Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečnostní pásy jsou na nic, ať lidi stojí, prosazuje šéf Ryanairu

Bezpečnostní pásy v letadle jsou zbytečné, při havárii pasažéry stejně nezachrání. Před několika dny to opakovaně po nějaké době znovu začal tvrdit kontroverzní šéf Ryanairu Michael O'Leary, který usiluje o povolení letů vstoje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94i83c30h71a21l 84M31i97l47l50e18r 9306322889582

Par diskuteru, kterym jsem dole odpovedel, nechape, ze letani letadlem neni o luxusu, ale o bezpecnosti.

Klidne si lette s nizkonakladovkou kde chcete setrit a vyhovuji vam podminky, chleba s rizkem nebo pastikou v kapse a s malou prirucni taskou, kdyz nechcete kupovat balicek sluzeb nabizeny regulerni aerolinkou.

Na bezpecnosti pasazeru by ale nemela setrit zadna aerolinka registrovana u IATA. Cestovat v letadle na stojaka/ sedet na zemi bez upoutani pasem je hazard se zdravim a bezpecnosti pasazeru. Vubec nejde o vydrzeni stat 2 hodiny, ale o to, co se behem tech 2 hodin muze prihodit.  Tvrzeni, ze pas vas pri havarce nezachrani je umyslne zavadejici protoze takovych havarek je nastesti malo. Nejcasteji se setkavame s turbulencemi a necekanymi propady letadla, kde prave pasy hraji podstatnou bezpecnostni roli.

Porovnavani s evropskymi super-expresy je smesne protoze jste zapomneli, ze vlaky se nepohybuji ve 3 dimenzich ani nebrzdi se stejnou intenzitou jako letadlo pri pristani.

+2/0
21.11.2012 1:02

M64a50r32t36i26n 57P59r78a49v92d94a 8671788928717

Ono ale právě to "cestování v letadle na stojaka", nebude doslova na stojaka bez upoutani pasem, viz

http://cestovani.idnes.cz/podivejte-se-jak-se-bude-letat-na-stojaka-prvni-navrh-z-dilny-airbusu-1ig-/kolem-sveta.aspx?c=A090720_124102_igsvet_tom

0/0
14.12.2012 10:04

T21o20m 89K57r57a96u94s 2403710962343

Podle vysledku ankety je jasne kdo ma sockovskou naturu;-D

A ze jich v Cesku neni malo.

+2/0
20.11.2012 23:12

M64i36c72h86a13l 89R43i63m75b74a63u41e96r 4419475333507

Je zbytečné, pomalé a drahé přistávat v cílové destinaci, prostě by měli otevřít pumovnici a lidi nad cílem vysypat. R^

+2/0
19.11.2012 1:06

T31o28m89a63s 28H54a77c96e19k 6414407115677

Nebezpecny precedent!

Je to soukroma firma, muze si bojovat za co chce. Pro me za me at udelaji ze zensky si tam litaj zadarmo kdyz podrzej kapitanovi. To je jeho obchodni politika. Z ceho mam ale hruzu je aby se z toho nestal precedent a za par let to nebylo "standard" a to co je dnes standard nebylo "luxus". Prikladu je bohuzel az moc. Sehnat dnes v CR kvalitni jidlo je nadlidsky ukol, vsichni davaji prednost o par korun levnejsim smejdum - ale ty jsou dnes uz na urovni co byvaly ty originaly. Mam strach co bude s autama kdyz vidim nastup cinskych plechovek. Spotrebni zbozi - no pro me za me, tak ho budu kupovat kazdych par let znova, alespon to bude "nove" a neokoukane, ale jak jde o zdravi nebo bezpecnost (jidlo, auta, letadla) tak tam vazne tenhle skluz nechci. 

Verim ze kdo lita casto tak se mu tenhle pristup take nelibi.

+4/−1
16.11.2012 6:50

S54t90e64p28a33n 94T52o75t15h 8908769455398

bohuzel ma pravdu...pasy v podobe, je v letadlech jsou, nemohou nic zachranit, leda zhorsit. Proc se asi v autech delaji vicebodove pasy a v letadle jen pres bricho?? A jestli by mel nekdo chut cestovat na stojaka, tak proc ne?? Stal sem ve vlaku z Ostravy do Prahy 3.5 hodiny a stalo me to pres 300 v dobach, kdy byl jeden dopravce a urazil sem necely 400kilaku. Po Evrope do 500kc bych to na stojaka risknul taky.

+2/−5
15.11.2012 13:34

T94o45m55a58s 59H26a59c71e88k 6504787445107

Nema pravdu a ani vy ji nemate. Pasy zachranili uz mnoho zivotu pri ruznych situacich, jak na zemi tak ve vzduchu. Vicebodove pasy - piloti maji 5ti bodove, takze ty jenom tribodove v aute jsou podle vasi logiky taky na prd. 

Jinak samozrejme pokud se par raplu najde co tak chteji cestovat - proc ne, pokud si zajisti pojisteni aby jsme pak pripadne mrzacky z vlastni blbosti nemuseli my pracujici zivit. Jenom aby z toho nevznikl nebezpecny precedent.

+5/−1
16.11.2012 6:13

P18e28t18r 16S79p11á32l74e17n18k49a 2423232235377

Čtyřbodové.

0/0
16.11.2012 14:44

J97a54n 22G97a85l82t 9241822603638

.... jojo protože máme socialistické centrálně plánované zdravotnictví tak tím budeme ospravedlňovat omezování lidské svobody .... budem přikazovat kolik a čeho kdo může sníst, jak často musí cvičit, kouření a alkohol samozřejmě zakážeme a kontaktní sporty samozřejmě taky ...

0/−1
17.5.2013 14:58

T82o80m84a17s 82H11a23c49e88k 6934437575967

He, trosku pozdni rekace. Navic asi ne na muj prispevek. Ja jasne rikam ze pokud nekdo takto cestova chce, tak at klidne. Ale at si zaplati svoje (nesocialisticke) pojisteni. Ja chapu ze jsou mezi nami lide rozumu mdleho, kteri vyznam pasu nechapou a ani nikdy nepochopi. A ani nechteji poslouchat nekoho kdo tomu rozumi. To je fajn. Ja jen nechci aby se to rozsirilo jako "normal" i k beznym aerolinkam. Navic je to vec ktera ovlivni i ostatni. Nepripoutane individuum muze zabit i toho kdo se pripoutal. Obecne vidim jakekoliv zlehcovani bezpecnostnich pravidel jako cestu do pekel. Takove to Cimrmanovske setreni - (A) kdyz je v tovarni hale tolik zarovek, tak se nic nestane kdyz jednu vysroubujeme. Zpet na (a), diokud nezustane jen jedna nebo zadna zarovka.

+1/0
20.5.2013 0:58

M83i95c44h16a30l 37M46i18l26l13e46r 9436902949652

zase jeden, ktery kouka jen na penize, aby co nejvic usetril Rv

Porovnavat vlak a letadlo na stojaka je jak porovnavat jablka a pomerance.

+1/0
20.11.2012 23:21

P45e24t35r 14M34a54r26š27o50u89n 5105358476286

recyklovaný výrok jako reklama do medii? super, opět se o mne mluví. a mám reklamu zadarmo, ještě že mi na to ti novináři vždycky skočej :-P

+2/0
14.11.2012 20:57

D73a34n 43S63v96o24b23o89d47a 9180620335266

PROTI :

Pri vetsich tubulencich nebo nejakem drsnejsim pristani by mohlo dojit ke zranenim.

Cena letenky by sice mozna 1 Libru byla ale k tomu jeste letistni poplatky

PRO : 

souhlas s havarii ze tam ten pas cloveku nepomuze

dobre prirovnani s vlakem kde clovek mit pas nemusi

+2/−1
14.11.2012 9:39

S73t64e80p70a48n 20T28o82t52h 8798189525728

obzvlaste treba rychlovlak ICE 1998

+1/0
15.11.2012 13:50

M39i78c26h64a39l 36M21i70l96l39e21r 9106372979512

ty jsi v nejake letecke havarce byl, ze tvrdis, ze pas nepomuze? Ne kazda konci smrti vsech pasazeru a ti kdo pri takove se neriti nekontrolovane po kabine protoze nejsou pripoutani, maji lepsi sanci preziti.

0/0
20.11.2012 23:23

M31i33c86h94a70l 30M10i53l85l18e39r 9856372109902

argumenty PRO nejsou dobre promyslene.Rv

V mnoha havariich, kde pasazeri letadla prezili, mely pripoutane osoby vetsi sanci vyvaznout zivi a s mene zranenimi, nez nepripoutani, ktere naraz katapultoval bud nahoru hlavou do skrinek nebo chodbickou dopredu, treba hlavou do letuscina kovoveho vozejku. To jsou dokumentovane pripady.

Prirovnani s vlakem vubec nesedi, protoze vlak nebrzdi ve stejne rychlosti, smeru a case jako pristavajici letadlo...ani Eurostar nebrzdi z 300km/hod na nulu za par vterin a take ne tri-dimenzne jako letadlo, ale dvoudimenzne.

Ve vlaku take nehrozi naraz hlavou do skrinek a lebecni ci paterni zraneni, protoze vlak nema ve zvyku se neocekavane propadnout o nekolik desitek ci v horsim pripade i stovek metru. Letadlo ano.

+2/0
20.11.2012 23:48

J80a62n 54G53a50l83t 9201312523328

vzhledem tomu jak casto se neco takového stane májí ty pásy asi takový ekonomický smysl jako kdybychom povinně museli každý den neprůstřelnou vestu kvůli hrozbě terorizmu...

0/−1
17.5.2013 15:00

M95a14r13t66i51n 58K47o82n29e40č31n55ý 4310579117183

A proč má vlastně letadlo plášť? Je to hrozně těžký a zvyšuje hmotnost letadla a cenu letenky. Když se nebude lítat výš jak 3000m můžou lidi sedět pěkně venku pod sluníčkem. Vlastně stát teda. Letenka za 50 pencí a prodá se to určitě líp, jak na letadlo s pláštěm. Pilot stačí jeden, to se taky nikdy nestalo, že by druhej pilot dostal infarkt že? To jsem zvědavej, jak by to pak ti zbylí lidé řešili. že by si otevřeli google a mrkli jak se řídí letadlo?

+3/−2
13.11.2012 23:13

L77u71k78e 31V96o34j43t95ě47c40h 7473815530107

a při turbulenci budou pasažéři létat kabinou?

+4/0
13.11.2012 23:12

J47i22ř64í 51M48a33c95e50k 3285655794471

Myslíte turbulence, které má ten pán v hlavě?

+1/−1
14.11.2012 8:03

S54t79e59p59a16n 33T95o49t74h 8428589735118

zazil sem nekolik turbulenci a zadna nebyla takova, aby to telo neustalo. Aby telo "letalo" musela by ta turbulence trvat nekolik vterin volneho padu a to nikdy neni, protoze pak uz by nastavala s plnym letadlem spise katastrofa.

0/0
15.11.2012 13:36

T98o78m68a70s 13H28a10c10e75k 6394837435657

Ale ze jste letel jednou letadle jeste neznamena ze jste sezral vsecku moudrost sveta. Blabol o tom ze aby telo letelo je potreba nekolik vterin volneho padu se mozna da pochopit od 4leteho ditete, ale ne od nekho kdo ma za sebou fyziku zakladni skoly. Hned dalsi blabol ze to nikdy neni ani nema smysl komentovat a ze by pak nastala katastrofa je take jen o tom ze o dane veci vite uplne kulove. Proc mate takovou chut diskutovat o necem o cem evidentne nemate ani paru a ani na to nemate vedomosti?

Ja jsem dvakrat poslepu presel nasi silnici, toz to by teda muselo bejt aby me neco prejelo, tak muzeme vsichni chodit pres magistralu poslepu. To je Vase logika.

+2/−1
16.11.2012 6:07
Foto

M15i62c83h81a31l 59Ř64e26h85á87č26e87k 8805407588

Turbulence není volný pád. V turbulenci působí vzduchová hmota na letadlo nebo jeho část nad rámec gravitace. Stačí, aby byl letadlu pohybující se vzduchovou udělen impuls, který posune letadlo o 2 metry dolů, a nepřipoutaní lidé narazí hlavou do stropu, protože lidé poletí dál setrvačností původní trajektorií uvnitř letadla, které směr letu změnilo.

Zkuste ustát třeba turbulenci, kdy levé křídlo je ve vzduchové hmotě pohybující se rychlostí 1500 fpm nahoru (a to není zas tak moc), a pravé křídlo ve vzduchové hmotě, která se vertikálně nepohybuje.

+1/0
16.11.2012 12:33

M57i60c71h79a16l 77M46i34l26l80e57r 9616612479532

"zazil sem nekolik turbulenci a zadna nebyla takova, aby to telo neustalo."

;-D jo, pan je zkuseny cestovatel, to je videt!

Protoze mezi tvymi par zkusenostmi nebyla oskliva turbulence jeste vubec neznamena, ze mas pravdu. Kdyz se letadlo nahle propadne o par desitek ci par stovek metru- a ze se to stava- nepripoutani pasazeri skonci hlavou ve strope /stropnich skrinkach a pak je z paluby odnaseji v nositkach, krev jim tece z ran na hlave, maji obvykle otres mozku, krk musi byt fixovany nakrcnikem kvuli potencionalnimu zraneni krcnich obratlu. V extremnim pripade mohli utrpet vazne zraneni patere vedouci k para- nebo quadruplegii, existuje i moznost rozstipnuti lebecni kosti a poraneni mozku. To vubec nemluvime o havarce, jenom silne turbulenci a nahle, relativne male, ztrate letove vysky.

Ono by to chtelo trochu myslet, nez jeden ze sebe zacne delat hrdinu jak nepotrebuje pasy!

0/0
20.11.2012 23:38

M14i29c75h72a66l 89T85u90t59k36o 6242459819918

Tak to mu preju at to otestuje sam a Letadlo at vbehne do vzduchovy kapsy, s letuskou to prastilo do stropu letadla a spatky na zem, zvysek letu odsedela se zlomenou nohou, von by si to asi zaslouzil take.

+5/−1
13.11.2012 21:24

J80a54n 25V47o68t51o27č78k21a 8622590378

a že jí ten pás v tomhle případě pomohl, viď ;-D

+2/−1
14.11.2012 17:15

T25o58m65a50s 11H13a64c48e44k 6214677145677

Letusce ne, ale tem ostatnim x set cestujicim asi ano.

+1/0
16.11.2012 6:16

M90i66c73h79a30l 78M62i11l51l33e10r 9136452249772

8-oletuska nebyla pripoutana, prave proto to s ni tresklo do stropu.

Ostatni pasazeri byli a proto se jim nic nestalo. To ti nedoslo? Pritom stacilo jen trochu vic premyslet!

0/0
20.11.2012 23:53

M12i86c50h63a19l 16N62o70v41á93k 4855223427273

No vidíš a ty bys musel zbytek cesty odstát, protože nemáš sedadlo :D

+1/0
15.11.2012 11:12

T52o46m42a56s 42H11a59c59e15k 6404427805737

Ale fuj, podle Stepana Totha jste si tohle jen vymyslel, a co jsem ja zazil jsem vlastne nezazil, protoze nam prave nazorne vysvetlil ze tohle se nikdy nemuze stat. ;-D

+1/0
16.11.2012 6:17

R24o17b41e49r97t 66H50o70m41o34l27k50a 2570832142131

Samotná cena letenky je stejně úplné minimum z celé ceny letecké cesty, takže by to zas takové ušetření nebylo... Ale na dejme tomu hodinový let do Paříže bych do toho asi šel :-)

0/0
13.11.2012 20:53

S48t35e91p50a68n 34T79o63t69h 8888809765518

v nasem okruhu je dost zemi, kde by se to vplatilo uplne s klidem. Londyn, Paris, Rim, Berlin, Frankfurt, Koln, Viden, Blava, Poprad, Warsawa, Pest a verim ze do dvou hodin letu je to v klidu. Navic si batuzkar v klidu sedne na zem a je to.

0/0
15.11.2012 13:39

M36i44c32h76a35l 88M55i34l62l45e24r 9746762819142

Ale houbelec!Rv

Ze letis na kratkou vzdalenost vubec nezarucuje, ze te nepotka turbulence a neskoncis palici ve stope. Tyhle nizkonakladovky jsou navic na kazdy extra vydaj jak certi. Jen aby nemusely platit delsi parkovani na letisti, jsou pripravene vzletnout do vylozene psoty a vzit to primo pres nejhorsi usek protoze zdrzeni nebo prodlouzei cesty obletavanim bourky je stoji penize.

0/0
20.11.2012 23:59

M18i39c90h52a75l 55M11i91l16l87e32r 9556812609852

sezeni na zemi te take neuchrani od trisknuti hlavou do stropu.

Kdyz si tak procitam co jsi tu napsal za nesmysly, napada me, ze te nejaka ta predchozi turbulence zasahla mnohem vic, nez si uvedomujes;-);-);-)

0/0
21.11.2012 0:01

P37a77t68r92i89k 96H81o27r80á57č24e56k 6246727559362

Při turbulenci spadnu na zem odřu si "něco" a z Ryanair vysoudím majlant.Paráda

0/−1
13.11.2012 20:51

S92t57e97p58a61n 58T89o34t75h 8798439405698

verim tomu, ze na smluvnich podminkach bude, ze ses mel drzte a tys to neudelal, takze pesek ;-)

0/0
15.11.2012 13:41

O46n65d98r51e11j 59B85o96c17e87k 3236202562726

Ten samej článek tu byl už před rokem, tak zase napřesrok nashle :-)

+8/0
13.11.2012 20:49

J70a27k41u53b 76D43o42l95a62n34s62k36ý 5757280784687

Hodně štěstí při turbulenci... Taky bude muset ubýt zavazadlového prostoru, aby se tam cestující vlezli na výšku. To je ale asi jedno. Za 1 libru nebude stejně povoleno žádné palubní zavazadlo kromě dámské kabelky. Pokud bude let trvat hodinu, taxe to asi ustát dá (za příznivých podmínek), akorát před vzletem, po přistání a okolní manévry to můžou prodloužit klidně o další hodinu. Raději bych dal na zem koberec, před letadlem vyzout boty, navlíct pantofle a sedět na zemi na polštářku :)

0/0
13.11.2012 19:41

D24a27v48i86d 20P21e57š57e71k 3703951498950

kdyz dokazou stat zamestnanci u pasu 8 hodin kazdy den, tak proc bych 1x rocne nevydrzel stat 4 hodky na dovolenou a 4 hodky zpatky? 

A jestli ma se mnou spadnout letadlo, tak verim ze pri mem stesti by mi ty pasy opravdu nepomohly, takze se klidne necham zavrit do nejake koje a na dovolene zustanu za usetrene penize o 2 dny dele. Ja bych byl spokojeny!!

+1/−8
13.11.2012 19:38

M49a19r44t50i11n 26K62o57n48e88č62n36ý 4140699467273

ve dvou by jste ušetřil 1400 Kč, kde za to zůstanete o dva dny déle? leda v dřevěný chatce v čechách u rybníka ;-D

+5/0
13.11.2012 23:17

S48t32e19p77a38n 28T98o92t18h 8858609165828

a to si myslis, ze si vtipnej?? V londyne se da sehnat ubytovani od 500kc...v parizi od 1000, Rim od 900... takze ja klidne ozelim sezeni a zustanu o den dele.

+1/−1
15.11.2012 13:49

M95i15c71h46a55l 65M83i52l91l34e26r 9616162659782

priklad ceskeho pastickare, ale pozor - s nizkonakladovkou tech pastik moc neprovezes;-D

0/0
21.11.2012 0:03

T59o33m83a16s 86H20a54c31e72k 6394287205897

Nojo pri Vasem stesti a tom ze jste asi v zivote neletel Vam ponekud unika ze ty pasy tam jsou hlavne pro situace jako je start a pristani a turbulence. Tyhle deje jsou mnohem castejsi nez ze letadlo spadne z 10km na zem (kdy opravdu pasy nepomuzou). Letam celkem pravidelne a casto a kdyz vyjdu jen z mych zkusenosti tak ja bych do letadla bez pasu nevlezl a navic ja jsem pripoutany celu dobu co jsem v sedadle. Uz se mi to vyplatilo. 

Jinak diky lidem s Vasim postojem - "no sak ja nemusim pravej sejra, dam si moucnej blivajz ale zase si ho muzu dat o 20deka navic a jsem spokojeny" - je dne v CR problem sehnat kvalitni potraviny, protoze uz se za normal berou tyhle blivajzy. Dekujeme.

+1/0
16.11.2012 6:28

D45a57v92i39d 12P51e64š91e57k 3643671248790

samozrejme letam letadlem a prave proto bych vyuzil levejsi alternativu. Take letam s pasy, kvuli turbulencim a jsem si jisty ze by i ona kabina mela takoveto zabezpeceni.

Co se tyce toho jidla, tak michate  dve rozdilne veci dohromady. Zatimco u dopravy si temer nemuzete vybrat, tak u jidla ano. A musim s Vami souhlasit, ze to co se tady prodava neni k jidlu. Proto si ovoce a zeleninu pestuji sam, maso nejcasteji nakupejeme jako sirsi rodina ve velkem primo od reznika bez zprostredkovatelu. A srovnavnavat nejen potraviny, ale treba i vodu z vodovodu se zapadem proste nejde. 

Stojim si za nazorem, ze jsou veci, na kterych se da setrit (doprava, obleceni, dybleni), ale to co clovek ji je uplne jina kategorie (proto jsem zastancem nizsiho DPH u potravin, aby i ty nejkvalitnejsi byli k dostani za "lidove ceny" a jejich producenti byli ziskovi). Muj zivot je pro spolecnost prilis cenny na to abych do sebe rval eidam za 10kc a riskoval vic nez je zdravo.

0/−1
16.11.2012 8:34

M42a94r40e84k 60T75ů22m42a 4242578626762

Nechci nic přivolávat, ale Ryanair si už tímhle docela koleduje. Ať šetří na čemkoliv, pokud si myslí, že jím to přinese víc peněz. Ale rozhodně by to nemělo být na úkor bezpečnosti pasažérů...Rv;-D

+2/−2
13.11.2012 19:30

M98a94r84e60k 49T72ů25m47a 4722628556752

pardon špatný 2. smajlík :-/

0/−1
13.11.2012 19:31

G33a32b14r24i23e66l 74H29o48r72t40e21n 9351429543674

A jak chce pan nejchytřejší odfiltrovat lidi, kteří tu cestu neustojí? Ze skrytých zdravotních důvodů, nebo třeba proto, že na dlouhé nehybné stání nejsou zvyklí? No, ono mu to stejně nejspíš neprojde.:-/

+1/−1
13.11.2012 19:17

T43o77m12á43š 44D76e34m51l 8685177964244

v MHD se Vás taky nikdo neptá jestli tu cestu ustojíte a že je to někdy sakra náročný

+2/−1
13.11.2012 19:42

T93o97m41á68š 42H83a18v37e53t17t28a 5103904860571

Z MHD můžete vystoupit a počkat na další spoj.

A hlavně letadla nemají pouze fatální nehody, ale i problémy, při kterých dojde k poškození letadla, ale nedojde ke zranění cestujících. Zrovna RA odepsal jeden stroj při nepovedeném přistání, kde pokud by část cestujících stála u nějaké tyče, tak by to nebylo bez zranění. Zažil jste někdy intenzivní brždění v MHD z 50 km/hod? A teď si představte to šou u letadla, které v okamžiku přistání letí hodně přes 200 km/hod a díky poškozenému podvozku nezastaví na 1500 m dráhy, ale na 300 metrech.

+5/0
13.11.2012 20:17

S60t32e54p49a23n 39T69o79t39h 8848529425878

no a co takovy stani ve vlaku, u nas jedoucim az 160?? To uz se notne blizi prostavaci a startovaci rychlosti letadla. Ve vlaku zadny pasy nejsou, ani ve vlacich ICE, Maglev, Sikanzen, TGV a vert, taky tam lidi chodi...

0/−1
15.11.2012 13:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.