Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ničí vám na letištích kufry? Chytrý čip prozradí, kde s ním bouchli

Také se vám stalo, že jste svůj kufr při vyzvednutí na letišti téměř nepoznali? Britští designéři nyní přišli s novinkou, která umožní zjistit, co se s vaším zavazadlem při přepravě dělo. Veškeré velké otřesy a nárazy monitoruje mikročip zvaný DropTag.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R23a73d50e17k 12P84a39u93l56i 1166763315219

Úžasné, abych měl možnost si hned při převzetí zjistit, zda s mým balíčkem zacházeli náležitě, tak bych za poštovné klidně připlatil za přiložení čipu. Při tenkosti papírové krabice mu že být klidně i nalepený z vnitřní strany a vše bude rychle zkontrolovatelné. Úžasné. R^

+1/0
17.2.2013 12:09

M82a34r19t55i97n 25C77e10r21v39e72n23y 2643258826738

Me by spis zajimalo, kolik by clovek musel priplatit, aby posta opravdu dorucovala baliky az domu.

+1/−1
18.2.2013 8:13

D94a19v19i52d 75K31r78e26j25č59í 9812240956704

Nemyslím si, že by to bylo nepoužitelné. Chce to doladit do podoby, která bude dostatečně funkční, ale taky cenově přijatelná. V balíkové přepravě by si to uplatnění určitě najít mohlo. Co mám zkušenosti z poslední doby, tak nikdo nečeká, než si balík zkontroluji, tady podpis a doručovatel je pryč ani nevím jak. Ještě bych dodal, že implementace do PC by byla zcela zajisté taky potřebná, ne jen mobilní aplikace.

+1/−1
16.2.2013 21:23

T36o95m77á28š 61R58ů47ž52i93č46k53a 5228623218434

A výdrž baterky? Co když balíček bude cestovat na druhý konec světa třeba měsíc? Blbost na n-tou...

Ještě že existují kontrolní nálepky které změnou barvy dokáží indikovat různé druhy nevhodného zacházení - několik intenzit nárazů, přetočení, vlhkost,...  a za normální cenu.

+1/−4
16.2.2013 14:18
Foto

R87a29d23e20k 82P21a67u21l67i 1316603555919

Zjišťoval jste někdy výdrž mincové baterie? Vůči rozměrům vydrží nevídaně dlouho a při té spotřebě a nezbytnosti aktualizovat jen občas, na přepravu v pořádku vystačí.

0/0
17.2.2013 12:11

M40a47r43i63e 14Č49e13r76m45á46k63o34v35á 1511242728988

Problém s reklamací poškozeného kufru jsem nikdy neměla. Na letišti sepsali reklamaci, slečna se ani neobtěžovala podívat, jestli závada je opravdu takového rozsahu, stačilo, co jsem přes přepážku diktovala. Jednou jsem si poškození zavinila sama, kdaž jsem kufr přecpala a on po cestě prasknul. Kufr mi přivezli domů v pytli a ztracené věci i poškozený kufr mi pak uhradili. Celkem jsem reklamovala kufry třikrát a vždy k úplné spokojenosti. U nás v práci montéři co jezdí do ciziny si takto obměňují veškeré kufry jednou za dva roky. Aerolinkám se vyplatí mít spokojené cestující, aniž by navyšovali personál. Takže já o čip nestojím.

+3/−6
16.2.2013 14:04

P62a67v66e82l 36S40o67u13č22e59k 5681830209

Pobavila mne ta GPS...  V tunelech a podzemí letišť, kudy kufry putujou k letadlům nebo k nakládce na vozíky  bych signál GPS neočekával.  A právě tam se s nimi zachází nejhůř.

+4/−4
16.2.2013 8:29
Foto

P96a10v12e54l 22P55o12k88o17r23n17ý 2656524820582

A kde bychom mohli signál GPS vůbec očekávat? V budovách ne, tak leda v okamžiku, pokud by kufr vezli na vozíku od letadla a byl nahoře. Tedy signál GPS ani náhodou, maximálně tak podle signálů mobilních operátorů, kde by to mohlo fungovat. Na jiném webu http://www.coolest-gadgets.com/20130207/reduce-broken-product-deliveries/ čtu, že jde pouze o bluetooth tak na 50 m, žádné GPS. A kde je bluetooth na vozíku, co na něm vezou zavazadla k letadlu?

0/0
16.2.2013 16:47

M56a69t52o47u68š 67K92y87n18c14l 2178748596906

A nemyslíte si že je tam právě pro tyhle případy i něco jiného - např. gyroskop?

+1/0
16.2.2013 22:36

T89o43m91á35š 49K63o32u80l39a 2678702196547

Nějak nechápu, jak má tahle věc sloužit k nějakému dokazování...

1) Čip dáte do kufru, a vyrazíte na letiště. Kufr odevzdáte a když si ho budete vyzvedávat v cílové destinaci, značně otlučený, podíváte se tedy na čip a vida, na čipu svítí rovnou osmička - to je super, ale jak chcete dokazovat, že jste začínal cestovat s nulou a že jste vlastně vůbec ten čip měl v kufru? Prokazování poškození prostřednictvím čipu bude tedy vážně marné...

2) Za pár let si budete objednávat na internetu nějaké zboží a protože je to novinka, která navíc stojí jen třeba 49 korun, tak si říkáte, že ten skvělý čip, díky kterému budete mít jistotu, že se s vaší objednávkou nikde nebouchalo, musíte vyzkoušet a zvolíte si tedy objednávku s čipem... Dopravce přijede s vaší objednávkou na místo, z kapsy vytáhne čip, nalepí na krabici, zazvoní, vy si přeberete objednávku - jé, hele, 0, tomu říkám skvělá péče o zásilky - a s úsměvem přeberete zásilku... Krabici doma otevřete, v ní je všechno na kaši, ale vy jste přeci podepsali převzetí - navíc s nulou - a máte zase smůlu...

Takže k čemu je ten čip vlastně dobrý?

+2/−5
16.2.2013 1:24

K53a59r26l82a 56N19o27v65á88k26o46v50á 1382160238468

nechápete, že k tomu čipu je aplikace? takže to bude zaznamenávat...a dopravce normálně balíčky nebalí, balí je prodejce...to že to na obrázku mají vně zásilky myslím neznačí, že se nemůže umístit dovnitř...a většina dopravců na internet umisťuje informace, kde a v jakou dobu se balík nachází...

+4/0
16.2.2013 1:39

K17a48r36l39a 26N33o73v73á27k42o94v62á 1752400838768

a ještě poznámka - ten vzorek na čipu není číslo, je to prostě nějaký znak ;-)

+1/0
16.2.2013 1:40

T58o22m49á38š 91K30o59u65l41a 2358102276557

Ale zvolený dost nevhodně :)

0/−1
16.2.2013 10:39

J83a20n 56N19a44v31r29á43t79i38l 7307846526655

Když má někdo omezenou představivost neznamená to hned, že je něco nepoužitelné a k ničemu. Kolikrát někdo něco vymyslí a pak se diví na co všechno to lidé dokáží využít. Nicméně vaše argumentace v bodě 2 je skoro až vrchol omezeného uvažování.

+1/0
16.2.2013 11:55

J24a23r64o88s58l41a68v 91K26o66v83á53ř86í87k 4708963900330

Tak se cip da do krabice rovnou od prodejce. A pokud v cipu bude GPS tak snad na mapach se ukaze kde doslo k poniceni kufru.

0/0
18.2.2013 23:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.