- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
s nazory pana Kierana mam par problemu. On si totiz ponekud protireci. Na jedne strane zavrhuje letecke bezpecnostni prohlidky a umyslne prehnani ad absurdum, kdyz pise o puskach a nitroglycerinu v detske lahvicce, na druhou stranu prakticky tutez prohlidku pred nastupem do Eurostar v St. Pancras smete pod koberec jako nepodstatny detail. Pritom ty dve jsou totez.
Pan Kieran by mel byt uprimny a priznat proc dava prednost vlakum, namisto aby plival pausalne na letecka spojeni. Bud nerad leta, obava se letani - nebo zvlast miluje vlaky. Pokud to druhe, sympatizuji s nim jako fanousek dlouhych vlakovych strek (ne mistnich!). Tim ale naprosto nezavrhuji letecka spojeni. Kdyz se nekam potrebuji dostat rychle a je to dost daleko, zasadne letim, ale vyhybam se lowcostum. Kde mohu, pockam, az hlavni aerolinky budou mit nejakou akci, coz neni nijak vzacne. U nas u protinozcu, vzhledem k nasim vzdalenostem mezi hlavnimi mesty, davam prednost letani z praktickych duvodu. Ostatne, v akci prijde letenka dop Sydney s Qantasem levneji nez vlak, ani nemusim letet lowcostem.
Kdyz po ceste nemam duvod spechat, chci si uzit krajinu a pohodli vlakoveho cestovani (jasne, kde mozno v 1.tride), jedu vlakem. Nejzdim vlakem, abych usetril za letadlo, ale z pozitku. Planuji ted pristi cestu do Evropy a mezi Londynem a Prahou pro zmenu pojedu serii vlakovych spojeni, protoze tentokrat chci udelat cestou ruzne zastavky a nepotrebuji byt v Praze za 2 hodiny. Zminenym Eurostarem z Londyna do Parize (obycejnou economy, ktera je velmi pohodlna), luzkovym vlakem do Berlina a mezinarodnim rychlikem EC (Hamburg - Budapest) do Prahy. Jedinou nevyhodou je tahani se se zavazadly, o ktere se mi jinak postara aerolinka.
dnes uz neni mozne jet z Parize do Madridu primym nocnim spojenim "hotelovym vlakem" Elipsos. Byl zrusen v prosinci 2013. Viz zprava od svetoveho "Guru vlakoveho cestovani" Marka Smitha, alias "Muze v sedadle 61"....."The direct Paris-Madrid Elipsos sleeper train was discontinued from 15 December 2013, but you can still travel overnight, leaving Paris around 21:57 by Intercité de Nuit overnight train sleeping in a comfortable couchette, arriving Perpignan around 07:22. Have breakfast in Perpignan, then join the 10:07 (11:10 from 6 July onwards) high-speed TGV direct to Madrid Atocha arriving 14:13 (15:45 from 6 July onwards)."
Cili pres noc v lehatkovem voze Pariz -Perpignan, prijezd 7:22 rano a po temer 3 hod prestavce (4 hodinove od cervence) pokracovat rychlym spojenim TGV do Madridu. Je mozne jet rychlovlaky pres Barcelonu, tj. Pariz - Barcelona a Barcelona-Madrid, nebo rychlovlakem do Barcelony a odtud lehatkovym vozem nocnim vlakem do Madridu.
http://www.seat61.com/Spain.htm#London_to_Madrid
Takze 14 tisic km, nebo jen 12set, dela se to s prestupem.
Sheldon Cooper si to také dokázal logicky zdůvodnit.
On to autor má celé nějaké pomotané - kromě již zmíněné bezpečnostní kontroly třeba i cestu metrem - z letiště je to špatné, ale z vlakového nádraží OK... :) proč rovnou nenapíše, že se bojí létat ;)
Zajímavé.. Pán si stěžuje na bezpečnostní kontroly na letišti, ale na nádraží St.Pancras mu kontroly nevadí.
Přibližně čtrnáct a půl tisíce kilometrů zvládne za nějakých třináct hodin. Wow, 1110 Km/h, pecka.
Pan redaktor asi jezdí z Paříže do Madridu přes Kalkatu
Pán ještě necestoval rychlíkem AVALA v neděli večer. To by možná změnil názor.
Jestli si říká pomalý cestovatel, tak by se mu to i líbilo, zvlášť to čekání na něj
Čtrnáct a půl tisíce kilometrů? To ten vlak jede někam do Kanady přes Sibiř. Pán má sice pravdu, ale z finančního hlediska je to jasné. Nízkonákladovka mne vykopne za pár hodin a pár eur rovnou na místě a můžu si tam cestovat co hrdlo ráčí. Za jeho vlakovou kombinaci dám tolik peněz, že už mi nezbude na poznání mé cílové destinace. A jako líný nebo pomalý cestovatel se nemůže nazývat, když cestuje vysokorychlostními vlaky. Jestli chce být pomalý, levný a líný cestovatel, tak ať si to dá vlaky osobními provázanými autobusy. Pak to bude teprv zážitek Navíc jízdenka na trainhotel rozhodně nestojí 100 liber zpáteční, ale jednosměrná a valná většina lístků stojí o dost víc.
Naprosto souhlasím, nejkrásnějším cílem je cesta samotná. A to i v životě.
Jisté, ale pro někoho vysnena cesta znamená roadtrip po Austrálii. Dva měsíce v karavanu, dokonalost sama. Jenže tam asi těžko pojede lodi, ze..