Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusem přes Himálaj: dva dny hrůzy a výkřiků v Super De Luxe

Přes Himálaj se v severní Indii můžete dostat dvěma způsoby. První je rychlý, pohodlný a celkem bezpečný: vnitrostátní letecká linka, s níž jste za hodinku ze západního Šrínagaru ve východním Lehu. My jsme s Mirkou, aniž bychom tušily, do čeho jdeme, zvolily ten druhý, dobrodružný způsob. Autobus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F61r86a51n29t86i95s89e38k 50H42a44v98e40l 6582112707488

Ono na tu jizdu si nakonec clovek aji zvykne, ostatne ty autobusy nejezdi moc rychle. Nejhorsi jsou ale ty obcasne vraky okolo silnic. Docela zabava je nejet v Super de-luxe, ale svezt se normalnim autobusem s Indy nebo Nepalci. V Nepalu je momentalne spousta novych "silnic", coz jsou jenom zaseky ve svahu bez jakehokoliv zpevneni a tam se projet mistnim autobusem je zazitek na cely zivot. Pred rokem jsem potkal asi 30km od Melamchi Pool Bazar v horach totalne vydesene turisty, kteri tvrdili, ze dolu jdou uz pesky :-). Ja treba v Nepalu jezdim na motorce. Sice tam nedam moc zavazadel, ale citim se bezpecneji a jsem rychlejsi nez autobus.

0/0
15.2.2013 2:44

M46a51r55t31i70n 19K29o83z87á60k 4474430589607

Maně jsem si vzpomněl, jak jsme cestovali do íránských hor třicet let starým mikrobusem, který měl naprosto rozjeté poloosy, takže po té úzké silnici bez svodidel nad šílenými srázy Elborzu jel do vlnovky a to celé řidič vylepšil tím, že po vyjetí z Quazvínu naložil do kufru odhadem půl tuny cihel čímž plně naložený mikrobus přetížil cca o polovinu; zřejmě, aby se mu z kopce lépe jelo a ještě lépe brzdilo. Do kopce jsme jeli třicet. Taky jsme uvažovali, zda nás najdou další nebo až následující jaro. Ale nakonec jsme dojeli. Takovýhle luxusní autobus byl oproti tomu vlastně ještě luxus :-)  Ale pravda, zase tam byl -- narozdíl od Indie -- asfalt.

0/0
14.2.2013 20:15

J93i41ř96í 25J72i97n26d25r87a 6795879236578

Předpokládám, že autorka se už nějakým de-lux verzí autobusu dostala z New Delhi do Šrinagaru, tak ji to nemělo překvapit. Jinak ta silnice je vcelku v pohodě, na světě byly a jsou nebezpečnější silnice než Šrinagar - Kargil - Leh. Ještě je možnost využít sdílené taxi (jeep cca pro 8-10 osob, který uvedenou trasu jezdí).

0/0
14.2.2013 13:42

M30a36r74t67i80n 42K84o79u59t49n45i20k 4403307587779

Podle prvního článku z Dilí do Stinagaru letěli

0/0
14.2.2013 16:24
Foto

T76o15m49a89s 93S10l50a78v63i68k 2730328733525

Už jsem toho po světě nacestoval hodně a nejvíc jsem se bál právě na cestě autobusem v Nepálu, když jsme sjížděli z hor. Tam jsem se smrtí už počítal, protože to mozek jinak vyhodnotit nedokázal... Jenže letadla tam taky furt padaj, takže si nevybereš. V letadle by ale nebyl ten nekonečný strach nad propastí. Za půl roku tam nicméně jedu znovu, takže bojim bojim :)

0/0
14.2.2013 12:32

Z39d15e82n38ě41k 69J40a39n 4218688895793

Vloni jsem byl na měsíčním treku v Nepálském Himálaji a musím říct, že nejnebezpečnější část za celou dobu byla právě podobná cesta místním autobusem na začátek treku. Ale co, do těchto zemí se za kvalitní dálnicí nejezdí ;-).

0/0
14.2.2013 12:19

J61i56ř26í 64M33a61c15e84k 3675315194461

Paní autorko, Vy jste si asi spletla zemi. Kdo cestuje do Indie, musí být na takovéhle věci připraven. Nechtěla jste jet do Švýcarska?

+1/−6
14.2.2013 11:59

M51i80c46h79a66l 39N62e31z21v84a26l 9713674104

No nevim ... zazitek to musel byt urcite super, ale podle videa me ta cesta pripada uplne v pohode. Spis to musel byt umor a spina, nez adrenalin, ktery clanek popisuje. Tak ci tak, pekne fotky R^

+1/−1
14.2.2013 11:41

T24o75m48á44š 44K19n59a82i41f59l 6983120227570

Video tyhlety věci opravdu hodně zkresluje.

+1/0
14.2.2013 12:59

P66e49t89r 34K30o25l17d31u32š87e58k 7739877338

Opravdu ten autobus jezdí na benzin?

0/−1
14.2.2013 10:10

T49o97m35á14š 78K16n88a47i83f52l 6553700127160

a není to jedno? ten článek je kapku o něčem jiném, než o naftě nebo benzínu.

+1/0
14.2.2013 11:15

L71i85b95o34r 79M63a28l98í37č59e32k 6768755936592

Mohlo by být. V Indii je zatím benzín dominantním palivem nicméně diesel je tam mohutně na vzestupu. Hlavně kvůli cenám benzínu, který je tam docela drahý. Což spolu s ekologickými důvody donutilo (dobrovolně i nedobrovolně) přeměnit místní tuk-tuky na pohon pro CNG a LPG.

+1/0
14.2.2013 11:20

J40a22n22a 30P10l18š52k35o58v13á 7862527876

No to je fakt zásadní otázka! To by se mělo rozebrat do detailu.

0/0
14.2.2013 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.