Diskuze

Praha, peklo cyklistů. Kdo vymyslel nebezpečnou křižovatku na nábřeží?

O novém řešení křižovatky ulic nábřeží Kapitána Jaroše a Dukelských hrdinů a průjezdu cyklistů se už napsalo hodně a převažují pozitivní tóny. Dovolujeme si nesouhlasit. Přibyly tu sice semafory pro cyklisty a částečně i oddělené nájezdy, ale křižovatka, přinejmenším při nájezdu od Výstaviště, zůstává pro kolaře stále velmi nepříjemná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Robbik

20. 9. 2012 8:41
K videu a komentářům v diskusi:

Pro vyjasnění - jsem jak řidič, tak vášnivý cyklista. A Prahou na kole jezdím dost často.

1. "cyklista na videu jede jako prase" - na zmiňované křižovatce (Duk. Hrdinů x Veletržní) je POUZE PIKTOKORIDOR - ten slouží POUZE k upozornění řidičů, že se tam mohou vyskytnout cyklisti. K ničemu jinému. Cyklista na videu NEDÁVÁ znamení o změně směru jízdy, čímž porušuje pravidla silničního provozu. O tom, že takhle křížit jízdní pruh v křižovatce je sebevražda nemluvím, to je jasné. Nicméně, kdyby znamení o změně směru jízdy dal, tak mu automobil jedoucí ZA NÍM musí tento manévr umožnit - ale spoléhat na to je opět sebevražda.

2. Cyklista na videu dále ignoruje značení cyklostezky na (Duk. Hrd. x kpt. Jaroše). Cyklopruh mu jasně ukazuje, že má přejet na druhou stranu na chodník, kudy má pak pokračovat k Letenskému tunelu - zde MŮŽE po chodníku, což jinak předpisy zakazují. Sice pak musí nepohodlně přes přechod (přejezd pro cyklisty tam chybí, ale zase ušetří jízdu po dlažebních kostkách.

1 0
možnosti

Robbik

20. 9. 2012 8:51
Dále:

3. Počet cyklistů v Praze je ovlivněn počasím - ovšem stejně jako počet aut. Kolik je řidičů, kteří na své auto celou zimu ani nesáhnou? U nás v ulici je to cca 35%. Cyklistů však v zimě není nikdy 0, jak tu někteří uvádí - to je blbost.

4. Hlavním problémem je právě přístup řidičů. Méně zdatní jedinci se pak logicky bojí jezdit, když ví, že je na každém rohu může sejmout "namachrovaný takyřidič". Vím o čem mluvím, jedu si po Korunní dolů, pěkně po hlavní a najednou ze Šumavské auto. I přes to, že jsem měl rozsvícenou silnou blikačku, i přes to, že jsem byl na hlavní, tak borec nezastavil. Ridítka mu skončily v kabině přes boční sklo, já skončil po odrazu od auta na zemi. Naštěstí škoda na kole cca 1500,- (blatník, světlo). Já bez úrazu. Škoda na Octávce cca 15000,- Mizérie...

5. A důležitým bodem je i chybějící infrastruktura. Parkoviště B+R, nepříliš vyřešená přeprava kol v metru a tram (mám na mysli úseky, kde je velké převýšení - jinak je samozřejmě blbost vézt kolo tramvají).

0 0
možnosti

astrudina

12. 9. 2012 14:08
Je středa 12. září a prší

takže na počítadle cyklistů v Praze se objevilo číslo 1987....

http://unicam.camea.cz/Discoverer/BikeCounter/index

To to vzdáváte hodně brzo, stačí malý deštíček v teplém září...

A pro tyto počty cyklistů se má přebudovat pražská dopravní infrastruktura? Když brzy přijde listopad, prosinec, leden, únor, březen..a na kole nepojede ani noha?

0 0
možnosti

demagog_007

12. 9. 2012 20:36
Re: Je středa 12. září a prší

hele sníh je na silnicích taky maximálně 2 měsíce v roce a i tak praha provozuje pluhy a sypače.... To co asi pokládáš za argumenty jen dokazuje tvou netolerantnost a svým způsobem zahleděnost do sebe sama.

2 0
možnosti

JUDr.Lawyer II.

11. 9. 2012 8:13
Autor je demagog a hlupák

Doporučuji nastudovat v předpisech co piktokoridor je a jakou má funkci. Pokud se autor sníží k takovému blábolu, že "cyklista se prostě svěří cyklistické navigaci, aniž by se příliš staral, co se děje za ním", měl by být na hodinu vyhozen. K tomu nelze říct nic jiného.

0 0
možnosti

Yesname

13. 9. 2012 16:41
Re: Autor je demagog a hlupák

Jestli jsem to dobře pochopil, tak chcete, aby byl vyhozen autor za to, že cyklista jede jako truhlík. Nebo snad máte v zásobě nějakou bombu, kterou nás převezete? Hlavně žádné odkazy, stačí jen v kostce vysvětlit. Tady zase není tak moc hlupáků.

0 0
možnosti

GameOver1

9. 9. 2012 23:52
Většina Pražských cyklistů si poradí se vším,

kde to nejde po silnici jede po chodníku, když je červená, vezme to přes přechod, značku "cyklosto,sesedni z kola", třeba pod Vyšehradem, by nejraději vyměnil za "pěší, co sem lezete, když jedu" a mohl bych pokračovat. V Praze po motorkářích a SUV, třetí nejnepřizpůsobivější skupina účastníků silničního provozu.

2 0
možnosti

Fai Rodis

10. 9. 2012 0:41
Re: Většina Pražských cyklistů si poradí se vším,

Ovsem nejlepsi je, kdyz cykloun navstivi farmarske trhy.

Jiriho namesti, sobota dopoledne, chodnik, stanky vpravo, vlevo, spousta lidi, deti, psu. A mezi tim veprostred se straduje kolista, cekaje, ze mu bude vyklizena cesta.

A nebylo to jednou...

1 0
možnosti

bubon

9. 9. 2012 13:06
Dost mě pobavilo,

že se tu píše o bezpečnosti cyklistů, a ten jezdec nemá přilbu! To nechápu. Pánové, trochu více profesionality a přemýšlení při vytváření reportážního videa.

0 0
možnosti

lezici_spici

8. 9. 2012 15:12
Re: vši v přírodě

už jenom z pojmenování je jasné, jaký vztah má autor článku k cyklistům. Článek jsem nedočetl, protože nemíním číst zaslepené rádoby objektivní reakce na cyklisty. Celkově je vůbec smutné, že takový člověk má řidičák ... :-/Rv

5 0
možnosti

tx999

8. 9. 2012 12:18
No nevim

Cyklista bez helmy, nevideime, jestli pred tou "vlnou" daval zanmeni o zmene smeru jizdy, tj. jestli upozornil za sebou jedouciho ridice na krizeni jeho jizdni drahy atd. To, ze tam je nejaky piktogram jeste neznamena, ze po nem cyklista pojede...

0 0
možnosti

Emiliano Zapata I

8. 9. 2012 13:47
Re: No nevim

Co máte pořád s tou helmou? Helma není daná zákonem. V autě máš helmu?

2 0
možnosti

xychteen

8. 9. 2012 11:30
Toč se a vrč, můj kolovrátku...

:-/

Mám nalítáno víc než dost jak v gumokolu oplechovaném, tak na gumokolu šlapacím, a jediný skutečný problém vidím v militantních zástupcích jedné či druhé party - tedy v řidičích, co si myslej ,že kolo má jezdit škarpou nebo po střechách, a v cyklistech, co si myslej, že jsou něco extra. Normální zástupci obou táborů se na silnici prostě normálně vejdou.

:

Co se týče cyklostezek - jo, super, ale tam, kde na to jsou podmínky. "Cyklostezka" vytvořená čárou na úzké ulici, kde to lze zleva schytat od vymaštěnýho oplechovance a zprava být sestřelen otvíranejma dveřma, je stejně na pendrek, jako drahý luxusní úsek sice přes park a se třemi lávkami, ale odnikud nikam.

10 0
možnosti

bubon

9. 9. 2012 13:20
Re: Toč se a vrč, můj kolovrátku...

Opravdu nevejdou, v Praze jsou téměř absolutně upřednostňována auta. Pravé poloviny silnic slouží jako parkovací místa, a to není podle zákona, jenže je touž  normální, a policistům to nevadí. Dokud se nezmění celkový způsob uvažování o městě a jeho dopravní koncepci i obecně přístup k automobilové dopravě jako největší ekologické zátěži ve městech (zplodiny, hluk, potřeba spousty místa atd.) budou cyklisté a chodci na pražských komunikacích jen takoví oukropečci.

1 0
možnosti

Fair-Play

8. 9. 2012 10:50
Vždy se pobavím

když se cyklouni (záměrně píši cyklouni, běžní cyklisté nikoho neprudí) snaží prezentovat kolo jako plnohodnotný dopravní prostředek pro všechny;-D To je jako bych porovnával rodinný dům se stanem. Stan je sice děsně eko, zabere málo místa ale bydlet se v něm nedá;-D

3 0
možnosti

bubon

9. 9. 2012 13:10
Re: Vždy se pobavím

Chodci, cyklisté, MHD, osobní auta - to je pořadí způsobů dopravy, o jaké by se mělo usilovat a leckde (na západ od nás...) se usiluje. Samozřejmě každé město má svá specifika, k nimž se musí přihlédnout. Ve velkých městech a zvláš´t v Praze má MHD výsadnější postavení.

1 0
možnosti

PetrP7

8. 9. 2012 10:11
A kdo vymyslel,

že "nebezpečnost" této křižovatky bude demonstrovat cyklista bez helmy???8-o Mám naježděno sakra hodně ale bez helmy bych nejel ani za roh...:-P

1 0
možnosti

tuskau

8. 9. 2012 10:16
Re: A kdo vymyslel,

Helmy máme proto, že je to na kole zatím nebezpečné. Až bude klidná cestička na kraji chodníku jako v Hoalndsku a budu moci došlapat do místa určení třeba 12km tak nepotřebuji helmičku.

0 0
možnosti