Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nízkonákladovky v Česku. Novinky, tipy na zajímavé letenky i varování

Nejpozději s nástupem letního letového řádu, který letos začne 29. března, se počet pasažérů na evropském nebi zase začne zahušťovat. Přinášíme přehled novinek v nízkonákladové letecké dopravě, pár „vychytávek“ i upozornění, čemu se vyhnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L80u89ď70k78a 82K14u92č55e94r65k65o61v95á 8232748135134

Proc neni u dopravy ze Stanstedu zminena autobus. doprava? Terravision 8lb, NationalExpres 10(ma i WC), jezdi na Liverpool Street, Victorii a do Stratfordu, cca kazdych 20 min. Pres net objednani levnejsi, ale vazane na cas, coz muze byt obcas problem.

0/0
12.2.2015 18:45

K54a18m78i57l 74D28o96l19e36z59e58l 6132726474522

Tak abych pridal vlastni zkusenost s RyanAirem pri Nedelnim letu z Brna do Londyna. Zpozdeni temer 2 hodiny. Panove totiz nepocitaji s dodatecnou udrzbou v zime, takze letadlo neustale nabira zpozdeni.

Prilet na Stansted o pulnoci, s pasovkou dalsich 45 minut zdrzeni. V jednu v noci uz toho moc nejede, takze taxi za smesnych 180 liber......cca 90 mil do me destinace u Londyna

Priste radeji usetrim letem z Vidne s necim normalnejsim

+1/0
10.2.2015 17:21

J72o56z26e10f 20D68u44h20a20c72e15k 7381920113150

ad easybus, tak hrozne recenzie som v zivote necital. oblukom sa vyhnut..

https://www.trustpilot.co.uk/review/www.easybus.co.uk

0/0
10.2.2015 13:34

B76o85b 87K37a45l19i39n28a 5166709738692

O Brně anizmínka. Nicméně, pro Brňáky je o hodně lepší létat z Vídně či z Bratislavynež z Prahy.

0/0
10.2.2015 1:35

J55a53n 44N51o32v27á23k 9877492967737

A díky cenám do některých destinací i z Budapešti. To ostatně platí i pro jihočechy, kde se k tomu přidává ještě Mnichov.

0/0
11.2.2015 14:06

F92r43a20n97t67i83š68e89k 13S17k31u82p71l24í45k 7122422431372

Je si redakce jistá, že Chorvatsko bylo východní blok?

0/−1
9.2.2015 17:44

D20a39n45i97e87l 65R74e30i82c20h79e22l 8649799213

A kam byste jej zařadil vy? Unie tichomořských ostrovů?

+5/−1
9.2.2015 18:13

J94a92n 35S21e70m43i46k 4794697612349

jugoslavie ve vychodnim bloku rozhodne nebyla

0/0
9.2.2015 23:01

D70a71n37i86e25l 79R54e21i85c44h57e44l 8319419913

Hodně sporné tvrzení. Minimálně v širším pojetí bezesporu byla.

+4/0
9.2.2015 23:27

M63i85c78h33a94l 65M12i60l29l51e75r 9316712939722

pokud se vychodnim blokem mini politicko- vojenske spolecenstvi Varsavska Smlouva, Jugoslavie NIKDY nebyla clenem.

Hospodarske spolecenstvi Comecon = RVHP, Jugoslavie se stala "Pridruzenym statem" nekdy v 1962, ale plnym clenem nikdy nebyla.

0/0
12.2.2015 3:09

P58e74t45r63a 94N13o91v94á94k98o66v53á 7928766474588

Měli sice volnějšírežim, ale hlídaní SSSR rozhodně byli.

0/−1
10.2.2015 18:11

M13i78c77h78a60l 10M46i66l68l67e21r 9186452489582

nebyli. !!!!!!

Soveti Jugoslavii NEDIKTOVALI. Tito si to zaridil, kdyz se odmitl zapojit, podrobit se Stalinovi a privest Jugoslavii pod moskevsky diktat. Najdi si to.

0/−1
12.2.2015 3:04

M82i27c22h84a81l 97M66i45l88l70e89r 9836332379222

politicky receno: Tito ji zaradil do Hnuti nezucastnenych zemi, protoze nepatrila do VS, NATO ani jinych politickych bloku.

Kdyz se ale precte seznam techto statu, clenstvi nekterych z nich je vylozene saskarna.

0/0
12.2.2015 3:01

P19e82t81r 92N71e51c92h24a22n58i38c78k94ý 7373906838590

Do letišť s integrovanou MHD patří i Porto, Faro, Palma de Mallorca, Mahon, Barcelona (vlak je za cenu klasické MHD, rychlobus za příplatek), pak jsou letiště, kde stačí pěšky dojít do vedlejší vesnice a jet levněji (záleží na objemu bagáže). Kdo si umí hrát s tarify, cestičku si najde.

+2/0
9.2.2015 14:06

A55l50e83x35a80n90d64r 59K46o42s88t18k70a 8252228396564

Mezi města, kde je letiště integrováno do MHD se mohla zapojit i Praha. Ale to by panáčkové nezhodnotili pozemky v Motele, které nakoupili za pár švestek, jako nedostupná rumiště, daleko od centra.

+1/−2
9.2.2015 12:43

R58a37d36i51m 75Š16o88l12c 1985365535294

Až tam jednou pojede vlak, tak určitě v PIDu bude. Ostatně Madridu metro vyřešili docela šalamounsky. Metro na letišti nekončí a pokračuje ještě dál, ale pokud jedete na letiště nebo z letiště, tak k lístku byla (je) přirážka 1 EUR.

0/0
9.2.2015 12:55

P71e18t96r 85N39e37c82h52a85n37i90c26k42ý 7353186148160

3EUR, 1EUR zrušili v roce 2012

0/0
9.2.2015 14:03

R51a42d25i49m 48Š78o63l57c 1175795435944

wow... Ani se nedivím, byl jsem ve Španělsku po dlouhé době v loni a koukal jsem jak šlo vše o dost nahoru.

0/0
9.2.2015 15:21

P33e80t64r 21N39e73c34h90a31n40i87c39k85ý 7703306468190

Říkají tomu "Tarifaza", vláda začala krizi řešit tím, že všechno zdražila (hlavně dopravu a energie) a doufala, že vybere víc (u obyvatelstva s 20% nezaměstnaností docela blbý nápad).

0/0
9.2.2015 15:23

N18i49k96o84l95a 57Č92e37c79h 9331389436

A ono se otevřením metra do Motola něco mění na tom, že je doprava na pražské letiště integrována v MHD už od pradávna? 8-o

+10/0
9.2.2015 12:59

A37l32e57x48a56n61d56r 36K14o12s61t83k22a 8832218546854

Nepoužitelná.

+1/−7
9.2.2015 13:01

N62i76k58o26l48a 97Č39e45c20h 9361329706

Pro někoho, kdo mentálně nezvládne přestup mezi dopravními prostředky, jistě ne.

+14/0
9.2.2015 13:20

G83u59s49t94a57v 93S18o39j89k38a 1188723195144

Jet s tím dobytčákem 119 byť jenom pět minut je nejlepší pozvánka do Prahy, že paní Čechová...

+1/−6
9.2.2015 13:31

A15l87e23x71a22n46d48r 50K26o55s79t26k88a 8332288126464

Právě. Kdežto metro by bývalo vytvořilo skutečně civilizované prostředí. Ostatně, skoro z každého jmenovaného letiště jezdí do města nějaká rychlodráha atd. U nás prostě ne.

+2/0
9.2.2015 14:14

J35a33n64a 30S52t21e87h64l89í12k24o95v33á 2689840170436

to je delší doba než 5 minut :-/

0/0
9.2.2015 14:53
Foto

T91o50m32á48š 24K85i31r42o42v 1935258405147

Zkusil bych tedy linku 100 na Zličín. Ze zkušenosti ale vím, že to oproti lince 119 není o moc lepší

0/0
9.2.2015 14:55
Foto

J83a21r86o91s81l49a54v 83R62e75z35n17i31k 1439332547925

Nejak nevim, co je na 119 spatneho. Me to prijde jako pekne spojeni na letiste, ne nejlepsi, ale ani ne nejhorsi. Ted byla sranda v Eindhovenu - ridic nam ukazal, ze mame nastoupit zadnima dverima, predni zavrel, zadni neotevrel a odjel :).

Jinak k te konfiguraci sedacek WizAiru - je to mazec, vsechny jsou popraskane v mistech, kde ma clovek kolena. Takze cekam, ze si to brzy uvedomi. Ty popraskane sedacky asi budou casem drazsi, nez usetreny prostor. Na druhou stranu se jim musi nechat, ze ted jsem hodinu krouzil nad Prahou, protoze v Brne byla mlha a dovezli nas az do Brna. Nastesti jeste v prijemne konfiguraci sedadel a ta jedna Pepsi co jsem si dal za dve ecka jim asi moc nevydela v pomeru paliva :).

+3/−1
9.2.2015 18:29

P85e93t19r55a 40V76ř79e97s20o46v42á 4879195274712

Letištní bus v Barceloně mi přišel na naprosto stejné úrovni, stejně tak MHD v Tolouse. Žádný komfort, ale přijatelné. Jo, metro bez letištní přirážky by bylo fajn, ale ve srovnání to zas taková hrůza, jak píšete, není.

0/0
10.2.2015 11:18

K33a84r28e13l 18Ř41e86h45á61č58e39k 9742950401912

On nejezdí Aiport Expres? Není integrován, ale jízdenka stojí u ČD kolem 40 korun.

0/0
14.2.2015 19:35

J52i97ř86í 49D17o30š31l57í53k 7435178923719

Bohužel doprava na Ruzyni je fakt ostudná. Cestování 119 naprosto neodpovídající standardům evropských metropolí 21. století. Za to do Ostravy nelétá ani deset linek denně (a to většinu linkové dopravy obstarává ČSA na lince z Prahy) a za pár měsíců začnou přímo na letiště jezdit city elefanty.

+2/−4
9.2.2015 18:13

R12a21d95m53i58l62a 82S45i25m30č46á61k98o58v56á 5955113125825

jsem zvědavá, jak to bude s Ostravou, vlakové spojení je kvůli MS v hokeji... jinak nabídka letů je žalostná... ono, v konkurenci blízkých polských letišť se asi není čemu divit... lítám co 2 měsíce do Norska a hlavně z Wroclawi, popř. z Katowic R^

+1/0
9.2.2015 19:01

J66i28ř93í 44D10o69š19l51í12k 7375738683119

JJ Polsko jevelký trh s hromadou lidí, co pracují v západní Evropě, což je jasný magnet pro Low-costy a jak dokazuje hlavně Krakow, tak nejen pro ně. Ostravaproti Polským letištím rozhodně moc konkurenčních výhod nemá.

0/0
10.2.2015 9:57

R47a25d42m50i62l84a 25S43i57m55č37á76k50o86v17á 5715733615515

přesně tak, jsou to dělnické spoje ;-D ale necelé 2 hodiny se to dá vydržet :-)

0/0
10.2.2015 22:13

K41a33r36e52l 17Ř75e95h82á48č21e79k 9182500601442

A aiport expres z hlavního nádraží. Levněji vyjde na pokladně ČD než přímo u řidiče. A platí na něj i některé nabídky a slevy ČD. Na letiště už jenom takto. Jinak není integrován do PID. Ale zase si můžu koupit jízdenku odkudkoli v rámci jízdenky na vlak.

0/0
14.2.2015 19:33

P24e83t25r 16F42r25ý85d49e18k 7719661669583

Jen bych upozornil, ze u zadne letecke spolecnosti nedostanete jidlo zdarma. Maximalne tak v cene letenky.

+4/0
9.2.2015 10:42

J81i11ř78í 38B75a32r37t76á20k 9710355738664

to je uzitecna informace

+7/0
9.2.2015 11:49

M12i75r31o77s46l86a26v 16J72e33l55i67n28e36k 8549836276

opravdu existuje clovek ktery ma zajem se nabouchat v letadle?

0/0
9.2.2015 13:46

J80a50n 19T46i11c47h41a51v42a 3273336667130

Na nadrazi u letiste Gatwick se da koupit i jizdenka na vlak v kombinaci MHD v Londyne pro nekolik zon na 24 hodin a tuta kombinace vychazela hodne levne i zakoupena na miste. Je to asi 3 roky, co jsem tam byl a hadal bych cenu nejakych 10 GBP/osoba - presne si nepamatuju. O tuty moznosti jsme dopredu taky nevedeli (i kdyz jsem googlil, co se dalo :)), ale poradili nam to na tom nadrazi, stacilo se zeptat pomocnika, co pomahal lidem nakupovat v automatech, co je nejvyhodnejsi, kdyz chceme do Londyna a on nam ochotne poradil :-). Puvodne jsem chtel taky kupovat jizdenku na vlak dopredu, ale prave fixace na konkretni cas nas od toho odradila a ze to "nejak" vyresime, az tam doletime a nakonec s pomoci toho pomocnika se to vyresilo vyborne :-)

+1/0
9.2.2015 9:34

R22a89d41i75m 23Š20o27l40c 1345785505524

Z londýnských letišť je všeobecně lepší jet normálním vlakem a ne těmi expresy. Normální vlak je o trochu pomalejší, ale daleko levnější. Na Stansted jezdí od Londýna Abelio Greater Anglia a od severu CrossCountry, na Gatwick Thameslink a Southern a na Luton jezdí Thameslink a East Midlands Trains. Všechny jsou ve sdružení národních železnic (http://www.nationalrail.co.uk/), takže stačí jedna jízdenka.

+1/0
9.2.2015 12:26

P18e77t33r 69N56e95c81h92a91n89i83c64k30ý 7103386898350

Přesně tak a ta jízdenka na trasa (nebo zpáteční trasa) + 24h Londýn je geniální věc a zavedl bych ji i u nás do krajských měst.

+1/0
9.2.2015 15:25

J14a68k92u48b 68M21a65r35k51v22a44r65t 9852553705672

Do Barcelony se dá za dobrý peníz dostat Vuelingem. Před 3 lety odlet v 8 ráno cca 40€...

Pravda že zpáteční byla nejvýhodnější přes milán

0/0
9.2.2015 8:58

N93i91k68o18l80a 84Č31e50c72h 9201319166

No dobře, ale já bych se z té Barcelony chtěl i vrátit. Španělsko mi nepřijde zrovna zajímavá krajina na emigraci a nízká cena letenky na tom nic nemění.

0/0
9.2.2015 13:16

P55e22t80r 36N15e30c20h57a13n48i66c67k43ý 7153826468360

Girona - Bratislava za 25-30eur Ryanair. Jde to, ale je pravda, že jsou levněji dostupnější destinace

0/0
9.2.2015 14:04

P15e44t22r 95N35e18c68h81a53n28i46c51k74ý 7583886588580

Jedno malé doporučení, ne vždy je nízkonákladovka levnější než klasická aerolinka. I ty klasické mají různé sezónní akce a výhodné zpáteční letenky. V případě zpátečního letu se zavazadlem tak jde proti nízkonákladovce ušetřit (nemluvě o dalších službách). Takhle jsem už letěl se Swissem Praha - Madrid a s ČSA do Barcelony. U plánování cesty je dobré sledovat nejen jaká je doprava z letiště (tady autor zapomněl na Oslo, které má nejlevnější letenky v Evropě a nejdražší dopravu z letiště, která překoná cenu zpáteční letenky i v jednom směru), ale jestli není výrazně levnější doprava na jiné letiště + doprava pozemním prostředkem (samozřejmě závisí na času cestovatele).

+6/0
9.2.2015 8:41

R95a98d63m39i80l35a 60S19i89m52č12á50k46o79v48á 5145463145855

Můžu potvrdit, dostat se z Rygge nebo Torpu do centra Osla vyjde asi 1000kč/osobu... mám štěstí, že mám vždy přistavený odvoz :-)

0/0
9.2.2015 19:03

P92e79t29r 14N22e54c60h12a72n16i38c89k76ý 7183846188820

Ale zas člověk může uvažovat mimo geografii letišť. Třeba Torp je v krásné krajině a Oslo k tomu není potřeba, okolí má velmi zajímavé, velmi levnou loď do Švédska a vhodné podmínky pro cestování po jihu Norska nebo i severu Dánska. Rygge má takřka MHD do Švédska, odtud to pak jde pokračovat třeba na Göteborg nebo k jezerům. Milan Malpensa je výborné východisko pro cesty kolem jezer Como a Maggiore, Bergamo zas pro Veronu nebo Bolognu. Je třeba se víc dívat do mapy no :-)

0/0
9.2.2015 19:08

R82a96d34m19i60l85a 44S64i65m41č16á47k97o46v38á 5535123655775

samozřejmě souhlasím :-) ale já pak bydlím v Oslo.. ale prý jezdí poláci s minibusem, vyzvednou vás doma a odvezou až na letiště a naopak... sice to není výrazně levnější, stojí to 250NOKů, ale zase už pak člověk nemusí řešit přestupy a jede přímo

0/0
9.2.2015 19:14

M75a94r50e83k 29S32c86h13o61ř 7618351429618

Redaktor měl článek nadepsat titulkem Nízkonákladovky v Praze, tedy tak daleko, jak dohlédne. Dnes práci redaktora může dělat fakt každej.

+6/−6
9.2.2015 8:39

N70i64k31o48l79a 76Č42e92c84h 9481559236

Diskutéra dnes také může dělat každý. Obzvláště ten, kdo článek nečetl, že?

+4/0
9.2.2015 13:06

M63a74r68e98k 46S73c51h17o42ř 7878411239148

Ano, odpověděl jste si sám. Nicméně, třeba o Brně v souvislosti s linkou do Londýna jsem zmínku nenašel. Vy ano?

0/0
9.2.2015 22:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.