Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejkrásnější „Babička zubačka“ na světě. Technický klenot Švýcarska

Během sedmi kilometrů překonáte převýšení 1 500 metrů. Tentokrát vsedě. Vydatný turistický výstup zvládne starobylý vláček za necelou hodinu. Ta však díky úchvatným výhledům na nádherné hory uteče mnohem rychleji, než se zdá. Švýcarská horská železnice Schynige Platte Bahn je ve světě legendou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65a75r13e33k 15V94y28m63a36z41a77l 5548176152940

Švýcarsko je nádherná země s malou vadou, pro našince je zde opravdu draho. I pro místní Švýcary. Říkají, že Švýcar který si může dovolit dovolenou doma ve Švýcarsku, je na tom velmi dobře. Ale stojí za to se sem podívat. R^[>-]V

+1/0
5.11.2014 11:13

M79i50c94h94a26l 38M68i43l17l80e87r 9746682429252

Neni to nejlevnejsi zeme ani pro obcany zamorskych statu, ale stoji za navstevu.

+1/0
6.11.2014 5:36

O91l82d83ř84i32c30h 94J59a74n69e11č82e30k 8649706783421

Že si dovolenou ve Švýcarsku můžou dovolit jen bohatší Švýcaři bych klidně i věřil. I když samozřejmě záleží na tom jak ji trávíte - jestli v hotelu a jezdíte zubačkami nebo v kempu a chodíte pěšky ;-) jako ostatně všude.

Švýcarsko je i o hodně dražší než Rakousko a okolí Interlakenu obzvlášť. Ale stojí to za to - pokud vyjde počasí.

Mimochodem za ty (pro cizince) vysoké ceny může do značné míry eurovská dluhová krize - před nějakými 6 - 7 lety bylo za 1 euro přes 1,70 franku - při tomto kurzu by Švýcarsko nebylo oproti Rakousku výrazně dražší. Jenže kurz je 1,20 (a to ho ještě švýcarská centrální banka uměle drží aby dál neposiloval)

0/0
6.11.2014 11:04

O78l17d42ř12i86c34h 61J63a95n41e94č52e27k 8299586313211

Že si dovolenou ve Švýcarsku mohou dovolit jen bohatší Švýcaři bych klidně i věřil. Tedy aspoň pokud se bavíme o hotelu a ježdění zubačkami. Švýcarsko je o dost dražší než třeba Rakousko a o okolí Interlakenu to platí obzvlášť. Mimochodem, do značné míry za to může eurovská dluhová krize - před nějakými 6 - 7 lety bylo za euro 1,70 franku, při tomto kurzu by to výrazně dražší než Rakousko nebylo. Jenže kurz je 1,20 (a to ho ještě švýcarská centrální banka uměle drží, aby ještě více neposiloval).

Ale každopádně stojí za to.

0/0
6.11.2014 11:07

J49a93n 70N32o82v74á84k 9891292350242

Opravdu nádhera. Pokud se tam někdo chystáte, v Interlakenu lze v informačním centru zakoupit "pass" (Regional Pass Berner Oberland) na veškeré vlaky (včetně zmíněné zubačky) v okolí. Cena (2011) kolem 5.500 za osobu na 6 dní. Je to včetně 50% slevy na Jungfraujoch. Při těch cenách jízdenek a vzhledem k velkému převýšení je to opravdu nejlepší způsob, jak tuto oblast prozkoumat. Pokud jste kempaři, doporučuji kemp Jungfrau (Lauterbrunnen). Je to pod vodopádem kousek od Interlakenu - na vlakové nádraží 10 minut. :-) Tipuji, že se tam určitě v budoucnu vrátím ;-)

+2/0
3.11.2014 8:30

J54o48s77e46f 11M54i95k61u10l22í14k 8584317306

všiml jsem si, že tam jsou dva kempy, byl jste asi jen v tom jednom že?

0/0
3.11.2014 9:13

J35a87n 98N16o57v49á52k 9611192250752

Ano, jen v tomto. Kolem příroda a ten vodopád - to nešlo odolat. :-)

0/0
3.11.2014 9:20

O18l20d95ř42i56c21h 66J97a46n18e57č63e58k 8509716333961

Já myslím, že na Jungfraujoch resp. obecně na Eiger / Mönch / Jungfrau se normální turista ani jinak než vlakem nemá šanci dostat - nemluvím o převýšení, ale prostě o tom, že by to byly velmi náročné lezecké a ledovcové túry.

Ale jinak to docela dobře jde obchodit pěšky - třeba i ta Schynige Platte - samozřejmě za předpokladu výborné kondice.

Neopakovatelný je Jungfrau Marathon (když vyjde počasí), ale to už opravdu není pro každého.

+1/0
6.11.2014 11:12

P31e97t45r 45N48e11c56h85a84n83i71c85k71ý 7923396628690

Tak kdo si bude stěžovat na zastaralý vozový park?

+3/0
3.11.2014 8:25

O92l44d10ř29i52c10h 46J59a83n22e77č34e50k 8649856253541

U kolejových vozidel nejde ani tak o stáří, jako hlavně o údržbu. 100 let starý elektromotor může fungovat stejně dobře jako když byl nový a pokud není důvod jedzit rychleji, bylo by zbytečné ho měnit.

Pokud jde o vozy, tak je samozřejmě rozdíl, jestli se bavíme o výletní zubačce anebo běžné dopravě pro 21. století, tedy S-Bahn a dálkových (rychlo)vlacích - tam Švýcaři 100 let staré vozy neprovozují :-) A samozřejmě je to opět otázka údržby a přístupu cestujících (který je v Česku mnohdy tristní...)

Mimochodem, rekonstruované tramvaje T3 považuji za to nejlepší, co na českých tratích jezdilo a jezdí - Praha se se svými nespolehlivými a hlučnými novinkami může jít bodnout.

0/−1
6.11.2014 11:20

P39a20v79e40l 68B19l48a55ž71e37k 6941221746251

Jo, okolí Interlakenu je fakt úžasný. Ať už výlet lodí po jezerech, cesta na Jungfrau, nebo jen pěší túry.

+6/0
3.11.2014 7:43

J11i87ř56í 37K33l76i78m97e97š 9841641884789

Já tam byl, ale už je to 21 let8-o

Už tehdy tam bylo krásně a předpokládám, že za těch pár let se zase šoupli o kousek dál R^

0/0
4.11.2014 14:35

J60a43k28u85b 69R26o63u29s 3823380344352

Tedy to musí být opravdu zážitek :-) Jednou se tam podívám! R^:-)

+6/0
3.11.2014 1:42

P60e72t79r 72H50l47o19u95š59e33k 9616173575911

také mě k návštěvě Interlakenu článek nadchl  :-) R^

+1/0
3.11.2014 2:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.