- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...bez helmy, beztak nepojištěnej, kdo ví jestli vůbec zná dopravní předpisy, a ještě bude něco držkovat. Ať si táhne pryč ze silnic na uzavřený cyklostezky.
... az bude v tomhle useku cyklostezka, s radosti na ni taky potahnu
v centru holt clovek musi vic improvizovat, a nelpet na tom, ze musi po nakresleny (cyklo)trase. Nektery casti Prahy jsou jen pro otrly, a tezko se na tom neco da zmenit.
Jinak me zvedne ze zidle, kdyz vidim jak si Vitek Stepanek jezdi bez prilby a pak mudruje o bezpecnosti na nejaky krizovatce. Nekdy v duchu temhle frajerum preju at si tu hlavu rozbijou. (A to sam jezdim krome zimy skoro denne)
ale každý není zdravý atlet pod třicet, jak zřejmě předpokládají vášniví propagátoři dopravy na bicyklech. Představím si třeba sebe: 45 let, mírná nadváha, práce v kanceláři. V autě pytel míčů, po práci trénink s dětmi na druhém konci Prahy. V mezičase nákup, po tréninku cesta domů ke sporáku a pračce. Cesta autem trvá 20 minut, Neumím si představit sama sebe na kole, jak ověšena nákupy, balóny a pytlem s převlečením zdolávám pražské kopce na kole...
Dá se změnit myšlení lidí, kteří si myslí, že město musí pojmout co nejvíce aut, že má umožnit řidičům aut co nejproblémovější průjezd kamkoliv, např. z jednoho konce města na druhý skrz centrum. Praha má jednu z nejlepších veř. doprav na světě, zároveň se ale těžko zbavuje trendu vytáhnout tranz. dopravu na okraj města, omezit auta v centru a rezid. čtvrtích, málo se dělá pro chodce (dlouhé čekání na přechodu atd.), daleko více se přizpůsobujou stavby pro auta. Roste ale počet těch, kteří si toto uvědomují a kteří chtějí žít zdravěji a proto např. jezdí po městě na kole. Nejsou to hipíci, ale normální lidi, kteří také jezdí autem, je-li třeba. Ulice patří a budou patřit jak jim, tak chodcům i autům a k tomu je dobré je přizpůsobit. Z části se to již daří - omez. rychlosti aut na 30km/h v Karlíně, cyklostezky, z části ne - Smet. nábř. apod. Lze to a prokazatelně zkvalitňuje život lidí ve městě (opravdu patří lidem a ne autům), pamatuju si dobu, kdy se po Příkopech proháněly tatrovky.
Podívejte se příště pozorněji. V těch autech sedí lidé.
-
Jo, vidíte?
-
To jsou desetitisíce, možná statisíce těch, co zvolili auto jako dopravní prostředek. Mezi nimi pak vidíte tu a tam výjimku - člověka, co se rozhodl pro kolo.
proc takova minorita v radech jednotek promile, jako jsou cykliste, dostava v doprave tolik prostoru. Za ty cyklostezky uz by meli platit myto.
ona kdyby se platila daň za blbost, tak by to taky byla slušná částka do rozpočtu... jen byste byl asi chudej, jak kostelní myš:-)
Zmíněným úsekem obačas jezdím a pokud se cyklista nebojí aut a dodržuje všechny předpisy, jet se dá bez problémů. Hlavně se držet kraje, auta respektovat a nebát se jich. Ale cyklostezka opravdu chybí, až bude hotová Blanka tak se snad omezí vjezd na Smetanovo nábřeží... Jinak nesouhlasím s několika diskutéry, že Praha není pro cyklisty- každý kopec se dá vyjet a většina lidí jich nemá na cestě víc než dva. Pokud by se změnil přístup firem a škol k cyklistice (sprchy, úschovny kol), cyklistů by se ve městě objevilo více, vždyť jezdit se tu dá :D
Pokud se někdo bojí jet v normálním provozu po nábřeží, může také projet uličkami Starého Města. Ale proč - aktivisté pořád vykřikují, jak jsou rovnocennými účastníky provozu, proč tedy nějaké speciality?
-
Cyklistů je málo v Praze právě pro to, že je to tu samý kopec!!! Tohle pořád dokola. Proč nikdo neřeší, že na Mácháči nejezdí zaoceánské parníky??? I kdyby tady bylo cyklostezek 2x tolik co v Mnichově, tak po nich o mnoho lidí víc jezdit nebude. Jelikož do těch kopců nikdo šlapat nechce. Zvlášť když je zastávka MHD na každém rohu. Když chci na kolo, jedu do přírody. Když chci do práce, nechci přijet na teréním kole a upocenej jak z chlíva. V Praze je velmi mnoho úzkých uliček, kam se sotva vejde auto, natož ještě budovat cyklostezky. Kočičí hlavy. Nejde srovnávat vybombardovanou placku s Prahou. Kdy už to ti rádoby cyklisti pochopí? NEJDE!!!! Najděte si něco logičtějšího, díky čemu můžete mektat a ohrnovat noc nad Prahou.
nechápu na co si p. Štěpánek hraje.
Proč kritizuje nekvalitní silnici po které chce jet na kole? Nutí ho někdo tudy jezdit? Ať si najde jinou cestu, když se mu daná trasa nelíbí.....opravdu mě nezajímá, že se mu tam blbě jede na kole....v Čr máme 10 tisíc kilometrů silnic, po kterých se blbě jezdí v autě....takže pane Štěpánku táhněte někam
(ke konci u Národního divadla) a vykládá něco o bezpečnosti myslím dělá dost medvědí službu ostatním cyklounům.
A jaké je využití cyklostezek v zimě.....lépe řečeno minimálně půl roku Proč se na cyklostezkách například nepovolí jízda na malém motocyklu - skútru do ccm. a km/h Cyklistů je tak málo, že budovat pro ně zvláštní komunikace ještě na úkor ostatní dopravní infrastruktury je zvrhlost