Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus chce nacpat do letadla víc lidí. Budou sedět jako na kole

Zaplatili byste za letenku, kdybyste měli v letadle sedět na sedadle jako od bicyklu? Právě na taková sedadla si zažádala o patent společnost Airbus. Cílem je ušetřit místo v ekonomické třídě a vtěsnat do ní více pasažérů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F18r16a47n33t81i60š89e58k 55K89a84l31v93o79d61a 5317667943221

Pořád se řeší marže obchodníků místo pohodlí zákazníků. Ve druhém kroku zažádají, aby jim byla povolena místa na stání a nakonec budou pracovníci letecké společnosti v bílých rukavičkách natláčet do již přeplněného letadla další cestující, jak je to u vlaků v Japonsku. A k tomu management servisu bude škrtat zdánlivě nejméně potřebné předletové opravy letounu.

+1/−1
18.7.2014 20:34

J81o56s58e69f 89V21o67s81i10c76k16y 4553637806663

Nechapu, co vas to vsechny tolik poburuje. Jednodusse takovy let muzete odmitnout a to ze s nim poleti jini a zaplati mene nez za vlak, to vam muze byt fuk. Trochu tolerance !

+3/−1
18.7.2014 17:26

T44a42d19e10á96š 51V53y29s31k53o67č55i35l 4757777628201

A když to letadlo se sardinkama někdo sundá to bude mrtvých...

+3/0
18.7.2014 8:14

D88a18n55i59e46l 57S21c23h78n88i81t49z43e31r 5501374921276

no až bude stát 1 barel ropy 250 dolarů, pak bych chtěl číst komentáře o komfortě. Jinak někomu bráni koupit a provozovat vlastní tryskáč?

0/−1
18.7.2014 1:10

J88a57n 93K25a40r13e38l 48N45o53v22a55k 5346984538456

tam bych se nevesel na delku :D nekomu tuka na majak

+1/0
17.7.2014 23:59

J73o71s20e35f 97N83o97v86a27k 5618712796868

Tak tímhle bych neletěl, ani kdyby mi za to platili.

+2/0
17.7.2014 21:11

T32o26m28á41š 58K87n14a25i72f77l 6523300967220

Niakso te nenuti.

0/0
20.7.2014 23:33

R66a11d33i64m 81H94e97n56e77k 6279667299151

Já bych tam zrušil sedadla úplně a tam by se potom vlezlo hodně lidí.

+1/0
17.7.2014 20:16

J59a16r97o77m40í58r 61D23a36n93ě23k 5750211484

A co kdyby se pod sedadla rovnou připevnily šlapky a cestující by si část ceny letenky odšlapal? Mechanismus by šlapání přenášel na křídla, která by mávala a snižovala by tak spotřebu benzínu v motorech.

+12/0
17.7.2014 19:32

K29v10í93d66o 15K10r71a40t85o92c96h88v83í87l 1744482105745

Ideální je transportovat cestující v hranatých kontejnerech v nákladovém prostoru. Jeden kontejner může být dimenzován pro 20-30 lidí na stojáka. V kontejnerech jsou ventily pro přísun čerstvého vzduchu - připojí se do nich přívodní hadice. Lidé se vzájemně zahřejí vlastním teplem a  třením o sebe. Je to velice ekonomické, říká dr. Megele, manažer ze společnosti People Cargo.

+7/−1
17.7.2014 18:18

K39v82í54d18o 74K98r21a71t44o97c40h17v20í88l 1704562775565

Redakce se omlouvá za chybu tisku, manažer společnosti People Cargo se jmenuje dr. Mengele.

0/−1
17.7.2014 18:20

M82a59r61t28i42n 29J30e14z80e51r73s72k48ý 9874927482462

nejlepší by bylo, kdyby se každej Airtbus předělal na franšízu létající brněnské hospody NA STOJÁKA - a hajzly můžou mít klidně na chodbě R^

0/−1
17.7.2014 17:40

J38o92s20e34f 94Z54a42h65á72l98k78a 4823179278366

Léto je zoufalá doba a nějak se čtenáři přilákat na reklamu (a diskuze) musí

+2/0
17.7.2014 17:34

S20t27a64n50i22s20l49a35v 87K70a27d69l96č71í59k 7513237706

Kurňa a zase je ve 3D vizualizaci figurant štíhlý muž 70 kg výška 175 cm a co můj známý s váhou 160kg ? a dvacetinásobným pupkem ???

+1/−1
17.7.2014 15:49

J51a42n 63S66a31l87o14m29o62n 4699290511305

To není figurant, to je tak zvaný "normočlověk", prostě nějakej průměr kterej se dělal už kdysi dávno. Měla by se tahle figura trochu předělat.

0/0
18.7.2014 6:48

F72r33a47n62t30i33š51e35k 35K87a67l32v63o77d84a 5447927233571

Ono pro výtahovou kabinu je uživatel také počítán na 75 kg. Nicméně 160kg to už není člověk, ale dva v jednom a bude si muset koupit dvě sedátka, bo u jednoho by došlo k prostupu hmoty do těla;-D.

0/0
18.7.2014 20:38

J64a21n 64Č84e72k52a95l 7759465914574

Okurková sezóna, takovéhle články se vyskytují vždycky, když se nic neděje...

+1/0
17.7.2014 14:08

J78i16ř45í 50K53r45a59m18p38l 4286714456266

no ty bláho. Kdyby na té fotce s paní dali před ní ještě řaduy sedadel, tak je to horší než sardinky v konzervě. To je masakr, za takových podmínek by museli zlevnit letenku 10x

0/0
17.7.2014 13:53

L94e44o67š 19E28x83n68e56r 1717868188172

Takhle bych neletěl ani kdyby mi za to zaplatili. :-(

+2/0
17.7.2014 16:15

L34a56d15a 42N76o19v61a85k 4232343497

to je přesně ten důvod, proč nenávidim slovo <sleva>...:-/

+2/−1
17.7.2014 13:52

M84i83c83h38a91l 75M48i40l76l17e38r 9666272189882

nevim proc. ?8-o

I hlavni aerolinky maji cas od casu slevy a to neznamena, ze letenky ve sleve koupene posadi pasazera venku na ocase nebo uvnitr na stojaka.

Kdyz jsme vloni planovali cestu do Evropy, zpatecni letenky s odletem od protinozcu v kvetnu byly $2400  a s odletem v cervnu $2600. Koncem ledna Qantas vyhlasil slevu trvajici 10 dni, behem nichz ceny spadly na $1760 a $1960. Samozrejme jsme toho vyuzili a dokonce v tom byly zahrnuty nejzadanejsi spoje.

0/0
17.7.2014 16:16

M32i44c58h41a45l 95M84i98l14l71e66r 9126492449432

pozn. to bylo na lety s Qantasem a Emiraty mezi Australii- Londynem-Prahou a Australii-Dubaji-Prahou.

0/0
17.7.2014 16:49

A58n54t84o78n98i83n 72B42l93a41z68e17k 4968122947891

Jednoznacne uprednostnuji Boeing!

0/0
17.7.2014 13:36

M86i34c86h86a26l 36M80i87l52l98e84r 9786662359732

proc?

(na okraj, ja letam obema, Airbusy i Boeingy)

+1/0
17.7.2014 13:54

R98o95m42a58n 83P80o48l18á14č58e11k 5646109755

Obě firmy udělají co si zákazník přeje a zaplatí jim za to... Takže spíš bych si vybíral dopravce než výrobce.;-)

+4/0
17.7.2014 14:02

R88o87m96a18n 81H78o76r61n57í26k 2315722964361

V případě havárie zcela jistě velmi, velmi bezpečné.

0/0
17.7.2014 13:33

P75a67v66e69l 21M63a52l21e18č48e25k 1814375257705

Nechutný. Kde je nějaká kultura cestování?

0/0
17.7.2014 13:26

R21u63d20a 87S69l83a56v96í46k 5473258376201

Mizí s klesajícími cenami letenek...

+3/0
17.7.2014 13:28

J83a22r18o16m64i35r 96C42h16a76l34o53u96p72k39a 4609787305117

Tak třeba v Bussiness class.

0/0
19.7.2014 23:47

P59e91t84r 71V88i20n33t90r20l69í32k 3726474251

Pozemní doprava ze čímdál více zpohodlňuje a letecká naopak, i pro mě jeden z důvodů proč nemám rád nízkonákladovky typu wizzair, niky lufthaft, ryanair... :/

+2/0
17.7.2014 13:18

P11e34t36r 17L 4756713890736

nač tam dávat vůbec nějaké sedadla, můžou tam zrovna nechat jen místa na stání

+9/0
17.7.2014 13:15

I47v15a85n 85D43o72l21e27ž46a67l 3271245766286

A když to tam zřízenci namačkají, jako v tokijském metru, tak ani nemají kam spadnout :-)

+1/0
17.7.2014 23:11

B98o49h29u94m41i43l86a 71M82a13j86e38r94o48v12á 4537121584

Tak a mám po létání:-(

+1/0
17.7.2014 13:09

J21a85n 53J78u84r12n75í60č79e92k 7337640554324

Zatím je to jenom patent. Patentovat lze kdejakou blbost. To znamená jenom to, že by musel Airbus žádat o svolení každý, kdo by dostal nápad tohle vyrábět, ni víc.

0/0
17.7.2014 13:03

P47e82t35r 86S86v79o39b55o86d75a 7312821984

Presne. Lidi uz si nechali patentovat treba porodni centrifugu apod. zhovadilosti a taky to neznamena ze by se dnesni prvorodicky museli bat ze je soupnou pri porodu na centrifugu :D

+1/0
17.7.2014 16:07

K15a76r71e24l 91F65i68e12d89l73e29r 6631277299809

lidi si zvyknout na všechno není-li jiná alternativa a i když hranice kultury nabídky se posouvají kvalitativně dolů bez snižování ceny...

+1/0
17.7.2014 12:59
Foto

B62o92h48u28m57i63l 90P22r23o25c66h31á28z64k98a 9772569124130

Ještě by se tam mohly namontovat pedály a cestující by šlapáním letoun poháněli. Ušetřilo by se za palivo, navíc by pasažéři udělali něco pro zlepšení své kondice.

+27/0
17.7.2014 12:47

M69i82c17h77a40l 98P85a30d56ě18r15a 7320682600587

To uz smrdi nacky z Automatu ;-)

+6/−1
17.7.2014 12:48
Foto

S92t92a36n13i34s45l24a63v 58T97e35s43a49ř 9467904952714

a co kdyby si cestující museli do letadla přinést vlastní sedlo z bicyklu? ;-D

+12/−1
17.7.2014 12:40

A60n24t58o96n54i25n 18B29l71a42z43e14k 4178912967701

Nevlastnim bicykl.........:-)

0/0
17.7.2014 13:37

J69a71n 16J50e53ž76e67k 3551295587785

Tak si v letadle zadarmo užiješ...

+1/0
17.7.2014 13:45

J14a64n 45D82l65o22u42h70ý 8546110603470

tak koloběžku... ;-D

0/0
18.7.2014 15:30

J77i28ř83í 62C12i80m59a 6500169

Na stojáka.;-D

0/0
17.7.2014 12:39

M38i72c79h73a84l 54M28i83l56l12e77r 9956452139632

lide maji svobodu vybrat si aerolinku a spojeni podle sve kapsy...nebo jet vlakem.....atd. Ja se zasadne vyhybam nizkonakladovkam kdekoliv na svete a na vzdalenosti pod 700km vetsinou davam prednost vlaku, nejakemu pohodlnemu rychliku nebo expresu typu TGV, ICE, Thalys, Frecciarossa....

Petr Svoboda tady uz 2x napsal o tom, ze aerolinka nepoda informaci jakym letadlem se leti :"Bohuzel v letaku to mit nebudete. Nebo pidi pismenkama pod carou. Ze mate letenku v takovem super letadle se dozvite az po nastupu. To je ten problem..." coz je samozrejme nesmysl.

Aerolinky bezne podavaji informace ktera letadla pouzivaji na konkretni spoje. Je to uvedene v jejich letovem radu. Pokud zacnou zavadet na nektere trasy tyto typy letadel, budou na ne prodavat levnejsi letenky a pasazera to musi trknout.

Kdo chce videt jaka je konfigurace sedadel pro ktery typ letadla /u ktere aerolinky a jake jsou dimenze sedadla, staci zajit na plany a tabulky Skytrax nebo Seatguru.

+3/0
17.7.2014 12:35

P35e59t76r 90S74v30o51b68o18d34a 7382321694

Asi tak. Ja bych to nechal vyresit trh. Pokud budou lidi chtit takhle letat tak proc jim v tom branit. Pokud nebudou chtit takhle letat tak tenhle podnikatelsky zamer proste ztroskota. Ale neverim ze tu nekdo z nas ma kristalovou kouli a vi co ostatni lidi chteji.

0/0
17.7.2014 12:40

M23i64c74h68a17l 72P75a91d64ě18r80a 7660242860977

Na kazde letence mate kolonku equipment, kde mate uvedeny typ letadla...Airbus industries, Avro....

0/0
17.7.2014 12:47

R97o82m51a41n 25P29o37l52á13č67e75k 5846869135

Ale tohle bude mít pořád stejný název ne? Taky je prostě A380, ale Emirates mají 400 míst k sezení a druzí třeba 600 míst...

0/0
17.7.2014 12:49

M71i49c56h32a57l 69P90a37d18ě87r71a 7370712690507

Tak je jasne ze do Bruselu z Prahy 380tkou nepoletite...neni zase takovy problem zjistit, jakymi letadlyu na danych linkach dane aerolinky operuji jakymi stroji.

+1/0
17.7.2014 12:53

M95i34c59h43a52l 70P34a82d95ě17r50a 7850222710117

Ikdyz Praha>Ostrava A330 bylo hodne prijemne prekvapeni R^

+1/0
17.7.2014 12:54

M41i87c87h88a92l 68M33i44l65l27e17r 9706742639692

tak prave tohle se doctes na Skytrax nebo Seat guru pro vsechny aerolinky a v ruznych pripadech i na strankach aerolinii. Napr. na Seatguru si vyhledas aerolinku, kterou chces letet, podivas se na typ letadla ktery je odpovida tvemu spoji a ukaze se ti mapa sedadel.

http://www.seatguru.com/browseairlines/browseairlines.php

Nebo si na Find Seat Maps zalozis aerolinku, cislo spoje a datum a vyjde ti cim poletis. j

http://www.seatguru.com/findseatmap/findseatmap.php

Je ovsem nutne brat na vedomi, ze pokud dojde k necemu neobvyklemu - porucha atd, aerolinka si vyhrazuje letadlo zmenit.

Vedle toho jsou na Seat guru take take tabulky rozmeru sedadel a vzdalensoti pro 1.tridu, business, economy a zvlast pro kratke a dlouhe spoje. Viz v menu Comparison Charts.

0/0
17.7.2014 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.