- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na sedadlech dál od podélné osy letadla bude při prudším zatáčení působit takové vertikální přetížení, které asi slušně prověří žaludky některých cestujících...
Tak nejak. Presne tenhle duved vedl k tomu, ze se letadla tohoto typu v civilnim letectvi neosvedcila.
Zadna novinka to totiz neni, princip je znamy uz nejakych sto let..
Tohle je spise koncept kridla, nez cokoliv jineho. Je to alespon neco realnejsiho nez Airbusovska studie ktera nemuze projit (kde by byla prirucni zavazadla, kde by vedla vzduchotechnika a elektronika,..., lidi by se po par minutach prudkeho slunce zblaznili - kdo nekdy letel letadlam ve dne tak vi o cem mluvim, atd).
Problem okenek je ze pri nouzove situaci by nebylo videt vubec ale vubec nic.
problem letajiciho kridla je pokud vim v tom ze se jim zatim nepodarilo evakuovat takovou priseru v predepsanem casovem limitu. Navic - soucasny tvar letadel umoznuje (a jit to bylo nekolikrat vyuzito) pokracovat v letu i za totalniho selhani vsech motoru. Letadlo klasickeho typu je pomerne stabilni, zatimco tohle kridlo je naopak vysoce nestabilni a de facto se manualne ridit neda.
O letadlech s rychlosti 7000km/h si vazne muzeme nechat zdat, staci mrknout na Concorde - nemel pomalu kam letat kvuli hlukovym limitum pri sonickem boomu.
Tak myslím že co se týka letadel budoucnosti tak nás čeká větší masakr. Narazil jsem na článek o tryskáči co poletí přes 7,000 km/h http://www.magickecestovani.cz/aktuality/tryskac-waverider-z-new-yorku-do-londyna-za-hodinu/
stejně není 95% času nic zajímavého vidět a většina lidí to prochrápe
Nejde o okenka pro cestujici, jde o bezpecnost pri nouzovych situacich.
Podle v článku popsaného přístupu je pro Boeing pasažér stejná mrtvá váha jako kufr či kráva.
Udělat z letu šou je pěkná myšlenka. Já bych šel ještě dál a oživil bych tradici zaoceánských vzdušných lodí - vzducholodí. Let by se tak mohl stát součástí dovolené, nebo přímo dovolenou samotnou. Taková nebeská plavba.
přístup je rozdílný - Airbus zase bude dělat letadla s průhlednou střechou
No to jste to dotahli uz davno s nizkonakladovkama. Dobytcak neni o tvaru letadla ci o okynkach, ale o tom kolik mate mista, zda sedite nebo uz jen stojite, jak se k Vam chova personal a podobne.
tak to znamená že mě Ufouni budou moci šmírovat když půjdu na záchod?
Kdyby jen Ufoni.. i všichni mimo letadlo:)
(ale předpokládám že ta "průhlednost" bude jen zevnitř ven)
"Sedadlo v letadle u okénka považují mnozí cestující za jedinou výhodu ekonomické třídy."
Takze v business a first sedadla u okenka nejsou?
Vy jste asi ještě neletěl, že?
Dekóduji Vám to - ekonomická třída je dost často mučení. Člověk se to prostě snaží nějak přežít. Přál bych Vám letět touto třídou 10 hodin, to je pochoutka. A okno je to jediné, co Vás tak nějak drží při smyslech. Naproti tomu business a first mají spoustu místa, lepší obsluhu, jídlo, TV, DVD,... Tam je těch výhod spousta. Už tomu rozumíte?
Mě taky. Nechtěl bych být celou dobu zavřený v kóji a nic nevidět. Bych si připadal jako trestanec v kóji...
Jinak si nedovedu představit, proč by to trojúhelníkové křídlo dělali, To je vhodné na nadzv.rychlosti. Stará dobrá koncepce s ocasními plochami je daleko aerodynamicky vhodnější, než všelijaká samokřídla, co jich už v dějinách bylo! To je jako chtít měnit bicykl, prostě nelze čekat zázraky.
Jasně, takže konstruktéři jsou blbí, ne?
A k té staré dobré koncepci... nastudujte si jméno Alexander Lippisch.
Jediná zásadní výhoda "klasické koncepce" je snadná výroba a relativní blbuvzdornost, něco jako u aut staré vozy s klasickým vidlicovým rámem a plechovou nesamonosnou karoserií.