Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hon na české lyžaře v Alpách? Fakta místo hysterie

Zahraniční advokáti mají políčeno na české lyžaře, varují přes média pojišťovny na začátku zimní sezony. Jde o situace, kdy se lyžař nebo snowboardista – cizinec dostane v Alpách, nejčastěji prý v Rakousku, do kolize. Časem se objevují nároky na odškodnění, vynořují se údajní svědci a cizinec se dostává do pozice obviněného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hell365

Tak proč k těm rakušákům pořád lezete,

když po nás tak jdou. Přejedete hranici a hned vás staví jako pašeráka drog, jdete do obchodu hned po vás jdou jako po zlodějovi (sami kradou ještě víc - kdo je ze Znojma tak ví) atd... Jsme pro ně národ slouhů, tak proč k nim jezdit a cpát jim peníze?8-o

0/0
15.12.2011 7:43

pakol

Nepodepisovat, čemu nerozumím!

Pokud se už dostanete do průšvihu a máte podepisovat nějaký protokol, tak před Váš podpis uveďte: Nerozumím výše uvedenému textu! Úředníkovi můžete klidně tvrdit, že to znamená třeba Četl a souhlasí! Pokud po příjezdu domů u překladatele či právníka zjistíte nesrovnalosti, máte pak zpravidla možnost vše zvrátit s tím, že jste nerozuměli a přitom měli právo na to být informováni či poučeni v mateřském nebo jiném jazyce, který minimálně dobře ovládáte! Nepřistupujte na slovanského tlumočníka, který sice kapku česky umí, ale zrovna mu nerozumíte a tušíte, že je mu polština, ruština, chorvatština či srbština atd. bližší! Ideální je si vše vyfotit, zjistit svědky, čísla jejich mobilů (v Německu tzv. Handy). A pokud jste fakt pojištěni, tak IHNED kontaktujte svoji pojišťovnu. Pozor na to, že mezinárodní vymahačské firmy působí dnes i v Praze a jsou schopny i na první pohled legální cestou a přes soudy zkoušet pohledávky vymáhat.

+2/0
11.12.2011 22:31

kokosak1

fakta místo hysterie

To se mi fakt líbí tento nadpis. Idnes má hysterických článku nepočítaně a teď toto?? Kolik bude asi zítra článků o pirátech silnic. Je zajímavé jak se ve mne stále zvyšuje opvržení vůči novinářům, ale to už jsem někde jinde.

0/0
9.12.2011 23:19

danny47

Ediná pravda, v článku uvedená je....

že v zahraničí tamní úřady své občany ve sporech s cizinci "chrání", zatímco u nás je to obvykle naopak.....

Takže pozor i na domácích sjezdovkách.

+2/0
9.12.2011 7:36

marpech

Hysterie asi ano,

ale stejně u mě Rakousko skončilo - lyžování perfektní, ale ze všech alpských států je to bez diskuzí nejnesympatičtější národ... Raději své peníze utratím jinde:-)

+4/0
8.12.2011 13:28

S500

Re: Hysterie asi ano,

Mam zkusenost ze lepsi lyzovani je v italii a i lepsi pocasi. Nemas pravdu, pracuji v rakousku a jsou velmi vstricni

0/0
8.12.2011 21:20

NumLk

Re: Hysterie asi ano,

tak to mam jiny zkusenosti, italie sice ma super kopce ale jejich lenost a neochota mne otravily, francouzi zas maji vsechno usmudlany a hnusny hotely, rakousko - ciste, funkcni, prijatelne ceny, proste kvalitni po vsech strankach

+2/0
9.12.2011 10:20

x_pavel

Re: Hysterie asi ano,

co mas proti rakusakum, to nechapu.

Mimochodem, to si asi nezazil nikdy Francouze.

0/0
9.12.2011 17:09

veeger_x

Re: Hysterie asi ano,

A proč by se měli před váma posadit na prdel, když vám čouhá sláma z bot? Už v rámci diskuse níže se zdá, že máte daleko větší ramena než soudnost, ale na to se ve vyspělých zemích nehraje. A propó - kolikrát jste asi tak v tom Rakousku byl? Každou zimu? I to je dost málo na to, abyste poznal Rakušany. Ve skutečnosti jsou totiž nepříjemní jen když musí komunikovat s namyšleným křupanem. Možná odtud ta vaše zkušenost, ne?

+1/0
9.12.2011 22:02

Wozzi

Re: Hysterie asi ano,

souhlasím,krásná země,národ hlupáků[>-]

0/0
10.12.2011 14:08

BlackFish07

Re: Hysterie asi ano,

Tak nevím, moje zkušenost je přesně opačná. Jak už tu někdo psal, Italie má fajn kopce, ale co se Italů a i služeb kolem sjezdovky týče, je to děs běs. Francie dost podobně - kopce parádní, ale ostatní věci takové nějaké no nevím. Rakousko je fajn, jak lidma (jo občas se najde někdo protivný, ale v drtivé většině u mě převládá pozitivní zkušenost) tak i atmousférou se mi tam líbí asi nejvíc.

0/0
12.12.2011 15:29

mildapr

Re: Hysterie asi ano,

To by mě zajímalo, co Vám udělali? Jezdím tam už kolik let a nesetkal jsem se s jakýmkoliv projevem nevraživosti nebo s něčím podobným. Řekl bych, že si ti lidé jsou velmi dobře vědomí, na čem jsou závislí a podle toho se svými zákazníky také jednají. Rv

0/0
13.12.2011 14:59

rub.l

Souhlas-používejte selský rozum

Minulou sezónu to taky byla parádní hysterie-helmy, bez alkoholu, refl. vesty, chrániče..

Vše kvůli úrazům na horách, ale:

1) statisticky je to zanedbatelné, jen o tom okamžitě ví celá republika

2) většina lyžařů si za to může sama (1x za rok vyrazí na sjezdovku nejlépe na cool závodních prknech...)

3) typický obrázek ze sjezdovky: sváteční zadýchaný frajírek zastaví uprostřed sjezdovky a pózuje jako manekýn

0/0
7.12.2011 12:07

Petr-007

Opravdu si autor mysli, ze

"Každý slušný stát sleduje především zájmy svoje a svých občanů – daňových poplatníků a voličů." ? Nevím podle me jsou si lide v kazdem slusnem state pred zakonem rovni. Krom toho stat nikdo nevoli, cili nema volice. Pokud jsou nekde protezovani mistni, zak to neni slusnosti statu, ale klientismu mistniho systemu.

0/0
5.12.2011 16:19

Tajemný muž

Re: Opravdu si autor mysli, ze

V ČR jsou protěžováni cizinci, v cizině našinci. To je úplně normální. Před půl rokem tu byl článek o Chorvatsku v létě. Čech parkoval, Chorvat do něj bouchul. Přivolaní policisté nechali Chorvata odjet a Čech byl označen za viníka (svým zaparkvoaným stojícím a proti pohybu zajištěným vozem narazil do couvajícího Chorvata). Když v Německu bude spor mezi Vámi a Němcem, pokud nemáte kamerový záznam, máte smůlu. To samé Rakousko. Jen u nás, pokud bude spor mezi Vámi a nějakým cizincem, pokud patří cizinec k západu, máte většinou smůlu Vy, protože cizincům se musí ustoupit, aby se tu cítili dobře a aby nás v zahraničí nepomluvili.

Hledejte, najdete nespočet článků o tom, jak se s Čechy (a vůbec jakýmikoli cizinci z východu) zachází na západě. Už to není tak hrozné jako před 15 - 20 lety, ale zlepšení není nijak markantní.

+3/0
5.12.2011 17:52

techtle

Re: Opravdu si autor mysli, ze

Asi máte nějakou hodně negativní zkušenost, nebo jste se blbě vyspal. Mám Evropu porajzovanou hodně a můžu potvrdit okřídlený výrok, že v každé skupině se najde konstantní procento pitomců (stejně tak normálních slušných lidí). Mámp zkušenost z řešení různých lehce kolizních situací s rakouskými, italskými , francouzskými a samozřejmě českými policajty a v 99.9% jsem narazil na slušné a korektní jednání. Rozhodně jsem v těchto případech nikdy nenarazil na xenofóbní projevy (naši, vaši).

0/0
6.12.2011 11:15

marpech

Re: Opravdu si autor mysli, ze

Vy jste řešil v cizině 1000 nehod?8-o

0/0
8.12.2011 13:30

techtle

Re: Opravdu si autor mysli, ze

Ne, kde to čtete ?

0/0
8.12.2011 13:32

marpech

Re: Opravdu si autor mysli, ze

" 99.9% jsem narazil na slušné a korektní ";-D

0/0
8.12.2011 13:36

techtle

Re: Opravdu si autor mysli, ze

Vy jste asi chyběl(a), když se probíraly procenta, že

0/0
8.12.2011 13:51

marpech

Re: Opravdu si autor mysli, ze

Možná spíše vy ;-)

0/0
8.12.2011 14:03

mm654

Re: Opravdu si autor mysli, ze

Ano ano. K číslu 99,9% jste se mohl dostat například:

1000 nehod a 999 dobrých zkušeností a 1 špatná

2000 nehod a 1998 dobrých zkušeností a 2 špatné

Asi těžko jste měl 500 nehod a půl špatné zkušenosti. :-P Ale jako jasně - je to hrozný slovíčkaření... ;-D

+1/0
10.12.2011 17:59

osk

Re: Opravdu si autor mysli, ze

Jen tak mimochodem jazykové okénko: protěžováni je nesmysl, správně je protežováni.

0/0
8.12.2011 12:39

eQuido

Re: Opravdu si autor mysli, ze

Nemluvě o tom, že tvrdí že v cizině jsou protežováni našinci, ale celý zbytek textu tvrdí že ne ;-)

0/0
8.12.2011 14:39

Seniorintelektualka

Re:Nevím co si myslet o Vašem příspěvku,

když  v Bulůhaersku  stojite  s aute, Zezadu přijede Bulhar a nabouerá Vás. Přijede Policie, dostzanete pokutu..

  Můžete si jít stěžiovat na nádraží do lapárny..

0/0
6.12.2011 17:36

danny47

Re: Opravdu si autor mysli, ze

Zřejmě soudíš podle přístupu našeho státu...., ale v článku je řeč o slušných státech.

0/0
9.12.2011 7:44

bakules2

nadpis fakta místo hysterie je jistě správný

leč články na idnes tak nějak mijí

0/0
5.12.2011 15:36

loogieboy

desatero FIS

kez by ho dodrzovala alespon polovina navstevniku hor....

Nejlepsi jsou pak experti, kteri si sednou doprostred pod svaznici a nadavaji na ostatni, ze kolem nich jezdi rychle ;-D

+2/0
5.12.2011 14:26

Tajemný muž

Re: desatero FIS

R^Zvláště starší paní s vnoučkem, co se strašně rozčiluje, že kolem všichni jezdí jako blázni a nedávají na dítě pozor.Rv

0/0
5.12.2011 17:53

PiPiiiiiK

Re: desatero FIS

dokonce jsem i zažil, že paní učitelka štosovala své lidi pod převis...takže nebyl vidět vůbec nikdo a ještě se divili, že jsem kolem nich projel jen tak tak...Když jsem tam neviděl,tak jsem si přibrzdil, abych se případně vyhnul, ale nenapadlo mě, že tam bude celý třída :)

0/0
6.12.2011 0:42

bombaudeu

Re: desatero FIS

[>-]

0/0
6.12.2011 7:52

Petras

Alkohol .......

Je běžnou praxí, že při jakékoli kolizi kde je zranění dávají všem účastníkům dýchnout. Pokud jste požili alkohol, tak můžete mít pojištění jaké chcete a pojišťovna vám nic neproplatí. Ani jako poškozenému, nebo tomu kdo něco způsobil. Všechny pojišťovny to mají ve svých podmínkách. A ceny v Rakousku, Francii za HS, nemocnice, odvoz ....... jsou adekvátní. Dovolená vás pak přijde o něco více .......

;-(

0/0
5.12.2011 14:24

Vodník+

Re: Alkohol .......

Je tady někdo kdo má s takovými případy OSOBNÍ zkušenost a může sdělit jaká je praxe? Naštěstí se mi to nikdy nestalo, ale člověk by měl být připraven na všechno. Alkohol a lyže nejdou k sobě. Při lyžování nikdy nepiji, protože to opravdu výrazně zkresluje vnímání okolí a reakce jsou o poznání vláčnější. Není nad dobrý svařák po návratu ze sjezdovky, ale když lyžuji tak abstinuji.

0/0
5.12.2011 16:47

andy_warhol

Re: Alkohol .......

ja nevim, uz sem nebyl lyzovat dlouho (ted se konecne chystam po letech, ale opatrnicky jen na sumavu), nedokazu si predstavit ze sem na horach a nedam si ani grocek, to je takovy divny.

0/0
8.12.2011 18:01

fotrtom

kdo sedí v bááááru

tomu se nohy rakušákovi na svahu polámat nepodaří...

+1/0
5.12.2011 14:22

Tajemný muž

Re: kdo sedí v bááááru

Taky, ale trochu jinak a i z jiných důvodů... ;-D:-P

0/0
5.12.2011 17:54

yyq

to je stejne

jako kdyz jezdite na ostrovech autem.kdyz prezijete kolizi mate dve moznosti: 1.kolidujiciho zastrelit, aby nikdy uz nedelal problem nebo si jit nechat vyfotit na emergency krk a zacit se stejnym zpusobem sapat po nem.ale stejne letos nebude snich, tak at advokati cekaji:-)treba nezmrznou

0/0
5.12.2011 14:06

+palič

Pane jo

40 mrtvých ročně. Místo aby se nedokvašený němci neustále neváželi do našeho Temelína, tak by se raději měli starat o své lyžařské svahy. V naší elektrárně narozdíl od sjezdovek a lanovek ještě nikdo neumřel

0/0
5.12.2011 13:10

COMe BAcK

Re: Pane jo

jejich lyžařské svahy jsou perfektní, široké, upravené, ...! R^  jen se mušíš chovat jako člověk a nikoliv jako domácí zvířectvo (vyber si které, uvidíme, jestlis uhádnul ...)!              :-P

0/0
5.12.2011 13:30

+palič

Re: Pane jo

Prase?

0/0
5.12.2011 14:26

Danny_Kay

To je hodne zcestna jednotka...

..ten lyzarsky den...to je jako bych vymyslel "pozemsky den=pocet obyvatel na Zemi*pocet dnu" a za dva dny to mame 14 miliard pozemskych dnu...Kdo takove blbosti vymysli?

+2/0
5.12.2011 12:47

Sluníčko po ránu

Re: To je hodne zcestna jednotka...

mýlíte se, je to logické. Protože pokud vy budete lyžovat v Rakousku 7 dní, jste 1x7, jiný lyžař bude lyžovat 3 dny - je to 1x3, z celkového počtu pak bude jasná představa, jak zahuštěné jsou sjezdovky. Protože kdybyste se vy počítal jen jednou, a ten druhý lyžař taky, tak z toho nebude jasná zahuštěnost sjezdovek a tudíž riziko úrazu:-P

+2/0
5.12.2011 13:44

Tajemný muž

Re: To je hodne zcestna jednotka...

R^Když se pak tohle místo vydělí počtem dnů, kdy byly sjezdovky v provozu, a počtem sjezdovek, vyjde průměrný počet lidí na sjezdovku a tudíž ona zahuštěnost sjezdovek.

+1/0
5.12.2011 17:57

Martin V2

Re: To je hodne zcestna jednotka...

Vyjde naprosto nesmyslné číslo nevypovídající prakticky o ničem ve stylu - celé kuře, žádné kuře a oba se nádherně najedli.

0/0
13.12.2011 7:05

jjking

Především se obávat advokáta zlatokopa

V článku jsem čekal aspoň jeden konkrétní příklad, kdy nějaký český turista doplatil na jednání protistrany. Na začátku se píše o advokátech a v tom vidím možný případný problém. Pokud způsobím někomu jinému škodu, je největším nebezpečím vychytralý advokát, který pro svého klienta bude chtít vymoci co nejvyšší odškodnění a vyspekulují dalekosáhlé škodní následky a vyfabulují svědky, co veškerou vinu vrhnou na vás. Těžká obrana. Pojištění odpovědnosti je tedy jednoznačně nutné. Pokud se ale stane jakákoliv nehoda, jakýkoliv fyzický střet s kýmkoliv, opatřete si okamžitě svědky a nejlépe sepište hned záznam, mapku a popis události. Nechte si to podepsat a zaznamenejte adresy svědků. Chovejte se jako u dopravní nehody.

I u nás již začínají vznikat advokátní společnosti, co se specializují na vyhledávání poškozených a vnucují jim svoje zastoupení a že pro ně vymohou maximální možné odškodné. Samozřejmě za významný podíl. Hádejte, jestli je zajímá, že jste nic nezavinili.

+1/0
5.12.2011 12:35

Jánošíkův dech

jedine s kamerou na helme, pac lyzovani je dneska nebezpecne

a hlavne nebezpecnejsi, nez jizda autem.

0/0
5.12.2011 10:35

radik

Re: jedine s kamerou na helme, pac lyzovani je dneska nebezpecne

8-o vy jste dlouho neřídil, co?

+2/0
5.12.2011 11:54

Tajemný muž

Re: jedine s kamerou na helme, pac lyzovani je dneska nebezpecne

R^R^;-D Ale s tou kamerou na helmě souhlasím. Nejlepší je mít hned 2. Jednu ve předu a jednu v zadu, aby bylo vidět, jak se choval ten, co srazil Vás a jak jste se choval Vy. Pak máte důkaz, který sice mohou zpochybnit (než přijela policie, přijel k Vám na svahu známý s noťasem a v něm jste stihl záznam upravit...), ale i tak je to důkaz (pokud nejezdíte jako <<chrocht>>, tak většinou důkaz pro Vás).

0/0
5.12.2011 18:00

radaumacher

Re: jedine s kamerou na helme, pac lyzovani je dneska nebezpecne

a ještě gyroskop, tlakové snímače v oblasti životně důležitých orgánech a záznam mozkové aktivity integrovaný v helmě, abyste mohli prokázat, že těsně před nehodou byla aktivní část mozku zodpovědná za panické brzdění... vážně, to jsou nápady;-D kamera na helmě, proč ne, sám jí občas mám, ale ne jako paranoidní opatření v případě nehody, přestože jsem si vědom, že může pomoci.

0/0
6.12.2011 23:54

djcharlie

Pojišťovna neplatí v případě spoluviny?

Co je to za blbost? Vždyť pojištění za způsobenou škodu je právě proto, když něco způsobím, tedy mám na tom vinu, ne?

0/0
5.12.2011 10:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.