Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ledovcový expres. Svezli jsme se švýcarskou železniční legendou

Celkem 291 mostů, 91 tunelů a 8 hodin na kolejích – to je Ledovcový expres, ikonický švýcarský vlak, který se pravidelně objevuje v žebříčcích nejúžasnějších železnic světa. Co lze zažít na palubě, na vlastní kůži vyzkoušel redaktor magazínu Víkend DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R86o13m45a75n 52J79e20s49c62h70k10e 9468685587915

Škoda, že pan redaktor neumí počítat. 480 promile dráhy na Pilatus není 48 stupňů

ale pouze asi 22 stupňů. Ani cesta vlakem přes Rakousko není špatná. Albergbahn z Innsbrucku na západ k hranicím je pardáda.Ovšem nabízet ubytování za 200 franků není málo. To lehátko ve vlaku vyjde mnohem levněji.

0/0
5.4.2015 13:24

P25a62v75e62l 48K76u79z72e27b48a67u26c91h 9130925818961

Byl jsem ve Švýcarsku 2x a jezdil jsem tam na Swiss Pass. Velice výhodná jízdenka, nicméně na Glacier express jen s příplatkem. Mnohem lepší jet tuto trasu běžným vlakem, který tam též jezdí. Ledovcový express je tahák pro turisty s prosklenými okny, klimatizací a bůhví s čím dalším. A navrh spoustu Japonců... Fotit se moc nedá, protože tam máte svůj odraz. Když jedete běžným spojem, jedete se Swiss Passem zdarma a ještě si můžete otevřít okénka na krásné fotky. Tyto "turistické" vlaky jsem vynechával a Švýcarsko jsem si užil mnohem více.

A co se týče cesty - pokud má člověk čas, tak se tam dá dojet přes Mnichov na Bayern Ticket - stojí (tuším) 25 EUR, a dá se s ním jet přes celé Bavorsko... Trasa vlakem - Praha - Mnichov - Lindau -  St.Margrethen...

+4/0
4.4.2015 21:24

M64i64c21h31a54l 57M19i98l23l92e46r 9866462329812

Glacier Expressem jsme jeli v cervnu 2013 ze St. Moritze do Zermattu, kvuli odrazu jsme museli byt opatrnejsi jak fotografovat, ale slo to. Zadni Japonci v nasem vagonu nebyli.

Jeli jsme 1. tridou s vyhledem na vsechny strany vcetne nahoru, se sluchatky a detailnim komentarem o krajine, kterou jsme projizdeli, po strance historicke, politicke i geograficke. Jako zamorsti navstevnici jsme meli Eurailpass na celou Evropu a platili jsme balickovy priplatek za Glacier Express a obed. Kdybychom vedeli predem, co za brecku bude a jak uboze bude servirovane to inzerovane "prvotridni jidlo", byli bychom si pred cestou cestu vcas zaridili objednavku "piknikoveho balicku" a prima zakusku z domaci hotelove cukrarny u naseho hotelu v St. Moritzi (Hauser) a obed ve vlaku vynechali. Srdecne doporucuji vsem pripadnym zajemcum, aby si zaridili jidlo na cestu z mistnich zdroju, ne kupovat ve vlaku.

Vsak jsme jim to na Trip advisoru take prislusne zkritizovali. Provozovatel nam poslal omluvny dopis se sdelenim, ze soucasna smlouva s kontraktorem zasobujicim je jidlem koncila za dva mesice a novy kontraktor bude pry kvalitnejsi. Hmmmm.....ale zkouset bych to uz nechtel;-D

0/0
5.4.2015 6:07

P58a98v21e78l 27H21l86a52v70s21a 4429814709818

Stavět se něco podobného u nás, tak všude kolem trati vzniknou 4 metry vysoké protihlukové stěny a ještě se bude všem tvrdit, že to je tak dobře a jinak to nejde

+4/0
4.4.2015 18:23

R54o84m51a48n 54J87e58s59c77h31k25e 9878255257945

Mne se na Švýcarsku líbí, že tam ubývá aut. Lidé jsou velmi spokojeni s veřejnou dopravou. Dostupnost a návaznost, včetně vysoké frekvence.

Já jsem také spokojen na naší trati s frekvencí - přes den po hodině a ve špičce po půl hodině. Trať Brno - Skalice na Svitavou. Akorát není více peněz na moderní soupravy. Ale to je problém celého státu a naší ekonomiky.

+1/0
4.4.2015 18:22

Z31d73e16n68ě49k 14Ž14a59m32b70o64c82h 7930386760680

Glacier Expressem jsem nejel, jeli jsme ale ve Švýcarsku jinými vlaky a doufám, že letos v létě se zase svezeme. Švýcarsko je nádherné. Manželka před třemi roky nechtěla jet, ale letos to sama navrhla. Věci tam prostě fungují a i když je to holt všechno pro nás dost drahé, tak za ty peníze opravdu něco dostanete. Já vím, že tady dělám trochu reklamu, ale kdo má rád hory, tak to fakt stojí za to.

+8/0
4.4.2015 12:13

R15a70d53e34k 43J86a18n24a17t92a 9425826254572

Je chyba v článku o švýcarských železnicích ignorovat fakt, že se tam dá z ČR snadno dojet i po kolejích, navic oproti ceně jízdenky na Glacier Express poměrně levně.

Každý den jezdí z Prahy do Basileje a Zürichu přímý noční vlak. Jízdenku k sezení lze v e-shopu ČD koupit od 809 Kč, jízdenku do lehátkového kupé od 1367 Kč.

+5/0
4.4.2015 11:52

P53e15t27r 12N65ě16m81e58c 4980263710907

jestli platí 1600 za zpáteční letenku z Prahy, tak ten noční vlak takové terno není.

Ale zmíněno to být mohlo.

0/0
4.4.2015 15:13

E22r71i84k 81S87a15n52e87t37r78i11k 4178120880894

Niektorý ľudia neradi lietajú :-).

+3/0
4.4.2015 16:22

R89a21d95e98k 85J57a66n63a82t33a 9935216144772

To je jen teoretická reklamní cena (ostatně jako celý článek, že se na tbořbe silně podílela švýcarská turistická agentura je dost patrně).

Stačí se zběžně podívat na nějaký letenkový web, a je vidět, že v praxi je vyšší: http://www.skyscanner.cz/doprava/lety/prg/zrh/levne_lety-od-praha-do-curych.html

Zatímco ty ceny na vlak CintyNightLine se opravdu dají na e-shopu ČD doklikat.

+2/0
4.4.2015 17:49

J92a98n 67S51ů55r81a 4645363793232

Tak si dejte lety do Baselu, tam jste běžně na dvou tisících.

+2/0
4.4.2015 23:27

M40i74c23h67a62l 24M16i16l66l29e34r 9916452439472

!!co se tyce jizdenek na City Night Line a spoju pres/ do / z Nemecka, doporucuji sledovat specialy Detsche Bahn, ktere umoznuji slevu v radu desitek a u luzkovych spojeni dokonce az stovek Euro, kdyz se jizdenky kupuji predem.!!

0/0
5.4.2015 6:26

M95i10c66h17a88l 87M47i11l41l55e23r 9746372879572

Deutsche Bahn v anglictine, kategorie slev se jmenuje Europa Spezial

http://www.bahn.com/i/view/GBR/en/prices/europe/europa-spezial.shtml?dbkanal_007=L04_S02_D002_KIN0001_at1-esp_LZ01

City Night Line

http://www.bahn.com/i/view/GBR/en/prices/europe/overnight-travel.shtml

0/0
5.4.2015 6:34

M24i76c53h42a83l 79M50i10l43l58e41r 9586772659812

vlak z Prahy do Basileje / Zürichu je velmi dobry, ale jako nocni vlak je relativne pomaly, protoze v Nemecku musi behem noci par hodin cekat na pripoje ze severni Evropy.

Protoze jsme jako zamorsti navstevnici meli Eurailpass 1.tridy na celou Evropu, zakoupili jsme si priplatek na luzkovy vuz 1. tridy (pres Deutsche Bahn). To se nam skutecne vyplatilo co se pohodli tyce, protoze jsme po prijezdu byli cerstvi jak rybicky a nemuseli jsme prvni den pres den dospavat v hotelu. Zvlast kdyz jsme hned prvni den v Parizi meli listky na vecerni turu do Versailles spojenou s koncertem, navstevou osvetlenych zahrad a fontan a ohnostrojem a dostali se zpet do naseho hotelu az po pulnoci.

Na ceste z Prahy do Parize jsme z luzkoveho vozu vystoupili v Karlsruhe, prestoupili na TGV do Parize, cestou do Svycarska jsme jeli 4 hodiny v TGV z Parize do Basileje a po 9 denni ceste po Svycarsku jsme se vraceli luzkovym vozem z Zürichu. Puvodne jsme uvazovali o leteckych spojenich, ale nebyly nejsikovnejsi pro nas pripad a s Eurailpassem se nam vyplatilo cestovat po Evrope vlaky.

0/0
5.4.2015 6:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.