- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
mi ten jejich system nepripadal. V prvni rade je si uvedomit, ze se tvori hlavne pro domorodce a ne pro turisty, a optimalizovat pro vsechny je celkem narocne a nekdy neproveditelne. Na druhou stranu, kdyz jsme vjizdeli do Bergenu, tak tam byla hromada ceduli, ze se od urciteho bodu bude platit mytne, jenze dany bod nikde (alespon my jsme ho nevideli), takze jsme se tam trochu zamotali a branou projeli nekolikrat :-). Uz ale nevim, jestli se to strhlo tolikrat, nebo proste jen jednou, ucet nam prisel kompletni z autopujcovny. Tam nas taky na clo a vse kolem upozornili a podali nam veskere potrebne informace.
No jo socialisti, bez ropy a turistů by tam ještě dneska celý rodiny houfně rybařily.
Zlatá virtuální viněta po Maďarsku či Rumunsku..., úplné kafíčko proti Norsku!
Loni jsme tam najezdili asi 6000 km a z těch 300 NOK, co jsme si předem dali na účet nám ještě vraceli. A to jsme autem byli jak v Bergenu, tak v Oslu. Kromě toho se člověk může přihlásit i dodatečně. Tuším že asi do 14 dnů od projetí mýta a pak to na základě RZ z vaší karty odečtou bez jakýchkoliv sankcí. Takže já tam problém neviděl žádný. Pouze s tou drahotou za potraviny i benzín souhlasím.
norsko je jedna z nejhezčích a nejpříjemnějších zemí které jsem navštívil
Kdyby si autor precetl odkazy, ktere sam uvadi, nenapsal by tolik nesmyslu! Ono by i stacilo, kdyby si zadal slovo Autopass do vyhledavace a nasel by spoustu informaci i v cestine.
1. faktury za myto jdou posilat i do CR a informace jsou propojeny.
2. prvni faktura je bez pokuty. Az upominka je s pokutou.
3. pokuta naskoci jen v pripade, ze projedete bez zaplaceni - napr. na mytnici, kde se da platit manualne a vy projedete po pruhu pro atomaticke platby....a takhle bych mohla pokracovat dal a dal. K cena uz se vyjadrilo dost lidi a i k tomu, jak se ktery usek finacuje uz nekdo psal. Take to, ze mytne po zaplacene urcene castky konci ...
Ten clanek je opravdu nesmyslny a zavadejici.
V posledních letech se vybírání mýta v některých městech automatizuje. Při vjezdu do Oslo řidič projede mýtnou bránou a nezastavuje. Pokud je vozidlo vybaveno předplatnou elektronickou kartou, průjezd se z karty odečte. Ostatní vozidla mají tyto možnosti. Buď si lze na internetu vytvořit zvláštní účet, ze kterého budou peníze za průjezdy strhávány nebo řidič vozidla do tří dnů zaplatí dlužnou částku v hotovosti na čerpacích stanicích ESSO nebo na centrále výběru mýtného v centru Oslo nebo mu do 3 měsíců přijde poštou na domácí adresu faktura. Vozy registrované v zahraničí eviduje společnost Euro Parking Collection se sídlem v Londýně, která zašle fakturu zahraničním návštěvníkům. Informace v angličtině naleznete na: http://www.autopass.no
Nářky nad vysokým mýtem mi připomínají vzpomínku na moji první cestu do Skandinávie před 20-ti lety. Hranice byly čerstvě otevřené, chuť cestovat veliká zatímco peněz a informací bylo málo. Koupil jsem si levný zájezd od pofidérní CK a také podle toho zájezd vypadal. Jednou z perliček byla vynalézavost řidičů zaměstnaných formou Švarc systému.
Aby se vyhnuli placení silniční daně ve Švédsku, kde tehdy platil podobný systém podle ujetých km jako v Německu, tak kus před švédsko-norskou hranicí sjeli z dálnice a k hranici přijeli po okreskách. Někde potom sjeli s karosou i z okresky na úzkou vyasfaltovanou cestu pro lesníky a po ní přejeli hranici do Norska. Asi za další hodinu jsme najeli na perfektní norskou státovku a pak již bez problémů pokračovali dále na sever. Řidiči pak papír se stavem tachometru, který nafasovali v přístavu po přistání, hodili do koše a průjezd ve směru Švédsko-Norsko měli grátis.
Nevím jestli je to možné i dnes, ale tehdy se tato objížďka běžně praktikovala.
Jakou silnicni dan ve Svedsku myslite. A kde. Pokud vim zadne takove dane tam nejsou. Mluvim o osobnich autech.
Když člověk někam jede s autem, snad si zjistí, jak je to tam s případným mýtným, proboha. Navíc zaregistrovat a zaplatit se dá i zpětně, jen to musí být snad do tří týdnů od příjezdu do Norska, takže nechápu, v čem je problém... Draho tam je, to zase ne že ne, obzvlášť pokud v obchodě nechcete vybírat jen to nejlevnější. Prostě čeho se dotkla ruka Nora, to se hned několikanásobně zdraží
...dokud jsem mladý, podnikám poněkud dobrodužnější cesty do chudých kapitalistických zemí - těch je naštěstí ve světě většina, takže je stále z čeho vybírat
souhlas:-) jedu po zítří na deset dní do Rumunska, chleba tam rozhodně za kilo nebude:-) jinak Bělorusko, Ukrajina, Mexiko, Cejlon, Čína, Indie, atd. Norsko pro mě není dost dobrý.