Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Emirates chtějí letadlo pro 800 lidí. Plánují tříposchoďové superjumbo

Fronty při nástupu do letadla se někdy zdají nekonečné již nyní. To však není nic ve srovnání s tím, jaké by byly, pokud by se do jednoho letadla mělo vejít až 800 lidí. Takové jsou nejnovější plány letecké společnosti Emirates, která do budoucna chystá tříposchoďový superstroj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27i31c60h85a39l 67M11i36l31l71e63r 9506152399282

oznameni nekterych aerolinek, ze maji v umyslu objednat do svych flotil A 380, byla ucinena uz v roce 2000. Prvni objednavky byly potvrzeny v 2001. Jako prvni zacaly s A380 letat Singapore Airlines v rijnu 2007 na lince Singapore-Sydney. V nasledujicim roce nasledovaly Emiraty a Qantas. Doposud bylo dodano 92 letadel deviti aerolinkam z celkove objednanych 262.

 Detaily objednavek a dodavek jsou na

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Airbus_A380_orders_and_deliveries

+1/0
2.12.2012 14:25

P81e37t36r 12F24r47ý50d28e25k 7129391849353

Cetl jsi vubec muj prispevek?

0/0
30.11.2012 0:56

P76e21t20r 24F10r88ý81d16e94k 7749821989103

Hmm, super, ze me idnes po prihlaseni prepnul na novy prispevek, prestoze jsem pred tim dal "reagovat", neni nad dobre naprogramovany system...

0/0
30.11.2012 0:58

J70o67s21e67f 92P78a78l85a57t20a 1353332901545

desetiletí? to přidejte. není tomu dávno, co airbus vyvinul a380. A nebyl to levný vývoj, nebyl bez komplikací a taky to byla tak trochu sázka do loterie. A zatím jich lítá 9 nebo kolik? Ještě ani nejsou vyrobené ty, co jsou objednané a bude to ještě trvat, než je vůbec vyrobí a sestaví. A emirates už poptávají další, větší letadlo. Sem zvědavý, kdo jim ho postaví:-)

+2/−7
29.11.2012 15:04

L76u12k45á82š 98Š81l75e59h19o61f48e50r 1263569225859

A380 létá cca 90 kusů, což při ceně jednoho letadla kolem 4mld korun není úpl;-)ně málo

+2/0
29.11.2012 15:39

T61o52m13á23š 75K81n17a57i19f60l 6163490297110

Tak .. 380ek létá podstatně víc... :)

A možná se budete divit, ale on airbus souběžně vyrábí 380ky, 340, 330, o řadě 32x nemluvě. Z tohoto titulu opravdu to, že ještě nemá vyrobené ty 380, co jsou objednané, nic neznamená (ostatně, ten stav, že bude mít vyrobené všechny, co jsou objednané nastane za velmi dlouhou dobu - a to v okamžiku, kdy dojde k ukončení výroby).

+5/0
29.11.2012 17:21

M83i90c18h43a14l 14M58i90l82l26e34r 9216582589282

On se asi jeste nedostal moc daleko do sveta;-)

+1/0
2.12.2012 14:01
Foto

D51a62v31i72d 70S57e82b30a76s77t93i93a87n 3732488754365

Emirates je hodně kvalitní aerolinka a dodnes nechápu ten poměr kvalita vs nízká cena...... ale do třípatrovýho letadla bych se musel hodně namazat abych to duševně ustál.

0/0
29.11.2012 12:37

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

M40i18c76h57a42l 81H52o18r36a69k 2684855887642

Opravdu byste na to neprisel ?? Kdyz mate temer neomezene finance z ropy tak by bylo spis s podivem kdyby toho v Emiratech nejak nevyuzili. To co si muzou dovolit Emirates vcetne jejich cenove politiky by si zadna jina aerolinka dovolit nemohla. Nic vic v tom nehledejte, neni to o zadne super managerske praci, zkratka jen o penezich.;-)

+3/0
29.11.2012 17:31

J33a57n 38Č67e97k83a75l 7579525114694

Jako že to dotují??

0/0
30.11.2012 9:53

V40á65c19l19a70v 27S44v49o97b80o50d81a 3701199790780

hlavně aby takové letadlo pak nespadlo... 800 lidí jednou ranou, to by bylo hrozný

+2/0
29.11.2012 12:29

O64n43d87ř23e44j 87Š22r70á45m58e16k 3503900591819

Letadla pro vice nez 800 lidi se delaji uz ted (A380 pro Indii). Kazdopadne by to byl masakr.

+1/−1
29.11.2012 20:03
Foto

V65á75c86l11a26v 42K97a65r51e34š 5456895830821

Hlavni uspech Emirates je smysluplna cenova a obchodni politika, coz vede k vysoky obsazenosti. Na te se take podili kvalita, ktera je ve srovnani s EU a US dopravci o dve tridy vys ...

Posledne jsem planoval US z Prahy a Emirates pres Dubai byly levnejsi nez ostatni pres Londyn/Frankfurt ... Co je lepsi - o 6 hodin vic v pohodli nebo des a hruza s konkurenci ?

+7/0
29.11.2012 11:40

M75i66c58h27a15l 20H24o63r87a35k 2524525487732

Uz jsem to tady jednou zminoval, takze to jen zopakuji i Vam. Takovou cenovou politiku jakou razi u Emirates by jakoukoliv jinou aerolinku polozilo. Oni maji zkratka neomezeny rozpocet a proto nasadili tuto politiku, aby pokud mozno zruinovali co nejvic konkurence, coz se jim i dari, ale to je celkem logicke.;-)

0/0
29.11.2012 17:34

M22i21c93h58a47l 97H84o16r83a17k 2634465667772

Vemte si jen jakou maji flotilu. Oni zkratka nemusi resit to jestli jsou jejich letadla zcela obsazena ci ne. Vsimnete si do jakych vsech ,,der,, posilaji triply ve verzi - 300 , to by si zadna jina aerolinka dovolit nemohla. Nebo to kolik maji letadel a kolik jich neustale objednavaji. Emirates je zkratka kapitola sama pro sebe.

0/0
29.11.2012 17:38

M45a88r97t96i37n 87C68e90r57v32e85n49y 2663118876618

Zkuste si ale taky zjistit jejich obsazenost. At to sejk sponzoruje jak chce, tak prazdni neletaji.

+1/0
29.11.2012 22:31

M58i72c92h33a52l 40M39i86l51l84e97r 9696822509622

kazda aerolinka se ohlizi na obsazenost. Nedelat to by byla ekonomicka sebevrazda.

Emiraty vyhlasuji cas od casu velmi vyhodne akce, aby posadily zadky na sedadla na linkach, kde obsazenost sezonne poklesla.

0/0
2.12.2012 14:04

P68e52t46r 28S97t37e54j24s60k14a30l 3639708714976

Nevite jake jsou duvody uspechu Emirates? Je to levne palivo - alespon co se tyce odletu z Dubaje?

+1/0
29.11.2012 10:31

P40e82t28r 32F58r90ý52d43e34k 7159581209543

Ano, tuhle mylnou predstavu ma spousta lidi...

0/0
29.11.2012 10:47

P52e89t98r 18S16t69e27j95s30k81a88l 3339138574426

No ale to je pomerne vyznamna polozka:

"747-400 může natankovat 215 745 litrů paliva (v ceně asi 1,8 mil Kč)..."

0/0
29.11.2012 10:57

T28o32m75á68š 24K53n53a24i51f60l 6903710257190

Náklady na palivo nejsou zdaleka jediné (a zdaleka ani ne nejvyšší).

0/0
29.11.2012 11:00

R21o23m49a26n 98K71r69a15t21o56c11h54v11í20l 6116387976544

Zdaleka ?, další velká položka je cena samotného letadla, tím to ale končí.

+2/0
29.11.2012 12:38

T42o19m24á12š 38K89n95a11i97f74l 6563570247960

Zdaleka. Tvoří necelou polovinu nákladů na let.  Velmi velkou (a procentuálně vyšší podíl, než cena paliva) činí údržba, přeletové a přistávací poplatky a další podobné věci . Před krizí, když byly ceny paliva na vrcholu, činila cena paliva cca 40% nákladů na let.

Jen pro dokreslení - v roce 2002 byl podíl paliva na nákladech na let pouhých 12%.

0/0
29.11.2012 13:13

T11o86m19á68š 49K17n14a85i71f22l 6203280667680

Ne. Palivem to není... Ono je to dílem bezedné kapsy arabských šejků na dotování - ačkoliv emirates jinak generují celkem solidní zisky.

ale jinak je to prostě povedené image jako luxusní a kvalitní aerolinky (kterými opravdu jsou), orientace prakticky výhradně na dálkové linky (obecně - dálkové linky jsou ekonomicky podstatně výnosnější, než nějaké regionální srandy po evropě), výborné umístění dubaje (jejich základny) atd atd...

+3/−1
29.11.2012 10:58

F52r43a23n22t61i45š39e15k 93V19o84m58á30č97k73a 1937584630

Blbost. Emirates létají i po okolí.

0/0
29.11.2012 11:42

T42o13m52á23š 10K41n88a89i50f55l 6473110907190

No ... zas tak moc ne :) (záleží tedy na tom, co považeujeme za okolí, a co za dálkovku).

0/0
29.11.2012 12:22
Foto

V32á36c57l63a61v 44K94a77r66e95š 5916105830891

Kliknete na Middle East ... a pak mudrujte.

http://www.emirates.com/us/english/flash/route_map.aspx

0/0
29.11.2012 16:21

R86o15m21a76n 63K56r85a62t26o38c42h80v32í71l 6946827676924

Takže, aerolinky by se sami o sobě neuživily ?

S Ethiadem je to stejné ?

0/0
29.11.2012 12:27

M27i74c35h92a49e19l 42M23r67á63č46e56k 3315109570979

Je to komfortem na palubě, který se nedá se žádnými evropskými ani americkými aerolinkami srovnat a je o dvě třídy výš. Stejně jako komfort na letišti a velký počet různých linek.

+1/0
29.11.2012 12:54

D12a45n44i69e46l 44S32p68á20č29i30l 5796215339823

Však si ho mohou dát nechat zakázkově vyrobit...

0/0
29.11.2012 10:17

T83o38m98á81š 18K63n93a64i11f44l 6503880327260

No ... bez urážky a ve vší úctě.. nemohou :) Ani emirates takovu věc nemají šanci takovou věc, jako vývoj letadla , zaplatit :)

+2/−1
29.11.2012 11:00

K68a17r42o33l 33M68e58l48o 3975558821523

Dobra vyzva pre Let Kunovice :-P

+9/0
29.11.2012 10:02

R65o82m30a88n 61K12r43a79t61o27c31h28v48í44l 6186797426344

Emirates,  nyní plánuje letadlo - vždyť Emirates jsou letecká společnost a né výrobce letadel. Obávám se, že to jsou plány neplány.

+1/−2
29.11.2012 9:58

P95e54t10r 52F50r21ý87d56e86k 7649331449403

Romane, jak myslis, ze se vyrobci letounu rozhoduji, jaky typ zacnou vyvijet? Napo vim ti - nerozhoduji se podle toho, jake by se jim libilo.

+4/0
29.11.2012 10:49

T53o98m65á96š 21K44n22a82i47f54l 6513630507850

to je sice pravda - ale on ten nadpis článku (a částečně i jeho text) jsou opravdu docela zavádějící .... :)

+3/−1
29.11.2012 11:01

P24e83t88r 59F78r16ý72d58e37k 7529231419193

S tim souhlasim, ale nejsme na tu uz na idnesu zvykli?

+1/0
29.11.2012 15:08

R11o14m25a78n 55K27r86a77t28o82c46h96v45í29l 6516587106574

Petře, jasně nejdřív si v Emirates řeknou nám by se líbilo letadlo o rozpětí 120metrů, poháněné 8-mi motory. S tím zajdou do Airbusu nebo Boeingu a tam jim řeknu do roka to tady máte.

+1/−1
29.11.2012 12:24

P87e98t35r 73F72r96ý15d54e38k 7669931709223

Ne, takhle to nefunguje. Kazdy vyrobce dopravnich letadel jeste pred spustenim vyvoje dela pruzkum trhu a soucasti toho je i diskuze s velkymi klienty o jejich predstavach o budoucich potrebach. Z toho pak vyrobce usoudi, jaky druh letounu by mohl mit v predpokladane dobe EIS a dal komercni uspech (bere se samozrejme ohled na dalsi veci - konkurence atd.). Emirates je pro Airbus vyznamnym klientem a kvuli nim zmenili specifikaci A350-1000. Pokud EK projevi o nejaky typ vazny zajem, Airbus o tom bude rozhodne uvazovat, i kdyby meli nabidnout treba jiny kompromis.

+2/0
29.11.2012 15:13

A83l78e35x21a77n32d75r 94K46o63s18t94k10a 5529616439856

Ale funguje. Když přijdou Emirates jakožto nesmírně významný zákaznník s návrhem na vývoj a výrobu ještě většího letadla, tak na to napřed nastoupí tým inřenýrů a až pak se začne airbus opatrně ptát dalších dopravců, jestli budou mít také zájem. Šejkové totiž navzdory celosvětové krizi platí na dřevo. A mimochodem, ono by patrně šlo dát dost rychle dohromady nějakou zvětšenou verzi A380. Což je mnohem levnější, než vývoj komplet nového letadla.

0/−2
29.11.2012 17:17

P30e10t37r 93F35r41ý82d37e41k 7279731119873

Kdyz sis vubec neprecetl, co pisu, tak to tu jen ztracime cas...

0/−1
30.11.2012 0:58

D29a82n57i70e62l 27U20r18b73á36n33e61k 6507458279778

Koukám, že si to představujete jako Hurvínek válku... Zvětšená verze? Letadla nejsou trakaře. Aerodynamika, pevnost, motory, podvozek atd. Jen tak udělat "zvětšenou" verzi A-380 fakt nejde, věřte mi.

+1/0
5.12.2012 4:52

R72o54m52a21n 52K46r93a42t27o57c47h51v83í46l 6146127936584

Vždyť A380 má maximální kapacitu 800 lidí, ale nikdo ji nevyužil !!

Taková kapacita se dosáhne tak, že na palubě bude jenom ekonomická třída.

+1/−4
29.11.2012 8:41

P43e34t46r 39S89p43á32l76e56n73k13a 2423842955657

A proto je potřeba nebýt slepý a umět číst.V článku se jasně píše, že chtějí zachovat třídy. Pane bože, za co ho trestáš...

+9/0
29.11.2012 8:49

R58o68m72a30n 88K45r82a87t24o52c14h79v67í34l 6376317316664

Sorry, to jsem přehlédnul.

0/0
29.11.2012 9:02

T91o11m91á41š 42K63n18a87i74f88l 6303390847720

ale jo - tu maximální kapacitu 800 jedna aerolinka využila.

0/−1
29.11.2012 13:14

R50o84m35a76n 41K80r15a22t60o45c31h85v84í62l 6636527296524

Která ?

0/0
29.11.2012 13:21

T81o74m91á93š 73K26n35a18i21f10l 6693920677840

aha.. tak už žádná .. jsem zapoměl její jméno, tak jsem musel trošku hledat.. a při tom jsem našel, že letos na jaře tu objednávku zrušili .. Air Austral měl objednané 2 v konfiguraci "full economy" s maximem sedaček.

0/0
29.11.2012 13:29

P67e41t38r 82K98o59s88i49k 7616785503557

ja mam pocit ze Japonci, asi ANA, to tak maji nebo chteji mit pro vnitrostatni dopravu

0/−1
29.11.2012 13:55

M19i56c78h54a33l 32M69i77l56l19e79r 9566212189512

Air Austral je francouzska aerolinka se zakladnou na Reunion v Indickem oceanu. Mela v planu velkolepe rozsireni spojeni po ruznych destinacich v oblasti Indickeho oceanu, do Francie, Australie a do Tichomori - Nove Kaledonie. Pak se octla ve financnich nesnazich, nemohla platit za objednane 2x B777 a odlozila objednavku tech dvou A380.

0/0
2.12.2012 14:13







Najdete na iDNES.cz