Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec války loktů v letadle. Nová područka bude fungovat pro dva

V přeplněné ekonomické třídě v letadle není výjimkou, že spolucestující začnou lézt na nervy i úplným flegmatikům. Tahanice, kdo získá privilegium položit si paži na područku sedadla, jsou běžné. Tyto boje by měla vyřešit nová skládací plastová područka nazvaná Soarigami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F69i50l97i71p 37M56a47t87u72s90k89a 6491588661777

Sklopná sedačka je pro mne v letadle téměř nutností. Stejně tak nafukovací polštář. Většinou jsem totiž tak utahanej, že v letadle skoro celou cestu prospím. Občas usnu ještě před vzletem na přímo, ale to se tak nějak nespí dobře. Pak se probudím v době servírování jídla (je větší šrum) a pak zase usnu. Na konec mě letuška budí, ať si při přistání vyndám sluchátka a narovnám sedačku. No a občas mě znova zbudí až drcnutí při dosednutí letadla. Letos to byl pro mne extrém - cca 50 letů. Dokud jsem si létal 2 až 4 krát do roka, bylo to super a vždycky jsem se na let dost těšil. Teď je z toho únavná rutina. Hlavně to věčný čekání je na palici. Tak mi neberte sklopná sedadla, ať se alespoň trochu vyspím. Kdo se chcete vyvarovat sklápění sedadla před sebou, berte si řadu za nouzákem, u kterého se sedadla většinou nesklápí (a proto se jim vyhýbám).

0/−2
15.12.2014 22:26

J68o94s18e16f 40Š71e49m35e51l73í19k 7549931880277

Područka není problém, ten nastává pokusem o sklopení sedadla přede mnou, pokud teda nejsem u nouzového východu. Ale zjistil jsem, že i po sklopení to jde zedadu zase narovnat. Jenom tam ty kolena pak musím držet furt.

+1/−3
14.12.2014 20:08

J68i25ř78í 89L85u54k72á48š56e33k 5150671800333

Silnější, tlustší a neomalenejsi vyhrává :)

+3/0
14.12.2014 19:47
Foto

O22n34d14r90e63j 73B84o98c60e66k 1410605954148

Urcite to nebude z papiru, tahat by se mi s tim fakt nechtělo. Jinak situaci ze bych se se soudem tahal o to kdo tam bude mit loket jsem jeste nezazil.

+5/0
14.12.2014 19:07

P82e20t86r 31M19a82l15i44š76k19a 6191535621373

Prostě před vzletem po usazení všechny pasažéry uspat a máte po všech problémech.

0/0
14.12.2014 16:55

L36i81b27o46r 45D44a86n10ě33k 4557431323

chby čtvrtá možnost - područka je mi ukradená, vadí mi sklápění sedačky. Hlavně bez zeptání. Nejen v letadle, ale i autobusu. při jedné cestě z itálie jsem už spal, když tu mě probudila boles z kolen, jak si slečna předemnou povolila zámek opěrky a plnou silou se do toho opřela aby to sklopila co nejvíc. Navíc se neomluvila a sedadlo nezvedla, protože prý tak to má většina a nezajímalo ji, že většina za sebou nemá 185 cm cestujícího. asi 3 hodiny jsem jel s nohama bokem. Při zastávce na odpočívadle jsem ji to zvedl do nejvzpřímenější polohy, zapřel nohy a při dalším pokusu se položit jsem ji nedovolil se pohnout ani o milimetr.

+21/−5
14.12.2014 14:31

V84á18c29l74a17v 74J67e50b38a73v28ý 8690909713236

Případně jí můžete udělat masáž ledvin, to málokoho potěší.

Ale nechápu, že se někdo nezeptá, když si tu sedačku sklápí víc dolů. Ta nejvzpřímenější poloha je špatná, ale stačí jen maličko dozadu a už je to schůdné pro oba.

+4/0
14.12.2014 14:34

P67a70v75e64l 80N55o48v62á26k 4783418375501

Ja bych rekl, ze pokud se musite ptat, pak byste si mel odpovedet NE a nesklapet vic, nez je to rozumne, coz je podle me tak polovina rozsahu. Vic je bezohlednost.

+3/0
14.12.2014 18:58

L69e59o34š 78E12x44n75e39r 1767358808452

V mnohých autobusech je málo místa na nohy i při před vámi dozadu nesklopeném sedadle. A nejhorší jsou ty stupačky pod sedadlem pod vámi. Tlačí do holení a na to, abyste si na ně mohli dát nohy, musíte měřit aspoň o půl metru míň... :-( Proto se autobusům vyhýbám, jak jen to jde a raději jezdím vlakem, kde si dokonce můžu nohy natáhnout, což v autobuse nejde ani omylem. Rv

+4/0
14.12.2014 20:40

M35i92c46h64a68l 58M75i68l78l16e53r 9846912269532

jj....vyhybame se autobusum na vsechny cesty, ktere trvaji vic jak dve hodiny.

0/0
19.12.2014 4:28

L53i79b77o14r 56D49a87n48ě93k 4977881913

nejsem tak agresivní a spíš bych si vysloužil neúctu celého autobusu já. Takto byla za kravku ona...

0/0
17.12.2014 19:00

M64i89r77o42s76l39a10v 22Z96i71k92m47u71n87d 7529573524153

Chyba je v tom, že není stanovena minimální osová vzdálenost sedaček (např. 80 cm), resp. šířka prostoru mezi hranou sedáku a opěrkou předchozí sedačky (35 - 45 cm). Dopravce se snaží nafutrovat do vozidla co nejvíce sedaček, takž autobus stejné délky má různý počet sedaček s rozdílným pohodlím.

+2/0
14.12.2014 19:49

M80i97c33h40a28l 88M87i86l85l47e46r 9116802739902

vzdalenosti sedadel jsou stanovene, ale zalezi na jednotlivych aerolinkach jake vzdalenosti si stanovi a od vyrobce objednaji. U lowcostu se samozrejme daji ocekavat mensi vzdalenost nez u tech lepsich.

Viz dole muj odkaz na tabulky na seatguru. com

0/0
14.12.2014 21:41

J26a97n 38J77e93l56í22n97e78k 8813645372306

Proč se rovnou aerolinky nevykašlou na nějáká sklápěcí sedadla? Je to jen iluze pohodlí. Jo, můžete si sklopit sedadlo a v klidu spát. To těžko. Všichni, co létají vědí, že sklopené sedadlo je zlo. Buď do vás neustále někdo kope a nebo Vám to zmačká kolena.

+19/−2
14.12.2014 12:36
Foto

O60n50d68r89e24j 63B78o98c13e77k 1130395944758

Vy jste toho asi moc nenalital co?....

+2/−2
14.12.2014 19:09

O57n36d30ř79e73j 63Š68r76á40m39e58k 3733330251709

Já jo a souhlasím s tím

+6/0
14.12.2014 20:02

J13a78n 76J30í97c72h32a 8670460968131

Ryanair ma pevny sedacky...

+2/0
14.12.2014 20:07

E69r60v30i31n 80R51a72u75s48c43h20g14o34l96d 9705869268522

Na delsi mimoevropske lety(Dom.rep)je nelepsi business trida.Jenze jedina linka s touto tridou je CONDOR.Je potreba letenky koupit vcas

0/0
15.12.2014 17:31

K29a20r83e11l 78L15i15š80k70a 7576773547661

Jednou jsem letěl někam a soused přede mnou si sklopil o jeden stupeň, tak jsem si to taky trochu sklopil a ten úchyl za mnou, který měl asi 160cm a 70kg, se začal hystericky vyjadřovat, že ho mačkám a bůhví co. Poslal jsem ho do pryč. Pak mi šmejd ještě deset minut kopal a bouchal do opěráku. Naštěstí přestal, protože se to pomaličku blížilo k mým limitům a nevím nevím jak by to dopadlo.

0/0
14.12.2014 10:50

M69i58c51h82a27l 14M63i90l25l63e29r 9906722429912

mel jsem take diskuzi o sklopenem sedadle ve dvou pripadech, pokazde s damou a pokazde pri 14hodinovem letu. Zasadne sklapim sedadlo az po jidle, kdyz odeberou tacy a ztlumi, nakonec zhasnou svetla, aby pasazeri mohli spat. Vsichni v radach prede mnou sklopili sedadla na nejnizsi stupen a ja udelal samozrejme totez.

Dame za mnou se to nelibilo, pry ze ma obrazovku az u nosu a chtela abych zvedl sedadlo. Poukazal jsem, ze vsechna sedadla pred mym jsou skloena a kdyz ja sve zvednu, budu mit mensi prostor na ukor jejiho zvetseneho. Rekl jsem, ze nedelam nic jineho, nez pasazeri prede mnou a nemam obrazovku u nosu, tudiz ona ma moznost udelat totez.

Dama se ocividne urazila, ze jsem si "negentlemansky" nenechal ubrat pohodli, aby ona mela vic mista, ale zmlkla a po zbytek letu mi dala pokoj. Druhy pripad byl velmi podobny.

Dela to na mne dojem, ze tyhle damy to schvalne zkousi, jestli se nekdo necha oblbnout aby se kvuli jejich zvysenemu pohodli vzdal sveho.

+4/−4
14.12.2014 12:37

M59i77c78h61a48l 66M67i91l97l88e88r 9716522369842

Martin Vaclav asi neleta ma mezikontinentalnich linkach;-)

+3/−1
14.12.2014 16:45

M13i27c95h59a92l 98M69i16l54l33e96r 9606552779902

ani Tereza Dolejsova ne :-P

+2/−1
14.12.2014 19:09

L50e11o36š 53E41x14n89e85r 1557768798852

A copak se dá při sklopeném sedadle spát? Vždyť ta poloha je absolutně nepřirozená. Tedy nevím jak vy, ale já, který spím normálně na břiše či ve "stabilizované poloze", raději spím s podepřenou hlavou dopředu, když už si nemůžu normálně lehnout jako do pelíšku...

0/0
14.12.2014 20:43

M97i56c42h10a46l 93M64i69l29l30e66r 9866682629262

ledacos v leteckem cestovani je neprirozene. Pokud to nekomu vadi, doporucuji pouzit jiny dopravni prostredek nez letadlo.

Jenom se divim, ze nekdo by si predstavoval,  ze v letadle v economy bude moci spat jako doma v posteli. V letadle se spis pospava, nez spi, ale i to prijde pri dlouhuch letech, tim minim 8 az 15 hodin, vhod.

Vetsine cestujicich se rozhodne lepe pospava ve sklopenem sedadle, nez ve vzprimenem.

+1/0
14.12.2014 21:37

P32a82v56e25l 66P65r54o56k83o81p 6668792175320

Ad "Pokud to nekomu vadi, doporucuji pouzit jiny dopravni prostredek nez letadlo."

Je to možná překvapivé, ale do mnoha (mimořádně frekventovaných) destinací v kategorii veřejné osobní hromadné dopravy jiná možnost než letadlo neexistuje.

0/0
15.12.2014 15:01

M97i13c60h98a33l 21M89i62l76l40e88r 9906322879832

vzhledem k tomu, ze jsem to myslel ironicky a take vzhledem k tomu, ze ziji v zemi uplne obklopene morem a kamkoliv do zahranici je pro nas do zamori, jsem si toho vedom.;-)

Na druhou stranu se ale nevyhybam lodni doprave, to ale jde o okruzni zajezdy (cruises).

Pri navstevach Evropy casto cestuji vlakem, protoze vlakove cestovani mam rad. Koupim si k tomu ale Eurailpass 1. tridu, abych si to mohl vyuzit v pohodli.

0/0
15.12.2014 22:04

M13a69r84t87i32n 30K11o30l94á14ř 3409762342763

Kdyby letecké společnosti nešetřili doslova s každým milimetrem, myslím, že by bylo po problémech.

Mne osobně nejvíce vadí malá celková šířka sedadla - vnímám většinou problém v oblasti ramen. Myslím, že mám celkem normální míry 187cm/80 kg a přesto pokud se najde někdo podobného vzrůstu vedle mne tak třetí vedle nás by už asi musel sedět na zemi. Jediným řešením při takovém letu je si sednou trochu nakřivo (do vrtule) - uznejte sami, pohodlí vypadá úplně jinak a u letů delších než 1 hodina se to nedá vydržet.

Popsaný jev neplatí pro všechny letecké přepravce - někteří mají použitou jinou konfiguraci či používají jiný tip letadla. Už jsem se naučil se při rozhodovaní o letu se kouknou i na tyto parametry.

0/0
14.12.2014 9:13

M16i94c61h19a30l 96M55i95l16l84e84r 9436902349372

prisel jsi na to sam v poslednim odstavci. Komu zalezi na vetsim pohodli a ne na nejnizsi cene, zvlast, kde se jedna o delsi let, ten ma moznost si vybrat.

Pomuze tabulka rozmeru pro jednotlive aerolinie a jejich ruzne druhy letadel

dalkove lety, economy

http://www.seatguru.com/charts/longhaul_economy.php

kratke lety, economy

http://www.seatguru.com/charts/shorthaul_economy.php

Pro ne-anglictinare: "seat width" je sirka sedadla v palcich ( nasobit 2.54 pro prevod na centimetry) a "seatch pitch" je vzdalenost od zadni steny predniho sedadla k zadni stene nasledujicicho sedadla za nim.

+4/0
14.12.2014 9:51

M81i61c83h71a94l 59M46i78l86l36e36r 9666352359312

rozmer "seat pitch" je samozrejme take v palcich.

0/0
14.12.2014 9:52

K27a25r38e52l 56L43i43š93k25a 7126983697781

No to jsi mě moc nepotěšil. Příští týden letím poprvé s easyjet a jak se dalo očekávat pitch je katastrofálně 28. Pro porovnání Air France, se kterýma lítám pravidelně a i tak se necítím nějak zvlášť pohodlně to má 32 tj. 10cm rozdíl. To asi zemřu. Naštěstí to je jen takovej hop skok.

0/0
14.12.2014 10:23

K59a60r49e67l 26F57a10j53t 5938972461493

A cos čekal od LC ?

+1/0
14.12.2014 14:25

J79a38n 35W83a97l78t39e67r 5639380515107

TYP letadla

+2/0
14.12.2014 10:06

M95i19c35h82a91l 15M21i44l19l77e61r 9386362819712

letam dost casto na domacich linkach v Australii a cas od casu do zamori a -zaklepat- doposud jsem za ta leta nemel zadne potize s agresivnim sousedem/ sousedkou. Vzdycky jsme se podelili o podrucku bez problemu.

0/0
14.12.2014 8:53

M37i87c80h47a86e12l 67C57h63a13r36v60á72t 9569688813502

Oč by bylo jednodužší, kdyby tam byla přepážka namontovaná napevno.

+3/0
14.12.2014 8:43

L34e66o75š 20E46x64n44e26r 1457188238962

A širší opěrka.

0/0
14.12.2014 20:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.