Diskuze

Lyžařské helmy počet zranění mozku nesnížily, varuje The New York Times

Zranění Michaela Schumachera při lyžování obrátilo pozornost ke znepokojivému trendu: přestože se používají helmy a další bezpečnostní vybavení ve stále větší míře, rizika v tomto sportu vzrostla a ukazuje se, že používání přileb počet poranění mozku neomezilo. Napsal to list The New York Times.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Asi by bylo fér porovnat stejný počet lyžařů, jezdících stejnou rychlostí a pak dělat závěry. Nebo aspoň vztáhnout počt poranění hlavy na 1000 lyžařů ... :-/

0 0
možnosti

I kdych pominul bezpečnostní prvek, tak helma je hlavně pohodlná.

0 0
možnosti

Není náhodou New York Times z Ameriky? Kdo trochu jezdí, má v té věci jasno. To že je helma komfortní záležitost v této diskuzi nehraje roli, ale že při pádu ochrání hlavu (lebku i mozek) je snad každému jasný. Helma většinou vyplněná polystyrenovou hmotou má mnohem větší pohlcení nárazu než čepice a to nemluvím o rozložení bodového tlaku při nárazu na ostrý předmět. Když člověk jezdil před 20 lety ve Francii ve volném terénu, vůbec ho neoblažovala představa, že někde zavadí o skálu, která se mihla metr vedle. Dnes jsou i kevlarové helmy (tu mám), dostupné páteřáky a nemá cenu se vystavovat zbytečnému riziku. Asi je pravda, že jedinců ne zcela ovládajících své lyže, řítících se po svahu přibylo, tak se s tím musíme vyrovnat, nebo jezdit rychleji, než oni. ;-)

3 0
možnosti

"vůbec ho neoblažovala představa, že někde zavadí o skálu, která se mihla metr vedle" no ale to je právě ono, právě proto sis dával větší pozor, než když jedeš v helmě.

0 0
možnosti

P19e35t83r 22L65i60s23o37n

8. 1. 2014 22:32

Frajerů bez přileb jsou plný hřbitovy a těch s přilbama zase nemocnice. Jen si vybrat.

2 1
možnosti

P21e82t14r 50T63a78f21t

8. 1. 2014 11:00

No myslim, ze chybi velice dulezite udaje, jak se v prubehu casu zmenil pocet lyzaru a jejich chovani. Tedy kolik je urazu vuci ujetym km na upravenych ci neupravenych sjezdovach.

A pak by se hned videlo, jak helmy zvysily bezpecnost lyzovani.

Nezanedbatelnym faktorem je taky generacni obmena a chovani lyzaru, kteri jiz nejsou tak sportovne zdatni (holt generace, kdy si deti neustale hraly venku misto sezeni u PC, jiz odrostla) a preferuji free styl jizdy mimo sjezdovky + lepsi vybaveni lyzi, ktere i slabsim lyzarum umoznuji zvladnout tereny, do kterych by se drive ani profik nepustil, neb by v nem zapadl a lyze jen stezi otocil.

1 1
možnosti

J33a13n 25D29l72o78u98h34ý

8. 1. 2014 13:52

Dříve byly úrazy, že lyžař spadl a zkoutil si nohu. Dneska rovnou zalítne do lesa nebo někoho srazí. Jezdí se podstatně agresívněji. ;-O

1 0
možnosti

Mezi sjezdovkami je na foto vidět ten neupravený ostrůvek plný kamenů a uprostřed ostrůvku je zřejmá ta vyježděná trasa od teenager(ů). Když už tedy Schumi potřeboval vjet do toho ostrůvku, proč nezvolil tu vyježděnou stopu, ale jel nesmyslně po okraji plném kamenů?

0 0
možnosti

Zranění mozku? Mám takový pocit, že těm, kteří na sjezdovce nepřiměřeně riskují, se často nemá v hlavě co zranit.

4 2
možnosti

Brusel navrhuje protiskluzové hroty na skluznicích, případně sypané sjezdovky. V plánu jsou i rozmražovače sněhu vytvářeného sněžnými děly. Vědci zkoumají možnost jízdy do svahu. Ekologická frakce je pro absolutní zákaz přístupu do přírody.

4 2
možnosti

Vám ten Brusel ale leží v žaludku. Je zajímavé, že čeští politici vždy vymyslí dobré věci a bruselští vždy špatné.

3 1
možnosti

Jo jo, všechny ty helmy, dětský sedačky a bezpečnostní pasy i na parkovišti jsou jen lobbing pojišťoven a ke skutečný bezpečnosti nevedou. Kdo ze zastánců těchto povinných opatření si třeba vůbec dokáže představit, v čem může taková dětská sedačka pomoci? Nebo to všichni používají jen proto, že někdo někde určil, že je to správně?

1 9
možnosti

tak zrovna dětská autosedačka smysl má.

7 0
možnosti

B51e96n 73P97a47v44k52a

7. 1. 2014 22:54

Tenhle článek mně připomíná blbé kecy automobilistů, kteří se nepoutají. Nebo to tak aspoň dříve bylo. Že prý lepší vyletět oknem, než uhořet. Fakt zajímavé myšlenkové pochody.

9 0
možnosti

Osobně jsem díky nepřipoutání vylezl z auta živej a zdravej po nárazu do příčně jedoucího auta a následně betonovýho plotu. Pasy se po výbuchu airbagu a pyropartrony zakously a nešly rozepnout, přičemž z motoru už se kouřilo.

0 2
možnosti