Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

UKÁZKA: Líný cestovatel Dan Kieran by do letadla jen tak nesedl

Cestuj pomalu. Tak zní heslo britského novináře Dana Kierana, který si získal pověst jediného píšícího cestovatele, jenž nikam nespěchá. Před rychlostí a masovostí dává přednost tempu, které mu umožní lépe poznat a pochopit místa, kudy projíždí. Z jeho knihy Líný cestovatel přinášíme ukázku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88i31c46h56a13l 55M80i70l51l66e36r 9746312389602

s nazory pana Kierana mam par problemu. On si totiz ponekud protireci. Na jedne strane zavrhuje letecke bezpecnostni prohlidky a umyslne prehnani ad absurdum, kdyz pise o puskach a nitroglycerinu v detske lahvicce, na druhou stranu prakticky tutez prohlidku pred nastupem do Eurostar v St. Pancras smete pod koberec jako nepodstatny detail. Pritom ty dve jsou totez.

Pan Kieran by mel byt uprimny a priznat proc dava prednost vlakum, namisto aby plival pausalne na letecka spojeni. Bud nerad leta, obava se letani - nebo zvlast miluje vlaky. Pokud to druhe, sympatizuji s nim jako fanousek dlouhych vlakovych strek (ne mistnich!). Tim ale naprosto nezavrhuji letecka spojeni. Kdyz se nekam potrebuji dostat rychle a je to dost daleko, zasadne letim, ale vyhybam se lowcostum. Kde mohu, pockam, az hlavni aerolinky budou mit nejakou akci, coz neni nijak vzacne. U nas u protinozcu, vzhledem k nasim vzdalenostem mezi hlavnimi mesty, davam prednost letani z praktickych duvodu. Ostatne, v akci prijde letenka dop Sydney s Qantasem levneji nez vlak, ani nemusim letet lowcostem.

Kdyz po ceste nemam duvod spechat, chci si uzit krajinu a pohodli vlakoveho cestovani (jasne, kde mozno v 1.tride), jedu vlakem. Nejzdim vlakem, abych usetril za letadlo, ale z pozitku. Planuji ted pristi cestu do Evropy a mezi Londynem a Prahou pro zmenu pojedu serii vlakovych spojeni, protoze tentokrat chci udelat cestou ruzne zastavky a nepotrebuji byt v Praze za 2 hodiny. Zminenym Eurostarem z Londyna do Parize (obycejnou economy, ktera je velmi pohodlna), luzkovym vlakem do Berlina a mezinarodnim rychlikem EC (Hamburg - Budapest) do Prahy. Jedinou nevyhodou je tahani se se zavazadly, o ktere se mi jinak postara aerolinka.

0/0
13.6.2014 4:26

M30i19c76h55a24l 52M62i21l24l39e19r 9136292199852

dnes uz neni mozne jet z Parize do Madridu primym nocnim spojenim "hotelovym vlakem" Elipsos. Byl zrusen v prosinci 2013. Viz zprava od svetoveho "Guru vlakoveho cestovani" Marka Smitha, alias "Muze v sedadle 61"....."The direct Paris-Madrid Elipsos sleeper train was discontinued from 15 December 2013, but you can still travel overnight, leaving Paris around 21:57 by Intercité de Nuit overnight train sleeping in a comfortable couchette, arriving Perpignan around 07:22.  Have breakfast in Perpignan, then join the 10:07 (11:10 from 6 July onwards) high-speed TGV direct to Madrid Atocha arriving 14:13 (15:45 from 6 July onwards)."

Cili pres noc v lehatkovem voze Pariz -Perpignan, prijezd 7:22 rano a po temer 3 hod prestavce (4 hodinove od cervence) pokracovat rychlym spojenim TGV do Madridu. Je mozne jet rychlovlaky pres Barcelonu, tj. Pariz - Barcelona a Barcelona-Madrid, nebo rychlovlakem do Barcelony a odtud lehatkovym vozem nocnim vlakem do Madridu.

http://www.seat61.com/Spain.htm#London_to_Madrid

Takze 14 tisic km, nebo jen 12set, dela se to s prestupem.

0/0
13.6.2014 3:27

Z14l50a81t15u70š47e 23J83e22l20í42n76k76o47v64á 1155212927142

Sheldon Cooper si to také dokázal logicky zdůvodnit.

0/0
11.6.2014 22:09

M19a11r98t37i48n 84D74o91s36e53d82ě46l 5931657112

On to autor má celé nějaké pomotané - kromě již zmíněné bezpečnostní kontroly třeba i cestu metrem - z letiště je to špatné, ale z vlakového nádraží OK... :) proč rovnou nenapíše, že se bojí létat ;)

+1/0
11.6.2014 15:40

P83a31v14e82l 25M76o17r97a44v78e47c 3152979152128

Zajímavé.. Pán si stěžuje na bezpečnostní kontroly na letišti, ale na nádraží St.Pancras mu kontroly nevadí.

+2/0
11.6.2014 8:40

J45a14n 93J28e20l58í64n64e16k 8233435932396

Přibližně čtrnáct a půl tisíce kilometrů zvládne za nějakých třináct hodin. Wow, 1110 Km/h, pecka.

+5/0
10.6.2014 23:32

P47e28t53r 40N91e55c43h80a89n44i84c16k73ý 7313606328500

Pan redaktor asi jezdí z Paříže do Madridu přes Kalkatu

0/0
11.6.2014 9:31

J78a72n 55J32í58c64h36a 8450110458771

tak jestli takhle kvalitní překlad je i ve zbytku knihy....

0/0
11.6.2014 9:57
Foto

L18i69b87o84r 39V88y53k13o86u91p70i27l 9256675599977

No jo, naši překladatelé bez mozku. Podle mého tachometru je to z Paříže do Madridu 1247 km, něco přes 13 hodin čisté jízdy.

+1/0
11.6.2014 12:00

V29l95a58d36i24m85í43r 66H21o45l74ý 8204821526937

Pekelně rychlý vlak. :-)

Ale nějak to odporuje teroii pomalého cestování. Na druhou stranu, pokud jede vlak rychlostí, jakou nelétá většina dopravních letadel, proč ho nevyužít. ;-D

Redakce, opravte si to.

0/0
11.6.2014 17:01

T24o46m73á91š 14H14a95v61e70t44t67a 5603334620141

Pán ještě necestoval rychlíkem AVALA v neděli večer. To by možná změnil názor.

0/0
10.6.2014 15:46

P95e33t39r 67N76e18c86h59a43n50i57c52k20ý 7283166118190

Jestli si říká pomalý cestovatel, tak by se mu to i líbilo, zvlášť to čekání na něj :-)

0/0
10.6.2014 22:33

P72e54t96r 34N21e62c63h46a58n61i89c74k89ý 7333386708870

Čtrnáct a půl tisíce kilometrů? To ten vlak jede někam do Kanady přes Sibiř. Pán má sice pravdu, ale z finančního hlediska je to jasné. Nízkonákladovka mne vykopne za pár hodin a pár eur rovnou na místě a můžu si tam cestovat co hrdlo ráčí. Za jeho vlakovou kombinaci dám tolik peněz, že už mi nezbude na poznání mé cílové destinace. A jako líný nebo pomalý cestovatel se nemůže nazývat, když cestuje vysokorychlostními vlaky. Jestli chce být pomalý, levný a líný cestovatel, tak ať si to dá vlaky osobními provázanými autobusy. Pak to bude teprv zážitek :-) Navíc jízdenka na trainhotel rozhodně nestojí 100 liber zpáteční, ale jednosměrná a valná většina lístků stojí o dost víc.

+10/0
10.6.2014 14:37

O15n16d43ř73e65j 44Š79r95á26m48e92k 3853890601609

Naprosto souhlasím, nejkrásnějším cílem je cesta samotná. A to i v životě.

0/0
10.6.2014 14:22

Z70u23z62a97n51a 51V42o85l79n16a 1859434952366

Jisté, ale pro někoho vysnena cesta znamená roadtrip po Austrálii. Dva měsíce v karavanu, dokonalost sama. Jenže tam asi těžko pojede lodi, ze..

0/0
10.6.2014 23:56

M14i79c68h46a13l 84M42i44l73l91e58r 9806842279762

lodi do Australie jet muze, ale bude to tzv. World Cruise, neboli okruzni cesta lodi s MNOHA zastavkami. Napr. lodi spolecnosti Princess a P&O ji delaji parkrat za rok. Princess zacina a konci v Sydney nebo Melbourne v Australii, zatimco P&O zacina a konci v Southamptonu, VB.  Cela streka trva obvykle 102-106 dni a je mozne ji delat v usecich, napr. zapadnim smerem Southampton - Los Angeles (pres zastavky na Madeire, americke vychodni pobrezi Karibik, Panamu na zapadni pobrezi i Mexiko), z Los Angeles pres ruzne tichomorske pristavy a NZ do Sydney. Vychodnim smertem se jede ze Southamptonu se zastavkami ve Stredomori, Jaderskem/ Egejskem mori a pak Suezem na Stredni Vychod, obvykle Dubaj a dal pres jizni/ jihovychodni Asii do Australie.

Kdo by jel z Evropy, muze vzit Southampton - Sydney jako druhou polovinu cesty treba na Sea Princess a po pobytuv Australii vzit prvni polovinu svetove okruzni jizdy treba na Dawn Princess Sydney - Benatky, nebo treba Southampton - Sydney pres Blizky vychod a Asii s Aurorou od P&O a zpet s Arkadii od P&O pres Tichomori, Panamu a americke pristavy do Evropy. Ale zabere to bei vocko 50-56 dni kazda cesta.

0/0
13.6.2014 3:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.