Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nízkonákladovky v Česku. Novinky, tipy na zajímavé letenky i varování

Nejpozději s nástupem letního letového řádu, který letos začne 29. března, se počet pasažérů na evropském nebi zase začne zahušťovat. Přinášíme přehled novinek v nízkonákladové letecké dopravě, pár „vychytávek“ i upozornění, čemu se vyhnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L78u45ď66k79a 47K52u84č67e83r75k86o61v49á 8972568575684

Proc neni u dopravy ze Stanstedu zminena autobus. doprava? Terravision 8lb, NationalExpres 10(ma i WC), jezdi na Liverpool Street, Victorii a do Stratfordu, cca kazdych 20 min. Pres net objednani levnejsi, ale vazane na cas, coz muze byt obcas problem.

0/0
12.2.2015 18:45

K39a29m49i64l 10D98o15l79e76z11e68l 6982756254862

Tak abych pridal vlastni zkusenost s RyanAirem pri Nedelnim letu z Brna do Londyna. Zpozdeni temer 2 hodiny. Panove totiz nepocitaji s dodatecnou udrzbou v zime, takze letadlo neustale nabira zpozdeni.

Prilet na Stansted o pulnoci, s pasovkou dalsich 45 minut zdrzeni. V jednu v noci uz toho moc nejede, takze taxi za smesnych 180 liber......cca 90 mil do me destinace u Londyna

Priste radeji usetrim letem z Vidne s necim normalnejsim

+1/0
10.2.2015 17:21

J66o20z75e89f 52D56u32h40a10c69e37k 7391660683740

ad easybus, tak hrozne recenzie som v zivote necital. oblukom sa vyhnut..

https://www.trustpilot.co.uk/review/www.easybus.co.uk

0/0
10.2.2015 13:34

B91o86b 44K39a93l31i44n91a 5736659898782

O Brně anizmínka. Nicméně, pro Brňáky je o hodně lepší létat z Vídně či z Bratislavynež z Prahy.

0/0
10.2.2015 1:35

J77a52n 18N51o96v19á75k 9847592557107

A díky cenám do některých destinací i z Budapešti. To ostatně platí i pro jihočechy, kde se k tomu přidává ještě Mnichov.

0/0
11.2.2015 14:06

F34r37a38n58t22i35š42e39k 40S86k88u65p39l14í54k 7792942911542

Je si redakce jistá, že Chorvatsko bylo východní blok?

0/−1
9.2.2015 17:44

D85a20n74i13e23l 88R13e60i60c53h17e23l 8749669593

A kam byste jej zařadil vy? Unie tichomořských ostrovů?

+5/−1
9.2.2015 18:13

J15a79n 81S95e12m62i42k 4774107232489

jugoslavie ve vychodnim bloku rozhodne nebyla

0/0
9.2.2015 23:01

D47a63n70i11e26l 31R97e49i80c95h21e47l 8349979613

Hodně sporné tvrzení. Minimálně v širším pojetí bezesporu byla.

+4/0
9.2.2015 23:27

M35i25c65h29a39l 59M58i32l57l77e41r 9596752859962

pokud se vychodnim blokem mini politicko- vojenske spolecenstvi Varsavska Smlouva, Jugoslavie NIKDY nebyla clenem.

Hospodarske spolecenstvi Comecon = RVHP, Jugoslavie se stala "Pridruzenym statem" nekdy v 1962, ale plnym clenem nikdy nebyla.

0/0
12.2.2015 3:09

P35e64t58r27a 11N43o38v55á67k42o77v55á 7218796814308

Měli sice volnějšírežim, ale hlídaní SSSR rozhodně byli.

0/−1
10.2.2015 18:11

M75i46c75h58a69l 62M88i25l15l92e69r 9666552229512

nebyli. !!!!!!

Soveti Jugoslavii NEDIKTOVALI. Tito si to zaridil, kdyz se odmitl zapojit, podrobit se Stalinovi a privest Jugoslavii pod moskevsky diktat. Najdi si to.

0/−1
12.2.2015 3:04

M54i41c62h30a32l 63M32i35l67l82e87r 9736282789762

politicky receno: Tito ji zaradil do Hnuti nezucastnenych zemi, protoze nepatrila do VS, NATO ani jinych politickych bloku.

Kdyz se ale precte seznam techto statu, clenstvi nekterych z nich je vylozene saskarna.

0/0
12.2.2015 3:01

P12e42t11r 94N82e27c25h43a46n49i52c34k41ý 7763816428250

Do letišť s integrovanou MHD patří i Porto, Faro, Palma de Mallorca, Mahon, Barcelona (vlak je za cenu klasické MHD, rychlobus za příplatek), pak jsou letiště, kde stačí pěšky dojít do vedlejší vesnice a jet levněji (záleží na objemu bagáže). Kdo si umí hrát s tarify, cestičku si najde.

+2/0
9.2.2015 14:06

A86l46e92x90a56n27d96r 89K18o63s87t83k51a 8822228236724

Mezi města, kde je letiště integrováno do MHD se mohla zapojit i Praha. Ale to by panáčkové nezhodnotili pozemky v Motele, které nakoupili za pár švestek, jako nedostupná rumiště, daleko od centra.

+1/−2
9.2.2015 12:43

R90a74d82i38m 96Š18o18l91c 1195955905864

Až tam jednou pojede vlak, tak určitě v PIDu bude. Ostatně Madridu metro vyřešili docela šalamounsky. Metro na letišti nekončí a pokračuje ještě dál, ale pokud jedete na letiště nebo z letiště, tak k lístku byla (je) přirážka 1 EUR.

0/0
9.2.2015 12:55

P49e91t51r 94N50e80c37h31a58n14i52c91k40ý 7943426728600

3EUR, 1EUR zrušili v roce 2012

0/0
9.2.2015 14:03

R33a35d79i42m 66Š93o53l45c 1175785545824

wow... Ani se nedivím, byl jsem ve Španělsku po dlouhé době v loni a koukal jsem jak šlo vše o dost nahoru.

0/0
9.2.2015 15:21

P94e65t39r 57N96e66c67h46a13n24i60c62k18ý 7293976438860

Říkají tomu "Tarifaza", vláda začala krizi řešit tím, že všechno zdražila (hlavně dopravu a energie) a doufala, že vybere víc (u obyvatelstva s 20% nezaměstnaností docela blbý nápad).

0/0
9.2.2015 15:23

N95i33k57o83l65a 39Č62e33c92h 9951569446

A ono se otevřením metra do Motola něco mění na tom, že je doprava na pražské letiště integrována v MHD už od pradávna? 8-o

+10/0
9.2.2015 12:59

A25l95e96x41a65n28d56r 55K35o72s58t38k57a 8982698266594

Nepoužitelná.

+1/−7
9.2.2015 13:01

N43i32k16o57l21a 59Č94e88c53h 9411419466

Pro někoho, kdo mentálně nezvládne přestup mezi dopravními prostředky, jistě ne.

+14/0
9.2.2015 13:20

G61u49s31t51a49v 16S81o94j44k61a 1738723705384

Jet s tím dobytčákem 119 byť jenom pět minut je nejlepší pozvánka do Prahy, že paní Čechová...

+1/−6
9.2.2015 13:31

A66l74e57x23a48n79d28r 10K85o47s44t84k30a 8172538106334

Právě. Kdežto metro by bývalo vytvořilo skutečně civilizované prostředí. Ostatně, skoro z každého jmenovaného letiště jezdí do města nějaká rychlodráha atd. U nás prostě ne.

+2/0
9.2.2015 14:14

J81a94n15a 14S30t18e31h75l13í35k64o84v70á 2619770890466

to je delší doba než 5 minut :-/

0/0
9.2.2015 14:53
Foto

T11o80m49á73š 22K40i60r23o15v 1465308415627

Zkusil bych tedy linku 100 na Zličín. Ze zkušenosti ale vím, že to oproti lince 119 není o moc lepší

0/0
9.2.2015 14:55
Foto

J81a71r62o66s68l67a49v 29R45e98z54n86i82k 1939572477175

Nejak nevim, co je na 119 spatneho. Me to prijde jako pekne spojeni na letiste, ne nejlepsi, ale ani ne nejhorsi. Ted byla sranda v Eindhovenu - ridic nam ukazal, ze mame nastoupit zadnima dverima, predni zavrel, zadni neotevrel a odjel :).

Jinak k te konfiguraci sedacek WizAiru - je to mazec, vsechny jsou popraskane v mistech, kde ma clovek kolena. Takze cekam, ze si to brzy uvedomi. Ty popraskane sedacky asi budou casem drazsi, nez usetreny prostor. Na druhou stranu se jim musi nechat, ze ted jsem hodinu krouzil nad Prahou, protoze v Brne byla mlha a dovezli nas az do Brna. Nastesti jeste v prijemne konfiguraci sedadel a ta jedna Pepsi co jsem si dal za dve ecka jim asi moc nevydela v pomeru paliva :).

+3/−1
9.2.2015 18:29

P57e97t82r49a 67V78ř86e91s30o81v10á 4679985754682

Letištní bus v Barceloně mi přišel na naprosto stejné úrovni, stejně tak MHD v Tolouse. Žádný komfort, ale přijatelné. Jo, metro bez letištní přirážky by bylo fajn, ale ve srovnání to zas taková hrůza, jak píšete, není.

0/0
10.2.2015 11:18

K92a40r72e97l 26Ř12e22h58á54č46e55k 9922650781642

On nejezdí Aiport Expres? Není integrován, ale jízdenka stojí u ČD kolem 40 korun.

0/0
14.2.2015 19:35

J91i52ř64í 16D62o80š73l82í94k 7795418833679

Bohužel doprava na Ruzyni je fakt ostudná. Cestování 119 naprosto neodpovídající standardům evropských metropolí 21. století. Za to do Ostravy nelétá ani deset linek denně (a to většinu linkové dopravy obstarává ČSA na lince z Prahy) a za pár měsíců začnou přímo na letiště jezdit city elefanty.

+2/−4
9.2.2015 18:13

R10a49d52m75i15l23a 24S84i77m54č35á58k13o60v37á 5555113105315

jsem zvědavá, jak to bude s Ostravou, vlakové spojení je kvůli MS v hokeji... jinak nabídka letů je žalostná... ono, v konkurenci blízkých polských letišť se asi není čemu divit... lítám co 2 měsíce do Norska a hlavně z Wroclawi, popř. z Katowic R^

+1/0
9.2.2015 19:01

J98i76ř26í 92D14o28š11l85í97k 7605418233579

JJ Polsko jevelký trh s hromadou lidí, co pracují v západní Evropě, což je jasný magnet pro Low-costy a jak dokazuje hlavně Krakow, tak nejen pro ně. Ostravaproti Polským letištím rozhodně moc konkurenčních výhod nemá.

0/0
10.2.2015 9:57

R11a72d15m77i41l42a 78S80i11m20č66á93k61o54v35á 5355723825725

přesně tak, jsou to dělnické spoje ;-D ale necelé 2 hodiny se to dá vydržet :-)

0/0
10.2.2015 22:13

K79a63r67e73l 94Ř31e51h89á16č62e81k 9702290521622

A aiport expres z hlavního nádraží. Levněji vyjde na pokladně ČD než přímo u řidiče. A platí na něj i některé nabídky a slevy ČD. Na letiště už jenom takto. Jinak není integrován do PID. Ale zase si můžu koupit jízdenku odkudkoli v rámci jízdenky na vlak.

0/0
14.2.2015 19:33

P53e34t29r 94F76r29ý97d21e42k 7829631489783

Jen bych upozornil, ze u zadne letecke spolecnosti nedostanete jidlo zdarma. Maximalne tak v cene letenky.

+4/0
9.2.2015 10:42

J91i37ř13í 35B80a77r54t82á15k 9500635878344

to je uzitecna informace

+7/0
9.2.2015 11:49

M79i95r19o81s66l14a50v 37J34e39l58i53n83e60k 8479796146

opravdu existuje clovek ktery ma zajem se nabouchat v letadle?

0/0
9.2.2015 13:46

J35a26n 38T23i85c80h80a14v25a 3463476217880

Na nadrazi u letiste Gatwick se da koupit i jizdenka na vlak v kombinaci MHD v Londyne pro nekolik zon na 24 hodin a tuta kombinace vychazela hodne levne i zakoupena na miste. Je to asi 3 roky, co jsem tam byl a hadal bych cenu nejakych 10 GBP/osoba - presne si nepamatuju. O tuty moznosti jsme dopredu taky nevedeli (i kdyz jsem googlil, co se dalo :)), ale poradili nam to na tom nadrazi, stacilo se zeptat pomocnika, co pomahal lidem nakupovat v automatech, co je nejvyhodnejsi, kdyz chceme do Londyna a on nam ochotne poradil :-). Puvodne jsem chtel taky kupovat jizdenku na vlak dopredu, ale prave fixace na konkretni cas nas od toho odradila a ze to "nejak" vyresime, az tam doletime a nakonec s pomoci toho pomocnika se to vyresilo vyborne :-)

+1/0
9.2.2015 9:34

R45a94d24i79m 19Š26o54l37c 1425355235484

Z londýnských letišť je všeobecně lepší jet normálním vlakem a ne těmi expresy. Normální vlak je o trochu pomalejší, ale daleko levnější. Na Stansted jezdí od Londýna Abelio Greater Anglia a od severu CrossCountry, na Gatwick Thameslink a Southern a na Luton jezdí Thameslink a East Midlands Trains. Všechny jsou ve sdružení národních železnic (http://www.nationalrail.co.uk/), takže stačí jedna jízdenka.

+1/0
9.2.2015 12:26

P43e83t28r 73N42e96c50h57a88n21i49c11k52ý 7973906928440

Přesně tak a ta jízdenka na trasa (nebo zpáteční trasa) + 24h Londýn je geniální věc a zavedl bych ji i u nás do krajských měst.

+1/0
9.2.2015 15:25

J29a91k60u91b 38M25a77r43k66v16a19r47t 9772213765942

Do Barcelony se dá za dobrý peníz dostat Vuelingem. Před 3 lety odlet v 8 ráno cca 40€...

Pravda že zpáteční byla nejvýhodnější přes milán

0/0
9.2.2015 8:58

N38i67k17o48l17a 74Č88e57c98h 9491439516

No dobře, ale já bych se z té Barcelony chtěl i vrátit. Španělsko mi nepřijde zrovna zajímavá krajina na emigraci a nízká cena letenky na tom nic nemění.

0/0
9.2.2015 13:16

P26e88t25r 80N35e45c80h43a84n33i64c50k61ý 7663326588720

Girona - Bratislava za 25-30eur Ryanair. Jde to, ale je pravda, že jsou levněji dostupnější destinace

0/0
9.2.2015 14:04

P45e22t26r 21N43e45c58h82a28n55i70c91k21ý 7583856978880

Jedno malé doporučení, ne vždy je nízkonákladovka levnější než klasická aerolinka. I ty klasické mají různé sezónní akce a výhodné zpáteční letenky. V případě zpátečního letu se zavazadlem tak jde proti nízkonákladovce ušetřit (nemluvě o dalších službách). Takhle jsem už letěl se Swissem Praha - Madrid a s ČSA do Barcelony. U plánování cesty je dobré sledovat nejen jaká je doprava z letiště (tady autor zapomněl na Oslo, které má nejlevnější letenky v Evropě a nejdražší dopravu z letiště, která překoná cenu zpáteční letenky i v jednom směru), ale jestli není výrazně levnější doprava na jiné letiště + doprava pozemním prostředkem (samozřejmě závisí na času cestovatele).

+6/0
9.2.2015 8:41

R27a85d80m73i65l44a 36S52i39m86č16á49k25o57v11á 5525443825375

Můžu potvrdit, dostat se z Rygge nebo Torpu do centra Osla vyjde asi 1000kč/osobu... mám štěstí, že mám vždy přistavený odvoz :-)

0/0
9.2.2015 19:03

P98e16t66r 15N96e34c63h52a69n84i97c35k75ý 7333746858580

Ale zas člověk může uvažovat mimo geografii letišť. Třeba Torp je v krásné krajině a Oslo k tomu není potřeba, okolí má velmi zajímavé, velmi levnou loď do Švédska a vhodné podmínky pro cestování po jihu Norska nebo i severu Dánska. Rygge má takřka MHD do Švédska, odtud to pak jde pokračovat třeba na Göteborg nebo k jezerům. Milan Malpensa je výborné východisko pro cesty kolem jezer Como a Maggiore, Bergamo zas pro Veronu nebo Bolognu. Je třeba se víc dívat do mapy no :-)

0/0
9.2.2015 19:08

R92a38d19m69i86l34a 37S94i43m35č27á13k35o19v82á 5585793405835

samozřejmě souhlasím :-) ale já pak bydlím v Oslo.. ale prý jezdí poláci s minibusem, vyzvednou vás doma a odvezou až na letiště a naopak... sice to není výrazně levnější, stojí to 250NOKů, ale zase už pak člověk nemusí řešit přestupy a jede přímo

0/0
9.2.2015 19:14

M30a60r26e30k 95S58c38h27o62ř 7628401639658

Redaktor měl článek nadepsat titulkem Nízkonákladovky v Praze, tedy tak daleko, jak dohlédne. Dnes práci redaktora může dělat fakt každej.

+6/−6
9.2.2015 8:39

N64i72k43o74l95a 13Č70e20c33h 9781789316

Diskutéra dnes také může dělat každý. Obzvláště ten, kdo článek nečetl, že?

+4/0
9.2.2015 13:06

M38a43r85e35k 27S93c91h13o24ř 7688381959788

Ano, odpověděl jste si sám. Nicméně, třeba o Brně v souvislosti s linkou do Londýna jsem zmínku nenašel. Vy ano?

0/0
9.2.2015 22:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.