Diskuze

Pásmová nemoc umí cestovatele potrápit. Tipy a fígly, jak ji překonat

Cestovatele při přechodu několika časových zón může postihnout takzvaná pásmová nemoc. Časové posuny naruší spánek i další periodické procesy v těle jako je regulace teploty a uvolňování hormonů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ADNS

aby diskuse neměly sysl

20. 8. 2011 7:23
Na cestu přibalit nakrájenou mrkev

Karoten pomáhá.

JV

Tomash

15. 8. 2011 10:35
Zadna veda

Po priletu du dokalit zbytek dne co mi chybi a pasmova nemoc se ani neukaze, v opacnem pripade doporucuju kalbu v letadle a po priletu budete spat jak mimino :-)

T

tomashrdla

15. 8. 2011 11:19
Re: Zadna veda

máte pravdu, přesně tak to dělám i já. Nejdůležitější je předletová příprava již v salonku na letišti a pak podle délky letu a destinace nasadit tempo v letadle.

2 0
PJ

petraj

15. 8. 2011 10:18
Na východ

jsem přiletěla asi v 18 hodin místního času, brzy jsem usnula jako poleno, bohužel však ráno jsem byla asi od 4 hodin vzhůru. trvalo mi cca 3 dny, než jsem byla v pohodě.

Při cestě na západ v pohodě.

Přítel si dokonce vzal do letadla prášek na spaní, neusnul, přečetl celou knihu a po ubytování v hotelu si šel zaběhat

:-).

CART09

15. 8. 2011 9:00
Jsem šťastlivec

Jsem šťastlivec, na kterého to nějak nemá vliv, přinejmenším cestou na západ. Při první cestě přes Atlantik jsme přistáli v Denveru v pět odpoledne, čili v 11 večer našeho času, po půjčení auta, nákupu, a cestě do hotelu padli do postele, takže jsme díky únavě chrněli až do sedmi ráno místního času. A žádné další následky se nedostavily...

Přičítal jsem to tomu vhodnému načasování příletu, ale nic se neprojevilo ani při letu do NYC s přistáním v poledne...

Cesta na východ je horší, ale zas žádné drama, do 24 hodin je člověk zpátky v normálu...

JN

popenec

15. 8. 2011 0:59
Tak to mám opačně

když letím na východ, tak posun +7 hodin je v pohodě. Po příletu v 6 ráno místního času jsem jsem bez potíží a únavy absolvovala celý den s místními. Za 14 dní jsme se vracela a to byla katastrofa. Celý měsíc trvalo, než jsem byla zas v pohodě. I když při letu na západ (-9 hodin) jsem bez problému zvládla adaptaci tam i pak po návratu doma.

L

Lendule1

14. 8. 2011 23:29
bez problému

Ja jsem zavítala jak na východ, tak na západ a vždycky bez problému. Na mě funguje následující.

Prostě přečkat celou dobu, do večera v cílové zemi. Pak jít spát, ráno se probudit a jsem přetransformována na místní časové pásmo. Z Austrálie to bylo ´nejhorší´ - 13 hodin do KL, dvě hodiny na letišti, dalších 8 do Londýna. Přistáli jsme v 7 ráno, spát jsem šla asi v 11pm, ráno se vzbudila a naprosto v pohodě. Jet lag se nedostavil. Trochu jsem si pospala v letadle a to bylo všechno. No a teď na západ. Let 10hodin, v cílové stanici někdy v poledne místního času, maraton po pamětihodnostech, večeře a spát. No a bylo. Opět žádná pásmová nemoc - fakt šílenej výraz;-D Cestování zdarR^

MM

captain cook

15. 8. 2011 6:25
Re: bez problému

Nebyla delka letu z Australie opacne? Z Australie 8 hodin do KL a odtud 13 hodin do Londyna?

FFI

Franz Ferdinand III.

14. 8. 2011 18:19
Ideální je

vybírat si obchodní partnery kteří sídlí na stejné teď nevím jak se ta kolmá čára k rovnoběžce jmenuje, například v Johannesburgu.

D

Lord Havelock Vetinari

14. 8. 2011 17:22
Já myslím

že kdybych někam takhle vyjel někdy ke konci semestru, tak se mně denní režim naopak spraví.

2 0
MC

martince

14. 8. 2011 17:05
jet lag

já jsem to dost ignoroval, ale loni se mi povedla cesta z Kanady (-20C) do Laosu (+45C) s posunem 12 hodin a musím uznat, že tři dny jsem se dostával z dost chmurných stavů...peklo na zemi jak po nejhorší opici a bez jakýchkoli náznaků zlepšení na psychice moc nepřidá:-P

MM

captain cook

15. 8. 2011 6:43
Re: jet lag

rekl bych, ze s tim mela mnohem vic co delat extremni zmena teploty nez casovy posum.