Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výlety po Evropě vlakem. Rychle a navíc levněji než autem i letadlem

Kvalita i rychlost cestování vlakem rostou v západní Evropě mílovým tempem a jsou výzvou nejen pro obchodníky, ale i nezávislé cestovatele. Přinášíme vyzkoušené tipy, jak se projet po Evropě třístovkou a neutratit moc peněz. Podíváme se do Berlína, Kolína nad Rýnem, Amsterdamu, Paříže a Marseille.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L21u72k33á66š 39M68a21c19h 7983670540383

Pozitivni na clanku je ta hromada odkazu, jejichz vyhledani by stalo nejakou tu pulhodinku Googlovani. 

Ty kydy kolem muze brat vazne jen naivka. Samozrejme, ze ten vlak je poradne draha sranda. Uz jen z podstaty veci. K tomu, aby nekde fungovalo prime spojeni, musi se postavit koleje a nadrazi. U letadel muze vicemene letet jakekoliv letadlo odkudkoliv kamkoliv. Takze pokud si vyberete nahodna dve velka Evropska mesta, temer vzdycky dostanete podstatne lepsi cenu letadlem.

+1/−3
21.1.2013 20:37

L68u95b67o34s 31K15a53p42l50a58n 6198849581556

Zajimavy TIP jak levně cestovat vlakem do Skandinávie a v 10 dnech projet skoro 8000 km za cca 15 000 Kc http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/s-interrailem-vlakem-po-skandinavii/

0/0
8.7.2013 8:50

M20i55c73h90a67l 97M96i38l55l55e59r 9276272369802

nedavno jsme procestovali kus Evropy vlakem a moc nam to vyhovovalo. Podotykam, ze jako zamorsti navstevnici jsme meli "sitovku" 1.tridy na vsechny vlaky na 17dni (obvyklych 15 plus 2 dalsi jako bonus). Navic jsme platili pouze za povinne mistenky a vysokorychlostni priplatky u francouzskych TGV, priplatky za luzkove vozy (kabinka s vlastnim WC a sprchou).V ramci sitovky jsme dostali slevy na panoramicke vlaky a soukrome zeleznicni spoje ve Svycarsku a na lanovky.

 V destinacich jsme pak docela klidne cestovali MHD a na delsi trasy delali vylety bud regionalnimi vlaky zdarma nebo denni autokarove tury.

 Vyborna dovolena!!R^

0/0
8.7.2013 9:11

R46a16d89e48k 27N16e40u55m80a27n67n 5962782168615

Demagogie

Článek psal jako obvykle nějaký zelený ekofašista. Autor napsal nadpis a závěr a potom si k němu hledal cestovní relace ...

1) Při cestě letadlem se počítá čas a cena cesty na letiště, při cestě vlakem výletník asi bydlí na nádraží

2) Na letišti musíte být hodinu předem, ale na nádraží asi jen slezete z lavičky na druhém perónu, kde bydlíte a vlezete do vlaku

Pokud jedu vlakem, tak určitě nepojedu posledním spojem MHD.

3) časové relace pro jízdu autem jsou občas kalkulovány na sněhovou vánici, zkuste si to zadat do navigace - nebo snad autor 3 hodiny hledal nejpomalejší cestovní plánovač? 4) na výlet se většinou jezdí minimálně ve dvou, cesta autem se dostává někam jinam 5) cesta je plánována jen pro obyvatele metropolí, stačí bydlet v ostravě, Kolíně nebo i jen satelitu za Prahou a vlak dostává silné časové přirážky 6) naprostá flexibilita auta - pokud odjedu o poslední chvíli, tak jen jedu třeba o 30 minut později - ale neujede mi celý vlak, mohu zastavit kdy chci a kde chci, změnit cestovní plán, možnost zavazadel ...

+2/−3
21.1.2013 12:04

T62o48m18á82š 57Z64e44l17e98n56k41a 3404502229739

V metropolích žije většina populace. Nebo chcete vypočítat samostatně pro každou ves ?

+1/−1
21.1.2013 18:03

M14i87c26h60a14l 52M29i45l40l49e79r 9106922729102

zalezi jak kde. Bez ohledu na financni stranku (s lowcosty a bez zavazadel neletam), osobne davam prednost cestovat mezi Parizi a Londynem Eurostarem pod La Manche, nez letet. Kdyz si sectu cas dostat se z centra Londyna na Heathrow, cekani na letisti po podani zavazadel, let, vyzvednuti zavazadel a pruchod kontrolou (nejsem obcan EU), pak cestu do centra Parize, jsem na tom lepe vlakem, ktery zabere asi jen 2hod 40min z centra do centra mesta.

Take v Italii jsem si vsiml kolik lidi pouziva hodne casta spojeni s Eurostar Italia k cestam Rim- Florencie za 86 minut  nebo Rim- Neapol za 70 minut v naproste pohode, nez letat.

+3/0
21.1.2013 4:30

E11u27n32i92k91a 20D19e43b78s25k12á 3972905903854

Zajímavé, jen kdyby to byla pravda... Nevím jak vznikla porovnávací tabulka. Shodou okolností jsme minulý rok do Marseille letěla - let trval s přestupem v měmecku celkem do 4,5 hodiny i s přestupem a cena za jednu letenku byla 4 400 Kč. Jen musím podotknout, že letenka nebyla zakoupena v ČR. Takže pokud umíte natolik dobře anglicky, abyste si rezervovali jízdenku TGV s dostatečným předstihem (mimochodem cca 3-6 měsíců dopředu se dají jízdenky kpupit za velmi zajímavé ceny) tak přece nebudete utrácet zbytečně peníze v českých cestovkách za letenky....

+1/0
20.1.2013 18:16

E75u89n42i16k23a 79D79e28b12s19k43á 3132765433774

P.S. S letenkou -nejednalo se o nízkonákladovku :-)

+1/0
20.1.2013 18:18

L64u51b44o97s 55K23a17p56l29a63n 6938539471446

Pěkný článek! Autor má pravdu, že úroveň vlaků v západní Evropě je úplně někde jinde. Ano, je to tam dražší než u nás, ale díky výstavbě vysokorychlostních tratí vlaky úspěšně konkurují mezi velkými městy nejen autům, ale i letadlům. A o autobusech ani nemluvě, ty dálkové linky jako u nás jezdí jen výjimečně. A cesta vlakem je samozřejmě pro více osob dražší než autem. Ale mezi velkými městy to není jen o ceně za benzín. Vysokorychlostní železnice je velmi úspěšná a nepotřebuje ani dotace na provoz, více info na www.vysokorychlostni-zeleznice.cz . Jen u nas jsme trochu zaspali.

+1/0
20.1.2013 14:13
Foto

J11i53n38d54ř54i73c89h 66H85u59s30i30č98k30a 2835577174415

Auto je proste auto. Rizeni miluju a cekani ve vlaku na dojezd do cilove stanice by me nebavilo.

Nehlede na tu svobodu kdykoli zmenit trasu, zastavit se, kde chci, kdy chci. Ten vlak muze byt zajimava atrakce. Takovy zazitek jako let balonem, ale jinak bych to asi nepouzil.

0/−4
20.1.2013 11:15

M10a11r60t59i63n 91K45o71u67t42n23i52k 4283357417829

Tak třeba Belín - Kolín se dá pořídit letecky s příručákem za 33 eur s odbaveným zabazadlem za 45 eur a to po celý rok bez akce a to rozhodně není 1700kč zde uváděných a úplně tu chybí autobus, taková relace kolín- amsterdam je pro něj ideální

0/−1
19.1.2013 19:35

M65a15r57t32i69n 86K97o64u83t76n34i24k 4863727707559

A to nemluvím o čase zde uvedeném, protože i na to nádraží se musím nějak dostat a taková relace Paříž - Marseille z ORLY stojí u francouzského národního dopravce po celý rok v přepočtu 1200kč a s odbavením + cestou na letiště z centra paříže nepřekročím čas 3,5 hodiny a to nemluvím o irském dědkovi kde se dá dostat i pod 500kč

+1/0
19.1.2013 19:43

G52e58o18r40g 23K61o94m79b24e21r57e80c 9694511956651

Autore "Kolín nad Rýnem - Amsterdam" prime spojeni existuje a ne ze ne. Lita to napr. Air France (Direktflug, Reisedauer: 01:00 h)

+1/0
18.1.2013 16:10

V66l54a28d96i53m22í32r 31H55a18v30r96á34n34e86k 7116456740217

vlak je skvělý, jen u nás jsme o 50 let pozadu...a dohánět ztráty jízdným není ta pravá cesta...pokud stojí 18 km 32 Kč, přijde mi to hodně, pokud jede 2 a více osob, vyplatí se auto...ale rád bych na dovolenou vlakem, jen je to málo využívané..škoda

+4/−1
18.1.2013 9:26

J88a31n 75Č20e71k77a46l 7639505304484

ono je to jednoduché - pokud ten vlak chcete mít, tak buď to doženete na jízdném, anebo na dotacích, což je ale v důsledku jen rozprostření nákladů na celou populaci plus zaplatíte náklady na státního úředníka...

+1/0
18.1.2013 10:09

T86o21m34á34š 32K62u28c84h59a31ř 3497271808741

Taky jsme si už takhle s manželkou párkrát řekli, že uděláme s děckama sobotní výlet vlačkem třeba do ZOO. Když jsem pak na IDOS viděl tu cenu, tak jsme samozřejmě jeli autem a za ušetřené peníze se najedli. :-/

0/−1
18.1.2013 10:57

R59a96d32e27k 97J11a91n60a89t34a 9385256964842

Vtip je v tom, že vám IDOS neukázal správnou cenu (ani nemohl, na IDOSu nezadávát, kolik a jakých lidí jede!).

Na víkendové výlety s dětmi je skupinová jízdenka SONE ( http://cd.cz/sone ). Případně skupinová sleva ( cd.cz/skupina ).

+3/0
18.1.2013 13:51

T22o13m30á62š 41K32u47c35h30a83ř 3247831148341

To si nepomůžu. Stojí to 250 Kč, jenže pak si budu muset ještě kupovat jízdenky na šalinu. (4x25 + 4x12) Takže 398 Kč za pár Km. To je ještě víc, jak normální jízné IDS.  Ropákem to mám kratší, rychlejší a levnější.

Děti prostě tudum, tudum ... tudum, tudum budou znát pouze z vyprávění.

Ale to, že u některých vagónů padá lidská stolice stále ještě mezi koleje mi asi neuvěří..:-P

0/0
18.1.2013 15:00

R59a84d31e27k 85J41a77n61a69t60a 9865766964702

Tak to už je ale vaše rozhodnutí. Asi vás holt tolik nemrzí, že vaše děti nebudou znát veřejnou dopravu, když se rozhodujete podle rozdílu pár korun. Až budou chtít jet někam samostatně, koupíte hned každému vlastní auto?

SONE se vzhledem k pevné ceně vyplatí, pokud jedete na výlet dále než cca 30 km. Jestli je u vás (ani jste vlatsně nenapsal, odkud kam jste jeli) nějaká IDS jízdenka levnější, tak byste si ho samozřejmě nekupoval.

0/0
18.1.2013 15:18

A57l60e43n69a 74V63e34s75e34l60á 3783791465248

Píšete "šalina", takže Brno a okolí? Jednodenní síťová jízdenka platná ve všech zónách integrovaného systému JM kraje stojí 190 a o víkendu platí pro dva dospělé a až tři děti do patnácti let. A zahrnuje i tu šalinu. 

Ale je fakt, že systém všemožných zvýhodnění a slev je pro člověka, co hromadnou dopravu nevyužívá pravidelně, dost nepřehledný.

+3/0
19.1.2013 10:07

T98o46m40á87š 40Z32a47h58á69l86k86a 7860682757350

Loni v létě se dalo jezdit vlakem 14 dní neomezeně za 990 Kč. :-)

+1/0
20.1.2013 11:41

S68t27e30p64a83n 12T36o24t91h 8108649465158

???? Trochu nerozumim tem poctum v tabulkach... Maji tam PHA-BER Vlak 725, auto 1200, letadlo 2400... Me to zere 5,9/100, to je 35x6*4 - pocitam 400km pro jednoduchost a sem na nejakych 840kc, kdybych pocital 360km, je to 756. ale muzu jet ve dvou,trech,....peti lidech.Ano, mam ve vlaku pohodli, nemusim ridit.ale 360km se da v nemecku udelat za 2 hodky pohodlne jizdy.Mame UL-Gera-Eisenach-Koln-Aachen-Soignies za 6,5 hodiny a je to 857km Prumerka pekne na 131, tempomat na nemecke dalnici na 145. Proste na pohodu za 6,1/100 ve 4 lidech s vecma na 10dni.To je 8,57*6,1*35.Takze ve 4 lidech 857km za 1830.

Co meli za auto, ze se na 360km dostali na 1,5nasobek??To je temer 10l/100.Jenze to se porad bavime o ceste pro jednoho.

+2/−3
18.1.2013 8:44

R56a72d91e27k 16J60a49n58a21t18a 9275296734932

Mám dojem, že coby náklady na cestu autem počítáte jen cenu pohonných hmot.

+4/0
18.1.2013 13:53

G65e78o49r22g 78K82o82m47b88e41r18e15c 9514241116811

ani v Nemecku neudelate 360 za 2 hodiny to je prumer  Ø 180 km/h a uz vidim pri 4 lidech a nalozenym aute tu spotrebu 6 litru pri rychlostech 200km/h aby jste tedy dodrzel ten Ø ;-D

0/0
18.1.2013 16:19

J78i77ř35í 69J32í35š16a 3850792657538

Bayernticket - Autor totálně zapomněl na tuhle vymoženost. Po celém Bavorsku KROMĚ  IC EXPRESSŮ lze jezdit celý den za  15€ na osobu na všech tratích. Skupinově asi za 25 € max. 5 lidí, jestli si to pamatuju. Takže ve skupině se dostanete z Domažlic až do Mnichova za 5€. Stačí?? Nevím, jak dlouho to jede.Ale je to vyzkoušené do Norinberka a z Norinberka do Mch a Regensburgu.

+2/−1
18.1.2013 8:44

S29t12e54p75a81n 14T63o75t40h 8148859945538

no zapomel toho vic. Zapomel, ze tohle vsechno se maximalne vyplati JEDNOMU cloveku, protoze ve 4-5 v aute se naklady na cestu dostanou nekde k 40-50 halirum za kilak. Pokud se teda nejede starou nebo nenazranou pleckou.

+1/−1
18.1.2013 8:46

J50a54n 31Č34e81k28a58l 7809395234934

nejen kromě ICE, také mimo IC/EC a obecně veškeré dálkové dopravy...;-)

Čímž neříkám, že je to k ničemu, i s pomocí Nahverkehr se dá v Německu cestovat velmi dobře...

+2/0
18.1.2013 10:19

R49a45d98i89m 88S59v94o15b48o93d83a 1367446750222

No, vzhledem k tomu, že článek byl o přepravě mezi evropskými metropolemi, Bayernticket by asi moc platný nebyl, ne?

+1/−1
18.1.2013 12:10

A82n53n19a 28V69e46s55e59l40á 3309430981360

Zkoušeli jsme se vlakem dostat do Říma, Paříže, Waršavy, Budapeště. Je to lepší letět nebo jet autem. Je to levnější a mnohem kratší.

+2/0
18.1.2013 0:05
Foto

O59n77d24ř48e18j 61V43a90r70o51š82č31á55k 3204557713

Ja se potreboval dostat za kamarady do Splitu z Kosic. Auto jsem nemel, tak logicky bych jel vlakem Kosice-Budapest-Zahreb-Split. Kdyz mi to spocitali tak jsem malem padnul, jel bych to 26 hodin, navic v Budapesti zmena nadrazi a to cele za 4600 korun. Takze jsem letel Kosice-Budapest-Split (Malev) za 3450 a bylo vymalovano. Rano z Kosic a ve 4 odpoledne jsem se uz koupal.

+2/0
18.1.2013 11:24

J68i18ř79í 95K39r73a59m75p50l 4756334516756

to jsou blaboly, vlak ČD není rozhodně levnější než auto. Redaktoři iDnes mají zřejmě lepší ceny než ostatní.

Kupte mi jízdenku do Berlína za 750,- a sním své boty

+1/−2
17.1.2013 23:19

J10a81n 41Č53e68k93a42l 7749625134184

Tak dobrou chuť, chci vidět videozáznam... ;-D;-D

http://www.cd.cz/mezinarodni-cestovani/vlakem-do-evropy/nemecko/-4078/

+4/0
18.1.2013 10:20

B83o73h59u29m29i48l53a 49M93a90j97e16r34o65v66á 4427551714

jo jo kde jsou ty časy kdy jsem měla režijní jízdenku a lehátko do Berlína stálo 50 korun .....akorát se člověk dostal jenom do NDR a Rumunska. A ted když člověk může, tak nemůže.Rv

0/0
18.1.2013 10:38

T79o49m17a66s 39A72u82g87u59s21t49y95n 6947566481600

metro stoji 2 eura a nezda se mi, ze si muzu zaparkovat pekne vedle radnice ;)

0/0
17.1.2013 20:38

T19o27m33á55š 59Z53e25m23a11n 3875558194415

Za 3E zastavím v Drážďanech 5 minut pěšky od hlavního námestí a 24h.

0/0
18.1.2013 10:08

M86a50r67t28i19n 62N12o96v44o27t88n20ý 7468428805633

Jak tak koukám do celé diskuse, tak všichni, kteří se oháněji tím, že je auto levnější, asi jezdí na kanystru s benzínem a zapomínají při svých výpočtech na amortizaci auta. Což je docela důležitý rozdíl - když jedete vlakem, tak si lokomotivu ani vagóny kupovat nemusíte, jsou v ceně jízdného.

+4/−1
17.1.2013 18:09

T55o25m31á23š 74M69o27r15a45v82č76í57k 3797876403765

To ano, ale někdo auto již má. Tzn. v tomto případě jde o to nechat auto hnít v garáži anebo s ním jezdit a nemůžete počítat při rozhodování vlak-auto s čistou amortizací.

+1/−1
17.1.2013 20:10

J28a16n 14M95a17c30e69k 6191930812260

Ano i ne. Čistou amortizaci počítat nemůžete, ale pokud necháte auto v garáži, najedete v daném případě o 2500 km méně, což se projeví menšími náklady na servis, opravy a pneumatiky. A cena auta při prodeji bude s vyšším kilometrovým nájezdem nižší. Myslím, že odhad těchto nákladů 1 Kč/km je rozumný.

+1/0
17.1.2013 22:13

M38i89c92h81a34l 10M40e96č75i17a65r 1110610649485

Individuálna vec je aj to, či niekto má rád šoférovanie a vyžíva sa v hľadaní parkoviska v nejakom neznámom meste, alebo sa radšej niekam vezie v pohodlí vlaku kde si môže v prípade potreby pospať alebo sa najesť.. v aute sa tiež dá spať, ale nie počas jazdy...

+2/−1
17.1.2013 20:39

F92r42a85n70t84i73š10e95k 39N60o36v35á76k 1136577289207

Pane autore, voni sou agent německých a francouzských drah nebo co? Mockrát jsem uvažoval o tom, že pojedu do Frankfurtu nebo  Mnichova na veletrh vlakem, zkoušel jsem najít lístky dva měsíce předem a nikdy se mi nepodařilo přiblížit se cenám, které uvádíte. Zapomněl jste u vlaků uvést časy příjezdů do cílové stanice, protože pokud dojedete někam v 8 večer, asi už toho moc nestihnete a budete muset na místě přespat, což pak kalkulaci značně změní. O cestování ve dvou a více lidech nemluvě.

+3/−3
17.1.2013 17:37

R87a11d75e20k 30J39a63n43a23t93a 9115316294542

Z Prahy do Frankfurtu za 1260 Kč. Z Prahy do Mnichova 489 Kč. Zdroj - e-shop ČD.

0/0
18.1.2013 13:57

T65o74m13á59š 51M70o58r39a19v95č15í86k 3427286773125

Pro hop on - hop off raději používám letadlo. Je asi pravda, že zrovna na této trase vyjde vlak levněji, ale to je tak všechno. Stovky dalších kombinací vyjdou vlakem mnohem dráž a pomaleji. Procestovat Evropu za jedno Euro je sice už dávno pasé, ale i tak je to nesrovnatelné.

0/0
17.1.2013 15:47

L86u81d18ě49k 27N62o14v50ý 2121139303781

Z toho jasně vychází, že pro jednoho je výhodnější vlak, ale už pro dva je to podobné a pro rodinu (nebo víc kamarádů) vyjde nejlíp auto..

+1/0
17.1.2013 15:26

M28a20r73c76e89l 16P96a68v19l43í58k 7591704258109

že výhodnejšie ako lietadlo? ani omylom! v takom taliansku je IC skoro násobne drahšie a človek použije železnicu iba preto, že tam, kam mieri nemajú veľké letisko. a ak zmeškáte ten jediný denný spoj, veziete sa rovnako ako na slovensku hodiny a hodiny!

+3/0
17.1.2013 14:14

B84o76h84u88m92i50l67a 13M29a34j89e15r13o70v62á 4577481504

no zkuste schválně třeba Praha - Paříž;-D;-D;-D

+4/0
17.1.2013 12:42

M79a21r97t31i37n 96V35r30b19a 8910529321580

přesně to jsem zkusil. Dva různé termíny 4 členná rodina, stejný čas dojezdu. Auto - 2,500-3000 náklady, Vlak 420-500 EUR: tedy 3-4x dražší. Ano - když pojedu sám, tak si to umím představit. Už pro dva lidi ale zvolím auto.

+3/0
17.1.2013 16:56

J78a11r62o28m72i27r 23F37a37r59e17k 4532513987

Letadlo tak kolem 4000,- Kč na osobu, doba letu 1:55. Vloni se dalo lítat dokonce za 2500,-.

+1/0
17.1.2013 18:52

B10o93h96u56m85i20l18a 90M14a12j62e48r87o62v71á 4417751594

volte letadlo - 2500 dvě hodiny letuV

0/0
17.1.2013 19:22

B96o75h21u13m49i51l88a 39M34a22j51e60r89o77v85á 4967351354

jedete např.V přes Berlín a trvá to pouhých 16 hodin a to se fakt vyplatí

+1/0
17.1.2013 19:27

P22e44t66r 22H49a87n96y60c65h 3340390602644

ten ůvodní obrázek je na ploše ve 4K luxusní...

+1/0
17.1.2013 12:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.