- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro vyjasnění - jsem jak řidič, tak vášnivý cyklista. A Prahou na kole jezdím dost často.
1. "cyklista na videu jede jako prase" - na zmiňované křižovatce (Duk. Hrdinů x Veletržní) je POUZE PIKTOKORIDOR - ten slouží POUZE k upozornění řidičů, že se tam mohou vyskytnout cyklisti. K ničemu jinému. Cyklista na videu NEDÁVÁ znamení o změně směru jízdy, čímž porušuje pravidla silničního provozu. O tom, že takhle křížit jízdní pruh v křižovatce je sebevražda nemluvím, to je jasné. Nicméně, kdyby znamení o změně směru jízdy dal, tak mu automobil jedoucí ZA NÍM musí tento manévr umožnit - ale spoléhat na to je opět sebevražda.
2. Cyklista na videu dále ignoruje značení cyklostezky na (Duk. Hrd. x kpt. Jaroše). Cyklopruh mu jasně ukazuje, že má přejet na druhou stranu na chodník, kudy má pak pokračovat k Letenskému tunelu - zde MŮŽE po chodníku, což jinak předpisy zakazují. Sice pak musí nepohodlně přes přechod (přejezd pro cyklisty tam chybí, ale zase ušetří jízdu po dlažebních kostkách.
3. Počet cyklistů v Praze je ovlivněn počasím - ovšem stejně jako počet aut. Kolik je řidičů, kteří na své auto celou zimu ani nesáhnou? U nás v ulici je to cca 35%. Cyklistů však v zimě není nikdy 0, jak tu někteří uvádí - to je blbost.
4. Hlavním problémem je právě přístup řidičů. Méně zdatní jedinci se pak logicky bojí jezdit, když ví, že je na každém rohu může sejmout "namachrovaný takyřidič". Vím o čem mluvím, jedu si po Korunní dolů, pěkně po hlavní a najednou ze Šumavské auto. I přes to, že jsem měl rozsvícenou silnou blikačku, i přes to, že jsem byl na hlavní, tak borec nezastavil. Ridítka mu skončily v kabině přes boční sklo, já skončil po odrazu od auta na zemi. Naštěstí škoda na kole cca 1500,- (blatník, světlo). Já bez úrazu. Škoda na Octávce cca 15000,- Mizérie...
5. A důležitým bodem je i chybějící infrastruktura. Parkoviště B+R, nepříliš vyřešená přeprava kol v metru a tram (mám na mysli úseky, kde je velké převýšení - jinak je samozřejmě blbost vézt kolo tramvají).
takže na počítadle cyklistů v Praze se objevilo číslo 1987....
http://unicam.camea.cz/Discoverer/BikeCounter/index
To to vzdáváte hodně brzo, stačí malý deštíček v teplém září...
A pro tyto počty cyklistů se má přebudovat pražská dopravní infrastruktura? Když brzy přijde listopad, prosinec, leden, únor, březen..a na kole nepojede ani noha?
hele sníh je na silnicích taky maximálně 2 měsíce v roce a i tak praha provozuje pluhy a sypače.... To co asi pokládáš za argumenty jen dokazuje tvou netolerantnost a svým způsobem zahleděnost do sebe sama.
Doporučuji nastudovat v předpisech co piktokoridor je a jakou má funkci. Pokud se autor sníží k takovému blábolu, že "cyklista se prostě svěří cyklistické navigaci, aniž by se příliš staral, co se děje za ním", měl by být na hodinu vyhozen. K tomu nelze říct nic jiného.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak chcete, aby byl vyhozen autor za to, že cyklista jede jako truhlík. Nebo snad máte v zásobě nějakou bombu, kterou nás převezete? Hlavně žádné odkazy, stačí jen v kostce vysvětlit. Tady zase není tak moc hlupáků.
kde to nejde po silnici jede po chodníku, když je červená, vezme to přes přechod, značku "cyklosto,sesedni z kola", třeba pod Vyšehradem, by nejraději vyměnil za "pěší, co sem lezete, když jedu" a mohl bych pokračovat. V Praze po motorkářích a SUV, třetí nejnepřizpůsobivější skupina účastníků silničního provozu.
Ovsem nejlepsi je, kdyz cykloun navstivi farmarske trhy.
Jiriho namesti, sobota dopoledne, chodnik, stanky vpravo, vlevo, spousta lidi, deti, psu. A mezi tim veprostred se straduje kolista, cekaje, ze mu bude vyklizena cesta.
A nebylo to jednou...
že se tu píše o bezpečnosti cyklistů, a ten jezdec nemá přilbu! To nechápu. Pánové, trochu více profesionality a přemýšlení při vytváření reportážního videa.
už jenom z pojmenování je jasné, jaký vztah má autor článku k cyklistům. Článek jsem nedočetl, protože nemíním číst zaslepené rádoby objektivní reakce na cyklisty. Celkově je vůbec smutné, že takový člověk má řidičák ...
Cyklista bez helmy, nevideime, jestli pred tou "vlnou" daval zanmeni o zmene smeru jizdy, tj. jestli upozornil za sebou jedouciho ridice na krizeni jeho jizdni drahy atd. To, ze tam je nejaky piktogram jeste neznamena, ze po nem cyklista pojede...
Co máte pořád s tou helmou? Helma není daná zákonem. V autě máš helmu?
Mám nalítáno víc než dost jak v gumokolu oplechovaném, tak na gumokolu šlapacím, a jediný skutečný problém vidím v militantních zástupcích jedné či druhé party - tedy v řidičích, co si myslej ,že kolo má jezdit škarpou nebo po střechách, a v cyklistech, co si myslej, že jsou něco extra. Normální zástupci obou táborů se na silnici prostě normálně vejdou.
:
Co se týče cyklostezek - jo, super, ale tam, kde na to jsou podmínky. "Cyklostezka" vytvořená čárou na úzké ulici, kde to lze zleva schytat od vymaštěnýho oplechovance a zprava být sestřelen otvíranejma dveřma, je stejně na pendrek, jako drahý luxusní úsek sice přes park a se třemi lávkami, ale odnikud nikam.
Opravdu nevejdou, v Praze jsou téměř absolutně upřednostňována auta. Pravé poloviny silnic slouží jako parkovací místa, a to není podle zákona, jenže je touž normální, a policistům to nevadí. Dokud se nezmění celkový způsob uvažování o městě a jeho dopravní koncepci i obecně přístup k automobilové dopravě jako největší ekologické zátěži ve městech (zplodiny, hluk, potřeba spousty místa atd.) budou cyklisté a chodci na pražských komunikacích jen takoví oukropečci.
když se cyklouni (záměrně píši cyklouni, běžní cyklisté nikoho neprudí) snaží prezentovat kolo jako plnohodnotný dopravní prostředek pro všechny To je jako bych porovnával rodinný dům se stanem. Stan je sice děsně eko, zabere málo místa ale bydlet se v něm nedá
Chodci, cyklisté, MHD, osobní auta - to je pořadí způsobů dopravy, o jaké by se mělo usilovat a leckde (na západ od nás...) se usiluje. Samozřejmě každé město má svá specifika, k nimž se musí přihlédnout. Ve velkých městech a zvláš´t v Praze má MHD výsadnější postavení.
že "nebezpečnost" této křižovatky bude demonstrovat cyklista bez helmy??? Mám naježděno sakra hodně ale bez helmy bych nejel ani za roh...
Helmy máme proto, že je to na kole zatím nebezpečné. Až bude klidná cestička na kraji chodníku jako v Hoalndsku a budu moci došlapat do místa určení třeba 12km tak nepotřebuji helmičku.