Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzpoura na palubě Ryanairu. Pasažéři bez jídla a pití zavolali policii

Nedávný let z londýnského letiště Stansted do portugalského Porta s aerolinkou Ryanair se stal pro mnohé noční můrou. Cestující nejprve mohli nastoupit do letadla až po mnohahodinovém zpoždění. Po nástupu však zůstali stát přes tři hodiny na ranveji bez jídla a pití. Nakonec museli zavolat policii, aby z letadla mohli vystoupit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

N44a45t56a12l75i12a 10L90a71r13a 9289126806906

8-o

0/0
16.3.2014 9:32

M82i87c82h60a35l 36N58o96v67á73k 9358758222840

S nima bych se bal i litat.

0/0
10.3.2014 22:39

V54á16c88l14a88v 90K20o77u47t61e72c39k82ý 6338754208

co pořád máte s tím "z bodu A do bodu B" ? 

Já bych si dovolil to malinko poupravit a rozšířil (čest výjimkám): 

z bodu A + 200km do bodu B + 200 km" v naprosto nepoužitelných časech.

0/0
4.3.2014 21:44

B18o81h86u19m86i79l36a 32M51a64j57e47r77o81v75á 4107881244

A proto mám vždy v příručním zavazadle něco k jídlu a pití které si koupím na letišti po šacungu

0/−1
4.3.2014 9:17

M46i64c23h23a23l 88M80i15l50l31e86r 9946532359302

my obvykle nejakou tycinku a lahev vody.

0/−1
4.3.2014 15:23

J56i65r52i 88C13e96e 5745781662628

Letecká přeprava je asi jediný obor lidské činnosti, kde se lidé chlubí tím, že využívají tu nejhorší a nejlacinější službu, kterou trh nabízí.

Nevšiml jsem si, že by někdo exhiboval tím, že nakupuje v Lidlu, jezdí v Dacii, nebo že se chodí najíst k Číňanům...

Ovšem jak jde o Ryanair, tak se každej může přetrhnout, aby prezentoval svý pozitivní zkušenosti s touhle buranskou firmou.

Nevím jestli jde o masochismus, ale pakáži, která si postavila image na pohrdání zákazníkem fakt svý prachy nedám. Takhle se nechovaj ani ČD.

+1/0
3.3.2014 19:59

J33o43z72e10f 64D84u72h49a67c86e20k 7961930683970

tak som asi letel inym Ryanairom ;-D

0/0
3.3.2014 20:22

J38a81n 39K15r45p55e21c 5316263304262

ne kazdy leti jen jednou rocne charterem na dovolenou.

+1/0
4.3.2014 7:48

J33o20z85e27f 70D85u56h59a88c55e18k 7151840453230

ja som isiel brq-std v nedelu rano (navrat po dvoch tyzdnoch) a pohoda, uplne normalna letecka spolocnost, vobec ziadne problemy neboli. V porovnani s inymi (british airways, ceske aerolinky, air france...) som nevidel rozdiel. Okrem ceny, ta bola o dost lepsia;-D

0/0
3.3.2014 14:26

J54o85s48e20f 58H70o82f90f74e25j 8450723302172

Někde asi udělali soudruzi chybu a je mi to celkem šumafuk.Nemám potřebu někam lítat a když do GB tak vláčkem pod vodou nebo lodičkou se Sea France.

Pohled jak se objevuji utesy v Doveru je neopakovatelný...

0/0
3.3.2014 11:57

M22i21c55h78a48l 61M61i63l50l25e34r 9506442799512

do VB vlakem z Prahy to bohuzel trva dost dlouho- a to rikam jako nekdo, kdo rad po Evrope cestuje vlakem. Samotna cesta z Parize ci Bruselu Eurostarem pod La Manche do Londyna je velmi rychla, ale dostat se do jednoho z techto mest z Prahy je neco uplne jineho.

Nejkratsi cesta je nocnim vlakem z Hl. nadr. a 2 prestupy v Koline nR a Bruselu, trva 18 1/2 hodiny.

Behem noci se asi 2 hodiny ceka na pripoj, myslim ze Svycarska, nekde u Erfurtu).

0/0
4.3.2014 2:05

M30i75c53h69a31l 10M35i82l16l70e54r 9496292209112

jinak do Asie, Ameriky, Afriky, natoz Australie to vlakem nejde a lodi to trva podstatne dele;-)

0/0
4.3.2014 2:06

P35e22t35r 52H76o44l61u35b 7461829610

Ryanair je nejúspěšnější letecká společnost v Evropě a spoustě lidí zejména v EU to musí náramně vadit :-) Líbí se mi heslo ražené majitelem společnosti "cena vždy vítězí". A má pravdu. Cílem cestujícího je v 99 procentech případů dostat se z bodu A do bodu B co nejlevněji, na což jsou experti právé u ryanairu R^

+1/−2
3.3.2014 3:33

J90o45z32e85f 18D36u13h48a54c48e91k 7131980163850

a u Ryanairu mozes mat zadarmo standardnu 10kg batozinu do kabiny plus malu prirucnu tasticku / kabelku. Co som pozeral tak wizzair ma iba jednu o dost mensiu kabinovu batozinu.

+1/0
3.3.2014 14:38

M37i48c17h92a22l 41M52i48l88l21e24r 9906132179672

takze podle tveho rozdeleni cestujicich my s manzelkou musime byt to 1%. Davame prednost letat s aerolinkami, ktere maji v cene zahrnuta zavazadla, obcerstveni, neuctuji nam extra za kazou blbost, nepozaduji po nas predtistene palubni vstupenky za cenu penale kdyz je nemame a nechovaji se jakoby to od nich byla nejaka "milost", kdyz nas vubec pusti do sveho "dobytcaku".Tyto zvyky dodrzujeme at letame tady u protinozcu, nebo jinde po svete vcetne Evropy.

Zajimave. Pritom vsichni nasi znami maji podobne cestovaci zvyky jako my. Ze by to 1 % bylo ve skutecnosti vetsi, nez si predstavujes?

+1/0
4.3.2014 1:47

B49o16h86u69m19i89l60a 30M62a27j45e80r65o62v43á 4197351464

Hlásím se hrdě k jednoprocentním;-D

0/0
4.3.2014 9:20

P89ř16e23m28e53k 69P29a47v95k43a 8738932458101

No asi každý nemá trojnásobek cestovného, který vymění za komfort a spokojí se s levnějším málem. Kolem mne zase všichni lítají nízkonákladovkama.

0/0
4.3.2014 9:23

M86i97c84h25a39l 96M95i76l28l54e74r 9756602869852

my povazujeme cestovni komfort za dulezity. Kdyz nekam letime, chceme si to uzit a to znamena priletet do destinace v dobre nalade a pokud mozno v co nejcerstvejsi kondici.

My si myslime, ze nema cenu byt utahani a rozmrzeli hned na zacatku a potrebovat den dva se z toho vzpamatovavat.

0/0
4.3.2014 15:17
Foto

M55a12r87e54k 22C10e54r31n62y 5278506707

S Ryanem mam cca 47 cest za sebou (Kerry-FFM a po Evrope) a ocekeval jsem vzdy jen to, ze mne za smesny peniz dopravi s ruksakem z bodu A do bodu B...najedl jsem se na letisti v bufetu, koupil flasku sifonu a nikdy zadny problem...dostal jsem to co jsem zaplatil.....jinak cekat nekolik hodin na letisti v letadle a pak teprve volat policii je smesne, protoze pochybuju, ze by napriklad mne dokazala letuska, nebo letuch udrzet na fleku kdybych se rozhodl vystoupit...;-D...holt kazdemu co si necha libit...

+1/−3
2.3.2014 17:47

M92i26c56h68a81l 45P49o78n63o57c92n95ý 2484925391

Nevim, jak to funguje, ale pokud by byly zavrene dvere, tak bych se ven tezko propasiroval. :-)

+1/0
2.3.2014 19:35

M93i73c77h92a67l 60M20i86l70l15e89r 9866402419762

pokud jsou zabezpecene dvere a letadlo je odstavene nekde na vedlejsi ranveji, asi by ses z nej nedostal. I kdyby se ti podarilo preprat posadku a dvere pres jejich odpor odbezpecit, musel bys skakat nekolik metru dolu z letadla a riskovat, ze si nameles hubu nebo zlomis kotnik. Nehlede k tomu, ze nepovolane osoby se nesmeji jen tak mirnix dirnix pohybovat po letistni plose. Zavolali by na tebe ochranku a skoncil bys v lochu.

Vis, stojici letadlo neni jako vlak, kde staci odjistit dvere a vystoupit na peron, nebo v nejhorsim pripade seskocit metr dolu na uroven kolejiste kdyz zrovna neni u peronu. Jak jednou od letadla stahnou nastupni tunel nebo odvezou schudky, jsi jak na vetvi;-)

+1/0
4.3.2014 2:14

M32i97c88h36a13l 59M71i85l91l40e20r 9176312969192

PS. v souvislosti s tvym pripspevkem mam vaznou pochybnost o tve letecke statistice.

 Clovek nemusi letel mnohokrat, aby vedel, ze otevrit dvere u odstaveneho letadla neni to same jako otevrit dvere u odstaveneho vagonu a ze pokuset se skocit z letadla na zem a jit pres letiste zpet k letistni budove, neni jako skocit z vagonu na zem a dojit zpet na nadrazi.;-);-);-);-);-);-)

+1/0
4.3.2014 4:29

I91v15a 28V70a59l57č83í33k81o19v81á 1399848631901

Dobrá reklama na tu leteckou pseudospolečnost. Tím letět jen omylem.

+2/0
2.3.2014 9:02

P57a19v46e85l 35R94ý16d22l 5895789320874

Když slyším slovo Ryanair, hnedka si vybavím cestující, kteří odlamují kolečka ze svých kufrů, protože se nevejdou do testovací klece. ( viz youtube :D )

Naštěstí jsem neměl tu čest RyanAirem letět, doufám, že mě to nepotká. Zatím jsem lítal do Anglie jenom s WizzAirem a to by v pohodě. Prostě mě dostanou z bodu A do bodu B a to mě stačí :) víc nepotřebuju.

+2/0
28.2.2014 19:42

A84l61e56x53a87n88d61r 22K83o68s68t81k29a 5479736179276

Průšvihem aerolinek je samozřejmě ta voda a jídlo, ale může mi někdo ozřejmit, jak je možné, aby neplánované PŘÍLETY, tedy letadla, která dosednou a žádné palivo nepotřebují, mohly ovlivnit PLÁNOVANÝ ODLET? Tedy o víc než několik minut.. Schopný dispečer naprosto v pohodě nechá v mezeře minutu a půl mezi jednotlivými přistáními (kterých jak říkají měli jen 20 navíc) odstartovat jeden stroj. Naprosto běžná je situace, kde na konci dráhy zahýbá stroj, který právě přistál na servisní cestu, někde ve třetině dráhy je vzlétající letadlo, tou dobou již téměř v plné rychlosti a kilometr od prahu dráhy (a 100m vysoko) je další přistávající. Jedině, jestli nedostatečně schopný letištní personál ten zmatek vyvolal..

0/−3
28.2.2014 13:07

J30a30n 85D32l10o82u11h70ý 8455715245858

Tak to mu se mi nějak nechce věřit, že by bylo možné přistávat nebo vzlétat z dráhy,která ještě není volná. Co když se to letadlo,které jak říkáte právě opouští dráhu z nějakého důvodu zastaví a to letadlo,co vzlétá bude muset z nějakého důvodu start přerušit? Sorry,ale to je nějaká blbost.

+3/0
1.3.2014 23:07

D92a37n90i37e68l 97U70r34b64á92n49e33k 6507168889498

No ona to není jen "nějaká blbost", ale "úplná blbost" :-D Ta "naprosto běžná" situace, jak ji pan Kostka popsal, by stála toho schopného dispečera nejen místo, ale možná i trestní stíhání. Existují přesné postupy a podle tonáže letadel i jejich minimální rozestupy, existují různé přibližovací obrazce, různé odletové tratě a hlavně bezpečnostní předpisy. Tam si nemůže každý dělat, co ho napadne, jako na polní cestě za vsí. A rozhodně ne tak, jak si to někdy lidé představují. Takže ač se to nezdá, opravdu při větším provozu naskakují až neuvěřitelná zdržení. Čekající letadla se dokonce často musí vracet dotankovat, protože na tříhodinové stání na vyčkávacím nemají dost paliva a narušili by si bezpečnostní rezervu, a navíc na letišti s jednou RWY je to opravdu složité zorganizovat.

+1/0
3.3.2014 12:10

J64a66n86a 30M98e93r69o58p45e 7658849787559

A ještě do toho přihoďte, že ne každé letadlo přistane napoprvé a ve větru se může stát úplně ledacos - včetně špatného odhadu přesného času přistání. Do toho stačí jedno-dvě letadla s přednostním přistáním (emergency, nedostatek paliva, cokoli).

+1/0
3.3.2014 20:43

F81r52a27n47t35i90š40e77k 53L59i49m12p81a61u36c79h 2625803926924

Nejhorší bude to, co není vidět. Údržba technického zařízení, úroveň personálu, kvalita pilotů. Doporučuji sledovat TV dokument "Letecké katastrofy". Je naivní si myslet, že low cost jsou jenom o občerstvení.

+6/0
27.2.2014 10:44

P61ř16e77m83e93k 86P98a67v41k91a 8138232918781

No tak pokud uvažuješ nějaké Indonesia Airlines nebo podobné banánovky, tak jistě máš prabvdu.

0/0
4.3.2014 9:26

J81a49k31u85b 25F25e58i70f20a16r 7469279276429

Nikdy jsem žádnou nízkonákladovkou neletěl a kdybych snad někdy nedejbože musel, tak by ryanair byl ta poslední možná.

+6/−4
26.2.2014 8:53

R42o78b81i83n 90Ž84i92ž75k74a 2428534486906

nejsem žádnej supernalítanej, letěl jsem zatím s ČSA, Turkish Airlines, Travel Servicem, Lufthansou Ryanairem, Easyjetem a Jet2 a bylo to v podstatě všude stejné, nikdy žádnej problém. 

Jedinej rozdíl byl mezi ČSA a Lufthansou a lowcostama byly ty 3 nebo kolik eur, které mě dělily od sendviče. Jídlo u Turků bylo výrazně na jiné úrovni, ale kdyby do Istanbulu letěl o 3 litry levnější lowcost, přežil bych to taky.

0/0
26.2.2014 12:22

P71e46t61r 55V35i20n12t78r85l57í76k 3646764441

Ryanair, zaručeně nejhorší dopravce, se kterým jsem letěl, z levných dopravců je slušný celkem FlyNiky, také se mi moc nelíbí WizzAir...

+4/0
25.2.2014 23:32

M89i95c71h46a75l 68R65i35m62b19a28u32e16r 4849165743887

Ryanair. Máte přesně to, za co jste si zaplatili. :-P

+7/−1
25.2.2014 19:35

P42e75t33r 85V34i57n59t21r16l25í62k 3556304151

ne všichni levní dopravci jsou otřesní

+6/0
25.2.2014 23:32

A29l23o50i13s 79M13a94ň76a78s 2352456829529

taky nepise ze vsichni, jen ryanair. 

Osobne jsem je nikdy nepouzil, ale mam par kolegu co to zkusili a neni mezi nimi nikdo, kdo by si to chtel zopakovat.

Je to batuzkarska spolecnost, pro nikoho normalniho se nehodi.

+5/−2
26.2.2014 12:35

M37a13r14e26k 72V21y68m43a88z53a57l 5648476212350

[>-] Mám radši ČSA. Na nic si nehrajou a letenky po Evropě mají za hodně dobrý ceny. A bezpečnost letadel je u nich na prvním místě. Ale pokud někdo chce letět za hubičku, musí počítat i s takovou věcí jako se stala RA.

+7/−1
25.2.2014 17:09

P69a53v13e79l 41D13o98l19n65í81č35e71k 3928653964971

A víte, že bezpečnostní předpisy jsou pro všechny úplně stejné?

+5/−4
25.2.2014 17:44

A50l50o15i32s 17M12a97ň89a44s 2602716409699

A tohle moudro jste sebral kde? ;-D

0/−1
26.2.2014 12:37

D91a48n42i90e68l 17U34r31b65á51n48e37k 6937478449468

V JAR-FCL, v ICAO annex L, EASA atd.

+1/0
3.3.2014 12:14

P48a75v77e90l 54D17r23o41t87á28r 7663544239454

Nemusel RyanAir už několikrát vyhlásit mayday, aby mohl přednostně přistát, protože natankovali menší množství rezervního paliva, než je doporučované?

+4/0
26.2.2014 14:58

D80a41n68i48e72l 42U92r80b33á58n71e75k 6837988669948

O takovém případu jsem nikde neslyšel. Mayday určitě ne. A pokud jo, tak mi schválně dejte nějaký odkaz, protože samozřejmě nemůžu vědět všechno.

+1/0
3.3.2014 12:15

M22i63c63h52a94l 83M92i48l24l83e34r 9106122509492

ackoliv mayday je popularni ( a zlidovely) vyraz pro emergence vseobecne, v leteckem provozu se v tebou popsanem pripade nevola.

Kdyz letadlo potrebuje kvuli nejake zavade nebo nedostatku paliva dostat povoleni k prednostnimu pristani, pouziji v komunikaci slovo "heavy" (=doslova prelozeno jako tezky) ve spojitosti s volacim znakem letadla.

0/0
4.3.2014 2:22

M79a18r30e69k 17V67y54m73a11z53a67l 5528296292770

[>-] A jste si jistý, že je všichni 100% dodržují?

+1/0
26.2.2014 20:31

P33a23v74e92l 15D13o90l70n49í96č47e30k 3348883174911

Ještě dodatek - stalo by se to i kterékoliv jiné společnosti, ne jen lowcostu.

+1/−6
25.2.2014 17:45

P77e81t18r 91V67i63n39t58r36l67í88k 3626974371

co? že by drželi lidi tak dlouho v letadle bez služeb a potravin ?...

+2/−1
25.2.2014 23:37

A41l73o28i46s 60M21a35ň19a44s 2452886479799

stalo se mi jednou pri letu z OSla do Stavangeru, ze nas diky pocasi poslali do Kristiansandu. Tam jsme sedeli v letadle cca dve hodiny. I pres veskery servis ze strany SAS musi rict, ze to bylo krajne neprijemne. Na terminal nas nepustili s ohledem na snahu odletet jak se nad Stavangerem trochu zveden mlha.

Takze servis byl a lide se s tim snaze vyrovnali a i diky tomu, ze byl doplnen neustalym hlasenim kapitana o stavu veci,

+3/0
26.2.2014 12:41

D72u68š47a30n 84S93o61c89h69a 9206371203681

Ja jsem s Ryanair letel naposled pred 8mi roky. Od jednoho zazitku v pristani v BRNE jsem s nimi prestal litat, mimo jine take kvuli tomu,jakym zpusobem tihle vydridusi zamestnavaji svoje lidi, viz dohledatelne dokumenty na youtube tusim Holandske televize...NEVER EVER ;-O

+6/0
25.2.2014 17:01

P83a25v66e47l 24D38o71l22n64í73č11e86k 3388953654671

To, jak zaměstnávají lidi, není můj problém jakožto cestujícího. Za prvé mě to nezajímá a za druhé, ti lidi mají možnost jít dělat něco jiného. Předpokládám, že jsou svéprávní, gramotní a pracovní smlouvy podepsali dobrovolně.

+3/−4
25.2.2014 17:56

P47a72v13e29l 82D66o89l88n47í13č67e46k 3468703624901

Za co ten mínus, paní Andreo? V letovém provozu pracují vzdělaní a kvalifikovaní lidé, pro které není problém si kdykoliv najít stejné nebo obdobné místo u jiné společnosti. To nejsou žádní sociálně znevýhodnění lidé, kteří by z nějakých důvodů měli potíže najít práci a museli by dělat první otročinu, která se namane.

0/0
25.2.2014 18:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.