Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Už žádné pátrání po černých skříňkách, Airbus chce vystřelovací

Kde jsou černé skříňky a v jakém stavu, to bývá po letecké nehodě nejdůležitější starostí vyšetřovatelů. Není výjimkou, že letové zapisovače jsou při nehodě velmi poškozené, nebo se nenajdou vůbec. Airbus proto plánuje, že by do letadel instaloval skříňky vystřelovací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44a96r57e41k 91T57ů13m32a 4642538676192

A co teprve pře dopadem vystřelovací sedadla vybavené padákem?!;-)

0/0
11.3.2015 21:48

V72l66a92d41i18m36i32r 50F62a63r44k10a 6493670419514

Ten systém se jmenoval AVALON a já tam za tabulkovej plat makal místo armády konzultantů, kteří se na to vysr....li ve chvílik, kdy jim Boeing odmítl platit 40litrů denně...paráda.

0/0
11.3.2015 20:06

V43l82a29d24i74m31i26r 10F81a67r94k30a 6533380409324

Ja a kdysi, začátkem tisíciletí jsem dával dohromady nějakej ERP systém pro Aero Vodochody, tehdy ještě pro Boeing Ceska s.r.o. a vím z kolika součástek se skládá L-159 a technologické postupy jsou mým koníčkem. Utekl jsem tam odtud hned jak v oddělení plánování materiálovejch požadavků nechyběla v systému jediná součástka. Když jsem nastupoval, vycházely v systému letouny jako připravené k expedici a na hale stála kostra... Tak nějak se v tom vyznám. Trochu. Čau

0/0
11.3.2015 20:04

V20l36a77d90i64m91i10r 46F26a63r34k79a 6613560919334

Btw: patentovanej mám již elektronickej záručák (světový patent) a verzi elektronické peněženky (národní patent) Ta bojka mně napadla jen tak při flákání se po idnesu...Cos dnes vymyslel ty?

0/0
11.3.2015 20:00

V26l61a87d80i33m53i44r 51F49a91r58k49a 6413120959334

Martin Tesař> Nevím, zda je výčet požadavků kompletní a nehodlám ti věřit, ale ano, toto řešení jsem testoval v laboratoři na předměstí Paříže. Hned vedle mně ležel standard délkové míry v délce 1metr ve tvaru X z Platiny a Iridia.... Plast ani jiný plast, ve kterém byly jednotlivé komponenty pevně zalisovány nevykazoval výraznější změnové charakterisky, což je jasné každému, kdo se dokáže aspoň trochu zamyslet nad tím, co píši. Patent věnuji tobě. Jdi do toho...

0/0
11.3.2015 19:54

V32l22a89d23i88m49i85r 51F82a81r96k21a 6953450479354

Pospíšilová> No, vždyť říkám, že jsou to tvoje dojmy. Zrovna píšeš, že máš ze mně nějakej neurvalej dojem, takže nevím o co ti jde?

Mimochodem, já nevím jestli je pravděpodobnost nalezení těch tvejch letovejch zapisovačů (já neodborník tomu říkám černá skříňka, abych si nepřipadal jako zamindrákovanej trotl) zjistitelná jednoduchou matematikou, ale moje řešení, na které jsem na rozdíl od tebe nepříšel při papouškování LK, se mi jeví bezesporu jako praktičtější a dostupnější, než všechna předchozí. A těm globálním systémům samozřejmě fandím, protože Star Trek mám rád... To, že se zřejmě nic z toho mého návrhu neuskuteční neznamená, že není možné. Jsem schopen dodat kompletní dokumentaci, opravdu to není tak složitý, ale kvůli tobě?....tak to pardon.x

0/0
11.3.2015 19:47

V75l70a13d91i50m59i97r 65F91a36r50k72a 6433590159244

Pospíšilová> No, vždyť říkám, že jsou to tvoje dojmy. Zrovna píšeš, že máš ze mně nějakej neurvalej dojem, takže nevím o co ti jde?

Mimochodem, já nevím jestli je pravděpodobnost nalezení těch tvejch letovejch zapisovačů (já neodborník tomu říkám černá skříňka, abych si nepřipadal jako zamindrákovanej trotl) zjistitelná jednoduchou matematikou, ale moje řešení, na které jsem na rozdíl od tebe nepříšel při papouškování LK, se mi jeví bezesporu jako praktičtější a dostupnější, než všechna předchozí. A těm globálním systémům samozřejmě fandím, protože Star Trek mám rád... To, že se zřejmě nic z toho mého návrhu neuskuteční neznamená, že není možné. Jsem schopen dodat kompletní dokumentaci, opravdu to není tak složitý, ale kvůli tobě?....tak to pardon.

0/0
11.3.2015 19:46

M67a11r56t49i65n 78H44e75i74s46l97e51r 4564326542149

http://www.onair.aero/en/commercial-airlines-how-it-works-internet-onair

0/0
11.3.2015 12:33

V53l32a73d70i97m13i82r 72F24a33r30k61a 6983230189324

To dobře plave na hladině...

0/−1
11.3.2015 12:36

M76a82r52t94i87n 97H68e96i35s36l26e13r 4604556192689

Podstatné jsou údaje před pádem (případně během něj) a ty není problém přenášet on-line. Když to zvládá i běžný hovor, tak to musí zvládnout trochu dat (hovor je náročnější).

0/0
12.3.2015 15:22

M80a46r28t20i85n 44H25e63i27s83l35e42r 4574816762619

Sice satelitní přenos vyžaduje jistou kapacitu, ale už dneska se buduje internet na palubách letadel, který musí umět mnohem více dat. Stačí to využít.

0/0
11.3.2015 12:04

R38a75d73e73k 78J59a25n55a62t75a 9445706854782

Tady dost záleží na požadované spolehlivosti systému. Internetová konektivita určená jen pro zábavu pasažerů má tyto požadavky nízké.

0/0
11.3.2015 12:43

J22a67k24u61b 80S62e94m96e45r42á66d 2887766141721

presne, ono v pendolinu je taky internet, ale xx procent cesty nefunguje

0/0
11.3.2015 13:05

V36l49a53d59i64m73i83r 80F45a88r31k30a 6723560209984

Nemohu si pomoci. Bojka s pamětí a vysílačem je stejně geniální řešení, jako "moje" "tinktura" zamezující kazivosti zubů. To jsem takhle kdysi nosil fixní rovnátka a když jsem si sám serval ten drát a následně odloupal kleštěma ty zámky (neboť jsem byl již se stavem srovnání chrupu spokojen) všiml jsem si, že lepidlo na ty zámky mi vydrželo na zubech další dva roky. Tak jsem si ho opatřil a potřel tenkou vrsvou celej spodek chrupu. Zejména ze strany a částečně mezi zuby. Jemňoulinkou vrstvičku. Když jsem pak po další dva roky nezaznamenal jediný kaz a nahoře za tu dobu dva, aplikoval jsem totéž pokusně svému psovi. Když jeho sklovina zůstala celý rok bez čištění stále bílá, přišel na řadu synovec a pak i druhý...Jsou bez kazu, bílá sklovina bez nutnosti čištění si zubů po každém jídle... To jsou věci...

0/0
11.3.2015 11:26

V53l77a47d70i66m27i95r 11F24a66r41k40a 6413160899814

Ivanka Pospíšilová> Jo, hezkej nápad. Ona je to taková legrace, vývoj a doprava takovejch pár desítek několikatunovejch družic na oběžnou dráhu... Třeba něco jako Galileo na kterej už teď není na oběžné dráze místo a Čína, která tam svoje družice narvala dříve se například svýho pásma jen tak nevzdá. A není to jenom Čína, kdo se pere o místo "na Slunci". A že to myslí vážně demonstrovala například demostrativním sestřelením vlastního satelitu, aby bylo jasno...

Kolik že jich tam EU zatím má? Jeden, nebo dva? A kolik, že jich "plánuje"? Vím, že se jedná o jiný projekt, ale to jen tak pro porovnání nákladů a praktičnosti v hledání řešení. Je sice hezké, co jsi četla v LK před časem, ale sorry, ačkoli to píšu záměrně hodně zjednodušeně, tak je to nápad, který lze realizovat takřka okamžitě, bez nutné direktivy úřadů a nevidím důvod, proč by to výrobci jako možné řešení nezvládli do stroje zabudovat. 

Ale jasný, budeme hledat co nejsložitější řešení, budeme se vymlouvat na extrémnost jednotlivých případů a hledat problém ve voděodolnosti a ohněvzdornostech a mezitím budeme pátrat a pátrat a pátrat. Přitom polovina mého nápadu je pod každou sedačkou povinně...

0/0
11.3.2015 10:44

I21v81a36n36k90a 21P31o15s37p85í78š71i59l41o31v49á 8344428232207

Souhlasím s názorem Boeingu, většinu zapisovačů se podaří najít a je zbytečné na základě jednoho extrémního případu vymýšlet způsob, který stejně nebude spolehlivě fungovat za každých okolností. 

ICAO by se měla zaměřit spíše na diverzifikaci důležitých dat přes družice, zase takový technický problém by to nebyl. Ostatně v L+K před časem vyšel článek o podobně plánovaném řešení, kdy by letová kontrola, díky síti družic, měla přesný přehled i o letadlech, která nejsou v dosahu radarů.

+1/0
11.3.2015 10:19

V39l42a15d18i52m52i45r 97F42a53r49k38a 6973480189894

Jo, hezkej nápad. Ona je to taková legrace, vývoj a doprava takovejch pár desítek několikatunovejch družic na oběžnou dráhu... Třeba něco jako Galileo na kterej už teď není na oběžné dráze místo a Čína, která tam svoje družice narvala dříve se například svýho pásma jen tak nevzdá. A není to jenom Čína, kdo se pere o místo "na Slunci". A že to myslí vážně demonstrovala například demostrativním sestřelením vlastního satelitu, aby bylo jasno...

Kolik že jich tam EU zatím má? Jeden, nebo dva? A kolik, že jich "plánuje"? Vím, že se jedná o jiný projekt, ale to jen tak pro porovnání nákladů a praktičnosti v hledání řešení. Je sice hezké, co jsi četla v LK před časem, ale sorry, ačkoli to píšu záměrně hodně zjednodušeně, tak je to nápad, který lze realizovat takřka okamžitě, bez nutné direktivy úřadů a nevidím důvod, proč by to výrobci jako možné řešení nezvládli do stroje zabudovat. 

Ale jasný, budeme hledat co nejsložitější řešení, budeme se vymlouvat na extrémnost jednotlivých případů a hledat problém ve voděodolnosti a ohněvzdornostech a mezitím budeme pátrat a pátrat a pátrat. Přitom polovina mého nápadu je pod každou sedačkou povinně...

0/−2
11.3.2015 10:43

I30v83a18n41k55a 42P42o80s48p33í50š81i44l90o15v98á 8914788522777

To že se prakticky každý havarijní zapisovač podaří dříve nebo později najít je prostě statistický fakt, žádná výmluva. Ať se proti tomu vztekáte jak chcete systém je funkční a efektivní.

Havárie AF 447 dokazuje, že nalezení místa havárie je jen otázkou vůle a nasazení.

Podobnou otázkou vůle je i rozjetí nové generace dohledu nad civilní leteckou dopravou pomocí satelitů. Nikdo netvrdí že to je legrace, ale do budoucna je to stejně nezbytné, protože takový komplexní systém hledí na situaci a technologie které se objeví za dvacet, třicet let, navíc není plánovaný jako národní systém á la GPS, ale jako mezinárodní.

0/0
11.3.2015 11:20

V75l27a82d47i75m32i71r 83F46a49r72k20a 6323410289504

Já se nevztekám. Já vyvracím tvoje dojmy. Já teda s tou úspěšností stávajících systému nevím nevím. Nebylo nedávno roční výročí od totálního zmizení nějakýho jinýho letu, než AF 447? Nezačínalo to na MH?

Takže jak je to s tou statistikou v případě tohoto letu? A nemohl v případě jiných havárií do vody někdo přežít aspoň chvíli na hladině, když havarijní zapisovač klesal a klesal a klesal a vybíjel se a vybíjel se vybíjel se...A desítky letadel a několik států hledalo a hledalo a hledalo...

Jasně, ty máš pořešenej svět za dvacet, třice let...A zatím tahaj satelity do nebe Rusové a my se nedokážeme domluvit ani s nima...natož spustit nějakej mezinárodní systém. haha

0/0
11.3.2015 11:36

I33v80a64n95k10a 34P69o29s11p62í62š51i48l49o45v29á 8944408232137

Prosím netykejte mi, působíte velice neurvalým dojmem a je mi to nepříjemné.

To co bylo uvedeno, nejsou žádné moje dojmy, ale exaktní čísla, která si můžete lehce vyhledat. Opravdu jednoduchou matematikou zjistíte, že pravděpodobnost nalezení letových zapisovačů je velice vysoká a váš subjektivní dojem z MH370 na tom nic nemění. Ale jestli chcete uvést další konkrétní příklady neobjasněných katastrof, potažmo nenalezených zapisovačů, dejme tomu za posledních třicet let a zpochybnit tak statistická čísla, prosím...

0/0
11.3.2015 13:09

M10a70r65t32i70n 58H43e98i59s40l58e13r 4714636752219

Stejně se buduje dostupný internet na palubách letadel - tak stačí využít malinkou část kapacity a posílat data do aerolinek (nebo rovnou výrobce). Už dneska letadla létající nad pevninou posílají data přes VHF.

0/0
11.3.2015 12:07
Foto

J24a56n 77N50o57v62á46k 4238699294445

By mne zajímalo, kolik letadel spadne, když trup letadla rozstřelí zevnitř černá skříňka? :-)

+1/0
11.3.2015 10:14

V95l13a53d24i91m27i25r 49F62a24r41k35a 6503900699684

Jiří Šafránek> A ty se nejspíš hned zítra jistě rád postaráš o potřebnou pozemní i orbitální infrastrukturu, jako jsou mimo jiné servery a datová úložiště, napájení toho celýho tvýho sofistikovanýho systému, personál, programy...kecy, kecy, kecy... Ale jo, dobrej nápad. Sofistikovanej...vskutku řešení pro každý stroj ve vzduchu. Takový tisíce ultralajtů nucený používat nějaký satelitná sofistikace...fakt vede moje jednoduchá krabička s anténou, ačkoli nevím, co si představuješ pod pojmem jednoduchá. Ale když člověk ví, tak máš pravdu. Není to složitý. Je to zhruba stejně jednoduchý, jako pozemní radiomajáky, kterýma se tušim výhradně říděj tyhle velký stroje. Ale GPS dobrej nápad...do města..

0/−1
11.3.2015 9:40

M69a13r59t78i83n 73H34e14i48s61l72e55r 4464336522629

Ta infrastruktura už dneska existuje (-; A bavíme se o dopravních letadlech, ne ultralightech.

0/0
11.3.2015 12:08

V50l23a47d94i15m25i66r 85F56a23r23k95a 6823310379594

Ty ultralighty jsou opět nepochopeny, ale co bych chtěl od diskuze zde. Místo nápadů, jak dané věci pomoci, jak pomoci sobě nebo ostatním dokážou diskutující většinou jen dělat chytrý a hledat způsob, jak si připadat důležitě a přitom moc nepřemýšlet, což  se jim daří. Právě proto mně baví sem psát. Abych těm blbům dal příležitost si připadat aspoň chvilku užitečně... :) Já si aspoň třídim myšlenky...

K těm ultralightům ještě dodávám, že tím jsem naznačoval oproti tvejm infrastrukturám a  satelitům a VHF a já nevím co ještě , možnost využití mého supervynálezu i v případě takovýchto ministrojů jako jsou motorová rogala v podstatě...(ano tím supervynález to myslím jako nadsázku, je mi srdečně jedno, zda bys na to přišel taky)  Ta věc prostě zůstane na hladině, je to bojka, která nebude pasivní ani potom, co se trosky stroje i lidí nadobro utopí oceánu...

Technicky je to zvládnutelný a co jsem nenapsal, to není třeba vyvracet, mám to promyšlený do posledního detailu. Protože mně baví myslet...

A to je tady vzácný, tady se lidi hodně často hádaj sami se sebou :) jako všude, jako všichni, včetně mně - občas...

0/−1
11.3.2015 12:33

M86a93r75t19i19n 50H60e32i78s49l75e39r 4534696122389

Na rozdíl od vašeho vynálezu se na on-line přenosu dat z letadla se už pracuje - je to realita, která využívá existujících technologií. To byla reakce na komentář o nutnosti budovat infrastrukturu (který vychází z neznalosti problematiky). Ono překvapivě si to spojení na sebe dokáže vydělat, takže ten přenos v rámci nahrávání dat pro případ havárie je jen třešnička na dortu. Dokonce se mluví o tom, že tyhle informace budou on-line analyzované, aby se problémům předcházelo.

+1/0
12.3.2015 15:28

J71i77ř83í 36Š53a74f63r54á46n73e32k 8693603370306

Já si myslím, že pro začáte by úplně stačilo mít v každém letadle lokalizátor GPS, který by nešel vypnout a který by se pravidelně hlásil třeba v intervalech 3 - 5ti minut. Dnes pingujou přez staelity třeba motory letadel a to si myslím je mnohem sofistikovanější zařízení, než jednoduchá krabička s anténou.

+1/0
11.3.2015 9:20

V27l34a22d67i52m56i43r 52F10a62r25k26a 6653490369414

A ty se nejspíš hned zítra jistě rád postaráš o potřebnou pozemní i orbitální infrastrukturu, jako jsou mimo jiné servery a datová úložiště, napájení toho celýho tvýho sofistikovanýho systému, personál, programy...kecy, kecy, kecy... Ale jo, dobrej nápad. Sofistikovanej...vskutku řešení pro každý stroj ve vzduchu. Takový tisíce ultralajtů nucený používat nějaký satelitná sofistikace...fakt vede moje jednoduchá krabička s anténou, ačkoli nevím, co si představuješ pod pojmem jednoduchá. Ale když člověk ví, tak máš pravdu. Není to složitý. Je to zhruba stejně jednoduchý, jako pozemní radiomajáky, kterýma se tušim výhradně říděj tyhle velký stroje. Ale GPS dobrej nápad...do města...

+1/−2
11.3.2015 9:39

J86a20k83u34b 14S46e10m16e22r39á31d 2727456271891

cetl jste ten clanek? :-)

0/0
11.3.2015 12:43

V70l50a28d57i14m40i11r 59F80a38r34k83a 6723370589974

Takový reflexně žlutý plovoucí bojky s paměťovým médiem a vysílačem napájeným z předem nabitého akumulátoru, kterej by se lehce dobíjel malým solárním článkem. Třeba by to byla krabička umístěná na několika místech letadla uvnitř konstrukce, co nejvíce u pláště stroje a k tý krabičce by byl přidělanej takovej druhej balíček, kterej by při styku s vodou aktivoval bombičku, která by ten druhej balíček (taky reflexně žlutej) nafoukla a on by s tou první krabičkou vyplaval na hladinu. Něco jako ty záchranný vesty, který jsou pod sedačkama. Dalo by se to napojit na tu černou skříňku, takže by se do všech zaznamenávalo posledních x minut letu, kontrolovaly by se buď z venku otevřením dvířek nebo zevnitř z kokpitu stejným způsobem. A předpokládám, že jedna z deseti by po tom, co se letoun rozseká o hladinu do styku s vodou snad přišla a nějak by se na hladinu dopravila. Vysílala by jenom něco jako píííííp pííííííp pííííííp...:) ne přes satelity, jenom tak pozemně... No a je to vymyšlený, stoprocentně funkční a nikterak nákladný. A je mi jedno, co tomu kdo říká, protože můj nápad nemá chybu... dobře já... .)

0/0
11.3.2015 8:27

V15l19a41d45i59m76i13r 25S80o34u16k55a23l 4350691171816

No já bych byl pro aby byl černá skříňka v cloudu a nešla vypnout

+1/0
11.3.2015 8:12

V72á53c74l46a91v 32P10o84u60s12t95k79a 3620361772

A do každého letadla rychlý internet od T-mobile. ;-D

0/0
11.3.2015 8:29

M62a41r26t62i13n 81H39e93i46s12l76e79r 4344546452559

Od OnAiru (roamingový partner TM) pro Airbusy a jiné firmy pro Boeingy.

0/0
11.3.2015 12:10

V67l27a11d10i83m82i60r 23F86a41r59k97a 6733170459274

No nechápu, že nejsou schopní vymyslet způsob, jak při dopadu letadla na hladinu uvolnit třeba deset menších bójí s pamětí a vysílačem na solární baterii... Jsem říkal před pár lety svojí starý, když spadlo to letadlo do oceánu. No vida...

0/0
11.3.2015 8:03

V96l37a91d80i19m16i13r 10F42a58r37k43a 6243510749394

Takový reflexně žlutý plovoucí bojky s paměťovým médiem a vysílačem napájeným z předem nabitého akumulátoru, kterej by se lehce dobíjel malým solárním článkem. Třeba by to byla krabička umístěná na několika místech letadla uvnitř konstrukce, co nejvíce u pláště stroje a k tý krabičce by byl přidělanej takovej druhej balíček, kterej by při styku s vodou aktivoval bombičku, která by ten druhej balíček (taky reflexně žlutej) nafoukla a on by s tou první krabičkou vyplaval na hladinu. Něco jako ty záchranný vesty, který jsou pod sedačkama. Dalo by se to napojit na tu černou skříňku, takže by se do všech zaznamenávalo posledních x minut letu, kontrolovaly by se buď z venku otevřením dvířek nebo zevnitř z kokpitu stejným způsobem. A předpokládám, že jedna z deseti by po tom, co se letoun rozseká o hladinu do styku s vodou snad přišla a nějak by se na hladinu dopravila. Vysílala by jenom něco jako píííííp pííííííp pííííííp...:) ne přes satelity, jenom tak pozemně... No a je to vymyšlený, stoprocentně funkční a nikterak nákladný. A je mi jedno, co tomu kdo říká, protože můj nápad nemá chybu...

0/0
11.3.2015 8:26

R24a56d37e61k 61J36a93n79a80t13a 9755716314412

Udělat jde samozřejmě vše, co odpovídá současnému stavu rozvoje techniky. Jiná věc je, kolik by to stálo a zda se to vyplatí. Letecké nehody jsou vzácné, stávající černě skřínky většinou k vyšetření stačí, a letecký průmysl obecně v posledních letech moc peněz nazbyt nemá, většina aerolinek je ve ztrátě.

0/0
11.3.2015 9:28

V30l39a65d58i81m95i61r 64F45a60r23k10a 6663340549264

Moje krabička s baterií, solárním panýlkem, obvodem pamětí a vysílačem + samonafukovací bojka by vyšla doslova na pár korun...

0/0
11.3.2015 9:53
Foto

J97i44ř65í 30R82o27h78a82n 5654708437225

Taková věc musí vydržet přetížení, silný náraz, být voděodolná, odolat ohni, výbuchu... To nebude za pár korun.

0/0
11.3.2015 10:19

V10l16a40d41i78m11i38r 97F76a65r69k78a 6763590209764

To taková vesta pod každým sedadlem taky není zadarmo. A že jich po světě lítá. A to maj v sobě dokonce zabudovanou i baterku se svítilnou, kapsli pro okamžité nafouknutí a píšťalku...a nějak se to zvládá i po roce vyhazovat...A kolika to pomohlo lidem? Mojich pár bojek na stroj by ušetřilo spoustu starostí s hledání aspoň těch dat...

0/0
11.3.2015 11:07

R48a60d69e68k 34J63a14n41a15t11a 9575126604822

A co všechny zkoušky a certifikace, redundance a odolnost, vyžadované pro cokoliv, co montujete do letadla? To i obyčejný šroub prodraží tisíckrát. Kde bude ten váš solární článek, uvnitř konstrukce je tma. A abyste ho vyvedl na povrch trupu, to už znamená konstrukční zásah. Jakékoliv baterie jsou taky rizko, viz problémy Dreamlineru.

0/0
11.3.2015 10:48

V91l21a61d49i64m38i30r 80F30a64r94k56a 6483410749864

To si nerozumíme, resp. nerozumíte. Zabíháš do detailů, které jsou nepodstatné, neboť nejsou nikterak neřešitelné a na rozdíl od již zmíněných komplikovaných řešení pomocí satelitů a  nebo snad vystřelováků a pod jsou snad i téměř banální....Ano, zkouška a certifikace, to by zařízení vyžadovalo,

Idea, kterou jsem zmínil je zřejmá. Schránka v trupu, pojistka, Bojka, poudro,napájení, obvod (paměť, rozhraní),vysílač, solární článek. 

Nevím, jak tě mohlo napadnout, že ten solární článek je určenej k provozu v trupu letadla...No nic, stejně to nikdo nikdy neudělá, ale chybu to nemá.

0/−1
11.3.2015 11:01

M52a33r16t12i44n 15T10e74s87a45ř 2119973363773

Certifikace nejsou levné, v tom se často chybuje. Už jste svoje řešení testoval podle norem ETSI, ISO, FCC, ICAO? Co říkalo po třech teplotních a třech vlhkostních cyklech? Co říkalo ve výšce 30 tisíc stop? Co říkalo po "shock and vibration" testech? Co říkalo ve vodě pod tlakem desítek či stovek atmosfér? (připomínám, že vaše zařízení má spadnout z výšky 10km volným pádem do vody) V které laboratoři jste to testoval? Kolik milionů eur testy stály?

+1/0
11.3.2015 13:45

V52l35a47d93i72m57i26r 37F93a81r55k66a 6403140729764

Ano, toto řešení jsem testoval v laboratoři na předměstí Paříže. Hned vedle mně ležel standard délkové míry v délce 1metr ve tvaru X z Platiny a Iridia.... Plast ani jiný plast, ve kterém byly jednotlivé komponenty pevně zalisovány nevykazoval výraznější změnové charakterisky, což je jasné každému, kdo se dokáže aspoň trochu zamyslet nad tím, co píši. Patent věnuji tobě. Jdi do toho...

0/0
11.3.2015 19:53

V24l72a66d27i57m34i95r 57F47a86r21k85a 6603290369314

To taková vesta pod každým sedadlem taky není zadarmo. A že jich po světě lítá. A to maj v sobě dokonce zabudovanou i baterku se svítilnou, kapsli pro okamžité nafouknutí a píšťalku...a nějak se to zvládá i po roce vyhazovat...A kolika to pomohlo lidem? Mojich pár bojek na stroj by ušetřilo spoustu starostí s hledání aspoň těch dat...

no nic...

0/0
11.3.2015 11:10

P54e51t22r 69K19u54n67e26š 4697247390

A neuvažoval někdo třeba jen nad tím, že z letadla by se oddělily pouze nějaké radiomajáky, které by celkem spolehlivě označili místo dopadu, ev. přes satelit by se odesílala aktivně každou cca minutu poloha letadla? ... Já si třeba myslím, že černá skříňka by neměla zmizet z letadla předčasně (resp. jak poznat ten okamžik, kdy je potřeba ji vystřelit, protože od té chvíle už o letadlu nezaznamená nic). Nevím, nerozumím tomu, ale celé mi to přijde jako nějaká rychlokvaška...

+5/0
11.3.2015 7:47

M34a55r77o74š 94P12o20l30i38a41k 1182306287396

A nejlepsi kdyz se system rozhodne to vystrelit napr. v 10 km ;-D;-D

0/0
11.3.2015 7:56
Foto

J88i56ř85í 46R39o75h74a54n 5344228877915

Ty radiomajáky už ta skříňka má. Jenže občas letadlo spadne do míst, odkud jejich signál jen těžko pronikne, viz to malajské letadlo 20 000 mil pod mořem.

0/0
11.3.2015 10:21

V13l67a69d14i49m57i42r 94F70a12r69k22a 6253830509974

Ano, právě proto je zde "moje" samonafukovací bojka, jež se aktivuje při kontaktu s vodou. V počtu i 4 takových zařízení v trupu  (dvě na křídlech, jedno uprostřed, jedno v kormidle) automaticky uvolněných po přerušení inegrity draka letounu nepochybuju o tom, že lokalizace dat uložených na paměťovém médiu nacházejících se kdesi na hladině ve směru trasy letu se velmi usnadní. Když dojde k rychlé lokalizaci, tak lze počítat i s usnadněním lokalizace trosek letounu pod hladinou. Pak to vezme proud a zůstanou aspoň data. Ale jasný, nepsali to v L+K...

0/0
11.3.2015 10:52

T97o89m45a31s 92S39v29o96b81o78d39a 5487635795317

Zarazi me treba, ze se tam v dnesni dobe nezaznamenavaji data z kamery umistene treba v kokpitu, nebo na pridi letadla, nebo kde by to bylo nejvyhodnejsi...i ten nejlevnejsi mobil muze dneska natacet a zde se to nevyuziva ... I do auta si to muzete poridit .....Nechapu...

0/0
11.3.2015 7:25

M65a85r13t98i52n 60P34o90s60p86í32š68i85l 8865731316557

K čemu? Většina havárii není kvůli srážce jako na silnici. Snad jen do zpráv tv Noha dobré.

0/0
11.3.2015 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.