Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emirates chtějí letadlo pro 800 lidí. Plánují tříposchoďové superjumbo

Fronty při nástupu do letadla se někdy zdají nekonečné již nyní. To však není nic ve srovnání s tím, jaké by byly, pokud by se do jednoho letadla mělo vejít až 800 lidí. Takové jsou nejnovější plány letecké společnosti Emirates, která do budoucna chystá tříposchoďový superstroj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71i47c55h88a34l 43M97i57l85l98e41r 9396132119332

oznameni nekterych aerolinek, ze maji v umyslu objednat do svych flotil A 380, byla ucinena uz v roce 2000. Prvni objednavky byly potvrzeny v 2001. Jako prvni zacaly s A380 letat Singapore Airlines v rijnu 2007 na lince Singapore-Sydney. V nasledujicim roce nasledovaly Emiraty a Qantas. Doposud bylo dodano 92 letadel deviti aerolinkam z celkove objednanych 262.

 Detaily objednavek a dodavek jsou na

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Airbus_A380_orders_and_deliveries

+1/0
2.12.2012 14:25

P24e53t30r 84F27r69ý39d33e74k 7759641519943

Cetl jsi vubec muj prispevek?

0/0
30.11.2012 0:56

P82e82t51r 11F59r19ý73d54e15k 7379371739203

Hmm, super, ze me idnes po prihlaseni prepnul na novy prispevek, prestoze jsem pred tim dal "reagovat", neni nad dobre naprogramovany system...

0/0
30.11.2012 0:58

J26o79s75e40f 20P58a15l87a83t38a 1543922261555

desetiletí? to přidejte. není tomu dávno, co airbus vyvinul a380. A nebyl to levný vývoj, nebyl bez komplikací a taky to byla tak trochu sázka do loterie. A zatím jich lítá 9 nebo kolik? Ještě ani nejsou vyrobené ty, co jsou objednané a bude to ještě trvat, než je vůbec vyrobí a sestaví. A emirates už poptávají další, větší letadlo. Sem zvědavý, kdo jim ho postaví:-)

+2/−7
29.11.2012 15:04

L48u71k78á33š 82Š47l25e74h44o97f80e29r 1393569285859

A380 létá cca 90 kusů, což při ceně jednoho letadla kolem 4mld korun není úpl;-)ně málo

+2/0
29.11.2012 15:39

T25o55m73á11š 89K62n92a64i26f59l 6633210547370

Tak .. 380ek létá podstatně víc... :)

A možná se budete divit, ale on airbus souběžně vyrábí 380ky, 340, 330, o řadě 32x nemluvě. Z tohoto titulu opravdu to, že ještě nemá vyrobené ty 380, co jsou objednané, nic neznamená (ostatně, ten stav, že bude mít vyrobené všechny, co jsou objednané nastane za velmi dlouhou dobu - a to v okamžiku, kdy dojde k ukončení výroby).

+5/0
29.11.2012 17:21

M57i83c14h70a12l 74M80i54l89l58e45r 9816812939202

On se asi jeste nedostal moc daleko do sveta;-)

+1/0
2.12.2012 14:01
Foto

D80a12v85i11d 68S81e80b90a36s91t55i17a62n 3732288364695

Emirates je hodně kvalitní aerolinka a dodnes nechápu ten poměr kvalita vs nízká cena...... ale do třípatrovýho letadla bych se musel hodně namazat abych to duševně ustál.

0/0
29.11.2012 12:37

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

M46i85c23h76a57l 37H80o46r41a35k 2964375297172

Opravdu byste na to neprisel ?? Kdyz mate temer neomezene finance z ropy tak by bylo spis s podivem kdyby toho v Emiratech nejak nevyuzili. To co si muzou dovolit Emirates vcetne jejich cenove politiky by si zadna jina aerolinka dovolit nemohla. Nic vic v tom nehledejte, neni to o zadne super managerske praci, zkratka jen o penezich.;-)

+3/0
29.11.2012 17:31

J67a81n 82Č24e72k61a52l 7719565664574

Jako že to dotují??

0/0
30.11.2012 9:53

V21á25c93l22a16v 35S63v87o98b94o68d27a 3621539310480

hlavně aby takové letadlo pak nespadlo... 800 lidí jednou ranou, to by bylo hrozný

+2/0
29.11.2012 12:29

O69n42d83ř52e71j 28Š33r73á33m47e11k 3653830961889

Letadla pro vice nez 800 lidi se delaji uz ted (A380 pro Indii). Kazdopadne by to byl masakr.

+1/−1
29.11.2012 20:03
Foto

V29á64c65l41a42v 67K40a15r70e18š 5386335480501

Hlavni uspech Emirates je smysluplna cenova a obchodni politika, coz vede k vysoky obsazenosti. Na te se take podili kvalita, ktera je ve srovnani s EU a US dopravci o dve tridy vys ...

Posledne jsem planoval US z Prahy a Emirates pres Dubai byly levnejsi nez ostatni pres Londyn/Frankfurt ... Co je lepsi - o 6 hodin vic v pohodli nebo des a hruza s konkurenci ?

+7/0
29.11.2012 11:40

M28i39c91h33a91l 19H87o14r93a38k 2864515707732

Uz jsem to tady jednou zminoval, takze to jen zopakuji i Vam. Takovou cenovou politiku jakou razi u Emirates by jakoukoliv jinou aerolinku polozilo. Oni maji zkratka neomezeny rozpocet a proto nasadili tuto politiku, aby pokud mozno zruinovali co nejvic konkurence, coz se jim i dari, ale to je celkem logicke.;-)

0/0
29.11.2012 17:34

M15i68c79h89a19l 75H13o60r31a20k 2624185637712

Vemte si jen jakou maji flotilu. Oni zkratka nemusi resit to jestli jsou jejich letadla zcela obsazena ci ne. Vsimnete si do jakych vsech ,,der,, posilaji triply ve verzi - 300 , to by si zadna jina aerolinka dovolit nemohla. Nebo to kolik maji letadel a kolik jich neustale objednavaji. Emirates je zkratka kapitola sama pro sebe.

0/0
29.11.2012 17:38

M74a23r48t79i81n 54C92e55r76v73e74n19y 2843348366778

Zkuste si ale taky zjistit jejich obsazenost. At to sejk sponzoruje jak chce, tak prazdni neletaji.

+1/0
29.11.2012 22:31

M88i71c93h34a46l 90M28i29l56l45e89r 9966282399242

kazda aerolinka se ohlizi na obsazenost. Nedelat to by byla ekonomicka sebevrazda.

Emiraty vyhlasuji cas od casu velmi vyhodne akce, aby posadily zadky na sedadla na linkach, kde obsazenost sezonne poklesla.

0/0
2.12.2012 14:04

P38e46t22r 89S55t58e14j96s76k28a38l 3949158794336

Nevite jake jsou duvody uspechu Emirates? Je to levne palivo - alespon co se tyce odletu z Dubaje?

+1/0
29.11.2012 10:31

P50e76t81r 41F48r67ý83d27e79k 7569931909443

Ano, tuhle mylnou predstavu ma spousta lidi...

0/0
29.11.2012 10:47

P91e57t74r 25S61t45e37j96s94k78a77l 3739918934746

No ale to je pomerne vyznamna polozka:

"747-400 může natankovat 215 745 litrů paliva (v ceně asi 1,8 mil Kč)..."

0/0
29.11.2012 10:57

T95o50m85á47š 94K15n67a17i64f78l 6703400207660

Náklady na palivo nejsou zdaleka jediné (a zdaleka ani ne nejvyšší).

0/0
29.11.2012 11:00

R95o63m23a21n 48K12r13a75t58o77c82h38v71í97l 6186487546924

Zdaleka ?, další velká položka je cena samotného letadla, tím to ale končí.

+2/0
29.11.2012 12:38

T87o75m93á19š 97K84n75a84i91f94l 6533310347690

Zdaleka. Tvoří necelou polovinu nákladů na let.  Velmi velkou (a procentuálně vyšší podíl, než cena paliva) činí údržba, přeletové a přistávací poplatky a další podobné věci . Před krizí, když byly ceny paliva na vrcholu, činila cena paliva cca 40% nákladů na let.

Jen pro dokreslení - v roce 2002 byl podíl paliva na nákladech na let pouhých 12%.

0/0
29.11.2012 13:13

T41o98m24á63š 61K52n91a71i30f90l 6183630667430

Ne. Palivem to není... Ono je to dílem bezedné kapsy arabských šejků na dotování - ačkoliv emirates jinak generují celkem solidní zisky.

ale jinak je to prostě povedené image jako luxusní a kvalitní aerolinky (kterými opravdu jsou), orientace prakticky výhradně na dálkové linky (obecně - dálkové linky jsou ekonomicky podstatně výnosnější, než nějaké regionální srandy po evropě), výborné umístění dubaje (jejich základny) atd atd...

+3/−1
29.11.2012 10:58

F69r97a26n34t77i51š44e72k 55V96o78m47á36č56k16a 1597534340

Blbost. Emirates létají i po okolí.

0/0
29.11.2012 11:42

T17o51m38á57š 44K55n95a61i31f67l 6833840547400

No ... zas tak moc ne :) (záleží tedy na tom, co považeujeme za okolí, a co za dálkovku).

0/0
29.11.2012 12:22
Foto

V51á16c85l75a69v 74K78a89r96e84š 5116445260351

Kliknete na Middle East ... a pak mudrujte.

http://www.emirates.com/us/english/flash/route_map.aspx

0/0
29.11.2012 16:21

R95o84m21a75n 66K10r22a37t85o34c51h30v72í56l 6836597866114

Takže, aerolinky by se sami o sobě neuživily ?

S Ethiadem je to stejné ?

0/0
29.11.2012 12:27

M65i37c40h49a80e46l 83M73r44á20č65e37k 3225279300989

Je to komfortem na palubě, který se nedá se žádnými evropskými ani americkými aerolinkami srovnat a je o dvě třídy výš. Stejně jako komfort na letišti a velký počet různých linek.

+1/0
29.11.2012 12:54

D75a19n90i26e83l 42S12p65á80č44i54l 5956285949393

Však si ho mohou dát nechat zakázkově vyrobit...

0/0
29.11.2012 10:17

T19o83m44á17š 84K85n24a48i37f11l 6323890557100

No ... bez urážky a ve vší úctě.. nemohou :) Ani emirates takovu věc nemají šanci takovou věc, jako vývoj letadla , zaplatit :)

+2/−1
29.11.2012 11:00

K72a16r31o30l 96M47e92l42o 3125678631713

Dobra vyzva pre Let Kunovice :-P

+9/0
29.11.2012 10:02

R59o14m35a49n 65K78r15a10t81o91c15h42v43í84l 6366807886934

Emirates,  nyní plánuje letadlo - vždyť Emirates jsou letecká společnost a né výrobce letadel. Obávám se, že to jsou plány neplány.

+1/−2
29.11.2012 9:58

P93e86t12r 91F73r22ý34d98e80k 7119951179253

Romane, jak myslis, ze se vyrobci letounu rozhoduji, jaky typ zacnou vyvijet? Napo vim ti - nerozhoduji se podle toho, jake by se jim libilo.

+4/0
29.11.2012 10:49

T80o45m34á80š 88K98n71a32i26f89l 6723180677730

to je sice pravda - ale on ten nadpis článku (a částečně i jeho text) jsou opravdu docela zavádějící .... :)

+3/−1
29.11.2012 11:01

P87e44t69r 65F13r48ý18d80e61k 7789851919103

S tim souhlasim, ale nejsme na tu uz na idnesu zvykli?

+1/0
29.11.2012 15:08

R49o83m76a18n 92K65r20a69t17o61c95h37v19í66l 6766137236924

Petře, jasně nejdřív si v Emirates řeknou nám by se líbilo letadlo o rozpětí 120metrů, poháněné 8-mi motory. S tím zajdou do Airbusu nebo Boeingu a tam jim řeknu do roka to tady máte.

+1/−1
29.11.2012 12:24

P33e10t33r 88F39r24ý97d57e97k 7449291659483

Ne, takhle to nefunguje. Kazdy vyrobce dopravnich letadel jeste pred spustenim vyvoje dela pruzkum trhu a soucasti toho je i diskuze s velkymi klienty o jejich predstavach o budoucich potrebach. Z toho pak vyrobce usoudi, jaky druh letounu by mohl mit v predpokladane dobe EIS a dal komercni uspech (bere se samozrejme ohled na dalsi veci - konkurence atd.). Emirates je pro Airbus vyznamnym klientem a kvuli nim zmenili specifikaci A350-1000. Pokud EK projevi o nejaky typ vazny zajem, Airbus o tom bude rozhodne uvazovat, i kdyby meli nabidnout treba jiny kompromis.

+2/0
29.11.2012 15:13

A87l87e58x86a54n18d95r 16K96o97s65t35k48a 5429566469706

Ale funguje. Když přijdou Emirates jakožto nesmírně významný zákaznník s návrhem na vývoj a výrobu ještě většího letadla, tak na to napřed nastoupí tým inřenýrů a až pak se začne airbus opatrně ptát dalších dopravců, jestli budou mít také zájem. Šejkové totiž navzdory celosvětové krizi platí na dřevo. A mimochodem, ono by patrně šlo dát dost rychle dohromady nějakou zvětšenou verzi A380. Což je mnohem levnější, než vývoj komplet nového letadla.

0/−2
29.11.2012 17:17

P14e67t67r 54F85r67ý20d20e69k 7789601939313

Kdyz sis vubec neprecetl, co pisu, tak to tu jen ztracime cas...

0/−1
30.11.2012 0:58

D90a13n67i72e17l 77U31r21b68á16n16e95k 6357438979508

Koukám, že si to představujete jako Hurvínek válku... Zvětšená verze? Letadla nejsou trakaře. Aerodynamika, pevnost, motory, podvozek atd. Jen tak udělat "zvětšenou" verzi A-380 fakt nejde, věřte mi.

+1/0
5.12.2012 4:52

R67o61m85a93n 75K61r20a62t30o76c48h27v75í56l 6126847156934

Vždyť A380 má maximální kapacitu 800 lidí, ale nikdo ji nevyužil !!

Taková kapacita se dosáhne tak, že na palubě bude jenom ekonomická třída.

+1/−4
29.11.2012 8:41

P96e61t41r 63S34p35á11l96e60n70k29a 2513692695237

A proto je potřeba nebýt slepý a umět číst.V článku se jasně píše, že chtějí zachovat třídy. Pane bože, za co ho trestáš...

+9/0
29.11.2012 8:49

R12o26m73a10n 54K39r92a15t52o39c38h14v44í22l 6146317896404

Sorry, to jsem přehlédnul.

0/0
29.11.2012 9:02

T45o45m18á41š 42K36n84a95i25f89l 6903210597160

ale jo - tu maximální kapacitu 800 jedna aerolinka využila.

0/−1
29.11.2012 13:14

R34o25m58a81n 11K39r74a11t91o18c11h35v30í89l 6886917396794

Která ?

0/0
29.11.2012 13:21

T87o16m33á60š 80K68n89a88i13f39l 6493120927910

aha.. tak už žádná .. jsem zapoměl její jméno, tak jsem musel trošku hledat.. a při tom jsem našel, že letos na jaře tu objednávku zrušili .. Air Austral měl objednané 2 v konfiguraci "full economy" s maximem sedaček.

0/0
29.11.2012 13:29

P33e13t88r 84K39o12s90i24k 7396525373177

ja mam pocit ze Japonci, asi ANA, to tak maji nebo chteji mit pro vnitrostatni dopravu

0/−1
29.11.2012 13:55

M16i21c45h95a13l 84M19i12l14l36e55r 9536552679922

Air Austral je francouzska aerolinka se zakladnou na Reunion v Indickem oceanu. Mela v planu velkolepe rozsireni spojeni po ruznych destinacich v oblasti Indickeho oceanu, do Francie, Australie a do Tichomori - Nove Kaledonie. Pak se octla ve financnich nesnazich, nemohla platit za objednane 2x B777 a odlozila objednavku tech dvou A380.

0/0
2.12.2012 14:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.