Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Sedm cest vlakem snů. Nejúchvatnější železniční tratě světa

Od roku 1829, kdy britský inženýr George Stephenson představil legendární lokomotivu Rocket, prošla železniční doprava mohutným rozvojem. Navzdory vysokorychlostním vlakům, které vás dnes dopraví do zvolené destinace jako blesk, stále existují železniční tratě, kam se můžete vydat na životní jízdu snů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53i49r27i 11M31a55l83i79n55a 1799192437156

Projezdil jsem toho hodne, ale nejkrasnejsi jsou uzkokolejky Skagway - hranice s Yukonem a Siliguri - Darjeeling v severni Indii. R^

0/0
23.4.2014 18:57
Foto

R16a70d33e54k 62Š15o25l64t11y55s 4392449419375

Mezitěmi cestami vlakem snů mi chybí třeba trasa Peking - Lhasa, nebo svýcarský Ledovcový expres.

0/0
23.4.2014 15:08

M68i10c73h63a86l 70M34i93l58l51e38r 9696932939612

o Glacier Expressu jsme uz dole mluvili

0/0
23.4.2014 19:55

P84e61t86e12r 67S14m59r61e64k 3422650610662

965 tisíc korun ?? 8-o

0/0
20.4.2014 16:11

M51i92c86h66a89l 27M25i78l80l25e31r 9726792229222

Celkem me prekvapilo, ze pani redaktorka do vyctu zaradila Kralovskeho Skotsmana namosto dole zmineny Venice Simplon Orient Express.

Kdo ma zajem si o tom neco zajimaveho precist (anglicky) a podivat se na fotografie, prikladam link.

http://www.seat61.com/Venice-Simplon-Orient-Express.htm#.U1HpesfvOWg

0/0
19.4.2014 5:48
Foto

M81i26l92a20n 30S12v26o93b51o42d72a 5326188473

Krásné, také bych se svezl, ale dát 190 tisíc za Schongolo expres (základní cena) nebo 160 tisíc za Transibiřský expres je FAKT hodně.

http://www.esotravel.cz/poznavaci/jizni-afrika/shongololo-express-the-southern-cross/

http://www.esotravel.cz/poznavaci/rusko/transsibirska-magistrala/

0/0
18.4.2014 13:03

M18i31c31h19a67l 51M64i63l70l79e75r 9786822139452

:-) pred nekolika desitkami let jsem mel prilezitost jet regulernim Simplon Orient Expresem z Belehradu do Athen (23hodin), v luzkovem voze. Jidelni vuz byl pristaveny jenom na recke hranice. Vzpominal jsem pri tom na blizkeho pribuzneho, ktery v techto vlacich kdysi jezdil jako pruvodci, na cele trase z Parize. Samozrejme jsem vzpomenul i na Agathu Christie a jeji "Vrazdu v Orient Expresu", trebaze tohle byla ta Simplonska vetev koncici v Athenach, ne Orientalni koncici v Istanbulu. Tahle trasa ani spojeni uz neexistuji.

Kdyz znovu zahajili provoz Orient Expresu ve forme dobove restaurovaneho luxusniho specialu, rekl jsem manzelce, co kdybychom si na nem jednou vyrazili pri jedne nasi navsteve Evropy. Prozatim jsme ale vzdycky zamerili potrebny rozpocet na jine, delsi a obsahem podstatne narocnejsi aktivity. ;-)

Posledne jsme namisto Orient Expresu zvolili krasy Svycarska a jejich Glacier Express, Bernina Express a Willem Tell Express a predtim 12 denni zajezd lodi po Stredomori.

Venice Simplon Orient Express jede z Parize nebo s pripojkou Pullmanem z Londyna a konci v Benatkach, ackoliv nekolikrat za rok ruzne luxusni specialy (s prestupem) konci v Praze, Krakove, Budapesti, Vidni. 2x za rok jede Pariz - Budapest-Bukurest-Istanbul. Je to nejluxusnejsi evropsky vlak s cenami tomu odpovidajicimi, napr. Londyn- Praha (2 dny/1 noc) od E 2050 (ekv. 47000Kc) za osobu. 6dni/5noci trasa a Pariz- Istanbul zacina od kousek pod E 6000 za osobu.

0/0
19.4.2014 5:36

M65i38c86h91a47l 79M48i49l54l40e64r 9356972459342

oprava: trasu Pariz -Istanbul je mozne jet jen jednou v roce, koncem srpna

0/0
19.4.2014 5:51

J26i94ř16í 40M72a93n10n63h22e69i56m 2277542225439

od doby, kdy Richard Trievithick vyhrál 500 guinejí, že svou lokomotviou převeze 10 tun na trati dlouhé 10 mil, uplynulo už 210 let, vážení, Stephenson byl zajisté geniální konstruktér, byl třeba i stavitelem první veřejné trati Stockton – Darlington, ale rozhodně nebyl vynálezcem lokomotivy

+1/0
17.4.2014 14:18

J51a29n 23Č58e85k13a85l 7409705664684

Neměly by se zaměňovat "nejúchvatnější tratě" s "nejluxusnějšími vlaky". 

Troufám si tvrdit, že klientela nejluxusnějších vlaků s jízdenkou za x tisíc eur se nerekrutuje zrovna z železničních nadšenců, a účelem jejich cesty je spíš se ukázat v nových šatech a používat cestu následně při společenské konverzaci.

Tím neříkám, že tyto vlaky nejezdí po krásných tratích, akorát že se po těch samých tratích dá jet i normálními vlaky za zlomek té ceny. :-)

+5/−1
15.4.2014 8:57

M81i75c78h13a26l 65M28i46l63l80e71r 9516392509652

no a? Proc by kazdy mel cestovat stejnym stylem a za stejnym ucelem, ve stylu uniformovane dovolene jako na poukaz ROH? Proc by si lide nemohli vyhodit z kopytka a zaplatit si zajezd luxusnim vlakem, nebo v luxusni kabine na lodi, jestli je to bavi? Proc by je za nekdo mel jeste dnes nekdo kritizovat jako to delavaly domovni duvernice za totality?

Kazdy clovek prece ma pravo si uzit dovolenou podle svych zalib a kapsy a nikomu jinemu do toho nic neni!!

0/−1
15.4.2014 16:44

M74i73c32h90a62l 93M36i20l87l45e22r 9496582309392

oprava vety: Proc by je nekdo za to mel jeste dnes co kritizova, jako to delavaly domovni duvernice za totality?

0/0
15.4.2014 16:46

R63o45b72e13r22t 33P84a19c53i89n98a 7174589625791

Mate nejaky problemek ?? ;-D

Nic z toho, co tu chrlite, v tom prispevku neni. Takze si sve domovni duvernice vetknete za klobouk.

+1/−1
16.4.2014 17:17

M76i82c17h30a38l 21M18i78l14l74e54r 9646892679132

rekl bych, ze chapat smysl textu porozumenim i toho, co je mezi radky neni tvou silnou strankou.;-) Mel by sis gratulovat jake mas stesti, zes nevyrostl za komancu a nepotreboval jsi mezi radky cist.;-)

Po lopate :"účelem jejich cesty je spíš se ukázat v nových šatech a používat cestu následně při společenské konverzaci." Tak zrovinka takhle psavalo Rude pravo kdyz kritizovalo kapitaaalisticky zpusob zivota a "jak si ti bohaci ani neumi vazit kras prirody, protoze cestovani je pro ne snobska spolecenska zalezitost, prilezitost se ukazat v modelovych satech, na co maji a v jake spolecnosti se pohybuji, ne zaucelem uzit si prirody a architektury, jako to dela socialisticky uvedomely clovek". Samozrejme, ze ve stejnem tonu take tehdejsi domovni duvernice a socialisticke kolegyne zdrbaly kazdou zenskou, kdyz si treba na cestu do Bulharska nebo na Balaton poridila nove oblecen; tim hur kdyz si to koupila v Tuzexu.

Poznamka "že se po těch samých tratích dá jet i normálními vlaky za zlomek té ceny." patri do stejne ery, kdy jakekoliv vybocovani z masoveho zpusobu a stylu se hodnotilo negativne. Proc ale dneska kritizovat nekoho, ze da prednost drahemu specialu a ne obycejnemu vlaku? To je to same, jako kritizovat souseda, ze si koupil novou audinu nebo merka, kdyz 10let stara oktavka ho dopravi na stejna mista za zlomek ceny!

0/−1
17.4.2014 8:53

J26a68n 25Č33e26k36a77l 7369385414884

Já jim neberu jejich peníze, ať si je užívají a utrácejí dle libosti. jen říkám, že tam 99% z nich nejede kvůli té trati, a pravděpodobně ani jednou za celou cestu nevykouknou z okna ven...

0/0
18.4.2014 8:51

M64i77c10h63a85l 76M57i17l67l39e41r 9386912279552

jak muzes tvrdit, ze 99%? Odkud pochazi tvoje statistika? Ty jsi na tom sam jel a delal carky pokazde, kdyz se nekdo podival z okna? Proste nevis a vytvaris si statistiku jaka se ti hodi do kramu.

Neuvedomujes si, ze kdo si chce uzit takovy stupen luxusu prostredi +spolecnosti + oblekani, ten kvuli tomu neobetuje pohdli a nevybere si cestu vlakem nevimjak luxusnim!  Na to jsou luxusnich hotelu v jedne ze svetovych metropoli nebo atraktivnich destinacich. Vsechno je naservirovane i luxusneji, sirsi  vyber jidel, znacne vetsi prostory, nez se na stridacku otacet v kabinach vlaku. Nesmis si predstavovat, ze ty kabiny jsou nejake velke - ani v de-luxe ne! 70 m2 hotelove pokoje ani 250m2 apartmany se proste ve vlaku nedaji realizovat! Natoz plavecky bazen, fitka a salony krasy. Hoste se nemusi ani obavat, ze jim drncani vlaku rozleje sampanske a v noci je pripravi o spanek.

Znami si udelali cestu s Venice Simplon Orient Expressem, coz je de-luxe vlakove spojeni v Evrope, obvykle mezi Londynem (Parizi) a Benatkami. Scenerie Evropy, kterou projizdeli, byla u nich jednim ze dvou nejzminovanejsich zazitku. Druhym bylo dobove zarizeni vlaku. Ze se pri tom doporucuje dodrzovat dobove zvyky a vecere je spolecenska zalezitost, jako v 20.-30.letech minuleho stoleti na puvodnim Orient Expressu, je soucasti celkoveho zazitku z cesty. Co je na tom spatneho? Lide si kupuji CELKOVY zazitek, kdyz si vyberou podobnou cestu. Ne jen obleceni a spolecnost ani druhy extrem- jen krajinu videnou ze sedacky ve spartanskem kupe o 8 lidech. Zrejme je pro tebe nejlepsi zazitek z cestovani jet z A do B 2.tridou, koukat z okna, zatimco jis chleba s rizkem a popijis zteplale pivo nebo Kofolu. Nikdo ti tve poteseni nebere, ale ty zas bys nemel vymejslet nesmysly o tom jak a proc lide cestuji luxusnim vlakem.

Asi jsi nikdy nezazil zadnou cestu umoznujici kombinovane zazitky z cesty zajimavou krajinou a pocitu luxusu v pohodli, peclivych sluzbach, dobrem jidle a piti. Doporucuji jednou zkusit.

0/−1
18.4.2014 10:15

M65i68c37h66a67l 93M50i49l73l39e90r 9356452539982

PS. nezminil jsi se zda bys kritizoval souseda, ze si koupil novou audinu nebo merka, kdyz 10let stara oktavka ho dopravi na stejna mista za zlomek ceny!To je uplne stejny princip.

0/0
18.4.2014 10:18

M55i78c87h49a55l 39M78i50l87l76e17r 9816982739832

a jeste jedno PS. cestovani vlakem miluji odjakziva. Ale kdyz prijedeme do Evropy, koupime si Eurail pass, ktery je pro zamorske turisty pouze 1.trida, pokud jednomu je pres 26 let.

Nam to vyhovuje protoze jsme v letech, kdy jsme si pohodli zaslouzili a kde mozno, vybirame i luxusnejsi typ vlaku. Mistni couraky pouzivaneme jen tam, kde se jinak neda cestovat. Viz Neapol-Sorrento, Bellinzona - Lugano, Brig-Zermatt atd.

0/0
18.4.2014 10:26

P40a33v15e70l 69P19o97n70c73a93r 1243374362337

A co Sri Lanka (Highlands) nebo Indie (cesta do Shimly)?

0/0
14.4.2014 22:35

J94a51k21u63b 68M82a62t49ě52j71ů 5255862271495

tebe jeste prekvapuje, ze se na idnes nadpis absolutne netyka clanku? Tohle samozrejme nejsou nejuchvatnejsi zeleznicni trate sveta, tohle jsou jen nejluxusnejsi a nejdrazsi vlaky (nejsou tam vsechny, par jich jeste chybi). Abych rek pravdu, uplne nechapu, jak muzou delat lidi redaktory, kdyz nerozumej psanymu textu.

+2/0
15.4.2014 13:18

M89i59c21h50a75l 88M97i66l29l74e82r 9896572189242

" jak muzou delat lidi redaktory, kdyz nerozumej psanymu textu."

S tim bych nesouhlasil. Spis bych to formuloval jako "proc pan redaktor zvolil titulek, ktery neodpovida obsahu clanku?"

+1/0
16.4.2014 6:18

M54i41c12h51a27l 92M34i94l28l40e90r 9316902809432

oprava: pani redaktorka

0/0
16.4.2014 6:20

J54a82k90u58b 80M23a82t72ě61j47ů 5345372311465

vzhledem k tomu, ze pani redaktorka ten obsah nejdriv musela nekde nacist, tak si za tim stojim, nicmene i presto s Vami souhlasim.

0/0
16.4.2014 11:48

V80o77j35t53ě35c97h 39T23r44u10h56l64á64ř 2925209836

Osobně mi tu chybí Švýcarský Glacier Express

0/0
13.4.2014 21:25

M66i17c85h85a30l 10M97i97l36l10e70r 9686492149912

Oni se ve vyberu soustredovali na dlouhe trasy a luxusni vlaky. Glacier Express sice vezme neco pod 8 hodin ze St. Moritz do Zermattu nebo opacne, ale trasa je asi jen 250km. Je zajimava, ale na druhou stranu neni nic tak svetoborneho a co se inzerovaneho luxusu tyce....;-D;-D;-D

Nacincane prostrene stoly v prvi tride slibuji, ale kdyz prinesou menu, je velmi obycejne a neni vyber. Kdyz prinesou jidlo, je jasne, ze jeho kvalita a zpusob prezentace je horsi, nez hromadne stravovani v kantyne.

Predkrm byl michany salat, oznamili, ze polevka neni. Hlavni chod byl jakys takys "gulas" s ryzi, ktery honosne nazvali Hovezi Stroganoff. Nemelo to smetanovou omacku jako musi mit Stroganoff, jenom takove nejake hnede UHO. Dezert byl jen obycejny jablecny rez. Jidlo uvarili nekde ve stredisku hromadneho vyvarovani, dali do plastovych sacku a prinesli do vlaku, tam vyndali z plastu,  prihrali, dali na misy a servirovali tak, ze placli sberackou na talir porci "gulase", vedle toho porci ryze a vedle porci mrkve. V jakem poradi, to zalezelo na tom, kdo k tobe prijde prvni. Pak zjistili, ze zapomneli platky chleba, tak pro ne poslali poskoka. Prinesl je na tacu a serviroval jednotlive platky sucheho chleba placnutim primo na ubrus. Maslo k tomu nebyo zadne a talirek na chleba samozrejme take ne.RvRvRv

Jak rikam, ceske kantyny jsou proti "luxuxsnimu stravovani" v 1.tride  Glacier Expresu o tridu vys.

0/0
14.4.2014 11:31

J64a13n 58Č46e61k65a76l 7649825134404

Stejně jsem nepochopil, proč se kvalita vlaku nebo dokonce tratě má poměřovat kvalitou servírovaného jídla.:-)

+1/−1
15.4.2014 8:59

M47i90c12h26a58l 88M61i76l79l26e51r 9456262799792

ty toho zrejme nechapes vic. Viz nahore tva kritika lidi, kteri si zaplati luxusni cestu vlakem. Zpod kritiky zazniva neco jako zavist vuci lidem, kteri si zaplati drahou cestu a uzivaji si ji ve spolecenskem duchu.

V pripade Glacier Expresu je pasazerum nabizen balicek sluzeb v souvislosti s jizdenkou prvni tridy a reklama hovori doslova o "hyckani cestujicich". Jedno z prvnich pravidel feroveho obchodnim styku a obchodnich transakci plati, ze reklama nesmi byt falesna a zakaznik musi dostat  inzerovanou kvalitu sluzeb a zbozi.

Jidlo je soucasti balicku sluzeb a reklama z nej dela neco extra. Pokud spolecnost provozujici Glacier Express neni schopna dodat co slibuje, jedna se o "falesnou inzerci", tedy podvod zakazniku a na to jsou zakony.

Mimochodem, my jsme napsali stiznost firme, ktera GE provozuje a doplnili fotografiemi. Dostali jsme od nich omluvny dopis a informaci, ze v dobe nasi stiznosti uz probihaji jednani s jinou pohostinskou firmou, ktera ma zajistit kvalitu odpovidajici prvni tride. Take jsme o nasi zkusenosti napsali kritickou recenzi na prislusne cestovatelske stranky, pristupne z celeho sveta. Ukazalo se, ze nase zdaleka nebyla jedina kriticka recenze na kvalitu jidla a jeho prezentaci na GE.

0/−2
15.4.2014 17:07

J36a27n 34Č36e69k73a40l 7179905604154

Když už mi chceš tykat, tak by sis mohl nejdříve přečíst, co píšu, a pak to teprve kritizovat.

0/0
18.4.2014 8:55

M55i57c28h88a51l 12M81i88l61l17e95r 9206502819162

Priklad reklamy: "

Did you know...

that the Glacier Express offers not only a feast for the eyes but also pleasures for the palate? Choose from the dish of the day or 3-course menu – enjoying delicious culinary creations served at your seat."

 Jako "Delicious culinary creations" nelze brat gulas s houbami a UHO, placnuty na talir, kam se naberacka strefi.:-P

0/0
15.4.2014 17:56

O71n33d74ř23e67j 42F66i81g39u59r40a 5569439668178

Uplne jsem dostal chut na Railroad simulator

+2/0
13.4.2014 19:59

M82a20r64t53i42n 14P58r90o74c48h62á36z28k71a 1391169837537

Je to určitě Transsib? Ta je celá elektrifikovaná. Na fotce je pouze nějaké vedení, ale rozhodně ne trakce.

+2/0
13.4.2014 19:37

J62a11n 16M42i76c92h72á88l74e88k 3390215553485

A vlak do Bradavic je kde?

+7/−1
13.4.2014 17:28

P32e53t34r 85N55e96c49h12a23n42i10c74k14ý 7153476208980

Do výčtu luxusních vlaků bych si dovolil přidat tento Kambodžský expres  ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=ilJAczgfmHk

+16/0
13.4.2014 12:38

A53d56a12m 79P65u11r50k42r70t 5796522388688

luxusní odkaz R^

+2/0
13.4.2014 22:15

M60a62r91e24k 13K74l47u53f59a 3858144604866

Famózní, hlavně ta výhybna  ;-D;-D;-DR^

+5/0
13.4.2014 23:20

J72a41n 12K87o66h51l 4643887841644

Byl by to i zajímavý článek (galerie), kdyby... kdyby skutečně ten vlak jel v pořadí Tanzanie, Uganda a Súdan. Škoda že Súdán s Ugandou vůbec nemá pozemní hranici, a ani podle satelitních snímků to nevypadá, že by v oblasti existovalo železniční spojení.. Jedna chyba nebo nepřesnost v článku (kdyby jen jedna..) = pro mě osobně nedůvěryhodný celý článek. Čísla, data, informace v něm, nedůvěreyhodné, sbohem ;-)

+13/0
13.4.2014 12:20

J52i67ř66í 51Š82v52e83h26l95a 1724544802466

http://www.rovos.com/wp-content/files_mf/rvrcapecairomaplres28.jpg

0/0
13.4.2014 13:28

J81i89ř12í 72Š71v55e92h69l97a 1294774372186

Paní (slečna) Tomanová opravdu nebyla moc pozorná, stačilo, kdyby se podívala na dotyčné stránky - anglicky předpokládám umí.

0/0
13.4.2014 13:37

J40a81k23u11b 73K79o75r97e49c 6554460321633

je to opravdu zvláštní, že si neověří informace. přímo na stránkách je naspáno, že vlakem je jen část cesty, konkrétně po Viktoriny vodopády, pak cesta pokračuje letecky.

0/0
13.4.2014 14:22

P10e75t68r 17F86r42ý91d94e30k 7979641789923

Opravdu vas to na idnesu tolik prekvapuje?

+3/0
13.4.2014 18:36

P42e91t93r 53I47s87k24r74a 7221127133946

... ale přesně tak jsem to četl i v článku...

0/0
14.4.2014 13:29

J98a74k15u48b 41K43o64r49e17c 6554270101893

Ano, autorka článku již článek opravila. Pokud pojedete v diskusi níže, jistě tam najdete příspěvek autorky, kde to píše.

0/0
14.4.2014 13:45

O41t45a45k23a19r 83V57a32l80e46k 6826132945182

Pro bezneho (ceskeho) smrtelnika je cestovani temito luxusnimi vlaky naprosto mimo jejich moznosti. Tyto uchvatne trate (a mnohe jine) je mozne absolvovat za zlomek ceny na normalnich linkach, pripadne charterovymi vlaky. Trate, ktere doporucuji v Severni Americe:

=> White Pass & Yukon Route (uzkorozchodna): http://www.wpyr.com

=> Alaska Railroad: http://www.alaskarailroad.com

=> Durango - Silverton, Colorado (uzkorozchodna): http://www.durangotrain.com/

=> The Canadian (usek Vancouver - Jasper), VIA Rail: http://www.viarail.ca/en/explore-our-destinations/trains/rockies-and-pacific/toronto-vancouver-canadian

=> The Rocky Mountaineer (Calgary - Vancouver): www.rockymountaineer.com => The Cascades (usek Vancouver - Seattle): www.amtrak.com => Coast Starlight (usek San Jose - Santa Barbara): www.amtrak.com => Grand Canyon: http://www.thetrain.com/ => Copper Canyon, Mexico: http://mexicoscoppercanyon.com/

+6/0
13.4.2014 10:16

J57á18n 88K87o72t65ú22č 2876664858566

1.) Cesta z Mosky do Vladivostoku trvá 5 dní a nie 15.

2.) Žiadne vlaky nejazdia z Egypta do JAR, chýba prepojenie tratí medzi Južným Sudánom a Keňou.

+15/0
13.4.2014 9:41

O87t63a98k38a84r 86V74a92l62e15k 6526772615122

Neni to bezna linka. Je to luxusni vyletni vlak.

0/−1
13.4.2014 10:18

P27e54t72r 27M38a31r44š45o35u17n 5415288666536

a ten umí jezdit i mimo koleje...

+10/−2
13.4.2014 11:14

P44e77t53r 77N59e66c30h30a58n92i95c58k18ý 7193416128150

Řekl bych, že ta poznámka byla k bodu 1)

+2/0
13.4.2014 12:29

J39a36k84u54b 20K49o70r38e63c 6214510371913

ani ten tam nejezdi. Po železnici se jede jen k Viktorininym vodopadum, pak se pokracuje letecky. http://www.rovos.com/journeys/cape-to-cairo

+1/0
13.4.2014 14:24

P95e65t30r30a 57Š84k61r73a28ň94k81o96v95á 1780311789223

Ano, máte pravdu, vlak Pride of Africa jezdí jen k Viktoriiným vodopádům nebo do Tanzanie. Do Ugandy, Súdánu a Egypta se pokračuje letecky. Chybu jsem opravila, díky za upozornění. Editorka

+2/0
13.4.2014 16:47

L34e14o33š 12N12a91v80r97á34t37i81l 9493940545775

ad1)  uz si tu cestu presiel?  lebo ja ano a trvala 6 dni a daco (v 2004om), dnes trva necelych 6 dni (presnejsie 143hodin aj 20 minut, vlakom 002 Rossija

http://goo.gl/uabCzF

0/0
24.4.2014 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.