Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Queen Mary na kolejích. Japonci chystají luxusní supervlak za miliardu

Cestujícím nabídne to nejluxusnější, co si lze na železnici představit. Japonský vyhlídkový supervlak JR East, který se už začal vyrábět, má být - aspoň co se přepychu týká - železniční obdobou osobní dopravní velelodi Queen Mary II.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77a27n 71H54á69j92e66k 9789649292

Takhle nějak jsem si představoval vlak do kapitolu z Hunger Games.

0/0
21.6.2014 22:05

V16e90r82o10n93i92k23a 32Š56k15v62á42r36o69v11á 5641360916636

Vyhlídkový vlak v Česku? A proč ne?  Bylo by to stejné jako s autobusy, okna by se polepila reklamou, alespoň by toho místa bylo na reklamu více než u normálního vlaku.

+2/0
20.6.2014 15:31

M86i75l38a19n 35Ž95í82d42e97k 1120415281351

Blaine je svízel.... (kdo četl Temnou věž, ví o čem je řeč ;-))

0/0
20.6.2014 14:39

A32l95e49š 63J72a50n48á90č65e86k 3843564836243

Snowpiercer :-) vláček s věčným strojem pana Wilforda. Hlavně pozor aby ste necestovali v posledních vagonech.

+1/0
20.6.2014 12:37

J84a45n 83Z68e38l39e86n11k42a 2406626738735

Japonci vymýšlejí vyhlídkové vlaky, s prosklenými stěnami vagónů. Stejně tak Švýcaři. Jízda vlakem má být zážitkem.

Jen v Čechách a potažmo v EU jsme takoví blbci, že stavíme kolem tratí kilometry debilních betonových protihlukových stěn, které jsou nejen ohyzdné, ale hlavně skrz ně není vidět vůbec nic. Holt někde dbají na skutečné pohodlí cestujících, jinde jen na formální pitomosti v podobě zbytečných norem a zákonů.

+5/−1
20.6.2014 11:31

J96a20k79u33b 54Š73a44f17a13n73d60a 7105637501251

To je nesmysl. Podívejte se na Šinkansen. 1/3 jedete v tunelu, další 1/3 podél zdi.

U nás se stěny staví u koridorů. Nebo snad u Posázavského pacifiku (vyhlídkový vlak) vidíte nějakou stěnu?

+2/0
20.6.2014 12:32

L95e20o 50V33a78n22ě67k 6573627273728

Egh, tak o těch třetinách bych se klidně i hádal. Třetina to bude možná při průjezdu městem ;-)

0/0
20.6.2014 14:50

J88a94k45u94b 17Š33a19f76a73n92d54a 7165607121191

Jel jsem tím jen kousek (bohužel) na jihu a v tunelu to bylo asi tak. Celkem zklamání.

0/0
20.6.2014 15:31

P78e76t41r 20S17v37o75b46o85d45a 9293213497944

Stačí se podívat v Rakousku, jak to tam mají vyřešné - stěny do výšky jednoho metru... Ostatně u nás už to taky chtějí zavádět, protože mimo jiné mají problém s přístupem na tratě pro záchranné složky...

0/0
20.6.2014 15:55

P84e51t32r 70M36u11d55r22o67c77h 9531767542731

Jo, to mě taky štve. Lidi si postaví barák vedle trati a pak se diví, že je tam hluk, a žádají protihlukové stěny. Když už je tam chtějí dávat, ať tam dávají aspoň ty průhledné plastové. Základ do půl metru beton, ten chytí vibrace, zahnutý plast "chytí" hluk a ještě přes to bude normálně vidět. Dneska člověk pomalu ani neví, kudy jede. V Německu, ve Francii apod. můžou mít plastové stěny (a ještě z recykláku), jen u nás podporujeme cementárny a betonárky...

+2/0
20.6.2014 13:29

A50l13e64š 43Z72e75l12i87n79k31a 1174642616

Budou u toho vlaku ti japonští namačkávači ? ;-D

+2/0
20.6.2014 10:57

P29a98v19e70l 13F97a36r78a 9177127834891

Za miliardu? A čeho, korun? I kdyby dolarů, ve srovnání, kolik stojí naše tunely, dálnice atd atd je to pakatel, který bychom si klidně mohli dovolit také! ;-)

0/0
20.6.2014 10:46

L75e18o 33V64a73n41ě62k 6593307723448

Já už vidím ty řeči až by se tady zavedla japonská cena jízdenky ;-)

0/0
20.6.2014 10:55

A42l64e76š 76J28a82n63á51č49e28k 3453924926683

a japonské platy :-)

+1/0
20.6.2014 12:38

K68a82r73e55l 46N70a94s61t59o81u10p92i64l 3250561750111

a japonská pracovní doba a dovolená...;-)

+1/0
20.6.2014 14:39

L11e97o 35V73a37n48ě31k 6583607333488

Ty jsou stejné - co si vyjednáš, to máš ;-)

0/0
20.6.2014 14:43
Foto

M41i50l56o71s39l71a15v 72D79o85u74b35r72a47v12a 1261949275894

bude jezdit taky do Berouna?

0/0
20.6.2014 8:16

K97a36r91e52l 43N91a93s42t93o54u34p34i86l 3200701230271

bohužel, jenom do Vraného......

+5/0
20.6.2014 8:32

P41e53t30r 34M53u51d12r31o24c33h 9101107892451

Na co je vyhlidkovy vagon, kdyz to jede 300 km/hod.? Co z toho asi uvidim?

0/0
20.6.2014 8:00

K14a63r42e43l 50N15a57s14t38o47u76p71i78l 3350601490471

Jel jsi někdy vlakem touto rychlostí? Myslíš že není nic vidět? Nebo že máš jen rozmazanou krajinu kolem sebe?

+6/0
20.6.2014 8:08

J62a75n 88Č98e62k73a68l 7739825494494

Jj, každý by si to měl vyzkoušet... Přitom stačí popojet kousek z toho našeho údolíčka do civilizace...

+2/0
20.6.2014 8:42

P22e76t70r 42G92r63i88v30a33l77s37k71ý 6222824489913

Pán by si asi rád prohlížel odvodnění trati a počítal sloupy trakčního vedení :)

+2/0
20.6.2014 9:10

L85e75o 78V33a94n62ě82k 6613477243568

Překvapivě ve 300 km/h vidíš v stejně jako v 60 km/h. Jenom prostě registruješ objekty které jsou dál od trati. Počítat patníky podél trati asi nepůjde ;-)

+3/0
20.6.2014 10:57

A15n10d67r74e75j 32R18u64š25č70á15k 6397857704714

Problém není ani tak v rychlosti, i při 300 km/h stačíte pozorovat okolí, jako spíš v tom, že VRT mají často kolem sebe plno betonových zdí a takových věcí. Navíc tenhle vlak se podle mě na VRT moc nehodí, protože by všude dojel příliš rychle - nebyl by čas na to si vychutnat jízdu v luxusním prostředí, což je mimochodem i důvod, proč si lidé kupují dovolenou na Queen Mary 2 a neletí do cílové destinace letadlem, byť sebeluxusnějším.

+3/0
20.6.2014 11:07

L29e24o 83V47a26n86ě79k 6353757863168

Tratě Shinkansenu moc obetonované nejsou, spíš bývají nad zemí, na vyvýšených pilířích, takže výhled bude z takového vagónu nejspíš luxusní. Zase ale mají v některých oblastech dost dlouhé tunely :-)

0/0
20.6.2014 14:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.