Diskuze
Test Velo: 29" versus 26", tři palce na úkor zábavy
Děkujeme za pochopení.
rime
-*-
je to jenom reklamni masaz, malokdo 29" vyzkousel a malokdo u ni zustal.
qjetak
26 vs 29, full vs HT
Nedávno jsem se svezl na několika kolech ve verzi 29 i 26 a ve zdvizích 80/00, 100/00, 120/120 a 140/140. Těžko říct, co je lepší, každé má něco do sebe. Z pohledu výšky okolo 182 je to prakticky jedno. Velký rozdíl dělají ráfky a pláště a samozřejmě odpružení. To dohromady dá větší rozdíl než 26x29. Ve velkých schodech nahoru i dolů má navrch 29. 26 je pak daleko hravější a jezdivější mezi stromy a ve vracečkách. Ve sjezdu kralovali Stumpjumpery FSR se sedlovkou staženou dolů, ve výjezdech pak hardtaily (26 v klikatém a 29 v rovném). Testoval jsem to na mostecké trati, takže žádné šetření, ale pravý biking:-) Je to asi o pocitu každého, co mu více sedí a čemu více věří. Stejně je to na kole o hlavě a fyzičce...
Hijo de Puta
Re: 26 vs 29, full vs HT
"... Z pohledu výšky okolo 182..." A to by mělo být v těch oslavných idnesáckých článcích na "29 " zdůrazněno - pro jezdce pod 180 cm nemají 29 palcová kola v terénu opodstatnění.
morče
26 vs 29
A není to tak , že 29ky mají větší styčnou plochu s povrchem a tím i větší valivý odpor při jízdě? Zajímá mě to z hlediska jízdy po asfaltu. Chystám se koupit nějaký HT a pořád se nemůžu rozhodnout jestli 26 nebo 29. Jezdím všechny povrchy, hodně i po silnici. Žádný velký terén, i když Singltrek pod Smrkem mě letos nadchnul, ale je pravda, že tam zase tak těžký terén není. Měřím 183 cm. Poraďte.
Někde jsem četl, že 29 jsou cca o 10% energeticky náročnější než 26.
gars
180 plus
29" nemá pro menší jezdce smysl a je to spíš tvdě tlačená reklama Specielized kteří na tyto kola vsadili ... prostě kolo pro kolohnáty
mrtvamrkev
Re: 180 plus
no to asi nebude uplně pravda, protože rám má upravenou geometrii pro 29" kola a střed je v normální výšce od země
Premek11
Tak to jsem rad ze jsem objednal 29 :-)
Kdyz jsem 29 zkousel, tak jsem z toho mel dost dobry pocit. Ale samozrejme, ze az na tom najedu par tisic kilometru tak se teprve uvidi. Uz se tesim, az to kolo dorazi.
k.marco
Re: Tak to jsem rad ze jsem objednal 29 :-)
Kupovat kolo na zimu no než pořádně vyjedeš budeš mít půl roku záruky v háji. Takovej masochista nejsem kupovat si kolo na které se budí dívat do jara něž ho skutečně vytáhnu. Na zimní ježdění mám tzv. zimní kolo starý křáp který mi udrží fyzičku a nebudu litovat případné škody od nasolených silnic a zvýšené opotřebení řetězu a dalších součástek. Také budu kupovat kolo, ale model 2012 bude až v průběhu jara a hlavně bych si ho nějak před koupí otestoval takže VELO test fest to jistí.
czechdaytrader
Vsechno je v nohach ,technice a hlave...
Uz sme to tady tolikrat probirali.... Kdo jezdi masovky (vcetne me) , tak vi, ze sou stale jeste borci na starejch ocelovejch kramech, ktery sotva prehazujou a skoro nebrzdi , maj trekingovy plaste a stejne se dokazou prosadit a umej jezdit. A pak je tam kupa image jezdcu , ktery pri prvnim sjezdu davaj nohy na zem i kdyz jedou na paradne vybavenem fullu . Vsechno je to v nas.
Mac4872786
Re: Vsechno je v nohach ,technice a hlave...
Souhlas. Technika tvoří malé procento v celkovém výkonu. Má to zásadní vliv na závodech, kde jede vyrovnaná elita. Pokud vezmu kteréhokoliv kolegu z práce, tak bude jeden z nás vždy lepší, i když si vyměníme kola. Ten rozdíl v nohách je vždy markantní. Amatér kupuje drahé kolo pro tu radost, když na to má. Ta potřeba takového kola je tím větší, čím větší je mediální masáž a tlak okolí, jen pár jedincům je to jedno. Jinak já jezdím pro tu námahu, takže čím větší námaha, tím lepší trenink. Dalo by říct že špatné kolo je vlastně dobré kolo, ale taky jsem cosi dobrého pořídil :-)
neznalek_na_mesici
???
Kolik bikeru je na tom technicky a se zkusenostma tak dobre jako profik v testu? Je treba vzit v uvahu, ze co je hranou pro profika na 29" muze byt hranou pro nadseneho amatera na 26". Nejdulezitejsi je osobni pocit z jizdy kazdeho jednotliveho jezdce. A ze se vetsina na 29" mene namaka? Mene se namakate prece i na silnicnim nebo cyklokros kole a presto se nekteri tak radi 'trapime' na mtb, a to i na povrchu, kde by mela silnice jasne navrch.
Hroznej puberťák
Narazíte zadkem na plášť?
29" není pro prcky Už vidím, jak u 21" rámu a 350 sedlovky vytažené skoro až na značku narazím zadkem na plášť
mrtvamrkev
Re: Narazíte zadkem na plášť?
aha, tady někdo neví co je to technické ježdění...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy
Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků
Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
OBRAZEM: Blýskalo se na horší časy. Procházka po Praze v roce 1941
Protektorátní správa začala už v březnu roku 1939, o dva roky později však Prahu čekaly výrazné...
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
Čůral jsem krev a stopoval. Cestovatel popisuje, jak poznával Venezuelu
Premium Dal si 48 dní, aby sám prošel 1 500 kilometrů dlouhý trek od hranic k hranicím a poznal exotickou...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Prodej rodinného domu 200 m2, pozemek 1 707 m2
Vyškov - Rychtářov
4 500 000 Kč