Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapitán zůstal zamčený mimo kokpit. Druhý pilot totiž mezitím usnul

Pokud se bojíte létat, tuhle zprávu snad raději nečtěte. Nizozemská rada pro bezpečnost v letecké dopravě ve spolupráci s aerolinkou Transavia vyšetřují incident, při němž se pilot Boeingu 737 nemohl dostat zpět do kabiny poté, co si odskočil na toaletu. Druhý pilot totiž mezitím usnul.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79i53r26i 54K94n76o56t48e50k 2399538858919

To je tak, když pilotuje Karel ;)

+3/−5
1.2.2013 20:41

L96a66d14a 81N40o69v51a69k 4682593677

vono když Miloš vidí ranway 2x, nebo vícekrát..., taky to nedělá dobrotu.. Jsem pro Karla..R^

+9/0
2.2.2013 1:52

V89i28l86é75m 69S52t42u52d28n40i77č15k36a 4783161141800

A jeste ta Milosova komunikace s vezi! "Dispatchere, kdyby jste nebyl takovy ... tak byste si vsiml, ze ja letim spravne, jenom vy to spatne vidite. Proto pozadejte ty okolni ... aby zacali konecne neco delat."

+2/0
3.2.2013 18:12

J37a67n 25H84a70r57c47u48b16a 6598391482379

A oni tam nemají kódový zámek?

0/0
1.2.2013 20:39

V42á20c84l66a86v 15V57á69v72r79a 5856209431727

Je to mozna mimo misu ale u nas ve Fordu se smelo pracovat prescas (nad 8 hodin denne) jen dalsi 4 hodiny. Vyhradne z bezpecnostnich duvodu. O tom ze by nekteri  zamestnanci pracovali nejradeji 24 hodin (za nadherne platy) netreba mluvit. Sam jsem prescasy odmital a i tak si prisel na svych 100,000 USD rocne hrubeho, a ze si nekdo z tech chronickych dluzniku na pujckach vydelal treba i 140 tisic? Ja mu je tedy uprimne nezavidel. Dobrovolne jsem odesel i do vice nez dobreho duchodu a na cestu mi pribalili 100,000 odstupne. (pravda i proto jsem si pockal par mesicu navic abych je dostal). Odstupne se dava v automobilkach jednou za 4 roky.

Kdyz ma clovek dobre a spolehlive pracovat, musi spat alespon 8 hodin. Musi si doprat dovolene, zotavene, proste vypnout. Jinak vyhori a uz mu to zustane do smrti.

Vim co vsechno piloti delaji kdyz vidi kolikrat i 20 hodin jeden a ten samy kokpit. Internet je v kabinach bezna vec, stejne jako letusky co umi poveselit, chlast, .....

A jak moc EU zalezi na bezpecnosti cestujicich si domyslete sami. Jsem cenzurovan na skoro denni urovni. Nemohu psat co si myslim. Neodpovida to "slusne a kulturni urovni diskuzi" tohoto serveru.

+6/−5
1.2.2013 19:19

M65a88r97t54i60n 62G47l88o41g90a52r 5148577385

Zřejmě chtěl dodržet povinnou pauzu během řízení :-)

+1/0
1.2.2013 18:47

L37a30d46a 81N22o78v12a44k 4942513227

možná by pomohlo tak jako to máme u nás v práci.. Každý má otevřený Solitair.. a když počítač určitou dobu nezaznamená nějakou aktivitu.., spustí se alarm...;-D

+4/0
1.2.2013 18:43

L29a97d32a 66N94o44v97a59k 4242733827

to tedy znamené, že pilot, který se první probudí, může toho druhého udat...;-D

+1/0
1.2.2013 18:41

J26a61n83a 87L74a93n30g52o74v44á 2105106410443

Snižováním nákladů za vyššími zisky!

+1/0
1.2.2013 18:37

L58a49d37a 30N92o63v54a12k 4122483427

nebo taky pachtěním se po co nejnižších cenách ke snižování nákladů...! ;-D

+1/0
1.2.2013 18:40

M48a65r73e95k 17H15r96u23b62y 6477292301378

Takhle to dopada, kdyz urednici nastavuji jinym pravidla podle sebe. Uz vidim, jak piloti budou slouzit 20 hodin v kuse az do svych 69 let ;-) Jenom doufam, ze se aspon trefi do europarlamentu ;-)R^

+4/0
1.2.2013 17:40

L90u37k50á73š 98M47a84l97v32i34n60s84k57y 2318934793288

To by mne zajímalo jestli ho někdo napráskal anebo  se na to přišlo pravidelnou analýzou letových zapisovačů.

0/0
1.2.2013 17:23

J71a58n 81Z48í41d54e64k 5779781369941

Někdo si všimnul vykopnutých dveří? :)

+5/0
1.2.2013 19:02

J12i28ř80í 20S30m16r91ž 7120358133377

Nízkonákladové společnost existují jen díky tomu, že se šetří všude a na všem. Nedovedu odhadnout jaké jsou technické kontroly letopunů těchto společností, ale dobré to rozhodně nebude.  Některé letadla společností létají nevytížené na plnou kapacitu, ty nízkonákladové jsou zase přecpané.  Něco je špatně.

+1/0
1.2.2013 17:19

V13á11c57l50a43v 48V44á31v56r74a 5286819281567

nizkonakladove spolecnosti nazyvajme chartery. Samozrejme setri na technickych prohlidkach svych letounu, setri na personalu, letouny si jen pronajimaji. Take jsem s podobnou americkou (ATA) letal. Zazitku mam docela dost.

Slusny clovek leta se slusnymi a respektovanymi spolecnostmi. Kdo chce usetrit, ma svoji volbu jasnou.

+1/−9
1.2.2013 19:22

J71a55k52u95b 94Š19a30f67a58n12d29a 7165787731371

Co má nízkonákladovka společného s charterem? A co jsem létal s nízkonákladovkami po Evropě tak ty měly většinou mnohem novější letadla něž ty normální.

+1/0
2.2.2013 8:12

J24a11n 77T92o67n 9306772476823

Určitě by se našlo i technické řešení, vždyť systémy které pohlídají pozornost řidiče nabízí i Škoda v nové Octavii, takže to nebude určitě ani moc drahé. Snad je to napadne dříve než se někdo zabije a pak se to teprve bude řešit, jak už to tak bývá.

+3/−1
1.2.2013 17:16

M14a31r38t43i14n 47B37ř98e97z91i72n44a 8458595380182

Myslím, že by to nebylo tak drahé a složité.Např. v železniční dopravě, musí strojvedoucí v určitých časových intervalech, mačkat tzv. tlačítko bdělosti. V případě, že nereaguje na zvukové signály od tohoto zařízení, dojde k zabrzdění vlaku. V případě letadla, by šlo pouze o zvukový signál + záznam do zapisovače letových režimů, pro pozdější kontrolu.

+3/−1
1.2.2013 17:36

J28o82s42e98f 47L23e42b64d57u28š59k27a 4142353883505

Takže u letadla to nevypne motor? ;-D

+3/0
1.2.2013 18:06

P77e14t23r 90H87a90r34i53p63r91a17s80a81d 64H79a64j28i64č 8593120934157

No víte, je tam jeden podstatný rozdíl. Zatímco obsluhovat lokomotivu je celkem rutina, která se dá dopředu připravit, tak piloti musí řešit často velmi složité úkoly až za letu. Tohle prostě fungovat nebude. Navíc zastavit vlak není většinou až tak velký problém, zatímco zastavit letící letadlo asi trochu problém bude.

+1/0
1.2.2013 18:58

J83a65n 17K95á77r56n29í76k 6815934657832

..no a navíc se najdou tací, co tlačítko mačkají ze spánku....

+1/0
1.2.2013 19:47

J67a54n 25M27o39d90r17ý 2543839317

Jen taková poznámka - jako svět dopravně létáme už pár desítek let, proč myslíte, že to ještě těch 100 tisíc inženýrů, specialistů a geniů na bezpečnost, kteří se za tu dobu na těchto postech po celém světě vystřídalo, nezavedlo? Možná to nebude tak jednoduché, jako mačkat tlačítko v nějaké lokomotivě, která umí jet rovně, otevírat a zavírat dveře, zrychlovat a zabrzdit. Toť vše.

0/0
2.2.2013 1:36

J34o83s74e63f 79K61o84l69á39ř 7473828985388

Tak když si média myslí, že státní regulace (viz odkaz na EU v článku) něčemu pomůžou, můžou dále psát o těchto "katastrofických" událostech a přidávat odkaz na EU. Nicméně se ptám: nemáme těch regulací už trochu moc? Neměl by být už svět díky nim zcela dokonalý? Kdepak soudruzi dělají chybu? To je jednoduché: nestudují ekonomii!!

+3/−7
1.2.2013 17:09

R34a80d94e56k 96J44a25n35a85t25a 9805856964732

Regulace je mnohdy nesmyslná. Ale u věcí, které zákazník nemůže nijak zjistit, jako je třeba zrovna tato (ne)bezpečnost dopravy, jsou přísná pravidla a kontroly na místě.

+5/−2
1.2.2013 17:43

J49i41r72k13a 96K39o81c84h 7704924813645

neco je spatne - pilot letadla muze pracovat 16 hodin denne. ridic nakladaku muze ridit jen 9 hodin. to je pilotovani letadla min narocna prace nez rizeni nakladaku ?

+5/−1
1.2.2013 16:57

F95r30a18n95t54i55š83e54k 85M91i58c95h60a57l48í16k 1981973584825

V zásadě ano. Letadlo většinu času řídí autopilot.

+14/−2
1.2.2013 17:02

P93a63v21e30l 96N74o79v12á98k 7521946339623

to je sice hezký, ale zkuste si sedět někde 16 hodin... abych řekl pravdu čekla jsem že piloti můžou lítat tedy menší časy...

+2/0
1.2.2013 17:15

P24a79v28e15l 76V29a36n40ě22č28e62k 4484243161451

Tech zminenych 16 hodin neznamena ovsem letovou dobu, ale pracovni dobu. Letova sluzba by nemela byt delsi nez 13 hodin, ale cele je to velmi slozite, doba se s ruznymi okolnostmi zkracuje, ale muze byt take prodlouzena. Pokud to nekoho zajima, zde je odkaz na podrobnejsi vysvetleni : http://flightimelimits.com/en/ftl-requirements/

+6/0
1.2.2013 17:25

J80i43r78k71a 94K33o81c12h 7654964743565

diky za osvetleni, neco podobneho je i u ridicu - 13 hodin vykon ("pracovni doma") - 9 hodin rizeni - porad je to ale mene nez u pilota

0/0
1.2.2013 18:42

P79a14v52e86l 49V62a72n96ě42č68e86k 4924303381551

No pokud zabrednete do toho dokumentu hloubeji, zjistite ze pracovni doba vlastne limitovana vubec neni (jen ta letova). :-)  Ale rekl bych, ze ty normy jsou nastaveny nakonec velmi prisne a vychazeji i z ruznych fyziologickych zalezitosti, aby prave obsahly "unavenost" v ruznou denni dobu pro dane casove pasmo, zohlednuji i to, zda je pilot uz na to casove pasmo aklimatizovan ci ne. Navic pilot nesmi prekrocit ruzne dlouhodobejsi limity. Dle meho nazoru je rizeni nakladaku rozhodne vice vycerpavajici nez pilotaz za pomoci autopilota a asi se obe profese nedaji srovnavat. Uz jen kvuli tomu, ze bychom se pak tim letadlem vlastne nakonec ani nikam nedostali, protoze tam se zastavit na prestavku neda.

+1/0
1.2.2013 19:02

V63l50a91d67i57s60l72a65v 27B19u26r60y67š90e96k 3253486792534

pokud by řidiči byli dva, tak myslím by mohli jet tak, jako letí to letadlo, tedy klidně i 16 hodin

0/0
3.2.2013 22:39

K78a59t18e75ř74i98n60a 42P47é48r73o90v77á 6741931355486

ještě že neusnul i autopilot

+41/−1
1.2.2013 16:26
Foto

P24e15t17r 98V29o40j85t68e40k 7462227399509

R^;-D

+2/0
1.2.2013 17:04

I70v70a54n 50M83a76r13e42k 6254918582

R^ R^ R^ >>>>Poznámka dne ! ! ! !

+4/0
1.2.2013 17:13

J10a39n28a 78L44a34n81g92o96v71á 2765346730463

Tak to by bylo vážně drsný!R^;-D

0/0
1.2.2013 18:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.