Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tel Aviv zavádí cestování budoucnosti, auta se budou vznášet

Izraelský Tel Aviv chystá už na příští rok novinku ze světa snů nebo sci-fi filmů. Dvoumístná vozítka budou jezdit ve vzduchu, aby se vyhnula všem zácpám a nehodám. Pokud se projekt vznášejících se aut podaří otestovat a rozšířit, změní se panoramata velkých měst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64e96t74r 69L20e37b16l 9589158509182

Viděl jsem v nějakém dokumentu co vyvíjí jakýsi Norský vědec a to se velice podobalo (nemyslim té vyzualizaci).. vozítka se při stejné trase spojovala do tandemů nájezd byl vyřešen tak, že se vozítko kdesi dostalo na rychlost kolejky a pak se zařadilo do nějakého tandemu který měl stejnou cestu, takže vyhybky nemuseli být ani moc složité.. nejvíce času prý věnují dopravnímu algoritmu, který by zaručil efektivitu cestování.. Chce to už zas trochu poskočit automobily na fosilní palivo jsou tu už přes sto let a to je zvláštní, protože těch sto let bylo v technologii víc než tisíc let před tím.. A otážka peněz by měla být na posledním místě u pokrokových technologií, protože kapitalusmus je tu kvůli rozvoji a ne abychom koukali na telku s wasabi brambůrkama:)

0/0
4.7.2014 11:08

J18a74k90u25b 82C13i43g68l61e70r 9125267865278

Asi se mi víc líbí koncept z Futuramy - ty tubusy, který vcucnou člověka v bodu A a vyflusnou v bodu B :-)

0/0
30.6.2014 11:59

P87e24t94r 81L29e11b58l 9719448899952

ono to nakonec taky pujde..:-)

0/0
4.7.2014 11:11

J77a62n 16Z53e74l23e64n81k55a 2676866158415

Zajímavá vizualizace. 8-o Ale není na ní zachyceno, jak budou vypadat ty "stanice", tedy nástupní a výstupní prostory, jak se budou vozy předjíždět, míjet a odstavovat k nástupu a výstupu, nejsou tam zobrazeny výhybky a křížení tras, které určitě musí nějaké být, aby to mělo po městě patřičný síťový efekt a neumřelo to jako pokusná hračka někde ve vývojovém středisku. Jak bude vyřešeno napájení a jaká bude ve finále energetická úspora.

Také by mě zajímala nutná nosnost a robustnost celé konstrukce - mám za to, že aby to mělo dostatečnou přepravní kapacitu, musely by by podpěry i pojížděné "kolejnice" být mnohem, mnohem tužší a větší, než v té vizualizaci.

"Výška 6 mm prý není ve městě efektivně využita" Hmm... :-/ Ta výška se už více než století používá k zavěšení trolejového vedení pro tramvaje nebo trolejbusy, které by mimochodem měly daleko větší síťový i kapacitní efekt než tahle ptákovina.

Tak nějak začínám chápat, že v téhle divné době, kdy jsou prosté tramvaje a trolejbusy mnohými urbanistickými "vizionáři"  považovány za "zastaralé a přežilé" dopravní prostředky, a kdy se lamentuje, že "kolejová vozidla jsou hlučná" a "troleje hyzdí město", je nutné vyvíjet za těžké prachy další úplně blbé designové, efektní a šílené systémy, které sice zhyzdí město ještě víc, které jsou však více "cool" a "in", než klasická a funkční MHD... ;-)

0/0
29.6.2014 17:52

M96a43r77t43i88n 90S62o79v87á51k 3327235214753

Už na první pohled je zřejmé, že je to nesmysl. Zjevně nedostatečná kapacita. A tím pádem, i kdyby se něco takového postavilo, extrémní cena za jízdu.

+2/0
29.6.2014 17:06

K85a48t58e46ř40i10n28a 15P49é36r25o86v56á 2460438417595

to je něco jako když kdysi zpívala Pavlína Filipovská v písničce 'Normálně', že v roce šedesátém šestém (tenkrát budoucnost a ten rok měl být 1966) - ... už bude dávno všude mír, normálně. 

Vůbec srandovní je ta první fotka jak na 10.proudý dálnici jsou tisíce lidí v zácpě a okolo si jede asi 15 v pohodě ve vozítku a podle dálnice lidi s dětma na procházce jak v parku. To je ale blbost!

+2/0
29.6.2014 14:00

J18o62s83e84f 33V25a82l52a 9360253893203

ta "prvni fotka" neni fotka, ale vizualizace s kolazi, a podle mne je celkem trefna - pokud by system ovsem fungoval. Pokud si ale predstavim, ze jedna kapsle ma kapacitu 2 lidi zatimco bezne auto 4-5, ta prepravni kapacita bude vyuzita v obou pripadech asi tak na 50%. Takze u vozovky (ve vizualizaci) s 10 jizdnimi pruhy projede za 1 sekundu zhruba tak 8 aut dejme tomu 30 km/hod. Ta auta pri obsazeni 50 % prepravi za 1 s. celkem 10-20 lidi. takze aby kapsle stihly alespon stejnou prepravni kapacitu, musely by za JEDNU vterinu projet stejnym mistem bud 8 kapsli nebo by se musely kapsle pohybovat podstatne rychleji nez auta, tzn v pripade 1 kapsle /s rychlost 8x vyssi = 240 km/hod. Podle mne je to technicky (hlavne kapacitne) zcela nepromyslene

+1/0
29.6.2014 17:48

K83a40t62e46ř78i43n95a 31P55é14r22o91v92á 2510278117435

'ta "prvni fotka" neni fotka, ale vizualizace s kolazi'

Díky!, asi dosmrti bych to místo jinak beznadějně hledal.

Nejsi ty ten pověstný žák Krhounek?

0/0
29.6.2014 18:02

P26e46t56r 91L30e14b57l 9919108259422

běžte na magistrálu a počítejte kolik uvidíte aut s víc jak jedním člověkem.. pak vám velice rychle dojde proč kapsle pro dva.. navíc jejich rychlost nebudou omezovat semafory přednosti a další takže jedno vozítko muže během dně dopravit z místa na místo mnohem více lidí než několikanásobně větší počet aut.. a pokud je to vyřešené tak jak jsem o tom kdesi četl kapsle se velice jednoduše spojí a jsou schopné převážet větší počet cestujících..

0/0
4.7.2014 11:32

M62a86r73t12i24n 39H51r84o33u20d66n10ý 6448387542146

Kravina.

+5/0
29.6.2014 12:20

Z49l90a90t80u97š80e 19J20e78l42í28n62k35o15v54á 1785272627672

A to napsal odborník, takže tomu můžete věřit.

0/0
29.6.2014 22:13

M68a40r20t76i63n 10Ž42e77l33i58n46s22k63ý 9758109179102

Zaveseny neni vznasejici se.

+5/0
28.6.2014 19:48

I18v43o 44Č80á77n 5628333

Ve vzduchu!!!!!!;-D

0/0
29.6.2014 17:43

J81o20s87e58f 27V65a87l81a 9800693843733

ale fuj. Okurkova sezona je v plnem proudu: redaktor idnesu nazyva zavesenou drahu verejne dopravy "letajicimi auty ve vzduchu" Auto je neco, co se pohybuje nikoli po nejakem pevne danem systemu - to, co je na obrazcich, je projekt hromadne dopravy v nizkokapacitnich kapslich. Magneticke vznaseni se za 40 let existence neujalo pro vysokou energetickou narocnost - klasicka zavesena draha ve Wuppertalu je urcite v radech ekologictejsi nez tenhle projektRv

+5/0
28.6.2014 18:02

I39v23o 36Č80á64n 5138853

Ani jste si nevšiml, že to napsala editorka - žena... která o tom neví vůbec nic, a proto o tom píše. Tak to holt je.

0/0
29.6.2014 17:46

A61d41a30m 64R86y35c97h53l69ý 1838287869903

Kdyby se práce rozprostrela do regionu a do vesnic, tak se lidi nemusí cpát do měst a nemusely by se řešit takovéto problémy

+2/−2
28.6.2014 16:33

J76o85s94e53f 21V82a60l67a 9690643403923

"kdyby se prace rozprostrela" je asi stejne logicke jako tvrzeni, ze na jizni Morave lze pestovat banany. Totiz lze, ale neuspesne.....jinak venkov si tu centralizaci prace zavinil castecne sam - misto aby podporoval svoje mistni hokynare, obchody s hobby artiklem, ucitele a lekare, tak jezdi do mest nakupovat do Globusu nebo Kauflandu nebo OBI nebo do IKEy a tim podporuji presun prace do mesta. Sami sveho stesti strujce.........V Rakousku nebo Svycarsku se lide podileni svymi (lokalne zvysenymi) danemi na financovani mistnich nemocnic nebo skol, aby nebyly ztratove a aby je provozovatel nezavrel

+1/0
29.6.2014 8:59

M89a36r76c85e81l 61P78a77v90l11í90k 7601554118339

v českosloensku sme sa skladali na "alveg", mal byť v tatrách k majstrovstvám sveta v lyžovaní ... občas sa vytiahnu pohľadnice ako si predstavujeme mesto o sto rokoiv (trenčín a námestie s lanovými dráhami a lietadlami ...).

0/0
28.6.2014 7:19

V29l21a28s96t62i82m93i95l 53S27v82o68b81o51d28a 7913768885704

To mělo existovat už dávno a to dokonce ve více městech.

0/0
28.6.2014 5:42

V95á98c30l66a87v 31R48o18s98e75n93b44e97r20g 6599407552507

Hle, cestování budoucnosti, v Německu již od roku 1901:

http://de.wikipedia.org/wiki/Wuppertaler_Schwebebahn

a dokonce s více než dvoumístnými vozy, takže to má i nějakou přepravní kapacitu...

+6/0
28.6.2014 2:05

V66l77a20s95t39i33m67i97l 92S96v35o72b18o23d70a 7843148345984

Tak to je ale něco jiného. Schwebebahn je prostě dráha běžné hromadné dopravy. Jenom je to jednokolejka, ta je ve světě na více místech.

+1/0
28.6.2014 5:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.