- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Okýnko jsem preferoval mých prvních několik letů, když pro mě bylo letadlo novinkou, tak jsem chtěl vidět ven (později mě napadlo, že jsem tím možná i trochu znervózňoval ostatní pasažéry, protože jsem se neustále rozhlížel a otáčel se na všechny strany, sledoval křídla, motory, jak se pohybují a při přistání otevírají klapky na křídlech atd. ).
V současnosti už preferuju uličku, je to takový "operativnější", a taky pak není takový problém, když si vedle mě sedne někdo prostorově výraznější. To jsem u okýnka jednou zažil, a zrovna to byly 3 řady, horní police nízko nad hlavou, vedle mě tlusťoch, takže jsem tam měl skoro až klaustrofobii (pochybuji, že kdyby došlo k nehodě, že bych se odtamtud přes toho tlusťocha pod případně utrženými policemi dokázal vyhrabat ven)
v ankete chybi moznost "je mi to u chlupateho krysiho zadku"
no, rekl bych, ze na rozdil od tebe my ostatni mame zadni casti normalni lidske
"Tradiční" aerolinky sice zpravidla disponují různorodým uspořádáním sedadel, ale pokud vím, klíč značení řad je vždy stejný - nejde se prostě zleva doprava písmeno po písmeni, ale okénka jsou vždy A a F, ulička C a D, "prostředek" ve velkých letadlech je od G dál. Takže v malém letadle (2+2) je (zleva doprava) AC DF, Boeing 767 (2+3+2) má něco jako AC GHI DF.
.
Každopádně jsem očividně typický cestující protože v letadlech typu Airbus 320 a Boeing 737 preferuji místa 6A a 6F :-)
"Takže v malém letadle (2+2) je (zleva doprava) AC DF, Boeing 767 (2+3+2) má něco jako AC GHI DF."
naprosto NE!
Airbus 380 s konfiguraci 3-4-3 je ABC - DEFG - HJK a okna jsou A a K.
U WB letadel s dvema ulickami se zachovavaji tato pismena a kde je treba konfigurace 2-4-2, sedadla jsou AB - DEFG - JK, cili se vynechava C a H.
U WB jsou okna A a K.
To delali na jakem vzorku? 1) sedet u okno je paradni, kdyz se musite vycurat, nebo si chcete natahnout nohy. 2) 7F je kousek pred motorem, takze vam to rve celou dobu do ucha. Kupuju bud uplne vpredu, nebo naopak vzadu. Kvuli kravalu a kdyz jdu curat necumi na me pul letadla.
"kdyz jdu curat necumi na me pul letadla."
Nechapu proc by si nekdo mel myslet, ze jit na zachod behem letu je tak strasne vzacne, ze by pulce spolucestujicich stalo za to "cumet"?
Take nechapu, proc by nekomu melo vadit, jestli nejaky spolucestujici nahodou zvedne hlavu od cteni nebo divani se na monitor, kdyz nekdo projde ulickou?
u dalkovyuch spojeni nejvetsimi letadly (A380, B747), ktere maji economy rozdelene na nekolik oddeleni, je nejlepsi sedet co nejvic vepredu. Po par hodinach letu je totiz vzduch vzadu v letadle pekne vydychany.
Pokud sedite v prednim oddelni a jdete se po nekolika hodinach projit a protahnout az dozadu, zjistite, jak se zhorsuje kvalita vzduchu cim dal dozadu jdete.
ulicku, z okna dopravnich stejne nic zajimavyho videt neni.
To je ponekud ujety clanek. Mista se lisi nejen letadlo od letadla ale i spolecnost od spolecnosti. Takze jednoznacne pouzit seatguru.com. Take zalezi na rozlozeni trid - ve vetsine dalkovych letu je 7. rada business. V soucasne dobe cim dal vice aerolinek miva "quiet zone" - zonu bez deti a jinych rusivych elementu - pro normalniho smrtelnika vec k nezaplaceni - a ta byva vetsinou vpredu letadla. Takze jsou i jine veci podle kterych se rozhodovat. Zda se da sedadlo sklopit ci ne, zda jsem tesne pred zachodky kde se budou mackat lidi cekajici ve fronte, jestli jsem blizko rady sedadel s "baby cot", a podobne.
Podobne muze vyjit zitra clanek ze nejoblibenejsi jidlo je tuna sashimi, na zaklade pruzkumu firmy YO sushi.
jj..v clanku chybi zakladni informace - o jakem letadle mluvi. Sedadlo 7F u Easy Jet, ktery leta nejvic s A319, nebude vubec smerodatne pro aerolinky, ktere letaji s uplne jinymi letadly.
Protože let z 90% prospím, exit neberu, protože většinou nemá sklápěcí sedadla stejně jako řada před ním a také úplně poslední řada v letadle. Protože většinou jsem na palubě s Rusama, sedám si dozadu, kde je trochu klid při nástupu a výstupu. Přicházím i odcházím totiž z letadla většinou jako jeden z posledních. Kdo znáte Rusy, asi víte proč. Pro ostatní: Nikoho jiného jsem ještě neviděl tak milovat stání ve frontě. Naposled takhle v letadle stáli 15 minut, než přijeli schůdky a pak se předháněli, kdo bude první venku. Všechny jsem je pak potkal v autobuse od letadla k terminálu.
To dela spousta lidi, ale treba jsou to klaustrofobici.
V 737 nebo 320 je mi to srdečně jedno - i když těsně před křídlem na levé straně u okna mám o něco radši jak jinde. Ovšem pokud bych se dostal do A380 či B747, chtěl bych sedadlo úplně na konci letadla u okna, ač je na webech zabývajícími se právě místy v letadle velmi nedoporučováno, přeci jen na té palubní vstupence mít například 94K se nepoštěstí každý let.
No on potom stojí za to i ten nástup do letadla. Za dveřmi se pozdravíš s letuškou nebo stevardem a pak jdeš... a jdeš... a jdeš... a jdeš... a pořád ještě jdeš...
V 737 nebo 320 je mi to srdečně jedno - i když těsně před křídlem na levé straně u okna mám o něco radši jak jinde. Ovšem pokud bych se dostal do A380 či B747, chtěl bych sedadlo úplně na konci letadla u okna, ač je na webech zabývajícími se právě místy v letadle velmi nedoporučováno, přeci jen na té palubní vstupence mít například 94K se nepoštěstí každý let
uplne nejhorsi kvalita vzduchu, zhorsujici se s pribyvajici delkou letu