Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Už žádné pátrání po černých skříňkách, Airbus chce vystřelovací

Kde jsou černé skříňky a v jakém stavu, to bývá po letecké nehodě nejdůležitější starostí vyšetřovatelů. Není výjimkou, že letové zapisovače jsou při nehodě velmi poškozené, nebo se nenajdou vůbec. Airbus proto plánuje, že by do letadel instaloval skříňky vystřelovací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M97a89r77e83k 75T17ů31m20a 4952538696132

A co teprve pře dopadem vystřelovací sedadla vybavené padákem?!;-)

0/0
11.3.2015 21:48

V56l22a85d32i57m28i47r 13F14a37r82k11a 6303240949594

Ten systém se jmenoval AVALON a já tam za tabulkovej plat makal místo armády konzultantů, kteří se na to vysr....li ve chvílik, kdy jim Boeing odmítl platit 40litrů denně...paráda.

0/0
11.3.2015 20:06

V16l17a70d43i41m12i13r 13F64a53r56k61a 6853670909214

Ja a kdysi, začátkem tisíciletí jsem dával dohromady nějakej ERP systém pro Aero Vodochody, tehdy ještě pro Boeing Ceska s.r.o. a vím z kolika součástek se skládá L-159 a technologické postupy jsou mým koníčkem. Utekl jsem tam odtud hned jak v oddělení plánování materiálovejch požadavků nechyběla v systému jediná součástka. Když jsem nastupoval, vycházely v systému letouny jako připravené k expedici a na hale stála kostra... Tak nějak se v tom vyznám. Trochu. Čau

0/0
11.3.2015 20:04

V20l77a34d97i49m76i75r 78F83a97r15k25a 6873560689804

Btw: patentovanej mám již elektronickej záručák (světový patent) a verzi elektronické peněženky (národní patent) Ta bojka mně napadla jen tak při flákání se po idnesu...Cos dnes vymyslel ty?

0/0
11.3.2015 20:00

V56l25a12d34i19m37i11r 53F19a31r77k10a 6653610459234

Martin Tesař> Nevím, zda je výčet požadavků kompletní a nehodlám ti věřit, ale ano, toto řešení jsem testoval v laboratoři na předměstí Paříže. Hned vedle mně ležel standard délkové míry v délce 1metr ve tvaru X z Platiny a Iridia.... Plast ani jiný plast, ve kterém byly jednotlivé komponenty pevně zalisovány nevykazoval výraznější změnové charakterisky, což je jasné každému, kdo se dokáže aspoň trochu zamyslet nad tím, co píši. Patent věnuji tobě. Jdi do toho...

0/0
11.3.2015 19:54

V26l71a32d94i26m54i82r 39F38a86r44k36a 6853240569944

Pospíšilová> No, vždyť říkám, že jsou to tvoje dojmy. Zrovna píšeš, že máš ze mně nějakej neurvalej dojem, takže nevím o co ti jde?

Mimochodem, já nevím jestli je pravděpodobnost nalezení těch tvejch letovejch zapisovačů (já neodborník tomu říkám černá skříňka, abych si nepřipadal jako zamindrákovanej trotl) zjistitelná jednoduchou matematikou, ale moje řešení, na které jsem na rozdíl od tebe nepříšel při papouškování LK, se mi jeví bezesporu jako praktičtější a dostupnější, než všechna předchozí. A těm globálním systémům samozřejmě fandím, protože Star Trek mám rád... To, že se zřejmě nic z toho mého návrhu neuskuteční neznamená, že není možné. Jsem schopen dodat kompletní dokumentaci, opravdu to není tak složitý, ale kvůli tobě?....tak to pardon.x

0/0
11.3.2015 19:47

V72l98a45d82i42m80i83r 19F34a25r76k71a 6753190269474

Pospíšilová> No, vždyť říkám, že jsou to tvoje dojmy. Zrovna píšeš, že máš ze mně nějakej neurvalej dojem, takže nevím o co ti jde?

Mimochodem, já nevím jestli je pravděpodobnost nalezení těch tvejch letovejch zapisovačů (já neodborník tomu říkám černá skříňka, abych si nepřipadal jako zamindrákovanej trotl) zjistitelná jednoduchou matematikou, ale moje řešení, na které jsem na rozdíl od tebe nepříšel při papouškování LK, se mi jeví bezesporu jako praktičtější a dostupnější, než všechna předchozí. A těm globálním systémům samozřejmě fandím, protože Star Trek mám rád... To, že se zřejmě nic z toho mého návrhu neuskuteční neznamená, že není možné. Jsem schopen dodat kompletní dokumentaci, opravdu to není tak složitý, ale kvůli tobě?....tak to pardon.

0/0
11.3.2015 19:46

M84a88r53t64i60n 52H36e73i85s72l47e73r 4104246382619

http://www.onair.aero/en/commercial-airlines-how-it-works-internet-onair

0/0
11.3.2015 12:33

V36l15a10d29i77m12i41r 41F61a97r79k48a 6813170309214

To dobře plave na hladině...

0/−1
11.3.2015 12:36

M48a59r47t42i59n 94H51e46i35s59l20e94r 4174826942959

Podstatné jsou údaje před pádem (případně během něj) a ty není problém přenášet on-line. Když to zvládá i běžný hovor, tak to musí zvládnout trochu dat (hovor je náročnější).

0/0
12.3.2015 15:22

M62a50r66t74i88n 47H45e53i56s90l66e80r 4134536652649

Sice satelitní přenos vyžaduje jistou kapacitu, ale už dneska se buduje internet na palubách letadel, který musí umět mnohem více dat. Stačí to využít.

0/0
11.3.2015 12:04

R60a97d24e62k 81J78a66n83a68t74a 9685676164342

Tady dost záleží na požadované spolehlivosti systému. Internetová konektivita určená jen pro zábavu pasažerů má tyto požadavky nízké.

0/0
11.3.2015 12:43

J58a66k11u27b 97S25e41m40e72r13á16d 2897506911241

presne, ono v pendolinu je taky internet, ale xx procent cesty nefunguje

0/0
11.3.2015 13:05

V47l91a68d93i58m96i91r 30F23a27r94k65a 6973100299794

Nemohu si pomoci. Bojka s pamětí a vysílačem je stejně geniální řešení, jako "moje" "tinktura" zamezující kazivosti zubů. To jsem takhle kdysi nosil fixní rovnátka a když jsem si sám serval ten drát a následně odloupal kleštěma ty zámky (neboť jsem byl již se stavem srovnání chrupu spokojen) všiml jsem si, že lepidlo na ty zámky mi vydrželo na zubech další dva roky. Tak jsem si ho opatřil a potřel tenkou vrsvou celej spodek chrupu. Zejména ze strany a částečně mezi zuby. Jemňoulinkou vrstvičku. Když jsem pak po další dva roky nezaznamenal jediný kaz a nahoře za tu dobu dva, aplikoval jsem totéž pokusně svému psovi. Když jeho sklovina zůstala celý rok bez čištění stále bílá, přišel na řadu synovec a pak i druhý...Jsou bez kazu, bílá sklovina bez nutnosti čištění si zubů po každém jídle... To jsou věci...

0/0
11.3.2015 11:26

V38l28a97d34i64m63i14r 37F34a34r86k94a 6173710409854

Ivanka Pospíšilová> Jo, hezkej nápad. Ona je to taková legrace, vývoj a doprava takovejch pár desítek několikatunovejch družic na oběžnou dráhu... Třeba něco jako Galileo na kterej už teď není na oběžné dráze místo a Čína, která tam svoje družice narvala dříve se například svýho pásma jen tak nevzdá. A není to jenom Čína, kdo se pere o místo "na Slunci". A že to myslí vážně demonstrovala například demostrativním sestřelením vlastního satelitu, aby bylo jasno...

Kolik že jich tam EU zatím má? Jeden, nebo dva? A kolik, že jich "plánuje"? Vím, že se jedná o jiný projekt, ale to jen tak pro porovnání nákladů a praktičnosti v hledání řešení. Je sice hezké, co jsi četla v LK před časem, ale sorry, ačkoli to píšu záměrně hodně zjednodušeně, tak je to nápad, který lze realizovat takřka okamžitě, bez nutné direktivy úřadů a nevidím důvod, proč by to výrobci jako možné řešení nezvládli do stroje zabudovat. 

Ale jasný, budeme hledat co nejsložitější řešení, budeme se vymlouvat na extrémnost jednotlivých případů a hledat problém ve voděodolnosti a ohněvzdornostech a mezitím budeme pátrat a pátrat a pátrat. Přitom polovina mého nápadu je pod každou sedačkou povinně...

0/0
11.3.2015 10:44

I52v46a75n15k74a 18P19o41s37p53í83š31i42l27o41v20á 8924738862917

Souhlasím s názorem Boeingu, většinu zapisovačů se podaří najít a je zbytečné na základě jednoho extrémního případu vymýšlet způsob, který stejně nebude spolehlivě fungovat za každých okolností. 

ICAO by se měla zaměřit spíše na diverzifikaci důležitých dat přes družice, zase takový technický problém by to nebyl. Ostatně v L+K před časem vyšel článek o podobně plánovaném řešení, kdy by letová kontrola, díky síti družic, měla přesný přehled i o letadlech, která nejsou v dosahu radarů.

+1/0
11.3.2015 10:19

V26l37a59d42i63m44i69r 70F12a83r57k81a 6403520299314

Jo, hezkej nápad. Ona je to taková legrace, vývoj a doprava takovejch pár desítek několikatunovejch družic na oběžnou dráhu... Třeba něco jako Galileo na kterej už teď není na oběžné dráze místo a Čína, která tam svoje družice narvala dříve se například svýho pásma jen tak nevzdá. A není to jenom Čína, kdo se pere o místo "na Slunci". A že to myslí vážně demonstrovala například demostrativním sestřelením vlastního satelitu, aby bylo jasno...

Kolik že jich tam EU zatím má? Jeden, nebo dva? A kolik, že jich "plánuje"? Vím, že se jedná o jiný projekt, ale to jen tak pro porovnání nákladů a praktičnosti v hledání řešení. Je sice hezké, co jsi četla v LK před časem, ale sorry, ačkoli to píšu záměrně hodně zjednodušeně, tak je to nápad, který lze realizovat takřka okamžitě, bez nutné direktivy úřadů a nevidím důvod, proč by to výrobci jako možné řešení nezvládli do stroje zabudovat. 

Ale jasný, budeme hledat co nejsložitější řešení, budeme se vymlouvat na extrémnost jednotlivých případů a hledat problém ve voděodolnosti a ohněvzdornostech a mezitím budeme pátrat a pátrat a pátrat. Přitom polovina mého nápadu je pod každou sedačkou povinně...

0/−2
11.3.2015 10:43

I93v54a70n29k86a 69P79o79s41p71í20š91i23l93o30v30á 8784238582917

To že se prakticky každý havarijní zapisovač podaří dříve nebo později najít je prostě statistický fakt, žádná výmluva. Ať se proti tomu vztekáte jak chcete systém je funkční a efektivní.

Havárie AF 447 dokazuje, že nalezení místa havárie je jen otázkou vůle a nasazení.

Podobnou otázkou vůle je i rozjetí nové generace dohledu nad civilní leteckou dopravou pomocí satelitů. Nikdo netvrdí že to je legrace, ale do budoucna je to stejně nezbytné, protože takový komplexní systém hledí na situaci a technologie které se objeví za dvacet, třicet let, navíc není plánovaný jako národní systém á la GPS, ale jako mezinárodní.

0/0
11.3.2015 11:20

V13l21a70d14i47m17i56r 78F70a53r78k23a 6943470659314

Já se nevztekám. Já vyvracím tvoje dojmy. Já teda s tou úspěšností stávajících systému nevím nevím. Nebylo nedávno roční výročí od totálního zmizení nějakýho jinýho letu, než AF 447? Nezačínalo to na MH?

Takže jak je to s tou statistikou v případě tohoto letu? A nemohl v případě jiných havárií do vody někdo přežít aspoň chvíli na hladině, když havarijní zapisovač klesal a klesal a klesal a vybíjel se a vybíjel se vybíjel se...A desítky letadel a několik států hledalo a hledalo a hledalo...

Jasně, ty máš pořešenej svět za dvacet, třice let...A zatím tahaj satelity do nebe Rusové a my se nedokážeme domluvit ani s nima...natož spustit nějakej mezinárodní systém. haha

0/0
11.3.2015 11:36

I53v10a31n45k56a 28P70o53s51p56í76š80i63l78o68v81á 8594258202337

Prosím netykejte mi, působíte velice neurvalým dojmem a je mi to nepříjemné.

To co bylo uvedeno, nejsou žádné moje dojmy, ale exaktní čísla, která si můžete lehce vyhledat. Opravdu jednoduchou matematikou zjistíte, že pravděpodobnost nalezení letových zapisovačů je velice vysoká a váš subjektivní dojem z MH370 na tom nic nemění. Ale jestli chcete uvést další konkrétní příklady neobjasněných katastrof, potažmo nenalezených zapisovačů, dejme tomu za posledních třicet let a zpochybnit tak statistická čísla, prosím...

0/0
11.3.2015 13:09

M50a33r22t39i90n 19H36e62i57s24l54e57r 4714766302579

Stejně se buduje dostupný internet na palubách letadel - tak stačí využít malinkou část kapacity a posílat data do aerolinek (nebo rovnou výrobce). Už dneska letadla létající nad pevninou posílají data přes VHF.

0/0
11.3.2015 12:07
Foto

J76a11n 73N41o66v28á57k 4698359924105

By mne zajímalo, kolik letadel spadne, když trup letadla rozstřelí zevnitř černá skříňka? :-)

+1/0
11.3.2015 10:14

V12l71a29d96i84m23i24r 97F40a69r40k36a 6303640229394

Jiří Šafránek> A ty se nejspíš hned zítra jistě rád postaráš o potřebnou pozemní i orbitální infrastrukturu, jako jsou mimo jiné servery a datová úložiště, napájení toho celýho tvýho sofistikovanýho systému, personál, programy...kecy, kecy, kecy... Ale jo, dobrej nápad. Sofistikovanej...vskutku řešení pro každý stroj ve vzduchu. Takový tisíce ultralajtů nucený používat nějaký satelitná sofistikace...fakt vede moje jednoduchá krabička s anténou, ačkoli nevím, co si představuješ pod pojmem jednoduchá. Ale když člověk ví, tak máš pravdu. Není to složitý. Je to zhruba stejně jednoduchý, jako pozemní radiomajáky, kterýma se tušim výhradně říděj tyhle velký stroje. Ale GPS dobrej nápad...do města..

0/−1
11.3.2015 9:40

M96a97r14t13i43n 30H90e79i84s83l52e14r 4924626852469

Ta infrastruktura už dneska existuje (-; A bavíme se o dopravních letadlech, ne ultralightech.

0/0
11.3.2015 12:08

V89l16a64d43i60m38i40r 42F72a45r59k26a 6493800189284

Ty ultralighty jsou opět nepochopeny, ale co bych chtěl od diskuze zde. Místo nápadů, jak dané věci pomoci, jak pomoci sobě nebo ostatním dokážou diskutující většinou jen dělat chytrý a hledat způsob, jak si připadat důležitě a přitom moc nepřemýšlet, což  se jim daří. Právě proto mně baví sem psát. Abych těm blbům dal příležitost si připadat aspoň chvilku užitečně... :) Já si aspoň třídim myšlenky...

K těm ultralightům ještě dodávám, že tím jsem naznačoval oproti tvejm infrastrukturám a  satelitům a VHF a já nevím co ještě , možnost využití mého supervynálezu i v případě takovýchto ministrojů jako jsou motorová rogala v podstatě...(ano tím supervynález to myslím jako nadsázku, je mi srdečně jedno, zda bys na to přišel taky)  Ta věc prostě zůstane na hladině, je to bojka, která nebude pasivní ani potom, co se trosky stroje i lidí nadobro utopí oceánu...

Technicky je to zvládnutelný a co jsem nenapsal, to není třeba vyvracet, mám to promyšlený do posledního detailu. Protože mně baví myslet...

A to je tady vzácný, tady se lidi hodně často hádaj sami se sebou :) jako všude, jako všichni, včetně mně - občas...

0/−1
11.3.2015 12:33

M37a31r58t65i32n 58H78e20i90s43l23e42r 4184316452549

Na rozdíl od vašeho vynálezu se na on-line přenosu dat z letadla se už pracuje - je to realita, která využívá existujících technologií. To byla reakce na komentář o nutnosti budovat infrastrukturu (který vychází z neznalosti problematiky). Ono překvapivě si to spojení na sebe dokáže vydělat, takže ten přenos v rámci nahrávání dat pro případ havárie je jen třešnička na dortu. Dokonce se mluví o tom, že tyhle informace budou on-line analyzované, aby se problémům předcházelo.

+1/0
12.3.2015 15:28

J32i49ř30í 64Š31a61f10r65á65n41e67k 8823143500976

Já si myslím, že pro začáte by úplně stačilo mít v každém letadle lokalizátor GPS, který by nešel vypnout a který by se pravidelně hlásil třeba v intervalech 3 - 5ti minut. Dnes pingujou přez staelity třeba motory letadel a to si myslím je mnohem sofistikovanější zařízení, než jednoduchá krabička s anténou.

+1/0
11.3.2015 9:20

V75l64a24d82i43m96i63r 87F21a95r72k98a 6463950319204

A ty se nejspíš hned zítra jistě rád postaráš o potřebnou pozemní i orbitální infrastrukturu, jako jsou mimo jiné servery a datová úložiště, napájení toho celýho tvýho sofistikovanýho systému, personál, programy...kecy, kecy, kecy... Ale jo, dobrej nápad. Sofistikovanej...vskutku řešení pro každý stroj ve vzduchu. Takový tisíce ultralajtů nucený používat nějaký satelitná sofistikace...fakt vede moje jednoduchá krabička s anténou, ačkoli nevím, co si představuješ pod pojmem jednoduchá. Ale když člověk ví, tak máš pravdu. Není to složitý. Je to zhruba stejně jednoduchý, jako pozemní radiomajáky, kterýma se tušim výhradně říděj tyhle velký stroje. Ale GPS dobrej nápad...do města...

+1/−2
11.3.2015 9:39

J37a90k36u75b 29S25e86m65e37r64á92d 2337646741741

cetl jste ten clanek? :-)

0/0
11.3.2015 12:43

V68l91a66d58i28m35i87r 48F89a44r38k34a 6913310259144

Takový reflexně žlutý plovoucí bojky s paměťovým médiem a vysílačem napájeným z předem nabitého akumulátoru, kterej by se lehce dobíjel malým solárním článkem. Třeba by to byla krabička umístěná na několika místech letadla uvnitř konstrukce, co nejvíce u pláště stroje a k tý krabičce by byl přidělanej takovej druhej balíček, kterej by při styku s vodou aktivoval bombičku, která by ten druhej balíček (taky reflexně žlutej) nafoukla a on by s tou první krabičkou vyplaval na hladinu. Něco jako ty záchranný vesty, který jsou pod sedačkama. Dalo by se to napojit na tu černou skříňku, takže by se do všech zaznamenávalo posledních x minut letu, kontrolovaly by se buď z venku otevřením dvířek nebo zevnitř z kokpitu stejným způsobem. A předpokládám, že jedna z deseti by po tom, co se letoun rozseká o hladinu do styku s vodou snad přišla a nějak by se na hladinu dopravila. Vysílala by jenom něco jako píííííp pííííííp pííííííp...:) ne přes satelity, jenom tak pozemně... No a je to vymyšlený, stoprocentně funkční a nikterak nákladný. A je mi jedno, co tomu kdo říká, protože můj nápad nemá chybu... dobře já... .)

0/0
11.3.2015 8:27

V43l54a13d75i56m37i31r 82S88o97u85k28a49l 4720981221456

No já bych byl pro aby byl černá skříňka v cloudu a nešla vypnout

+1/0
11.3.2015 8:12

V36á79c42l87a76v 95P32o88u11s90t47k94a 3330651502

A do každého letadla rychlý internet od T-mobile. ;-D

0/0
11.3.2015 8:29

M33a30r48t30i87n 28H47e47i19s77l59e41r 4174476742899

Od OnAiru (roamingový partner TM) pro Airbusy a jiné firmy pro Boeingy.

0/0
11.3.2015 12:10

V32l92a96d21i88m37i36r 47F31a24r74k64a 6893350589324

No nechápu, že nejsou schopní vymyslet způsob, jak při dopadu letadla na hladinu uvolnit třeba deset menších bójí s pamětí a vysílačem na solární baterii... Jsem říkal před pár lety svojí starý, když spadlo to letadlo do oceánu. No vida...

0/0
11.3.2015 8:03

V57l61a96d11i52m21i93r 97F87a70r63k37a 6443880849234

Takový reflexně žlutý plovoucí bojky s paměťovým médiem a vysílačem napájeným z předem nabitého akumulátoru, kterej by se lehce dobíjel malým solárním článkem. Třeba by to byla krabička umístěná na několika místech letadla uvnitř konstrukce, co nejvíce u pláště stroje a k tý krabičce by byl přidělanej takovej druhej balíček, kterej by při styku s vodou aktivoval bombičku, která by ten druhej balíček (taky reflexně žlutej) nafoukla a on by s tou první krabičkou vyplaval na hladinu. Něco jako ty záchranný vesty, který jsou pod sedačkama. Dalo by se to napojit na tu černou skříňku, takže by se do všech zaznamenávalo posledních x minut letu, kontrolovaly by se buď z venku otevřením dvířek nebo zevnitř z kokpitu stejným způsobem. A předpokládám, že jedna z deseti by po tom, co se letoun rozseká o hladinu do styku s vodou snad přišla a nějak by se na hladinu dopravila. Vysílala by jenom něco jako píííííp pííííííp pííííííp...:) ne přes satelity, jenom tak pozemně... No a je to vymyšlený, stoprocentně funkční a nikterak nákladný. A je mi jedno, co tomu kdo říká, protože můj nápad nemá chybu...

0/0
11.3.2015 8:26

R20a68d53e96k 22J75a23n96a82t27a 9155236634562

Udělat jde samozřejmě vše, co odpovídá současnému stavu rozvoje techniky. Jiná věc je, kolik by to stálo a zda se to vyplatí. Letecké nehody jsou vzácné, stávající černě skřínky většinou k vyšetření stačí, a letecký průmysl obecně v posledních letech moc peněz nazbyt nemá, většina aerolinek je ve ztrátě.

0/0
11.3.2015 9:28

V21l59a54d12i79m19i46r 32F78a38r93k19a 6493350989904

Moje krabička s baterií, solárním panýlkem, obvodem pamětí a vysílačem + samonafukovací bojka by vyšla doslova na pár korun...

0/0
11.3.2015 9:53
Foto

J58i46ř11í 63R94o45h37a46n 5564438647245

Taková věc musí vydržet přetížení, silný náraz, být voděodolná, odolat ohni, výbuchu... To nebude za pár korun.

0/0
11.3.2015 10:19

V83l46a96d40i50m75i20r 18F34a64r78k48a 6893400409594

To taková vesta pod každým sedadlem taky není zadarmo. A že jich po světě lítá. A to maj v sobě dokonce zabudovanou i baterku se svítilnou, kapsli pro okamžité nafouknutí a píšťalku...a nějak se to zvládá i po roce vyhazovat...A kolika to pomohlo lidem? Mojich pár bojek na stroj by ušetřilo spoustu starostí s hledání aspoň těch dat...

0/0
11.3.2015 11:07

R87a71d50e23k 15J33a79n14a58t67a 9215836234972

A co všechny zkoušky a certifikace, redundance a odolnost, vyžadované pro cokoliv, co montujete do letadla? To i obyčejný šroub prodraží tisíckrát. Kde bude ten váš solární článek, uvnitř konstrukce je tma. A abyste ho vyvedl na povrch trupu, to už znamená konstrukční zásah. Jakékoliv baterie jsou taky rizko, viz problémy Dreamlineru.

0/0
11.3.2015 10:48

V67l24a93d61i85m80i97r 53F42a39r26k73a 6353780969204

To si nerozumíme, resp. nerozumíte. Zabíháš do detailů, které jsou nepodstatné, neboť nejsou nikterak neřešitelné a na rozdíl od již zmíněných komplikovaných řešení pomocí satelitů a  nebo snad vystřelováků a pod jsou snad i téměř banální....Ano, zkouška a certifikace, to by zařízení vyžadovalo,

Idea, kterou jsem zmínil je zřejmá. Schránka v trupu, pojistka, Bojka, poudro,napájení, obvod (paměť, rozhraní),vysílač, solární článek. 

Nevím, jak tě mohlo napadnout, že ten solární článek je určenej k provozu v trupu letadla...No nic, stejně to nikdo nikdy neudělá, ale chybu to nemá.

0/−1
11.3.2015 11:01

M32a64r85t49i73n 15T29e58s89a13ř 2429483713383

Certifikace nejsou levné, v tom se často chybuje. Už jste svoje řešení testoval podle norem ETSI, ISO, FCC, ICAO? Co říkalo po třech teplotních a třech vlhkostních cyklech? Co říkalo ve výšce 30 tisíc stop? Co říkalo po "shock and vibration" testech? Co říkalo ve vodě pod tlakem desítek či stovek atmosfér? (připomínám, že vaše zařízení má spadnout z výšky 10km volným pádem do vody) V které laboratoři jste to testoval? Kolik milionů eur testy stály?

+1/0
11.3.2015 13:45

V91l95a19d66i50m83i85r 14F59a41r16k55a 6413330499794

Ano, toto řešení jsem testoval v laboratoři na předměstí Paříže. Hned vedle mně ležel standard délkové míry v délce 1metr ve tvaru X z Platiny a Iridia.... Plast ani jiný plast, ve kterém byly jednotlivé komponenty pevně zalisovány nevykazoval výraznější změnové charakterisky, což je jasné každému, kdo se dokáže aspoň trochu zamyslet nad tím, co píši. Patent věnuji tobě. Jdi do toho...

0/0
11.3.2015 19:53

V54l81a92d35i12m35i43r 48F91a47r64k14a 6583520429354

To taková vesta pod každým sedadlem taky není zadarmo. A že jich po světě lítá. A to maj v sobě dokonce zabudovanou i baterku se svítilnou, kapsli pro okamžité nafouknutí a píšťalku...a nějak se to zvládá i po roce vyhazovat...A kolika to pomohlo lidem? Mojich pár bojek na stroj by ušetřilo spoustu starostí s hledání aspoň těch dat...

no nic...

0/0
11.3.2015 11:10

P24e49t42r 17K17u84n93e21š 4167727320

A neuvažoval někdo třeba jen nad tím, že z letadla by se oddělily pouze nějaké radiomajáky, které by celkem spolehlivě označili místo dopadu, ev. přes satelit by se odesílala aktivně každou cca minutu poloha letadla? ... Já si třeba myslím, že černá skříňka by neměla zmizet z letadla předčasně (resp. jak poznat ten okamžik, kdy je potřeba ji vystřelit, protože od té chvíle už o letadlu nezaznamená nic). Nevím, nerozumím tomu, ale celé mi to přijde jako nějaká rychlokvaška...

+5/0
11.3.2015 7:47

M78a92r42o80š 79P78o45l30i48a22k 1692136577576

A nejlepsi kdyz se system rozhodne to vystrelit napr. v 10 km ;-D;-D

0/0
11.3.2015 7:56
Foto

J26i28ř84í 79R37o60h26a16n 5904158987265

Ty radiomajáky už ta skříňka má. Jenže občas letadlo spadne do míst, odkud jejich signál jen těžko pronikne, viz to malajské letadlo 20 000 mil pod mořem.

0/0
11.3.2015 10:21

V41l94a59d70i86m61i79r 55F50a16r21k67a 6853670379144

Ano, právě proto je zde "moje" samonafukovací bojka, jež se aktivuje při kontaktu s vodou. V počtu i 4 takových zařízení v trupu  (dvě na křídlech, jedno uprostřed, jedno v kormidle) automaticky uvolněných po přerušení inegrity draka letounu nepochybuju o tom, že lokalizace dat uložených na paměťovém médiu nacházejících se kdesi na hladině ve směru trasy letu se velmi usnadní. Když dojde k rychlé lokalizaci, tak lze počítat i s usnadněním lokalizace trosek letounu pod hladinou. Pak to vezme proud a zůstanou aspoň data. Ale jasný, nepsali to v L+K...

0/0
11.3.2015 10:52

T29o65m20a90s 84S89v88o98b23o82d54a 5567265865867

Zarazi me treba, ze se tam v dnesni dobe nezaznamenavaji data z kamery umistene treba v kokpitu, nebo na pridi letadla, nebo kde by to bylo nejvyhodnejsi...i ten nejlevnejsi mobil muze dneska natacet a zde se to nevyuziva ... I do auta si to muzete poridit .....Nechapu...

0/0
11.3.2015 7:25

M43a64r48t83i84n 59P61o60s89p56í17š50i15l 8605981226107

K čemu? Většina havárii není kvůli srážce jako na silnici. Snad jen do zpráv tv Noha dobré.

0/0
11.3.2015 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.