Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak přežít pád letadla. Nemusí to být beznadějné, říká odborník

Ocitnete-li se na palubě padajícího letadla, nemusí to být beznadějné. Ačkoli nedávný pád malajsijského Boeingu 777 nad Ukrajinou nikdo z 298 lidí na palubě nepřežil, v historii existují případy šťastlivců, kteří z těžké letecké havárie vyvázli. Může pro šťastný konec člověk něco udělat, anebo nezbývá, než spoléhat na štěstí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A20l77e20x20a73n91d15r 15K20o77s18t68k34a 5119396849926

1) Neječte. Lidé v krizové situaci rádi ječí, vřískají a pobíhají, což výrazně sníží šance na přežití čehokoliv.

0/0
1.8.2014 7:39

J10a33r41o37s51l20a49v 80M25o28u33č47k15a 3179712657112

Ten článek se měl jmenovat Jak přežít blábolení odborníka. Prakticky v tom článku nebylo vysvětleno nic, co by zvýšilo šanci na přežití. Ta fakta co se kdy kde stalo nejsou návodem. Rv!!

+6/0
30.7.2014 10:10

M44i88c20h33a61l 90P68a90v94l49á61t 9303783264619

Je to skoda. Velmi rad bych si precetl rady odbornika, co meli udelat pasazeri KLM4085, aby prezili.

0/0
30.7.2014 16:49

P22a87v73e80l 52S14o20b54o78t82k31a 5800654

Naprosto jednoduše - měli si před letem koupit zítřejší noviny.

0/0
30.7.2014 20:59

P33a93v58e83l 31S29o93b66o29t90k65a 5440314

najděte si můj příspěvek níže - "ODPOVĚĎ NA OTÁZKU V TITULKU:...."

0/0
30.7.2014 21:01

A13n89e28t80a 89S30o78u70k27u35p90o19v52á 4225699177

Nejsem si jistá, zda-li je tohle nejlepší článek na léto, tedy čas dovolených a létání. Vlastně se z něj člověk nedozví vůbec nic kloudného (protože to ani nejde) a tak je text pouze shrnutím velkých leteckých neštěstí za posledních bratru čtyřicet let. Martin Velek si "zapublikoval" a tím to hasne.

0/−5
29.7.2014 12:31

M66a28r51e46k 88T18u72r67n95o95v83e66c 7765902680796

Nic kloudného? Já celkem nevidím důvod, proč by se o podobných věcech nemělo informovat - a je celkem jedno kdy. Třeba naše paní starostka (a zároveň poslankyně) nedávno v nějakém rozhovoru povídala, že "nikoho z nás, kteří občas létáme, nikdy nezajímalo, kudy vlastně". Ať mluví za sebe - mě to zajímalo vžycky. Takže když jsem vloni letěl třeba nad Irákem, tak jsem se také celkem divil. Také psala: "Nikdo z nás by si nedokázal představit, že civilní letadlo může být sestřeleno." No a to já si zrovna docela dobře představit dokážu - právě kvůli tomu, že si z historie něco pamatuji...

To mají novináři s podobnými články čekat, až budete mít po dovolené? A co kdy někdo třeba na dovolenou poletí až v září? Nebo třeba až v zimě?

Bych to fakt nehrotil. Třeba na takový ten kanadský seriál o leteckých katastrofách nejraději koukám vždycky těsně před tím, než mám někam letět...

+1/0
29.7.2014 17:18

M23a33r23t53i19n 57Š78t40ě61p83á43n73e79k 3237133923121

To je zase clanek na dve veci. Par minut na internetu a hned je tu uzasny navod jak prezit pad letadla. Ach jo.

+1/−3
29.7.2014 12:09

J57o75s77e94f 36L63o83p48a81t90a 2807569203

Bohužel jeden z mála způsobů jak přežít pád letadla je neletět s ním... To ale odborník neříká, tak nevím.

+1/−4
28.7.2014 21:30

P74a30v51e34l 42N61o53v88á93k 7421156969363

Jo a taky jedním zmmala způsobů jak přežít život je nenarodit se :-P

+2/0
29.7.2014 11:56

M41i38l41o15š 22K62r19u85m63p 2864757764

v článku není ani jedna citace žádného odborníka. Jinak celý ten článek je mrdkovina (dle mého názoru), člověk se akorát dozví o Vesne 10.160 a o tom, že si má nasadit kyslíkovou masku a doufat. A na závěr výčet katastrof. Super článek.

+8/−2
28.7.2014 21:12

J65a56r44o58s82l92a94v 91M79o91u61č27k69a 3479822507772

Svatá pravda.

0/0
30.7.2014 10:11
Foto

J24a24n 34L16i41n31h77a51r55t 3581523241145

O tom DC-10 slyším poprvé a jsou to teda machři největší. R^ Už se o tom na iDnes psalo?

+1/0
28.7.2014 21:02

V61l67a41d48i77m74í77r 21M38e84n70d47i 3522489421496

Myslíte na let 981 Turkish Airlines ?

0/0
28.7.2014 21:19
Foto

J35a29n 10L90i26n25h13a34r98t 3501423191525

Myslím tenhle: DC-10 společnosti United Airlines za letu z coloradského Denveru do Chicaga (1989).

0/0
28.7.2014 21:42

M51i71c26h49a33l 42P19a13v64l85á25t 9193393464499

UAL 232. Viz http://en.wikipedia.org/wiki/United_Airlines_Flight_232 . Podrobne take serial Mayday / Vysetrovani leteckych nehod - serie 11, epizoda 13.

0/0
29.7.2014 14:28

P55e93t13e45r 17H13u13s20z19á73r 5778427665495

Mam jenom ja ten pocit, ze vycet nekolik faktu z historie leteckych incidentu a katastrof a titulek clanku jsou dve naprosto odlisne veci???

+15/0
28.7.2014 20:33

K31a61m70i53l 22K86u52l60h94á11n76e26k 7109124852904

Jak přežít pád letadla? To se dovíte, jakmile ten pád přežijete. Je to jako návod, jak přežít průstřel hlavy. Autor je komik.

+6/−1
28.7.2014 20:21

M87i61c39h87a24l 69R14i92c62h57t47e35r 5191463307325

Nechápu, kdo je ten odborník, co radí? Autor? Já myslel, že je publicista, jak je podepsaný.

+4/−1
28.7.2014 20:20

T98o38m85á52š 57D68u17š83e77k 1127806262927

Super článek ;-D. Titulek jak z Banánových rybiček, odborník nedorazil. A článek o tom, jak přežít, je doplněn případy, kdy až na výjimky nepřežil nikdo.

+24/−1
28.7.2014 20:14

P55e17t12e43r 92N73o75v55á75k 5604698329810

Predpokladajme  že by ma vymrštilo z lietadla pripútaného ku kreslu. Ja by som postupoval takto: V prvej fázy si dám dole oblečenie a urobím si taký malý padák takže spomaľujem pád. Keby mi nešlo dať si nič dole tak rýchlo mávam rukami ako vták, každé spomalenie je dobré. V polke pádu sa jednou rukou pridržujem kresla, druhou rukou si dám dole pásy. Po odpásaní sa dám do polohy že nohami som na sedáku kresla ale som pričupený (pre lepší odraz). Asi 1 až 2 metre nad zemou sa od kresla prudko odrazím smerom nahor. Potom logicky na zem dopadnem ako keby som skočil z malej výšky.

+3/−4
28.7.2014 20:10

V38l51a82d58i96m46í62r 50M16e63n80d63i 3912589741856

Ale predtýmto všetkým si musíš dať ešte hore na wecku také 3-4 jointy;-)

+6/0
28.7.2014 20:13

A40l55e61š 29M24á60c76h31a42l 1639388288871

a vy umite vyskocit rychlosti cca 160km/h ?

+1/0
28.7.2014 20:31

T16o64m19á95š 81K17n46a61i95f73l 6383420437570

:D:D

+1/0
28.7.2014 20:39

V69l48a91d85i20m94í91r 83V12y93s45o51k82ý 8892622431465

konečně ty rady odborníka...

+8/0
28.7.2014 22:54

T69o41m17á52š 34Š62a74p85o93v65a88l57o47v 2254674289851

Spousta lidí Váš vtip nepochopila... byl to vtip, že jo? ;-D

0/0
29.7.2014 12:48

S47t87a97n15i67s79l95a29v 54H24a14v97r15a51n 9250545908487

Takže jsi to nepochopil taky.

0/0
30.7.2014 19:42

V79l10a20d98i16m84í42r 84M41e26n97d18i 3382559921456

Popis k fotke č 6 nesedí. Podla mňa je fotka z nehody v Dallase z r. 1985. Ano jedná sa o lietadlo L1011 Tristar, ale nie je to fotka nehody v Rijáde

0/0
28.7.2014 19:49

M73i93l25a59n 32K53r18u46p65a 5828783658483

Pro pana Tyčku:

Když padáte volným pádem, tak na vás žádné přetížení nepůsobí. Jste v beztížném stavu.

Kosmonauti to někde využívali při tréninku v nějakém speciálním letadle, které střídavě vystoupalo do výšky a pak pár desítek sekund padalo volným pádem k zemi.

Když ale padá reálné letadlo, tak nepadá volným pádem, ale většinou se nějak točí ve vývrtce. Tohle způsobuje to přetížení - odstředivá síla.

+1/0
28.7.2014 19:44

A50l84e59š 41M72á52c73h94a97l 1179978938681

Absolutní nesmysl o stavu beztíže při volném pádu. To byste přece nepadal ;-D

V letadle se to simuluje pomocí létání podle paraboly. Ale jen několik sekund.

0/−3
28.7.2014 20:36

Z72b20y85n69ě81k 87Š10a96f23a69r60č54í73k 5847838605754

Neupadl jste volným pádem na hlavu? 8-o

0/0
28.7.2014 21:04

T62o75m95á28š 58K46n41a68i86f70l 6433130117510

Vy budete fyzikar hadr :D

+2/0
28.7.2014 20:40

M51a63r34t45i20n 51P96e20j67c79h78a68l 9956592447584

Padák si nasadit při startu a mít to štěstí ,že se letadlo rozlomí kde sedím a vyhodí mě to ven..., docela dobrá báchorka.

0/0
28.7.2014 19:26

E82r22i49k 33S32a24n43e91t19r44i89k 4508330500674

Už vidím ako si vedľa vás sadá nejaká pani a pýta sa čo máte v tom batohu. Ale to je len padák.

0/0
29.7.2014 10:04
Foto

B37r35o97n26i51s72l42a42v 95G51a27b64r53y30š 2482789611

Přiznám se, že jsem ještě nikdy neletěl. Víc než ty prohlídky mě děsí to, že to někde spadne. Technika sice pokročila, ale poslední dobou to padá jak hrušky buď selháním techniky, nebo selháním lidského činitele, ať už se nachází v letadle nebo mimo něj. Láká mě to, ale zároveň z toho mám strach. A jak to tak někdy dopadá, když si poprvé nasednu do letadla, může to být i můj poslední let.

0/0
28.7.2014 19:20

A88l28e73š 83M68á52c68h38a24l 1119228958181

Nepadá to méně nebo více. Jen se o tom víc píše. Jinak, letecká doprava je bezpečnější než automobilová.

+6/0
28.7.2014 19:42

P15e11t33r 88M38a44l55i90š16k32a 6831955971603

Ale když to spadne tak to stojí za to.

+2/0
28.7.2014 20:02
Foto

B88r80o47n50i90s78l46a29v 84G71a16b48r17y33š 2422829291

To je všeobecně známý fakt. Ale já volím tu, kde pravděpodobnost přežití není při nehodě mizivá.

+1/0
28.7.2014 20:14

J73a13k81u49b 15K68o45r25e47c 6544710601823

Tak teď právě byste měl využít možnosti a proletět se s Malaysian airlines. Tři letadla jim prece nemuzou spadnout.

0/0
28.7.2014 20:19
Foto

F28r92a61n29t83i42š25e49k 33H24r69a64b19a53l 3523189596828

Jak přežít pád letadla? Být v jiném ;-)

+3/−1
28.7.2014 19:18

M83a67r25t59i62n 24H40r24o77u65d10n85ý 6208117132476

Z 10km padáte volným pádem 3,5-4 minuty. Za tu dobu se dá zvládnout všelicos, i si nasadit padák uložený v příručním zavazadle (takový padák má dnes i méně jak 4kg). Otázkou tedy je, jak během té doby neomdlít, a dostat se brzy z letadla, protože pokud se nedostanete z letadla, tak je vám sebelepší padák k h....

0/−5
28.7.2014 18:39

J26i43ř86í 34D15v49o30ř10á88k 5708653108810

Teorie pěkná.Jinak mít padák v příručním zavazadle a vyskočit z dopravního letadla (kudy) při rychlosti 600 až 900 km za hodinu v 10 km a po cestě dolů si nasadit a otevřít padák ?Nějaký námět pro dementní film? Možná hlavní role Chuck Norris ?

+13/0
28.7.2014 18:58

T54o74m60á37š 11M29á52c33a 9445185933146

R^

+1/0
28.7.2014 19:30

P34e78t11r 19T18y46č13k63a 6335432509142

Pokud padáš volným pádem tak na tebe působí v letadle přetížení, že neuděláš vůbec nic.

+1/−3
28.7.2014 19:02

R22a66d49e80k 89J53a23n92a40t35a 9165106104132

Padák je jen teoretická možnost.

Buď se letadlo rozpadně ve vzduchu, pak nastane rychlá dekomprese a omdlíte. A když se nerozpadne, tak se z něj nedostanete.

+2/0
28.7.2014 19:03

T65o35m52á19š 25M24á43c11a 9705405363956

Nejste náhodou vzdálený příbuzný Chucka Norrise?

+3/0
28.7.2014 19:29

V64l90a64d89i72m17í71r 95K13u66č77e48r20a 7777684232238

Otázka - mohu si do letadla přinést vlastní padák ?

0/0
28.7.2014 18:39

J79a65n 17K78ř81í39ž 6135633295778

Možná ano,ale byl by vám k prdu.

+3/0
28.7.2014 18:41

J25i60ř12í 50N34e46u88m82e82i66s44t69e25r 2452195393571

Vraťte mi vstupné. Slibovaný odborník nedorazil.

+10/0
28.7.2014 18:34

M63i55c16h57a46l 94P89o91h71o23ř81e84l35s56k21ý 8902761671427

zakladní otázka .....dovoli mi letuška použít v nouzové situlaci svou sedačku

s  5bodovým pásem ?

0/0
28.7.2014 18:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.