- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
že létání v dopravních letadlech si moc neužívám, ale stejně jako psal někdo přede mnou, je to spíš o tom pocitu bezmoci... když sedím v malém letadýlku pro max. 6 osob, tj. vlastně vedle pilota, je vše v naprosté pohodě, i když je to letadlo ve vzduchu podstatně méně stabilní. Většinou zaženu ty nepříjemné pocity vypitím pár panáků,...ale jednou jsem se přecenil, to stálo za to. Nastupoval jsem v Sydney, letadlo mělo avizované 2 hodiny zpoždění a v duty-free Bombay Sapphire v akci za nemravně nízkou cenu. Odlet se dále protahoval a ten den musel být nějaký extra nízký tlak vzduchu, gin se z lahve dost rychle odpařil, ale kupodivu na mě to nebylo moc znát. Osud mě vrhnul na sedačku vedle jednoho holandského týpka, ten na tom s hladinou ethanolu v krvi byl velice podobně. Akorát, že on ty panáky do sebe neklopil kvůli létání, byla to jeho oblíbená činnost obecně, jak mě poučil. Po vzletu jsme si začali poroučet další giny a velice zaujatě jsme se jali probírat vývoj evropské
pornografie od počátků 20. století. Když jsme byli v nejlepším, někde kolem 70. let a německé produkce s těma nevyholenýma Gertrudama, tak přišel stevard a dosti důrazně nám řekl, že už žádný alkohol nedostaneme a že máme okamžitě ztichnout. No není divu, určitě jsme si při tom rozhovoru nešeptali do oušek a ten postarší anglický pár před námi to zřejmě nedával. Trest to (alespoň pro mě, jelikož Holanďák si nasunul na kebuli sluchátka a okamžitě vytuhnul) byl dostatečný, do Dubaje ještě drahně hodin a to střízlivění bylo peklo, při každém zahoupání letadla jsem vážně uvažoval o přesunu obsahu svého žaludku, v Dubaji jsem vystoupil v podstatně horším stavu než při nástupu a na myšlenky ohledně dalšího vývoje pornoprůmyslu se vůbec nedostalo, jelikož jsem všechny své duševní síly vrhal do přemlouvání mozku, aby se opět pokusil se vtěsnat zpátky do hlavy. S tím chlastem se holt musí opatrně, babička měla pravdu.
Malá pikanterie: Honza Jurek vstoupil do dějin letiště Roudnice, když si jako pilot kluzáků vyprosil po schopnějším kolegovi, aby s ním zaletěl akrobacii, za což se mu odměnil tím, že se u nízkého průletu pos... Zdravíme do Bahrajnu
v pilotním výcviku jsme měli instruktora Hlubůčka, dej mu pámbu nebe. Řval na nás, ba nás i honil po ploše a bil. Větev si bral i do eroplánu. Zato instr.Hybner si vymyslel ještě něco účinnějšího-když mi to nešlo, nejdřív mě chtěl přivázat na žebřík a pomalu protahovat pod roztočeným hydrantem, to byl oblíbený postup.
Ale zavelel- chytte ho a pak mě táhli lanem bažinatým rybníčkem zvaný Opičárna. A pomohlo to. Kdepak se bát, ve vypjatých situacích stejně není čas.
Nevím, proč se tak lidé bojí, vždyt řídit auto je dneska daleko těžší, v luftě je spousta místa, tedy mimo start a přistání. Zkuste si to a uvidíte
Proč se bojí nevím, ale fóbii mají prostě proto, že je to chyba v mozku.
Stejně jako alergie.
Sranda, jak v takových článcích novinář začne blahosklonně vykládat o nalétaných kilometrech bez nehod a bezpečnosti letecké dopravy.
To je asi stejné logické, jako kdybyste člověku s alegií vykládali, že oříšek není žádný jed a může ho s poklidem sníst. Podívejte, kolik idí jí oříšky... Jenže tělo alergika zareaguje, jako by dostalo jed.
A stejně tak reaguje fobik na letadlo.
Vím, nelétám... Ano, lituji toho, že jsem o mnohé v životě ochuzena. Stejně jako je ochuzen alergik, cukrovkář... S tím se musí nemocný prostě smířit.
V dětství jsem létala pravidelně, pak to propuklo (17 let) a už jsem nikdy neletěla.Strach z létání je něco jiného než fobie. Strach je strach, ten má každý druhý.
Auto, autobus, vlak a pro překonání moře či oceánu bych řekl, že existuje něco jako loď.......
jo treba trajekt a jeho nedovrene dvere
taky jsem uz chtel pri startu letadla vystoupit,letuska mela docela praci mi to rozmluvit,chytil jsem nejaky sok,nebo co.Ale melo to i vyhodu,cely let se o mne starali,nosili papani a piti.
... ja se nikdy letat nebal.... a spis kdyz jsem byl mladsi tak jsem si lety i uzival... tesil se na start atd..... ovsem po jednom incidentu.... v zimnim obdobi.... byly to turbulence .... tak se trepu uz kdyz nastupuju do letadla... ten okamzik kdy vstoupite na palubu a pomalu vite ze neni cesty zpet.... opravdu si nyni lety neuzivam, a musim si dat panaka na uklidneni......
.. pravda je takova, ze jsem nikdy netelel na delsi vzdalenost jak 3 hodiny nejakym velkym letadlem.... treba je tam pocit bezpeci vetsi? nevim....
jj, určitě u většího letadla budeš mít pocit bezpečí větší, víc prostoru, mín se to klepe atd, běžně prospím většinu letu.... Jinak mě létání nijak nevadí, ale kdybych to měl shrnout tak nejvíc jsem se v bál v malém letadle pro pár lidí...
ale ne protoze se bojim ze to spadne. Ja mam strach ze situaci ktery nemuzu kontrolovat, takze i kdyz me treba rekne dentista ze nemam hodinu polikat tak panikuju. Kdyz me daj na CT scan tak panikuju ponevadz me reknou ze se nemam hejbat. U me to pokazdy vyresi Zanax nebo ekvivalent. Pak sem happy z Ameriky do Evropy.
Kdo tyhle "statisticke" lzi vymysli? Staci par udaju, tuzka, papir. Vezmu v uvahu pouze CR, protoze se mi nechce dohledavat udaje za svet, ale jako reprezentativni vzorek by to mohlo stacit.
V CR bylo k 30.6.2011 pres 6,2 mil. aut. Rocne dojde k umrti cca 750 osob. Pokud budu pocitat, ze pri kazde smrtelne nehode dojde jen k jednomu umrti (pocet smrtelnych nehod se mi dohledat nepodarilo), mame 750 smrtelnych nehod na 6 200 000 aut. Z toho nam vyjde jedna smrtelna nehoda na vice nez 8 250 aut.
Ovsem to predpoklada, ze kazde auto vyjede pouze jedenkrat za rok. Pravdepodobnejsi bude, ze kazde auto (vc. MHD, nakladnich a taxi) vyjede nejmene jedenkrat denne. To je cca jedna smrtlena nehoda na cca 3 000 000 vyjezdu.
Z clanku vyplynulo, ze v letecke doprave dojde k jedne smrtelne nehode na 2 miliony letu. Ted jsme spocitali, ze v automobilove doprave dojde k jedne smrtelne nehode 3 miliony vyjezdu.
Tak co, autore, uz se stydis? A muzete me zase smazat, ale proste pisete nesmysly.
Doufam ze pracujes na bernaku. Nikoho jinyho totiz tyhle detaily nepoburujou.
... za 10 dni letim a nijak jsem to neprobirala ...
a nejhorsi jsou ty vselijake zvuky,kdy clovek premysli,co se zrovna letadlu chysta upadnout.............