- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Slyšel jsem, že za tlakem na cyklostezky stojí taxikáři. Špatný dojem z autoslužby bude zapomenut odvozem rikšou a navíc se vyjde vstříc zájmu všech, kterým jde o životní prostředí a pohodové město, kde se dá žít.
v širším smyslu to koresponduje s typickým českým městem, Praha se dá považovat pouze za skanzen pro turisty. Bydlím tam půl roku a čekal sem, že to bude žívý, ale ono ne. Kdo může, tak na víkend zmizí mimo. Lidi jsou v podstatě jen na nejrušnějších ulicích, a to sou z 99% turisti. Pokud vím, tak jediný, do čeho se lijou peníze sou silnice a staví se bytový domy - toť vše. Naopak musím říct, že ohledně stezek se v Praze asi alespoň něco udělalo, sem bruslař a ta stezka např. na Žižkově je fajn, i když je krátká, ale na to, jaký je tam terén se tomu nedá nic vytknout
Fakt jo ? A já měla za to, že neopatrný cyklista nedal přednost!
ještě by jste mohli srovnat jak se v těchto městech lyžuje. Taky dobrej nápad, ne?
Bydlel jsem v Mnichově a na kole jsem tam jezdil pořád. Představa ježdění po kopcích ve městě, není nic co bych chtěl podnikat 2x za den. I kdyby mi ke každé cestě dali úředníci lahev mléka.
Pár měsíců jsem Prahou projížděl na kole a musím říc, že to je příšerné. Jako ten kdo se nechce zabít jsem když byl v ulici malej provoz jel po silnici a když byl hustý, tak jsem raději přejel na chodník (samozřejmě s obezřetností na chodce s tím, že jim vždy dávám přednost). Naštěstí všichni policajti, které jsem potkal měli rozum a nechali mě být.
Faktem sice je, že v centru by se těžko dělali cyklostezky, když se do těch ulic sotva vejde auto, ale i zbytek města nestojí za nic. Hlavním problémem asi bude zmíněná neexistují koncepce. To aby jste hledali při plánování trasy cyklostezku a pak hledali kudy pojedete a kde najedete na další cyklostezku, tak aby jste nemuseli moc po silnici.
Dovolím si přinést trochu pozitivního pohledu na cyklodopravu v Praze. Od jara do podzimu jezdím skoro každý den po Praze na kole a není to tak špané. Pokud cyklista ví kudy, cyklostezka se skoro vždy najde, jen to chce delší trasu. Např. moje cesta do školy je z 80% po cyklostezkách, zbytek bez problémů po silnici. Cyklista projede všude, takže by nedostatky na cyklostezkách (kořeny atd...) neměly být problém. I s těmi řidiči to není zas tak špatné, někdy dají i přednost tam kde nemusí. A když na ně cyklista nadává, měl by si uvědomit, jak se chová na cyklostezkách on. Zkrátka, podle mě není problém jezdit na kole v Praze, stačí se nebát a vědět kudy.
pro ty, kteri nemaji ridicak a nevyznaji se v dopravnich znackach (viz zmateny popisek snimku c. 6) : po silnici zakaz vezdu cyklistu. Vpravo od silnice kombinovany chodnik a stezka pro chodce - cyklista je povinen v takoem pripade se pohybovat rychlosti chodce, tzn zhruba 5 km/hod ( v pripade srazky s chodcem by to bylo za mastnou pokutu)
To je nějaká blbost, ne? Proč by měl cyklista v cyklopruhu na chodníku jet pětkou? Samozřejmě nemůže valit 30 km/hod, ale chodci se nemají v cyklopruhu co motat...
Dokud budou lidi řídit jako prasata, a cyklisti jezdit jako smyslů zbavení, tak nedojde ke zlepšení.
Nemám problém s výstavbou cyklostezek, mám problém s tím, že si na to sami cyklisté, vzhledem k jejich minimálním počtům, prostě sami téměř nic nepřispívají. Infrastruktura, kterou sami cyklisté požadují vyjde jen v Praze na slušných pár miliard a bude po nich jezdit pár tisíc nadšenců, a to maximálně pět měsíců v roce, když se vydaří počasí. Z těch pár tisíc vyjede drtivá většina jen tak, pro radost z ježdění - málokdo bude v kopcovité Praze jezdit na kole do práce, nebo dokonce za klienty - to je naprosto nereálné.
Takže fajn, uděláme dohodu, postavíme vám ty cyklostezky, ale vy si na to také přispějete. Dejme tomu ve formě ročních poplatků v podobě nějaké cykloznámky. Tato známka vás bude opravňovat využívat na kole jakoukoliv zpevněnou komunikaci v souladu se zákonem. Součástí bude povinná registrace kola na konkrétní osobu a SPZ, aby byl jednoznačně dohledatelný majitel. Poplatek za roční známku bude pro začátek 10 000,- Kč. Co vy na to? To je fér, ne? Nebo chcete dál parazitovat?
1. Vy platíte za dálniční známku 10.000?
2. Vy platíte nějaké peníze za užívání silnic ve městě?
3. Co takhe poplatky za užívání parků, kam se dostane jen úzká skupina obyvatelů z okolí a to většinou jen když je pěkně?