Diskuze
Jeden tác i stroje 27,5“. Supertrendy horských kol
Děkujeme za pochopení.
A52l52e66š 76H39o43r94á94k
Jenom malá technická. Jsem jen turista na MTB 26. Dřív na 3X7 jsem měnil řetěz po cca 2500, teď na 3x9 cca po 1200. Jednou jsem ho nechal asi na 1800 a musel jsem měnit i kazetu. Pokud jde o brzdy, začal jsem na cantileverech, potom véčka, teď 5 let hydraulické kotoučovky a už nikdy bych se k mechanickým brzdám nevrátil - hlavně na mnohakilometrových sjezdech někde v Alpách je komfort brždění nenapodobitelný. Pokud jde o momentální trend 1x11, nemám zkušenost, ale myslím, že se na tom musí řetěz neskutečně ohýbat, nemluvě o jeho ještě menší šířce, takže výměna bude ještě častější.
I87v55o 32P46e74t83e44r38k67a
S těma kotoučovkama nesouhlasím. Ano, hydraulické brzdí o trochu líp než mechanické, ale u původních Avid Elixir 5, které jsem koupil s kolem, jsem se dvakrát pokusil vyměnit destičky a dvakrát to skončilo nezdarem (zavzdušnění brzdy, i kdybych se na hlavu stavěl, tak se mi nepodařilo roztáhnout pístky tak, aby nedřely destičky o kotouč, nastavení třmene nepomohlo). Vyměnil jsem za mechanické Avid BB7. Jsou to lehce nastavitelné brzdy, brzdí velmi dobře (krásně ovladatelné jedním prstem), a údržbu zvládne i laik. Navíc když je omylem promáčknete bez kotouče, nemusíte od sebe páčit destičky. Takže až budu za nějaký ten rok kupovat nové kolo, tak budou-li stále ještě k dispozici mechanické kotoučové brzdy, nechám si je za hydrauliky vyměnit.
J81a15k92u39b 60D25r44a44h22n65o80v11s46k42ý
No tak pokud jste člověk, který je schopen při výměně destiček zavzdušnit brzdy, pak kolo radši rovnou prodejte .
P24e69t54r 28Š88r74a79i76e63r
Je vidět, že prodeje klesají, tak je potřeba natlačit lidem do palice, že jejich 29" dva roky starej bajk (podle tehdejších moudrých rad to nej...) je už zase out...
V98a60c75l34a29v 16F43u78k31s83a
dobře seřízené véčka mají dostatečnou sílu, jsou levné a dobře se opravují....ted mám teda taky hydrauliky, na kole z výprodeje za 330 euro a taky si říkám.. s hydraulikama na věčné časy ...mám najeto 7 tis. km a zatím jsem na to nešáh... není třeba, destičky nejsou sjeté, sílu to neztrácí, páčky maj furt stejný chod.... tak to má být, já chci jezdit a ne se v tom furt hrabat
P37a31v42e27l 76O23d93r50a22z18i75l
Hm, já mám takový ty brzdy co byly před véčkama, brzdí, a krom kontroly a dotažení na jaře s tím taky nic nedělám.
R86i14c50h93a77r83d 89M24i37k77u85l59e26n23k87a
Pane Pravdo díky za dobrý článek a na zdejší hnidopichy se vykašlete.
T67o22m88á36š 61Š52t46e59c
1×11 ani za prasa, to je špeciálka pre závodníkov. Osobne som s 3×9 plne spokojný (len keby sa robili pre I-Spec) a meniť nepotrebujem. Renomovaní mechanici hovoria, že na 3×10 resp. 2×10 podstatne rýchlejšie odchádza užšia reťaz.
Kotúčovky sú dobrá voľba, ale kto nemá toľko peňazí, tomu dobre poslúžia trochu lepšie V-čka. S výkonom som nikdy nemal problém, akurát je potrebné častejšie meniť obloženie a lanká. (A šúchajú sa ráfiky, ale kto uvažujúci o V-čkách najazdí ~5000 km ročne aby ho to trápilo?)
Karbón má pre a proti. Mizerná opraviteľnosť a absolútne neodhadnuteľné vlastnosti (pevnosť aj tĺmenie rázov záležia na vnútornej štruktúre, ktorú nevidieť) sú proti. Hliník a oceľ sú podstatne lepšie „čitateľné“ a opravia ich skoro všade. Naviac lacný karbón nebude ani o toľko ľahší.
29" som nejazdil a zatiaľ s 26" v pohode vyžijem (nebudem kvôli novému trendu kupovať komplet nový bike). Čo nevyšľapeš, to neukecáš.
Teleskopická sedlovka… Prečo nie, ale bavíme sa o cene 5000 Kč za kus. Niektorí tu diskutujúci majú za takú cenu celý bicykel.
Ad Specialized: Podľa mňa nebrať, polovica ceny je za značku. Podobne sú na tom ale aj ďalšie veľké firmy (Trek, Giant, GT, Scott, …). Ad cena: s pevnou zadnou stavbou ide investícia do funkčnosti niekam do 20 kKč, potom sa pripláca už len za lepšiu vidlicu a nižšiu hmotnosť. Rozumný (ako pre koho) celoodpružený bude začínať niekde pod 40 kKč a opäť vyššia cena = lepšie odpruženie a nižšia hmotnosť. Jop a ešte zamykanie odpruženia. Zamykanie predku používam (ale nie je to nič kritické), zadok je zamknutý permanentne – hliníkovo. Širšie bezdušové plášte a karbónová sedlovka žehlia celkom dobre. Elektronické radenie je strašne drahá hračka (+25 kKč) pre toho, kto sa tým živí, alebo pre toho, kto nevie čo s peniazmi a chce si urobiť radosť. Že je to zbytočnosť je evidentné z toho, že ani hromadu profesionálov sa nepodarilo na elektroniku presvedčiť. Naviac roztrhnuté lanko si človek opraví sám (~100 Kč), ale roztrhnutý kábel…
J84i65ř35í 22D21o39l23e23ž75a30l
1x11 bych bral a zdaleka nejsem závodník. Jak už zde někdo psal, stalo se mi to samé na starým horáku se mi rozbila přední přehazovačka, tak sem jezdil 1x8 a taky to šlo. Na 3x9 se stejně odhadem tak 10 převodů překrývá (díky tomu bude menší opotřebení).
O44t49t14o 63N86o16v47a16k
No kotoucovky jsem mel v cene, presto jsem je nechtel a dal tam klasiky, mam treka a klasiky funguji skvele, mam jen odpruzenou vidlici, do terenu jsem jezdil na i favoritce s pologaluskama, takze na polnacky je trek luxus.
Hory nejezdim.
Cim vice taliru vzadu, tim mene vydrzi, krouiti se a retez odchazi.
Elektroniku na kole ? .. a ma to asi aku co a nabiji se to ... a jako spravna elektronika i kazi, takze zatimco mechaniky opravim, elektro vyhodim, nebo poslu do znackoveho servisu .... takze neco jako motorky, kdo ma karbec, jezde i na urale, kdo ma strikacku, pri 1. zavade nalozit na nakladak, vlak a 600km do servisu ;-)))
Vsechny tyhle kola jsou smejdy, je to jak formule, drahe rychle, na jedno pouziti, vyzaduji jen servis a dalsi investice ... moje kolo spadne do blata, trisknu s jim, ostrikam vapkou, namazu, olej motorovy a jedu, funguje a snese hrube zachazeni.
Pravdou je, ze motorky staci namocit do oleje a pustit, tim se vycisti, ale cim vice heblatek, tim vice kurvitek
M14a48r89t63i77n 36D33r49a63h40o38n92o20v50s54k63y
dobre pane, ale cetl jste clanek o kolech urcenych ne pro jizdu domov-hospoda-domov... verim, ze pro tento druh vam staci vas stroj...
L22u58d76v13í97k 63D72u82š95e78k
V pasáži 6 je uvedeno
když to zapomeneš zavřít a přijde velký náraz, otevřou se samy
Nemělo by tam spíš být "když to zapomeneš otevřít"
A48n63t58o12n29í23n 45S41e20b95e31r87a
To vypadá fajn. Ale eketronilku bych na kolo nechtěl a navíc momentálně mám starší horské kolo v hodntě 1% tohoto a vyhovuje mi. :-D
J97i87ř71í 75K82r84a81m19p93l
může mi, prosím, někdo vysvětlit proč elektronické řazení posouvá cyklistiku do nové dimenze? Co je na tom tak revolučního, kromě toho, že jde změnu řazení a prostě jen o to, že to je elektronické. Chápu pádla v autě, ale na kole ztrácím zpětnou vazbu a cit, který mám díky lanku. Lehčí to asi moc nebude.
Letadla také dlouho používala mechanické rozvody.
P94a50v55e73l 56N69e13d16ě83l27a
nemám odzkoušeno, ale na svém kole bych to uvítal. Někdy je to doslova o palce, když to musím rvát a nejde to. A to i přesto, že mám kolo nové.
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy
Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků
Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností
Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...
OBRAZEM: Blýskalo se na horší časy. Procházka po Praze v roce 1941
Protektorátní správa začala už v březnu roku 1939, o dva roky později však Prahu čekaly výrazné...
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
Čůral jsem krev a stopoval. Cestovatel popisuje, jak poznával Venezuelu
Premium Dal si 48 dní, aby sám prošel 1 500 kilometrů dlouhý trek od hranic k hranicím a poznal exotickou...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Prodej bytu 3+1 Oráčov
Oráčov, okres Rakovník
2 490 000 Kč