Diskuze

Nebe, peklo, ráj. Jak se jezdí cyklistům v Mnichově, Praze a Vídni

Mnichov, Praha a Vídeň tvoří ve střední Evropě zhruba rovnostranný trojúhelník, jde o srovnatelně velká města přibližně stejné rozlohy. Historii ani památky ale tentokrát nezkoumáme. Zajímalo nás, jak se v těchto městech žije cyklistům.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

enpassant

10. 9. 2012 21:28
Kdo za tím stojí

Slyšel jsem, že za tlakem na cyklostezky stojí taxikáři. Špatný dojem z autoslužby bude zapomenut odvozem rikšou a navíc se vyjde vstříc zájmu všech, kterým jde o životní prostředí a pohodové město, kde se dá žít.

0 0
možnosti

sveny

24. 8. 2012 21:18
Mrtvý město

v širším smyslu to koresponduje s typickým českým městem, Praha se dá považovat pouze za skanzen pro turisty. Bydlím tam půl roku a čekal sem, že to bude žívý, ale ono ne. Kdo může, tak na víkend zmizí mimo. Lidi jsou v podstatě jen na nejrušnějších ulicích, a to sou z 99% turisti. Pokud vím, tak jediný, do čeho se lijou peníze sou silnice a staví se bytový domy - toť vše. Naopak musím říct, že ohledně stezek se v Praze asi alespoň něco udělalo, sem bruslař a ta stezka např. na Žižkově je fajn, i když je krátká, ale na to, jaký je tam terén se tomu nedá nic vytknout

0 0
možnosti

Carrallina

23. 8. 2012 16:41
Bouchala zabil neopatrný řidič ?

Fakt jo ? A já měla za to, že neopatrný cyklista nedal přednost!

0 0
možnosti

jirkass1

19. 8. 2012 20:48
zas ta špatná Praha

ještě by jste mohli srovnat jak se v těchto městech lyžuje. Taky dobrej nápad, ne?

Bydlel jsem v Mnichově a na kole jsem tam jezdil pořád. Představa ježdění po kopcích ve městě, není nic co bych chtěl podnikat 2x za den. I kdyby mi ke každé cestě dali úředníci lahev mléka.

0 0
možnosti

lajika

18. 8. 2012 16:40
a to si to zkuste

ještě v Brně, to budete teprv koukat....

0 0
možnosti

Buffalo007

17. 8. 2012 23:57
Souhlas s Prahou

Pár měsíců jsem Prahou projížděl na kole a musím říc, že to je příšerné. Jako ten kdo se nechce zabít jsem když byl v ulici malej provoz jel po silnici a když byl hustý, tak jsem raději přejel na chodník (samozřejmě s obezřetností na chodce s tím, že jim vždy dávám přednost). Naštěstí všichni policajti, které jsem potkal měli rozum a nechali mě být.

Faktem sice je, že v centru by se těžko dělali cyklostezky, když se do těch ulic sotva vejde auto, ale i zbytek města nestojí za nic. Hlavním problémem asi bude zmíněná neexistují koncepce. To aby jste hledali při plánování trasy cyklostezku a pak hledali kudy pojedete a kde najedete na další cyklostezku, tak aby jste nemuseli moc po silnici.

0 0
možnosti

T.Karel

17. 8. 2012 22:32
Není to tak špatné...

Dovolím si přinést trochu pozitivního pohledu na cyklodopravu v Praze. Od jara do podzimu jezdím skoro každý den po Praze na kole a není to tak špané. Pokud cyklista ví kudy, cyklostezka se skoro vždy najde, jen to chce delší trasu. Např. moje cesta do školy je z 80% po cyklostezkách, zbytek bez problémů po silnici. Cyklista projede všude, takže by nedostatky na cyklostezkách (kořeny atd...) neměly být problém. I s těmi řidiči to není zas tak špatné, někdy dají i přednost tam kde nemusí. A když na ně cyklista nadává, měl by si uvědomit, jak se chová na cyklostezkách on. Zkrátka, podle mě není problém jezdit na kole v Praze, stačí se nebát a vědět kudy.

1 0
možnosti

pavelthelong

17. 8. 2012 18:54
vysvetleni snimku c.6

pro ty, kteri nemaji ridicak a nevyznaji se v dopravnich znackach (viz zmateny popisek snimku c. 6) : po silnici zakaz vezdu cyklistu. Vpravo od silnice kombinovany chodnik a stezka pro chodce - cyklista je povinen v takoem pripade se pohybovat rychlosti chodce, tzn zhruba 5 km/hod  ( v pripade srazky s chodcem by to bylo za mastnou pokutu)

0 0
možnosti

wercza

19. 8. 2012 11:52
Re: vysvetleni snimku c.6

To je nějaká blbost, ne? Proč by měl cyklista v cyklopruhu na chodníku jet pětkou? Samozřejmě nemůže valit 30 km/hod, ale chodci se nemají v cyklopruhu co motat...

0 0
možnosti

los.petros

17. 8. 2012 15:57
Problém je v lidech, ne v infrastruktuře

Dokud budou lidi řídit jako prasata, a cyklisti jezdit jako smyslů zbavení, tak nedojde ke zlepšení.

1 0
možnosti

lokutus

17. 8. 2012 11:31
Cyclists, please!

Nemám problém s výstavbou cyklostezek, mám problém s tím, že si na to sami cyklisté, vzhledem k jejich minimálním počtům, prostě sami téměř nic nepřispívají. Infrastruktura, kterou sami cyklisté požadují vyjde jen v Praze na slušných pár miliard a bude po nich jezdit pár tisíc nadšenců, a to maximálně pět měsíců v roce, když se vydaří počasí. Z těch pár tisíc vyjede drtivá většina jen tak, pro radost z ježdění - málokdo bude v kopcovité Praze jezdit na kole do práce, nebo dokonce za klienty - to je naprosto nereálné.

Takže fajn, uděláme dohodu, postavíme vám ty cyklostezky, ale vy si na to také přispějete. Dejme tomu ve formě ročních poplatků v podobě nějaké cykloznámky. Tato známka vás bude opravňovat využívat na kole jakoukoliv zpevněnou komunikaci v souladu se zákonem. Součástí bude povinná registrace kola na konkrétní osobu a SPZ, aby byl jednoznačně dohledatelný majitel. Poplatek za roční známku bude pro začátek 10 000,- Kč. Co vy na to? To je fér, ne? Nebo chcete dál parazitovat?

3 0
možnosti

sigishoara

17. 8. 2012 13:11
Re: Cyclists, please!

1. Vy platíte za dálniční známku 10.000?

2. Vy platíte nějaké peníze za užívání silnic ve městě?

3. Co takhe poplatky za užívání parků, kam se dostane jen úzká skupina obyvatelů z okolí a to většinou jen když je pěkně?

2 0
možnosti