Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme: rok s elektrickým řazením na kole

Otestovali jsme dlouhodobě tolik probírané a diskutované elektrické řazení na silničním kole. Výsledek po téměř celé sezoně ježdění nás uspokojil. Je to opravdu dobrá moderní vychytávka, která zlepšuje komfort jízdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T67o29m91á36š 58Š43t25e22c 4748570685117

Tak prečo nie, že? Profíci jazdia Di2 už niekoľko sezón, takže odskúšané je dostatočne aj na „peckách“ ako Tour de France či Roubaix a problémov je s tým menej, ako s lankami (lenže profíci majú ročne 30000 km). Okrem Shimana už elektroniku vyrába aj Campagnolo, SRAM asi bude nasledovať, aj keď celú dobu tvrdí, že v žiadnom prípade, že oni veria lankám.

Cena kompletnej sady Ultegra Di2 je napríklad v Kolokráme 34700 Kč, cena neelektronickej Ultegry 16990 Kč, teda za elektroniku si človek priplatí skoro 20000. Do kompletného biku chýbajú kolesá, rám, riadidlá s predstavcom, sedlo a nejaké drobnosti ako pedále. Hmotnostne nepredstavuje elektronika skoro žiaden rozdiel oproti mechanike, naviac veľa bikov v tejto cenovej hladine (100000+) má opačný problém: podľa pravidiel UCI sú príliš ľahké (minimálne 6800 g). Batéria vydrží na jedno nabitie vyše 1000 km, takže opäť pohoda (i keď lanko k prehadzovačke som pretrhol po nejakých 7000 km, ale pomaly budú chcieť vymeniť aj bowdeny).

0/0
13.10.2014 20:58

R96o25b22e95r80t 50P15u44č32í80k 5321104810782

Tak už nám to samo přehazuje, elektrokolo i šlape, ještě automaticky zatáčet a cyklisté můžou za jízdy sledovat video na mobilu. Nějak mi ale uniká původní účel cyklistiky jako zdroje zdravého pohybu

+1/−2
13.10.2014 19:14

V41l59a15d45i32s62l16a30v 67A16d78a44m13e90c 2465378341548

Nevím proč zrovna tuto inovaci jste vzal, jako důvod úniku původního učelu cyklistiky. V roce 1960 závodníci používali pětikolko. Kolem roku 85 už byli sedmikolka. Pak následovalo indexové řazení. Po indexu následovali na silničce mechanické dual control. Ta elekrika je třeba u přehazovačky proti tomuto malý posun, u smyku je to dobrá vychytávka.

+1/0
13.10.2014 22:04

I81g81o10r 74G43o48t32t72w25a46l45d 6457488680351

No já bych snad jen k příspěvku pana Pučíka dodal, že původním účelem asi nebyl zdravý pohyb, ale spíš šlo o to dostat se rychle, pohodlně a relativně bezpečně odněkud někam. Zcela ve smyslu jeho příspěvku by se dalo před nějakými sto čtyřiceti lety argumentovat, že neustálé zmenšování předního kola jde zcela proti smyslu velocipedu jako prostředku pro lepší rozhled do krajiny :-) (no oni to tenkrát po nějakou dobu naopak neustále zvětšovali, aby kolo jelo rychleji, až než někdo vymyslel řetězový převod a převodovku, protože se na tom kole už nikdo udržel). Je to, přesně jak říkáte, jenom další krok ve vývoji, a až praxe ukáže, jak moc (nebo málo) bude přínosný.

0/0
14.10.2014 11:23

P75a64v83e61l 68N22e45d47ě90l94a 5546890124161

tak elektrokolo s elektronickým přehazováním má společné jenom ten kořen slova elektro-. Jinak jde o naprosto dvě rozdílné věci.

A mimochodem i na elektrokole musíte šlapat, což byste samozřejmě věděl, kdybyste na něm aspoň jednou v životě seděl ...

0/0
23.10.2014 7:26
Foto

T11o52m84á53š 96S55m10o96l41í84k 3711962106893

Ušetřím lanka ;-D;-D

0/0
13.10.2014 18:20

J89a83r32o70s40l74a77v 24T81a53c72h84o69v45s62k83y 2482930424700

Jeste by to chtelo pridat elektricke slapani a bude to uplne super.

+2/−1
13.10.2014 16:43

V19l44a91d59i94m71í79r 75H66a51v76r96á24n45e57k 7106216310287

Přeháníte, jen 34 698 Kč, za tu cenu je skvělé kolo a přehazování je docela radost...pokud je seřízené;-D

+4/0
13.10.2014 16:22

K71a41m33i38l 13S98k34r69o40b61a78n11e32k 3137674287801

Projel jsme se na tom a je to na nic, Pořád přemýšlíš zda tam máš dobrý převod a řadíš a řadíš a řadíš......zbytečná hračička..pro mně

+1/0
13.10.2014 16:05

V48l39a20d44i12s97l48a24v 11A95d86a54m10e14c 2825368711238

Řekl bych, že je to zatím na půli cesty. Samostatně přehazovačka není takový skok, aby byl důvod si to pořídit. Přesmykač se svým doladěním je ovšem super vychytávka. Chybí tomu ale toto: Neřadit smyk a přehazovačku zvlášť, ale mít tlačítko lehčí a těžší. A řídící jednotka, aby řadila to správné na převodech. A za druhé mít tam nějaký hlídač otáček a možnost po zajetí svého stylu jízdy, řadit v kopcích automaticky dle otáček na pedálech.

0/−1
13.10.2014 14:37

M97a76r21t63i55n 94A47b19r44m15a72n 4749747211766

ja jsem zastáncem klasiky, mtb 3x9, silnice 2x10... ale výboj nezastavím...

nicméně, tlůačítko lehčí a těžší si můžete udělat - je to konfigurovatelné dle libosti (nejsem si jist ovšem jeslti u silniční sady anebo u nové mtb xtr, což je jendo, protože pak to půjde časem u všech). Hlídač otáček máte - čidlo na kadenci. Ovšem toto by bylo zavádějící, při sešupu z kopce, kdy nešlapete, či občas proškápnete, by to byl nesmysl. Možná z toho udělat komplexního robota, kdy "automat" by řadil podle tepů + výkonu + cadence + stoupání.

0/0
13.10.2014 15:58

V38l28a71d91i17s36l38a34v 88A88d96a38m81e85c 2605738271948

S tepem bych to nespojoval. A na výkon je dost složitý snímač. Ale rychlost kadenci a stoupání není problém. Asi by to mělo problém v kopci, kdy člověk jde ze sedla aby trochu nastoupil, či dal odpočinout některým svalům, tam by musel být i snímač posedu aby to nevyhodnotil špatně. Pro silničku by se mohl takový robot ujmout. Na MTB nevím, na tom kole jezdím málo.

0/0
13.10.2014 16:21

M40a53r30t13i37n 75A64b49r64m87a13n 4189377301226

no právě, on de člověk ze sedla i při nějakým sešupu. a aby si to pamatovalo / vyhdocovlao x profilů - jakože do kopce na těžko, do kopce plácání, nebo z kopce... no, a celá věc by byla drahá jako krá...va. 

nechci Vás urazit, ale přijde mi to nesmyslný... i když je jasný, že časem to někdo vymyslí:)))

no u tho bajkový xtrka přemejšlej to propojit ještě s vidlí a tlumákem a řídící jednotka by vyhodnocovala už vše:))) co by se stalo, kdyby si někdo v zápalu boje, prdnul do sedla, ovčem už nikdo neřeší:))))

0/0
13.10.2014 16:26

V42l32a75d63i64s79l15a71v 47A85d73a66m96e19c 2375588541988

Dám Vám konkrétní příklad. Pojedete na silnici v lehce zvlněném profilu časovku družstev. Myslíte, že budete mít chuť přeřazovat co 200metrů. Nebudete, ale když to bude dělat automat a vy udržíte nepřetržitě třeba optimálních 95 otáček, Tak ve finále vyděláte třeba 200 metrů na 80km. A to stojí za to. Ono stačí když jsem jel časovku dvojic a kolega měl víc energie. Držel jsem ho na 170 tepech +-3 tepy. Tudíž jsem se na konci několika kopců na neuvařil a dojeli jsem do cíle, s tím, že jsem porazili spoustu dvojic, kteří na tom byli lépe. Takže já tomu automatu dávám budoucnost, ale jeho určení bude pro jak pro koho.

0/0
13.10.2014 16:46

M57a78r79t32i18n 24A43b26r52m86a73n 4459857791696

njn, všcihni "pro" jezdí na tepy dosud... hlídaj si je řazením.... otázka je, jakej byl měl v tomhle smyslu ten automat přínos versus hmotnost / cena (i když tu pro teamy neřeší) výdrž baterie atd

0/0
13.10.2014 21:26

V17l68a52d37i97s62l40a60v 48A57d65a51m11e97c 2515558591538

Hnotnost by už nešla nahoru. Vše jen jen otázka spřaženého computeru. Otázka tepu je diskutabilní, když v polovině kopce přijde nástup je dobré hlídat tep a možná ten nástup nechat být, ale když přijde před vrcholem tak je to tep netep.

0/0
13.10.2014 21:58

J63a38r72o43s61l98a66v 48D30u63n61d84a 1733502876850

Jako že by to řadilo samo i ve chvíli kdy to nechci? Třeba v plným záběru?

0/0
13.10.2014 21:13

V37l11a68d16i26s10l93a48v 28A83d59a58m91e24c 2545448271848

Pokud by jste navolil program, že to má hlídat 95 toček na pedálech, tak to chcete. Dá se říc že by to řadilo kdy to nečekáte v plném záběru. Při těch velkých otáčkách by to nemusel být problém. Při nižších by to bylo bloklé a třeba by to jen naznačilo vhodné řadění.

0/0
13.10.2014 21:54

J41a25r40o44s35l89a38v 40D23u19n96d85a 1723902116220

Hmm, to bych nechtěl. Ani za zlatý prase.

0/0
13.10.2014 22:16

V54l90a47d47i37s77l93a42v 25A16d89a38m48e17c 2505558641568

Vidite a já toto chtěl tak v roce 1987. Hlavně do spurtu do cíle, kdy bych tam měl program spurt. Při dojezdu do kopce se na nic nehledělo, řadilo se v plném tahu až na nejtěžší převod.

0/0
13.10.2014 22:31
Foto

L69u95k65a43s 25P86l69a79c38h31y 2967868661907

Tak já nevím, já si teprve poslední 2 roky (při nájezdu cca 2000km/rok) zvykám poprvé v životě na přehazovačku na beranech (do té doby jsem ji i na silničkách měl vždycky pod štanglí) a vrním blahem už jen kvůli tomu, že kvůli každému přehození se nemusím sklánět někam hluboko přehluboko. Takže zjištění výdrže baterky je zajímavé, v zimě bych se jí bál ale při mém nájezdu to asi opravdu nemá smysl.

+1/0
13.10.2014 13:39

P50a27v87e57l 32N59e67d97ě64l21a 5276290324471

je třeba si uvědomit, že elektrika taky něco stojí. Jak psal kolega nahoře v Ultegře je rozdíl cca 20k.

Není to o nájezdu, ale spíš o tom, kolik peněz na to máte a o vašem pocitu.

0/0
23.10.2014 7:29

J45a74n 30S82l70a62d91k92ý 1988123670731

Podle mě je to úplná hovadina. Podprůměrnej jezdec jako já si to v životě nekoupím, protože za cenu 35 000 Kč mám celé kolo. I na tomto jenom ťukám nahoru a dolu. A profesionál myslím tohleto taky nikdy používat nebude. Co je složitější je i poruchovější

0/−3
13.10.2014 12:01

J45o55s57e71f 28D64r32á54s46a90l 2124835451

profesionál cenu neřeší, takže tento argument je mimo. A poruchovější to nebude, jednak na to má denní sevis a druhak při závodě je na poruchu náchylnější mechanický systém než elektronický

+2/0
13.10.2014 12:20

J70a27r45o67s74l45a94v 14D11u42n23d14a 1123612746120

Jsi si jistý že jednoduchý mechanický systém je na poruchu náchylnější než složitý elektronický?

0/0
13.10.2014 21:16

H58o34n88z55a 63K84o31b51r 3177496988643

Profící to už dávno mají.

+5/0
13.10.2014 13:04

2102919972824

Nechápu taková příspěvky hodné hospodského prostředí. Kdo to bude chtít si koupit tak si to koupí,Jenže toto řazení je nyní novinka( která je vždy drahá) a v pozdější masové výrobě to bude běžná výbava kola.

+2/0
13.10.2014 13:24

V27l98a35d90i74s57l41a36v 31A78d41a54m24e58c 2245628691798

Profici to dávno mají, servis neřeší, na to mají mechaniky. Pokud jste hobík, závodník a ročně najedete 10 tis km, tak proč né. Celé vybavené kolo s elektrikou se dá na podzim sehnat třeba za 65 tis.

+1/0
13.10.2014 14:31

V44l42a76d94i89s16l41a23v 25A67d95a94m48e11c 2505248301838

Třeba za 15 let to bude standart u kol za 30 tis a výš. Je to jen otázka hromadné výroby.

0/0
13.10.2014 22:06

P62e49t20r 82P76e56t28r 6423152898963

Akorát jste zapomněli poznamenat, že obyčejný smrtelník si za ty stejné peníze radši koupí ojeté auto a bude mít toho zmiňovaného pohodlí nesrovnatelně víc ;-)

+1/0
13.10.2014 0:01

N91i90k84o12l39a 22Č63e50c50h 9131449846

A kdo nemá ani na to, koupí si nové tenisky. :-P

+1/0
13.10.2014 11:30

V42l43a25d68i35s83l91a52v 73A43d93a77m17e39c 2335588981478

Jste se dost netrefil s odpovědí, že?

0/0
13.10.2014 14:28

M70a73r35t32i28n 75M14o20t46y71č37k60a 6781427587144

že to běhá jak po másle bych od kola s takovou cenovkou očekával tak nějak automaticky...

+4/0
12.10.2014 20:26

J35o49s43e41f 58D16r31á97s53a27l 2564905331

vite kolik stojí F1...a někdy ji nejsou schopni ani nastartovat;-)

+6/0
13.10.2014 10:46

P31e81t39r 91N50e65c72h20a17n20i96c92k30ý 7723546808450

Tohle by byla parádní výbava do městských kol, ale to by musela být jiná jak cena, tak kriminalita :-(

0/0
12.10.2014 20:16

J82o24s45e58f 35D97r18á65s16a22l 2674145341

do městských kol je ideální planetová převodovka

+1/0
13.10.2014 10:46

P73a57t57r29i22k 49S54v30o86b90o92d40a 3259421326445

já bych to spojil s "elektrickým ohradníkem". Sáhneš na to, dostaneš ránu.

+2/0
13.10.2014 13:23

Ř65e84h57o52ř 72V80l73a75s87á72k 2564404821836

Tak to je zklamání. Myslel jsem, že v článku budou zkušenosti s automatickou přehazovačkou.

Slyšel jsem, že se s tím experimentovalo, ale pro závodníky je to holt spíš horší a holt co se nechytí u závodníků, to se hůř prosazuje do praxe i u amatérů.

I když třeba nábojové alternátory nebo nábojové převodovky se v posledních letech v obchodech začínají objevovat docela běžně.

0/0
12.10.2014 13:23

Z58d60e51n13ě85k 33D44u72b53e42c40k89ý 3617364530648

nabojovou prevodovku jsem mel na kole v  roce 1977

pravda pouze 3-rychlostni

0/0
13.10.2014 13:58

M94a82r74t43i71n 55A82b55r81m10a75n 4829527341756

nábojová převodovka bude dycky těžší než klasickej šaltr.

njn, každej by chtěl mít na koel dsgečko:)

0/0
13.10.2014 16:01

H97u89g14o 17K43o78n72e39č46n20ý 3318213145208

Hmotnost?

0/0
12.10.2014 12:57

J41a89k21u49b 43N18e60b57u17r50k86a 6155687570139

2,402g Google je váš kamarád: http://road.cc/content/news/40313-updated-first-ride-shimano-ultegra-di2.

+2/0
12.10.2014 13:01

J32a68k89u10b 17N64e91b71u32r46k30a 6255207450969

Asi se dám na novinařinu, abych mohl celoročně testovat předražený Specialized kola ;-) Třeba takový Diverge Comp Carbon by se mi hodilo :-P

0/0
12.10.2014 12:51

J60a34n 70D50e71r68k84a 8709138892672

A to nejpodstatnější v článku chybí. Cena je kolem 35.000,- Většina "normálních" uživatelů si za takovou cenu nekoupí ani celý kolo.

+14/−1
12.10.2014 11:39
Foto

P47e41t95r 65P56r72o13c81h42á87z61k31a 3142126762974

Při masovém rozšíření by nemusela být tak velká.Jinak ale máte pravdu.

0/0
12.10.2014 11:47

H49u26g96o 86K45o47n71e52č36n80ý 3968163415638

Zase ušetříte za bowdeny.

+14/0
12.10.2014 12:59

J82a28k95u26b 95N53e39b36u79r73k51a 6165627630729

Tak každý má jinou představu o tom, co je to "normální" uživatel ;-) Samozřejmě, že to není sada pro rodinné použití :-P

0/0
12.10.2014 13:03

J71a49r45o68s90l86a31v 86S92t80u12c93h33l22í30k 7916168742116

Kolik to váží a stojí?

0/0
12.10.2014 11:39

P33a78v13e17l 85V80a53n19ě89č27e22k 4924413181881

Staci se podivat do nejakeho shopu.  http://www.kupkolo.cz/sada-shimano-dura-ace-di2_z90590/

0/0
12.10.2014 12:40

H62u19g57o 69K71o72n94e95č19n33ý 3248513455128

A z toho poznáte, kolik je hmotnost "navíc"?

Já ne.

+1/0
12.10.2014 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.