Diskuze
Jak se jezdí na dva převodníky. Test nového trendu horských kol
Děkujeme za pochopení.
Nefiltrovaná dvanáctka
Já jezdím na koloběžce.
Akorát je velká spotřeba bot.
sid_cz
no
"Řetěz se tolik nekříží a mezi převodníky není nutné tolik řadit."
jak se může řetěz míň křížit na dvojpřevodníku jak na troj ?
pedr64
Re: no
velký převodník je víc posunutý k rámu (je vlastně na pozici sprostředního u trojplacky)
Michal007
Z technického hlediska
jdou proti sobě dvě hlediska:
1. Řešení 3+9 je lepší v tom, že při rozumném řazení je menší vzdálenost mezi rovinami talíře a zařazeného kolečka - řetěz tolik nevybočuje do stran a méně se opotřebovává.
2. Řešení 2+10 má pro daný celkový převod menší počet různých kombinací řazení a tím i méně nevhodných kombinací převodů (malý talíř + malé kolečko, velký talíř + velké kolečko atd.). Celkově o něco jednodušší a lehčí.
Které kritérium má větší váhu?
Nahlas se ti směju 2
Re: Z technického hlediska
Technické hledisko je při jízdě na druhém místě. Podstatnější je, jak vyhovuje rozsah dosažitelných převodů jezdci, terénu, kam jezdí, jeho kondici atd. Já bych 2x10 na 26'' biku mít nemohl.
Stephane Margelle
Jen vosel si mysli, ze kdyz ma 9 kolecek a 3 prevodniky,
tak ma 27 prevodů...
Nahlas se ti směju 2
Re: Jen vosel si mysli, ze kdyz ma 9 kolecek a 3 prevodniky,
No vidíš. A má.
danhar1
Jen jeden
já mám ve předu jeden tác a vzadu 8 koleček a bohatě mi to stačí
asi to bude tím že mám el.kolo
Nahlas se ti směju 2
Re: Jen jeden
Pokud jsi starý, nemocný nebo částečně imobilní, lze to pochopit.
ztrewq
my starší si pamätáme
turistické a "závodné bicykle. turistické mali "ľahšie" prevody (ale prehadzovali sa pákou na strede) a cestné mali prevody "ťažšie" a prehadzovali sa rovnako ako na zadnom kolese.
"trojkolečko" na strede je zlúčením tých dávnych jednoduchých.
vypisovať o výhodách, zlepšeniach môžu tým, ktorým tečie mlieko po brade.
ps autorovi odporúčam kratší výlet na "kole ukrajina". a potom nech píše o výrobku za "60tis" pre každého obyčajného ...
pingu1
Re: my starší si pamätáme
..chces-li vedet co je drina,kup si kolo Ukrajina...
Teletabis
Já bych uvítal
plynulé řazení od 1 do xx. V současnosti se převody hodně překrývají a lidé méně technicky chápající neumí správně řadit. Prostě plynulé řazení jednou páčkou nahoru a druhou dolu.
vpk
Re: Já bych uvítal
Technicky řešitelné to je. Variátory se používají v omezené míře i autech (snad asi jenom v nákladních). Ale obávám se, že by to bylo cenově náročné a ztráty v převodech by asi byly dost veliké. Takže v poměru výkon/cena dost nezajímavé.
mimouch
Trend je jeden převodník...
Trend je jeden převodník, převodovka v zadním náboji a místo řetězu ozubený řemen. Dělá to třeba firma Rohloff a je to pecka. Blbuvzdorné, bezúdržbové, tiché a přesné řešení
ztrewq
:-)
niečo ako "kolo pro krasojízdu", natvrdo jeden jediný prevod bez voľnobehu a brzdy!
keď som bol mladý, dostal som radu - tréning na jednom a tom istom prevode (hoci na cestnom favorite) aspoň tisíc kuilometrov a pokiaľ možno v jednom týždni. a potom nech si "prehadzujem". nebolo to o kopcoch ako "tút, resp džiro", ale tiahle stúpanie po kilometri spozná začiatočník dokonale. mal som tréning na predvojnovom "dámskom" v lesoch, zjazdy ako u priekopníkov v amerike, dopoludňajšia šichta na stavbe a popoludní lesnou cestou cca 200m prevýšenie a následný zjazd makadamovou cestou. z bicykla priamo do jazera, po dvoch hodinách nazad. makadamom tri kilometre stúpania a zjazd lesnou cestou.
KarelV
Když jsem bydlel na rovině
tak dlouho mě zlobily přehazovačky, až jsem se naštval a přehazovačky sundal ... a ponechal velké kolo vpředu a co nejmenší vzadu... ... paráda! ... Je ovšem fakt, že nikdo jiný na mém kole jezdit nechtěl. - Mně to ovšem maximálně vyhovovalo!
KarelV
Re: Když jsem bydlel na rovině
Dnes mám kolo horské a převodníky FUNGUJÍ bezchybně, tak jezdím vpředu se 3 a vzadu s 8... ... ale to malé kolo vředu fakticky nikdy nepoužívám.
Highdriver
Hlavně s chráničem :)
Dvoupřevodníky jsou fajn. Ale vždycky když je vidím bez chrániče, vzpomenu si na svoje pubertální léta a zasvědí mě jizva a srostlé šlachy na lýtku. S chráničem by to vypadalo líp :)
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy
Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků
Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností
Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...
Čůral jsem krev a stopoval. Cestovatel popisuje, jak poznával Venezuelu
Premium Dal si 48 dní, aby sám prošel 1 500 kilometrů dlouhý trek od hranic k hranicím a poznal exotickou...
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Jak voní Barma a jak chutná Kolumbie. Slepá cestovatelka vypráví
Premium Na otázku: „Proč cestujete, když nevidíte?“ Zuzana Habáňová lidem odpovídá: „A proč necestujete vy,...
VIDEO: Slavné havajské schody do nebe končí kvůli neukázněným turistům
Jedna z nejkrásnějších stezek na havajském ostrově Oahu počítá své poslední dny. Místní úřady se...
Prodej rodinného domu 132 m2, pozemek 655 m2
Těšetice, okres Znojmo
7 495 000 Kč