Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Tohle se může stát jenom mně!“ Otřesné zážitky z létání

Zapomeňte na padání letadel. To se vás statisticky opravdu netýká. Mnohem pravděpodobnější je, že vám uletí letadlo, zničí vám zavazadlo nebo vás pozvrací soused. A i když nejde o život, podobné příhody vám mohou létání pěkně znechutit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a38r18t80i29n 43N76o73v11o34t62n89ý 8475554132714

Mám lepší zážitek. Při dvouměsíční cestě do Panamy jsem cestoval Vídeň - Toronto, Toronto - Miami, Miami - Panama City... při cestě tam jsem nepotřeboval kanadské vízum, protože byla tenkrát bezvízová povinnost. Pak se tam ale celé léto začali houfně stěhovat naši tmavší obyvatelé, tak to Kanada opět zavedla a bez víza ani ťuk a letenku jsem měl stejnou trasou zpět. Zjistil jsem to v jedné restauraci v Bocas del Toro, což je souostroví u Panamy ve zprávách na telefonu. Musel jsem požádat o kanadské vízum z Panamy, kde všechno je maňana a otevřít si bankovní účet je něco jako tady žádat o hypotéku. Kanadská ambasáda ale byla v Guatemale. O vízum jsem tedy požádal, zaplatil jsem přes deset tisíc korun za žádost, dopravu pasu  zpět, vystavení mezinárodního šeku protože to jinak nejde. Pas se mi vrátil, vízum jsem nedostal, měl jsem za týden odletět zpět do Evropy, takže jsem musel zakoupit jednosměrnou letenku ze Střední Ameriky do Evropy, přes Londýna jako na svini neměli British Airways místo v ekonomické třídě. Dovedete si představit kolik to asi stálo ;-D;-D;-D;-D

0/0
15.7.2014 9:12

J58a74r92o76s76l46a36v 64N11o32v51á91k 1315910900647

Let s rakví? V USA se vám to stane také, že poletíte s nějakým z těch, co třeba nepřežili v Afghánistánu a vrací se v rakvi domů.

0/−2
6.7.2014 14:49

M36i18c54h74a22l 62M13i82l56l49e74r 9356302309292

nevim proc do toho musis zrovna tahat Americany, proletari.

Cesta s rakvi v letadle se prave tak muze prihodit treba i Cechovi na ceste z dovolene v Egypte.

0/0
7.7.2014 13:25

M44i65c17h50a92l 21P70o83n17o36c84n38ý 2364225831

Osobne nechapu, co je na tom tak hrozneho. Pokud na te mrtvole zminovany clovek nemusel sedet.

0/0
7.7.2014 23:08

M82i45c97h54a44l 72M43i50l67l74e28r 9526112519262

vetsina pasazeru by ani nevidela, jestli do letadla nalozili nejakou rakev nebo ne.

0/0
8.7.2014 3:06

A16g45á66t65a 44U51t37í80k29a80l28o81v69á 6458847506297

Všemu popsanému se po čase člověk nakonec zasměje. 

Můj kamarád několik let pracoval v JV Asii, když tam s prací skončil, ještě chvíli cestoval, už bez pojištění. Zrovna v tu dobu se u něho objevily vážné zdravotní komplikace, ocitl se v jakési místní městské nemocnici ve strašných podmínkách. Měl už domluvený příjem v nemocnici v Česku, rodina si ověřovala u letecké společnosti podmínky přepravy nemocného, místo toho jim řekli, že v žádném případě to u člověka v jeho stavu není možné. Propuštěn na revers s otokem na mozku strávil několik hodin na letišti a celou tu dobu se úporně snažil vypadat jako zdravý.

0/0
6.7.2014 10:15

P10a20t51r30i89k 57Š86e77b75e89s87t96a 4903692546765

Já nepochopím, proč se tolik nadělá a zabavují se "věci, které nesmí na palubu letadla". Copak je problém při těchto věcech, tyto odbavit jako zavazadlo, které jde do zavazadlového prostoru - v článku a diskusích je to naprostá většina věcí, co tam zazněla.

Dříve, když nebyly ty nesmysly, tak se přišlo na letiště i se střelnou zbraní, průvodními papíry, zbraň a munice se odevzdala, zapečetilo se zavazadlo a tyto věci přebíral u nákladového rpostoru kapitán letadla a určil jejich uložení a zamkl je (aby nedošlo ke krádeži). Takto se v 90. letech prolétala polovina světa a nebyl nikde žádný problém....

+1/−1
6.7.2014 8:43

M71i69c28h93a84l 83M12i63l63l78e71r 9746362589982

"Copak je problém při těchto věcech, tyto odbavit jako zavazadlo, které jde do zavazadlového prostoru" 

nelze ze dvou duvodu 1) casovy. Kdyby jen polovina pasazeru jen jednoho z velkych WB letadel (B747, A380 nebo B777), kterych je tolik kazdodenne odbavovano na kazdem vetsim letisti, se na bezpecnostni prohlidku dostavila s necim, co nelze vzit do kabiny a vsichni by pozadovali, aby se jim to zabalilo do nejake krabice, opatrilo adresou a poslalo do cargo holdu za kufry, kde by to museli pakovat do extra kontejneru a kdovi, zda by bylo dost mista pro vsechny ty kramy.....dovedes si predstavit kolik extra casu by to zabralo a jake by byly na bezpecnostni prohlidce fronty? Bezpecaci by nedelali nic jineho nez behali pro krabice, balili a vypisovali nalepky, zatimco vsichni dalsi pasazeri by meli zpozdeni, nekterym by odletely spoje a aerolinky by musely vyzadovat  pritomnost na letisti k odbaveni ne 2-3, ale aspon 5 hodin pred odletem mezinarodnich spoju.

2) jo, tak to si dovedu predstavit pana kapitana, jak nema pred odletem nic dulezitejsiho na praci, nez stat osobne u zavazadloveho prostoru takoveho A380 a nedelat nic jineho, nez podepisovat prijem rizikovych zasilek, prinesenych bezpecaky a zamykat je do specialniho bezpecnostniho oddeleni v cargo holdu......8-o

+1/0
7.7.2014 13:42

O48n74d17ř11e80j 60V67l29a66c89h 9756556549464

Tak postupně...

Let s mrtvolou: Jestli jsem to správně pochopil a byla rakev v zavazadlovém prostoru, není na tom nic divného, ani zásadně neobvyklého.

Pozvracený soused: Zamrzí.

Tequila vylitá do záchodu: Tak, když jsou cestující mamlasové a nez(a)jistili si přestup bez opouštění tranzitní zóny, je celkem jasné že o pití přišli. BTW, nevím jak na jiných letištích, ale v PRG jsou zabavené věci neustále pod dohledem kamer, až do uzavřeného kontejneru. Takže krádež zabavených věcí není možná.

Krabi a krevety: Naprosto běžné celní podmínky. Co je na nich divného?

Bomba v batohu: Moc hezký příběh :) Teroristkou snadno a rychle: Pokud to měla jako přívěšek, určitě byla nábojnice provrtaná, takže to nemohli brát za zbraň. Na druhou stranu, ano, i hračka připomínající zbraň může být zabavena, takže taky ok. Zrušená letenka: Vážně? "Zkušený cestovatel" a neumí si přečíst podmínky letenky? Osm hodin na hanbě: Nepříjemné...

+2/0
5.7.2014 13:38

J21a73n 13D56l21o50u51h10ý 8656260453550

Taky jsme měli jednou při odletu do prázdninového letoviska problém se zabijáckou kudlou. Při rentgenu nám našli v batůžku zapadlý 3cm velký zavírací nůž, o kterém jsme už ani nevěděli. Nevím, koho bych tím mohl zabít. To bylo poslední shledání s ním.... ;-D

0/0
4.7.2014 12:46

M71i57c24h30a37l 77M36i25l80l94e19r 9186852579142

kdyz jsme se jednou vraceli s manzelkou z Prahy domu k protinozcum, jedna z kamaradek ji jako darek dala krasnou kovovou ruzi, umelecky vyrobek s asi 20cm dlouhym, tenkym ale neohebnym, ostrym "rezem" zakoncenym stonkem. Jako bodna zbran - skvele!

Nas to nenapadlo, manzelka to zabalila do polystyren, dala do prirucniho zavazadla a vic jsme na to nemysleli. Prosli jsme bezpecnostni kontrolou v Ruzyni na ceste do Kodane - zadny problem. Po 2 dnech v Kodani jsme nastupopvali na let SAS do Japonska - zase nic. Po dalsich dvou dnech jsme nastupovali na let z Japonska do Australie. Protoze jsme tentokrat leteli business, vyuzili jsme moznosti mit 4 prirucni zavazadla a v Praze jsme nakoupili ruzne kristalove vyrobky, ktere samozrejme sly do prirucnich zavazadel. Protoze se jedna o olovnate sklo, delalo to trochu potize pri skenovani a Japonecka v uniforme bezpecaka nas pozadala, abychon otevreli prirucni zavazadla. Zacala vyndavat jednotlive kousky a podavat mi je, zatimco ja jsem je odkladal na pult vedle. Kdyz prisla na ruzi, vyndala ji, beze slova mi ji podala a my s manzelkou jsme zbledli, kdyz jsme si uvedomili ten nebezpecne ostry konec stonku. Ocekavali jsme, ze nam ji Japonecka vezme, ale ona ne. Spokojena prohlidkou ceskeho kristalu, zacala vsechno pekne skladat zpet do zavazadel, vzala ode me ruzi a peclive ji ulozila do polystyrenu, jak byla predtim. Zavreli jsme zavazadla a slo se na letadlo. V Australii jsme meli jeste jedno mezipristani, kde jsme sli bezpecnostnim ramem, ale ani tam si toho nevsimli.;-D

+2/0
3.7.2014 5:45

O52n47d40ř46e89j 88H60o31r59á34k 8849574431

Co to má být za "cestovatele", ten Stach, když si neumí ani koupit letenku na kratičkou cestu po Evropě?

+1/0
2.7.2014 23:25

M31i38c60h38a33l 45C47h90a87l62u59p74a 6588370129863

Co je to za debilní systém, kde jednosměrná letenka stojí 3x víc než zpáteční?

+3/−1
5.7.2014 19:48

M55a51x 42Š96a13l69a28m36o56u94n 9501960899456

Normální tržní chování, které zvýhodní "stálého" zákazníka.

0/0
7.7.2014 8:08

M79i44c15h85a29l 66C85h72a48l66u26p25a 6918720809193

No chápal bych, že jednosměrná bude stát skoro stejně jako zpáteční, protože může být problém obsadit tu druhou část cesty. Ale aby to stálo víc než dvě cesty je nehoráznost :-). Stejně si člověk může koupit zpáteční a letět jenom jednu cestu, tak tím nic nevyřeší.

+1/0
7.7.2014 9:33

J87i11r15k78a 27B36a81š87í24k 3942818656877

STach a letenka, tvl co je na tom divneho? Je to naprosto bezne...

+2/0
2.7.2014 22:02

K35a54r11e20l 52P57o73d54h91o50r39s47k87y 3355263142395

Leteli jsme s kolegou z DUS do Prahy a tesne pred odletem zavreli letiste kvuli snehove kalamite. Nez jsme to zjistili a vyzvedli zavazadla a nasli prepazku, zjistili jsme, ze se pres celou halu tahne nekonecna fronta ze vsech tech zrusenych letu. Rekli jsme si rano moudrejsi vecera a nasli si nejaky hotel. Rano jsme prijeli zpet na letiste, pani na prepazce jsem vysvetlil nasi situaci, nacez rekla proste impossible. Tak rikam, ze verim ze to zvladne - a vskutku, prebookovala nas opet na ten vecerni let.

Tak jsme den stravili v mistni restauraci, navecer dorazili dalsi kolegove, kteri chteli na ten let. A jelikoz jsme videli, ze nase letadlo jeste neodletelo z PRG, tak jsme v klidu vysedavali. Jenze nam nedoslo, ze letadlo sice stihame, ale check-in uz je zavreny. Tak opet na prepazku, vysvetlil jsem situaci - odpoved opet impossible. Nacez jsem zas neco rekl, manik zavolal na gate a vypsal nam palubni listky rucne.

Na security to bylo tim padem zajimave, protoze jsme meli vsechny zavazadla sebou. Kolegovi vylozili jeho 4 veci ktere do letadla nesmi a dali mu vybrat jednu, kterou vyhodi. Se zbytkem ho pustili dal na palubu. Dorazili jsme akorat, cele odbaveni zabralo asi 10 minut a byli jsme v letadle :-)

0/0
2.7.2014 21:27

P87e18t47r 55J89a70n78k63o63v90s30k19ý 9148639779591

Jednou jsem letěl s Krasnojarskejma aeroliniema, a musím říct, že mě nepřišlo moc profesionální, když nám před startem rozdávali bonbony (kvuli zalehani v usich) tak pomalu, že letadlo už startovalo a tak letuška rychle pádila na své místo rozhazujíce z tácu po cestě bonbony těm na které se nedostalo. Bonbony byly vsude po zemi tak si je lidi nejak posbírali. Jinak ale musím říct, že tak jako při tomto letu jsem se nenajedl dost často ani v ČR v hospodě. Super udělané kuřecí s kaší, zelenina. Jako dezert tiramisu. Dále pečivo, sýr, marmeláda, máslo. A to při letu cca 2,5hod. :-)

+2/0
2.7.2014 14:54

P27e46t55r 72Z67d28e28n88ě68k 2574629264

Z návštěvy příbuzných jsem letěl z Bonnu do Prahy. Vůbec jsem si neuvědomil, že jako pracovní nástroj pro pobyt v přírodě mám v příručním zavazadle (batoh) dýku. Na rtg snímek jsme koukali s odbavujícími pracovníky jako na zjevení. Naštěstí měli pochopení a po zaplacení 20€ a nové kontrole letěl se mnou můj nožík v batohu

"v podpalubí".;-)

0/0
2.7.2014 13:13

F53r11a31n51t10i15s56e36k 74H27a56v90e47l 6292322477688

S tou kouli mi pripomelo, jak jsem mel pred mnoha lety v Indii pri domacim letu ve velkem kufru kokosovy orech. Taky jsem byl privolan a kdyz mi to ukazovali na rentgenu, tak ten orech v kombinaci s destnikem, ktery lezel vedle nej, vazne vypadal jako nejaky pekelny stroj. Pikantni na tom vsem bylo, ze po mne vubec nechteli ten kufr otevrit. Jenom jsem jim musel podepsat cestne prohlaseni, ze to, co mam v kufru neni bomba. Celnika jsem si potom na jeho pozadani jeste musel vyfotit, cimz jsem patrne dokazal, ze ve fotaku take nemam bombu ;-D. Behem letu nam potom jeste zacal dymit jeden motor, cimz na palube vznikla slusna panika. Priznam se, ze me tehda vice znervoznoval ten chlapek, ktery se vedle mne modlil, nez ti lidi co okolo pobihali. Nakonec pilot vsechny presvedcil, ze jde o bezne cviceni a ve zdravi jsme let prezili.

+2/0
2.7.2014 4:05

I90v23a89n 22V11r41b62a 9570850215972

Celkom zabavne bolo vysvetlovat colnikom, ze opiova fajka, ktoru som viezol z Vietnamu je iba suvenir a ziadne opium facit neplanujem. Ale nakoniec sa dal colnik na prazskom letisku presvedcit.

+1/0
1.7.2014 22:56

F49r89a91n72t27i76s41e21k 90H24a62v77e87l 6602132357988

Tos mel docela stesti. Ja si pred asi jedenacti lety vezl z Anglie do Norska takovou mensi vodni dymku. V Oslo to celnikum, kteri si mne ke vsi smule zrovna vybrali k namatkove kontrole, moc legracni neprislo a vysetrovali me asi ctyri hodiny. Dodnes si pamatuju jejich pocatecni nadseni a konecne zklamani, ze u mne nic nenasli. Tak mi aspon zabavili tu dymku.

+2/0
2.7.2014 3:38

T36o49m29á58š 36K75ü77h45r 2612846900533

Cestovatel Jan Stach toho patrně mnoho nenacestoval, když se dopustil takové začátečnické chyby. ;-D

+8/0
1.7.2014 20:12

V45e39r11o64n66i43k11a 10Š78k58v36á37r18o84v90á 5121610866856

Na tom příběhu s letenkou Praha-Curych mi nepřijde nic divné, to je snad normální i u autobusových jízdenek, že když si koupím zpáteční letenku/jízdenku a první cestu nenastoupím, tak se ta zpáteční automaticky ruší. Na cestovatelově místě bych si koupila letenku Curych-Praha-Curych.

+11/0
1.7.2014 15:51

J11a15n 22L38a36k84o32m71ý 7541405875354

To sice ano, jenže pokud autobusová jízdenka stojí 1000 jednosměrně, zpáteční vyjde na 1900, to dává smysl a dnes už by to nikdo pravděpodobně nezrušil, i pokud by k takovémuto případu došlo. Pokud letenka jednosměrně stojí 10000, ale zpáteční 4000, už to dává o dost menší smysl, ale mimo lowcost aerolinky je to běžnou praxí. Pán udělal ovšem chybu v tom, že koupil Praha -Curych - Praha, místo Curych - Praha - Curych, kde by se mu toto nestalo a ušetřil by skoro stejně.

+2/0
1.7.2014 23:53

M33i95c81h89a58l 94M43i85l60l34e76r 9726972419432

da se to zaridit. Predem.

Parkrat se mi stalo, ze jsem nemohl nastoupit prvni cestu do destinace, protoze jsem byl nekde jinde, letel do destinace odtamtud a potreboval jenom zpatecni cestu. Zavolal jsem na aerolinie PREDEM, oni mi to prestelovali rucne a  zaktivovali jen zpatecni cestu. Sice jsem nemel narok na nahradu zrusene casti, protoze se jednalo o letenku v akci, ale to mi nevadilo.

+1/0
2.7.2014 9:55

A67n33d23r89e58j 59R78u77š24č19á54k 6777927214134

Jo zabavených věcí jsem už měl... V Bruselu mi sebrali francouzské máslo Paysan Breton za 10 EUR, protože prý je to tekutina. Když jsem si dal zavolat jejich šéfa, tak se omlouval, že předpisy jsou jaké jsou a že i když je mu líto, že o něj přijdu, tak mi ho prostě nedovolil vzít. Tady v Norsku mi z téhož důvodu sebrali kozí sýr Snöfrisk. Člověk se nestačí divit, co všechno je tekutina, že... V Newarku se mě ptali, zda nepotřebuji vízum do Británie (coby občan ČR v době, kdy ČR byla už asi 8 let v EU) a tamtéž mi sebrali švýcarský nůž, o němž jsem nevěděl, že ho s sebou mám, protože jsem s ním prošel přes kontrolu na Heathrow asi o dva týdny dřív. Podobně v mých studentských dobách naštvala chybějící palubní vstupenka od Ryanairu, kterou jsem ztratil, skončilo to poplatkem 50 EUR, což byly pro mě tehdy strašlivé peníze, nebo když mi na Ruzyni odmítli odbavit přehazovačku od kola s tím, že jde o "nářadí", což se nesmí. Také s nimi nebyla žádná diskuse...

+3/0
1.7.2014 15:47

P22a73v54e62l 54V47e59t89e56š25n11í61k 7195388165797

S tím máslem mají pravdu. Nesmí se vozit tekutiny, krémy ani "podobné substance".

Máslo je dost ošidné. Vypadá nenápadně, ale před 15 lety bylo spoluzodpovědné za velký požár v tunelu pod Mt. Blancem (asi 40 mrtvých). Tehdy začal hořet kamion, co vezl margarín. Jak vyšlo najevo při rekonstrukci, tak se máslo začalo tavit a mělo nakonec stejnou výhřevnost, jakoby kamion byla cisterna s olejem.

+4/0
1.7.2014 21:01

M93i67c60h18a80l 94M79i18l56l19e86r 9366212649832

tady nejde o horlavinu, ale o to, ze maslo svou konzistenci spada pod pasty a kremy, ktere jsou pod-kategorii gelu a tekutin.

0/0
2.7.2014 9:57

M40a73r86e79k 24H27r60u81b53y 6207172221388

Zajimalo by mne, kolik leteckych nehod zpusobilo maslo na palube letadla. Obavam se ale, ze treba piloti jsou daleko nebezpecnejsi ;-)

0/0
3.7.2014 15:14

M49i30c72h97a29l 50M93i69l21l25e32r 9136262459742

kdo cestuje letadlem a trochu mysli, ten vi, ze vubec nejde o maslo, Colu, zubni pastu..., make-up, dokonce ani ne o vodu.

Jde o to, ze nektere chemikalie na pripravu vybusnin se mohou vzhledove skryvat v necem o konzistenci treba masla nebo zubni pasty.

+1/0
3.7.2014 18:22

P27a36t93r15i26k 51Š23e81b93e20s55t97a 4503572526945

Pavel Vetešník: Ano přesně popisuješ typické nepoužívání mozku.... jelikož začal hořet kamion naplněný margarínem v tunelu, kde byl silný oheň, jež jej zapálil, tak, tak nebudeme vozit ani jednu krabičku másla (cca250g), jelikož "co kdyby začalo hořet".

A to nehovořím o skutečnosti, že margarín hoří z přesně známých důvodů, jelikož obsahuje mj. i hovězí lůj.... a ten jaksi hoří...

0/0
6.7.2014 8:55

J52a55n 59P45r58i88c45h42y50s53t67a18l 8691698433

Me nechteli pustit pri navratu z Arizony sklenicku chilli. Tak jsem se sebral, sel zpatky k prepazce a poslal ji jako zavazadlo. Dorazila bez problemu ;-D

0/0
1.7.2014 22:07

J48a10n 34H86a47v93l64i98n55a 9544196269983

jj, prazsti celnici to je particka....pri navratu z Polynesie se nam jali kontrolovat bagly, jestli nevezem papousky.......kteri jsou akorat na Zelandu snad dva druhy a jinde ne.....na nase namitky, ze si asi spletli staty nam odpovedeli, ze oni vi, co maji delat ;-D

+2/−1
1.7.2014 15:19

M78i92c50h74a68l 69M72i67l66l55e39r 9846842499472

papuskove se nalezaji v ruznych destinacich

0/−1
2.7.2014 9:58

R17o81m52a47n 55L20a31n20g13e62r 9874954952102

Myslím že je to míněno spíše v tom smyslu, jako že by celníci kontrolovali pašování tučňáků při návratu ze severního pólu... ;-)

+1/0
2.7.2014 13:34

P49e29t59r 20C51e91r75v84e96n44y 1113130875

nejhorsi zazitky pri letani  jsem si vzdycky zpusobil zatim jen sam :)

+2/0
1.7.2014 14:25

J18i25r48i 46C98e85e 5825551182988

Vzpomínám na let Moskva Vnukovo - Dušanbe se společností Atlant-Sojuz.

Po příletu na letiště, kam jsme dorazili 3 hodiny před avizovaným odletem, jsme se snažili najít nějakou informaci o odletu, avízo o zpoždění, atd. Nikde nic.

Na informacích jsem to zkusil otázkou, jestli hovoří Anglicky. Slečna mi odpověděla: "Yes". Na další otázky pouze indiferentně zírala a zřejmě nerozuměla ani slovo.

Vyzkoušel jsem několik informačních stánků se stejným výsledkem, zhruba po 8 pokusu mě poslali k vedoucí. To už se mi podařilo oprášit středoškolské znalosti Ruštiny a byl jsem odeslán o patro výš do kanceláře společnosti Atlant-Sojuz.

Její posádka ve složení děžurná a pilot působila pozoruhodně. Bodrá paní měla minimálně 150 kilo a vedle ní stojící muž v uniformě asi 150 centimetrů. Nutno dodat, že pilot zřejmě uniformu zdědil po nějakém mohutnějším kolegovi, neboť na něm visela tak, že mu nárameníky plandaly 10 centimetrů na každé straně a v rukávech nebyly vidět dlaně.

Na otázku: "Govoritě po Anglíski pažálsta" děžurná bleskově odvětila: "Tolko po Russki pažálsta". Pak mi sdělila, že jejich Iljušin má technické problémy, a že let je odložen na neurčito. Na dotaz, jakého druhu má jejich letoun problémy mi s mrknutím odvětila: "My jišo něprodali vsje biljety".  Povídám jí, že máme právo na zajištění ubytování a jídlo. Ona že to není problém, a že nás odveze taxík do penzionu. Z penzionu se vyklubal pionýrský tábor Lesnyj Gorodok, kde probíhalo soustředění baletního dorostu, což bylo asi 200 holčiček s copánky a obrovskými mašlemi. Po uplynutí asi 20 hodin volali na recepci, že technické problémy již byly odstraněny, a že se můžeme dostavit k odbavení. To proběhlo kupodivu hladce, jen mi bylo divné, že nevidím ani jednu letušku, pouze molodce připomínající posádku atomové ponorky. Po nastoupení do letadla mi to došlo. Většina Tádžiků vracejících se domů byla pod parou, což by dívka nezvládla. Zpáteční cesta probíhala podobně. Jen vyřešení technických problémů trvalo 32 hodin.

+13/0
1.7.2014 12:47

K98a93r87e75l 39V62a77c71h69u33t 9483172459863

TRAPAS:  Jsme den před odletem koupili synovi dárek - krásnou dýku - a nějak jsme ji opomněli přendat z batůžku do kufru... :-/ ... No hádejte, co se stalo, když v odbavovací hale (letiště Burgas) projel batůžek skenerem??? ;-D

Byli na nás hodní - spokojili se jen zvednutým obočím a ostentativním vhozemín dýky do koše se zabavenými věcmi! - Zato my se málem hanbou do země propadli !!:-( ... (Taky velká škoda té dýky, že jo... vrátit se domů bez dárku?! ;-()

+1/0
1.7.2014 12:40

J92a18n 64H50a71v79l49i59n46a 9944816739133

kolega tak v Auclandu na letisti tvrdil, ze maly batuzek je zcela prazdny.....az na zapomenutou kudlu s 15cm cepeli ;-D take skoncila v kosi, i kdyz se ptali, ze jestli chce, ze mu ji schovaji a muze si ji na zpatecnim letu vyzvednout

0/0
1.7.2014 15:22

J76a14k50u87b 11Ž49e34m70l43a 1222398973223

Tak ten předposlení příklad není nic překvapivého. Kdo častěji létá tak samozřejmě ví, že pokud nenastoupíte na let tam, nemůžete se vracet, jediná cesta v tomhle případě bylo koupit si Curych - Praha - Curych a letět jen Curych - Praha.

+3/0
1.7.2014 12:35

J37i21n62d94ř51i31c31h 40M81o58r23á12v15e58k 61M 3145213245716

Asi chtěl být zajímavý a udělat ze sebe chudáčka :-D Blbost nezná mezí..;-)

0/0
8.7.2014 7:01

J61i57ř37í 83Ř68e82h23o45ř 9118748636208

ten zážitek s chlastem znám, vezl jsem si nějaké lahve rumu z barbadosu, také koupené na letišti a ve frankfurtu jsem viděl přede mnou jak zabavili snad 10 lahví, každou sice povinně odzátkovali ale pak dost opatrně pokládali do boxu. Pracovníci letiště se asi pak dost poměli. Nicméně my jsme tedy raději ještě vyčlenili jeden baťoh, který měl jít původně s námi na palubu a odbavili jsme ho jako zavazadlo. Přes málo výstele to dokonce všechny flašky přežili ve zdraví.

+1/0
1.7.2014 12:19

J51i22ř60í 27Ř53e18h25o72ř 9518908546638

ale jako horší zážitek byla už původní cesta přes ten barbados. Tam jsme dorazili asi s hodinou zpoždění, měli jsme ještě snad dvě hoďky rezervu na přestup na vincent. Jenže v karibiku čas plyne jinak, takže jsme dvě hoďky čekali na zavazadla a let na vincent nám uleťel, přesto že jsme upozornili přes informace, že to budem dobíhat a nakonec doběhli na těsně na čas. Prostě zavřeli pultík, letadlo a už nás nevzali.

+1/0
1.7.2014 12:23

D12a45v39i48d 45A22u56l71i59c80k69ý 2387681385492

Let s CK Fischer na Fuerteventuru cca 12 let zpět. Porucha letadla ještě před startem a 6ti hodinové čekání, které bylo "vykompenzováno" konzumací zdarma na palubě letadla. Dovedete si představit co se tam asi konzumovalo nejvíc. Jak Češi tak I Slováci, většina dost pod obrazem a samozřejmě se našli i agresivní jedinci. 4 hodiny letu a potom ještě s některými 1,5 hod v autobuse. Taky "zážitek"

+1/0
1.7.2014 10:51

P59e49t55r 67H29u39b45í62k 7843600495

nechápu, proč jsou v článku jako odstrašující ukázány fotky z Malediv. Letěl jsem tam hydroplánem 4x a vždy byli piloti naprostí profíci a let jsem si náramně užil. A přistání na rozbouřeném moři?? Blbost, to by tam to letadlo nepřistálo. A u pontonu? No pokud je ostrov malý...téměř vždy přijede loď hned anebo tam již čeká. To zase bylo nutné dělat z komára velblouda. A že jednu cestu na nás celou dobu blikal z pilotní kabiny ERROR, ERROR a nikdo si toho nevšímal, no to bylo spíše zpestření cesty :-)))

+5/0
1.7.2014 10:44

J46a40n 69P32a27v97e54l 8903532298476

Lítání mám docela v pohodě, takže žádné zážitky. Nicméně, co se propadlé letenky týče, chce to číst podmínky. Tam je dost jasně napsáno, že pokud člověk neabsolvuje první cestu, propadá celá letenka.

Co se cen letenek týče, jejich stanovování je občas šílené. Letenka Asuncion, Sao Paulo, Řím, Praha byla levnější, než Sao Paulo, Řím, Praha (ten samý let)

+4/0
1.7.2014 9:14

P11a88v39e24l 81V49e23t53e32š77n93í67k 7685148315617

Téhle politice cen taky nerozumím. Praha-Paříž-Praha bývá někdy levnější než jednosměrná Praha-Paříž.

Chápu, že zpáteční není součtem dvou jednosměrných, ale proč je někdy dokonce levnější než samotná jedna jednosměrná, tak na to je moje škola málo vysoká.

+1/0
1.7.2014 10:48

D18a11v27i84d 88A11u14l51i33c53k61ý 2367781835482

no je to celkem logické :-) když máte jistotu že je téměř obsazen let tam i zpět, tak to vyjde vždycky levněji :-)

+4/0
1.7.2014 10:53

P90a47v70e19l 41V85e79t26e91š40n17í65k 7815768365477

To je sice pravda, ale to jenom vysvětluje, proč je zpáteční levnější než součet jednosměrných.

Řekněme Praha->Paříž koupíte za 13.000,-. Když by Praha-Paříž-Praha stála třeba 16.000,- tak bych to chápal.

Ale ona Praha-Paříž-Praha stojí třeba 10.000,-.

Takže když chcete jenom jedním směrem, tak se vám vyplatí koupit si zpáteční. A to sedadlo, které by mohli na trasu Paříž-Praha prodat někomu jinému bude prázdné.

0/0
1.7.2014 11:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.