Diskuze

Test Velo: 29" versus 26", tři palce na úkor zábavy

Časopis Velo provedl průlomový test, jehož podstatný výtah iDNES.cz přináší. Otestoval 29" v obtížnějším terénu a potvrdil, že velká kola v něm mají své jasné limity.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MN

rime

2. 12. 2011 11:48
-*-

je to jenom reklamni masaz, malokdo 29" vyzkousel a malokdo u ni zustal.

0 0
možnosti
OK

Kurri22 - III.

22. 11. 2011 17:11
Proč bych si měl na 29 odřít prdel o plášť?

8-o

0 0
možnosti
VK

Teletabis

21. 11. 2011 21:52
Hele a co ukrajina

nemělo to taky 29"?

0 0
možnosti
MJ

qjetak

21. 11. 2011 17:17
26 vs 29, full vs HT

Nedávno jsem se svezl na několika kolech ve verzi 29 i 26 a ve zdvizích 80/00, 100/00, 120/120 a 140/140. Těžko říct, co je lepší, každé má něco do sebe. Z pohledu výšky okolo 182 je to prakticky jedno. Velký rozdíl dělají ráfky a pláště a samozřejmě odpružení. To dohromady dá větší rozdíl než 26x29. Ve velkých schodech nahoru i dolů má navrch 29. 26 je pak daleko hravější a jezdivější mezi stromy a ve vracečkách. Ve sjezdu kralovali Stumpjumpery FSR se sedlovkou staženou dolů, ve výjezdech pak hardtaily (26 v klikatém a 29 v rovném). Testoval jsem to na mostecké trati, takže žádné šetření, ale pravý biking:-) Je to asi o pocitu každého, co mu více sedí a čemu více věří. Stejně je to na kole o hlavě a fyzičce...

1 0
možnosti
HDP

Hijo de Puta

21. 11. 2011 21:51
Re: 26 vs 29, full vs HT

"... Z pohledu výšky okolo 182..."  A to by mělo být v těch oslavných idnesáckých článcích na "29 " zdůrazněno - pro jezdce pod 180 cm nemají 29 palcová kola v terénu opodstatnění. Rv

0 0
možnosti
JK

morče

21. 11. 2011 10:56
26 vs 29

A není to tak , že 29ky mají větší styčnou plochu s povrchem a tím i větší valivý odpor při jízdě? Zajímá mě to z hlediska jízdy po asfaltu. Chystám se koupit nějaký HT a pořád se nemůžu rozhodnout jestli 26 nebo 29. Jezdím všechny povrchy, hodně i po silnici. Žádný velký terén, i když Singltrek pod Smrkem mě letos nadchnul, ale je pravda, že tam zase tak těžký terén není. Měřím 183 cm. Poraďte.

Někde jsem četl, že 29 jsou cca o 10% energeticky náročnější než 26.

0 0
možnosti
HP

Hroznej puberťák

21. 11. 2011 11:00
Re: 26 vs 29

Ne.

0 0
možnosti
G

gars

21. 11. 2011 10:41
180 plus

29" nemá pro menší jezdce smysl a je to spíš tvdě tlačená reklama Specielized kteří na tyto kola vsadili ... prostě kolo pro kolohnáty

0 0
možnosti
VS

mrtvamrkev

21. 11. 2011 10:45
Re: 180 plus

no to asi nebude uplně pravda, protože rám má upravenou geometrii pro 29" kola a střed je v normální výšce od země

0 0
možnosti
P

Premek11

21. 11. 2011 10:33
Tak to jsem rad ze jsem objednal 29 :-)

Kdyz jsem 29 zkousel, tak jsem z toho mel dost dobry pocit. Ale samozrejme, ze az na tom najedu par tisic kilometru tak se teprve uvidi. Uz se tesim, az to kolo dorazi.

0 0
možnosti
MK

k.marco

21. 11. 2011 12:20
Re: Tak to jsem rad ze jsem objednal 29 :-)

Kupovat kolo na zimu no než pořádně vyjedeš budeš mít půl roku záruky v háji. Takovej masochista nejsem kupovat si kolo na které se budí dívat do jara něž ho skutečně vytáhnu. Na zimní ježdění mám tzv. zimní kolo starý křáp který mi udrží fyzičku a nebudu litovat případné škody od nasolených silnic a zvýšené opotřebení řetězu a dalších součástek. Také budu kupovat kolo, ale model 2012 bude až v průběhu jara a hlavně bych si ho nějak před koupí otestoval takže VELO test fest to jistí.

0 0
možnosti
RF

czechdaytrader

21. 11. 2011 9:51
Vsechno je v nohach ,technice a hlave...

Uz sme to tady tolikrat probirali.... Kdo jezdi masovky (vcetne me) , tak vi, ze sou stale jeste borci na starejch ocelovejch kramech, ktery sotva prehazujou a skoro nebrzdi , maj trekingovy plaste a stejne se dokazou prosadit a umej jezdit. A pak je tam kupa image jezdcu , ktery pri prvnim sjezdu davaj nohy na zem i kdyz jedou na paradne vybavenem fullu . Vsechno je to v nas.

0 0
možnosti
M

Mac4872786

21. 11. 2011 10:31
Re: Vsechno je v nohach ,technice a hlave...

Souhlas. Technika tvoří malé procento v celkovém výkonu. Má to zásadní vliv na závodech, kde jede vyrovnaná elita. Pokud vezmu kteréhokoliv kolegu z práce, tak bude jeden z nás vždy lepší, i když si vyměníme kola. Ten rozdíl v nohách je vždy markantní. Amatér kupuje drahé kolo pro tu radost, když na to má. Ta potřeba takového kola je tím větší, čím větší je mediální masáž a tlak okolí, jen pár jedincům je to jedno. Jinak já jezdím pro tu námahu, takže čím větší námaha, tím lepší trenink. Dalo by  říct že špatné kolo je vlastně dobré kolo, ale taky jsem cosi dobrého pořídil :-)

0 0
možnosti
N

neznalek_na_mesici

21. 11. 2011 9:48
???

Kolik bikeru je na tom technicky a se zkusenostma tak dobre jako profik v testu? Je treba vzit v uvahu, ze co je hranou pro profika na 29" muze byt hranou pro nadseneho amatera na 26". Nejdulezitejsi je osobni pocit z jizdy kazdeho jednotliveho jezdce. A ze se vetsina na 29" mene namaka? Mene se namakate prece i na silnicnim nebo cyklokros kole a presto se nekteri tak radi 'trapime' na mtb, a to i na povrchu, kde by mela silnice jasne navrch.

0 0
možnosti
HP

Hroznej puberťák

21. 11. 2011 8:58
Narazíte zadkem na plášť?

29" není pro prcky :-P Už vidím, jak u 21" rámu a 350 sedlovky vytažené skoro až na značku narazím zadkem na plášť ;-D

0 0
možnosti
VS

mrtvamrkev

21. 11. 2011 9:31
Re: Narazíte zadkem na plášť?

aha, tady někdo neví co je to technické ježdění...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  22.4 22:17

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy

19. dubna 2024  13:10

Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků

18. dubna 2024

Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...

Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček

23. dubna 2024  14:43

Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln

21. dubna 2024  12:36

Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...

OBRAZEM: Blýskalo se na horší časy. Procházka po Praze v roce 1941

24. dubna 2024

Protektorátní správa začala už v březnu roku 1939, o dva roky později však Prahu čekaly výrazné...

Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček

23. dubna 2024  14:43

Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...

Čůral jsem krev a stopoval. Cestovatel popisuje, jak poznával Venezuelu

23. dubna 2024

Premium Dal si 48 dní, aby sám prošel 1 500 kilometrů dlouhý trek od hranic k hranicím a poznal exotickou...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  22.4 22:17

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...