebo tam budou tři patra kokopilotů?

0/−1
11.4.2015 20:13

O69n83d27ř82e61j 19Č24a62p92k36a 6661571163454

V něčem takhle velkém není problém dát celé zázemí pro piloty až za bezpečnostní dveře, jediný, kdo by šel dovnitř nebo ven, by byla letuška s večeří.

+2/0
11.4.2015 20:45

Z82d20e16n29ě66k 53V16a25v29ř16i14n64a 6403415542533

Behance je veřejný portál pro vytváření portfolií výtvarníků, designérů a fotografů... -.-

+6/0
11.4.2015 19:14

P38a91v46e52l 37T75r83ü20b79e85n74e46k97r 7241281262472

Ty jo, už sem se začal potit že to čtu na technetu. Naštěstí toto vytvořili zde na cestování, což normálně vůbec nečtu. Začal sem se bát že sem přišel o poslední ostrůvek na idnes, který jde ještě číst.

+8/−1
11.4.2015 18:39

M40i84r57e46k 38P18r85o43k54š 4632211778

Libuše Tomanová, absolventka filozofické fakulty, dnes novinářka, kopíruje takovéto články, Poslední dobou je pravidlem, ženovináři, absolventi filiozofických oborů ,dokáží filiozofovat i v technických oborech

+8/−1
11.4.2015 18:17

L95i78b81u17š48e 96T73o21m63a18n17o35v94á 2488808778698

Dobrý den pane Prokši, vidím, že Vás to velmi vnitřně zasáhlo;-). Nicméně to není můj autorský článek, v textu je uvedený zdroj informací - britský deník Daily Mail. Zkuste napsat jim, jestli nechtějí změnit obor:-P

+2/−1
11.4.2015 19:56

J26a14n 86J87e27l10í56n95e17k 8983835592186

To je skvělé, takže už jen opisujete cizí články? A navíc z takového braku, jako je DM? Každý soudný člověk musí vědět, že tenhle článek je také nesmysl, tak nechápu, proč ho opisujete, nebo už nepoužíváte v redakci kritické myšlení?

+4/−1
11.4.2015 20:05

L81i21b72u41š83e 17T92o38m59a27n54o14v82á 2318768328508

Dobrý den, nemyslím sei, že je to brak. O tomto novém letadle mimochodem informoval i zpravodajský server CNN, BBC, Business Insider  a v České republice magazín Reflex (viz. odkaz: http://www.reflex.cz/clanek/zajimavosti/62740/vime-jak-bude-vypadat-letadlo-budoucnosti-pripravte-se-na-revolucni-zmeny.html).  Všechno totální braky.

+2/−1
11.4.2015 20:13

L89i37b18u73š37e 59T33o88m78a77n35o21v40á 2968898618558

respektive na CNN se psalo o prvním návrhu tohoto designéra - Sky Whale, abych byla přesná, viz. http://edition.cnn.com/2014/01/21/travel/sky-whale-future-of-flying/

Jinak je v článku napsáno, že jde o návrh, o plán, atd.. což průmysloví designéři dělají, to je jejich práce, a nikdo netvrdí, že je to věc, která se okamžitě konstruuje. Je to o vizi. Zkuste být naživu dalších 60 - 100 let a třeba si v něčem podobném zaletíte. I Vernovi se kdysi smáli - ti, co neuměli nebo nechtěli snít...

+2/0
11.4.2015 20:18

J35a95n 62J63e64l72í84n40e66k 8863415832436

Ano, to je pravda, ale na konci článku stojí."Mark Drela, professor in the department of aeronautics and astronautics at MIT, agrees. “The airplane fuselage is a pressure vessel,” he says. “It really needs a circular cross section for that. You don’t see scuba diving tanks that are rectangular. If it’s round, then it’s light.” On a plane, of course, weight is everything.

“Airplanes look the way they do, not because of some stylistic decision, but almost entirely for technical reasons,” he says. “Form follows function.”

For that reason, Drela doubts the usefulness of design exercises like this one. “It’s more of a stylistic concept,” he says."

Ten článek je mnohem delší a jede více do hloubky, není to jen takové plácnutí, ale ikdyž BBC přinese zprávu o nějáké "nesmyslnosti", vždy je tam zdůvodnění, proč to nejde atd.

http://www.bbc.com/future/story/20140217-whale-shaped-giant-of-the-skies

+3/−2
11.4.2015 20:21

L77i78b73u65š19e 55T51o44m54a60n49o52v14á 2388668278288

To máte pravdu, ale také hned v prvních větách autorka na CNN píše:

"Give a designer and aviation geek some time and a pencil, and you might just get something great. At the very least you'll get something spectacular." A právě o tom s vámi hovořím, je to o té vizi, nikdo Vám neprezentuje hotový prototyp, na kterém pracoval tým mechaniků, inženýrů,...ale právě tu vizi. A nezlobte se, mně se to líbí. Já už se toho nedožiju, ale zaletěla bych si v tom ráda.

+3/0
11.4.2015 20:37

J29a64n 52J37e95l80í68n86e34k 8643335422706

No, jak myslíte. Tohohle se nedožijí ani moji vnuci.

+1/−2
11.4.2015 20:55

J71a90n 15J44e10l55í46n73e86k 8443205202806

Ale musím ocenit, že si tu obhajujete článek, to mnoho novinářů nedokáže R^

+6/−1
11.4.2015 20:57

L44i22b21u59š43e 27T23o47m66a76n41o16v81á 2978148788838

Ještě jsem se dívala na tu víc než 70 let starou Breguetovu rovnici, na kterou odkazuje dr. Drela v článku z BBC, vždyť za několik desítek let to může být ale úplně jinak, všechno může změnit kvantová mechanika a materiály, které si dnes ani neumíme představit... (ze stoplusjedničky: http://www.stoplusjednicka.cz/dopravni-letadla-budoucnosti-na-skladacich-kridlech-levne-ekologicky)

Navíc průmyslový design dnes vládne pomalu všemu, včetně nože na krájení chleba. Možná to letadlo bude vypadat trochu jinak, to nevím, ale třípatrové letadlo tady po roce 2030 bude, tomu věřím:-)

+2/0
11.4.2015 23:24

M89a27r11t83i88n 57N46o69v38a21k 2790530417308

Proboha co to mate s kvantovou mechanikou. No typicky pisalek pro idnes... KM je tu s nami uz 100 let, by me zajimalo jak letadlo zmenite na vlnu a poslete ho zkrz pohori aby se protunelovalo. Teda samozrejme nas muzete ohromit ze to bylo v nejakem dile star-treku....

0/−2
13.4.2015 9:17

J41a26n 25J45e56l75í74n30e15k 8293325142236

Já vás chápu, ale dnešní tvar letadel je dán hlavně aerodynamikou a tam je pokrok neuvěřitelně zdlouhavý a zároveň velmi drahý. Vemte si, jak dlouho už tu jsou uhlíkové kompozitní materiály, od 80 let. A až v posledních letech jsou z nich možná vyrobit letadla. Aerodynamika je mým povoláním, i když nenavrhuji letadla, tak věřte, že jiný tvar si v zemské atmosféře nedovedu představit.

0/0
13.4.2015 14:17

P73e37t28r 56U42r94a13m 1532910183957

Problem je, ze se tu sklouzavate z podminovaciho zpusobu do prosteho budouciho casu, jako ze to nekdy bude postavene. NEBUDE. Tenhle model odporuje principum aerodynamiky a mechaniky, je to jen nakreslene aby to vypadalo co nejvice "cool". Ty tvary jsou naprosto neprakticke. To je duvod proc letadla nekonstruuji filozofove. Kazdopadne ale ocenuji Vasi reakci v diskuziR^

+2/0
11.4.2015 21:10

L55i63b73u89š15e 16T42o92m35a56n98o89v65á 2628578138198

Já Vám rozumím, ale já tomu prostě věřím, během tisíciletí se mockrát ověřilo, že to, čemu se někteří smáli, pochybovali o tom, nebo si v neojdvážnějších snech netroufli ani představit, se nakonec někdy zrealizovalo. Kvantová mechanika a výzkum nejnovějších materiálů to může změnit. Nakonec o té létající velrybě psala i stoplusjednička: http://www.stoplusjednicka.cz/nebeska-velryba-budoucnost-dopravniho-letani

A i když to s tím úzce nesouvisí, co nejnovější teorie o Velkém třesku?? Padnout může časem leccos, co bylo po staletí považováno za konstantu pravdy...

+1/0
12.4.2015 9:37

M68a22r81t60i83n 43N71o41v19a63k 2470580387758

Treba to ze jste chytra a vzdelana osoba, ale to uz padlo.

0/−2
13.4.2015 9:24

R49i17c28h89a91r11d 84K25á98b86a 8389788660740

Nebyl to prave Cimrman, kdo experimentalne overil, ze foukanim mydlovych bublinek do vody zlato nevznika ?

0/0
13.4.2015 21:31

M47i61r93e84k 91P92r83o78k36š 4442701308

no, jen poslední dobou jsem si všiml.že mladý absolvent fllozosofické fakulty, jako novinář, dokáže psát super odborné články z jakéhokoliv oboru, přestože mu naprosto nerozumí.Naposled mě překvapila jiná absolventka filiszofické fakulty, která napsala rádoby odborný článek z oboru lékařství o tom, jak "Rakovina sžírá české varlata" Prostě člověk má pocit, že absolvent filozofické fakulty všechno, všude byl vše zná

+1/0
11.4.2015 20:17

L11i57b94u51š94e 44T95o79m58a81n47o72v64á 2118348538238

Pane Prokši, vidím, že Vás moje Filozofická fakulta velmi trápí. Kromě ní mám za sebou i přírodověcké gymnázium a rovněž pár semestrů přírodních věd na jedné americké univerzitě. Vysokou školu vystudovanou v technickém oboru opravdu nemám. Ale v článku, který Vám evidentně zkazil sobotu, představují vizi jednoho designéra, nikde není napsáno, že se to zítra začne vyrábět. Navíc uvádím jeden ze zdrojů, odkud čerpám. Pokud máte pocit, že se chcete veřejně odborně vyjádřit a máte zajímavé téma, napište nám na hotmail@idnes.cz. Rádi Vám článek zveřejníme.

+1/0
11.4.2015 20:28

J94a31r15o76s96l93a56v 69K62a66d45l91e69c 5791829282711

Možná by jste mohla zvládnout i pár ročníků psychologie kvůli nezaplevelování diskuze o ničem...

0/−1
12.4.2015 9:05

L98i36b29u56š90e 93T81o85m25a64n24o30v29á 2898678408658

Dobrý den pane Kadleci, a představte si, že čtyři semestry psychologie opravdu mám, potřebujete s něčím pomoct?;-) Škoda, že vy nemáte aspoň základní vzdělání v pravopise - neříká se mohla by jste  - ale mohla byste. Hezký den

+1/0
12.4.2015 9:44

V41á22c64l52a14v 63N48o81v42á77k 8606875881112

Dobrý (spisovně : dobré") :-)

0/0
13.4.2015 10:15

R63i53c92h11a97r33d 65K13á37b32a 8909818380420

Je hezke, ze tu diskutujete, tedy spise obhajujete svuj clanek. Ale je opravdu nutne, snizovat se k argumentum ohledne pravopisu? Udrzte si nadhled a nejakou uroven, jestli si mohu dovolit jednu drobnou nevyzadanou radu.

0/0
13.4.2015 14:33

T48o42m75á76š 61T13a48t69í62č28e94k 5720802740588

Jedné věci si designér nevšiml - Airbus 380 není zdaleka tak úspěšný, jak si firma očekávala. Důvodem je právě jeho velikost. Maximální počet pasažérů by mohl být 880, Emirates ale v těch lepších třídách dávají víc místa a vyjde jim to nějak na 530. Ale celkově je pro takového obra málo možností využití.

+1/0
11.4.2015 17:39

N26i31k97o35l63a 60Č76e35c88h 9691169106

800+ platí pro konfiguraci pouze s ekonomickou třídou. Prakticky všechny světové aerolinky provozují widebody letadla v konfiguraci min. dvou tříd, většinou ale tří. To není známkou úspěšnosti nebo neúspěšnosti letadla.

0/0
13.4.2015 11:20

T74o81m70á17š 85T16a54t13í19č84e30k 5670722470758

Však to netvrdím, že by rozdělení na first, business a tourist bylo známkou neúspěchu, to určitě ne. Ale prodeje Airbusu jsou za očekáváním. V neposlední řadě to souvisí s tím, že jsou nutný extra terminály, který kvůli občasným příletům A 380 nechce budovat každý letiště.

0/0
16.4.2015 21:29

M40a59r24t46i70n 50H10u66d86e60c82e44k 3643189839733

Stejne jako pan Cech se pripojim.

A380 nikdy nebylo koncipovano jako full economy jelikzo to nikdo nikdy nebude chtit.

I CZ na sve lince Ganzhou - BJ maji 3 tridy a verte mi. naplni se z 90%

0/0
15.4.2015 6:16

J40a67n 75H59l33e71d90í24k 4779802818522

ovšem jestli se musulmanům nebo Rusákům povede takové velké hovado sestřelit---  tak to zlikviduje několik pojišťoven.

0/0
11.4.2015 17:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.