Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po Rakousku vlakem: Semmering, alpské tunely i supermoderní RailJet

Nejstarší horská železnice světa, scenéricky vděčné tratě v Alpách, časově bezkonkurenční přesuny mezi největšími městy. Když navíc víte, jak na to, cestování po kolejích v Rakousku může vyjít docela levně. Dráhy u našich jižních sousedů nespí na vavřínech a další technologická zlepšení jsou na cestě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66a81r26t27i13n 71Š15v78a63n56c92a87r 5332223

Možná že jsem nemoderní staromilec, ale ty nové tunely pod Alpami mě na cestu vlakem nelákají. Raději se vozím přes průsmyky.

0/0
17.4.2013 12:38

V13l66a62d20i92m23í15r 45Š12t28ě65r14b24a 2912151642277

Na cesty po Rakousku doporučuji jízdenky podle této informace :  http://www.oebb.at/de/Tickets/Gruppenticket/Einfach-Raus-Ticket/index.jsp

0/0
1.3.2013 7:31

M17a37r83e38k 37T31o67p91i20č 4485179427963

Ano, stále je to moc výhodná jízdenka, ale v době jejího zavedení bylo její využití podstatně lepší. Ono je to tím, že na spoustě tratí přestaly regionální vlaky jezdit (např. celou štreku přes Semmering už je dnes prakticky možné projet jen dálkovými vlaky), rozpadly se návaznosti v železničních uzlech a nebo se změnil dopravce (trať do Mariazell, Wachau). Pamatuji, že třeba v roce 2008 nebyl problém udělat si na tuto jízdenku jednodenní výlet z jihomoravského příhraničí třeba do Grazu, do oblasti Solné Komory či Gesäuse, projet si legendární úzkorozchodné tratě (Mariazell, Lunz). To vše už je ale minulost a nebo to vyjde podstatně dráž. ;-(

Je škoda, že OBB nenabízejí síťové jízdenky na kratší období, než jeden rok. Jen mladší 26 let si každé léto přijdou na své, když bývá v nabídce Sommerticket.

0/0
2.3.2013 9:27

M61a62r66t26i66n 41K68o11u43t27n19i61k 4453237977479

Tak zrovna trať Graz - Klagenfurt budují již více než 5 let a to až po Wolfsberg na tělese stávající tratě s pár přeložkami, dál se právě nepustili do toho tunelu, ale možná by vyšlo levnějí trasování přes slovinsko a maribor kolem drávy, než budovat takovýto tunel

0/0
26.2.2013 15:35

P66a90v86e58l 90M74a80t94o37u73š39e40k 5510107128654

Oceňuji, že se konečně někdo snaží osvítit Čechům jinou pozemní dopravu než silniční, konkrétně než automobilovou.

+1/0
26.2.2013 8:19
Foto

L37u69b31o14š 51M57o74t47l 9325580157933

V Rakousku taky nasadili tenhle nejmodernější vlak na jaderný pohon:

http://vimeo.com/2578284

+3/−3
25.2.2013 17:17

P66e29t74r 85K53o92v72a81r 6266546488696

ČD v roce 2020;-)

0/0
26.2.2013 7:42

J86o85s30e38f 66K39u70b90e26š 9165955179534

Pěkný článek, díky :-)

Jen bych upozornil, na popisu fotografie je chyba, městečko v Rakousku se nejmenuje Hedenreichstein, ale Heidenreichstein, kam vede trať z Gmündu ;-).

+3/0
25.2.2013 15:06

M76a43r24t43i22n 20B67o26u74s11k70a 4548630544973

U sedmeho snimku je taky spatnej popisek, nejedna se totiz o nadrazi Wien-Semmering, ktere neexistuje, ale o nadrazi Wien-Simmering. Nadrazi Semmering je asi 100 km jizne od Vidne.

+2/0
25.2.2013 15:19

J16a39n 83H21á24j82e43k 9649709532

Nejsem si jisty, jestli to nahodou opet nezmenili, ale jeste pred rokem mohli jezdit deti (do 14 let) s rodici pouze pokud meli zakoupenou tzv. Vorteilscart Familie (cca 20E/rok ale plati pro vsechny deti v rodine). Jinak pokud by nekdo chtel jezdit rakouskem casteji, spise nez interrail jsou vyhodne prave Vorteilscart  - obdoba InKarty CD (99E/rok pro dospělého, 20E pro studenty), sleva 50% na většinu vlaků (výjimečně pouze 25%).

Dalsi zajimavou variantou cestovani jsou jeste Sparschiene - mezinárodní jízdenky z Rakouska (většinou z Vídně), kdy je možné za 29Eur dojet z Vídně až do Říma. Tak šťastnou cestu.

0/0
25.2.2013 11:59

D19a65v28i44d 13P49r22a77ž77á10k 6264382662826

Jenže z vlaku se vlaky těžko fotí :-P

0/0
25.2.2013 11:12

J42a37n 11Č70e20k29a67l 7219745254924

ale vlak vás celkem často doveze na nádraží, což bývá dobrý výchozí bod na místa k focení vlaků... ;-D

+2/0
25.2.2013 11:38

J20a76n 22Č95e39k93a98l 7599715684114

Tak fotka Tauruse je sice popsaná špatně, ale to je detail.

Článek jako takový má pravdu - po Rakousku se dá vlakem objezdit nádherná místa, a to jich je zde zmíněn jen zlomek...

+6/0
25.2.2013 9:14

M12a96r40e97k 30P41a84l75i97c88k10a 1265389811543

Prý souprava Railjet. A toho, že to je jen Taurus z Railjetu táhnoucí obyčejné vagony Deutsche Bahn, jste si už nevšimli. Amatéři...Rv

+9/−3
25.2.2013 5:56

L42u93k60á34š 50Z54e53d28n20í39č45e65k 4813708324392

Ano zrovna jsem to chtěl poznamenat, na internetu existuje tolik opravdu kvalitních fotografií soupravy Railjet i se zde exponovaných míst a oni vyberou "stanicovku" s vozy DB , no co uz ...

+3/−1
25.2.2013 13:19

J16o20s73e36f 98K72u79b30e47š 9785885499934

Napište svůj článek, odborníku ;-).

+1/−8
25.2.2013 15:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.