Diskuse k článku

Už žádné pátrání po černých skříňkách, Airbus chce vystřelovací

Kde jsou černé skříňky a v jakém stavu, to bývá po letecké nehodě nejdůležitější starostí vyšetřovatelů. Není výjimkou, že letové zapisovače jsou při nehodě velmi poškozené, nebo se nenajdou vůbec. Airbus proto plánuje, že by do letadel instaloval skříňky vystřelovací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79a36r15e15k 92T72ů35m42a 4962898106872

A co teprve pře dopadem vystřelovací sedadla vybavené padákem?!;-)

0/0
11.3.2015 21:48

V97l55a16d77i80m81i67r 54F42a25r76k85a 6433190519584

Ten systém se jmenoval AVALON a já tam za tabulkovej plat makal místo armády konzultantů, kteří se na to vysr....li ve chvílik, kdy jim Boeing odmítl platit 40litrů denně...paráda.

0/0
11.3.2015 20:06

V20l77a28d61i13m95i61r 59F45a79r11k14a 6813140599894

Ja a kdysi, začátkem tisíciletí jsem dával dohromady nějakej ERP systém pro Aero Vodochody, tehdy ještě pro Boeing Ceska s.r.o. a vím z kolika součástek se skládá L-159 a technologické postupy jsou mým koníčkem. Utekl jsem tam odtud hned jak v oddělení plánování materiálovejch požadavků nechyběla v systému jediná součástka. Když jsem nastupoval, vycházely v systému letouny jako připravené k expedici a na hale stála kostra... Tak nějak se v tom vyznám. Trochu. Čau

0/0
11.3.2015 20:04

V96l72a89d46i72m41i23r 94F43a39r47k20a 6373280599634

Btw: patentovanej mám již elektronickej záručák (světový patent) a verzi elektronické peněženky (národní patent) Ta bojka mně napadla jen tak při flákání se po idnesu...Cos dnes vymyslel ty?

0/0
11.3.2015 20:00

V83l83a85d22i81m36i15r 12F92a56r42k10a 6793620729374

Martin Tesař> Nevím, zda je výčet požadavků kompletní a nehodlám ti věřit, ale ano, toto řešení jsem testoval v laboratoři na předměstí Paříže. Hned vedle mně ležel standard délkové míry v délce 1metr ve tvaru X z Platiny a Iridia.... Plast ani jiný plast, ve kterém byly jednotlivé komponenty pevně zalisovány nevykazoval výraznější změnové charakterisky, což je jasné každému, kdo se dokáže aspoň trochu zamyslet nad tím, co píši. Patent věnuji tobě. Jdi do toho...

0/0
11.3.2015 19:54

V65l85a88d69i28m14i84r 78F63a32r28k73a 6573510319264

Pospíšilová> No, vždyť říkám, že jsou to tvoje dojmy. Zrovna píšeš, že máš ze mně nějakej neurvalej dojem, takže nevím o co ti jde?

Mimochodem, já nevím jestli je pravděpodobnost nalezení těch tvejch letovejch zapisovačů (já neodborník tomu říkám černá skříňka, abych si nepřipadal jako zamindrákovanej trotl) zjistitelná jednoduchou matematikou, ale moje řešení, na které jsem na rozdíl od tebe nepříšel při papouškování LK, se mi jeví bezesporu jako praktičtější a dostupnější, než všechna předchozí. A těm globálním systémům samozřejmě fandím, protože Star Trek mám rád... To, že se zřejmě nic z toho mého návrhu neuskuteční neznamená, že není možné. Jsem schopen dodat kompletní dokumentaci, opravdu to není tak složitý, ale kvůli tobě?....tak to pardon.x

0/0
11.3.2015 19:47

V29l47a30d97i28m46i18r 70F67a87r53k25a 6973230249794

Pospíšilová> No, vždyť říkám, že jsou to tvoje dojmy. Zrovna píšeš, že máš ze mně nějakej neurvalej dojem, takže nevím o co ti jde?

Mimochodem, já nevím jestli je pravděpodobnost nalezení těch tvejch letovejch zapisovačů (já neodborník tomu říkám černá skříňka, abych si nepřipadal jako zamindrákovanej trotl) zjistitelná jednoduchou matematikou, ale moje řešení, na které jsem na rozdíl od tebe nepříšel při papouškování LK, se mi jeví bezesporu jako praktičtější a dostupnější, než všechna předchozí. A těm globálním systémům samozřejmě fandím, protože Star Trek mám rád... To, že se zřejmě nic z toho mého návrhu neuskuteční neznamená, že není možné. Jsem schopen dodat kompletní dokumentaci, opravdu to není tak složitý, ale kvůli tobě?....tak to pardon.

0/0
11.3.2015 19:46

M65a20r53t50i39n 88H44e78i97s17l58e58r 4174406542519

http://www.onair.aero/en/commercial-airlines-how-it-works-internet-onair

0/0
11.3.2015 12:33

V34l26a79d42i42m74i19r 29F77a27r12k40a 6603680799504

To dobře plave na hladině...

0/−1
11.3.2015 12:36

M17a47r17t47i96n 80H86e39i13s50l98e20r 4864586622369

Podstatné jsou údaje před pádem (případně během něj) a ty není problém přenášet on-line. Když to zvládá i běžný hovor, tak to musí zvládnout trochu dat (hovor je náročnější).

0/0
12.3.2015 15:22

M43a11r90t81i42n 81H47e90i10s34l71e21r 4864136272389

Sice satelitní přenos vyžaduje jistou kapacitu, ale už dneska se buduje internet na palubách letadel, který musí umět mnohem více dat. Stačí to využít.

0/0
11.3.2015 12:04

R37a18d51e68k 33J16a53n53a38t50a 9385906744972

Tady dost záleží na požadované spolehlivosti systému. Internetová konektivita určená jen pro zábavu pasažerů má tyto požadavky nízké.

0/0
11.3.2015 12:43

J41a29k64u75b 96S59e77m96e17r34á10d 2267466721181

presne, ono v pendolinu je taky internet, ale xx procent cesty nefunguje

0/0
11.3.2015 13:05

V75l52a98d33i70m82i78r 17F92a12r36k56a 6473530919534

Nemohu si pomoci. Bojka s pamětí a vysílačem je stejně geniální řešení, jako "moje" "tinktura" zamezující kazivosti zubů. To jsem takhle kdysi nosil fixní rovnátka a když jsem si sám serval ten drát a následně odloupal kleštěma ty zámky (neboť jsem byl již se stavem srovnání chrupu spokojen) všiml jsem si, že lepidlo na ty zámky mi vydrželo na zubech další dva roky. Tak jsem si ho opatřil a potřel tenkou vrsvou celej spodek chrupu. Zejména ze strany a částečně mezi zuby. Jemňoulinkou vrstvičku. Když jsem pak po další dva roky nezaznamenal jediný kaz a nahoře za tu dobu dva, aplikoval jsem totéž pokusně svému psovi. Když jeho sklovina zůstala celý rok bez čištění stále bílá, přišel na řadu synovec a pak i druhý...Jsou bez kazu, bílá sklovina bez nutnosti čištění si zubů po každém jídle... To jsou věci...

0/0
11.3.2015 11:26

V56l25a12d91i52m56i21r 16F67a59r39k10a 6263680179694

Ivanka Pospíšilová> Jo, hezkej nápad. Ona je to taková legrace, vývoj a doprava takovejch pár desítek několikatunovejch družic na oběžnou dráhu... Třeba něco jako Galileo na kterej už teď není na oběžné dráze místo a Čína, která tam svoje družice narvala dříve se například svýho pásma jen tak nevzdá. A není to jenom Čína, kdo se pere o místo "na Slunci". A že to myslí vážně demonstrovala například demostrativním sestřelením vlastního satelitu, aby bylo jasno...

Kolik že jich tam EU zatím má? Jeden, nebo dva? A kolik, že jich "plánuje"? Vím, že se jedná o jiný projekt, ale to jen tak pro porovnání nákladů a praktičnosti v hledání řešení. Je sice hezké, co jsi četla v LK před časem, ale sorry, ačkoli to píšu záměrně hodně zjednodušeně, tak je to nápad, který lze realizovat takřka okamžitě, bez nutné direktivy úřadů a nevidím důvod, proč by to výrobci jako možné řešení nezvládli do stroje zabudovat. 

Ale jasný, budeme hledat co nejsložitější řešení, budeme se vymlouvat na extrémnost jednotlivých případů a hledat problém ve voděodolnosti a ohněvzdornostech a mezitím budeme pátrat a pátrat a pátrat. Přitom polovina mého nápadu je pod každou sedačkou povinně...

0/0
11.3.2015 10:44

I80v44a62n96k38a 66P13o24s62p22í70š72i70l12o39v52á 8254808532107

Souhlasím s názorem Boeingu, většinu zapisovačů se podaří najít a je zbytečné na základě jednoho extrémního případu vymýšlet způsob, který stejně nebude spolehlivě fungovat za každých okolností. 

ICAO by se měla zaměřit spíše na diverzifikaci důležitých dat přes družice, zase takový technický problém by to nebyl. Ostatně v L+K před časem vyšel článek o podobně plánovaném řešení, kdy by letová kontrola, díky síti družic, měla přesný přehled i o letadlech, která nejsou v dosahu radarů.

+1/0
11.3.2015 10:19

V43l79a64d29i41m92i64r 20F52a77r89k34a 6943650749124

Jo, hezkej nápad. Ona je to taková legrace, vývoj a doprava takovejch pár desítek několikatunovejch družic na oběžnou dráhu... Třeba něco jako Galileo na kterej už teď není na oběžné dráze místo a Čína, která tam svoje družice narvala dříve se například svýho pásma jen tak nevzdá. A není to jenom Čína, kdo se pere o místo "na Slunci". A že to myslí vážně demonstrovala například demostrativním sestřelením vlastního satelitu, aby bylo jasno...

Kolik že jich tam EU zatím má? Jeden, nebo dva? A kolik, že jich "plánuje"? Vím, že se jedná o jiný projekt, ale to jen tak pro porovnání nákladů a praktičnosti v hledání řešení. Je sice hezké, co jsi četla v LK před časem, ale sorry, ačkoli to píšu záměrně hodně zjednodušeně, tak je to nápad, který lze realizovat takřka okamžitě, bez nutné direktivy úřadů a nevidím důvod, proč by to výrobci jako možné řešení nezvládli do stroje zabudovat. 

Ale jasný, budeme hledat co nejsložitější řešení, budeme se vymlouvat na extrémnost jednotlivých případů a hledat problém ve voděodolnosti a ohněvzdornostech a mezitím budeme pátrat a pátrat a pátrat. Přitom polovina mého nápadu je pod každou sedačkou povinně...

0/−2
11.3.2015 10:43

I90v93a24n88k22a 86P38o40s84p47í44š64i30l85o83v44á 8254178352107

To že se prakticky každý havarijní zapisovač podaří dříve nebo později najít je prostě statistický fakt, žádná výmluva. Ať se proti tomu vztekáte jak chcete systém je funkční a efektivní.

Havárie AF 447 dokazuje, že nalezení místa havárie je jen otázkou vůle a nasazení.

Podobnou otázkou vůle je i rozjetí nové generace dohledu nad civilní leteckou dopravou pomocí satelitů. Nikdo netvrdí že to je legrace, ale do budoucna je to stejně nezbytné, protože takový komplexní systém hledí na situaci a technologie které se objeví za dvacet, třicet let, navíc není plánovaný jako národní systém á la GPS, ale jako mezinárodní.

0/0
11.3.2015 11:20

V78l42a65d44i11m92i70r 84F31a46r76k15a 6363360619314

Já se nevztekám. Já vyvracím tvoje dojmy. Já teda s tou úspěšností stávajících systému nevím nevím. Nebylo nedávno roční výročí od totálního zmizení nějakýho jinýho letu, než AF 447? Nezačínalo to na MH?

Takže jak je to s tou statistikou v případě tohoto letu? A nemohl v případě jiných havárií do vody někdo přežít aspoň chvíli na hladině, když havarijní zapisovač klesal a klesal a klesal a vybíjel se a vybíjel se vybíjel se...A desítky letadel a několik států hledalo a hledalo a hledalo...

Jasně, ty máš pořešenej svět za dvacet, třice let...A zatím tahaj satelity do nebe Rusové a my se nedokážeme domluvit ani s nima...natož spustit nějakej mezinárodní systém. haha

0/0
11.3.2015 11:36

I66v64a87n56k51a 34P43o92s58p10í89š66i92l54o18v87á 8394748332577

Prosím netykejte mi, působíte velice neurvalým dojmem a je mi to nepříjemné.

To co bylo uvedeno, nejsou žádné moje dojmy, ale exaktní čísla, která si můžete lehce vyhledat. Opravdu jednoduchou matematikou zjistíte, že pravděpodobnost nalezení letových zapisovačů je velice vysoká a váš subjektivní dojem z MH370 na tom nic nemění. Ale jestli chcete uvést další konkrétní příklady neobjasněných katastrof, potažmo nenalezených zapisovačů, dejme tomu za posledních třicet let a zpochybnit tak statistická čísla, prosím...

0/0
11.3.2015 13:09

M38a78r86t28i25n 53H19e48i69s39l38e92r 4344626772599

Stejně se buduje dostupný internet na palubách letadel - tak stačí využít malinkou část kapacity a posílat data do aerolinek (nebo rovnou výrobce). Už dneska letadla létající nad pevninou posílají data přes VHF.

0/0
11.3.2015 12:07
Foto

J29a78n 58N54o98v71á85k 4118129144905

By mne zajímalo, kolik letadel spadne, když trup letadla rozstřelí zevnitř černá skříňka? :-)

+1/0
11.3.2015 10:14

V75l37a88d74i61m13i13r 92F86a77r68k40a 6963240949324

Jiří Šafránek> A ty se nejspíš hned zítra jistě rád postaráš o potřebnou pozemní i orbitální infrastrukturu, jako jsou mimo jiné servery a datová úložiště, napájení toho celýho tvýho sofistikovanýho systému, personál, programy...kecy, kecy, kecy... Ale jo, dobrej nápad. Sofistikovanej...vskutku řešení pro každý stroj ve vzduchu. Takový tisíce ultralajtů nucený používat nějaký satelitná sofistikace...fakt vede moje jednoduchá krabička s anténou, ačkoli nevím, co si představuješ pod pojmem jednoduchá. Ale když člověk ví, tak máš pravdu. Není to složitý. Je to zhruba stejně jednoduchý, jako pozemní radiomajáky, kterýma se tušim výhradně říděj tyhle velký stroje. Ale GPS dobrej nápad...do města..

0/−1
11.3.2015 9:40

M29a70r96t42i39n 76H57e68i60s25l77e58r 4654926842269

Ta infrastruktura už dneska existuje (-; A bavíme se o dopravních letadlech, ne ultralightech.

0/0
11.3.2015 12:08

V21l62a42d20i80m63i76r 88F30a69r89k81a 6603470609394

Ty ultralighty jsou opět nepochopeny, ale co bych chtěl od diskuze zde. Místo nápadů, jak dané věci pomoci, jak pomoci sobě nebo ostatním dokážou diskutující většinou jen dělat chytrý a hledat způsob, jak si připadat důležitě a přitom moc nepřemýšlet, což  se jim daří. Právě proto mně baví sem psát. Abych těm blbům dal příležitost si připadat aspoň chvilku užitečně... :) Já si aspoň třídim myšlenky...

K těm ultralightům ještě dodávám, že tím jsem naznačoval oproti tvejm infrastrukturám a  satelitům a VHF a já nevím co ještě , možnost využití mého supervynálezu i v případě takovýchto ministrojů jako jsou motorová rogala v podstatě...(ano tím supervynález to myslím jako nadsázku, je mi srdečně jedno, zda bys na to přišel taky)  Ta věc prostě zůstane na hladině, je to bojka, která nebude pasivní ani potom, co se trosky stroje i lidí nadobro utopí oceánu...

Technicky je to zvládnutelný a co jsem nenapsal, to není třeba vyvracet, mám to promyšlený do posledního detailu. Protože mně baví myslet...

A to je tady vzácný, tady se lidi hodně často hádaj sami se sebou :) jako všude, jako všichni, včetně mně - občas...

0/−1
11.3.2015 12:33

M14a49r66t40i15n 71H60e98i78s30l24e45r 4354546362939

Na rozdíl od vašeho vynálezu se na on-line přenosu dat z letadla se už pracuje - je to realita, která využívá existujících technologií. To byla reakce na komentář o nutnosti budovat infrastrukturu (který vychází z neznalosti problematiky). Ono překvapivě si to spojení na sebe dokáže vydělat, takže ten přenos v rámci nahrávání dat pro případ havárie je jen třešnička na dortu. Dokonce se mluví o tom, že tyhle informace budou on-line analyzované, aby se problémům předcházelo.

+1/0
12.3.2015 15:28

J91i51ř29í 44Š81a83f51r64á93n18e21k 8693853750186

Já si myslím, že pro začáte by úplně stačilo mít v každém letadle lokalizátor GPS, který by nešel vypnout a který by se pravidelně hlásil třeba v intervalech 3 - 5ti minut. Dnes pingujou přez staelity třeba motory letadel a to si myslím je mnohem sofistikovanější zařízení, než jednoduchá krabička s anténou.

+1/0
11.3.2015 9:20

V22l64a47d54i26m35i53r 21F48a11r43k41a 6603490419634

A ty se nejspíš hned zítra jistě rád postaráš o potřebnou pozemní i orbitální infrastrukturu, jako jsou mimo jiné servery a datová úložiště, napájení toho celýho tvýho sofistikovanýho systému, personál, programy...kecy, kecy, kecy... Ale jo, dobrej nápad. Sofistikovanej...vskutku řešení pro každý stroj ve vzduchu. Takový tisíce ultralajtů nucený používat nějaký satelitná sofistikace...fakt vede moje jednoduchá krabička s anténou, ačkoli nevím, co si představuješ pod pojmem jednoduchá. Ale když člověk ví, tak máš pravdu. Není to složitý. Je to zhruba stejně jednoduchý, jako pozemní radiomajáky, kterýma se tušim výhradně říděj tyhle velký stroje. Ale GPS dobrej nápad...do města...

+1/−2
11.3.2015 9:39

J74a43k95u88b 18S27e25m57e29r97á12d 2467956591901

cetl jste ten clanek? :-)

0/0
11.3.2015 12:43

V23l13a21d12i79m86i10r 20F68a48r40k80a 6433470519894

Takový reflexně žlutý plovoucí bojky s paměťovým médiem a vysílačem napájeným z předem nabitého akumulátoru, kterej by se lehce dobíjel malým solárním článkem. Třeba by to byla krabička umístěná na několika místech letadla uvnitř konstrukce, co nejvíce u pláště stroje a k tý krabičce by byl přidělanej takovej druhej balíček, kterej by při styku s vodou aktivoval bombičku, která by ten druhej balíček (taky reflexně žlutej) nafoukla a on by s tou první krabičkou vyplaval na hladinu. Něco jako ty záchranný vesty, který jsou pod sedačkama. Dalo by se to napojit na tu černou skříňku, takže by se do všech zaznamenávalo posledních x minut letu, kontrolovaly by se buď z venku otevřením dvířek nebo zevnitř z kokpitu stejným způsobem. A předpokládám, že jedna z deseti by po tom, co se letoun rozseká o hladinu do styku s vodou snad přišla a nějak by se na hladinu dopravila. Vysílala by jenom něco jako píííííp pííííííp pííííííp...:) ne přes satelity, jenom tak pozemně... No a je to vymyšlený, stoprocentně funkční a nikterak nákladný. A je mi jedno, co tomu kdo říká, protože můj nápad nemá chybu... dobře já... .)

0/0
11.3.2015 8:27

V25l62a54d46i36m88i85r 98S93o48u88k34a28l 4330171241876

No já bych byl pro aby byl černá skříňka v cloudu a nešla vypnout

+1/0
11.3.2015 8:12

V20á29c37l48a47v 60P75o74u32s36t50k76a 3460811192

A do každého letadla rychlý internet od T-mobile. ;-D

0/0
11.3.2015 8:29

M76a17r85t83i51n 23H64e33i27s22l17e41r 4964746912449

Od OnAiru (roamingový partner TM) pro Airbusy a jiné firmy pro Boeingy.

0/0
11.3.2015 12:10

V40l26a91d32i28m24i51r 77F11a77r70k13a 6623440329564

No nechápu, že nejsou schopní vymyslet způsob, jak při dopadu letadla na hladinu uvolnit třeba deset menších bójí s pamětí a vysílačem na solární baterii... Jsem říkal před pár lety svojí starý, když spadlo to letadlo do oceánu. No vida...

0/0
11.3.2015 8:03

V65l79a56d20i46m33i71r 73F55a95r20k36a 6393290779984

Takový reflexně žlutý plovoucí bojky s paměťovým médiem a vysílačem napájeným z předem nabitého akumulátoru, kterej by se lehce dobíjel malým solárním článkem. Třeba by to byla krabička umístěná na několika místech letadla uvnitř konstrukce, co nejvíce u pláště stroje a k tý krabičce by byl přidělanej takovej druhej balíček, kterej by při styku s vodou aktivoval bombičku, která by ten druhej balíček (taky reflexně žlutej) nafoukla a on by s tou první krabičkou vyplaval na hladinu. Něco jako ty záchranný vesty, který jsou pod sedačkama. Dalo by se to napojit na tu černou skříňku, takže by se do všech zaznamenávalo posledních x minut letu, kontrolovaly by se buď z venku otevřením dvířek nebo zevnitř z kokpitu stejným způsobem. A předpokládám, že jedna z deseti by po tom, co se letoun rozseká o hladinu do styku s vodou snad přišla a nějak by se na hladinu dopravila. Vysílala by jenom něco jako píííííp pííííííp pííííííp...:) ne přes satelity, jenom tak pozemně... No a je to vymyšlený, stoprocentně funkční a nikterak nákladný. A je mi jedno, co tomu kdo říká, protože můj nápad nemá chybu...

0/0
11.3.2015 8:26

R40a91d20e59k 53J58a90n62a65t18a 9815736514602

Udělat jde samozřejmě vše, co odpovídá současnému stavu rozvoje techniky. Jiná věc je, kolik by to stálo a zda se to vyplatí. Letecké nehody jsou vzácné, stávající černě skřínky většinou k vyšetření stačí, a letecký průmysl obecně v posledních letech moc peněz nazbyt nemá, většina aerolinek je ve ztrátě.

0/0
11.3.2015 9:28

V70l81a88d59i74m27i27r 80F97a17r54k27a 6763310139244

Moje krabička s baterií, solárním panýlkem, obvodem pamětí a vysílačem + samonafukovací bojka by vyšla doslova na pár korun...

0/0
11.3.2015 9:53
Foto

J47i81ř98í 71R72o69h34a71n 5134168877935

Taková věc musí vydržet přetížení, silný náraz, být voděodolná, odolat ohni, výbuchu... To nebude za pár korun.

0/0
11.3.2015 10:19

V54l37a50d97i32m93i35r 38F46a79r53k60a 6803580929134

To taková vesta pod každým sedadlem taky není zadarmo. A že jich po světě lítá. A to maj v sobě dokonce zabudovanou i baterku se svítilnou, kapsli pro okamžité nafouknutí a píšťalku...a nějak se to zvládá i po roce vyhazovat...A kolika to pomohlo lidem? Mojich pár bojek na stroj by ušetřilo spoustu starostí s hledání aspoň těch dat...

0/0
11.3.2015 11:07

R15a36d81e68k 59J50a70n10a73t79a 9875106574272

A co všechny zkoušky a certifikace, redundance a odolnost, vyžadované pro cokoliv, co montujete do letadla? To i obyčejný šroub prodraží tisíckrát. Kde bude ten váš solární článek, uvnitř konstrukce je tma. A abyste ho vyvedl na povrch trupu, to už znamená konstrukční zásah. Jakékoliv baterie jsou taky rizko, viz problémy Dreamlineru.

0/0
11.3.2015 10:48

V56l67a39d33i35m69i65r 56F94a82r95k74a 6773670379484

To si nerozumíme, resp. nerozumíte. Zabíháš do detailů, které jsou nepodstatné, neboť nejsou nikterak neřešitelné a na rozdíl od již zmíněných komplikovaných řešení pomocí satelitů a  nebo snad vystřelováků a pod jsou snad i téměř banální....Ano, zkouška a certifikace, to by zařízení vyžadovalo,

Idea, kterou jsem zmínil je zřejmá. Schránka v trupu, pojistka, Bojka, poudro,napájení, obvod (paměť, rozhraní),vysílač, solární článek. 

Nevím, jak tě mohlo napadnout, že ten solární článek je určenej k provozu v trupu letadla...No nic, stejně to nikdo nikdy neudělá, ale chybu to nemá.

0/−1
11.3.2015 11:01

M89a23r76t31i65n 75T34e28s43a14ř 2669503333513

Certifikace nejsou levné, v tom se často chybuje. Už jste svoje řešení testoval podle norem ETSI, ISO, FCC, ICAO? Co říkalo po třech teplotních a třech vlhkostních cyklech? Co říkalo ve výšce 30 tisíc stop? Co říkalo po "shock and vibration" testech? Co říkalo ve vodě pod tlakem desítek či stovek atmosfér? (připomínám, že vaše zařízení má spadnout z výšky 10km volným pádem do vody) V které laboratoři jste to testoval? Kolik milionů eur testy stály?

+1/0
11.3.2015 13:45

V16l34a79d29i32m85i30r 56F32a32r46k58a 6403980729844

Ano, toto řešení jsem testoval v laboratoři na předměstí Paříže. Hned vedle mně ležel standard délkové míry v délce 1metr ve tvaru X z Platiny a Iridia.... Plast ani jiný plast, ve kterém byly jednotlivé komponenty pevně zalisovány nevykazoval výraznější změnové charakterisky, což je jasné každému, kdo se dokáže aspoň trochu zamyslet nad tím, co píši. Patent věnuji tobě. Jdi do toho...

0/0
11.3.2015 19:53

V72l12a71d34i88m73i33r 36F60a79r42k20a 6893310139244

To taková vesta pod každým sedadlem taky není zadarmo. A že jich po světě lítá. A to maj v sobě dokonce zabudovanou i baterku se svítilnou, kapsli pro okamžité nafouknutí a píšťalku...a nějak se to zvládá i po roce vyhazovat...A kolika to pomohlo lidem? Mojich pár bojek na stroj by ušetřilo spoustu starostí s hledání aspoň těch dat...

no nic...

0/0
11.3.2015 11:10

P32e52t75r 71K93u57n45e50š 4277427890

A neuvažoval někdo třeba jen nad tím, že z letadla by se oddělily pouze nějaké radiomajáky, které by celkem spolehlivě označili místo dopadu, ev. přes satelit by se odesílala aktivně každou cca minutu poloha letadla? ... Já si třeba myslím, že černá skříňka by neměla zmizet z letadla předčasně (resp. jak poznat ten okamžik, kdy je potřeba ji vystřelit, protože od té chvíle už o letadlu nezaznamená nic). Nevím, nerozumím tomu, ale celé mi to přijde jako nějaká rychlokvaška...

+5/0
11.3.2015 7:47

M53a83r17o45š 35P55o58l41i63a77k 1972616417116

A nejlepsi kdyz se system rozhodne to vystrelit napr. v 10 km ;-D;-D

0/0
11.3.2015 7:56
Foto

J53i68ř51í 52R20o66h11a29n 5314368877325

Ty radiomajáky už ta skříňka má. Jenže občas letadlo spadne do míst, odkud jejich signál jen těžko pronikne, viz to malajské letadlo 20 000 mil pod mořem.

0/0
11.3.2015 10:21

V11l89a24d66i30m17i56r 83F78a51r53k44a 6173640409894

Ano, právě proto je zde "moje" samonafukovací bojka, jež se aktivuje při kontaktu s vodou. V počtu i 4 takových zařízení v trupu  (dvě na křídlech, jedno uprostřed, jedno v kormidle) automaticky uvolněných po přerušení inegrity draka letounu nepochybuju o tom, že lokalizace dat uložených na paměťovém médiu nacházejících se kdesi na hladině ve směru trasy letu se velmi usnadní. Když dojde k rychlé lokalizaci, tak lze počítat i s usnadněním lokalizace trosek letounu pod hladinou. Pak to vezme proud a zůstanou aspoň data. Ale jasný, nepsali to v L+K...

0/0
11.3.2015 10:52

T49o45m33a89s 44S69v49o88b92o96d17a 5747875345617

Zarazi me treba, ze se tam v dnesni dobe nezaznamenavaji data z kamery umistene treba v kokpitu, nebo na pridi letadla, nebo kde by to bylo nejvyhodnejsi...i ten nejlevnejsi mobil muze dneska natacet a zde se to nevyuziva ... I do auta si to muzete poridit .....Nechapu...

0/0
11.3.2015 7:25

M80a56r13t53i67n 26P95o57s90p15í57š31i12l 8245171456547

K čemu? Většina havárii není kvůli srážce jako na silnici. Snad jen do zpráv tv Noha dobré.

0/0
11.3.2015 7:37

Najdete na iDNES.cz