Diskuze

VIDEO: jak a proč kompozitová kola zrychlují peloton Tour de France

Kompozitová kola jsou už několik let jedním z hlavních technických trendů světové proficyklistiky. Jsou nesmírně pevná, lehčí než kola hliníková a v určitých pasážích etap jedou i rychleji. Pojďme se podívat na jejich detaily.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
L

lidska.blbost.je.nekonecna.2

18. 7. 2012 11:36
Děkuji panu Pravdovi

Děkuji panu Pravdovi za další z jeho objektivních, fundovaných a nezaujatých článků, je to nejlepší novinář na iDnes, vždy se dozvím spoustu nových a hodnotných informací.

Divím se všem jeho kritikům co je vede k neustálému urážení.

0 0
možnosti
M

maxikiwi

16. 7. 2012 8:13
Ten tlustý člověk na tom kole opravdu jezdí?

Trochu to vypadá jako březí hrošice v trikotu na malém cirkusovém kolečku.

0 0
možnosti
CC

Coffin Corner

10. 7. 2012 23:27
Cena?

A kde udělali soudruzi ze Zippu chybu, když musí mechanici navrtávat jejich ráfky, aby se v nich nedržela voda? ;-)

Jinak gratulace panu Pravdovi, na rozdíl od škarohlídů je na videu poznat, že docela hodně shodil.

2 0
možnosti
ABMMAB

a budou mě mazat a budou.....

11. 7. 2012 9:29
Re: Cena?

obdivuju tvoji schopnost poznat z videa úbytek na váze cca 30 gramů:-)

0 0
možnosti
Ž

žlutýbanán

10. 7. 2012 23:21
Hmm,

tuleň na kole, co na to ochránci zvířat?

0 0
možnosti
JM

Maniakes

10. 7. 2012 23:04
Zatěžkávací test jako

prase ;-D;-D

1 0
možnosti
D

dokolaokolokol

10. 7. 2012 21:21
PR článek, jako obvykle

Klasický PR článek, ostatně jako skoro vždy, když píše pan Pravda. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Ale proč ne. Jen by se to tak možná mělo označit, aby čtenář nenabyl dojmu, že kola ZIPP jsou ta jediná možná. A když už je v nadpise napsáno "proč", tak by se to v článku také mělo vysvětlit. Tam je pouze uvedeno, že vysoké ráfky zrychlují, ale nikde se nepíše, čím to je. Že jsou ráfky lehčí a pevnější, to sice ano, ale to platí pouze u nízkých ráfků na členité závody. Ale laici vůbec netuší, že vysoké ráfky a disky se používají hlavně a především kvůli lepší aerodynamice a kvůli vyšší obvodové rychlosti a lepší setrvačnosti. Zjednodušeně řečeno - vysoký ráfek nebo disk je těžší "roztočit", ale pak už to jede "samo"! A když už jsme u té aerodynamiky - nejpodstatnějším faktorem není šířka ráfku nebo struktura povrchu, ale především počet a rozmístění drátů! Co třeba párový výplet u kol Corima nebo Rolf prima? A ostatně, od té doby co ZIPP patří pod SRAM už to vůbec není ono!

2 0
možnosti
PM

Piszkos Munkak

10. 7. 2012 19:39
Potkat takhle oblečeného

pumpi*káře, jebnu sebou na zem.;-D;-D;-D

0 0
možnosti
T

Tomáš1977

10. 7. 2012 14:49
Článek celkem na pytel.

Info o výšce ráfku a nic víc.

4 0
možnosti
ABMMAB

a budou mě mazat a budou.....

10. 7. 2012 14:34
Jeď tygře....

:-) a teď zkus spočítat, o kolik rychleji pojedeš, když sundáš tu cejchu...

2 0
možnosti
T

tomnika

10. 7. 2012 14:14
Ááááá Petr Pravda

a jeho další sponzor...tentokrát Zippáče;-) Fakt by mne zajímalo pro koho ty články píše. Jinak mne opravdu baví a jsem rád, že si mohu přečíst i na idnesu sem tam "lehké" čtení od nezávislého mistra a objevitele cyklistiky Petra Pravdy.R^přiznám se že mu docela závidím jeho práci, vyzkoušet si top modely kol a materiálu, být pravděpodobně sponzorován těmito značkami a psát o tom kydy, za které mi redakce platí...dobře si to zařídil:-P

0 0
možnosti