Diskuze

UKÁZKA: Líný cestovatel Dan Kieran by do letadla jen tak nesedl

Cestuj pomalu. Tak zní heslo britského novináře Dana Kierana, který si získal pověst jediného píšícího cestovatele, jenž nikam nespěchá. Před rychlostí a masovostí dává přednost tempu, které mu umožní lépe poznat a pochopit místa, kudy projíždí. Z jeho knihy Líný cestovatel přinášíme ukázku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

s nazory pana Kierana mam par problemu. On si totiz ponekud protireci. Na jedne strane zavrhuje letecke bezpecnostni prohlidky a umyslne prehnani ad absurdum, kdyz pise o puskach a nitroglycerinu v detske lahvicce, na druhou stranu prakticky tutez prohlidku pred nastupem do Eurostar v St. Pancras smete pod koberec jako nepodstatny detail. Pritom ty dve jsou totez.

Pan Kieran by mel byt uprimny a priznat proc dava prednost vlakum, namisto aby plival pausalne na letecka spojeni. Bud nerad leta, obava se letani - nebo zvlast miluje vlaky. Pokud to druhe, sympatizuji s nim jako fanousek dlouhych vlakovych strek (ne mistnich!). Tim ale naprosto nezavrhuji letecka spojeni. Kdyz se nekam potrebuji dostat rychle a je to dost daleko, zasadne letim, ale vyhybam se lowcostum. Kde mohu, pockam, az hlavni aerolinky budou mit nejakou akci, coz neni nijak vzacne. U nas u protinozcu, vzhledem k nasim vzdalenostem mezi hlavnimi mesty, davam prednost letani z praktickych duvodu. Ostatne, v akci prijde letenka dop Sydney s Qantasem levneji nez vlak, ani nemusim letet lowcostem.

Kdyz po ceste nemam duvod spechat, chci si uzit krajinu a pohodli vlakoveho cestovani (jasne, kde mozno v 1.tride), jedu vlakem. Nejzdim vlakem, abych usetril za letadlo, ale z pozitku. Planuji ted pristi cestu do Evropy a mezi Londynem a Prahou pro zmenu pojedu serii vlakovych spojeni, protoze tentokrat chci udelat cestou ruzne zastavky a nepotrebuji byt v Praze za 2 hodiny. Zminenym Eurostarem z Londyna do Parize (obycejnou economy, ktera je velmi pohodlna), luzkovym vlakem do Berlina a mezinarodnim rychlikem EC (Hamburg - Budapest) do Prahy. Jedinou nevyhodou je tahani se se zavazadly, o ktere se mi jinak postara aerolinka.

0 0
možnosti
MM

dnes uz neni mozne jet z Parize do Madridu primym nocnim spojenim "hotelovym vlakem" Elipsos. Byl zrusen v prosinci 2013. Viz zprava od svetoveho "Guru vlakoveho cestovani" Marka Smitha, alias "Muze v sedadle 61"....."The direct Paris-Madrid Elipsos sleeper train was discontinued from 15 December 2013, but you can still travel overnight, leaving Paris around 21:57 by Intercité de Nuit overnight train sleeping in a comfortable couchette, arriving Perpignan around 07:22.  Have breakfast in Perpignan, then join the 10:07 (11:10 from 6 July onwards) high-speed TGV direct to Madrid Atocha arriving 14:13 (15:45 from 6 July onwards)."

Cili pres noc v lehatkovem voze Pariz -Perpignan, prijezd 7:22 rano a po temer 3 hod prestavce (4 hodinove od cervence) pokracovat rychlym spojenim TGV do Madridu. Je mozne jet rychlovlaky pres Barcelonu, tj. Pariz - Barcelona a Barcelona-Madrid, nebo rychlovlakem do Barcelony a odtud lehatkovym vozem nocnim vlakem do Madridu.

http://www.seat61.com/Spain.htm#London_to_Madrid

Takze 14 tisic km, nebo jen 12set, dela se to s prestupem.

0 0
možnosti
ZJ

Sheldon Cooper si to také dokázal logicky zdůvodnit.

0 0
možnosti
MD

On to autor má celé nějaké pomotané - kromě již zmíněné bezpečnostní kontroly třeba i cestu metrem - z letiště je to špatné, ale z vlakového nádraží OK... :) proč rovnou nenapíše, že se bojí létat ;)

1 0
možnosti
PM

Zajímavé.. Pán si stěžuje na bezpečnostní kontroly na letišti, ale na nádraží St.Pancras mu kontroly nevadí.

2 0
možnosti
JJ

J79a77n 64J69e81l86í75n45e21k

10. 6. 2014 23:32

Přibližně čtrnáct a půl tisíce kilometrů zvládne za nějakých třináct hodin. Wow, 1110 Km/h, pecka.

5 0
možnosti
PN

Pan redaktor asi jezdí z Paříže do Madridu přes Kalkatu

0 0
možnosti
TH

Pán ještě necestoval rychlíkem AVALA v neděli večer. To by možná změnil názor.

0 0
možnosti
PN

Jestli si říká pomalý cestovatel, tak by se mu to i líbilo, zvlášť to čekání na něj :-)

0 0
možnosti
PN

Čtrnáct a půl tisíce kilometrů? To ten vlak jede někam do Kanady přes Sibiř. Pán má sice pravdu, ale z finančního hlediska je to jasné. Nízkonákladovka mne vykopne za pár hodin a pár eur rovnou na místě a můžu si tam cestovat co hrdlo ráčí. Za jeho vlakovou kombinaci dám tolik peněz, že už mi nezbude na poznání mé cílové destinace. A jako líný nebo pomalý cestovatel se nemůže nazývat, když cestuje vysokorychlostními vlaky. Jestli chce být pomalý, levný a líný cestovatel, tak ať si to dá vlaky osobními provázanými autobusy. Pak to bude teprv zážitek :-) Navíc jízdenka na trainhotel rozhodně nestojí 100 liber zpáteční, ale jednosměrná a valná většina lístků stojí o dost víc.

10 0
možnosti

Naprosto souhlasím, nejkrásnějším cílem je cesta samotná. A to i v životě.

0 0
možnosti
ZV

Jisté, ale pro někoho vysnena cesta znamená roadtrip po Austrálii. Dva měsíce v karavanu, dokonalost sama. Jenže tam asi těžko pojede lodi, ze..

0 0
možnosti