Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína otevřela nejvyšší visutý most mezi dvěma tunely

V čínské provincii Chu-nan otevřeli nejdelší a zároveň nejvyšší visutý most spojující dva tunely na světě. Překlenuje velký kaňon Dehong, je 1 176 metrů dlouhý a klene se ve výšce 355 metrů nad údolím. Most sám je díky unikátní konstrukci vysoký jen 50 metrů a motoristům nabízí pohodlnou čtyřproudovou vozovku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kámo

A kdo má

nejdelsí tunel mezi dvema mosty?

0/0
13.4.2012 8:02

Joachim.Nowak

Mně to připomíná dálniční most D1 u Velkého Meziříčí.

Jenže ten náš není visutý, tak je stabilnější a bezpečnější. Na tom čínském bych jen čekal, kdy to spadne.

Proč obdivujete cizí stavby, když máme lepší?

+1/0
4.4.2012 17:46

Robbik

Čína / ČR

Tohle by se u nás stavělo několik desetiletí a stejně by se to nedostavělo. A i kdyby se náhodou část dostavěla, tak by před otevřením spadla. A nateklo by do toho tolik peněz, že by celá EU jedla 100 let jen seno a pila vodu z potoka...

0/0
4.4.2012 16:43

dalnice

Nejdelší ?

Trochu nechápu čím je tenhle čínský most nejdelší, když most Akaši-Kaikjó v Japonsku měří 3911m a jen rozpětí mezi pylony dělá 1991 m. Tak tam postavili z obou stran tunely, aby měl svůj rekord :-)

0/0
3.4.2012 12:12

Rubik1

Re: Nejdelší ?

Jasně, to mě nenapadlo, že tam postavili ty tunely kvuli tomu, aby novináři mohli psát, že jde o rekord. ;-D

0/0
3.4.2012 21:38

jafis

Tak tady to budou mít sebevrazi jisté

0/0
3.4.2012 12:00

von Kleist

:-)

Hlavne, aby neskoncil jako Galloping Gertie :-).

0/0
2.4.2012 23:11

Rubik1

Re: :-)

Bez znalosti vypoctuu, jak se takovemu kolapsu predejde, se urcite nikdo dnes do tak velkeho projektu nepousti.

0/0
3.4.2012 4:07

pavlik05

inu

magori. Doufam ze budou dal stavet radsi dalnice nez zbrojit

0/0
2.4.2012 21:34

www.mises.cz

Nuda

No jo, další čínská mylná investice z inflačních peněz. Hmm, nuda.

0/0
2.4.2012 19:18

gumidos

No vida

"Na financování výstavby mostu Aj-Čaj čínská vláda použila půjčku ve výši 208 milionů dolarů (více než 3,8 miliardy korun) od Asijské rozvojové banky. Kromě samotné mostní konstrukce tyto peníze posloužily i k výstavbě 64 kilometrů dálnice a 129 kilometrů místních komunikací".

U nás by to stačilo na pár kilometrů cyklistické stezky v Praze, a bez mostu.

+5/0
2.4.2012 18:11

BlackBarry Hussein Obambi

Re: No vida

Poláci si nechali od Číňanů stavět dálnici a podruhé už takovou chybu neudělají. ;-D

0/0
2.4.2012 20:23

Zákon o dodávkách teplé vody

Re: No vida

číňani v polsku narazili na protest akci místních "stavbařů" kteří házeli klacky pod nohy jak mohli. Bohužel z číny do polska daleko a převážet vše včetně tisíců dělníků a desítek bagrů, nakladačů,... nejde (zatím).

+1/0
2.4.2012 20:36

Mychal.B.

Pod tím bych nechtěl bydlet

Někdo si nahoře odplivne a já abych měnil rozbité tašky na střeše :-P

0/0
2.4.2012 18:04

saharské iglú 2

jestli jsou ty údaje

správné tak  celá legrace i s 64 km dálnice stála 3.8 mld Kč u nás je za to 8 km dálnic ,čtu to opravdu dobře?

+1/0
2.4.2012 17:43

Mychal.B.

Re: jestli jsou ty údaje

Všechno je možné. Když už nás nebudeš za dělníky platit zdravotní a sociální pojištění a dáš jim plat jako čínským, taky ušetříš. I když netvrdím, že tolik.

Však Poláci jak si chválí dálnice stavěné čínskými firmami. Jen tedy nechápu, proč je vyhnali před dokončením... A Víta Bártu, jak to inspirovalo :-)

0/0
2.4.2012 18:04

radomila

Most je krásný,

i ta krajina okolo. Ale do Číny kvůli tomu nepojedu. Bojim bojim

0/0
2.4.2012 17:26

Allexx

Re: Most je krásný,

Bojim bojim čeho???

0/0
2.4.2012 19:42

Chudým bral, bohatým dával..(22)

Čínský Řebíček byl zastřelen pro korupci

takže most byl hotov včas a za původní cenu, v Číně nečas nevládne [>-]R^

0/0
2.4.2012 17:00

krtek 73

materiál

Ten most je asi z bambusu,

Jenom cena té dálnice v přepočtu na km by u nás stála 26,3 mil. v německu 9,5 mil. Jak zaplatili ty zbylé silnice a ten most. Idnes nás asi tahá za nos.

0/0
2.4.2012 16:49

Sluníčko po ránu

Re: materiál

The bridge was built with the assistance of a $208 million loan from the Asian Development Bank; the loan also funded 64 kilometres (40 mi) of expressway construction and upgrades to 129 kilometres (80 mi) of local roads.(Wikipedie)

+3/0
2.4.2012 17:00

flajboj82

Nádherná stavba...

tyhle věci se mi fakt líbí

0/0
2.4.2012 16:43

Vit I.

Re: Nádherná stavba...

Jo? Máte rád rudou barvu? 8-o

0/0
2.4.2012 17:07

flajboj82

Re: Nádherná stavba...

Myšleno z technického hlediska...;-)

0/0
2.4.2012 17:14

Rubik1

Re: Nádherná stavba...

Mne se to take moc libi. I s tou krajinou. Cinani budou do 10 let naprosta spicka ve stavbe silnic a mostu. Nikdo nebude mit takove zkusenosti jako oni. Maji na to zdroje a stavba dalnic tam ted jde mozna vetsim tempem nez v 50. a 60. letech stavba americkych dalnic.

0/0
3.4.2012 4:19

Jar_ek

Financování..

Zarazila mě zmínka o financování - půjčka na most v přepočtu ve výši 3,8mld Kč....to by mě zajímalo, na kolik by to vyšlo u nás (s těmi všemi janouškovskými a dalšími příplatky....)....

+2/0
2.4.2012 15:53

Stoura

Re: Financování..

Něco mezi krát deset a krát sto.  :-(

0/0
2.4.2012 16:25

waisp1

Re: Financování..

napadlo mě naprosto to samé

0/0
2.4.2012 16:35

krtek 73

Re: Financování..

V těch financích musí být chyba.

0/0
2.4.2012 16:38

petrk195

Re: Financování..

U nás by se za to postavilo 3.8km pražského okruhu, kteroužto stavbu by bylo nutné po půlroce reklamovat.

0/0
2.4.2012 17:21

Simakj

Re: Financování..

To spíš je jen podpora a zbytek zacvakali ze svého. Za 3,8 mld korun by ten most ani nepostavili....

0/0
2.4.2012 17:29

Si0 po 4. zákazu

Pane redaktore, ten most není zavěšený, ale VISUTÝ.

Prosím vás, už se jednou provždy naučte znát ten rozdíl a přestaňte sem psát hlouposti.

0/0
2.4.2012 15:49

Rubik1

Re: Pane redaktore, ten most není zavěšený, ale VISUTÝ.

Uz to diky vam opravili.

0/0
3.4.2012 4:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.