Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kolo, které vám neukradnou. Z batohu ho rozložíte za 10 minut

Pro mnohé by to mohl být ideální dopravní prostředek do města - kolo s průměrem 26 palců, které se vejde do batohu a přitom ho můžete rozložit za méně než 10 minut. Další výhodou je, že tohle kolo by vám nikdo neukradl a mohli byste s ním bez potíží nastoupit do autobusu nebo třeba do metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a94k39u34b 80N41e30b98u98r60k78a 6105897910709

Za deset minut se dá rozložit a složit do kufru i Ritchey Break-Away a to je plnohodnoté sportovní kolo! Tohle je nějaký paskvil a cena určitě nebude adekvátní. U městského kola bych čekal, že ho složím tak za 30 sekund, aby to mělo smysl ;-)

0/0
20.8.2014 10:05
Foto

M25a87r89t54i30n 14O12c83h 7889384425326

Volovina...

0/0
10.8.2014 14:58

M67a60r52t71i12n 49Z58u81b70a71t54ý 5576273843363

Kolo ktere se sklada 10 min se na kombinaci s MHD nehodí. Osobně používám několik let Brompton a příbuzenstvo Dahony. Skládání těchto kol trvá do 20s. Navíc kolo bez brzd neodpovídá našim předpisům a je nebezpečný. Jinými slovy - jedná se spíš o designerský výstřelek který moc praktický není.

+1/0
10.8.2014 12:03

A77l73e74š 29L73i97s31o58v84s79k65ý 9382894793218

jako reklama či námět pro článek dobrý,na reálný používání na hou*o.

+1/0
10.8.2014 11:03

V94á47c18l61a48v 56M88á76c59h41a 1192983539437

letmo uložené kola a narychlo montované spoje... tuhost bude dělaná na třicetikilového somálce...

+3/0
9.8.2014 23:18

P41a37v44e77l 33K19r24a19u68s 8343450125661

btw. To co vidíte tady jsou je grafika, né fotografie...!

+1/0
9.8.2014 22:59

J90o46s21e67f 11V59a31l58a 9190183323873

jedno kolo z Indie uz mam, takove krasne damske retro 1930, dcera to chtela i pres moje namitky ze to asi k jezdeni nebude. Cena byla asi 2000 Kc, no a opravdu se na tom jezdit neda. Konstrukcne poddimenzovane, bez predni brzdy, osicky jdou silene ztuha. Je potreba si uvedomit, ze prumerna vaha Inda je tak stezi 50 kg, takze materaly pro tamni kola by snad mohli upect i v pekarne z testa na chleba

0/0
9.8.2014 22:16

O84t96a68k42a87r 31V15a51l47e37k 6936222555112

Dle obrazku to vypada, ze s nastavitelnosti sedla to nebude as take horke.;-)

0/0
9.8.2014 20:25

O36t85a78k83a26r 45V88a96l40e48k 6736172495312

Az

0/0
9.8.2014 20:26

M83i31c28h22a89l 12K34o26l49o35v45r23a96t 5257523185262

zajímala by mě maximální nosnost kola a kolik cca ujede, než se rozpadne na českých cestách ...

0/0
9.8.2014 19:26

J54a55n 57J94e72l40í34n16e51k 8423865662296

Gumový pás jo? Řemen! To mi přijde jako nesmysl. Člověk šlápnutím do pedálů je schopen vyvinout velký točivý moment a ten řemen asi bude přeskakovat. Není tam ani napínací kladka. Navíc ten rám nebude mít žádnou tuhost, chybí nosník mezi sedadlem a šlapkama. A aby přední kolo jelo v ose, bude potřeba mít nějáký středící mechanismus. No, nevím nevím, z konstrukčního hlediska mi to přijde jako paskvil.

0/0
9.8.2014 19:25

V79l80a82d66i25m18í80r 31F53i75b19i45g52e47r 5124481721544

Ale kdeže gumové řemeny se používají poměrně dost, v autech jsou v motorech(rozvody) používají je jako hnací někteří výrobci motocyklů a jsou ve všech skůtrech(variátor). Žždný problém ten máte v hlavě že tomu nevěříte ale ono se moc nechce věřit že guma dokáže nahradit kov.

+2/0
9.8.2014 19:48

J31a31n 28J61e91l36í20n90e93k 8163485682476

Ale jo, to já vím. Důvodem mých pochyb je provedení toho řemenového převodu. Jsou i kola s řemenem, ale to provedení musí prostě odpovídat.

0/0
9.8.2014 20:14

J58o29s66e65f 41V23a57l36a 9980453333113

vzhledem k tomu, ze na casovkarskych "kozach" jsou neskutecne kosmicke materialy vcetne prevodovek na baterky, ale nikdo zatim s ozubenym remenem neprisel, tak mam pocit, ze asi konstrukteri vedi, co na kolo patri I kdyz OHC rozvody v aute uz dneska nezene nikdy retez, ale vzdy remen....ale retez nebylo treba tak casto menit

0/0
9.8.2014 22:11

V80l84a37d87i85m13í12r 68F41i44b96i49g27e88r 5564551341244

Jestli třeba ten řetěz není lehčí než gumový řetěz a závodnící mají o dost větší zátah než obyčejní cyklisté. Třeba to časem přijde kdo ví

0/0
10.8.2014 18:49

J74a82n 83B38á59r25t85a 3810696358

Pokud je to stejný řemen jaký se používá jinde tak má v té gumě zatavená ocelová lanka. Navenek guma ale nenatáhne se ani o kousek.

0/0
10.8.2014 11:09

V24a27c32l85a94v 60P20e50r82o13u18t12k45a 6108157234321

to už radši takovou kvalitní skladačku co jde rychle uprostřed rozpůlit ,ale ta stoji okolo 20 ,,,

0/0
9.8.2014 17:21

P26a47t52r65i12k 12S84v69o49b26o52d35a 3219111136435

skládat něco v lepším případě deset, v horším 30 minut? to dojdu pěšky do práce i dom....

+1/0
9.8.2014 17:08

J76a54n 24H22o21r54s66k78ý 2166720317155

Je fakt, že v posledních letech materiály udělaly dost velký kvalitativní skok. Přesto (posuzováno jen citem podle fotek) mám dost obavy nejen o tuhost rámu, možná dokonce i o pevnost těch spojek. Ale ten nápad s pohonem pomocí řemene se mi zdá zajímavý. Říkal jsem si, kdypak to asi přejde od motorek ke kolům?

+5/0
9.8.2014 16:29

J72a46n 83J32e45l92í68n44e27k 8683225252466

Já myslím, že ten řemen má využití jen na hodně profi kolech, hlavně kvůli nemožnosti využít klasickou přehazovačku, ale planetovou převodovku. A je také potřeba mít dobrý rám, né ten paskvil tady na fotkách.

0/0
9.8.2014 19:31

M26a54r43e66k 24Š71i11m14o67n 2684547908118

Vypadá to jako další designerský krám nějakého jabkožrouta posedlého nemocniční bílou, který není k ničemu. V tech spojích musí být neskutečné tlaky, v těch středech ukotvených jen jednostranně taky, musí se to strašně opotřebovávat. Celkově to vypadá dost nebezpečně.

+2/−1
9.8.2014 16:20

D20a70v80i72d 59R38y79c78h96e13t42s29k88ý 9286421680250

Trochu jsem se podivil otázce "a co výbava". A CO BRZDY?

0/0
9.8.2014 14:29

M17a41r97e75k 94Š10i32m21o90n 2114307108148

Mohlo by to mít takavou tu zpětnošlapací brzdu (má to nějakej název, kterej si nepamatuju), nebo to prostě nemá vůbec volnoběh.

0/0
9.8.2014 16:14

M76a38r41e44k 81Š97i63m53o19n 2824447678298

Aha, tak z diskuse vyplývá, že to brzdí jakoby pořád a pořád to musíte překonávat šlapáním. No pěkně děkuju.

0/0
9.8.2014 16:18

M50i11r47a 35J52a67n45í51k 5603234915345

Je to torpedo:)

+3/0
9.8.2014 16:50

J25o69s57e61f 68V37a59l77a 9910353133863

na torpedo to konstrukcne vubec nevypada. Tipnul bych si na tzv. furtslap

0/0
9.8.2014 22:12

M54a45r44e15k 71Š97i57m62o18n 2744597318738

Pan Janík myslel, že torpédo je ten název, kterej si nepamatuju, což má pravdu. Ale ten krám torpédo nemá.

0/0
9.8.2014 23:31

K65a57r61e64l 61W26a25t49z19k65o 9376157917506

Torpédo se tomu říkalo. ;-)

0/0
10.8.2014 17:08

I54v84o 88K36a25r97c59h 1800160337403

Na co brzdy,hlavně , že jede;-D;-D

0/0
9.8.2014 16:32

V79l62a64d38i26m49í20r 36F86i12b79i97g23e40r 5194871471444

Brzdu to nemá je to jako kolovrátek když pojedete z kopce musíte šlapat nebo dát nohy mimo a šlapky se budou točit. Kola bez brzd se prodávají ale já osobně bych se toho bál. Koupil jsem si na venčení psa kolo s klasickou brzdou šlápnutí zpět (torpédo) je to super ruce jsou volnější když nemusím nahmatávat páčky.

0/0
9.8.2014 19:51

P78a17v98e78l 57S13o77b28o48t43k32a 5230834

Dobrý začátek, ale chtělo by to dále dopracovat - doufám, že ve finále přijdou designeři se skládacím automobilem, který si budu moci v openspace dát pod stůl. 

Přeci jen se v Praze auta hodně kradou a vykrádají a také místa na parkování jsou drahá.

+5/0
9.8.2014 13:12

J50a37n 33F80i62a59l20a 7924257265779

A co výbava? Blatníky, odrazky, zvonek, nosič. Takhle holé kolo je k ničemu.

+4/0
9.8.2014 13:07

J14a47n 74B86l75a95h15a 3202214452372

Tohle by bylo k ničemu i vybavené.

+1/0
9.8.2014 13:59

E26m40i11l 15P61r60c96h11a75l 5130730278394

na co kdyz mame Brompton :-)

+2/0
9.8.2014 12:47

D69a88n58i56e37l 37R51o63z89s31n73y19o 5380909525518

Dily ktere patri k sobe by meli mit barevne pruhy, aby se rychleji dali nalezt casti onoho spoje. A pak pruh by nemel byt cely dokola ale s hodne vyraznym klicem, k urceni spravne rotace trubky (proc pouzivat neviditelne klice vevnitr, kdyz to pak tam clovek cpe nasilu a snazi se nalezt spravnou pozici...)

To prestani slapat k brzdeni je nevyhoda - nemuzete prestat slapat protoze jinak zastavite... stacilo pouzit spravny naboj v zadnim kole, ne? Jak to meli kola pred dobou prehazovacek... a je jedno zda tam je retez nebo ozubeny pas.

0/0
9.8.2014 12:34

R38o22b11e48r23t 21H92o79m56o97l59k94a 2240492732401

Brzdi torpedem, kdyz se ti roztrhne ten gumovej pas misto retezu. To je o hubu... Takhle se pas roztrhne a kolo samo zastavi.

+1/0
9.8.2014 13:36
Foto

D29a44v27i85d 47J58a82n83i93k 5736356195364

Hloupost. ty gumove pasy jsou hodne dobre. HD motorky maji take gumu,...

0/0
9.8.2014 13:39

M94a32r68e54k 58Š47i90m71o78n 2254577948778

Může ti spadnout, nebo se dostane kamínek do středu nebo se prostě něco stane. Na druhou stranu to vlastně brzdí pořád a pořád to pálí energii.

0/0
9.8.2014 16:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.